eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
126 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌘دنیا 🌾بدون تو 🥀برای ندیدن است... ☘سلام تمام دنیای من... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۷۲🌷 🍀‌خُلق امام زمان علیه السلام 💠در بحار از نعمانی به سند خود از ابووائل آمده که گفت: امیر مؤمنان علی علیه السلام به حسین علیه السلام نگاهی افکند و فرمود: این فرزندم سیّد است هم چنان که رسول خداصلی الله علیه وآله او را سیّد نامید و خداوند از صُلب و نسل او مردی را خواهد آفرید که همنام پیامبر شماست، در خلقت و خوی شبیه اوست، به هنگام غفلت از ناحیه مردم و میراندن حقّ و آشکار نمودن ستم خروج می‌کند. به خدا اگر خروج نکند گردنش زده می‌شود. 💠 با خروج او اهل و ساکنان آسمان‌ها خوشحال می‌شوند و او مردی است پیشانی فراخ و باریک بینی و … و از طریق مخالفین از رسول خداصلی الله علیه وآله آمده که فرمود: اگر جز یک روز از دنیا نمانده باشد، خداوند مردی را برمی انگیزد که نامش نام من و خلق و خویش مانند من است. 💠 خُلق،چنان که در کتاب‌های لغت آمده به معنی سجیّه است ‌خُلق آن حضرت مانند خُلق پیغمبرصلی الله علیه وآله است شباهت آن حضرت به پیامبرصلی الله علیه وآله در عموم صفات و خوهای پسندیده است نه در خصوص حسن معاشرت و امثال آن. 💠مؤیّد این مطلب نقل مؤلف کشف الغمّه از محمد بن یوسف شامی است که در کتاب کفایة الطالب بعد از آوردن این حدیث گفته: فرمایش رسول خداصلی الله علیه وآله که (خُلق و خویش مانند من است) از بهترین کنایه‌ها از انتقام مهدی علیه السلام برای دین خدا از کفّار است، همان طور که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله بوده است. خداوند متعال فرمود: «وَإِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ ؛ و تو در حقیقت بر نیک خلقی عظیمی آراسته ای. 💠سپس افزوده: محتاج و نیازمند به درگاه خداوند متعال علی بن عیسی - که خداوند مورد گذشت قرارش دهد - گوید: این که گفته از بهترین کنایه‌ها … جای تعجب است؛ معلوم نیست چگونه در معنی خلق وامانده و آن را به انتقام منحصر نموده و حال آن که عام است و تمام اخلاق پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را شامل می‌شود، از کرم و علم و حلم و شجاعت و … عجیب تر آن که آیه را دلیل بر گفتار خودش آورده است. ‌‌📚ویژگی های امام زمان ✍محمد تقی موسوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌♦️منتظر یعنی بسیجی ✅اگر بخواهیم امام زمان عج را به زبان امروزی معنا کنیم، بهترین واژه خواهد بود و دلیل آن هم روشن است زیرا: 👈بارها عرض شد که معصومین ع منتظر را به در راه احیا و دین معنا کرده‌اند؛ ☘️ ع در ضمن سخنی فرمود:«...المنتظرين لظهوره...بمنزلة المجاهدين بين يدي رسول الله بالسيف أولئك المخلصون حقا و شيعتنا صدقا و الدعاة إلى دين الله عز و جل سرا و جهرا؛(كمال الدين و تمام النعمة، ج‏1، ص 320) ظهور مهدی عج همانند با شمشیر در محضر رسول خدا ص هستند؛ آنان حقیقی و صادق و - پنهان و آشکار- به خدا هستند. 👈ویژگی بارز یک بسیجی هم همین مجاهدت است؛ فرمود:« هر جا مجاهدت هست، در آنجا حضور بسیج هست؛ مجاهدت در میدان ، مجاهدت در میدان ، مجاهدت در میدان فعالیتهای ، مجاهدت در میدان وسیع و عرصه‌ی عظیم » (1389/8/2) ✅‌بنابراین یک بسیجی واقعی همان منتظر واقعی است ✅✅همان گونه که همه کسانی که در طول تاریخ برای احیا و حاکمیت دین جهاد کرده‌اند منتظر هستند در حقیقت همه آنها بسیجی هم هستند 👈و چه زیبا ره فرمود: «« لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند.» (1367/2/9) @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀‌خودم را زیر و رو می‌کنم ❌ چیزی نیست! ⭕️به جز دور ریختنی‌های تکراری 🌾نخ‌ نما شدم از نگرانی‌های کهنه! 🍀سلام ای پاک‌ترین لحظه‌ی احساس! 🍀 بر من ببار! 💔بشور این دلهره‌های ناتمام را! ‌ @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۷۳🌷 📚‌ختم علوم به امام زمان عجل الله فرجه 💠در حدیث کمیل که در دارالسلام روایت شده امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمود: «یا کُمَیْلُ! ما مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَأَنَا أَفْتَحُهُ، وَما مِنْ شَیْ ءٍ إِلاَّ وَالقائِمُ یَخْتِمُهُ» ؛ ای کمیل! هیچ علمی نیست مگر این که من افتتاح کننده آنم و هیچ چیزی نیست مگر این که قائم آن را به پایان می‌رساند و خاتمه می‌دهد. 💠منظور از «چیزی»، در این روایت یا علم است به قرینه اوّل حدیث و یا تمام کمالات واخلاق نیک و علوم و معارف حقّه است که سایر امامان علیهم السلام بعضی از آن‌ها را به مقتضای صلاح زمان خودشان آشکار کرده اند. 💠ولی حضرت قائم - عجّل اللَّه فرجه الشریف - همه آن‌ها را آشکار می‌کند. پس همه فضائل و … با ظهورش آشکار می‌گردد. 💠مؤیّد این مطلب روایتی است که شیخ صدوق از ابوعبد اللَّه صادق علیه السلام از پدرانش - صلوات اللَّه علیهم - نقل کرده که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: خداوند - عزّوجلّ - از روزها جمعه را، و از ماه‌ها ماه رمضان، و از شب‌ها شب قدر را برگزید و مرا از تمام پیغمبران برگزید و علی را برگزیده از من ساخت. و او را بر تمام اوصیا برتری بخشید و از علی حسن و حسین را اختیار فرمود و از حسین اوصیای از فرزندانش را که از قرآن، تحریف غلوّ کنندگان و زیاد کردن باطل جویان و تأویلات گمراه کنندگان را دور می‌سازند، نهمین آنان قائمشان می‌باشد و اوست ظاهر آن‌ها و اوست باطن آن ها. 💠در کافی ضمن حدیث راهبی که به دست مولای ما حضرت کاظم علیه السلام مسلمان شد آمده:سپس راهب گفت: مرا خبر ده از هشت حرفی که نازل شده و چهار عدد از آن‌ها در زمین آشکار گردیده و چهار تای دیگر در فضا مانده، این چهاری که در فضا مانده است برای چه کسی نازل می‌شود و چه کسی آن‌ها را تفسیر می‌نماید؟ 💠فرمود: او قائم ماست، پس خداوند آن‌ها را بر او نازل می‌فرماید، و او آن‌ها را تفسیر می‌کند، و بر او نازل می‌شود چیزهایی که بر صدّیقین و فرستادگان و هدایت شدگان نازل نشده باشد. ‌‌📚ویژگی های امام زمان ✍محمد تقی موسوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🌷 ، قبله‌ آمال همه‌ كسانی است كه حقیقت موعود را دریافته‌اند و می‌دانند كه جز این راه، هر چه هست، نقش خیال بر آب باطل زدن است. 🌷بسیجی‌ها دلباخته‌ حقند و ما دلباخته‌ی بسیجی‌ها هستیم. 🌷آنها سربازان و پیوستگان به او هستند. و تو اگر در جست‌وجوی موعود خویش هستی او را در میان سربازانش بجوی. @mahdimontazeremast
🔷عدم امکان فرار از تیررس امام 🍀سیره ی حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی 🔸پیامبران الهی و امامان معصوم هرگاه بین مردم به قضاوت و یا حکومت پرداخته اند موضوعات را با بینه (شاهد) و قسم تشخیص داده اند. مثلا امام هرگز شخصی را به جهت اینکه به علم امامت می داند قاتل است قصاص نمی کند بلکه به جهت مصالحی تنها در صورت وجود بینه (شاهد) و یا قسم و اعتراف خود شخص او را قصاص می کند. پیامبر اکرم (ص) فرمود: «من در بین شما تنها با بینه و قسم قضاوت می کنم.»[۱] یعنی در مقام تشخیص به علم غیب خود عمل نخواهم کرد. 🔸در عصر ظهور اما، اراده خدا به این تعلق گرفته است که حکومت و قضاوت حضرت صاحب (عج) بر اساس علم شخصی خود ایشان باشد؛ زیرا حکومت عدل جهانی بدون اعمال این قدرت آسمانی ممکن نیست؛ چرا که برخی از تبه کاران نه شاهدی بر تبه کاری آنها وجود دارد و نه خود معترف به افعال ناپسند خویش هستند و در عین حال مخل به تحقق عدالت جهانی هستند و در این مسیر مانع تراشی می کنند. 🔸از روایات بر می آید که حضرت چنین افرادی را با علم غیب خویش قلع و قمع می کند و از این جهت حکمرانی و قضاوت حضرت شبیه حکم رانی و قضاوت خداوند متعال در قیامت است که هیچ کس از آن امکان فرار ندارد چرا که در مرتبه علم الهی همه حقایق به وضوح و روشنی جای دارند. [۱] کافی، ج۷، ص ۴۱۴ ۸۹ ‌🌷با نشر مطالب،مهدیار باشید👇👇 @mahdimontazeremast
📚کتاب سبک زندگی منتظرانه ◀️‌اين اثر اولين کتاب نگارش شده در موضوع سبک زندگي مهدوي توسط استاد حسن ملايي مدير گروه اخلاق مرکز تخصصي مهدويت است. ◀️وي با استناد به دلايل ديني، معتقد است که انتظار قائم آل محمد را بايد در فضاي مبارزه تاريخي حق و باطل معنا کرده و بنابراين انتظار ظهور از جنس جهاد بوده و منتظر شخصيتي مبارز و آماده براي جهاد به همراه حضرت مهدي است. ◀️در اين کتاب پس از تبيين مفاهيم مهم و منزلت سبک زندگي منتظرانه، مؤلفه‌هاي سبک زندگي منتظرانه در ارتباط با خدا و ولي خدا، خود، خانواده و جامعه به اجمال مورد بررسي قرار گرفته است. ۲۵ @mahdimontazeremast
‌‌🔴اضطرار فرج🔴 🔺يکي از عاشقان امام زمان(عجل الله فرجه) که خيلي سال نيست از دنيا رفته است؛ اين بزرگوار به امامزاده‌ آقا علي عباس رفته بود و توسلي به امام زمان کرده بود. اشکي و آهي و مناجاتي و با آن دل سوزان و دردمندی که او داشت اينقدر گريه کرد که از حال رفت. 🔺دورش جمع شدند، آب به صورتش مي‌زدند. برايش آب قند مي‌آوردند. يک نفر گفت: برويم براي او طبيب بياوريم. او در همين حين چشمش را باز کرد و گفت: نمي‌خواهد طبيب بياوريد. خود طبيب مرا به اين روز انداخته است. اين درد هم بايد از او خواست. اين درد از صد درمان بهتر است. اين درد خودش درمان است. 🔺واقعاً اين چنين است. بنابراين حرف ما اين است که دنبال اضطرار فرج بگرديم و آن بايد چشم‌انداز ما باشد. 🔺من يک مثال خيلي واضح بزنم. اين ليوان آب الآن جلوي ما است. به اين يقين هم داريم. شکي نداريم. حتي اگر يک دانشمند شيمي يا فيزيک هم باشد خواص شيميايي و فيزيکي‌اش را هم مي‌داند. ترکيباتش را هم مي‌داند. حرکتي در ما ايجاد نمي‌شود که دست ببریم و اين آب را برداريم و بخوريم. چرا؟ چون نيازي در ما نيست. تا عطش نباشد، حرکت ايجاد نمي‌شود. 🔺صرف يقين کافي نيست، اما يقين داريم هست ولي در ما حرکت ايجاد نکرد. شما قرآن را مي‌بيني در سوره‌ي نمل آيه‌ي 15، حضرت موسي براي فرعونيان معجزاتي را نشان داد. معجزاتي را که ديگر همه شک نداشتند اينها سحر نيست، می دانستند اينها معجزه است. مي‌دانستند که او يک عصايي را انداخت، اژدها شد و رفت. همه‌ي سحرهاي آن‌ها را بلعيد، اين چيز ساده‌اي نيست. همه مي‌فهميدند. فرعونيان مي‌فهميدند. اما در عين حال قرآن مي‌گويد: با اينکه يقين داشتند، در مقابل موسي ايستادند. تعبير قرآن اين است. «وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا» (نمل/14) در عين حال که به اين آيات و معجزات يقين داشتند، اما کفر ورزيدند. 🔺امام صادق(ع) در ذيل اين آيه مي‌فرمايد: اين کفري که ورزيدند، کفر با وجود معرفت بود. يعني با وجود اينکه يقين و معرفت داشتند اما اين معرفت به درد اينها نخورد. چون براي خودشان نيازي نسبت به موسي حس نمي‌کردند. نسبت به خداي موسي، که تسليم شوند. 🔺بالاتر هم شيطان است. مگر شيطان عوالم بالا را نديده بود؟ مگر ملکوت را نديده بود؟ ملائکه را ديده بود. عوالم بالا را ديده بود. شهود کرده بود که بالاتر از علم و يقين و اين حرف‌ها است. ديده بود اما با اين وجود چون نيازي در خودش در مقابل ولي خدا و حجت خدا نمي‌ديد، سجده کند، در مقابل انسان کامل سر فرود بياورد، نيازي نمي‌ديد، حتي خودش را بالاتر از او مي‌ديد. استکبارش طوري بود، تکبرش طوري بود که خودش را بالاتر از او مي‌ديد، از اين جهت آن يقين و آن شهودش به درد نخورد و باعث رجم و طرد او شد. به درد او نخورد. 🔺پس ببينيد اگر انسان آن نياز و اضطرار در او به وجود نيايد، حتي آن يقين، علم، حتي شهود، باعث حرکت در او و تسليم نسبت به خدا و ولي خدا نمی شود. ‌‌‌@mahdimontazeremast