eitaa logo
مدرسه انقلاب بصیرت ،شیعه،مهدوی ،جهاد
1.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
45 فایل
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی،به گستردگی جهان اسلام https://eitaa.com/madresseinqhilab _________________________
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ فرقه‌سازی فریتیوف شوان (4) 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (7) 🌐 گنون و فرقه‌سازی شوان 1️⃣ مسلمان ترادیشنالیست رومانیایی و دیپلمات دولتی بود. او در سال 1939 در پاریس مقیم شد و در سال 1940 شوان او را به‌عنوان اولین «مقدّم» در پاریس منصوب کرد. واسلان در سال 1950، به دستور گنون و در پی اعتراض به رویه غیراسلامی شوان، طریقت علاویه خود را در پاریس ایجاد کرد و از سال 1961 تا زمان مرگ (1974) سردبیری مجله مطالعات ترادیشنالیستی را به عهده داشت. 2️⃣ فرانسوی نیز شخصیت مهمی در تاریخ است. او در دوران ریاست‌جمهوری ژنرال دوگل دستیار وی بود. هارتنگ در جریان مأموریتی در هند، که از 1945 آغاز شد، جستجوی معنوی خود را آغاز کرد. او سپس به پاریس بازگشت و با واسلان آشنا شد و از فوریه 1949 مکاتبه با گنون را آغاز کرد. این مکاتبات بر هارتنگ اثر گذاشت و در ژوئن یا اوائل ژوئیه 1949 به‌همراه زنش مسلمان شدند. این دو به طریقت علاویه پاریس پیوستند که واسلان اداره می‌کرد. 3️⃣ از اوائل سال 1950 واسلان و هارتنگ در نامه‌های جداگانه به گنون از بی‌توجهی پیروان شوان به شکایت می‌کردند. شوان افراد خاصی از پیروانش را در زمینه آزاد گذاشته بود. واسلان برخی بدعت‌های پیروان شوان را چنین می‌شمرد: برای اقامه نماز به جای وضو، تیمم می‌گیرند در حالی که آب وجود دارد، نمازهای پنجگانه را در وقت خود نمی‌خوانند و در ماه رمضان روزه نمی‌گیرند. بدعت دیگر اجازه نوشیدن در میهمانی‌ها بود به این بهانه که کسی نباید متوجه شود آن‌ها مسلمان‌اند. علاوه بر این، بسیاری از پیروان شوان در خانه، مانند ملاء عام، آبجو می نوشیدند! شوان بی‌اعتنایی به شریعت از سوی پیروانش را تأیید و توجیه و دلیل آن را «انطباق با شیوه زندگی در غرب» عنوان می‌کرد! 4️⃣ یکی از علل بی‌اعتنایی شوان به اعمال ظاهری اسلام برای جلب مسیحیان به طریقتش بود. در سال 1950 به گنون اطلاع دادند شوان پیروان مسیحی دارد از جمله یک کشیش کاتولیک. این کشیش كه سال‌ها روش‌های مراقبه شوان را به کار می‌برد، در اواسط دهه 1960 برای نخستین‌بار به لوزان رفت و با مشاهده وضع شوان از او برید! 5️⃣ شوان، که اوضاع را بحرانی یافت، کوشید نظر مساعد گنون را جلب کند و دوستش را نزد واسلان فرستاد و اعلام آمادگی کرد شخصاً به قاهره نزد گنون رود. گنون اعلام کرد اگر شوان به قاهره بیاید با او ملاقات نخواهد کرد. از این پس، شوان و گنون هیچ‌گاه ملاقات نکردند. ✍️ عبدالله شهبازی ⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی https://eitaa.com/madresseinqhilab _________________________ @Madresseinqhilabadmin
✡️ میشل واسلان (راست) و هنری هارتنگ (چپ) در نامه‌های جداگانه به گنون از بی‌توجهی پیروان شوان به مناسک اسلامی شکایت می‌کردند. ⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی https://eitaa.com/madresseinqhilab _________________________ @Madresseinqhilabadmin
✡️ فرقه‌سازی فریتیوف شوان (5) 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (7) 🌐 گنون و فرقه‌سازی شوان 1️⃣ در اواسط سال 1950، کوتا نیز از جدا شد. کوتا و هارتنگ در نامه هایشان به گنون به آنچه از سوی شوان خوانده می‌شد معترض بودند. کوتا و هارتنگ معتقد بودند شوان بخش‌هایی از شریعت را ترک کرده و مناسکی ابداع کرده که محصول «تخیّل» اوست. پیش‌تر، در سال 1948، ریور نیز به گنون شکایت کرده بود که شوان مناسکی ابداع کرده که از خارج از اسلام اخذ شده. 2️⃣ کوتا و هارتنگ در ژوئیه 1950، در نامه‌های خود به گنون، شوان را متهم کردند به: «مقام الهی قائل شدن برای یک انسان». (منظورشان خود شوان بود.) واسلان نیز از نقش غیراسلامیِ «جامع ادیان بودن»، شوان پرده برداشت. طبق مندرجات «خاطرات و تألمات»، شوان در نیمه دهه 1960 به این باور رسید که دارای نقش یونیورسال (جامع = فرا-اسلامی) است و در سال‌های 1980 و 1990 خود را تجلّی الهی می‌دید. گویا کوتا، هارتنگ و واسلان، از نظر زمانی، خیلی زودتر نشانه‌های این تحولات را در شوان دیده بودند. 3️⃣ سرانجام، در سپتامبر 1950 از واسلان خواست نامه‌ای به شوان بنویسد و جدا شدن علاویه پاریس را از علاویه شوان اعلام کند. گفتیم که واسلان از سال 1940 شعبه علاویه را در پاریس اداره می‌کرد. گنون در ماه اکتبر طی نامه‌ای دلایل خود را این‌گونه بیان کرد: «در لوزان مناسک دینی به حداقل ناچیزی تقلیل یافته و حتی در ماه رمضان روزه نمی‌گیرند.» 4️⃣ گنون معتقد بود علاویه شوان از طریقتی صوفی به «سازمان مبهم یونیورسالیست» تغییر کرده. واسلان در نامه 25 صفحه‌ای اکتبر 1950 به شوان، او را متهم کرد که اسلام را به «یونیورسالیسم ظاهری و سطحی» تبدیل کرده و برای خود نقشی جامع، فراتر از اسلام، قائل است و نیاز به «ایمان ناب محمدی» را نادیده می‌گیرد. 5️⃣ در سال 1950 گنون، و به تبع او ریور، علاقمندان به اسلام را نه به شوان بلکه به واسلان در پاریس یا به ماریدو معرفی می‌کردند. دوست قدیمی گنون بود که در مغرب نزد یکی از شیوخ به طریقت فوق پیوست و از شیخ «اجازه» گرفت برای تأسیس شعبه طریقت در اروپا. به این ترتیب، شوان حمایت گنون را به‌طور کامل از دست داد. ✍️ عبدالله شهبازی ⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی https://eitaa.com/madresseinqhilab _________________________ @Madresseinqhilabadmin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰روايات گوناگوني هست که درآن ائمه فرموده اند که نگهداري دين در آخر الزمان سخت تر از بقيه دوران است حال به نظر شما اين مسئله چطوري بايد با عدل خدا سازگار باشه که امکان گمراهي برا ما بيشتر از انسانهاي گذشته باشه پس خداوند حفظ دين در زمان فعلی را براي ما سخت تر از بقيه قرارداده؟ ✍️پاسخ: ✅عدالت خداوند به اين معنا مي باشد که بين نعمتهاي داده شده و تکاليف مربوط به آن تناسب باشد. با اين توضيح کوتاه بايد در نظر داشت که : در آخر الزمان به علت رشد تکنولوژي، امکانات و نعمتهاي فراواني در اختيار انسان است و انسان مي تواند با تحقيق بيشتر، معرفت بيشتر نسبت به خداي متعال کسب نمايد. لذا نسبت به ساير زمانها، امکان رشد و تعالي بيشتر هم دارد. ولي اگر همين انسان در آخر الزمان از اين امکانات به نحو صحيح استفاده نکند، امکان لغزش و سقوط بيشتر خواهد شد. مثلا يک بمب مي سازد و هزاران نفر را مي کشد. به همين دليل گفته شده است که دينداري در آخر الزمان سخت تر است و عدالت الهي نيز حکم مي کند، کسي که امکانات بيشتري نسبت به ديگران دارد، نسبت به آنان مسئوليت بيشتر نيز دارد. از سوي ديگر، اگر شخص از فرصتهاي موجود در آخر الزمان به درستي استفاده کند، مي تواند به درجات عالي معنوي رسيده به گونه اي که در دوره هاي گذشته کمتر چنين فرصتي فراهم بوده است. لذا با توجه به اينکه در آخر الزمان، تکنولوژي پيشرفت مي کند، شبهات بيشتر مي شود، خطرات سقوط انسانيت و معنويت بسيار زياد است، از سوي ديگر امکان رشد و تعالي نيز بيشتر مي گردد و اين تناسب، دقيقا به معناي عدالت است و اگر کسي از آن استفاده کند، مزد بيشتر خواهد گرفت. @madresseinqhilab
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🎥 هشدار رائفی پور به مردم درباره انتخابات آینده* *☑️ استاد علی اکبر رائفی پور : کسی درد مردم رو میفهمه که خودش بین این مشکلات زندگی کرده باشه / به خدا قسم بابت بی تفاوتی یا انتخاب غلطمون در به فقر و فحشا کشیده شدن مردم شریکیم و باید جواب بدیم ...* https://www.aparat.com/v/n3YWD ☑️ خود کرده را تدبیر نیست ، وقتی دم انتخابات با پول می توانند شناسنامه بخرند ، وقتی دم انتخابات با یک ناهار دادن رای یک عده ای اینور اونور میشه ☑️ دلایل عدم حضور استاد در انتخابات مجلس 98 ☑️ شما را به خون شهدا این دفعه درست انتخاب کنید ☑️ آدم متخصص بفرستید مجلس ، آدم بفهمه داره چیکار می کند یعنی عملکردش شفاف باشه در مجلس ☑️ دو قرون اقتصاد بفهمه ، چون فامیل من هست دلیل نمیشه بفهمد ، چون هم خون من هست الزاما دلیل نمیشه بفهمد ، چون به من ناهار داده دلیل نمیشه بفهمد ☑️ به خدا ما با انتخاب مون اون بد بختی که به فساد و فحشا کشیده میشه شریک هستیم ، به خدا ما را به سلابه می کشانند ، بخاطر اون بچه ای که سر چهار راه فال فروشی می کنه ☑️ شاخصه های نماینده تراز انقلاب ☑️ شفافیت اموال و دارایی کاندید ها و مسئولین و همسر و فرزندانشان روی سایت ☑️ فرستادن فرزندان مسئولین به مدارس دولتی نه خصوصی ☑️ زندگی کردن در منطقه مردم عادی ☑️ یه ماشین سوار شو مثل بقیه مردم ☑️ نمایندگان مجلس حاضرند حقوق 4 میلیونی بگیرند ؟ @madresseinqhilab
اﻭلویت ﺑﺎ ﻏﺪﻳﺮ اﺳﺖ ﻧﻪ ﻣﺤﺮّﻡ!! عده ای از همین چند هفته مانده به محرّم، برای عاشورا و اربعین روزشمار زده اند! این علاقه به سیّدالشهدا علیه السلام قابل ستایش است، امّا قبل از محرّم، ما مناسبتی داریم که افضل بر تمام مناسبتهای ما است. اساس مذهب ما به بزرگداشت این روز است. برای غدیر چه کردیم؟ برای غدیر کار نکردیم، متاسفانه انکار و تفسیر به رای شد! امام حسین علیه السّلام کشته ی احیایِ غدیر است. باید برای غدیر صد هزار برابر عاشورا و فاطمیه توان گذاشت‌. اگر غدیر فراموش نمی شد که عاشورا و فاطمیه ای در کار نبود!!!. پس باید با تمام توان برای غدیر کار کنیم. برای روز شمار بزنید، پوستر پخش کنید. بنر بزنید، جشن بگیرید، دسته شادی در خیابان راه بندازید. طنین علیاً ولی الله باید عالم را بلرزاند. کم کاری نکنید، در حق امیرالمومنین علیه السلام و غدیر کم کاری کنیم، جفا کرده ایم! مانند ایام شعبانیه ایستگاه صلواتی بر پا کنید. خیابان ها را آذین ببندید. دست به دست هم دهید. 👇 *ﻣﻴﺪاﻧﻴﺪ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺷﺪﻩ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻏﺬا و ﻭﻟﻴﻤﻪ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻋﻴﺪ ﻏﺪﻳﺮ اﺳﺖ ﻧﻪ ﺩﻫﻪ ﻣﺤﺮّﻡ* !!! *ﻣﻴﺪاﻧﻴﺪ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﻋﻴﺪﻱ ﺑﺪﻫﻴﺪ و ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﺭا ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻛﻨﻴﺪ ﻋﻴﺪ ﻏﺪﻳﺮ اﺳﺖ ﻧﻪ ﻧﻮﺭﻭﺯ! از عید قربان تا مباهله جشن غدیریه بگیرید. خطبه غدیریه را چاپ کنید و پخش کنید. ستون اسلام و تشیّع غدیر است، اما متاسفانه برای این ستون و استحکامش کم کاری کردیم. از هر مناسبتی که داریم غدیر واجب تر و مهمتر است. ولایت امیرالمومنین علیه السلام را جار بزنید، شور به پا کنید. *ﺑﻪ ﻓﻘﺮا، ﺑﺎ ﻧﺎﻡ اﻣﻴﺮاﻟﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﻛﻨﻴﺪ*. برای غدیر کم گذاشتیم انکار شد، وقت بلند شدن است. 👌 *رزق محرّم در غدیر داده میشود، هر کس برای غدیر کم بگذارد، در محرّم کمش میگذارند* *برای غدیر کاری کنید این مملکت بلرزد! * صدای باید گوش فلک را کَر کند. *ﺑﮕﺬاﺭﻳﺪ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺪاﻧﺪ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﻭﺿﻊ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﻣﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺮاﻱ ﻧﺎﻡ ﻣﻮﻻﻳﻤاﻥ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺎﻥ ﺭا ﻓﺪا ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ* دسته ﻫﺎﻱ ﺷﺎﺩﻱ به خیابان ها بیاورید، *ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ ﺩﻳﻦ ﻣﺎ ﻓﻘﻄ ﺩﻳﻦ ﻋﺰاﺩاﺭﻱ ﻧﻴﺴﺖ* 👆👆👆👆👆 بزنید، شهرهای خودتان را کنید. ان شاء الله امام عصر روحی فداه دعایی برای همه کند. روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟ صد هزار برابر هر سال توان بگذارید، *کاری کنید مرهم بر سینه ی مجروح صدیقه طاهره سلام الله علیها شوید*. تمام معصومین به شهادت رسیدند بخاطر غدیر، چرا ما ساکتیم؟ چرا ما بی تفاوتیم. کاری کنید که کسی جرات نکند خدشه بر غدیر وارد کند. من کنت مولا فهذا علی مولاه را بلند بگویید، روز غدیر روز بیعت با امام عصر روحی فداه است. 💐دست به دست هم بدهیم احیایِ غدیر کنیم. با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ با هر عملی که میتوانیم احیایِ غدیر کنیم.💐 @madresseinqhilab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آیا این حدیث "اگر خدا علی را نمی آفرید برای فاطمه در زمین کفوی وجود نداشت" برابر بودن مقام امام علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه علیها‌السلام را نشان نمی دهد؟ ✍پاسخ : ✅در مورد فضیلت و برتری ائمه معصوم علیه‌السلام مخصوصا امیر المومنین علی علیه‌السلام روایات زیادی از شیعه و حتی از اهل سنت و نیز آیات قرآنی وجود دارد که از مجموع این آیات و روایات استفاده می شود مقام و منزلت حضرت علی علیه‌السلام در بعضی جهات نسبت به ائمه دیگر بالاتر است. در روایتی به برتری فضیلت آن حضرت تصریح شده است: 🍀" عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص نَحْنُ فِی الْأَمْرِ وَ الْفَهْمِ وَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ نَجْرِی مَجْرًی وَاحِداً فَأَمَّا رَسُولُ اللَّهِ صلی‌الله‌علیه‌وآله وَ عَلِيٌّ علیه‌السلام فَلَهُمَا فَضْلُهُمَا. (1) 🔸از امام صادق نقل شده که فرمودند پیامبر اکرم فرمودند ما در امر و فهم و حلال و حرام در یک درجه ایم. اما رسول الله و علی علیه‌السلام فضیلت های خودشان را دارند. ( این حدیث برای پیامبر اسلام و حضرت علی فضیلت بیشتری نسبت به معصومین دیگر قرار داده است) 🔸اما درباره مقام علمی حضرت زهرا علیها‌السلام در منابع معروف اسلامی روایاتی وجود دارد مانند حدیث زیر: 🌱ابونعیم در حدیثی از پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل میکند که روزی رو به یارانش کرد و فرمود: "ای شئ خیر للنساء " چه چیزی برای زنان از همه بهتر است؟ یاران ندانستند در جواب چه بگویند. علی علیه‌السلام به سوی فاطمه علیها‌السلام آمد و این مطلب را به اطلاع او رسانید. بانوی اسلام گفت: "چرا نگفتی: "خَيْرٌ لَهُنَّ انْ لا يَرَيْنَ الرِّجالَ وَ لَايَرَوْنَهُنَّ". از همه بهتر این است که نه آنها مردان بیگانه را ببینند و نه مردان بیگانه آنها را" علی علیه السلام بازگشت و این پاسخ را به پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله عرض کرد. پیامبر فرمود: "مَنْ عَلَّمَكَ هذا؛ چه کسی این پاسخ را به تو آموخت؟ "عرض کرد: فاطمه علیها‌السلام پیامبر فرمود: "انَّها بَضْعَةٌ مِنِّی؛ او پاره وجود من است". (2) 💥این حدیث نشان میدهد که امیرمؤمنان علیه‌السلام با آن مقام عظیمی که در علوم و دانش داشت که دوست و دشمن همه به آن معترفند و باب مدینه علم پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله بود گاهی از محضر همسرش فاطمه علیها‌السلام استفاده علمی میکرد. این سخن پیغمبرصلی‌الله‌علیه‌وآله که بعد از بیان احاطه علمی فاطمه علیها‌السلام میگوید: "او پارهای از وجود من است" بیانگر این واقعیت است که منظور از "بَضْعَةٌ" تنها پاره تن و جسم نیست، که بسیاری در تفسیر حدیث گفتهاند، بلکه فاطمه پارهای از روح پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و علم و دانش و اخلاق و ایمان و فضیلت او نیز بود، و پرتوی از آن خورشید و شعلهای از آن مشکات محسوب میشد. (3) 🌹🌹اما در مورد هم کفو بودن حضرت علی و فاطمه علیها‌السلام این مطلب فضیلت و برتری برای هر دو ایشان است. که اگر علی بن ابی طالب نبود که با فاطمه ازدواج کند، از زمان حضرت آدم تا روز قیامت، در روی زمین کسی یافت نمیشد که شایستگی همسری با فاطمه را داشته باشد: 🍀" قَالَ الصادق علیه‌السلام لَوْ لَا أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه‌السلام تَزَوَّجَهَا لَمَا كَانَ لَهَا كُفْوٌ إِلَی يَوْمِ الْقِيَامَةِ عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ آدَمُ فَمَنْ دُونَهُ "(4) 👈بنابراین احادیث هم کفو بودن می رساند که غیر از حضرت علی علیه‌السلام کسی دیگر کفو و همتای فاطمه نیست و این مقام و منزلت برای هر دو ایشان است. 〰〰〰〰〰〰 1. کلینی، کافی، انتشارات اسلامیه، ج1، ص275. 2. شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة، ج20، ص67 3. مکارم شیرازی، زهرا برترین بانوی جهان، ص 40. 4. روحانی، محمد، زندگانی حضرت زهرا علیها السلام، ص132. @madresseinqhilab
زنده شدن اصحاب کف هنگام ظهور‼️ 👇👇👇 ♨️سوال: 🔰اصحاب کهف هنگام ظهور زنده ميشوند؟ ✍️پاسخ: ✅امام صادق علیه السّلام در این مورد می‌فرماید: از پشت کوفه تعداد 27 مرد، برای یاری مهدی، از قبرهایشان خارج می‌شوند که 15 نفر از آنان از قوم موسی است آنانی که هدایت شدند و بر اساس حق رفتار نمودند و 7 نفر از اصحاب کهف و یوشع بن نون و سلمان و ابودجانه انصاری و مقداد و مالک اشتر، می‌باشند. اینها همواره در پیشگاه مهدی (عج) مشغول خدمت حکمرانی هستند. [1]. بحار الانوار، ج 53، ص 90، حدیث 95. @madresseinqhilab
‍ شبهه؛ 🔆متن شبهه: ‍ هیچ جهنم و بهشتی وجود ندارد. بنابراین از جهنم نترسید و طمع بهشت نداشته باشید. همۀ آنچه که وجود دارد ، این لحظه است شما میتوانید این لحظه را جهنم سازید یا بهشت ، که قطعاً ممکن است. اما هیچ بهشت یا جهنمی در جایی دیگر وجود ندارد. جهنم هنگامی است که شما سراسر در تنش، ترس و نگرانی باشید و بهشت وقتی است که در آرامش و سرور باشید. آرامش کامل ، فردوس است. 👤 اشو 🔆پاسخ به شبهه: 1⃣اشو از آن جا که خودش پیرو مکتب تانترا بوده است و اساسا گفته هایش همه برگرفته از تعلمیات این آیین است و تانترا هم مانند دیگر مکاتب هندی، به جای قیامت و رستاخیز به تناسخ معتقدند، @madresseinqhilab 2⃣اشو هم اولا به قیامت و عالم آخرت اعتقادی نداشته و دوم این که بهشت و جهنم را هم اگر در گفته هایش آورده است، نه بهشت و جهنم آخروی که یک بهشت و جهنم دنیوی است. @madresseinqhilab 3⃣اشو از آنجا که دین را تجربه فردی میداند و هدف ادیان را سیر درونی میشمارد؛ بسیاری از تعالیم مهم و اساسی ادیان را به صورت دنیوی و فردی تاویل میکند. وی از اساس، حقایقی به نام بهشت و جهنم را نمیپذیرد و بهشت و جهنم را اولا امری فردی و درونی؛ @madresseinqhilab 4⃣دنیوی میداند که در زندگی روزمره قابل تحقق است: «از جهنم نهراس! آری، نوعی از بهشت و جهنم وجود دارد که حالتی روانی در وجود توست؛ ولی به جا و مکانی ویژه در زمین یا آسمان هیچ ربطی ندارد. این پندار را دور بینداز. دین به این مهملات ربطی ندارد.» وی با همین نگاه معتقد است که انسان میتواند بهشت و جهنم را بیافریند و در همین عالم به خلق آنها همت گمارد و آنها را در همین زندگی تجربه کند. 5⃣اشو به صراحت روز واپسین و معاد را انکار میکند و برای این مسئله این گونه دلیل میآورد: «خداوند، قبلاً در مورد تو قضاوت کرده است و این چیزی نیست که قرار باشد در آینده اتفاق بیفتد؛ بلکه قبلاً اتفاق افتاده است. در مورد مسئله روز رستاخیز نگران نباش؛ به ترس نیازی نیست... همان لحظهای که خداوند تو را آفرید، در مورد تو قضاوت هم کرده است» @madresseinqhilab 6⃣او قدم فراتر میگذارد و با بیانی که به «جبر» نزدیک است خداوند را مسئول اشتباهات انسان معرفی میکند: «تو مخلوق خدا هستی. اگر اشتباهی رخ بدهد، او مسئول توست نه تو. اگر تو به گمراهی روی، او مسئول است نه خودت. تو چهطور میتوانی مسئول باشی؟! اگر تو نقشه ای بکشی و غلط از آب در آید، کسی نمیتواند بگوید خود نقشه مقصر بوده است». @madresseinqhilab 7⃣شگفتا! اشو که فلسفه خوانده و به قول خودش فلسفه تدریس نموده، چه طور به این وضوح مرتکب مغالطه‌ای فاحش میشود؟! 8⃣آیا قیاس موجودی مختار و مرید مثل اشو، با نقشه‌ای مکتوب و رسم الخطی بی‌جان صحیح است؟! @madresseinqhilab 9⃣روشن است نتیجه‌ای که اشو از بیان بالا میگیرد، غیر از انکار رستاخیر، اثبات آزادی انسان است: «بنابراین، لازم نیست از خدایی خیالی که در پایان جهان از تو باز خواست کند که چه کرده‌ای و چه نکرده‌ای، بترسی. او قبلاً داوری کرده و تو آزاد هستی و لحظه‌ای که شخص بداند به تمامی آزاد است تا خودش باشد؛ زندگی پویایی آغاز می‌شود». 🔟مهم ترین ایراد گفته بالا این است که اشو خدایی را می پذیرد که حکمتی در کارهایش وجود ندارد و خالقی را معرفی می کند که انسان را افریده و او را مامور به ایجاد پویایی و خلق شادی در زندگی چند روزه دنیا نموده است و دیگر هیچ ! 📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️ 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. @madresseinqhilab