May 11
11.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تسکین | جلال الدین همایی
«به مناسبت پنجم شوال و ورود حضرت مسلم به کوفه.»
• استاد یوسف پور
https://eitaa.com/madras_8
👈 تخصصی ترین دوره آموزش شعر
دنبال کارگاهی هستی که شعر رو از پایه یاد بگیری؟🤔
میدونستی کارگاه ما چهارهزار هنرجو داره از سال ۹۸ تا امروز؟😳😳
🔥 نخستین کارگاه اختصاصی شعر و مضمون...
«۳۰ جلسه مقدماتی / ۲۰ جلسه تخصصی
از آموزش هوش موسیقایی و وزن تا مضمون یابی و چیستی مضمون...»
🎁 دوره آموزشی نردبان، کامل ترین و در عین حال روان ترین دوره ایست که با ارجاعات مقاله و کتاب، توانسته بیشترین هنرجو و درصد رضایت را داشته باشد!
این دوره با پشتیبانی همراه است و ارتباط کامل با استاد! 🎁
هزینه شرکت در دوره: 1,250,000
هزینه دوره با تخفیف ماه:
تنها 300,000 تومان
جهت شرکت و دریافت دوره یا مشاوره، پیام بدهید:
https://eitaa.com/Madras_Admin
💠 لیست هنرجویان فروردین ماه ۱۴۰۲ و آغاز به فعالیت «مدرس هشت»
این لیست تکمیل خواهد شد🌷
https://eitaa.com/madras_8
May 11
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هشت شوال | استاد مجاهدی
• و قد یبلغ البیت البلیغ قصیدتا
مطوله، لکن علی غیر طائلی
• و از صائب:
ندارد کوتهی در دلربایی، زلفش از عارض
که مصرع چون رسا افتد به دیوان میزند پهلو!
🔻 پدر شعر آئینی، کسی ست که در مصرعی خلاصه معارف، تاریخ و اعتقادات را بیان می کند...
استاد یوسف پور
https://eitaa.com/madras_8
30.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 پادشاه برکه ها منتشر شد!
💠 در این پادکست، سفری علمی به هایکوی ژاپن و سه مکتبش داریم. مکتب دانرین، تیمون و شفو.
همچنین در مورد ماتسو باشوی بزرگ، ریتوریک ژاپن و ادبیاتش توضیحاتی دادیم...
نخستین پادکست از مجموعه « مقولات »
• استاد یوسف پور
👈 تخصصی ترین پایگاه ادبیات را دنبال کنید:
https://eitaa.com/madras_8
33.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مقدمه فصل دوم دوره پرمخاطب #نردبان با بیشترین درصد رضایت هنرجو!
🔻مدرس دوره: استاد یوسف پور
[ این دوره بروز رسانی خواهد شد ]
• تعداد قسمت ها: 40
• فصل ها: دو فصل. منطوق | مضمون
• فرمت ویدیوها: mp4
• میانگین زمان هر ویدیو: 15 دقیقه
• پشتیبانی، تمرین، ارتباط با استاد: دارد
• دریافت دوره
💠 #نظر_هنرجو | نردبان
• این پیام، یعنی دوره ما برای کارشناسان ارشد ادبیات هم مفیده.
و دوره ای که در فاز مقدماتی، هم برای عموم مردم و شاعران و هم برای معلمان ادبیات (نزدیک به چهار هنرجوی ما استاد ادبیات هستند) و هم برای دانشجویان این رشته مفید باشه، کیمیاست!
💠 «مدرس هشت» پایگاه تخصصی ادبیات
https://eitaa.com/madras_8
💠 سیر تطور | مسعود یوسف پور
آنچه این حقیر با بررسی سیر تطور مکاتب یافتم، مضمون در خراسانی به تعریف دکتر کامیار نزدیک است که گاه در منطوق رخ می دهد. آن هم به دلیل غنایی بودن بافت کلام است.
مضمون در عراقی، طبق قول ژان پیر ریشارد؛ به نفس رابطه و موضوع اطلاق می شود.
مضمون در هندی اما سه نوع متفاوت دارد؛ مضمون یابی ( صائب ) مضمون رسانی ( کلیم ) و مضمون بستن ( بیدل ).
بیدل آنجا که بیت نتیجه یا مثل را به نحو درست کلام و دور از اغلاق ارائه داده، شاهکار آفریده...
• به بیت زیر توجه کنید:
آنجا که ادب
قابل دیدار پرستی ست
واکردن مژگان
کم از آغوش نباشد
مصراع اول، تابع قاعده خود بیدل است که از آن به طرز خیال یاد می شود. همه طرز خیال هم یعنی عقال بستن بر پای لفظ که درک معنا را عذب کند.
ساحت ادب را قابل پرستیدن «دیدار» می داند و مصراع نتیجه آن یک امر فوق العاده ست...وا کردن مژگان کمتر از آغوش نیست!
این یعنی رشد همان ادب عراقی در بستر ایماژیسم هندی! و ارتقاء سنت های رایج در یک مکتب. همان امری که دغدغه اش موجب شد پایان نامه دکتر قیصر امین پور برآن بنا شود.
👈 تخصصی ترین پایگاه ادبیات ولایی را دنبال کنید:
https://eitaa.com/madras_8
💠 قریحه شاعر | ابن خلدون
« بدان که قریحه چون پستان است، چندان که بدوشی اش شیر افزون گردد و چون فروگذاریش بخشکد!»
مقدمه ابن خلدون، جلد دوم صفحه 1225.
این نکته ذیل اصل یازدهم شعر و شاعری مطرح شده و در باب کثرت تمرین است. هدایت هم در باب نویسندگی « زیاد نوشتن و مشق کردن» را الزامی می داند.
💠 «مدرس هشت» پایگاه تخصصی ادبیات
https://eitaa.com/madras_8