eitaa logo
دو فصلنامه《الانوار الهادیه》
303 دنبال‌کننده
449 عکس
86 ویدیو
271 فایل
مقام معظم رهبري: «فقه خیلی اهمّیّت دارد؛ یک عدّه‌ای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوان‌بندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است.» ●《الانوار الهادیه》مجله علمی مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام-اهواز
مشاهده در ایتا
دانلود
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیت الله موسوی جزایری_مدظله_ ♻️پیش نیاز فقه حکومتی •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): @madresetakhasosiemamhad
🌷🌻🌹🌴🌺🌸🌿☘️🌼🌻🌷🌻 ✍️پژوهشگر خوزستانی جناب آقای محسن بالدی (دام توفیقه) رتبه نخست کشوری را کسب کرد 📎 با تأیید شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی(ره)، 52 منتخب یازدهمین دوره این جشنواره معرفی شدند. 📌به گزارش روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، با اتمام ارزیابی‌ها در یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره)، در مجموع تعداد 52 اثر از طلاب محترم خواهر و برادر به عنوان برگزیده مرحله کشوری این دوره از جشنواره معرفی شدند و بزودی از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد. 🔰جهت اطلاع از اسامی منتخبین یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) فایل زیر را دانلود نمایید:🔰 👈 دانلود فايل : Bargozideh11.pdf ( 333KB ) ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
دو فصلنامه《الانوار الهادیه》
مقاله برگزیده رتبه اول کشوری طلبه محقق جناب آقای محسن بالدی از طلاب موسسه تخصصی فقه و اصول امام هادی علیه السلام اهواز
آفرینی برای حوزه خوزستان 🌹💐🌹💐 جناب آقای محسن بالدی طلبه گرامی موسسه تخصصی فقه و اصول امام هادی علیه السلام کسب رتبه(اول) در جشنواره کشوری علامه حلی ره را به شما وحوزه علمیه خوزستان تبریک عرض می کنیم. •┈••✾••┈• ♨️موسسه تخصصی فقه و اصول امام هادي(عليه السلام) https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi ⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️ جهت دانلود مقاله برگزیده شده به کانال موسسه مراجعه فرمایید.
مقاله برگزیده جشنواره علامه حلی.pdf
🌷🌷روي الثمالي عن مولانا ابي عبدالله الصادق _عليه السلام_ قال في حديث له: إياك أن تنصب رجلا دون الحجة فتصدقه في كل ما قال. 📝قال العلامه المجلسي رضوان الله تعالي عليه: المراد أن تنصب رجلا غير الحجة فتصدقه في كل ما يقول برايه من غير أن يسند ذلك الي المعصوم عليه السلام فاما من يروي او يفسر ما فهمه من كلامه لمن ليس له صلاحية فهم كلامهم من غير تلقين فالاخذ عنه كالاخذ عن المعصوم ويجب علي من لا يعلم الرجوع اليه ليعرف أحكام الله تعالي. 📚بحار الأنوار،ج١،ص١٩٥ •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): @madresetakhasosiemamhad
شما به بيست سال حوز نگاه کنید،می بینید اینهایی که هستند کمند. شما بیست سال بعد را باچشم دقیق نگاه کنید،ببینید چه لازم داریم؛آن وقت خواهید دید بزرگانی که امروز در حوزه های علمیه حضور دارند،تعدادشان کم است.یکی از مهمترین نیازهای ما همین است. حوزه علمیه به قصد محقق پروری وملا پروری ملا درست کنند تا نیاز بر طرف شود. 🎙بیانات در آغاز درس خارج فقه(۱۳۷۴/۶/۱۴) •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): @madresetakhasosiemamhad
🔸پاسخ فقهی آیت الله فاضل لنکرانی به ادعای خلاف خانم ابتکار 🔹محمد جواد فاضل لنکرانی در ابتدای درس خارج اصول گفت: یک مطلب غیر صحیحی توسط مسؤولی در رسانه‌ها مطرح شود، هم باید این فرد پاسخگوی آن باشد، هم آن فردی که این شخص را به مسؤولیت گمارده است. 🔻متن کامل در لینک زیر: 🌐 rasanews.ir/002kjR •┈••✾••┈ ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): @madresetakhasosiemamhad
❇️توثیق روایات علی بن أبي حمزه بطائنی❇️ 🔹 با اینکه جزء ائمه‌ی ضلال است و اصلا را او تأسیس کرده است، ولی ظن متاخم بالعلم است که تا قبل از اینکه مسائل مالی برایش پیش بیاید جزء موثقین و مورد قبول اشخاص بوده و حضرت و مورد اعتماد عموم بوده است و بعدا مسائل مالی سبب انحرافش شد. ولی قبل از وقف مورد قبول بوده و روایات را یا از خود او در موقع استقامتش و یا از کتابش که مسلّم الانتساب بوده و در حال استقامت نوشته بوده است، اخذ کرده است. 🔸لذا به نظر من روایاتی که علی بن ابی حمزه در آنها واقع شده، به ظنّ قوی در ایام استقامت از او اخذ شده است و باید اینها را تعبیر کرد و اینکه روایات علی بن ابی حمزه و امثال این اشخاص را موثّقه تعبیر می‌کنند، صحیح نیست. چون اعتبار روایت را باید بر اساس ایام اخذ حساب کرد که آیا آن وقت منحرف بوده‌اند یا نه و اگر ثابت شد که بعد از انحرافش اخذ شده است، اگر قائل به وثاقتش شدیم، روایت می‌شود. 🔹حاجی می‌گوید ممکن است بعد از انحراف، از او اخذ کرده باشند و حداقل نسبت به نقل برخی از رواة از او مدعی چنین مطلبی است. ولی برای ما این مطلب ثابت نیست و به احتمال بسیار قوی همه اینها قبل از انحراف از او اخذ کرده‌اند؛ چون فاصله‌ی بین و به قدری شدید بوده است که امکان نداشته است که امامیه پیش چنین افرادی بروند و شاگردی کنند. 🔸نتیجه اینکه اظهر این است که این روایت را صحیحه بدانیم و لذا اگر کسی را جزء شرائط اخذ حدیث بداند، همانطور که بعضی‌ها معتبر دانسته‌اند، می‌تواند به این احادیث اخذ کند؛ همچنین اگر کسی در مقام ، مابین روایت امامی و غیرامامی قول امامی را مقدم بداند، همانطور که شیخ گفته است، روایت علی بن ابی حمزه جزء روایت‌های امامی محسوب می‌شود، چون زمان اخذ حدیث از او را باید حساب کرد. 🔹دلیل علی بن حمزه نیز وکالت مالی از جانب حضرت نیست. آن وکالت مربوط به امین بودن از جهت مالی است و وثاقت در احادیث و امثال آن برای وکیل لازم نیست؛ بلکه کافی است که راجع به مسائل مالی مورد اطمینان باشد. 🔻 دلیل او این است که شیعه او را قبول کرده بوده و خیلی مورد اعتبار بوده است. اینکه عده کثیری او راقبول کردند نشانه وثاقت اوست. او با مسئله وقف خطر عظیمی ایجاد کرد و چنین خطر عظیمی را یک آدم معمولی متعارف دروغگو که مردم به وثاقت نمی‌شناسند احداث نمی‌کند؛ و امثال او، همگی جزء واقفیة شدند و حضرت بعدا آنها را قانع کرد و عده‌ای که واقفیه شده بودند برگشتند. 📚 آیت‌الله شبیری زنجانی، کتاب الحج، ص۳۳۶ •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): @madresetakhasosiemamhad