خستهایم
از رمضانهایے ڪه
به وصال شما
ختم نمیشوند!
خستهاےم از این فراق طولانے ...
خستهاےم
اما نااُمید هرگز؛
ما عهد بستهایم
ڪه تا آخرین لحظه
دست از دعا
براے ظهورتان برنداریم ...
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
📝🌸📝🌸📝🌸
📝 زندگی مهدوی ( اخلاق و اوصاف منتظران )
2️⃣1️⃣ قسمت دوازدهم
* قناعت
❇️ قناعت آن است که انسان به آنچه دارد قانع باشد و حرص مال دنیا 🌍 نخورد و در پی مال و منالی که ضرورت ندارد نرود و چشم 👁 طمع به دست این و آن ندوزد و به سطحی از معیشت که برخوردار از از کفاف و عفاف است و زندگی او را آبرومندانه می گذراند بسنده کند .
🔴 امیرالمومنان (ع) فرمود :
به آنچه خداوند روزیِ تو کرده و قسمت توست راضی باش و به آنچه دیگران دارند نگاه 👀 کن و آنچه را به آن نمیرسی تمنّا نکن ، هرکس قانع باشد سیر میشود و هرکس قانع نباشد هرگز سیر نمیشود . ( میزان الحکمه ، حدیث 17144 )
❇️ منتظر امام زمان (عج) باید زندگی خود را بر مدار عفاف و کفاف و قناعت و رضا قرار دهد ، تا با افزون طلبی و تکاثر ، گرفتار گناه و ذلّت نشود ؛
🔴 امیرالمومنان (ع) فرمود :
« ثَمَرَةُ القِناعَةِ العِزُّ » : ثمره قناعت ، عزّت است . ( غررالحکم ، حدیث 4646 )
🔹ادامه دارد ...
#زندگی_مهدوی_اخلاق_و_اوصاف_منتظران
📝🌸📝🌸📝🌸
🌷مهدی شناسی ۱۳🌷
◀️بیاییم فتیله ی چراغ هایمان را درست کنیم!
◀️ﮔﻨﺎﻩ،ﭼﺮﮎ ﺍﺳﺖ.ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﺮﮎ ﺭﺍ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﯾﺎ ﺩﻭﺩ ﺭﺍ؟ﭼﺮﮎ ﺭﺍ.ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ،ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﯾﮑﯽ "ﺩَﻧﺲ" ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ "ﺭِﺟﺲ" .
◀️ﯾﮑﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﻭﺩ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭼﺮﮎ.ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﭼﺮﮎ ﻫﺎﯼ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ،ﻏﺎﻓﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﭼﺮﺍﻍ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺩﻭﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ.
ﺍﻭﻝ ﺍﯼ ﺟﺎﻥ ﺩﻓﻊ ﺷﺮّ ﻣﻮﺵ ﮐﻦ
ﻭﺍﻧﮕﻬﯽ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﮔﻨﺪﻡ ﮐﻮﺵ ﮐﻦ
◀️ﺇﻥ ﺷﺎﺀ ﺍلله ﮐﻪ ﭼﺮﮎ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺠﺎﻫﺪﻩ ﻭ ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﯾﻢ؛ﺍﻣّﺎ ﭼﺮﺍ ﻣﻮﻻﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ؟ﭼﻮﻥ ﺩﻭﺩ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺎﺳﺖ.ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻦ،ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ،ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﻣﺎ ﺩﺧﺎﻧﯽ(دودی) ﻫﺴﺘﯿﻢ؛ﭼﺮﺍﻏﻤﺎﻥ ﺩﻭﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
◀️ﻣﮕﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ؟ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﯼ ﺣﻀﺮﺕ،ﺑﻪ ﮐﻤﺎﻝ ﺑﺮﺳﯿﻢ.ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﯿﻨﺶ ﭼﻪ ﻗﺪﺭ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺴﺖ؟ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﻢ،ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﮐﻤﺎﻝ ﺑﺮﺳﻢ.
◀️ﺍﮔﺮ ﺳﯿﺮﻩ ﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﯿﻢ،ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﻭﻫﻢ ﺁﻟﻮﺩ ﻣﺎ ﺟﻮﺭ ﺩﺭ ﻧﻤﯽ ﺁﯾﺪ.ﺍﻓﺮﺍﻁ ﻭ ﺗﻔﺮﯾﻂ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﻭ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ...
◀️ﻣﺎ ﯾﮏ ﮔﻮﺷﻪ ﺭﺍ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ،ﺻﺪ ﮔﻮﺷﻪ ﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺭﯾﺰﯾﻢ.ﻧﻪ ﺩﺭ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﻢ.
◀️ﻣﺎ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﻋﯿﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺷﻮﯾﻢ،ﻭﻟﯽ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﺯ ﻓﻀﺎﯼ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ – ﮐﻪ ﺗﺠﻠﯽ ﺭﺣﻤﺔ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ – ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﻢ،ﺍﺯ ﻓﯿﻀﺶ ﻣﺪﺩ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ.
◀️ﭘﺲ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭼﺮﮎ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻮﯾﯿﻢ،ﺑﺎﯾﺪ ﻓﺘﯿﻠﻪ ﯼ ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ ﺩﻭﺩ ﻧﮑﻨﺪ.
◀️ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﮑﻨﯿﻢ،ﻧﺤﻮﻩ ﺍﯼ ﺳﻨﺨﯿﺖ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ.ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻓﺮﺝ،ﺧﻮﺩ،ﺗﺤﻘﻖ ﻓﺮﺝ ﺍﺳﺖ...
#مهدی_شناسی
#قسمت_13
🍀🍀🍀🍀
🍀🍀🍀
🍀🍀
🍀
📝 مسیر یاری
2️⃣1️⃣ قسمت دوازدهم
غیبت امام مهدی (عج) ✨
منافات نداشتن غیبت با حضور امام
🔷 اعتقاد شیعه به وجود امام معصوم در هر زمان ، یک باورِ اصیلِ مبتنی بر براهین عقلی و دلایل نقلی است .
آنچه از مسلّمات اعتقادی شیعه شمرده میشود ، ضرورت وجود امام معصوم در هر زمان است ؛ اما نحوهی حضور امام در جامعه ، متناسب با شرایط و مسئولیتهای ویژه اوست ؛ گاه حضور آشکار و گاه حضور غائبانه و پنهانی .
🔷 وضعیت متفاوت زندگی آخرین امام ، ناشی از آن است که شرایط برای انجام مسئولیتهای ایشان فراهم نبوده و آن حضرت بر خلاف اجداد طاهرینش ، ناگزیر از زندگی غائبانه تا فرارسیدن روز موعود است و این حضور پنهان ، با فلسفهی امامت او منافاتی ندارد .
🔷 در روایات نیز به این دو گونگی حضور امام در جامعه اشاره شده است .
🔶 از رسول خدا (ص) نقل شده است که آن حضرت پس از معرفی امیرمؤمنان و دیگر امامان معصوم(ع) به عنوان جانشینان پس از خود ، در حق آنان و پیروانشان چنین دعا 🤲 فرمود :
👈🏻 خدایا ! جانشینان من و پیشوایان امتم پس از من را دوست بدار... و زمین 🌍 را از قائم ایشان كه حجت توست خالى مگذار ، چه آشكار باشد ، چه خائف و پنهان ؛ تا دین و حجت و برهان و بیّنات تو از بین نرود . ( كمال الدین ، ج1 ، ص262 )
🔷 در این گونه روایات ، تعابیری چون «ظَاهِراً أَوْ خَافِیاً مَغْمُوراً» بیانگر دو گونگی حضور امام در میان مردم است که گاه آشکارا و شناختهشده است و گاه مخفی و ناشناس .
🔹ادامه دارد ...
#مسیر_یاری
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
#دلنوشته_مهدوی
✍️مهدیا! می خواهم نزد تو شکایت آورم:
-از ستمگرانِ نیست انگارِ کژ رفتار؛
-از دورویی ها و دَغَل بازی های هولناک؛
-از رفتارهای آفت زده؛
از دوستی های احمقانه؛
-از ایثارهای فرومایه گان؛
-از حرف های بی جا و دَم فروبستن های هراس آلود؛
-از انگ های بی خردان و داغ های دل دوستان؛
-از قداست های درهم فرو ریخته؛
-از بی کسی سینه های پُر درد، دل های شکسته و -سوخته و فریادها و ضجّه های درماندگان؛
-از ستم های قانون مند؛
-از عدالت های یک سویه؛
-از مصلحت های آلوده و زیان بار؛
-از حقیقت های رنگ باخته؛
-از روزگارِ شبْ رُخسار؛
-از تأخیر صبح؛
-از گرفتگی و پنهان ماندن خورشید؛
-از خشونت دیوصفتان؛
-از خون های به ناحق ریخته شده؛
-از بی اثر جلوه گر شدن اشک ها و شِکوه های مظلومان و یتیمان؛
-از جرأت یافتن خیانت کاران؛
-از حقوق وانهاده و به جای مانده بیچارگان؛
-از گرسنگی ها و چهره های زرد؛
-از بندها و اسارت ها؛
-از صهیونیزم، فلسطین و غربت و مهجور ماندن اسلام؛
«إِلَیْکَ اَشْکُو بَثّی وَ حُزْنی».
خدایا!!! من غم و اندوهم را تنها برای تو باز می گویم😔
🤲اللهم عجل لولیک الفرج🤲
🍃🌹 سلام_بر_ابراهیم 🌹🍃
🍃 قسمت اول 🍃
▪️چرا ابراهيم هادی؟
💠تابستان سال ۱۳۸۶ بود. در مسجد امينالدوله تهران مشغول نماز جماعت مغرب و عشاء بودم. حالت عجيبي بود! تمام نمازگزاران از علماء و بزرگان بودند. من در گوشهی سمت راست صف دوم جماعت ايستاده بودم.
بعد از نماز مغرب، وقتي به اطراف خود نگاه كردم، با کمال تعجب ديدم اطراف محل نماز جماعت را آب فرا گرفته!
درست مثل اينكه مسجد، جزيرهاي در ميان درياست!
امــام جماعت پيرمردي نوراني با عمامهاي ســفيد بود. از جا برخاســت و رو به ســمت جمعيت شــروع به صحبت كرد. از پيرمردي كه در كنارم بود پرسيدم: امام جماعت را ميشناسي؟
جواب داد: حاج شــيخ محمد حســين زاهد هستند. اســتاد حاج آقا حق شناس و حاج آقا مجتهدي.
من كه از عظمت روحي و بزرگواري شيخ حسين زاهد بسيار شنيده بودم با دقت تمام به سخنانش گوش ميكردم.
سكوت عجيبي بود. همه به ايشان نگاه ميكردند. ايشان ضمن بيان مطالبي در مورد عرفان و اخلاق فرمودند:
دوســتان، رفقا، مردم ما را بزرگان عرفان و اخلاق ميدانند و... اما رفقاي عزيز، بزرگان اخلاق و عرفان عملي، اينها هستند.
🍃بعد تصوير بزرگي را در دست گرفت. از جاي خود نيم خيز شدم تا بتوانم خوب نگاه کنم. تصوير، چهرهی مردي با محاسن بلند را نشان ميداد كه بلوز قهوهاي بر تنش بود.
خوب به عكس خيره شدم. كاملا او را شناختم. من چهرهی او را بارها ديده بودم. شک نداشتم كه خودش است. ابراهيم بود، ابراهيم هادي!
سخنان او براي من بسيار عجيب بود. شيخ حسين زاهد، استاد عرفان و اخلاق كه علماي بسياري در محضرش شاگردي كردهاند چنين سخني ميگويد!؟
او ابراهيم را استاد اخلاق عملي معرفي كرد!؟
در همين حال با خودم گفتم: شــيخ حسين زاهد كه... او كه سالها قبل از دنيا رفته!!
هيجان زده از خواب پريدم. ســاعت ســه بامداد روز بيســتم مرداد ۱۳۸۶ مطابق با بيست و هفتم رجب و مبعث حضرت رسول اكرم (ص) بود.
اين خــواب، روياي صادقانهاي بود کــه لرزه بر اندامــم انداخت. كاغذي برداشتم و به سرعت آنچه را که ديده و شنيده بودم نوشتم.
ديگر خواب به چشمانم نميآمد. در ذهن، خاطراتي كه از ابراهيم هادي شنيده بودم مرور كردم.
📿فراموش نميكنم، آخرين شــب ماه رمضان سال ۱۳۷۳ در مسجد الشهداء بودم. به همراه بچههاي قديمي جنگ به منزل شهيد ابراهيم هادي رفتيم.
مراســم بهخاطر فوت مادر اين شــهيد بود. منزلشان پشــت مسجد، داخل كوچهی شهيد موافق قرار داشت.
حاج حسين اللهكرم در مورد شهيد هادي شروع به صحبت كرد.
خاطرات ايشان عجيب بود. من تا آن زمان از هيچكس شبيه آن را نشنيده بودم!
🌱آن شب لطف خدا شــامل حال من شد. من كه جنگ را نديده بودم. من كه در زمان شــهادت ايشان فقط هفت سال داشتم، اما خدا خواست در آن جلسه حضور داشته باشم تا يكي از بندگان خالصش را بشناسم.
اين صحبتها، ســالها ذهن مرا به خود مشغول كرد. باورم نميشد، يک رزمنده اينقدر حماسه آفريده و تا اين اندازه گمنام باشد!
عجيبتر آنكه خودش از خدا خواســته بود که گمنام بماند! و با گذشت سالها هنوز هم پيكرش پيدا نشده و مطلبي هم از او نقل نگرديده!
و من در همهی كلاسهاي درس و براي همهی بچهها از او ميگفتم.
🍁هنوز تا اذان صبح فرصت باقي است. خواب از چشمانم پريده. خيلي دوست دارم بدانم چرا شــيخ زاهد، ابراهيم را الگــوي اخلاق عملي معرفي كرده؟!
فرداي آن روز، بر سر مزار شــيخ حسين زاهد در قبرستان ابن بابويه رفتم.
با ديدن چهره او كاملا بر صدق رويائي كه ديده بودم اطمينان پيدا كردم.
ديگر شک نداشتم که عارفان را نه درکوهها و نه در پستوخانههاي خانقاه بايد جست، بلکه آنان در کنار ما و از ما هستند.
همان روز به سراغ يكي از رفقاي شهيد هادي رفتم. آدرس و تلفن دوستان نزديک شهيد را از او گرفتم.
تصميم خودم را گرفتم. بايد بهتر و كاملتر از قبل ابراهيم را بشناســم. از خدا هم توفيق خواستم.
شــايد اين رســالتي اســت که حضرت حق براي شناخته شــدن بندگان مخلصش بر عهدهی ما نهاده است.
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
ادامه دارد ...
🔴آسیب شناسی مهدویت
◀️ قسمت چهارم
🔶ملاقات در دوران غیبت کبری در حال بیداری و اون که امام زمان رو هم در این دیدار بشناسی و همچین ملاقاتی ممکن هست یا نه؟ مرکز تخصصی مهدویت نظرش اینه که ملاقات امام زمان امکان دارد.
🔶از ادلهاش میخوام سریع رد بشم نمیخوام وایستم.
◀️یک دلیل اینه که امام زمان جسم معمولی است، جسم معمولی قابل روئیته؛ از اینا رد میشم چون وقت نیست قرار هم نبود اینارو اینقدر تفصیلی بگم.
◀️بهترین دلیل برای امکان چیزی وقوعشه. از کجا میگین ملاقات امکان داره؟ چون ملاقاتهای حتمی تا حالا انجام گرفته.
🔶توجه: هر کسی از راه برسه بگه ما قبول نمیکنیمها، تشرفات، ملاقاتهایی که یا متواتره یا حداقل سند خوب داره یا همراه با وقوع کرامته ، کرامتی رخ داده که ما میدونیم امام زمان بوده.
🔶خلاصهاش؛ ملاقاتهای مستند و معتبری داریم که ثابت میکنه ملاقات امکان داره. کتابهایی هم تو این باب داریم که ازش میگذرم.
❓❓آیا همه قبول کردن؟ عدهای اشکال گرفتن. مهمترین اشکالی که گرفتن حداقل یکیش رو براتون بگم.👇
🔶توقیع امام زمان به نائب چهارم؛ حضرت فرمودند: بدونید عدهای میان که ادعای مشاهده میکنن، هر کسی ادعای مشاهده کرد قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی« فَهُوَ كَذَّابٌ مُفْتَر[۱]» ادعای مشاهده کرد دروغگو است.
🔴اشکال: شما نگفتید ملاقات امکان داره؟ تو این نامه امام زمان فرمودند: هر کسی ادعای ملاقات کرد دروغگو است. این رو چطور جواب میدین؟
🔶منظور ادعای مشاهده این نیست که هر کس گفت: من آقا رو دیدم دروغگو هست.
🔶میگن سیاق حدیث، سیاق یعنی: قرائن در کلام به یک معنا. یعنی حرف یک نفر میخوای بفهمی یک تکهاش رو برش نزن، قبل و بعدش رو هم ببین.
❓❓این نامه کی به دست نائب رسید؟ وقتی نائب میخواست از دنیا بره. دقت بکنین امام زمان غائب شده، شیعیانی که خبر دارن همه هم نه! چیکار کنیم؟ میگفت: ما که آقا رو نمیبینیم اون جور که امامهای قبلی رو میدیدیم. میگفتم: غصه نخورید نائب اول آقا رو میبینه و خبر میاره.
🔶آقا رو میبینه یعنی این نائبه، نائب اول میخواست از دنیا بره شیعیان دورش جمع شدن گفتن: تو از دنیا بری چیکار کنیم؟ گفت: غصه نخورید، پسرم نائب دوم او آقا رو میبینه.
میبینه یعنی چی: یعنی اون نائبه.
🔶نائب دوم میخواست از دنیا بره دورش جمع شدن گفتن: بعد از تو؟ گفت: بعد از من حسین بن روح نوبختی- نائب سوم اصالتا ایرانیه- ایشون آقا رو میبینه خبر میاره.
🔶ایشون میخواست از دنیا بره دورش جمع شدن گفت: بعد از من فلانی میبینه.میبینه یعنی چی؟ یعنی نائبه.
🔶نائب چهارم که میخواست از دنیا بره امام زمان نامه نوشتند فرمودند: دیگه بعد از تو قرار نیست کسی ببینه یعنی قرار نیست دیگه نائب خاص داشته باشم.نائب عام که علما هستند داریم. منظور از مشاهده در این حدیث چیه؟ نیابت خاصه.
♦️نکته اول: ما گفتیم دیدار امکان دارد، اما یادتون باشد این دیدارهایی که انجام گرفته اکثرش یا حال اضطراره یا مصلحت خاصه. منظورمون اینه که دیدارها عمومی نیست. هر کسی ادعای ملاقات کرد ما قبول نمیکنیم.
🔶آقایون خانمها! ما میگیم ملاقات امکان داره اما نمیگیم همه میتونن آقا رو ببینن؛ فرق هست بین این دوتا. ما میگیم راه ملاقات بسته نیست، این بدین معنا نیست که همه تو این جاده میتونن برن. ملاقات همگانی نیست؛ هر کسی ادعا بکنه ما قبول نمیکنیم.
🔶اکثر دیدارها
◀️🔺یا اضطراره؛ کتابها رو بخونین به این میرسین. میگه: تو بیابون گیر کردم تو مسیر مکه تو برف و بوران، مرگم به چشمم دیدم مضطر شدم.
🔺زیر باد کولر نبودم؛ زیر باد کولر، دعای توسل، کولر گازی روشن یابن الحسن بیاین اینجا!!!نه بابا این توقع رو نداشته باشین. دیدارها یا اضطراره یا مصلحت خاص.
◀️🔺مصلحت خاص مثلا داستان شیخ مفید. تلویزیون فیلمش رو هم نشون داد. اومدن پیش شیخ مفید مرجع تقلید زمان خودش. یگانه دوران؛ واقعا یگانه دوران.
گفتند: جناب شیخ خانم شیعه از دنیا رفته باردار بوده. ماه نهم اما بچه هنوز به دنیا نیامده، مامانه مرده. اون زمان امکانات امروز نبوده که! چیکار کنیم؟ مرجع تقلید با سواد، علم خیلی داره اما معصوم نیست. ادله رو بررسی کرد فتوا داد گفت: خانمه رو با بچه دفنش بکنین. بچه که به دنیا نیومده.
🔺مدتی گذشت نمیدونم چند وقت اومدن پیش شیخ مفید یه بچه هم با خودشون آوردن.
– شیخ ما رو میشناسی؟
– نه.
– این بچه رو میشناسی؟
– نه.
– گفتن ما همونهایی هستیم که اومدیم پیش شما یه خانومی...
– ها ها یادم اومد،خانمه رو دفنش کردید آره.
– این همون بچه است،ما که داشتیم میرفتیم یه نفر اومد گفت:نظر این نیست،نظر عوض شده، پهلوی چپ خانم و بشکافید بچه رو در بیارید بعد خانمه رو دفن کنید.
شیخ مفید این همون بچه که با اصلاح فتوا زنده موند.
🔺شیخ فرمود: صبر کنید فتوای اول رو من دادم اما دومی دیگه حرف من نیست.
🔺شیخ زود گرفت کیه که فتوای شیخ مفید اصلاح بکنه و رو دست باشه؟ و در اون زمان شیخ مفید رودست نداشت الا یک نفر که رو دست همه عالمه.
🔺شیخ مفید درو بست رفت تو خونه گریه. گفت: دیگه فتوا نمیدم.با یه فتوا داشتم جون یه آدم رو میگرفتم.
🔺امام زمان به شیخ مفید پیغام داد، شیخ مفید در رو باز کن تو دوران غیبت مردم دستشون به من نمیرسه؛ شما علما هم درو ببندین اینا چیکار کنن؟
🔺آقا فتوای اشتباه دادم، امام فرمود: شیخ مفید تو فتوات رو بده منم کارم رو میکنم، هر جا تو خراب کردی من خودم درستش می کنم…
به این میگن مصلحت خاص.
🔶در طول غیبت کبری؛ خصوصا در این دوران ما افرادی پیدا شدن که با ادعای دیدار در پی کسب نام و نانی برای خودشون هستند. عدهای رو به انحراف کشیدن؛ اونایی که دم از ملاقات میزنن و دروغ دارن میگن برخی نشانههاشون ایناست:
❌یک: توصیه به خواندن دعاها و اعمالی که هیچ اساسی ندارد. اینا همه رو از مدعیانی که ادعای دروغین کردن اومدیم تحلیل کردیم.
❌💢دو: دعوت از مشتاقان برای شرکت در جلسه دیدار، این خیلی نشانه ی واضحیه.
💢بابا شیخ مفید، سید بن طاووس امام زمان رو دید، فقط از اموات میگم که به دوران ما برسن؛ مرحوم آقای بهاءالدینی امام زمان و چندین بار دید، مرحوم آقای مرعشی نجفی و دیگران، آقا رو دیدند اما جلسه گرفتند دعوت کنند بگن جلسه دیدار؟!
💢اینم که ما خبر داریم یا لو رفته یا امر حضرت بوده که برید بگین به مردم و الا که چیزی نمیگن. اینا اینجوری بودن.
💢اما نشانه اینایی که مشکل دارن جلسه میگیرن خدا میدونه آدم باید گریه کنهها، تو تهران جلسهای گرفتن تعطیل کردن جلسه رو، مسئول جلسه میگفت: بیاید امام زمان تو جلسه ما قراره بیاد، تو جلسه دیدار گفته بود که من اگه بخوام شماره موبایل امام زمان رو هم دارم، این حرفا.
❌نکته سوم: آسان و سهل جلوه دادن ملاقات.میگن: کاری نداره هر کسی بخواد آقا رو ببینه میتونه ببینه، توضیحش بمونه.
❌نکته چهارم: ادعای توان حل مشکلات در پرتوی دیدار.میگن: ما که امام زمان رو میبینیم میتونیم مشکلات شما رو حل کنیم. ادعا، یه کارایی میتونیم بکنیم میگن: این مشکل ما رو حل بکن، میگن: خرج داره.
..............
۱- شيخ طوسى، محمد بن الحسن، الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة، ص۳۹۵؛ علامة المجلسي، بحار الأنوار، ج ۵۱، ص۳۶۰
#آسیب_شناسی_مهدویت
#قسمت_چهارم
#استاد_علمداری
#امام_زمان
@
✅ *بسیار مهم/بخوانید ومنتشر نمائید..*
♦️متن سخنان بسیار مهم *سيد حسن العماد،* دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله #یمن
☑ آنهایی که از روایات ظهور و برنامه امام زمان اطلاع ندارند، نمی فهمند چرا عربستان، اسراییل، انگلیس و امریکا دارند حمله می کنند به یمن.
☑ باید برگردیم به کتاب های دینیمان. متاسفانه و متاسفانه، دشمن بیشتر از ما کتاب های دینی، روایی مهدوی و علائم و مقدمات ظهور را می خواند.
دشمن کتاب های ما را بررسی کرده و فهمیده امام زمان ظهور نمی کند جز این که مقدماتش اماده شود!
☑ مقدمه اش چیست؟ پرچم خراسانی، پرچم یمانی...
شما ایرانیان، اگر دقت کنید همین هایی که عامل حمله به یمن هستند، حامی هشت سال جنگ علیه شما بودند، با همین پول ها و موشک ها و سلاح ها که به ما حمله می کنند به شما حمله کردند ، چرا؟
چون آن روز نمی خواستند ایران آزاد بشود، مستقل بشود و پرچم خراسانی بایستد.
☑ ولی شکست خوردند، ایران مستقل شد و امروز نگران استقلال یمن هستند که حلقه یمنی ظهور تکمیل نشود!
اینها یمن را نابود می کنند چون دشمنی دارند با خود امام زمان عج!
با خود ظهور، با خود دولت عدالت امام زمان دشمنی دارند!
☑ امروز ما یمنی ها چشممان باز شده و بیدار شده ایم؛ به برکت جمهوری اسلامی، به برکت امام خمینی، به برکت سیدعلی خامنه ای و به برکت شهدای قبل و بعد از انقلاب شما!
☑ آن انفجار نور رسید به یمن. آمریکا و عربستان کور خوانده اند که یمن برگردد به سابق!
اینها امروز علیه یمن در جنگ هستند چون اگر یمن مستقل بشود، دو بال ظهور تکمیل شده و ظهور امام زمان محقق می شود.
اینها می دانند و دارند روی این نقشه کار می کنند.
☑ حالا شما برگردید به صحبت های محمد بن سلمان که مدتی پیش در مصاحبه ای گفت ما نمیگذاریم ایران در منطقه گسترش یابد چون ایران به دنبال زمینه سازی ظهور امام زمان است. دقت کنید علنا دارد می گویند مشکلشان ظهور است، که بعد از آن بود که سید حسن نصر الله در سخنرانی پاسخش را این طور داد که چه تو، چه بزرگتر از تو، چه اربابان تو، نمیتوانند و نخواهند توانست جلو ظهور امام زمان را بگیرند.
☑ امروز جنگ با یمن، جنگ با امام زمان و برنامه امام زمان و زمینه سازان ظهور امام زمان است.
اینها می دانند #ظهور امام زمان مقدمات دارد و با جلوگیری از مقدمات ظهور، جلو ظهور را میگیرند.
☑ فدای امام زمان بشوم که هنوز ظهور نکرده اینطور از او میترسند، اگر خود حضرت بیاید چه کار می کنند!؟
امروز #یمن یک امتحان بزرگ است برای منتظرین امام زمان، چون فقط آنها هستند که از مسئولیت مهم خود اطلاع دارند.
چون میدانند یمن مقدمه ظهور است. لذا دفاع و کمک به یمن یعنی کمک به ظهور امام زمان.
☑ دشمن دارد کار می کند، برادران و خواهران عزیز
اگر ما بخوابیم، دشمن خواب نیست ، ۲۴ ساعته کار می کند.
ما چه کار کرده ایم؟ فقط بحث عاطفی مسئله یمن را نگیرید؛ مسئله یمن، #تکلیف هر منتظر امام زمان است.
☑ امام خامنه ای فرمود همانا باطل رفتنی است. نابودی آل سعود قطعی است،
اما شرط دارد. اگر مومنین خوب کار کنند، اگر ما فقط نگاه کنیم و دست روی دست بگذاریم اتفاقی نمی افتد و دشمن همچنان ادامه می دهد.
روایت داریم که ظهور با دستان ما محقق می شود. پس باید تلاش کنیم، در هر عرصه که ممکن است.
☑ حتی اگر همین جوان ها سعی کنند در فضای مجازی مظلومیت یمن را به گوش جهانیان برسانند، بدون شک به ظهور کمک کرده اند.
اگر از این امتحان موفق بیرون بیاییم، ظهور زودتر محقق می شود.
☑ برادران و خواهران ایرانی، خوشا به حال شما که صاحب آماده کردن مقدمه اول ظهور یعنی خراسانی هستید و همچنین خوشا به حال شما که کمک کننده به مقدمه دوم یعنی یمانی هستید. خوشا به حالتان!
امروز در یمن با افکار امام خمینی چه معجزاتی انجام می دهند. با چه؟ با بعضی از کتاب های امام خمینی، با بعضی کتاب های سیدعلی خامنه ای..
این سخنرانی در سومین همایش "مجاهدان در غربت" در دامغان برگزار شده است
دوستان عزیزمجاهدان عزیزدریمن درحال جنگ نفس گیری جهت آزادسازی مهمترین دژ دشمن درمارب هستن لطفاتامی توانیدبراشون دعاکنید....