eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعه هایم ... بی تـ❤️ـو بی معناست ... مهـ❤️ـدی جان بیا سلام صاحبـ❤️ـ جمعه ها ... @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۴۷🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و پنجم 🥀فَعَلی الْأَطائِبِ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِما وَ آلِهِما، فَلْیَبْکِ الْباکُونَ، وَ إِیَّاهُمْ فَلْیَنْدُبِ النَّادِبُونَ، وَ لِمِثْلِهِمْ فَلْتذْرفِ الدُّمُوعُ، وَ لْیَصْرُخِ الصَّارِخُونَ، وَ یَضِجَّ الضَّاجُّونَ، وَ یَعِجَّ الْعاجُّونَ؛ پس بر پاکیزگان از اهل بیت محمّد و علی (درود خدا بر ایشان و خاندانشان)، باید گریه کنندکان بگریند و زاری کنندگان بر ایشان زاری کنند و برای مانند آنان باید اشک‌ها روان شود، و فریادکنندگان فریاد زنند و شیون کنندگان شیون کنند و خروشندگان بخروشند.🥀 💠این فراز از دعای ندبه به مصیبت‌هایی که به پاکان از اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم وارد شده، اشاره می‌کند؛ همان برگزیدگانی که امام سجاد در دعای ۴۷ صحیفه سجادیه درباره آنها می‌فرماید: رَبِّ صَلِّ عَلَی أَطَایِبِ أَهْلِ بَیْتِهِ الَّذِینَ اخْتَرْتَهُمْ لِأَمْرِکَ، وَ جَعَلْتَهُمْ خَزَنَةَ عِلْمِکَ، وَ حَفَظَةَ دِینِکَ، وَ خُلَفَاءَکَ فِی أَرْضِکَ، وَ حُجَجَکَ عَلَی عِبَادِکَ، وَ طَهَّرْتَهُمْ مِنَ الرِّجْسِ وَ الدَّنَسِ تَطْهِیراً بِإِرَادَتِکَ، وَ جَعَلْتَهُمُ الْوَسِیلَةَ إِلَیْکَ، وَ الْمَسْلَکَ إِلَی جَنَّتِک؛ ای پروردگار من، بر اهل بیت طیّبین او که آنان را برای قیام به امر خود برگزیده ای و خازنان علم خود، حافظان دین خود، خلفای خود بر روی زمین و حجت‌های خود بر بندگان قرار داده ای و آنان را به خواست خود از هر ناپاک پاک گردانیده ای و طریق رسیدن به مقام قرب خود و وصول به بهشت ساخته ای، تحیّت و درود بفرست. امام در ادامه سخن خود گریه بر آنان را لازم می‌شمارد. ✅نکته‌ها 🔺۱. در قرآن چهار نوع گریه و اشک داریم؛ 🔸اول. اشک شوق: گروهی از مسیحیان با شنیدن آیات قرآن اشک می‌ریختند: «تری اعینهم تفیض من الدمْع ممّا عرفوا من الحقّ». 🔸دوم. اشک حزن و حسرت: مسلمانان عاشق همین که از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌شنیدند که امکاناتی برای جبهه رفتن وجود ندارد، گریه می‌کردند: «تفیض من الدمع حزناً الا یجدوا ما ینفقون». 🔸سوم. اشک خوف: همین که آیات الهی برای اولیا تلاوت می‌شد، «گریه کنان به سجده می‌افتادند؛ خرّوا سُجدا وبُکیّاً»، «و یخِرّون للأذقان یبکون ویزیدهم خشوعاً». 🔸چهارم. اشک قلاّبی و ساختگی: در همین آیه، برادران یوسف گریه کنان نزد یعقوب آمدند که گرگ یوسف را درید: «یبکون». 🔺۲. در روایات نیز چند نوع گریه شمرده شده است: 🔸اول. گریه از خوف خدا: رسول خدا فرمود: طُوبَی لِصُورَةٍ نَظَرَ اللَّهُ إِلَیْهَا تَبْکِی عَلَی ذَنْبٍ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ یَطَّلِعْ إِلَی ذَلِکَ الذَّنْبِ غَیْرُهُ؛خوشا به حال چهره ای که خداوند آن را به خاطر گناه و بیم از کیفر الهی گریان ببیند، که هیچ کس به جز خدا از آن گناه آگاه نیست. 🔸دوم. گریه بر مظلومیت اهل بیت علیهم السلام: امام صادق فرمود: مَا عَیْنٌ أَحَبَّ إِلَی اللَّهِ وَ لا عَبْرَةٌ مِنْ عَیْنٍ بَکَتْ وَ دَمَعَتْ عَلَیْهِ وَ مَا مِنْ بَاکٍ یَبْکِیهِ إِلا وَ قَدْ وَصَلَ فَاطِمَةَ وَ أَسْعَدَهَا عَلَیْهِ وَ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم وَ أَدَّی حَقَّنَا وَ مَا مِنْ عَبْدٍ یُحْشَرُ إِلا وَ عَیْنَاهُ بَاکِیَةٌ إِلا الْبَاکِینَ عَلَی جَدِّیَ الْحُسَیْنِ فَإِنَّهُ یُحْشَرُ وَ عَیْنُهُ قَرِیرَةٌ وَ الْبِشَارَةُ تِلْقَاهُ وَ السُّرُورُ بَیِّنٌ عَلَی وَجْهِهِ؛هیچ چیز از چشمی که برای حسین گریه کند و اشکی که برای امام حسین بریزد، نزد خدا محبوب تر نخواهد بود. هیچ کس برای امام حسین گریه نمی کند، مگر اینکه به فاطمه و به پیامبر خدا خواهد رسید و حق ما را ادا خواهد کرد.. هر بنده ای فردای قیامت محشور شود چشمانش گریان است، مگر آن چشم که برای جدّم حسین گریان باشد؛ زیرا او در حالی محشور می‌شود که چشمش (به جمال محمّد و آل اطهرش) روشن است. به او بشارت داده می‌شود و آثار سرور در صورتش نمایان است. گفتنی است هنگامی که وفات پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نزدیک گردید، آن حضرت به قدری گریست که محاسن مبارکش تر شد. پرسیدند: یا رسول اللَّه! چرا گریه می‌کنید؟ فرمود: « برای ذرّیّه و فرزندانم و آن ستمهایی که از جفاکاران امّتم بعد از من به ایشان می‌رسد، می‌گریم. گویا می‌بینم دخترم فاطمه زهرا بعد از من مظلوم واقع شده، هر چه صدا می‌زند: یا ابتاه! احدی از امّت من به فریاد او نمی رسد». ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۴۷🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و پنجم 🥀فَعَلی الْأَطائِبِ مِنْ أَهْلِ
‌🔸سوم. گریه در نماز: شخصی به نام منصور بن یونس بزرج درباره مردی که در نماز واجب تباکی و گریه می‌کرد، از امام صادق علیه السلام پرسید و ایشان فرمود: «این کار روشنی چشم من است و اگر در کسی چنین دیدی نامم را نزد او ببر (و از او برایم التماس دعا کن) ». 🔸چهارم. گریه در فراغ: امام صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که طفل یتیم بگرید، عرش الهی به سبب گریه او به لرزه در می‌آید، پس خداوند تبارک و تعالی میفرماید: این کیست که بنده مرا که در خردسالی پدر و مادرش را از او گرفته‌ام به گریه آورده است؟ قسم به عزّت و عظمت و شکوه خودم و سوگند به بلندمرتبگی خودم بنده مؤمنی نباشد که او را آرام سازد، مگر اینکه بهشت را بر او واجب سازم. 🔸پنجم. گریه در هر حال: خداوند متعال به حضرت موسی علیه السلام فرمود: «ابْکِ عَلَی نَفْسِکَ مَا دُمْتَ فِی الدُّنْیَا؛ تا هنگامی که در این دنیا هستی بر خویشتن گریه کن». 🔸ششم. گریه ترحم: از امام صادق علیه السلام روایت کرده اند که فرمود: هیچ مؤمنی نیست که در دیار غربت و (دور از آشنایان) بمیرد و گریه کننده ای نداشته باشد، مگر آنکه تمام قطعه زمین‌هایی که در آنها به عبادت خدا مشغول بوده است، و تمام جامه‌های او و درهای آسمان که عمل او به سوی آنها بالا رفته است و دو فرشته مراقب او نیز، بر او می‌گریند. 🔺۳. حضرت ابو عبد اللَّه علیه السلام از شخصی به نام مسمع بن عبد الملک کردین پرسیدند: ای مسمع! تو از اهل عراق هستی، آیا به زیارت قبر حسین علیه السلام می‌روی؟ 🔷عرض کرد: خیر، من نزد اهل بصره مردی مشهور هستم و نزد ما کسانی هستند که خواسته این خلیفه را طالب بوده و دشمنان ما از گروه ناصبی‌ها و غیر ایشان بسیار بوده و من در امان نیستم از اینکه حال من را نزد پسر سلیمان گزارش کنند. در نتیجه او با من کاری کند که عبرت دیگران گردد، بنابراین احتیاط کرده و به زیارت آن حضرت نمی روم. حضرت به او فرمود: آیا یاد می‌کنی مصائبی را که برای آن جناب فراهم کرده و آزار و اذیت‌هایی که به حضرتش روا داشتند؟ عرض کرد: بلی. حضرت فرمود: آیا به جزع و فزع می‌آیی؟ عرض کرد: بلی، به خدا قسم و به خاطر یاد کردن مصائب آن بزرگوار چنان غمگین و حزین می‌شوم که اهل و عیالم اثر آن را در من مشاهده می‌کنند و چنان حالم دگرگون می‌شود که از خوردن طعام و غذا امتناع نموده و به وضوح علائم حزن و اندوه در صورتم نمایان می‌گردد. 🔷حضرت فرمود: خدا رحمت کند اشک‌های تو را (یعنی خدا به وسیله این اشک‌ها تو را رحمت نماید)، بدان قطعاً تو از کسانی محسوب می‌شوی که به خاطر ما جزع نموده و به واسطه سرور و فرح ما مسرور گشته و به خاطر حزن ما محزون گردیده و به جهت خوف ما خائف بوده و هنگام مأمون بودن ما در امان هستند، توجه داشته باش که حتماً و عن قریب هنگام مرگ اجدادم را بالای سرت خواهی دید که ملک الموت سفارش تو را خواهند نمود و بشارتی که به تو خواهند داد برتر و بالاتر از هر چیزی است و خواهی دید که ملک الموت از مادر مهربان به فرزندش به تو مهربان تر و رحیم تر خواهد بود. 