eitaa logo
مدیریت در اسلام
670 دنبال‌کننده
842 عکس
169 ویدیو
26 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️: شرایط امام محله 🔸مقدمه: https://eitaa.com/madineyefazele/1746 https://eitaa.com/madineyefazele/1747 https://eitaa.com/madineyefazele/1748 🔸علم: https://eitaa.com/madineyefazele/1752 🔸عدالت: https://eitaa.com/madineyefazele/1757 🔸جامعیت: https://eitaa.com/madineyefazele/1760 🔸آگاهی به مسائل زمان و مکان: https://eitaa.com/madineyefazele/1767 🔸فراست، سیاست و ذکاوت: https://eitaa.com/madineyefazele/1776 🔸مدیریت: https://eitaa.com/madineyefazele/1788 🔸خدمت‌گزاری: https://eitaa.com/madineyefazele/1818 🔸سلامت بدن و اعتدال مزاج: https://eitaa.com/madineyefazele/1826 🔸قوت حافظه: https://eitaa.com/madineyefazele/1835 🔸خوش‌بیانی: https://eitaa.com/madineyefazele/1838 🔸ذوق: https://eitaa.com/madineyefazele/1841 🔸علم‌دوستی: https://eitaa.com/madineyefazele/1943 🔸کرامت و سخاوت: https://eitaa.com/madineyefazele/1944 🔸زهد و ساده‌زیستی: https://eitaa.com/madineyefazele/1945 🔸عزم و تلاش: https://eitaa.com/madineyefazele/1951 🔸مردم‌داری: https://eitaa.com/madineyefazele/1952 🔸صبر: https://eitaa.com/madineyefazele/1953 🔸بومی بودن: https://eitaa.com/madineyefazele/1960 🔸ان شاء الله در مجموعه پست‌های بعدی به تشریح امام محله خواهیم پرداخت. @madineyefazele
46.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نصایح ادیبان به مدیران/فصل اول: نصیحة الملوک سعدی 🔸مدیریت و نظارت بر زندان‌ها 📚استاد حجت الاسلام و المسلمین ایراندوست @madineyefazele
▪️تدبیر منزل، مقدمه تدبیر سازمان 🔸 مدیران منابع انسانی موظف به تجهیز کارکنان به توان تدبیر منزل هستند. 📒خلاصه درس ۶۷ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️نظام تشکیکی بیوت 🔸تفکیک «مدیریت در بیت» و «مدیریت از بیت» 📒خلاصه درس ۶۹ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️خائنانِ صورتی (به مناسبت روز شهدای مظلوم مدافع حرم) 🔸تصویری که مذهبی‌های صورتی از شهدا و مفهوم شهادت ارائه می‌دهند یک تصویر ناقص و تحریف‌شده است. صورتی‌ها شهید را یک انسان "خنثی" و "بی‌طرف" تصویرسازی می‌کنند که تنها برای "دفاع از مرزها" و "حفظ امنیت" پا به جبهه گذاشت و به همه‌ی مردم سرزمینش، چه مؤمن و چه کافر، عشق می‌ورزید. آنان با این کار، سرپوشی بر عاملِ اصلیِ حضور شهدا در جبهه‌ها قرار می‌دهند. 🔸همان‌طور که در حافظه‌ی تاریخی امت حزب‌الله وجود دارد؛ اکثر شهدا برای حضور در جبهه، دلایلِ مهم‌تر دیگری داشتند. اکثریتِ شهدا، از دلِ همان امت حزب‌اللهی برخاستند که تنها همّ‌ و غمشان، اجرا و احیای شریعت محمد بود. آنان به شدت بر مبانیِ دینی و حفظ مفاهیمی چون غیرت، ناموس و شریعت حساس بودند و گوششان به دهان رهبری بود که دغدغه‌ی اساسی‌اش اجرای اسلام بود. آنان حاضر نبودند یک قدم از اجرای شریعت کوتاه بیایند که مثلاً فاجران خوششان بیاید. آنان همان‌هایی بودند که وقتی از جبهه به مرخصی می‌آمدند در کمیته‌ها نیز فعالیت می‌کردند و دست فاجران و کافران را از اجرای عملِ حرام، قطع می‌کردند. ذهنیتِ یک صورتی آن است که کمیته و امثالهم نیز "تندرَوی" بوده است؛ با این حساب، پس همین تندروها بودند که در جبهه‌های نبردِ حق علیهِ باطل پا به میدان گذاشتند و برای صدور معناییِ انقلاب اسلامی ایران و پیروزی اسلام جهاد کردند. 🔸صورتی‌ها با حذف این جنبه از خصوصیاتِ شهدا، سعی دارند تا جهادِ آنان را به دفاع از "مرز" و "امنیت"، تقلیل دهند. نه‌ این‌که شهدا از مرز و امنیت دفاع نکرده باشند؛ اما عاملِ مقدم و اصلیِ حضور آنان در جبهه، چیزی جز حفظ و اجرای شریعت نبود: آنان مرز و امنیتی را می‌خواستند که شریعت در آن اجرا شود. البته که صورتی‌ها با این کار، غرضی را پی می‌گیرند. آنان می‌دانند که شهدا در میانِ مردم متدین و حتی فاسقینِ مستضعف نیز مقام والایی دارند. به‌همین دلیل، آنان نمی‌آیند تا مستقیماً خودِ شهید و مفهومِ شهادت را بزنند؛ بلکه معنای آن را تقلیل می‌دهند یا به نوعی استحاله‌ی فرهنگی می‌کنند. امنیتی که آن‌ها از آن دم می‌زنند؛ همان امنیتی است که قرار است دست فاجران و فواحش و زناکاران را باز بگذارد تا در "امنیتِ" کامل به فساد و فحشای خود ادامه دهند؛ همان امنیتی است که قرار است در زیر سایه‌ی آن، مسئولانِ فاسد به اباحه‌گری ادامه دهند و به رباخواری رسمیت بخشند: درست نقطه‌ی مقابلِ آن چیزی که شهدا وصیت کرده‌اند. 🔸صورتی‌ها با این حذفِ هوشمندانه، سعی می‌کنند "امنیت" را حفظ کنند تا فواحش و فاجرانِ مستکبر به اشاعه‌ی فساد و فحشای خود، در کافه‌ها و مراکز فساد و فحشا ادامه دهند و خودِشان نیز با آنان بلاسَند و بلولند و درهم بیآمیزند؛ اما به آن قسمت از وصیت شهدا که در راستای حفظ عفت و حیا و عفاف و حجاب بود، بی‌اعتنایی شود. با تقریبِ خوبی می‌توان گفت که تاریخِ معاصرِ جامعه‌ی مذهبیِ ایران، هیچ قشری را چرک‌تر و رقت‌بارتر از مذهبی‌های صورتی به خود ندیده است؛ آنان خائنانِ به خون شهدا، هم‌دست و هم‌جبهه‌ی فاجران و زناکاران و مسئولانِ لیبرال و در یک کلام اسب تروای جبهه‌ی کفر در لباس دین هستند که برای محاصره‌ی امت حزب‌الله تقلا می‌کنند. 🔸در پایان، خالی از لطف نیست که وصیت‌نامه‌ی شهید سعید زقاقی در خصوص رعایت حجاب و عفاف، بازخوانی شود: «مادرم زمانی که خبر شهادتم را شنیدی گریه نکن؛ زمان تشییع و تدفینم گریه نکن؛ زمان خواندن وصیت‌نامه‌ام گریه نکن؛ فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش می‌کنند و زنان ما عفت را. وقتی جامعه‌ی ما را بی‌غیرتی و بی‌حجابی گرفت؛ مادرم گریه کن که اسلام در خطر است.» t.me/enghelabnevesht @madineyefazele
▪️جناب حجت الاسلام و المسلمین مهدی سعادتی با کمال تأسف و تأثر از درگذشت والده مکرم جنابعالی مطلع شدیم. بدینوسیله به نمایندگی از تمام اعضای بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، مراتب تسلیت خود را خدمت شما و بازماندگان ایشان تقدیم می‌کنیم و برای آن بانوی مؤمنه علو درجات را از خداوند مسئلت می‌نماییم. @madineyefazele
✍با همت حسینیون کشور آذربایجان ترجمه روسی آذری کتاب اتحاد امامت و امارت به پایان رسید .ممنون @qavami
مناظره شنبه بین پیروز حناچی (دبیر اسبق شورای عالی شهرسازی و معماری) و از پدران شهرسازی امروز ایران با دکتر منان رئیسی یک اتفاق مهم از سری منازعات با است. چند تامل کوتاه: 1- بسیار فراتر از آنچه فکرش را بکنیم ایران امروز شده. یعنی به واقع هر دو طرف و در هر موضوع ساده یا عمیقی، طرفداران واقعی در میان توده های مردم عادی برای خودشان دارند! در همین موضوع، واقعا عده ای از مردم حتی بصورت قلبی، زندگی آپارتمانی را بیشتر از زندگی در خانه های وسیع یکی دو طبقه دوست دارند! واقعا زندگی شلوغ جذاب تر می دانند. در مقابل هم عده ای واقعا به دشمن آپارتمان تبدیل شده اند و از بودن در مثل تهران احساس خفگی می کنند. پس هیچ کس در این مناظره حرف بدیهی نمی زند! هر دو