eitaa logo
مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام
2.5هزار دنبال‌کننده
977 عکس
95 ویدیو
124 فایل
قالَ الصَّادقُ علیه‌السلام: مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيماً قم، خیابان معلم، نبش کوچه ۲۱ کانال دروس مدرس فقهی در ایتا و تلگرام: @dars_madras_emb
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حجیت متوسطِ منابع منقول در مستطرفات سرائر مرحوم ابن ادریس در نقل از منابع در مستطرفات سرائر بی دقت است. برخی از اشتباهات ایشان در نحوه نقل از منابع است. برخی دیگر از اشتباهات ایشان در شناخت مولف کتاب منبع تست. و اشتباهات دیگری هم در نقلهای ایشان دیده می شود.  به همین جهت آیت الله والد نسبت به این نقلیات قائل به حجیت متوسط هستند به این معنا که اگر در متن یا سند غرابتی نباشد نقل ایشان پذیرفته می شود. 🔺برگرفته از درس خارج استاد حاج‌ آقا سیدمحمدجواد شبیری 📆جلسه ۴ آبان ۱۴۰۰ @madras_emb
🔆 اهل بیت "علیهم السلام" تنها راه معرفت خداوند قالُ امیرُالمومنین علیه السلام: انَّ اللّهَ تَبارَكَ و تَعالي لَو شاءَ لَعَرَّفَ العِبادَ نَفسَه ، ولكن جَعَلَنا اَبوابَه و صِراطَه و سَبيلَهُ و الوَجهَ الّذي يُؤتي مِنهُ ، فَمَن عَدَلَ عَن وِلايَتِنا ، اَو فَضَّلَ عَلينا غَيرَنا فَاِنَّهُم عَنِ الصِّراطِ لَناكِبونَ . فَلا سَواءٌ مَنِ اعتَصَمَ النّاسُ بِهِ ، و لا سِواءٌ حيثُ ذَهَبَ النّاسُ اِلي عُيونٍ كَدِرَةٍ يَفرَغُ بَعضُها في بَعضٍ و ذَهَبَ مَن ذَهَبَ اِلَينا اِلي عُيونٍ صافِيةٍ تَجري بِاَمرِ رَبِّها لا نَفادَ لَها و لَانقِطاعَ . 📚الکافی، ج۱، ص۱۸۴ امیرالمومنین میفرماید: خدای متعال اگر می خواست خودش را - مستقیماً و بیواسطه - به بندگان می‌شناساند؛ ولی ما را درب و راه و طریق خود و آن جهت و سویی که باید از آن داخل شوند، قرار داده است؛ بنابراین هر کس از ولایت ما روی گردانَد و یا دیگری را بر ما ترجیح دهد، از صراط می‌لغزد؛ آنها که مردم به سوی ایشان چنگ زده اند (با ما) مساوی نیستند؛ زیرا مردم به سوی چشمه های آب تیره رنگی که بعضی از آنها به بعضی دیگر می‌ریزد، روی آورده اند‌؛ و آنها که به سوی ما آمدند به سوی چشمه های زلالی روی آورده اند که به فرمان پروردگارشان جاری بوده و آب آنها تمام نمی‌شود و هیچگاه خشک نمی‌گردند. @madras_emb
Sharifani-6-14020112.docx
33.1K
📋 متن جلسه ششم "سلسله جلسات معرفت افزایی «مائده»" 💠حجت الاسلام و المسلمین استاد شریفانی @madras_emb
Sharifani-7-14020113.docx
36.1K
📋 متن جلسه هفتم "سلسله جلسات معرفت افزایی «مائده»" 💠حجت الاسلام و المسلمین استاد شریفانی @madras_emb
۲۵ ماه مبارک رمضان سالروز ارتحال «فاضل هندی» (۱۱۳۷هـ.ق) 💠 اهمیت کشف اللثام آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی: کتاب «کشف اللثام» فاضل هندی کتاب بسیار خوبی است، خصوصاً کتاب الحجّ آن بسیار دقیق است. مرحوم حاج شیخ عبّاس قمی نقل کرده که صاحب جواهر برای نوشتن جواهر الکلام همیشه از کشف اللثام استفاده می‌کرد و اگر کشف اللثام در اختیارش نبود، حتّی یک سطر هم نمی‌نوشت. اگر کسی این دو کتاب را مقایسه کند، متوجه می‌شود که چقدر عبارات این دو کتاب به هم نزدیک است؛ همانطور که عبارات صاحب مدارک با کشف اللثام قریب است. 📚جرعه‌ای از دریا، ج ۴، ص ۴۰۶
💠 فاضل هندی نابغه عصر خود ● بهاء الدین محمد اصفهانی معروف به فاضل هندی در سال ۱۰۶۲ق در اصفهان متولد شد و آغاز خردسالى را در هندوستان گذرانید و به همین مناسبت به هندى شهرت یافت. فاضل هندی یکی از نوابغ شیعه بوده است. او در ۱۳ سالگی به اجتهاد رسید و در سال ۱۰۷۷ هـ.ق (تقریباً در ۱۶ سالگی) در ردیف فضلای بنام بود. ● او خود در آغاز کتاب «کشف اللثام» گفته است: «من فارغ التحصیل شدم از معقول و منقول و حال این که سیزده ساله نشده بودم، و شروع کردم در تصنیف و حال این که به یازده سالگى نرسیده بودم، و «منیة الحریص» [در علم بلاغت] را قبل از ۱۹ سالگى نگاشتم، و تصنیف کردم پیش از آن بیش از ده کتاب از متون و شروح و حواشى و ده ساله بودم که «مطوّل» و شرح «مختصر تلخیص» تفتازانى را درس مى ‏گفتم».
🔴 برنامه امتحانات نوبت سوم سطوح عالی و دروس فوق برنامه سطح آزاد طرح سابق کد ۵۳۱ اردیبهشت ماه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ @sotohaali
💢 ضوابط و شرایط امتحانات نوبت سوم (هفته اول اردیبهشت ماه) سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ @sotohaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 عطر استغفار عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ، أَنَّهُ قَالَ: تَعَطَّرُوا بِالاِسْتِغْفَارِ لاَ تَفْضَحْكُمْ رَوَائِحُ اَلذُّنُوبِ. 📚الأمالي (للطوسی)، ج ۱، ص ۳۷۲ خودتان را با استغفار معطّر کنید، تا بوی بد گناه شما را رسوا نکند. @madras_emb
Sharifani-8-14020114.docx
38.3K
📋 متن جلسه هشتم "سلسله جلسات معرفت افزایی «مائده»" 💠حجت الاسلام و المسلمین استاد شریفانی @madras_emb