4_6048794526779180233.pdf
12.02M
📖 التکفیر فی ضوء الفقه الشیعی
📝 فاضلمحقق آقایانصاریقمی
🔅برگرفته از مباحث؛ آیت الله وحیدخراسانی (دام ظله العالی)
✅ نکته برجستهای که در این کتاب طرح شده است، این است که، کفر در مقابل اسلام قرار میگیرد نه در مقابل ایمان. فلذا اهلسنت یا مخالفین - به غیر از نواصب- با استناد به ادله و نصوص در مقام، مسلمان هستند هم #ظاهراً و هم #واقعاً. برخلاف نظر #محققخوئی که قائل به اسلام ظاهری برای ایشان هستند و اسلام واقعی را در حق ایشان قبول ندارد.
✅عدم دقت در کلام سیدکمال حیدری از همین ناحیه ناشی میشود که، او مراتب کفر و اسلام و ایمان را از هم تفکیک ننموده است و فقط اکتفا به طرح دوگانه کفر ظاهری و اخروی یا کفر اعتقادی و فقهی کرده است. در حالیکه، اساساً کفر در برابر اسلام قرار میگیرد نه در برابر ایمان. و اینگونه نیست که اگر کسی مؤمن نیست، پس کافر است واقعاً. نه خیر، او مسلم است هم ظاهراً و هم واقعاً. چرا که اسلام عنوان واحدی دارد و مصداقی واحدی و با شهادتین و انجام واجبات عبادیه محقق میشود.
🌐@alfigh_alosul
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از نو+جوان
🔥 دشمن گرم و نرم
⚫️ بزرگترین دشمن درونی انسان که حتی از جهل و نادانی هم بدتره!
💎 #نقشه_گنج
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
خاطرات ناگفته آیت الله العظمی سبحانی از حاجآقا مصطفی خمینی(ره)
یکی دیگر از مواهبی که ایشان داشت عبارت بود از «فکر زایا». او میتوانست در بحث با کسی که مانند او حال و حوصله داشت، به مدت یک ساعت و نیم در حول و حوش یک موضوع خاص بحث کرده و آن مسأله را به صورت ممتد بسط دهد. همواره یکی از مزایای موجود در حوزههای علمیه، وجود مجالس بحث بود.
ادامه مطلب:🔻
https://hawzahnews.com/x9RZY
https://fa.shafaqna.com/news/1033377/
🖇
99heydari.mp3
9.45M
🎙 #صوت
🔸نکات مهم استاد ابوالقاسم علیدوست در نقد جناب سید کمال حیدری
#نقد_سید_کمال_حیدری
#پاسخ_به_شبهات
#استاد_علیدوست
🌐 کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
🌀💠بیانی منطقی ومنصفانه💠🌀
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
🏴صلی الله علیک یا صاحب الزمان آجرک الله فی مصیبه ابیک المسموم🏴
شهادت جانسوز امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد.
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
AUD-20201026-WA0012.mp3
218.1K
💠نصیحتی به طلاب علوم دینی 💠
🎙استاد مدرس افغانی قدس سره
#هدایت_تحصیلی
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#هدايت_تحصيلي
در مجلس استفتای ایشان [آیت الله خویی] بودیم. خبر دادند که پسر ایشان آقای آسید علی در جاده کربلا تصادف کرده...
مرحوم آشیخ عبدالحسین واعظ را آوردند که روضه ای بخواند تا اگر خبر به ایشان رسید یک مرتبه حالتی رخ ندهد.
خلاصه؛ طرح مطلب کردند و بعد ایشان فرمود: حالا [آسید علی] هست یا رفت؟
سکوت کردند؛ کنارشان نشسته بودم، یادم هست که دیدم دستش قلم بود، لرزید...
بعد هم مرحوم آشیخ عبدالحسین روضه اش را خواند و بعد که روضه تمام شد اشک هایش را پاک کرد و گفت: کتابها را بیاورید. شروع کرد به نوشتن...
مشغول تالیف معجم رجال الحدیث بود.
خبر مرگ پسرش رسید اما آن شب تا چهار ساعت بعد این مرد مشغول نوشتن و بحث علمی بود.
این طور زحمت کشیدند! و حالا این طور «اصالة التنبلیه» حکم فرماست!
🎙ناقل حضرت آيت الله العظمی وحيد خراساني
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#وحدت
#اعتقادات_اسلامی
⭕️ وحدتِ یک طرفه صحیح نیست!
🎙حضرت آیتالله اشرفی شاهرودی حفظه الله:
🔸زمانی که جناب آقای واعظ زاده رئیس دار التقریب بودند، جلسه ای با أهل تسنّن تشکیل دادند که اینجانب نیز حضور داشته و شش سؤال در مورد (شفاعت، زیارت و...) بر طبق مستندات أهل تسنّن مطرح نمودم...
🔹و به آنان گفتم با توجّه به مستندات موجود در کتب خودتان این أمور مشروع است؛ حال شما بر چه اساس این أمور را حرام و یا بدعت می دانید؟!
- آن ها جواب قانع کننده ای را ذکر ننمودند و بعد از آقای واعظ زاده درخواست نمودیم این مصاحبه و سؤال و جواب ها چاپ و منتشر شود که ایشان راضی نشده و فرمودند: این امر خلاف وحدت است.
🔸باری در این اجتماع بزرگ که ایشان تشکیل داده بود عده زیادی از بزرگان أهل سنّت را از کشور های مختلف إسلامی دعوت نموده بودند، ولی بعد از جلسه که وقت نماز فرا رسید و جماعت تشکیل شد أحدی از آنان در جماعت ما شرکت ننمودند!
👈🏻 اینجانب به آقای واعظ زاده گفتم: این ها در امام جماعت عدالت را که شرط نمی دانند، حتماً به جهت این که ما را کافر می دانند به ما إقتداء ننمودند. پس این چه وحدتی است که دائم ما به آنان بهاء می دهیم که آن ها در مقابل شیعیان را تحقیر نموده و سوء إستفاده می کنند؟!
🔹مرحوم رجایی در زمان ریاست جمهوری که به گنبد رفته بودند در مقابل خواسته ها و توقعات بیجای آنان گفته بودند:
⭕️ شما که در تحقّق انقلاب و در تشکیل نهضت إسلامی شرکت ننمودید همین که می گذاریم در این کشور نفس بکشید شما را بس است.
🔸در هر حال مسئولین ما که خداوند حفظشان کند أمور و مصالح دیگری را در نظر دارند؛ چنان که وزیر اطّلاعات به اینجانب در مشهد می گفت اگر تقیّه را ترک کنیم شیعیان در خارج از ایران مورد اذیت و آزار شدید آنان واقع می شوند.
👈🏻 حال أصل قضیه تقیّه صحیح است ولی این بدان معنی نیست که خود را در مقابل آنان ذلیل و کوچک نماییم یا از مسلّمات قطعی خود دست برداریم تا جایی که بعد از گذشت چهارده قرن از قضیه غصب فدک و آتش زدن درب خانه فاطمه سلاماللهعلیها به صِرف رعایت تقیّه دست برداریم!
🔹... که این أمور خود دلیل بر مظلومیت آن بزرگواران و عدم مشروعیت خلافت خلفاء غاصب بوده است، و این امر موجب می شود که أهل تسنّن بگویند حالا به حرف ما رسیدید که در مورد فدک و غصب خلافت و آتش زدن درب خانه فاطمه اشتباه کردید.
📎 برگرفته از درس خارج معظم له به تقریرنویسی سایت مدرسه فقاهت، مورخ ۹۶/۰۹/۱۹
🌐@hojre_feghahat
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#تاره_ها_ی_نشر
#کتابخانه
#اصول
📚نام کتاب:محجة العلماء
✍🏻مولف:آيت الله محمد هادي طهراني
[معرفي كتاب]
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
💢معرفي كتاب💢
✴️بخش (۱):
«محجة العلماء»، اثر شیخ هادی تهرانی، در علم اصول و به زبان عربی است و در زمان حیات مؤلف به طبع رسیده است از آن زمان كتاب به صورت چاپ سنگی منتشر شده بود و در هفتهای اخیر این کتاب با چاپ و تحقیقی بسیار چشم نواز احیا شده وبه جامعه علمی اسلامی باز گردانده شده برای شناخت اهمیت کتاب باید ابتدا شخصیت مولف صفت امتیازات کتاب بررسی شود.
🔰مولف کتاب:
شیخ هادی طهرانی نجفی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در تهران، به حوزه علمیه اصفهان که در آن زمان بزرگترین حوزه علمیه در ایران بود رفت و نزد سید محمدباقرخوانساری صاحب روضات الجنات وسید محمدهاشم خوانساری صاحب مبانی الاصول،سید حسن مدرس، ملاعلی نوری و سید محمد شهشهانی به فراگیری علوم منقول و معقول پرداخت، سپس به تهران بازگشت و پس از مدتی راهی عراق شد و در دهه سوم عمر خود در نجف محضر شیخ مرتضی انصاری (درگذشته ۱۲۸۱ق) را درک کرد و پس از وفات وی به کربلا رفت و از درس عبدالحسین طهرانی معروف به شیخ العراقین که گفته میشود دایی او بوده است، استفاده کرد. وی پس از وفات شیخ العراقین در ۱۲۸۶ق، به نجف بازگشت و مدتی نزدمیرزامحمدحسن شیرازی درس خواند، سپس خود حوزه درس مستقلی تشکیل داد.
استقلال رأی و بیم نداشتن از کثرت و عظمت مخالفان یکی از مهمترین ویژگیهای علمی شیخ هادی بود؛ برای نمونه او در محجه العلماء، آرای استادش شیخ مرتضی انصاری را با صراحت و گاه تعبیرات تند (مثلاً زَعَمَ، توهَّمَ) نقد کرد که در محیط علمی آن روز نجف تنشهایی به وجود آورد.
شیخ هادی گاهی در فقه، اصول فقه و فلسفه آرایی خلاف آرای مشهور ابراز میکرد که بعضی از آنها از آرای منحصر به فرد اوست. او همانند اخباریان، روایات کتب اربعه را معلوم الصدور و حجیت آنها را قطعی میدانست. از نظر وی اجماع حجت به شمار نمیآید، و به طور کلی اتفاق آرا کاشف از رأی امام نیست؛ باب علم علاوه بر باب علمی (ظنون خاصی که علم به حجیت آنها داریم، مانند خبر واحد)، در هر زمان باز است است.
شیخ هادی در رسالههای الحق الیقین و تحقیق الماهیه و الوجود،وجود ذهنی را انکار میکند و در مسئله اصالت وجود یا ماهیت، قائل به اصالت و اتحاد هر دو است.
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi