eitaa logo
دو فصلنامه《الانوار الهادیه》
308 دنبال‌کننده
449 عکس
86 ویدیو
271 فایل
مقام معظم رهبري: «فقه خیلی اهمّیّت دارد؛ یک عدّه‌ای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوان‌بندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است.» ●《الانوار الهادیه》مجله علمی مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام-اهواز
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رهبر حوزه‌ها
30.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 چرا باید دروس حوزوی و ان قلت ها را خوب خواند؟ چرا باید درس را جدی گرفت؟ ✅ پاسخ مقام معظم رهبری به یک خطای فکری در بین طلاب، که منجر به ضعف انگیزه آنها می شود. 📌کانال رهبر حوزه‌ها 🌐@khamenei_hawzah
1_410185704.mp3
970.3K
♨️ ویژه فضلای درس خارج 🔊 استاد فاضل لنکرانی(دام ظلّه) •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
🌹🌹السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الرَّضِيُّ عِنْدَ الْأَشْرَافِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَمُودَ الدِّينِ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَلِيُّ اللَّهِ وَ حُجَّتُهُ فِي أَرْضِهِ وَ أَنَّكَ جَنْبُ اللَّهِ وَ خِيَرَةُ اللَّهِ وَ مُسْتَوْدَعُ عِلْمِ اللَّهِ وَ عِلْمِ الْأَنْبِيَاءِ وَ رُكْنُ الْإِيمَانِ وَ تَرْجُمَانُ الْقُرْآنِ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مَنِ اتَّبَعَكَ عَلَى الْحَقِّ وَ الْهُدَى وَ أَنَّ مَنْ أَنْكَرَكَ وَ نَصَبَ لَكَ الْعَدَاوَةَ عَلَى الضَّلالَةِ وَ الرَّدَى أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكَ مِنْهُمْ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ السَّلامُ عَلَيْكَ مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَار🌹🌹 🏴شهادت جانگداز حضرت امام محمد جواد علیه آلاف التحیه و الثناء بر تمام مومنین تسلیت باد🏴 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi ُ
1_410905830.mp3
14.22M
🔳 (ع) 🎤 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
1_177104634.pdf
898.8K
انتساب کتاب الضعفاء به ابن غضائری- آسیب‌شناسی تحلیل‌ها، عمیدرضا اکبری (نسخه مؤلف) در این مقاله تلاش شده برای اعتبار سنجی اثر: - همه گزارش‌های کتاب الضعفاء به صورت تطبیقی با رجال نجاشی و دو اثر شیخ وطوسی بررسی شود که نتیجه آن همخوانی بالای این اثر با آن‌ها و نیز استفاده فراوان نجاشی از آثار ابن‌غضائری بوده است. - موافقان و مخالفان تضعیفات ابن غضائری با توجه به آثار رجالی، تراجمی، فقهی و اصولی معرفی شوند، که نتیجه آن اثبات توجه بالای عالمان امامی متقدم تر به اثر است. که شواهدش از ابن ادریس و احمد بن طاووس تا جمعی از بزرگان معاصر هستند. - عموم آثار و مقالات مرتبط با ابن‌غضائری بررسی، و ابهامات مرتبط در حد امکان پاسخ داده شود. - هم چنین نسبت جعلی دانستن کتاب الضعفاء به الذریعه شیخ آقا بزرگ نقد شده، و به نحوی نقطه شروع این دیدگاه معاصر نیز به ابهام رفته است. - نکاتی در زمینه روش روایت آثار، اجازات و کاستی و زیاده‌های تراث ذکر شده است. و... •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
💢 می‌توانیم فقیهی را تربیت کنیم که طی چهار سال بتواند در تمام ابواب فقه نظر بدهد ✔️ بررسی شیوه‌ی استنباط فقهی آیت‌الله بروجردی در گفتگو با استاد سید احمد مددی: 🔹 آقای بروجردی اجمالاً مطرح کردند که باید روی کل فقه اسلامی اشراف داشته باشیم. یعنی باید از همه‌ی معارف دینی در مجموعه‌ی فرق اسلامی اطلاع داشته باشیم، نه اطلاع به معنای اینکه مثلاً حنفی‌ها عقیده‌شان این است، بلکه باید با زیر بناهایش عقاید آن‌ها را بشناسیم. 🔹 کاری که آقای بروجردی در حدیث و رجال کردند قبل از ایشان کسی نکرده بود نه در میان اهل سنت و نه در شیعه، البته من منابع اخیر اهل سنت را نمی‌دانم، شاید الان چنین کاری کرده باشند ولی آن زمان نبوده است. 🔹 ما اگر متد را یاد دادیم. روش را یاد دادیم و در ثانی وسیله را هم در اختیار گذاشتیم، متد و روش را که طلبه یاد گرفت، از اول کتاب طهارت تا آخر کتاب دیات می‌تواند کارایی داشته باشد. تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/660241 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
1_311216742.mp3
10.89M
💥وضعیت حوزه در زمان ما 🎙 آیة الله العظمی وحید خراسانی 🗓 ۳۰_بهمن_۱۳۸۱ •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخن‌نگاشت | مرجعیت و حشدالشعبی دو نعمت بزرگ عراق هستند 🔻رهبر انقلاب: مرجعیت و شخص آیت الله سیستانی یک نعمت بزرگ برای عراق است. حشدالشعبی یک نعمت بزرگ دیگر در عراق است که باید آن را حفظ کرد. ۹۹/۴/۳۱ 🏷 دیدار نخست وزیر عراق 💻 @khamenei_ir
📌 ماجرای پرداخت شهریه متفاوت از سوی سید مرتضی به دو تن از شاگردان + صوت 📍آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در یکی از دروس خارج فقه خود به جایگاه حوزه علمیه نجف و نقش سید مرتضی و سید رضی در شکل گیری آن و تربیت شاگرد و استاد برای حوزه‌های علمیه پرداخته اند که بخشی از سخنان این مرجع تقلید به این شرح است👈 https://b2n.ir/810145 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قال أبو عبد الله جعفر بن محمد الصادق علیه السلام: نفس المهموم لظلمنا تسبيح وهمه لنا عبادة.… 💔صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین💔 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
📌نگاه حکومتی امام خمینی به فقه: نگاه غالب ورایج به فقه این است که فقه عهده دار تبیین وظایف‘فردمکلف’است. از این رو می بینیم که طرفداران این نگاه موضوع فقه را"فعل شخص مکلف"دانسته اند. برای نمونه صاحب معالم می نویسد: (فلاجرم کان موضوعه هو افعال المکلفین من حیث الاقتضاء و التخییر)[۱]. بسیاری از فقهانی که به موضوع علم فقه پرداخته اند چنین دیدگاهی را ارائه داده اند[۲]. ولی به نظر می رسد حضرت امام خمینی رحمه الله این دیدگاه رایج که صرفا فقه عهده دار بیان وظایف فرد مکلف است را قبول ندارد. وموضوع علم فقه را اعم از افعال شخص مکلف می داند ودر موارد گوناگون از جهت سلبی،دیدگاه مشهور را_به صورت های مختلف_نقد کرده است[۳] واز جهت اثباتی محور و موضوع مسائل فقهي را ‘فعل فرد و جامعه’ دانسته اند در تعبيري از رسالت علم فقه چنین می آورند: فقه تئوري واقعي و كامل اداره انسان واجتماع از گهواره تا گور است.هدف اساسی این است که ما چگونه می خواهیم اصول محکم فقه را در عمل فرد و جامعه پیاده کنیم و بتوانیم برای معضلات جواب داشته باشیم[۴]. 📚منابع: [۱]-معالم الدین،ص۲۸-۲۹ [۲]-برای نمونه ر.ک:القواعد و الفوائد،ج١،ص٣٣/نضد القواعد الفقهيه،ج١،ص٩/تمهيد القواعد،ص٣٢/منتقدالمنافع،ج١،ص٩٧. [٣]-براي نمونه ر.ك:مناهج الوصول،ج١،ص٤٠/تنقيح الاصول،ج١،ص١٢-١٤/تهذيب الاصول،ج١،ص١٥/جواهر الاصول،ج١،ص٣٠-٣١. [٤]-صحيفه امام،ج٢١،ص٢٨٩ 🖋🖋استفاده شده از كتاب(مكتب فقهي امام خميني،سعيد ضيائي فر-ص١١٥و١١٦)✒️✒️ •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
✅فرق اصطلاح "حديث مضمر"و"حديث موقوف"✅ «مضمر» آن‌ است که از معصوم نتوانسته نام ببرد با ضمیر نام برده، مثلا می‌گوید: «عنه» علیه السلام یا «عنهما». ولی در «موقوف» اصلاً اسم معصوم نه به صراحت نه به اشارت و به کنایت نیامده روایت متوقف شده؛ یعنی سند دیگر به معصوم نسبت داده نشده «عن زراره» حکم شرعی این است، «عن محمد ابن مسلم» حکم شرعی این است؛ یعنی حکم شرعی از زبان غیر معصوم بیان شده این را موقوف می‌گویند یعنی «وقفَ علی غیر معصوم»! 🎙درس خارج آيت الله سيد محمد حسيني قزويني-(9-2-1398) •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi