eitaa logo
دو فصلنامه《الانوار الهادیه》
308 دنبال‌کننده
449 عکس
86 ویدیو
271 فایل
مقام معظم رهبري: «فقه خیلی اهمّیّت دارد؛ یک عدّه‌ای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوان‌بندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است.» ●《الانوار الهادیه》مجله علمی مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام-اهواز
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1449944475.mp3
2.9M
⚫️ذکر توسل به ساحت قدسی علیه السلام 🏴صلی الله علیک یا قتیل العبره🏴 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
SHISTU_Volume 18_Issue 70_Pages 39-59.pdf
273.8K
💠 واکاوی جایگاه علمی و آموزشی ابن سکیت. ✍️نویسند:اصغر فروغی ابری/علی اکبر عباسیان 🔸منبع: فصلنامه علمی-پژوهشی شیعه شناسی/سال هجدهم تابستان13۹۹شماره۷۰ 🔻چکیده: ابن سکِّیت، صحابه امام جواد (ع) و امام هادی (ع)، از الگوهای علمی و عملی سده سوم محسوب می گردد. ابن سکیت پس از فراگیری علم و دانش به تعلیم و تعلّم پرداخت و مدتی هم به عنوان مربّی و معلم در دستگاه خلافت عباسی فعالیت داشت. منابع مهم و معتبر تاریخی او را در برخی علوم صاحب نظر دانسته اند و اخلاق و سلوک اجتماعی و علمی وی را ستوده اند. او در زمینه نقل حدیث و روایت هم معتمد و ثقه بوده است. بررسی منابع وگزاره‌های موجود در کتب تاریخی و جغرافیایی، تراجم، ادبی،‌ ‌رجال و معاجم، این فرضیه را تقویت می نماید که ابن سکّیت علاوه بر دانش های مرسوم عصر خود، از علوم متنوّع دیگری برخوردار بوده است و همین امر، ضرورت تحقیق پیرامون وی را آشکارتر می نماید. این پژوهش بر آن است که تبیین نماید اولاً موقعیّت علمی ابن سکّیت چگونه بوده است؟ ثانیاً نسبت وی با علوم متنوّع عصر خویش چیست؟ روش پژوهش حاضر، توصیفی، تبیینی است و به جایگاه علمی ابن سکّیت می پردازد. 🗓۵/رجب سالروز شهادت یعقوب بن اسحاق دورقی اهوازی مشهور به ابن سکیت. •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی.pdf
6.03M
📔 فایل کتاب "پاسخ به شبهات پرتکرار انقلاب اسلامی" 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
⚠️اطلاعیه مسابقه ⭕️فضلای گرامی! زمان مسابقه بدین شرح است: 🗓تاریخ مسابقه|پنجشنبه ۲۱/بهمن ⏰زمان آزمون:ساعت۱۶:۰۰ 💻مسابقه به صورت مجازی برگزارخواهد شد. ⛓لینک مسابقه متعاقبا ارسال می گردد. •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
دو فصلنامه《الانوار الهادیه》
▫️تقریر: بررسی حجیت سیره 🔹آنچه تقدیم می­شود، متن تنظیم شده‌ای از تقریر ده جلسه استاد آیت الله احمدی
💢ملاحظه‌ای در باب دیدگاه استاد احمدی شاهرودی پیرامون حجیت سیره عقلاء ✍️حجت‌الاسلام محمد متقیان 🔻استاد احمدی شاهرودی، بررسی «حجیت سیره» را به «حجیت تقریر» بازگشت می‌دهند و این، روش منطقی حل مسئله است که سایر اصولیین نیز همینگونه عمل می‌کنند و ادله‌ای را مبنی بر لزوم موضع گیری امام(سلام الله علیه) در برابر خلاف شرع اقامه می‌کنند. ایشان با وجود «انکار حجیت تقریر» و رد دو وجه از وجوه مطرح شده در کتب اصولی، سیره عقلاء در باب ظواهر را حجت دانسته و آن را معتبر می‌دانند. به نظر ایشان، اگر ظواهر معتبر نباشد، «نقض شریعت» شده و باب هدایت منسد می‌شود، زیرا طریق جایگزینی نیز از طرف شارع معرفی نشده است، پس باید به ظواهر کلام