🔷مسمع می‌گوید: سپس حضرت گریست و اشک‌های مبارکشان جاری شد و من نیز با آن جناب اشک ریختم، پس از آن فرمود: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی فَضَّلَنا عَلی خلقه بالرّحمة و خصّنا اهل البیت بالرّحمة. ای مسمع! از هنگامی که امیر المؤمنین علیه السلام شهید شد، زمین و آسمان بر ما ترحم نموده و می‌گریند و موجودی بیشتر از فرشتگان بر ما گریه نکرده است، اشک‌های آنها لا ینقطع جاری بوده و هرگز قطع نمی شود. توجّه داشته باش که احدی به خاطر ترحم به ما و به جهت مصائبی که بر ما وارد شده، گریه نمی کند مگر آنکه قبل از آمدن اشک از چشمش حق تعالی او را رحمت خواهد کرد و وقتی اشک‌ها بر گونه هایش جاری شد، در صورتی که یک قطره از آنها در جهنّم بیفتد، حرارت و آتش آن را خاموش و آرام می‌کند که دیگر برای آن حرارتی پیدا نمی شود. 🔷بدان کسی که به خاطر ما قلبش دردناک شود، در روزی که مرگش فرا برسد و ما را مشاهده کند، سرور و نشاطی برایش پیدا شود که پیوسته این سرور در او بوده تا در کنار حوض بر ما وارد گردد و هنگامی که محبّ و دوست دار ما اهل بیت بر حوض کوثر وارد شود، سرور و فرح خاصّی در کوثر پیدا شود به حدّی که انواع و اقسام اطعمه ای را به او چشانده که وی مایل نیست طعم آن غذاها زائد گردد. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌🍀اخلاق انتظار محور 🍀 ◀️نکته مهمی که منتظران باید در زمینه توجه به سازندگی اخلاقی خود به آن توجه کنند نوع رویکرد به این مقوله است.زیرا ما معتقدیم که سخن از اخلاق با هر رویکردی نمی‌تواند کارکرد مؤثری برای منتظران داشته باشد بلکه: ⏪اولا صحبت از چنین اخلاقی باید با رویکرد و در راستای برای تشریح شود؛ ⏪ثانیا آن واکاوی شود و سپس دستیابی به این اهداف تبیین گردد ؛ ⏪ثالثا نسبت به پیمودن این ‌راه تا رسیدن به اهداف مورد نظر متعهدانه شود؛ 🔷🔷ما از چنین رویکردی در اخلاق تعبیر به یا تعبیر می‌کنیم که منظور از آن«اوصاف اخلاقی است که زمینه‌هایی ایجاد می‌کند تا شرایط فردی و اجتماعی برای پذیرش و امام فراهم شود». ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
Moaveniyaan_Aan-Emami-Ke.mp3
6.98M
⁉️تا الان چند نفر را به در خانه امام زمان آورده‌ایم؟ ⁉️ چند نفر را عاشق امام عصر کرده‌ایم؟ 👈اگر می توانید این کار را انجام بدهید:... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
4_6008063054103709293.mp3
9.6M
🌾تو خودم من با خودم درگیرم همیشه روز و شبام دلگیرم... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌🍀یاری امام زمان🍀 🔷عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) ، عزاداران سالار شهیدان و برپا کنندگان مجالس سوگواری و شرکت کنندگان در هیات مذهبی باید بدانند که عرض ارادت به ائمه اطهار (ع)، چه در ایام غم و چه در روزهای شادی اهل بیت (ع) و جشن های میلاد، زمانی مقبول واقع خواهد شد که همگام با امام زمان ارواحنافداه و مورد رضایت و امضای آن حضرت باشد. 🔷در همه ی حالات، به ویژه به هنگام جاری شدن اشکها و شکستن دلها، باید برای فرزند غریب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و منتقم خون مطهر او و تعجیل در فرجش دعا کرد; همان گونه که در زیارت عاشورا می خوانیم: "از خدا می خواهم مرا به مقام ستوده ای که از آن شما خاندان است نایل گرداند و نصیبم سازد تا همراه آن امام هدایت یافته ى الهي از شما اهل بیت که هدایتگری ظاهر و به حق گویاست. خونخواه شما و از دشمنانتان کیفر خواه باشم." 🔷در کتاب شریف مکیال المکارم نیز آمده است که حضرت بقية الله أرواحنافداه فرمودند:" اگر مؤمنی در مجالس سوگواری، پس از ذکر مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) برای من دعا کند، من برای او دعا میکنم." 🔷از مرحوم علامه ی امینی نیز نقل شده است که:"من کسی را که پس از ذکر شریف صلوات، و عجل فرجهم بگوید، در ثواب نوشتن کتاب «الغدير » خود سهیم میکنم." 