طرف در حال جنگ 2- در مناظره فردا، حناچی تلاش خواهد کرد که طرح مسکن افقی را ایدئولوژیک و غیر علمی معرفی کند و منان رئیسی هم باید نشان بدهد که برعکس، شهر عمودی ایرانی که حناچی در ساخت آن نقش واقعی داشته، یک خطای ضد پیشرفت، ضدعلم و ضد ایرانی است و یکی از مقصرهای شاخص های ضعیف توسعه انسانی ایران است! 3- مناظره شنبه، یک صف آرایی کامل برای تولید محتوا در فضای مجازی است. لذا در این مناظره ها مهم نیست، بلکه اول مهم است. منان رئیسی باید نشان بدهد که شهر عمودی پسر از بحران است و بصرفه نیست. مساله بعد های استخراج شده برای روزهای پس از مناظره است! امیدوارم که طرفداران پیشرفت در مقابل توسعه غربی، از فرصت فراوری رسانه ای این مناظره نهایت استفاده را بکنند. 🆔 @social_theory
مدیریت در اسلام
مناظره شنبه بین پیروز حناچی (دبیر اسبق شورای عالی شهرسازی و معماری) و از پدران شهرسازی امروز ایران ب
▪️یک نکته مهم که در این بحث‌ها مورد غفلت واقع می‌شود این است که دشمن از طریق سیاستگذاری در حوزه معماری و شهرسازی ایران از طریق کارشناسان لیبرال، در حال تولید روزافزون خشم، نفرت و عصبانیت در مردم ایران است. به شکلی که طبق آمار رسمی، هم‌اکنون بیش از یک سوم مردم ایران دارای اختلالات روانی هستند و سهم معماری و شهرسازی در فرسایش شدید روان و اعصاب مردم ایران بسیار زیاد است. 🔸ترافیک‌های سنگین و روح‌خراش، تراکم عجیب و غریب ساختمان‌ها، معابر و خیابان‌های تنگ، شلوغی‌ها و آلودگی‌های صوتی، آلودگی‌ خطرناک هوا در زمستان، گرمای شدید در شهرهای بزرگ در تابستان، مزاحمت‌های آپارتمان‌نشینی و ... زندگی در ایران به خصوص شهرهای بزرگ را به زندگی در زندان شبیه کرده و دائماً تولید خستگی و عصبانیت می‌کند. اینها در کنار عوامل دیگر، پس از انباشته شدن، به شکل دوره‌ای در اغتشاشات بیرون می‌ریزد و کشور را دچار بحران می‌کند. بحث بحران‌های فرهنگی، اخلاقی، بی‌هویتی و انقطاع مردم از هویت تاریخی‌شان که جای خود. 🔸به راستی چرا شهرهایی مانند تهران و کرج که متراکم‌ترین شهرهای ایران هستند و بافت آنها آپارتمانی است مرکز تولید فتنه، اغتشاش و مرکز تجمع بی‌هویت‌ترین و خودباخته‌ترین اقشار جامعه هستند؟ 🔸مسئولان نهادهای امنیتی که در سیاستگذاری‌های مختلف بیش از همه برش دارند و مصلحت‌های امنیتی را لحاظ می‌کنند آیا تا به حال از خود پرسیده‌اند که آپارتمان‌سازی چه نقش مهم ‌و محوری در بروز بحران‌های امنیتی دارد؟ و آیا نمی‌خواهند از قدرت و نفوذ خود استفاده کنند و بساط انبوه‌سازی و متراکم‌سازی را از کشور جمع کنند؟ اگر به فکر فرهنگ و تربیت و هویت نیستید، حداقل با نگاه امنیتی جلوی این روند خطرناک را بگیرید. @madineyefazele
▪️وجوب تأمین مسکن مردم از سوی نظام دینی 🔸 خانه‌ها باید محل بشارت و شادی و نشاط برای مؤمنین باشد و باعث افسردگی و فرسودگی نشود. این‌ها برای نظام دینی تکلیف الزامی و رجحانی می‌آورد. 📒خلاصه درس ۷۱ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
25.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️محله‌محوری، حلقه مفقوده ساماندهی تشکل‌های اجتماعی 🔸بخشی از گفتگو با استاد قوامی به مناسبت ۲۱ و ۲۲ مرداد، روز تشکل‌های اجتماعی و روز صنایع کوچک لینک فیلم با کیفیت خوب @qavami @madineyefazele
▪️بازدید رئیس بنیاد از مکتب زینب (س) 🔸استاد آیت الله قوامی با حضور در مکتب زینب سلام الله علیها وابسته به تشکل حسینیون جمهوری آذربایجان از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفتند. @madineyefazele