🔰 اعتراض به اغتشاش
داود مهدوی زادگان
معترضان تاکید دارند که اغتشاشگر نیستند. در این صورت، باید به مانند جامعه انقلابی، یکی از وجوه اعتراضی آنان اعتراض بر اغتشاش و آشوب خیابانی باشد. چون اغتشاشگران مانع شنیده شدن صدای معترضان می شوند. هرقدر که آنان شعار خشونت پرهیزی را سر می دهند، آشوب طلب خیابانی خشونت طلبانه تر عمل می کند و فضای گفتگو را بر هم می زند. در نتیجه معترضین مجال بیان اعتراض را پیدا نمی کنند. از این رو، می بایست یکی از موارد اعتراضی آنان اعتراض بر اغتشاش و آشوب خیابانی باشد.
اما پرسش مهم این است که چرا از سوی معترضان اعتراض علیه اغتشاشگران اتفاق نمی افتد؟ چرا آنان در این 50 روز آشوب و اغتشاش خیابانی سعی نکردند با همان گفتاری که برابر حاکمیت به کار بستند، عوامل اغتشاشگر را نیز مورد خطاب اعتراضی خود قرار دهند و آنها را به رعایت چارچوب قوانین فرا بخوانند؟
بی تردید، مجاهدت و فداکاری نیروهای امنیتی و بسیجیان جان برکف در خاموش کردن آتش آشوب و اغتشاش، خدمت بزرگی به معترضان است. اگر مجاهدت نیروهای امنیتی نباشد، هیچ مجالی برای معترضان باقی نمی ماند. هر قطره خونی که از مدافعین امنیت ریخته می شود، پاسداشتی از حق اعتراض است.
لکن این اندازه از تلاش نیروهای امنیتی و بسیجیان مخلص در پس زدن جریان خشونت طلب برای فراهم آوردن شرایط ابراز اعتراضات مدنی کافی نیست بلکه باید خود معترضان نیز با این مجاهدت های خونبار همراه شوند و علیه اغتشاشگران اعتراض کنند. سکوت آنان زمینه ای برای تصرف عدوانی گفتار معترضین می شود. نباید گذاشت غاصبان اعتراض به مقصود شوم خود دست یابند.
مضافاً اینکه چنین سکوتی اسباب بی اعتمادی حاکمیت به کنش گری و صداقت معترضان می شود.
22 آبان 1401
@mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این قسمت ششم نظرات ایرانیان خارج نشین هستش. آقایی از آمریکا
اینها کسانی هستند که مخالف جمهوری اسلامی بودند و رفتند و الان از بیرون وقتی ایران رو نگاه میکنن نظرات جالبی میدن
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
🔰 شرف و شرافت
داود مهدوی زادگان
در ایامی که مشتی اغتشاشگر هتاک، واژه مقدس شرف، لق لقه زبان شان شده است و با تصرفی غاصبانه و نا عادلانه این مفهوم پاک را مجازا در غیر موضوع له خودش بکار بردند، خواندن ابیاتی از شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی درس آموز و روشنگرانه است. سعدی علیه الرحمه آموزه شرف را با تکیه بر معارف و فرهنگ اسلامی و تجربه زیسته خود به روشنی بیان کرده است. او به درستی توضیح داده شرف آدمی به چیست و ریشه در کجا دارد و چگونه به دست می آید و چه کسی می تواند از آن دم بزند و مرزش با بی شرف و بی شرافتی در کجاست. او از جهان و زبانی سخن می گوید که بنیاد آن بر شرف و شرافت است. در جهان آدمیت که جهان شرافت است، درنده خویی و خشم و شهوت پرستی و دیو مانندی و مرغ صفتی هیچ جایگاه و منزلتی ندارد. شرافت آدمی از اصالت جان و معنویت سرچشمه می گیرد و نه از اصیل شمردن جسم و تن آدمی. شرافت زن، زندگی، آزادی از دیانت و تعالی خواهی آدمی سرچشمه می گیرد و نه از ضدیت با آن. این گفتار سعدی همچنان پس از گذشت چندین قرن می درخشد و گویی برای امروز نوشته شده است. چون خطاب آن، ذات آدمیت است؛ بر همگان پند آموز است. بویژه برای آن شاعری که عمری را با سخن سعدی و حافظ زندگی کرده است، ولی شعر خود را به پای غاصبان واژه شرف می سوزاند و تحقیر می کند. باشد که از جان کلام سعدی در درک و فهم شرف و شرافت پندی گیریم و در حیات سیاسی و اجتماعی مان به کار بندیم. انشالله
👇👇👇
تن آدمی شریف است به جان آدمیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشم است و دهان و گوش و بینی
چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت شغب است و جهل و ظلمت
حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگر نه مرغ باشد
که همین سخن بگوید به زبان آدمیت
مگر آدمی نبودی که اسیر دیو ماندی
که فرشته ره ندارد به مکان آدمیت
اگر این درندهخویی ز طبیعتت بمیرد
همه عمر زنده باشی به روان آدمیت
رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند
بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت
طیران مرغ دیدی تو ز پایبند شهوت
به در آی تا ببینی طیران آدمیت
نه بیان فضل کردم که نصیحت تو گفتم
هم از آدمی شنیدیم بیان آدمیت
@mahdavizadegan
.
💢 جان می دهیم اما، جانان نمی فروشیم
🔹شهدای مظلوم مدافع امنیت
🔹ویژه نامه کیهان
@IMANI_mohammad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥در مکتب امام دلها:
🔴 آیات قتال را چرا نمیخوانید؟ هی آیات رحمت را میخوانید! آن قتال هم رحمت است برای این که میخواهد آدم درست کند. آدم گاهی درست نمیشود مرض گاهی صحیح نمیشود،الّا بِالْکَیّ؛ باید ببرند،داغ کنند تا درست شود جامعه. باید آنهایی که فاسد هستند،از آن بیرون ریخته شوند.
امام روحالله(ره)|بهمن۶۳
🔴 تمام بغض و کینه ای که در این چهل و اندی سال گذشته و امروز از شیطان بزرگ و مزدوران شیطان صفتش مشاهده می شود، بخاطر همین التفات ربانی امام خمینی ره به سیاسیات و اجتماعیات قرآن کریم است. از اینکه می گوید جامعه سالم با عمل به شریعت اسلامی شکل می گیرد. فساد جامعه با عمل به احکام سیاسی و مدنی قرآن کریم اصلاح می شود. این حقیقت ناب را دشمنان خدا و رسول درک کرده اند ولی همچنان خوارجی مسلکان و متحجرین پی نبرده اند. یا شاید هم بر این معنا واقفند ولی تجاهل می ورزند. در این صورت، آنان با دشمنان خدا و ملت هم مسیر و هم داستان شده اند.
@mahdavizadegan
🔰 چهره نفاق به آخر خط رسیده است
داود مهدوی زادگان
هر گاه که مأموران گشت ارشاد، زن بد حجابی را جهت تذکر و امر به معروف متوقف می کردند، جماعتی منافقانه فریاد بر می آوردند و اندوه امام علی علیه السلام از ربودن خلخال از پای زن یهودی توسط لشکر معاویه را یادآور می شوند تا مردم دیندار را بیشتر متاثر خود سازند. اما همانها برابر کشیدن چادر و روسری از سر زن مسلمان به دست داعشیان وطنی سکوت اختیار کرده رگ غیرت دینی شان باد نمی کند. گویی چنان جمله ای از حضرت وصی صادر نشده است تا مدعیان را به عکس العمل وا دارد. این مطلب یک نمونه از صدها مورد فریب و نیرنگی است که جماعت منافق در طول سالهای متمادی بر شعور ملت بکار بسته اند.
البته که این اندازه از منافق صفتی بعد گذشت سال ها نیرنگ بازی شان شگفتی آور نیست. چون سالیان درازی است که از باطن دو رویی و نفاق آنان با خبر بودیم. مهم این است که نفاق و بی اعتقادی این جماعت به دین و سخن حضرات معصومین علیهم السلام بر مردم معلوم گشت. مهم این است که اکنون مردم آشکارا مشاهده می کنند که آنان از کشیدن ناموس زن مسلمان ذره ای غم به دل راه نمی دهند تا چه رسد که بخاطر آن از غصه دق کنند و جان دهند.
پس، ای ایرانی مسلمان و آزاده، بنگر و بیندیش که چگونه ریاکاران و ملحدان در روز فتنه و آشوب خیابانی، گرد هم آمده اند و فریبکارانه در صدد آن هستند که تو به اشتباه محاسباتی بیافتی و در جهت نفی خودت عمل کنی. باید با هشیاری علوی گونه راه نفاق و نیرنگ بازی شان را مسدود کرد. امروز، روز پایان نفاق و نیرنگ بازی است
@mahdavizadegan
🚨 رهبر انقلاب: ما یقهی اینها را رها نخواهیم کرد.
🔹️ نظام جمهوری اسلامی حتماً به حساب این جنایتکارها خواهد رسید.
🔹️ هر کس ثابت بشود که همکاری داشته با این جنایتها، در این جنایتها دستی داشته، انشاءالله مجازات خواهد شد؛
👈 بدون تردید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 فتنه، کاشف باطن پلید دشمنان دین و ملت است
داود مهدوی زادگان
گرچه همه اسرار حیات آدمیان در روز جزا آشکار می شود: " يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ " ( الطارق : 9)؛ لکن چنین نیست که خداوند سبحان گوشه ای از آن را بر عالمیان مکشوف نسازد. چنانکه روایات تاریخی قرآن کریم از سلوک دینی انبیاء و سلوک نفسانی اشقیاء، بیان شمّه ای از اسرار تاریخی آدمیان است. علاوه بر این، قرآن مجید به موازات تبلیغ رسالت و حکمرانی رسول خدا به بخش دیگری از حقایق که شامل باطنیات کفار و مشرکین هم می شود، اشاره کرده است.
قرآن از اراده قلبی کفار در خاموش کردن نور الله خبر داده است: « يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ » ( الصف : 8 ). در سوره حشر خطاب به مسلمانان اشاره شده گمان نکنید که دشمنان شما متحد و یکپارچه اند بلکه دشمنی شان با یکدیگر بسیار شدیدتر از دشمنی با شما است و تظاهر به اتحاد می کنند: « بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ » ( الحشر : 14 ).
از دیگر روشنگری های قرآن کریم آن است که بغض و کینه قلبی دشمنان خدا و مومنین خیلی شدیدتر از آنچه که بر زبان جاری می کنند، است: « قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ » ( آل عمران : 118 ).
اما خداوند برای آشکار کردن سینه های پر از خشم و کینه کفار و منافقین، مسلمانان را گرفتار فتنه می کند تا هم مسلمانان در دعوی دیانت خالص تر شود و هم آن باطن کین توزانه دشمن آشکار شود: « أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ » ( العنكبوت : 2 ).
چند هفته ای است که ملت انقلابی ایران گرفتار فتنه خانمانسوز کفار و منافقین شده است. هر قدر که از فتنه جویی دشمن در کف خیابان می گذرد، باطن کین توزانه و خشونت طلب آنان بر مردم بیشتر آشکار می شود. روزی نیست که اغتشاشگران زنان و کودکان و مردان بی گناه را به رگبار گلوله می بندند و آنان را به خاک و خون می کشند. این واقعه همان هشدار قرآنی است که با دشمن بر اساس آنچه در سینه دارند، برخورد کنید و نه بر پایه آنچه بر زبان جاری می کنند. در شرایط عادی باطن خباث آمیز دشمن مخفی می ماند و در نتیجه سطح هشیاری و مراقبت مسلمین پایین می آید. اما در روز فتنه است که باطن ضد دینی و ضد انسانی کفار و منافقین بیرون می ریزد، و در نتیجه، سطح هشیاری امت مسلمان و خدا جو بالا می رود و هوشمندانه تر عمل می کند.
اگرچه امامین انقلاب همواره این توجه و زنهار قرآنی را گوشزد کرده و می کند. با وصف این، متاسفانه دچار غفلت و فراموشی شدیم که این چنین گرفتار فتنه دشمن آمدیم. این امر، طبیعت تعامل اسلامیان با بی دینان است. دشمن از راه همین غفلت ها و دست کم گرفتن هاست که نفوذ می کند و پروژه فروپاشی و براندازی را پیاده می کند. لکن تردیدی نیست که ملت انقلابی به فضل الهی و عنایت امام زمان عج و به پاسداشت خون شهدای امنیت و حرم و دفاع مقدس و رهبری حکیمانه ولی فقیه با سر بلندی از این فتنه گذر خواهد کرد. چنانکه ملت در همین چند ماه گذشته با هشیاری توطئه فتنه گران را خنثی کرده است و بعد این هم پیروز میدان خواهد بود. انشاء الله
26 آبان 1401
@mahdavizadegan
🔰 جنبش گفتمان دیوانگی
داود مهدوی زادگان
بارها اغتشاشگران در هر جایی که خودی نشان دادند به گفتگو و تبادل نظر دعوت شدند؛ ولی حاضر به گفتگو که نشدند هیچ، به خشونت و پرخاشگری و هتاکی رو آوردند. اما آیا این عدم تمایل به معنای آن است که آنان حرف برای گفتن دارند ولی مایل به گفتگو نیستند؟
هرگز، اینان از بی گفتمانی و بی محتوایی شان است که گفتگو نمی کنند.
آنچه در این 60 روز در کف خیابان شاهدش بودیم، غیر از ایجاد رعب و وحشت، تخریب اموال عمومی و آتش زدن مأمور انتظامی و قرآن و مسجد و کشیدن روسری و چادر از زنان عفیفه و به رگبار بستن و به خاک و خون کشاندن مردم بی گناه، چیز دیگری مشاهده نشده است. حتی در فضای مجازی و رسانه های مزدور شان هم حرفی غیر از تهییج و ترغیب اغتشاشگران به رفتار خشونت بار دیده نمی شود. هیچ متن مکتوبی هم از آنان سراغ نداریم تا از محتوای گفتارشان با خبر شویم. حقیقتاً با جنبشی بی متن و گنگ مواجه ایم. معلوم نیست که باید برای فهم خواسته های شان به کدام ایدئولوژی و گفتمان و بیانیه سیاسی رجوع کرد. اکنون با جنبشی بی گفتمان و بی محتوا روبرو هستیم.
ممکن است که متن های روشنفکری را مرجع فکری اغتشاشگران تلقی کنیم. ولی مگر جماعت روشنفکر نمی گوید که حرکت اعتراضی ما از اغتشاشگر جدا است. علاوه بر این که آشوب طلبان هم مخاطبان شان را به متن های روشنفکری ارجاع نمی دهند. اصلا ارجاع به متن مکتوبی ندارند تا آن را به متن روشنفکری تفسیر کنیم. حتی آن قدری که داعش متن مکتوب و ارگان مطبوعاتی دارد، اینان از این امتیاز هم محرومند.
خلاصه، پرسش این است که فرضاً این آشوب خیابانی را جنبش بخوانیم، چه نام دارد؟ باید متن ایدئولوژیک باشد تا مبتنی بر آن، این جنبش دروغین را نام گذاری کرد. وقتی متن مکتوب نباشد، آشوب کف خیابان، متن مرجع می شود. متن خیابانی اغتشاشگر هم چیزی غیر از جنایت و وحشی گری و بی حرمتی و زور گویی و تخریب و غارت اموال عمومی نیست. اگر دیوانگی گفتمان است؛ باید این جنبش کاذب را جنبش دیوانگان نامید.
27 آبان 1401
@mahdavizadegan
13920926_7924_128k2.mp3
3.97M
🌱 قال امیرالمؤمنین علیه السلام:
💫«مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ»
کسی که به هنگام یاری ولیّ (#رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد!
☝️تنها راه نجات کشور از توطئههای فعلی و آینده:
👈توبه دستهجمعی
👈 و بازگشت به رهنمود های مغفول مانده ۳۰سالهی #رهبر و دیدهبان انقلاب است
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
#صراط_مستقیم
✍کانال نشر بیانات استاد تحریری
╔════════════════╗
🆔 @seratemostaghim_ir
╚═════════════
◀️ حجاب اختیاری اسم رمز عملیات بی حجابی اجباری بود
داود مهدوی زادگان
✔️ گمان نکنید که این روز ها اقلیتی خدا ناباور و هر هری مذهب، یکباره حجاب را کنار گذاشته اند و بعضاً به سمت عریان گری و بی عفتی میل پیدا کرده اند و در وادی نفسانیات افتاده اند. بلکه سالهاست که زمینه های ذهنی آن پدید آمده است. از جمله زمینه سازان این موج بی حجابی و بی عفتی همین واعظان عرفی شده ای هستند که دین و ایمان شان را در خدمت مرفهین بی درد قرار دادند.
✔️ مدتی بود که واعظ عرفی در کنار سکولارهای شهر، واجب شرعی حجاب را به حجاب اجباری تفسیر کردند و مفهوم حجاب اختیاری را که هیچ مبنای دینی ندارد، اختراع کردند. بدین ترتیب، آن کس که جسما و روحا از این حکم شرعی در عذاب بود، ذهن و قلب خود را پذیرای بی حجابی و بی عفتی کرد.
✔️ پیش از انقلاب اسلامی، جماعت سکولار خدا نا باور و غربزده مردم دیندار را به ورود در جهنم بی حیایی و عریان گری فرا می خواندند ولی مردم با شرف و شرافت ایرانی نپذیرفتند. آنها هم رضا خان میر پنج را حاکم کردند تا سرکوبگرانه مردم را در این جهنم مستقر کند. بدین ترتیب، رضا خان بی حجابی و بی عفتی اجباری را قانونی کرد و مخالفان را به خاک و خون کشاند و واقعه خونبار گوهرشاد را پدید آوردند.
✔️ نکته مهم این ماجرا، آن است که واعظان متحجر آن زمان هیچگاه به مثل امروز که قانون حجاب را حجاب اجباری می خوانند، با قانون کشف حجاب مخالفت نورزیدند و از آن با عنوان بی حجابی اجباری یاد نکردند. اینان همان آخوندهای درباری بودند که امام خمینی ره فتوا به برداشتن عمامه آنها داده بود.
✔️ اما مردم دیندار با انقلاب اسلامی دروازه جهنم بی عفتی و بی حیایی مسدود کردند و ایران قوی و غیرتمند را پایه گذاری کردند. با وصف این، چهل و اندی سال است که دشمن ملت و جهنمیان با همکاری همان آخوند های درباری می کوشند که دروازه جهنم بی عفتی و بی غیرتی را بر مردم بازگشایی کنند ولی نتواتستند. چنانکه شصت روز است طی برنامه ای گسترده و حساب شده با تمام قدرت بر مردم عفیف و غیرتمند هجوم آورده اند تا بار دیگر همچون دوران استبداد پهلوی، بی حجابی و بی عفتی اجباری را مسلط کنند.
✔️ اکنون بهتر می توان فهمید که عنوان حجاب اختیاری، اسم رمز عملیات جهنمیان بوده است و نه یک خواست معرفتی. بی جهت نیست که در این روزها، دیگر از آن سخن نمی گویند. بلکه به زور، چادر و روسری را از سر زنان و دختران عفیفه می کشند و مردان باغیرت و حافظان امنیت را به شهادت می رسانند. بی جهت نیست که آخوند های سکولار برابر بی حجابی اجباری مانند زمان رضاخان سکوت کرده اند. مأموریت آنان این بود که ذهنیت مردم را برای پذیرش مجدد فرهنگ برهنگی آماده کنند. مأموریت این است که برابر برهنگی اجباری بایستند و ومخالفت کنند. لکن مردم انقلابی به لطف الهی دیگر به گذشته تاریک برهنگی باز نخواهند گشت. انشالله
30 آبان 1401
عضو کانال شوید:
👇👇👇
@mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو شهر گرمسار از استان سمنان ضد انقلاب فراخوان داد و میخواستن دوباره آشوب کنن
اما وقتی آمدن دیدن مردم تو همون زمان و همون مکان فراخوانشون ریختن تو خیابون و شعار "وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد" دادن؛
اونا هم ایستادن به تماشا و بعدم رفتن خونههاشون
@banooyetamadonsaz
مهدوی زادگان
تو شهر گرمسار از استان سمنان ضد انقلاب فراخوان داد و میخواستن دوباره آشوب کنن اما وقتی آمدن دیدن م
📌 چرا قرآن کریم مردم را به دفع اشرار و اغتشاشگران تکلیف کرده است.
داود مهدوی زادگان
بیش از شصت روز است که دشمن ملت، اشرار و اغتشاشگران را برای از کار انداختن و به ویرانی کشاندن بلاد اسلامی سازماندهی کرده است. توطئه گران بر این گمان بودند که با این حجم از برنامه ریزی برای براندازی و فروپاشی، یک هفته ای کار نظام و ملت تمام است. اما اکنون بعد گذشت چند هفته مشاهده می کنیم که کار آشوب طلبان خیاباتی تمام است و توطئه شان نا فرجام ماند.
قطعاً مهم ترین دلیل این شکست بزرگ دشمن، مقاومت مردمی بود. مردم به سبک خودشان و خیلی خود جوش تلاش اغتشاشگران را بر باد دادند. اما ریشه این مقاومت مردمی در باورهای دینی ملت است. چون مردم از قرآن کریم آموخته اند که همگان به دفع اشرار مکلفند. دفع شر وظیفه عمومی است. و این مطلب، دلیل دیگری بر وجه دینداری مردم ایران است. اگر راهپیمایی اربعین دلیلی بر دینداری مردم است، مقاومت مردمی برابر اشرار هم دلیل دیگر است.
قرآن کریم در سوره حج مردم را به دفع شر برخی از مردمان شرور تکلیف کرده است. اما دلیل این فراخوان عمومی به دفع اشرار چیست؟
" وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا ۗ وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ "؛
و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعهها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده میشود، ویران میگردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند
(و از آیینش دفاع نمایند) یاری میکند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است. ( حج: 40 )
دفع اشرار، تکلیف عمومی است:
چون بیع و تجارت، مسجد و صومعه، متعلق به همه است.
چون قرار نیست که فقط عده ای فداکاری و جانثاری کنند و اکثریت در بی تفاوتی به سر برند.
چون باید مردم بفهمند که اشرار همه را نشانه رفته است.
چون دفع اشرار بدون مشارکت مردمی مقدور نیست.
چون باید مردم بی زاری و نفرت شان از اشرار را ابراز کنند.
چون در دفع اشرار هیچ امیدی به خواص عافیت طلب نیست.
@mahdavizadegan
🔰 حکومت دین پایه ی فرهنگ مدار را با دیکتاتورمنشی چه کار!!
داود مهدوی زادگان
✔️ دیکتاتوری مختصات و نشانه هایی دارد و باید بر پایه نشانه ها فرد یا نظام را به دیکتاتوری توصیف و قضاوت کرد. این قاعده عقلایی است و تخطي از آن خود دلیل بر دیکتاتور منشی شخص خاطي است.
✔️ دیکتاتورها برای حفظ و تثبیت قدرت خود از هر امری استفاده ابزاری می کنند. از جمله اقدامات آنان تظاهر به دیانت و وفاداری به دین است. آنها در شرایط عادی و صوری خود را مدافع دین و دینداری جلوه می دهند. اما دیکتاتور ها به هنگام معرکه دین ستیزی و ایمان سوزی از سوی دشمنان خدا، سپر می اندازند و رنگ عوض می کنند.
✔️ دیکتاتوری متظاهر به دیانت به هنگام فتنه، اول چیزی را که کنار می گذارد و آن را به دشمن واگذار می کند تا هر بلایی خواست بر سر آن بیاورد، دین و ایمان مردم است. دیکتاتورها حاضر نیستند برای دین و ایمان مردم از قدرت شان هزینه کنند. برای آنها مهم نیست که هویت فرهنگی جامعه تهدید به نابودی شود. بلکه در مواقعی که پایه های قدرت دیکتاتوری تهدید شود، اگر لازم ببینند، دین و فرهنگ جامعه را هزینه می کنند.
✔️ بیش از شصت روز است که اشرار و دشمنان، دین و ایمان و فرهنگ تعالی خواهی ملت را بسیار جدی تر و سازماندهی شده تر از چهل سال گذشته نشانه رفته است و در ستاندن هویت فرهنگی و دینداری مردم از هیچ اقدام خشونت باری فروگذاری نکرده است. در این میان، حاکمیت اسلامی که برآمده از همین عقیده و فرهنگ ملی است، تمام قد همچون چهل سال گذشته برابر این جنگ ترکیبی ایستاده است و ذره ای گام پس نداشته است و برای حفظ قدرت، هرگز حاضر نبوده و نیست از وفاداری به دین و فرهنگ ملت خود دست بردارد و حتی آنها را قربانی خود کند. بلکه برای این نظام، حفظ و حراست از حیات معنوی مردم بسیار مهم تر و ارزشمند تر از حیات مادی بوده است.
✔️ آن وقت، اغتشاشگران چنین نظامی را به دیکتاتوری متهم می کنند! آن هم از ناحیه کسانی که در همین شصت روز، با مردمی که تن به خواستههای نامشروع شان ندادند، دیکتاتور مآبانه و سرکوبگرانه رفتار کردند. اکنون آن کس که باید دیکتاتور نبودن خود را اثبات کند، جماعت اغتشاشگر است. نظام اسلامی در مدت چهل سال و اندی که از عمر با برکتش می گذرد ثابت کرده است که حتی گرد دیکتاتور مآبی هم بر آن ننشسته است.
@mahdavizadegan
🔰 دو انقلاب در یک اقلیم نمی گنجد
✍ داود مهدوی زادگان
🔗 فرق اساسی انقلاب با جنبش های اعتراضی، شورش ها و آشوب های خیابانی در مردمی بودن آن است. لذا ممکن است که در جامعه سیاسی همزمان چندین شورش و آشوب خیابانی متقاطع و متعارض با هم اتفاق بیافتد ولی امکان وقوع دو انقلاب در زمان واحد غیر ممکن است. چون هر کشور و جامعه سیاسی دو تا مردم ندارد تا هر کدام در یکی از آن دو انقلاب حضور پیدا کنند. کشور یک ملت دارد. در نتیجه اگر هم انقلابی شکل بگیرد، همان یک ملت هستند که آن انقلاب را ملی و مردمی می سازند. ملت دیگری نیست تا انقلاب دومی شکل بگیرد.
🔗 جنبشی که اهداف عادی سازی انقلاب و روزمرگی و بازگشت به وضعیت پیش از انقلاب را دنبال میکند، چنین جنبشی انقلابی نیست. بلکه حرکت ضد انقلابی و بالتبع ضد مردمی است. اینگونه حرکت ضد انقلابی که از پشتوانه مردمی برخوردار نیست، از طریق کودتا، شورش های اجتماعی و آشوب خیابانی اهدافش را تعقیب می کند. بنابر این، تفسیر چنین حرکتی به " انقلاب در انقلاب " گونه ای از تولید آگاهی کاذب است و نمی توان آن حرکت سیاسی را انقلاب دوم نامید.
🔗 انقلاب دوم زمانی شکل می گیرد که انقلاب اول تاریخی شده باشد. یعنی انقلاب به تاریخ پیوسته است و اثر حیاتی از آن باقی نمانده است. ملت انقلاب را فراموش کرده است و به زندگی روزمره خود بازگشته است. در این صورت، اگر نهضت مردمی شکل بگیرد، آن نهضت را جنبش ضد انقلابی نمی خوانند. بدین ترتیب، انقلاب دوم هیچگاه ضد انقلاب اول نخواهد بود. چون یا انقلاب اول تاریخی شده است و یا آنکه انقلاب دوم، حامل پیام والاتری نسبت به انقلاب اول است. در این صورت، انقلاب دوم متکامل تر از انقلاب اول است.
🔗 یرواند آبراهاميان، مورخ ایرانی تاریخ معاصر، کاملاً متوجه وقوع دو انقلاب در یکصد سال اخير بود که نام کتابش را " ایران بین دو انقلاب " گذاشت. انقلاب اسلامی ( 1357 ش ) جنبش مردمی علیه انقلاب مشروطیت ( 1285 ش ) نبود. زیرا جنبش مشروطه خواهی خیلی زود فرایند عادی سازی و روزمرگی خود را طی کرد و در گرداب هرج و مرج گرفتار شد. کودتای 29 اسفند 1299 که به گفته آبراهاميان حاصل ائتلاف نظامیان و روشنفکران غربگرا و سفارت انگلیس بود، فرایند تاریخی شدن انقلاب مشروطه را تسریع کرد. حکومت کودتایی پهلوی، دولتی ضد انقلاب و واپس گرا بود. پهلوی ها نظام استبدادی گذشته را در چهره ای مدرن و خشن تر بر ملت مسلط کردند.
🔗 انقلاب اسلامی، جنبشی مردمی علیه نظام استبدادی و ضد انقلابی پهلوی بود و هیچ گونه تعارضی با انقلاب مشروطه نداشت. لذا بسیاری از آرمانهای مترقیانه مشروطیت را مانند آزادی و استقلال و ایجاد نظام ضد استبدادی را با ایدئولوژی سیاسی والاتری در خود داشت. بی جهت نیست که خاطره نهضت مشروطه با وقوع انقلاب اسلامی احیا شد.
انقلاب اسلامی بر خلاف نهضت مشروطیت که به گفته همایون کاتوزیان خیلی زود در چرخه استبداد _ هرج و مرج گرفتار شد، همچنان پابرجاست و با تاسیس نظام انقلابی پایداری خود را تثبیت کرده است.
🔗 حرکت های ضد انقلابی زیادی در مدت چهل و سه سال گذشته به راه افتاده است تا فرایند عادی سازی انقلاب اسلامی و بازگشت به دوران استبدادی شکل بگیرد. ویژگی همه این اقدامات ضد انقلابی حضور پر رنگ استکبار جهانی و نیروهای سلطنت طلب، تجزیه طلبان و متحجرین در کنار هم است. لکن به لطف پروردگار عالم این اراده ضد انقلابی اتفاق نیافتاده است.
🔗 جدیدترین اراده ضد انقلابی اقدامات اغتشاشگرانه و تجزیه طلبانه دو ماه اخیر است. این اراده خشونت بار و هرج و مرج طلب، تلاش رسانه ای گسترده ای را به راه انداخت تا از پشتیبانی مردمی برخوردار شود تا حرکت خود را انقلابی معرفی کند. لکن آنان در این هدف نا کام ماند.
🔗 بدیهی است که هیچ ملتی همزمان پشتیبان دو انقلاب نمی شود. چون این اقدام، تناقض سیاسی محض است. مادامی که مردم پشتیبان انقلاب اسلامی هستند، در هیچ جنبش ضدانقلابی مشارکت نخواهند کرد. این اصل بدیهی انقلاب است که دو انقلاب در یک اقلیم نمی گنجد.
4 آذر 1401
عضو کانال شوید:
👇👇👇
@mahdavizadegan
تبریک به همه ایرانیان وطن خواه
بچه های تیم ملی، مچکریم
صد تاسف بر بیگانه پرستان که در این شادی ملی حضور ندارند.
✍️ بیانیه هزار و ۱۳۸ نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم درباره حوادث اخیر
🔹 ۱۱۳۸ نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم در حمایت و بیعت با مقام معظم رهبری، محکومیت اغتشاشات اخیر و تقاضای برخورد سریع و قاطعانه با اخلالگران امنیت ملت ایران توسط قوه قضائیه بیانیه ای صادر کرده و تاکید نمودند در چنین شرائطی سکوت در برابر توطئههای دشمن و کجرویهای غافلان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
متن کامل بیانیه +اسامی👇
https://hawzahnews.com/xbYXj
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
💠 نشست "روایت دولت"
🎙 با حضور:
حجت الاسلام دکتر #سیدسجاد_ایزدهی
رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه
⏰ چهارشنبه 7 آذر 1401، ساعت 15
❇️ حضور مجازی از طریق:
➡️ skyroom.online/ch/live.rc/dolatsazi
#تبلیغ
🆔 @iictchannel
◀️ توهین دین ستیزان را به پای دینداری ننویسیم
داود مهدوی زادگان
✔️ حقوق دان حوزوی در جریان اغتشاشات چند هفته اخیر چنین گفته است: " هرگز در تاریخ نمیتوان کسی را بخشید که به آیت الله العظمی صافی گلپایگانی جرأت توهین داشته باشد و بعد هم در موسسات مهمی که با بودجه این مملکت اداره میشود، پست بگیرد" ( سایت جماران ).
✔️ قطعا باید حرمت ساحت مرجعیت دینی حفظ شود. نباید گذاشت جهال کوچک و بزرگ توهین کنند و مقام بگیرند. لکن ضمن احترام به گوینده این سخن، با ایشان یک دنیا حرف و سخن است و انتظار شنیدن پاسخ های منطقی و خدا پسندانه و غیر غرض ورزانه داریم.
✔️ بدون تردید بالاتر از مرجعیت دینی، خود خدا و اسلام و قرآن و مسجد است. اغتشاشگران در چند هفته اخیر بی شرمانه ترین و بی سابقه ترین توهین ها و هتاکی ها را نسبت به مقدسات انجام دادند. قرآن و مساجد را آتش زدند و قبرستان شهدا را اهانت کردند. باورهای دینی را به سخره گرفتند. برخی از معممین را مجروح کردند و عمامه پرانی به راه انداختند. ای بسا که اگر خود ایشان را هم در خیابان مشاهده می کردند، از جسارت اغتشاشگران مصون نمی ماند. ولی چرا ایشان برابر این حجم بی سابقه از توهین هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد و فقط به مورد مرجع مرحوم التفات می کند. بگذریم که در همان مورد هم اهانتی نبوده است. آیا آن کسانی که در چهار گوشه تهران سر و گوش آب می دهند و برای ایشان خبر می آورند، در باره فجایع جنایت بار آشوب طلبان به ایشان اطلاع رسانی نمی کنند. اگر چنین باشد که باید مخبرانش را عوض کند و از افراد امین و صادق خبر بگیرد.
✔️ حضرت آیت الله حقوق دان می داند که مرجعیت دینی منحصر در مرحوم آیت الله صافی ره نبوده و نیست. ولی فقیه، مرجع تقلید امت مسلمان است. اشرار خیابان در این شصت هفتاد روز، چه توهین ها و گستاخی ها که به ساحت معنوی ولی فقیه نکردند. اما از حضرت آیت الله هیچ عکس العملی در جهت تقبیح و محکوم کردن اعمال بی شرمانه آنان مشاهده نشد!
✔️ متأسفانه جناب ایشان نه فقط حاضر نیست رفتار فاجعه بار و خشونت آمیز اغتشاشگران را ببیند بلکه در آسیب شناسی مساله، آدرس غلط داده، دینداری جاهلانه را مقصر می داند. در حالی که دینداری جاهلانه اقدام به آتش زدن قرآن و مسجد و ضرب و جرح روحانیون نمی کند. ایشان با وجودی که در زمانه سلطه جهل نا مقدس به سر می بریم، آسیب های اجتماعی را به جهل مقدس نسبت می دهد( ! ) آیا اعمال دین ستیزانه آشوب طلبانِ از خدا بی خبر، ناشی از جهل مقدس است؟! به راستی ایشان چه کسی را به " خود را بخواب زدن" متهم می کند؟! چرا این جماعت حاضر نیست در رویکرد نادرست سه دهه گذشته خود تجدید نظر کند؟! تا کی می خواهند در تولید نفرت در دل مردم علیه حکومت اسلامی نقش داشته باشند؟!
10 آذر 1401
@mahdavizadegan
38.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدایا به ما هم غیرتی چون این غیرتمند بده
ایکاش همه ی انقلابی ها مثل ایشون به میدان بیایند
👌👌👌🇮🇷
🦋 @sarbazane_velayat_esf 🦋
📌 خواستیم در محیط دانشگاهی به وظیفه شرعی و انقلابی مان عمل کنیم و در میدان تبیین ساکت نمانیم. اما به یکباره به تفکر عمیقاً سیاسی و خستگی متهم شدیم و برای رفع خستگی و آرام گرفتن مان از جناب سعدی علیه الرحمه حکایات دوری از پادشاه و عزلت گیری و همنشینی با دراویش زاویه گرفته نقل شد. در حالی که همین تفکر عمیق انقلابی امام خمینی ره بود که بساط دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را جمع کرد. اینگونه با فریضه جهاد تبیین برخورد می شود!!
📌 عرض کردم، اگر امروز عده ای استاد نما و دانشجو نما بی شرمانه در کف دانشگاه که بفرموده امام و رهبری مأموریت انسان سازی و تربیت مدیران متعهد و انقلابی را دارد، پنجه بر چهره تابناک انقلاب اسلامی می کشد و "فرياد" براندازانه سرمی دهد؛ بخاطر آن است که در گذشته نگذاشتند تفکر عمیق انقلابی بر دانشگاه مسلط شود. نه فقط نگذاشتند " فریاد استاد و دانشجوی انقلابی" در دانشگاه شنیده شود بلکه طلبکارانه از ما می خواهند که فریاد براندازان دانشگاهی نما را بشنویم. سالهاست که این فریاد را بواسطه زد و بندهای سیاسی در دانشگاه می شنویم. بلکه حالا نوبت آنان است که فریاد انقلاب را بشنود. والسلام
@mahdavizadegan
🔰 مفهوم والی در حکمرانی ولی فقیه
داود مهدوی زادگان
🔹والی، واژه قرآنی است که بعدها در معنای حاکم، سرپرست، امیر و فرماندار اصطلاح شده است. لکن آن ظرافت معناشناختی قرآن در استعمال عرفی مغفول مانده است.
🔸 واژه والی در قرآن کریم فقط یک بار در ذیل آیه شریفه 11 سوره رعد به کار رفته است و اشاره به وصف خاصی از صفات باری تعالی است. در اول آیه آمده که برای هر کسی مامورانی است که از پیش رو و پشت سر او را از گزند حوادت حفظ می کند. اما اگر خدا بخواهد قومی را بخاطر اعمالشان عذاب کند، آن حفاظت از قوم برداشته می شود. آنگاه هیچ کس غیر خدا نمی تواند آن قوم را از غلطیدن در عذاب دنیوی مانع شود و دور کند. گویی مردم در حال افتادن در دره عذاب هستند و کسی نمی تواند آنها را نجات دهد مگر باری تعالی. قرآن کریم برای معنای باز گرداندن مردم از عذاب و افتادن در فتنه توسط خدا، از کلمه والی استفاده کرده است.
🔹 " له مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللهِ إِنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ وَ إِذَا أَرَادَ اللهُ بِقَوْمٍ سُوءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ مَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَال " ( رعد: 11 ).
🔸 پس، معنای قرآنی والی درباره حاکم و امیری است که مردم یا قومش گرفتار فتنه ای عذاب آور شده است و او با تدابیر و مدیریت معقول مردم را از غلطیدن در دره فتنه باز می دارد و آنها را بر می گرداند. از این رو، یک وجه والی بودن ولی فقیه عبارت از باز گرداندن مردم از غلطیدن در فتنه است.
🔹 دشمنان ملت همواره در چهل و اندی سال گذشته درّه های عمیق هولناکی را برای غلطیدن مردم در آنها گسترانیده است. فتنه منافقین، جنگ تحمیلی، حادثه کوی دانشگاه، فتنه 88 و حوادث دو ماه اخیر از اهم درّه گسترانی های دشمن ملت است. با وصف این، والی گری امام و رهبری در طول این سال ها مانع افتادن مردم در دام فتنه های دشمن شده است.
🔸 مردم در چند هفته اخیر با درّه ترکیبی عمیقی از هرج و مرج طلبی، نا امنی، تجزیه طلبی، برادر کشی، مسجد و قرآن سوزی، کشتن نیروهای امنیتی و بسیجی، هتک حرمت به بانوان عفیفه و اجبار بی حجابی و ترویج عریان گری، رواج کفر و الحاد و دین ستیزی مواجه شدند. حجم رسانه ای بیگانگان هم در به زانو در آوردن جامعه انقلابی به شدت فعال بود. اما رهبری انقلاب، در هدایت مردم و مدیریت اغتشاش، به مدد الهی و عنایات امام زمان عج والی گری کرد و نگذاشت مردم گرفتار شرارت دشمن شوند. اگرچه روشنفکر دینی آمریکایی هیچ درکی از این درّه گسترانی دشمن ملت ندارد و به قول حافظ قهقهه کبک خرامان روزی به پایان خواهد رسید. انشالله
10 آذر 1401
عضو کانال شوید:
👇👇👇
@mahdavizadegan