🔷بر گویندگان و ذاکران و شاعران اهل بیت است که در سخنان، اشعار، منقبت ها، مرثیه ها و ... محور سخن را امام عصر أرواحنافداه قرار دهند و در فرصت های اجابت دعا، از درخواست فرج آن حضرت از آستان حق تعالی غافل نباشند. 🔷از شیخ حسن سامرایی که از گویندگان با تقوای عراق بود نقل کرده اند که گفت:در ایامی که در سامرا مشرف بودم، روز جمعه ای، به هنگام عصر، به سرداب مقدس رفتم، دیدم غير من، احدی نیست. حالتی پیدا کردم و متوجه مقام صاحب الامر صلوات الله علیه شدم. در آن حال، صدایی از پشت سر شنیدم که به فارسی فرمود: «به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب (س) قسم دهند تا فرج مرا نزدیک گرداند.» 🔴«مکر شیطان برای تأخیر فرج!» 🔷برخی تصور می کنند که دعا برای تعجیل فرج ابتدا نیازمند تزکیه نفس و کسب ظرفیت برای دعاست. این اشتباه بزرگی است و چه بسا از القائات و دسیسه های شیطان! 🔷 شاید تا کسب ظرفیت مورد ادعا، فرصت و موقعیت از دست برود و ظرفیتی هم کسب نشود. به علاوه، دعا خود ابزاری مؤثر برای یافتن ظرفیت و تطهیر نفس و تزکیه است. مگر اهل بیت عصمت (ع) مصداق آیه ی تطهیر نیستند؟ چه راهی برای تطهیر باطن و تزکیه ی نفس مطمئن تر از اتصال به آن خاندان پاک؟! 🔷شیطان پس از رانده شدن از درگاه الوهیت، از خداوند خواست تا در عوض عبادت های چند هزار ساله اش، تا پایان دنیا به او مهلت داده شود: {شیطان از خدا درخواست کرد که: پروردگارا! پس مرا تا روزی که خلق مبعوث می شوند، مهلت ده. خداوند (خطاب به شیطان) فرمود: تو تا به وقت معين و معلوم از مهلت داده شدگانی} 🔷امام محمد باقر (ع)در مورد مرگ شیطان در هنگام ظهور می فرمایند: ((منظور از وقت معلوم در آیه ی شریفه، روز قیام قائم آل محمد (ص) است. هر گاه خداوند او را برانگیزد، ابلیس در مسجد کوفه می آید؛ در حالی که بر زانوانش راه می رود و می گوید: ای وای از این روزگار! آنگاه (موی بالای پیشانی اش را می گیرند و او را گردن می زنند. آن هنگام، روز وقت معلوم است که مدت او به پایان می رسد.)) 🔷حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نیز در تفسیر این آیات شریف فرمودند: "وقتی که نزد همه برای پایان زندگی شیطان معلوم است روز ظهور قائم ما اهل بیت است." 🔷این است که شیطان با تمام ترفندها و مکر و حیله ها و با کمک اعوان و انصارش، از متمرکز شدن توجهات مردم به ولی عصر أرواحنا فداه مانع می شود و هر چه در توان دارد برای به تعویق انداختن «روز ظهور» به کار می گیرد. 📚 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
ترسم‌ که ... شعر سنگ مزار مـ💔ـن این شود او هم‌ ... جمال یوسفـ❤️ـ زهرا ندید و رفت @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️‌روشن از روی تو چشم و دلِ روز 🌻صبح از نام تو دم زد که دمید... 💛سلام نورِ دیده ی منتظران💛 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۴۸🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و ششم 🥀أَیْنَ الْحَسَنُ أَیْنَ الْحُسَیْنُ أَیْنَ أَبْنَاءُ الْحُسَیْنِ صَالِحٌ بَعْدَ صَالِحٍ وَ صَادِقٌ بَعْدَ صَادِقٍ أَیْنَ السَّبِیلُ بَعْدَ السَّبِیلِ، أَیْنَ الْخِیَرَةُ بَعْدَ الْخِیَرَةِ؛ حسن کجاست؟ حسین کجاست؟ فرزندان حسین کجایند؟ شایسته ای پس از شایسته دیگر، راستگویی پس از راستگویی دیگر، راه از پس راه کجاست؟ کجاست بهترین برگزیده‌ها یکی پس از دیگری؟🥀 💠این فراز مقدمه ای بر ناله‌های فراق برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و با یادآوری اجداد معصوم و مظلوم ایشان آغاز می‌شود. ✅نکته‌ها 🔺۱. از موسی علیه السلام پرسیدند: سخت ترین لحظاتی که بر تو گذشت، کدام لحظه بود؟ گفت: با آنکه از فرعونیان تهمت‌ها شنیدم و از بنی اسرائیل بهانه جویی‌ها دیدم؛ ولی دشوارترین زمان، آن لحظه ای بود که خضر گفت: «هذَا فِراقُ بَیْنِی وَبَیْنِکَ؛ این (هنگام) جدایی میان من و توست». 🔺۲. فراق و جدایی حتّی برای انبیا حزن آور است؛ چنانچه حضرت یعقوب از ترس فراق حضرت یوسف فرمود: «قالَ إِنِّی لَیَحْزُنُنِی أَنْ تَذْهَبُوا بِهِ؛ (یعقوب) گفت: همانا اینکه او را ببرید مرا غمگین می‌سازد». 🔺۳. از نظر قرآن کریم گریه، غم و اندوه در فراق عزیزان، جایز است. قرآن در داستان حضرت یوسف و فراق حضرت یعقوب از وی می‌فرماید: «وَ تَوَلَّی عَنْهُمْ وَ قالَ یا أَسَفی عَلی یُوسُفَ وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ کَظِیمٌ؛ یعقوب از فرزندان روی گرداند و گفت: ای دریغا بر یوسف، پس اندوه خود را فرو می‌خورد (تا آنکه) دو چشمش از اندوه سفید (و نابینا) شد». 🔺۴. گریه و غم، با کظم غیظ و صبر منافاتی ندارد. حضرت یعقوب می‌گوید: «یا أَسَفی عَلی یُوسُفَ وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْن» اما قرآن کریم در ادامه و در شرح احوال وی می‌فرماید: « فَهُوَ کَظِیمٌ » چنانچه در آیه قبل از زبان وی با فرزندانش این گونه می‌فرماید: «فَصَبْرٌ جَمِیلٌ». 🔺۵. امام صادق علیه السلام فرمود: علیّ بن الحسین علیهما السلام بیست سال پس از حادثه کربلا به هر مناسبتی گریه می‌کرد. پرسیدند چرا این همه گریه می‌کنید؟ فرمود: یعقوب یازده پسر داشت، یکی از آن‌ها غایب شد، با اینکه زنده بود، چشمانش را از گریه از دست داد، ولی من در برابر چشمان خود دیدم پدر و برادرها و هفده نفر از خاندان نبوّت شهید شدند، چگونه گریه نکنم؟ 🔺۶. امامان معصوم مصداق‌های کامل انسان صالح و صادقی هستند که در قرآن به آن اشاره شده است. امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه: « أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ»فرمود: «ایشان آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم هستند». همچنین امام رضا علیه السلام در تفسیر آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقینَ» فرمود: «ائمه برای اطاعتشان از خدا همان صدیقان هستند». ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🏴 در محکومیت اهانت به پیامبراکرم(ص) 🏴 در جهل، سرآمدی و بی مانندی از خشم ِ خدا به تارِ مویی بندی توهینِ تو شد باعث خشم زهرا(س) با دست خودت گورِ خودت را کندی شد عالَم و آدم به پیمبر(ص) مدیون شد قلبِ امام عصر(عج) آشفته و خون اعلام برائت مرا ثبت کنید در نشریۂ فرانسویِ ملعون با فکر پلید و شوم و خام آمده ای با فتنه و با کفرِ تمام آمده ای ما خاک درِ محمّدیم(ص) اما تو... از نطفۂ ناپاک و حرام آمده ای داده ست به باد، فتنۂ دشمن را یک ضربه زده! دو نیم کرده تن را رمزِ غضبِ علی(ع) جسارت به نبی ست(ص) آمادۂ ذوالفقار کن گردن را شد هر قدمش مسیری از راهِ نجات نامش به خدا خیرِ حیات است و ممات تا کور شود چشم أبوسفیان ها بر خاتم أنبیا محمد(ص) صلوات! ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🍀◀️حکومت مهدوی 🔴با ساختارهای الگوگرفته از جامعۀ غربی نمی‌شود عدالت را اجرا کرد. 🔴تمدن لیبرالی مبتنی بر امساک است؛ تمدن اسلامی مبتنی بر انفاق ⏪ مهمترین راه پیشگیری از سقوط انسان و نابودی جامعه (جلسه ۷) ❓چه می‌شود که انسان سقوط می‌کند؟ شُحّ نفس و امساک؛ یعنی انسانی که همه‌چیزخواه است، ضرورتِ گذشتن از برخی دوست‌داشتنی‌ها برای رسیدن به دوست‌داشتنی‌های بیشتر را فراموش می‌کند و می‌خواهد همین چیزهای اولیه‌ای که دارد، نگه دارد، لذا با خدا تجارت نمی‌کند و این آغاز سقوط است. ❓ چرا تمدن غرب در حال فروپاشی است؟ چرا تمدن مارکسیستی فروریخت؟ این دو تمدن، مبتنی بر امساک هستند و دو راه حل غلط برای امساک ارائه دادند ولی تمدن اصیل اسلامی، مبتنی بر انفاق است. 🔺جامعه‌ای که جمع‌کردن، حفظ‌کردن و پرداخت‌نکردن را وقیح نداند، نابود خواهد شد. وقتی این‌طور باشد کسی که داراتر است، سوارِ دیگران خواهد شد. 🔺تمدن لیبرالی غرب، مبتنی بر جمع‌کردن و امساک است و قوانینش هم برای این است که این جمع‌کردن را تسهیل کند. قانون در غرب برای ایجاد نظم در جامعۀ وحوشی است که در حال تنازع بقاء هستند. 🔺 ما داریم به ‌سوی تمدن اسلامی حرکت می‌کنیم، این تمدن، قوانینش مبتنی بر انواع امساک (حرص، بخل و شحّ نفس) نیست، بلکه مبتنی بر انواع پرداخت (زکات، صدقه، قرض‌الحسنه، مواسات، ایثار و...) است که همۀ اینها را تحت عنوان «انفاق» قرار می‌دهیم. 🔺 با ساختارهای الگوبرداری‌شده از جامعۀ سراسر ظلم غربی، نمی‌شود عدالت را اجرا کرد؛ یعنی همین ساختارهای حاکم بر جامعه، مثل نظام اقتصادی، نظام پولی و بانکی و نظام حقوق خانواده. باید دید کدامیک از اینها، ما را به سمت شحّ نفس و بخل، هُل می‌دهد و کدام ساختار به ما کمک می‌کند که اهل پرداخت باشیم؟ 🚩هیئت میثاق با شهدا - ۹۹۰۶.۰۵ 👈🏻 متن کامل + صوت و فیلم 📎 Panahian.ir/post/6490 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
دولت کریمه 4_استاد عبادی.mp3
13.26M
‌‌‌🌺دولت کریمه ی امام زمان🌺 ✅قسمت چهارم ◀️سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
💐معرفت مهدوی💐 🌺◀️تذکری سودمند▶️🌺 🔷یکی از نقاط ضعف عمده که در میان گویندگان، نویسندگان، پژوهشگران و روشن فکران مسلمان وجود دارد، پرداختن به حاشیه و غفلت از متن ظهور است. 🔷گاه تمام توان و علم و دانش خود را معطوف به مطالب فرعی و کم اهمیت تر کرده ایم؛ ولی از شخص ولی الله ، انتظارات آن حضرت و درخواست فرج غافل مانده ایم. 🔷 درست است که گفتن و شنیدن و خواندن و نوشتن راجع به مسائلی چون علائم آخر الزمان جذاب و شیرین است؛ ولی ما به شناخت آن حضرت و متعاقبا دعا برای تعجیل فرج موظفیم و شناخت نشانه های ظهور از اهمیت کمتری برخوردار است. 🔷حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) در عالم خواب یا مکاشفه به مرحوم آية الله میرزا محمدباقر فقیه ایمانی فرمودند:"در منبرها به مردم بگویید و به آنان دستور دهید توبه کنند و در باره ی تعجيل ظهور (حضرت) حجت ارواحنافداه دعا کنید. دعا برای آمدن آن حضرت مانند نماز میّت نیست که واجب کفایی باشد و با انجام دادن عده ای، از دیگران ساقط شود؛ بلکه مانند نمازهای پنجگانه است. بر هر مرد و زن بالغ واجب است برای ظهور امام زمان غایب دعا کند." 🔷اگر تا امروز آن گونه که باید به وظیفه عمل نکرده ایم و از دعا برای فرج منتقم آل محمد(علیهم السلام) غافل مانده ایم، برای جبران دیر نشده است. بیایید با خداوند مهربان عهدی ببیندیم و خالصانه به درگاه حضرتش عرضه بداریم:"بار پروردگارا! اگر از اول عمر من تا هم اکنون، در پرونده ی من عملی هست که مورد رضایت توست،(اعم از حج مقبول، زیارت امامان علیه السلام و امام زادگان، قرائت قرآن، نماز جماعت، صدقه، احسان به خلق، صله ی رحم، ذکر، عزاداری، ادعیه و سایر اعمال مستحبی و ...) همین لحظه از پرونده ی عمل من بردار و برای تعجیل در فرج منجی عالم منظور فرما و از امروز هم ثواب هر عمل خیر مرا که رضایت تو در آن است برای تعجیل فرج مقرر دار. خداوندا. حتی برای لحظه ای مرا از یاد مولايم غافل مگردان." کاری کنیم؛ ورنه خجالت برآورد روزی که رخت جان به جهان دگر کشیم... 🔷خوب است در این قسمت از شادروان حاج شیخ احمد کافی خراسانی، شیدای امام زمان و فریادگر غربت آن حضرت و بنیانگذار مهدیه های شهرهای ایران یادی کنیم. این سخن اوست:"به خدا. آی شیعه ها۔ آقایمان خواهد آمد، به خدا، طرفدار ما بی کسان می آید. آقاجان! به خدا ما غریب شدیم. پسر فاطمه ،به خدا شیعه ها بی کس شدند آقاجان! هر کس رسید توی سر ما می زند. آری، همین است؛ کسی که آقایش بالاي سرش نباشد توی سرش می زنند. قربانت شوم! حجة بن الحسن شیعه ها پژمرده شدند. پسر فاطمه دوستانت افسرده شدند. مهدی قرآن! طرفدارانت دل شکسته شدند. خودت هم از خدا بخواه که فرجت را نزدیک کند. فراق خودمان کم است، دشمن هم ما را سرزنش می کند؛ اگر آقایی داشتید، می آمد! آقاجان! بچه هامان جوان شدند؛ جوان هامان پیر شدند؛ یک مشت از پیرهامان مردند؛ آخر هم تو را ندیدند..." 🔷به خدا قسم۔ ای مردم! دعاهایتان اثر دارد؛ ناله هایتان اثر دارد. خود آقا به مرحوم مجلسی فرموده: «مجلسی؛ به شیعه ها بگو برایم دعا کنند.» هی پیغام می دهد. به خدا دلش خون است..." 🔷حالا می خواهم دعا کنم:"الهي، به پهلوی شکسته ی زهرا ، خدایا، به صورت سیلی خورده ی زهرا ، الهي، به جگر پاره پاره ی امام حسن ، الهي، به سر بریده ی امام حسین قسمت می دهم که دیگر فرجش را نزدیک کن." 🍀تنوع ادعیه و زیارات🍀 🔷نباید پنداشت تنها نمونه ی دعا برای ظهور، خواندن دعای فرج و ختم صلوات است. 🔷ادعیه، زیارات، نمازها، اذکار و توسلات زیادی وجود دارد که می تواند در مسیر برقراری ارتباط معنوی با قطب عالم امکان و دعا برای فرج مورد استفاده قرار گیرد. نمونه ای از متون دیگر صلوات ابو الحسن ضراب اصفهانی است که سید ابن طاووس توصیه می کند: اگر هیچ کدام از اعمال روز جمعه را که در خصوص حضرت صاحب الأمر وارد شده است. به جا نیاوردی، هرگز این صلوات را ترک نکن؛ زیرا در این صلوات سری هست و خداوند ما را به آن آگاه فرموده است. 📚 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
وَلله ... که با یک نظرتـ❤️ـ ... می شوم آدم ای آنکه دلـ💔ـم ... در پی یک دم ... نظر تـ❤️ـوست @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بر جاده های انتظارتـ❤️ـ ... خیره ماندیم عکس فراقت را ... به چشم تـر گرفتیم سلام‌‌حضرت دلبــ❤️ـر .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۴۹🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و هفتم 🥀أَیْنَ الشُّمُوسُ الطَّالِعَةُ أَیْنَ الْأَقْمَارُ الْمُنِیرَةُ أَیْنَ الْأَنْجُمُ الزَّاهِرَةُ أَیْنَ أَعْلامُ الدِّینِ وَ قَوَاعِدُ الْعِلْمِ؛ کجایند خورشیدهای تابان، کجایند ماه‌های نورافشان، کجایند ستارگان فروزان، کجایند پرچم‌های دین، و پایه‌های دانش.🥀 💠در این فراز درباره ی غم از دست دادن امامان معصوم که دارای فضایل بی شمار بودند و همانند خورشید و ماه و ستارگان بشریت را هدایت کرده، سخن به میان آمده و در فراز بعدی این شکوه‌ها به ناله‌های دوری از امام زمان عجل الله فرجه ختم می‌شود. پیشوایان دین در تفسیر برخی از آیات قرآن کریم مقصود از ستارگان را ائمه معرفی کرده اند؛ 💠 برای نمونه آیه شانزده سوره نحل را می‌توان ذکر کرد که قرآن کریم می‌فرماید: «وَ عَلاماتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ یَهْتَدُونَ؛ و نشانه‌های دیگری (در زمین قرار داد) وآنان به وسیله ستاره راه می‌یابند». 💠در این باره نکاتی قابل طرح است. نکته‌ها 🔺۱. امام صادق علیه السلام فرمود: «علامات»، ما هستیم و «نجم» رسول خداست که فرمود: «إن الله جعل النجوم أمانا لأهل السماء، و جعل أهل بیتی أمانا لأهل الأرض؛ همانا خداوند ستارگان را امان اهل آسمان قرار داد و اهل بیتم را امان اهل زمین». 🔺۲. پیامبر اکرم (ص) برای پس از خود علامت‌هایی را قرار داد که هرگاه مردم دچار حیرت و سرگردانی شدند، به آنها نظر کنند و حقّ را بشناسند؛ اوّلین آنها حضرت زهرا علیها السلام است که درباره وی فرمود: «رضای او رضای من و غضب او غضب من است». علامت دیگر، ابوذر غفاری است که پیامبر درباره آسمان بر کسی راستگوتر از ابوذر سایه نیفکنده است تا مردم ببینند زبان ابوذر از چه کسی حمایت می‌کند و او در تبعیدگاهِ چه کسی از دنیا می‌رود. علامت دیگر، عمّار یاسر است که پیامبر فرمود: قاتلِ عمّار گروه منحرفند. مردم دیدند که در جنگ صفین، عمّار به دست لشگر معاویه کشته شد. و مهم ترین علامتِ روشن پس از پیامبر، امام حسین علیه السلام است که پیامبر درباره وی فرمود: «حسین از من است و من از حسین». 🔺۳. برای حرکت در بیابان‌ها و پیدا کردن راه ها، به علائم نیاز داریم. علائم طبیعی در روز، و ستارگان در شب که خداوند در این آیه به این دو امر اشاره می‌کند. 🔺۴. نه فقط برای شناخت راه از بیراهه و دربیابان ها، به علامت نیاز داریم، بلکه برای شناخت حقّ از باطل نیز در لابه لای هوس‌ها و غرائز و طاغوت‌ها به نشانه‌های روشن نیازمندیم. 🔺۵. ستارگان، هم وسیله ی شناخت جهت قبله هستند و هم در دریاها و کویرها که هیچ علامتی یافت نمی شود، بهترین وسیله ی راه یابی به شمار می‌آیند. 🔺۶. آیا خدایی که برای هدایت دنیوی مردم نشانه‌هایی را قرار داده، از هدایتِ معنوی آنها غافل بوده است؟ «وَ عَلاماتٍ... یَهْتَدُون». 🔺۷. امام رضا علیه السلام فرمود:"امام مانند خورشید طالع است که نورش عالم را فرا گیرد و خودش در افق است آن گونه که دست‌ها و دیدگان به آن نرسد، امام ماه تابان، چراغ فروزان، نور درخشان و ستاره ای است راهنما در شدت تاریکی‌ها و رهگذر شهرها و کویرها و گرداب دریاها (یعنی زمان جهل و فتنه و سرگردانی مردم). 🔺۸. امام صادق علیه السلام در تفسیر آیات ابتدایی سوره شمس فرمود: «الشمس»، رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است که دین مردم را برایشان واضح و روشن کرد؛ «الْقَمَر»، أمیرالمؤمنین علیه السلام است؛ «النَّهار»، امام از ذریة فاطمه دختر رسول خداست که تاریکی‌های ظلم و جور را روشن می‌کند؛ «وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها» یعنی به وسیله قائم آل محمد آن را فراگیر می‌کند. 🔺۹. کلامی از امیرالمؤمنین در نهج البلاغه آمده است که توضیحی برای جملات آخر این فراز است. ایشان خطاب به امت اسلامی می‌فرماید:"ای مردم به کجا می‌روید؟ و شما را به کجا برمی گردانند؟ درحالی که پرچم‌های هدایت بر پاست، و نشانه‌ها واضح است و علامت درستی منصوب است. چه جایی شما را سرگردان کرده اند؟ بلکه چگونه متحیّرید؟ درحالی که عترت پیامبرتان در میان شماست، آنان زمامداران حق و نشانه‌های دین و زبان‌های صدقند. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏪عصای حضرت موسی علیه السلام، میراث نبوت است و به دست امام زمان عجل الله فرجه خواهد رسید. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🍀◀️حکومت مهدوی▶️🍀 ✨از انفاق و مواسات می‌شود برای ادارۀ جامعه و پی‌ریزی تمدن، الگو گرفت. ✨به انفاق و مواسات باید عمیق‌تر نگاه کنیم؛ نه در حد صدقه‌دادن! ⏪مهمترین راه پیشگیری از سقوط انسان و نابودی جامعه(جلسه ۸) 🔺 در این جلسه به ابعاد فردی موضوع «انفاق» در مقابل «امساک»-که آزمایش کلیدی انسان در حیات دنیاست- می‌پردازیم و در جلسات بعد به ابعاد اجتماعی و تمدنی این موضوع خواهیم پرداخت. 🔺 بعضی از مفاهیم دین‌ ما که خیلی‌ها فکر می‌کنند صرفاً جنبۀ فردی دارد، دلالت‌های اجتماعی فراوانی هم دارد. مثلاً تقوا صرفاً یک رفتار فردی نیست، اگر از تقوا الگو بگیریم به نوعی از مدیریت در جامعه خواهیم رسید؛ همچنین مفهوم انفاق در مقابل امساک. 🔺 اگر انفاق را قدر مشترک همۀ مفاهیمی بدانیم که دلالت بر پرداخت‌کردن دارد (مثل زکات، صدقه، مواسات و...) می‌شود از آن، یک الگو گرفت برای ادارۀ کشور، برای ادارۀ جامعه و برای پی‌ریزی یک تمدن؛ همان تمدنی که امام‌زمان(عجل الله فرجه) مستقر خواهد کرد. 🔺 اگر معنای فردی این مفاهیم را دنبال کنیم، طبیعتاً آثار اجتماعی هم به دنبال‌شان خواهد آمد. پیامبر(ص) فرمود: شما هرطوری باشید همان‌طور رئیس پیدا می‌کنید «کَما تَکونون یُوَلَّی عَلَیکُم» مردمی که اهل «انفاق» باشند نه اهل «امساک»، مسئولان بدی پیدا نخواهند کرد، این اولین تأثیر اجتماعی‌سیاسیِ این‌ مفاهیم است. 🔺 اگر می‌خواهید در جامعه، دزدی نشود، اگر می‌خواهید مسئولان رانت‌خوار نشود، اگر می‌خواهید مسئولان غرب‌زده سر کار نیایند و در جامعه، فقر تولید نکنند، مدام مفهوم «انفاق» را برجسته کنید. 🔺 البته به انفاق و مواسات باید خیلی عمیق‌تر نگاه کنیم، بعضی‌ها ساده‌اندیشی نکنند که فکر کنند مواسات همان صدقه‌دادن است! صدقه و کمک مؤمنانه صرفاًً یک حد کوچکی از مواسات و انفاق است. 🔺صدقه در کشورهای غربی‌ هم هست؛ کارتل‌ها و تراست‌ها معمولاً یک خیریه هم درست می‌کنند، یک پولی هم به فقرا می‌دهند. یعنی همان کسانی که بزرگ‌ترین فقرها را در جهان تولید می‌کنند گاهی یک‌مقداری صدقه هم می‌دهند، ولی مقصود ما از مواسات، انفاق و پرداخت در راه خدا، این چیزها نیست. 🚩هیئت میثاق با شهدا - ۹۹.۰۶.۰۶ 👈🏻 متن کامل + صوت و فیلم 📎 Panahian.ir/post/6492 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast