#عاشق "خدا" شدن سخت نيست،
مقدمهۍ آن دشوار است.
مقدمهۍ عشق به خدا،
دلبريدن ازدنيا و ديگران است.
مقدمهۍ عشق به خدا،
گذشتن از خود و سپردن امور به اوست.
دلبسپاریمبھش:) ♥️
#استاد_پناهیان
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
11.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوت سوره مریم
آیات اول تا بیست سوره.
درضمن تلاوت نعمات الهی راملاحظه بفرمایید.
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
امام على عليه السلام:
عادت، دشمنى است كه انسان را در تملّك خود دارد
العادَةُ عَدُوٌّ مُتَمَلِّكٌ
📚غررالحكم حدیث958
حدیث روز🌺🌺
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
🌺بسم رب الحسین علیه السلام
🌷با احمد مختار به یک جانی و یک جسم
با حیدر کرّار به یک روح و دو قالب
🌷بینِ علی و آینه بینالحرمینی
اُمُّ الحسنینی تو، چرا اُمِّ مصائب!؟
☘👈کنفرانس مهدویت درکانال یاس نبوی؛
☘سه شنبه هاباحضورسیدهاشمی
☘👈باماهمراه باشید👇👇👇
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
باسلام ودرود خدمت منتظران ظهور
مهدی باوران گرامی جمعه گذشته در ادامه بحث مهدویت در قرآن ، بررسی وشرح چهل وپنجمین آیه از آیات منسوب به مهدویت را شرح وتفسیر مختصر داده وروایات مربوط به این آیات را ذکر کردیم .
واینک ادامه بررسی این آیات
👇👇👇👇
(۴۶) سوره شوری، آیه ۴۵
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
﴿وتریهم یعرضون علیها خاشعین من الذل ینظرون من طرف خفی﴾.
وآنها را می بینی که بر آتش عرضه می شوند در حالی که از شدت ذلت وخواری خاشعند وزیر چشمی به آن نگاه می کنند.
در آیات گذشته سخن از ظالمان وبیدادگران ومتجاوزان بود. آیه مورد بحث وآیات بعدی به سرانجام کار این گروه وگوشه هایی از مجازاتهای آنان اشاره می کند. در مرحله نخست آنها را از گمراهانی می شمرد که هیچ ولی وسرپرستی ندارند وسپس می فرماید:
👇👇👇
ظالمان را در روز قیامت می بینی که وقتی عذاب الهی را مشاهده می کنند سخت پشیمان می شوند ومی گویند: آیا راهی به سوی بازگشت وجبران این بدبختیها وجود دارد. که این تقاضا با پاسخ منفی روبرو خواهد شد. زیرا بازگشت امکان پذیر نیست واین یک سنت غیر قابل تغییر الهی است. همانگونه که انسان از پیری به جوانی واز جوانی به کودکی واز کودکی به عالم جنینی ورحم مادر باز نمی گردد.
سیر قهقرایی از عالم برزخ وآخرت به دنیا نیز امکان پذیر نیست. در این آیه به سومین مجازات این گروه می پردازد ومی فرماید:
در آن روز آنها را می بینی که بر آتش عرضه می شوند. در حالی که از شدت خواری وذلت خاشعند وزیر چشمی ومخفیانه به آن نگاه می کنند. حالت وحشت واضطراب شدیدی بر تمام وجودشان حاکم است وذلت وتسلیم سر تا پای آنها را فرا گرفته.
ودیگر خبری از آن همه گردنکشی وستیزه جویی وطغیان وظلم واستبداد وایذاء وآزار مظلومان نیست وزیر چشمی به آتش دوزخ می نگرند. این ترسیمی است از حالت کسی که شدیدا از چیزی می ترسد ونمی خواهد آن را با تمام چشم ببیند ودر عین حال نمی تواند از آن غافل بماند، ناچار پیوسته مراقب آن است اما با گوشه چشم.
بعضی از مفسران گفته اند که (طرف خفی) در اینجا به معنای نگاه کردن آنها با چشم نیم باز است. چرا که از شدت وحشت، قدرت بر گشودن چشم ندارد. یا چنان وارفته وبی رمقند که حتی حال گشودن چشم را به طور کامل ندارند.