eitaa logo
مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام
2.5هزار دنبال‌کننده
993 عکس
95 ویدیو
126 فایل
قالَ الصَّادقُ علیه‌السلام: مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيماً قم، خیابان معلم، نبش کوچه ۲۱ کانال دروس مدرس فقهی در ایتا و تلگرام: @dars_madras_emb
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده" ✔️«خواهران و برادران» 📆 ۱ الی ۱۰ ماه مبارک رمضان ⏰ از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۴۵ ▫️ذکر توسل: آقای احمد نصراللهی ▫️سخنرانی: حجة الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدتقی موسوی 📍مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام @madras_emb
مداحی.mp3
13.54M
💠سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده" 🚩 توسل و روضه حضرت رباب علیهاالسلام 🎙مداحی آقای احمد نصراللهی 📆 جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ✔️جلسه چهارم 🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام @madras_emb
سخنرانی.mp3
27.39M
✳️ سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده" 📋 خدا در معارف اهل‌بیت "علیهم‌السلام" 🎙 حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدتقی موسوی 📆 جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ✔️جلسه چهارم 🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام @madras_emb
کراهت شعر خوانی.pdf
230K
💠 کراهت شعر خوانی 📝 استاد سید حسین منافی ● از برخی از روایات، کراهت شعر خواندن در برخی از مکان ها مثل مسجد الحرام و زمان ها مثل روز جمعه و شرایط مثل حال روزه و احرام استفاده می شود. برخی از این روایات به شمول این کراهت نسبت به أشعار حقّ یا أشعار در مدح اهل بیت (علیهم السلام) تصریح می نماید ... @madras_emb
💢 شعر خواندن در ماه رمضان سوال: شعر خواندن در ماه رمضان و برای روزه‌دار چه حکمی دارد؟ گوش دادن به شعر چطور؟ و آیا فرقی بین شعر حق و غیر حق در این زمینه وجود دارد؟ جواب: خواندن شعر و همین طور گوش دادن به آن در شب و روز ماه رمضان و برای روزه‌دار -هر چند در غیر ماه رمضان- مکروه است، هر چند شعر حق باشد. 📚استفتائات؛ ج۲؛ ص۱۹۸ @madras_emb
تعصب روشنفکری - استاد شبیری.mp3
1.58M
💠 تعصب روشنفکری ❖ استاد معظم حاج سید محمدجواد شبیری: ● متاسفانه ما یک مشکلی داریم، مشکل تأثیرپذیری از مستشرقین. مستشرقین به احادیث ما با نگاه منفی و سوء ظن آمیز نگاه می‌کنند. از اوّل اصل را بر عدم اصالت احادیث گذاشتند. نه خصوص احادیث شیعه، احادیث اسلامی اصلا. علت اصلی قضیه هم تحت تأثیر حرف‌هایی است که در مباحث انجیل شناسی هست. ... ● ما متأسفانه حالا تعصب روشنفکری [داریم]، کسانی که دلشان می‌خواهد حرف‌های جدید بزنند، حرف‌های تازه بزنند. یکی از حرف‌های تازه زدن حرف‌هایی که غربی‌ها خوششان می‌آید، آن طرفی‌ها خوششان می‌آید. این یک سبک است. من نمی‌خواهم بگویم هر چه در میراث ما وجود دارد درست است، ولی این‌که از اوّل هم ما به عنوان یک اصل مفروض بگوییم هر چه هم وجود دارد خراب است، و دنبال دلیل برای تخریب اینها بگردیم آن هم باطل است. هر دو طرف قضیه افراط و تفریطی هست. 🔺 درس خارج فقه؛ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ @madras_emb
مداحی 5.mp3
12.38M
💠سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده" 🚩 توسل و روضه حضرت علی اکبر علیه السلام 🎙مداحی آقای احمد نصراللهی 📆 شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ✔️جلسه پنجم 🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام @madras_emb
سخنرانی 5.MP3
27.27M
✳️ سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده" 📋 خدا در معارف اهل‌بیت "علیهم‌السلام" 🎙 حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدتقی موسوی 📆 شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ✔️جلسه پنجم 🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام @madras_emb
💢 منکر ضروری دین (۲) ❖ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: ● متفاهم عرفی از اعتراف به رسالت این است که همان گونه رسالتی که رسول دارد، مورد اعتراف باشد، اگر رسالت او رسالت زمان معینی است، معنایش اعتراف به رسالت نسبت به آن زمان معین است، اگر رسالت عام است مثل پیغمبر خاتم «ما ارسلناک الا کافة للناس»، باید به رسالت عام حضرت اعتراف کند. ● بنابر این اگر کسی این رسالت عام را انکار کند و خاتمیت را انکار کند و یا رسالت را نسبت به افراد معینی محدود کند، یا افراد معینی را بخواهد خارج کند، به رسالتی که موجب اسلام می شود و فقدان آن موجب کفر است، شهادت نداده است و در نتیجه کافر است. 📚کتاب الصوم؛ ج۱؛ ص۹ @madras_emb
مداحی 6.mp3
28.53M
💠سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده" 🚩 توسل و روضه حضرت امام رضا علیه السلام 🎙مداحی آقای احمد نصراللهی 📆 یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ✔️جلسه ششم 🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام @madras_emb
سخنرانی.mp3
22.51M
✳️ سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده" 📋 خدا در معارف اهل‌بیت "علیهم‌السلام" 🎙 حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدتقی موسوی 📆 یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ✔️جلسه ششم 🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام @madras_emb
🔆 نشانه‌های شیعه در کلام حضرت سجاد علیه‌السلام أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْيَنَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام قَالَ: كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیهماالسلام قَاعِداً فِي بَيْتِهِ إِذْ قَرَعَ قَوْمٌ عَلَيْهِمُ الْبَابَ فَقَالَ يَا جَارِيَةُ انْظُرِي‏ مَنْ بِالْبَابِ فَقَالُوا قَوْمٌ مِنْ شِيعَتِكَ فَوَثَبَ عَجْلَانَ حَتَّى كَادَ أَنْ يَقَعَ فَلَمَّا فَتَحَ الْبَابَ وَ نَظَرَ إِلَيْهِمْ رَجَعَ وَ قَالَ كَذَبُوا فَأَيْنَ السَّمْتُ فِي الْوُجُوهِ أَيْنَ أَثَرُ الْعِبَادَةِ أَيْنَ سِيمَاءُ السُّجُودِ إِنَّمَا شِيعَتُنَا يُعْرَفُونَ بِعِبَادَتِهِمْ وَ شَعَثِهِمْ قَدْ قَرَحَتِ الْعِبَادَةُ مِنْهُمُ الْآنَافَ وَ دَثَّرَتِ الْجِبَاهَ وَ الْمَسَاجِدَ خُمْصُ الْبُطُونِ ذُبُلُ الشِّفَاهِ قَدْ هَيَّجَتِ الْعِبَادَةُ وُجُوهَهُمْ وَ أَخْلَقَ سَهَرُ اللَّيَالِي وَ قَطْعُ الْهَوَاجِرِ جُثَثَهُمْ الْمُسَبِّحُونَ إِذَا سَكَتَ النَّاسُ وَ الْمُصَلُّونَ إِذَا نَامَ النَّاسُ وَ الْمَحْزُونُونَ إِذَا فَرِحَ النَّاسُ يُعْرَفُونَ بِالزُّهْدِ كَلَامُهُمُ الرَّحْمَةُ وَ تَشَاغُلُهُمْ بِالْجَنَّةِ. 📚صفات الشيعة؛ ص۲۸ حمران بن اعين گوید، امام صادق عليه‌السّلام فرمودند: امام سجّاد عليه‌السّلام در منزل‌شان نشسته بودند كه جماعتى در زدند. حضرت به كنيزش فرمودند: ببين چه كسى در مى‏‌زند؟ آن جماعت گفتند: ما گروهى از شيعيان شما هستيم. امام عليه‌السّلام چنان با شتاب از جا برخاست كه نزديك بود به زمين بيفتد. اما وقتى در را گشود و آنان را ديد، برگشت و فرمودند: دروغ مى‏‌گويند. كجاست نشانه [شيعه بودن‏] در چهره‏‌هاى آنها؟ كجاست آثار عبادت؟ كجاست سيماى سجده؟ شيعيان ما، به عبادت و بندگى خداوند و ژوليدگيشان شناخته مى‏‌شوند. عبادت (سجده‏‌هاى طولانى) بينى‏‌هايشان را مجروح ساخته، پيشانى‏‌ها و ديگر مواضع سجده آنان را پينه‏‌دار كرده، شكم‌هايشان به پشتشان چسبيده و لبهايشان خشكيده است. عبادت و بندگى، صورتهاى آنان را متورم ساخته، و بيدارى در شب و روزه‏‌هاى روز، بدنهايشان را فرسوده كرده است. هنگامى كه مردم ساكتند، خدا را تسبيح مى‏‌كنند. آنگاه كه مردم آرميده‏‌اند، نماز بر پا مى‏‌دارند و هنگامى كه مردم شادمانند، آنها اندوهگينند. به زهد و بى‏ رغبتى نسبت به دنيا شناخته مى‏‌شوند و سخنانشان رحمت است و به [انجام كار] بهشت مشغولند. @madras_emb