او اخذ کرد. با این وصف، استاد احمدی، حجیت تقریر را نیز پذیرفته است و این هم بدان معناست که، ایشان قبول دارد که امام در برابر عمل عقلاء به ظواهر، موضع گیری دارد و آن را خلاف شرع ندانسته و ردع نکرده است. در حالیکه، ایشان جازمانه بیان می‌کردند: هیچ دلیلی بر لزوم موضع گیری از ناحیه امام وجود ندارد. 👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/q87224 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🔸الحمدلله ... لَمْ تُخْرِجْنی لِرَاْفَتِکَ بی وَلُطْفِکَ لی وَاِحْسانِکَ اِلَیَّ فی دَوْلَةِ اَئِمَّةِ الْکُفْرِ الَّذینَ نَقَضُوا عَهْدَکَ وَکَذَّبُوا رُسُلَکَ لکِنَّکَ اَخْرَجْتَنی لِلَّذی سَبَقَلی مِنَ الْهُدَی الَّذی لَهُ یَسَّرْتَنی وَفیهِ اَنْشَاءْتَنی وَمِنْ قَبْلِ ذلِکَ رَؤُفْتَ بی بِجَمیلِ صُنْعِکَ وَسَوابِغِ نِعَمِکَ ▫️از باب رأفت و مهربانی و احسانی که به من داشتی، مرا در حکومت پیشوایان کفر، آنان‌که پیمانت را شکستند و پیامبرانت را تکذیب کردند، به دنیا نیاوردی، ولی زمانی به دنیام آوردی به خاطر آنچه در دانش و آگاهی‌ات برایم رقم خورده بود و آن عبارت بود از هدایتی که مرا برای پذیرفتن آن آماده ساختی و در عرصه گاهش نشو و نمایم دادی و پیش از آن هم با رفتار زیبایت و نعمت‌های کاملت بر من مهر ورزیدی.. •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🤲اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی یُوْمِنُ الْخآئِفینَ وَیَرْفَعُ الْمُسْتَضْعَفینَ وَیَضَعُ الْمُسْتَکْبِرینَ یُهْلِکُ مُلُوکاً وَیَسْتَخْلِفُ آخَرینِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِالظّالِمینَ مُدْرِکِ الْهارِبینَ نَکالِ الظّالِمینَ صَریخِ الْمُسْتَصْرِخین.# َ •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام اینکه برندگان همچنان معرفی نشدند دلیلش این است که بنا بود در یک جلسه حضوری و بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی، اهدا جوایز به برندگان صورت بگیرد که متاسفانه به علت وضعیت کرونایی برگزاری چنین جلسه ای منتفی شده است ان شاء الله به برندگان مسابقه پیام داده خواهد شد تا تصاویر خود را برای ما ارسال کنند، و اسامی برندگان همراه با عکس آنها در کانال اعلام خواهد شد. از صبوری شما کمال تشکر را داریم. 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠بررسي حکم ساب معصومين عليهم السلام از ديدگاه فقه وحقوق اسلامي حکم سب پيامبر و ائمه اطهار طبق نظر قطعي مذهب اماميه قتل است،مرحوم محقق حلی در کتاب المختصر می فرمايد:(يقتل من سب النبی وکذا من سب احد الائمة عليهم السلام ويحل دمه لکل سامع اذا أمن)[1]. در اين حکم هيچ اختلافی بين فقهاء شيعه نيست واجماعی است، البته در بعضي از کتب فقهی مانند شرح لمعه مصاديق ديگري مانند انبياء و حضرت زهرا سلام الله عليها وديگر دختران پيامبر ونيز مادر مکرمه پيامبر اسلام را بيان نموده اند که سب آنها موجب عقوبت است[2]. هرچند معمولا در تعابير فقهاء حکم ساب النبی و الائمة ،جواز قتل بيان شده اما جمعی از علماء مانند حضرت امام خميني قدس سره در تحرير الوسيله ومرحوم سيد احمد خوانساري در کتاب جامع المدارک اين جواز را به معنی اعم دانسته وفرموده اند که ساب النبی والأئمه، واجب است که در صورت عدم ضرر ومشکل برای مسلمين به قتل برسد[3]. به عنوان مثال در کتاب تحرير الوسيله در باب"حد قذف"اينگونه آمده است: (ومن سب النبي صلی الله عليه وآله وجب علی سامعه قتله مالم يخف علی نفسه او عرضه ونفس مومن او عرضه)ودر ادامه حکم سب سب النبی را به ساير ائمه و انبياء وحضرت زهراء سلام الله عليها هم تسري داده اند[4]. در اديان الهی ديگر هم توهين به مقدسات هم گناه و موجب عقوبت می باشد[5]. آنچه بر اين حکم دلالت می کند تعدادي از روايات است مانند: صحيحه هشام بن سالم از امام صادق عليه السلام:(انه سئل عمن شتم رسول الله صلی الله عليه وآله قال:«يقتله الأنی فالأدنی قبل أن يرجع الی الإمام») اين روايت در کتاب کافي [6]وکتاب تهذيب[7]ذکر شده است. روايات ديگري مانند: روايت علی بن جعفر از امام کاظم عليه السلام[8]. روايات حسن بن علی الوشاء[9] و علی بن حديد[10]و عامري[11]از ائمه اطهار در مورد سب پيامبر وائمه وبخصوص امير المومنين بيان شده که وجوب قتل ساب را ثابت می کند. البته نکته مهم که در روايات و فتاوا مورد تصريح است اينکه:جواز قتل شخص ساب در صورتی است که اين قتل برای شخص قاتل يا ساير مومنين ايجاد خطر جانی و يا نسبت به عرض و آبروی آنهانکند. به عنوان نمونه علامه حلی قدس سره در بحث حد قذف در کتاب"تبصرة المتعلمين" می فرمايد:(ويقتل من سب النبی أو احدا من الأئمه ويحل لکل سامع قتله مع امن الضرر)[12]. با توجه به بعضي از روايات مانند روايت هشام بن سالم که مورد اشاره قرار گرفت، جمعی از فقهاء اجرای حکم ساب توسط هر شخصي که سب پيامبر و ائمه را بشنود جائز دانسته اند مشروط به اينکه ايجاد ضرر و هرج ومرج در جامعه اسلامی نشود. اما در مقابل برخی ديگر از فقهاء با استناد به بعضي ادله مانند:روايت ابی عاصم سجستانی و اين استدلال که اجرای حکم ساب از مقوله حدود است واجرای حددو با حاکم اسلامی می باشد،قائل به اين هستند که حکم بايد توسط حاکم يا اذن او انجام شود و با توجه به استقرار حکومت اسلامی در کشور ما اين قول ترجيح داده می شود. در مواد قانون اسلامی مصوب در سال1392مانند:ماده262و612 مجازات سب پيامبر وائمه قتل است،اما بايد اين جرم در محکمه اثبات شود واشخاص بدون اثبات ارتکاب سب نمی توانند مورد عقوبت ومجازات قرار گيرند. ✂️برشي از بيانات استاد سيد محمد رضا شفيعي در نشست علمی مدرسه امام هادي(ع) اهواز با موضوع بررسی فقهی کلامی تاریخی سب النبی و ائمة اطهار عليهم السلام. 🗓٢٩/آذر/١٤٠٠ ___________________________ 🖇پی نوشت: [1]- المختصر النافع فی فقه الإمامية،ج1،ص221 [2]- تحرير الأحکام الشرعية علی مذهب الإمامية،ج5،ص410-الروضة البهية فی شرح اللمعه الدمشقية،ج3،ص325 [3]- جامع المدارک فی شرح المختصر النافع،ج7،ص111-تحرير الوسيلة،ج2،ص509 [4]-همان [5]- ر.ک:حکم اهانت به مريم مقدس؛محمد رضا جواهری و سيد رضا موسوي(بهار و تابستان 1388)مطالعات اسلامی فقه و اصول سال41. [6]- الکافي،ج7،ص259 [7]- تهذيب الأحکام،ج10،ص141 [8]- الکافي،ج7،ص266-تهذيب الأحکام،ج10،ص84 [9]- الکافي،ج7،ص266-تهذيب الأحکام،ج10،ص85 [10]- إختيار معرفة الرجال،ص482 [11]- الکافي،ج7،ص269-تهذيب الأحکام،ج10،ص86 [12]- تبصرة المتعلمين فی أحکام الدين،ص187 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
Taheri-ShahadatHazratZeinab1396[05].mp3
11.03M
🏴 السلام علیک یا عقیله بنی هاشم🏴 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
منشور روحانیت.pdf
460.4K
✔️ 📌 منشور روحانیّت امام راحل، برخواسته از حکمت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ 🔗پیوند بیانات: khl.ink/f/42475 @qom_khamenei_ir
🔰 پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای مجلس خبرگان، خدمت ایشان رسیدم. معظم له - که می‌دانستند من شاگرد آیت الله بهبهانی هستم - گفتند: "امروز صبح مشغول مطالعه کتاب "الفوائدالعلیه" (اثر مرحوم آیت الله سیدعلی بهبهانی) بودم؛ اما در این کتاب اثری از ذکر مصادر و منابع و ارجاعات که باعث سهولت کار مراجعه کنندگان به کتاب است، ندیدم." پس از بازگشت از سفر، امر تحقیق و تصحیح این کتاب را به فرزند عالم و فاضلم سیدمحمدرضا شفیعی سپردم و خود بر انجام کار اشراف داشتم. پس از انجام کار تحقیق، جلد اول و دوم را خدمت رهبرمعظم انقلاب اسلامی عرضه کردم و ایشان با خوشحالی برای من و فرزندم دعا کردند. 🔹 این متن، بخشی از تقریظ آیت الله سیدعلی شفیعی بر کتاب "الفوائدالعلیه" است که به تازگی با تحقیق و تصحیح جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا شفیعی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه منتشر شده است. این کتاب ارزشمند که به برکت دقت نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و زحمات چندساله محقق دانشمند آن احیاء شده، مشتمل بر ۷۲ فائده فقهی، اصولی، تفسیری، حدیثی و کلامی است که مرحوم آیت الله العظمی بهبهانی در سال ۱۳۳۰ آن را در دو جلد به زبان عربی نگاشته و انتشارات "دار زین العابدین" به تازگی آن را در قالبی نو منتشر کرده است. گفتنی است محقق این کتاب حدود ۹۰۰ پاورقی به آن افزوده اند. 🌐http://eitaa.com/shafiee_ir •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبانی فقهی حقوق مالکیت معنوی در فقه شیعه.pdf
677K
💠مبانی فقهی حقوق مالکیت معنوی در فقه شیعه ✍نویسنده: مرتضی رحیمی ، عباسعلی سلطانی 🔸منبع:فصلنامه مطالعات اسلامی پیاپی۷۳/پاییز۱۳۸۵ 🔻چکیده: حقوق مالکیت معنوی یا فکری امروزه اهمیت زیادی یافته به گونه ای که در دانشگاه های جهان جایی را به خود اختصاص داده و به دلیل ارزش و مالیت زیاد آن درآمدهای سرشاری را عاید دولت ها می کند. در دنیای اسلام هر چند به طور رسمی و به شکل کنونی دیر به آن پرداخته شده است موضوع یاد شده سابقه طولانی دارد و فقهای اسلام اعم از شیعه و اهل سنت درباره آن تحقیقاتی به عمل آورده و به اظهار نظر پرداخته اند. برخی از فقهای اسلام در مخالفت و عدم مشروعیت حقوق یاد شده سخن گفته و به ارایه دلیل پرداخته اند و برخی نیز در مشروعیت آن سخن گفته اند. در نوشتار حاضر، مبانی فقهی شیعه اعم از مخالفان و موافقان حقوق یاد شده مورد بررسی قرار گرفته و مشروعیت حقوق یاد شده نتیجه گرفته شده است. و در پایان راه های انتقال حقوق یاد شده از دیدگاه فقه شیعی، همچون اجاره، بیع، صلح، هبه معوضه و غیر معوضه و... مورد اشاره و بررسی واقع شده و بر خلاف برخی از فقهای شیعه و اهل سنت که بیع حقوق یاد شده را صحیح نمی دانند به دلیل سیر تحول مال و مالیت و بیع و تفاوت معیار مال و مالیت در امروز و گذشته صحت بیع حقوق مزبور نتیجه گرفته شده است. همچنین به خاطر در نظر گرفتن حق جامعه در کنار حق فرد به محدودیت زمانی حقوق یاد شده حکم گردیده و همانند حق ساختن چند طبقه ساختمان (تعلی) تعیین مدت آن به عهده عرف نهاده شده است. •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توصيه اخلاقی آيت الله سبحاني.mp3
1.65M
💢شرح حدیث:(لَوْ أُتِيتُ بِشَابٍ‌ مِنْ‌ شَبَابِ‌ الشِّيعَةِ لَا يَتَفَقَّهُ فِي الدِّينِ لَأَوْجَعْتُه). 🎙آیت الله سبحانی دام ظله 🗓۱۳۹۵/۰۹/۲۴ ✴️پیشنهاد دانلود‌ •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
🍀🌸🍀🌸🍀🌸 يا وَصِىَّ الْحَسَنِ وَالْخَلَفَ الْحُجَّةَ اَيُّهَا الْقاَّئِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ 🍀شب رفته وهنگامِ سحر آمده است 🍀بر کلِّ جهانیان خبر آمده است 🍀ای منتظران و عاشقانِ مهدی 🍀میلادِ امامِ منتَظَر آمده است 🌸🍃 ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) مبارک باد. •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از حوزه علمیه خوزستان
🔻 ◼️مراسم بزرگداشت حجت الاسلام شفیعی برگزار می‌گردد ▪️به اطلاع حوزویان و امت ولایتمدار اهواز می‌رسانیم؛ مراسم ختم و بزرگداشت روحانی وارسته، پارسا و پرتلاش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی برگزار می گردد. •••••••••••••••••••• ⏰ زمان: فردا یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵.۳۰ الی ۱۷.۳۰ 📌مکان: مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز •••••••••••••••••••• 🔰از طرف؛ ▫️آیت الله موسوی جزایری، ریاست حوزه علمیه خوزستان ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان ▪️بیت مکرم حضرت آیت الله شفیعی •••••••••••••••••••• ▪️از عموم مردم ولایتمدار، انقلابی و ارادتمندان بیت معظم شفیعی جهت حضور در این مراسم دعوت بعمل می‌آید. 🌏 کانال رسمی حوزه علمیه خوزستان eitaa.com/joinchat/1984167957C93868ee67a
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی ◾️ حضرت آیت الله خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت عالم پرتلاش، خدوم و بصیر حجت الاسلام سید محسن شفیعی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علی شفیعی دامت برکاته ▫️ با تأسف و تأثر خبر درگذشت فرزند عزیز و فاضل حضرتعالی جناب حجة الاسلام آقای سید محسن شفیعی را شنیدم. ایشان نقش ارزشمندی در همه عرصه های علمی و اجتماعی و دانشگاهی خوزستان ایفا می کردند و از امیدهای آینده بودند. فقدان این عالم پرتلاش و خدوم و بصیر خسارتی است که جبران آنرا از خداوند متعال مسألت میکنم. ▫️ به جنابعالی و مادر مکرم و همسر و فرزندان گرامی ایشان و دیگر بازماندگان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت مینمایم. والسلام علیکم بما صبرتم سیدعلی خامنه‌ای ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین ری شهری ◾ حضرت آیت الله خامنه ای با صدور پیامی رحلت عالم مجاهد جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تاسف فراوان خبر رحلت عالم مجاهد جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری، رحمت الله علیه را دریافت کردم. برای کسانی که از تقوا و سلامت نفس و مجاهدت مستمر این روحانی انقلابی باخبرند، فقدان وی ضایعه ای تلخ و اندوهبار است. تنوع عرصه های مجاهدت این عالم ربانی؛ علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی، اداری که همه با اخلاص و صفا همراه بود، از او شخصیتی کم نظیر پدید آورده بود. اینجانب در طول دهها سال آشنایی همواره صلاح و پرهیزگاری را در ایشان مشاهده کرده ام و امیدوارم این ذخیره ارزشمند موجب رحمت و مغفرت و علو درجات وی شود. صمیمانه به فرزندان محترم و دیگر بازماندگان و همه دوستان و همکاران و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. والسلام علی عباد الله الصالحین. سید علی خامنه ای ۲ فروردین ۱۴۰۱ @khamenei_ir
