14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 کلیپ «به کدامین گناه مسموم شد؟»
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ
مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِيِّ،
الطَّاهِرِ الزَّكِيِّ، النُّورِ الْمُبِينِ،
الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ
عَلَى الْأَذىٰ فِيكَ.
▪️عزای شهادت حضرت باب الحوائج موسی بن جعفر علیهماالسلام
امام کاظم علیه السلام
@zanjani_net
مداحی شهادت.mp3
19.34M
🏴مجلس عزای شهادت جانسوز امام کاظم علیه السلام
📋 نقش شیعیان در ابتلاء امام معصوم
🎙 #سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین آقای #شربتداران
📆 دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیهالسلام
@madras_emb
🏴السلام علیک یا بابالحوائج یا موسی بن جعفر الکاظم
▪️مجلس عزای شهادت حضرت امام کاظم علیه السلام
سخنران: حجتالإسلام و المسلمین آقای صادقی واعظ
با مرثیهسرایی: آقای حاج عباس حیدرزاده
▪️زمان: سهشنبه ۱۷بهمن _ ساعت ۱۰:۴۵
▪️مکان: بلوار آیتالله حائری، کوچه۶، دفتر آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
@zanjani_net
متن جلسه شهادت امام کاظم علیه السلام.pdf
421.1K
📋 متن سخنرانی مجلس شهادت حضرت امام کاظم "علیهالسلام"
☑️ با موضوع: نقش شیعیان در ابتلاء امام معصوم
💠 حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن شربتداران
📆 دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
@madras_emb
🔸«کتاب نکاح» به زودی منتشر میشود
تقریرات درس خارج فقه آیت الله العظمی شبیری زنجانی (دام ظله) با موضوع نکاح، در مجموعهای با عنوان «کتاب نکاح» بهزودی منتشر میشود.
این کتاب نخستین عنوان از مجموعه دروس فقهی معظم له است که با تلاشهای مستمر و چندسالهی پژوهشگران مرکز فقهی امام محمدباقر عليهالسلام، در ٢۵ جلد تحقیق و تدوین شده است که ١٢ جلد آن به زودی منتشر میشود.
@mfeqhi
💠 نقش نگین حضرت ابوطالب علیهالسلام
از امام رضا علیهالسلام روایت کردند از پدرانش به چند طریق که: نقش نگین انگشتری ابوطالب این بود:
رَضِیتُ باللّهِ رَبّاً، و بِابْنِ أخی مُحَمَّدٍ نَبِيّاً و بِابْنِي عَلِيٍّ لَهُ وصیّاً.
📚روضالجنان و روحالجنان فی تفسیرالقرآن؛ ج۱۵؛ ص۱۵۰
@madras_emb
وَ رُوِّينَا بِإِسْنَادِنَا إِلَى جَدِّي أَبِي جَعْفَرٍ الطُّوسِيِّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ فِيمَا رَوَاهُ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام غَيْرُ [عدل] ذِي الْأَعْيَادِ شَيْءٌ قَالَ نَعَمْ أَشْرَفُهَا وَ أَكْمَلُهَا الْيَوْمُ الَّذِي بُعِثَ فِيهِ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله قالَ قُلْتُ فَأَيُّ يَوْمٍ هُوَ قَالَ إِنَّ الْأَيَّامَ تَدُورُ وَ هُوَ يَوْمُ السَّبْتِ لِسَبْعٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ قَالَ قُلْتُ فَمَا نَفْعَلُ فِيهِ قَالَ تَصُومُ وَ تُكْثِرُ الصَّلَاةَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ.
📚 اقبال الاعمال؛ ج۲؛ ص۶۷۲
جدّم ابو جعفر طوسى رضى اللّه عنه به نقل از حسن بن راشد آورده است كه به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: آيا غير از ايام عيد، روز [پرفضيلت] ديگرى داريم؟ فرمودند: بله، برتر و كاملتر از همه، روز مبعث، يعنى روزى است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم در آن به پيامبرى برانگيخته شد. عرض كردم: روز مبعث چه روزى است؟ فرمودند: روزها در گردشاند، ولى روزى كه رسول خدا در آن به پيامبرى رسيد، روز شنبه بيست و هفتم رجب بود.
عرض كردم: در آن روز چه عملى انجام دهيم؟ فرمودند:
روزه بگير و بسيار بر حضرت محمد و خاندان او صلوات بفرست.
🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ و العَنْ أعْدَاءَهُم
#احکام_کاربردی
❖ وقت نماز صبح
● با اطمینان به طلوع فجر میتوان نماز صبح را خواند. در نواحی مختلف ایران، با تاخیر حدود پانزده دقیقه پس از اذان رسانهها، مطمئناً طلوع فجر رخ داده است. (به حسب مناطق و فصول مختلف، این فاصله زمانی متفاوت است) در این باره میتوان براساس تقویم "أبوثمامه" موسسه لواء عمل نمود.(۱)
● البته در خصوص شبهای مهتابی (دوازدهم تا بیستوپنجم ماه قمری) تا روشن شدن افق باید احتیاط کنند و نماز صبح را ده دقیقه پس از آن [تقویم موسسه لواء] بجا آورند.
--------------------------------------------
۱. برای روزه نیز تا پیش از حصول اطمینان به طلوع فجر، امساک لازم نیست هر چند احتیاط خوب است.
📚احکام کاربردی؛ ص۲۳۱
#احکام
@madras_emb
🌙 بررسی وضعیّت رؤیت هلال ماه شعبان المعظّم سال ۱۴۴۵ هجری قمری
#تدبّر_فقیهانه
❖ آیة الله العظمی شبیری زنجانی:
● مرحوم آقای خویی بنا بر مبنای خود مرسلات ابن ابی عمیر و بزنطی و صفوان را معتبر نمیداند.
ایشان میگوید: مرحوم شیخ طوسی که در عُدّه ادعا نموده که این راویان «لا یروون و لا یرسلون الّا عن ثقة»، در تهذیب از این مطلب عدول نموده است و در روایتی که بعضی از اینها در سند وجود دارند، اشکال نموده است.
● این فرمایش ایشان به نظر خیلی غریب میآید. تهذیب از اوّلین کتابهای شیخ طوسی است و قبل از عُدّة نگاشته شده است. تألیف تهذیب در زمان مرحوم شیخ مفید (وفات ۴۱۳ ق) شروع شده است و شیخ تا اوایل صلاة را در زمان مرحوم شیخ مفید نگاشته است، به خاطر این که شیخ طوسی در اوایل تهذیب از شیخ مفید با تعبیر «الشیخ ایّده الله» یاد می کند، اینگونه تعبیر که در نزدیک به ۶۰۰ مورد در تهذیب به کار رفته تا اوائل جلد دوم (ص ۳) ادامه یافته و پس از آن از شیخ مفید با عبارت «الشیخ رحمه الله» یا «الشیخ رحمه الله تعالی» یاد شده است. (اوّلین مورد آن در ج۲، ص۱۲).
از این تعابیر استفاده میشود که شیخ طوسی تهذیب را در حیات شیخ مفید آغاز کرده و پس از وفات وی به پایان رسانده است. ولی تألیف عدّه را در زمان مرحوم سید مرتضی (وفات ۴۳۶ ق) شروع و پس از وفات وی به اتمام رسانده است.
📚 کتاب الصوم؛ ج۱؛ ص ۱۵۷
@madras_emb