توثیق کلینی.pdf
570.6K
💠پیش فرض‌های تحلیل توصیفات رجالی (مطالعه موردی؛ اعتبار کافی) 🔻چکیده: محمدبن‌ یعقوب کلینی یکی از نام آورترین محدثان شیعه و کتاب وی، «کافی» از مهم‌ترین نگاشته‌های حدیثی است. راهیابی روایات راویان ضعیف به این کتاب به‌ ویژه در مباحث پیراامامتی بخشی از این دست آموزه‌ها را مورد تردید یا انکار قرار داده است. بازخوانی دقیق مفهوم «وثاقت» از نگاه دانشمندان رجالی شیعه به روشنی حکایت از آن دارد که کافی و داده‌های حدیثی آن در مجموع، از دیدگاه نجاشی و دیگر دانشیان رجال معتبر است. این حقیقت با توجه به واژگان توصیفی به کار رفته دربارۀ کلینی به همراه در نظر داشتن شاخص‌های تأثیرگذار در مفهوم‌گیری از این واژگان، تأکید بیشتری می‌یابد. در این پژوهش به روش توصیفی تحلیلی تلاش شده اعتبار و استحکام همه جانبۀ کتاب کافی به گونه‌ای روشن ارائه شود. واژگان کلیدی: ، ، ، •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
منبر ۴ فروردین.m4a
38.17M
⚫️برنامه هفتم حجت الاسلام و المسلمين سيد محسن شفيعي قدس سره 🎙آيت الله سيد ابوالحسن حسن زاده 🗓پنجشنبه|۴/فروردین/۱۴۰۱ 🕌مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
1537073377-9861-327.pdf
415.3K
💠بررسی تطبیقی جنگ روانی از دیدگاه فقه امامیه و عامه ✍ نویسندگان: سید حسن چاوشی سید محمدمهدی احمدی 💢منبع: علوم اجتماعی شوشتر سال یازدهم زمستان 1396 ویژه نامه پیشگیری از جرم و حقوق ♦️چکیده: جنگ روانی باتوجه به پیشرفت چشمگیرکه درحوزه تکنولوژی بخصوص درعرصه فناوری ارتباطات بوجوآمده است، امروزه به مهمترین ابزاری درخدمت منافع ومصالح نظام های استکباری تبدیل شده است. جنگ روانی گرچه به قدمت تاریخ جنگ های بشردارد ، در عصرحاضرازجهت ابعاد ، ماهیت و پیچیدگی، تفاوت پیداکرده است. گفتنی است که بالاترین هنر درزمان جنگ ،پیروزی درنبرد رودررو نیست،بلکه وادار به تسلیم نمودن دشمن بدون خشونت وخونریزی است وجنگ روانی می تواند درفاصله زمانی کوتاه،موجب برهم خوردن نظم اجتماعی در یک کشوروازبین رفتن استقلال آن ودرنتیجه تسلیم دربرابر دشمن شود. امروزه بیش از گذشته، جنگ روانی ازاهمیت بالای برخوردارگردیده ودرقالب های مختلف صورت می گیرد. وبا توجه به اهمیت این موضوع در شرایط فعلی، در این نوشتار به جنگ روانی پرداخته شده وابعاد آن ازمنظر فقه امامیه وعامه مورد کنکاش وبررسی قرار گرفته است. دراین تحقیق بااستفاه از قرآن ومتون روایی، به جنگ روانی پرداخته شده ودر این بررسی تطبیقی سعی شده است به دیدگاه فقهای امامیه ونیز فقهای عامه در باب معیارها وملاک های جنگ روانی اشاره گردد. •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
1_1445175673.mp3
3.4M
🏴 صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین🏴 🎙حجت الاسلام شحیطاط •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi