نشانه های بزرگ شدن #کیست_تخمدان:
👈 #دفع دردناک
👈 #دردکمر یا ران
👈 #تهوع و#استفراغ
👈 ورم کردن یا نفخ کردن شکم
👈 حساسیت و دردناک بودن سینهها
👈 #دردلگن قبل از سیکل قاعدگی یا در طول قاعدگی
┏━━━☘☘☘☘━━━┓
🌹 @mahditebb 🌹
┗━━━🌷🌷🌷🌷━━━┛
💧احکام آب:
حضرت صادق علیه السلام: گمان ندارم طفلی را که کامش را از آب فرات بردارند مگر آنکه دوست ما اهل بیت باشد و فرمود که پیوسته دو ناودان از آب بهشت در آن می ریزد فرمود که اگر میان من و آب فرات راه بسیار باشد برای شفا بنزد آن می روم.
در حدیث دیگرفرمود که اگر نزدیک فرات می بودم دوست می داشتم که هر صبح و شام به نزد آن بروم.
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام: اگر اهل کوفه کام فرزندان خود را از آب بردارند هر آینه همه شیعه ما باشند.
حضرت امام زین العابدین علیه السلام: ملکی در هر شب می اید و سه مثقال از مشک بهشت در آب فرات می ریزد و هیچ نهری در مشرق و مغرب عالم برکتش زیاده از نهر فرات نیست.
در احادیث بسیار حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم نهی کرد از شفا طلبیدن از آبهای گرم که در کوهها می باشد و بوی گوگرد میده و فرمود که گرمی آنها از گرمی جهنم است.
حضرت امام حسن وامام حسین علیهماالسلام:
ولایت و دوستی ما را بر همه آنها عرض کردند هر آب که قبول کرد شیرین و نیکو شد و هر آب که قبول نکرد تلخ و شور شد.
حضرت امام محمد باقر علیه السلام کراهت داشتند از آنکه کسی طلب شفا کند از آب تلخ و آبی که بوی گوگرد از آن شنیده میشود و می فرمود که حضرت نوح در وقت طوفان آبها را طلبید همه اجابت او کردند به غیر از آب تلخ و آب گوگرد پس نفرین کرد ولعنت کرد هر دو را.
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام:
آب نیل مصر دلها را می میراند.
حضرت صادق علیه السلام: آب سرد حرارت را فرو می نشاند و صفرا را ساکن می کند و طعام را در معده می گدازد و تب را زایل می کند و فرمود که آب جوشانیده برای همه دردی نافع است و به هیچ جهه ضرر ندارد.
حضرت امام موسی علیه السلام: خوردن آب سرد لذتش بیشتر است.
حضرت امام رضا علیه السلام: آب جوشانیده که هفت مرتبه بجوشد و از ظرف به ظرف دیگر برگردانند تب را زایل میکند وقوت می دهد ساق و قدم را.
ابن ابی طیفور: به خدمت امام موسی علیه السلام رفت آنحضرت را نهی کرد از خوردن آب حضرت فرمود که خوردن آب بد نیست، طعام را در معده می گرداند و غضب را فرو می نشاند و عقل را زیاد میکند و صفرا را کم می کند.
شخصی دیگر به خدمت حضرت صادق علیه السلام رفت حضرت خرما تناول فرمودند و آب بعداز آن خوردند گفت اگر آب بعد از خرما نخورید بهتر است حضرت فرمود که خرما از برای این میخورم که لذت آب را بیابم.
📚حلیة المتقین
سیدالشهدا علیه السلام فرمودند: انماخرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی و ارید ان امربالمعروف وانهی عن المنکر واسیر بسیره جدی وابی علی بن ابیطالب...
کشتار میلیونی سازمان جهانی بهداشت و به تبع آن وزارت بهداشت ایران (باغذا و دارو) به کدامین مجوز صورت می پذیرد؟
سکوت سران و نخبگان جامعه به کدامین مجوز؟
سکوت حوزه انقلابی به کدامین مجوز؟
سکوت در برابر اجرای علوم شیطانی و بیوتروریسم به کدامین مجوز؟
تفاوت کشتار محدود داعش و کشتارمیلیونی بهداشت جهانی در چیست؟
پیروان سیدالشهدا !
چرا نسبت به این منکر قیام نمیکنیم؟
✅ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا
✅الاسلام یعلوا و لایعلی علیه
...............
جمعی از طلاب حوزه علمیه قم
..............
اسناد کشتار باتراریخته👇
زیر نظر #پروفسورکرمی
🇮🇷 لینک کمپین 1🔻
@Non_GMO_1
🇮🇷 لینک کمپین 2🔻
@Non_GMO_2
#علیه_مافیای_تراریخته
🆔 @proffessorkarami
🆔 @t_n_Eslami
»
✍همیشه امیدتان به خدا باشد نه بندگانش؛چون امید بستن به غیر خدا همچون خانه عنکبوت است : سست، شڪننده و بی اعتبار... خدا به تنهایی برایتان ڪافیست..
التماس به خدا جرأت است
اگر برآورده شود ،رحمت است
اگر برآورده نشود،حکمتاست
التماس به انسان خفت است
اگر برآورده شود ، منت است
اگر برآورده نشود ، ذلت است
✅در همه حال به او اعتماد ڪنید
⏰ 🌷
✅با #گلاب زیبا بمانید
✍گلاب می تواند باعث خنکی، #نرمی و
#صافی_پوستهای_حساس و تحریک شده گردد، پوست های چرب را پاکسازی کرده و به تعادل برساند. گلاب می تواند پوست های معمولی را احیا کرده و به آنها جوانی و زیبایی ببخشد .
گلاب به دلیل دارا بودن #آنتی_اکسیدان ها و ویتامین های گوناگون، می تواند از بروز علایم #پیری پیشگیری کرده و پوست را تغذیه کند. گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی، ضد التهابی و ضد باکتری نیز می باشد
💥برای بهرمندی از مواهب بی نظیر گلاب، هر شب قبل از خواب مقداری گلاب را با آبفشان به صورت و پوست خود بیفشانید. همچنین نوشیدن شربت گلاب و عسل موجب طراوت بدن و دفع سموم از بدن می گردد.
#گلاب
#زیبایی
#جوانی
💫با ما همراه باشید
🍃🌸 🍃✨
🍃✨ 🍃✨
@mahditebb
حديث اهليلجه چيست؟
علامه مجلسي در بحار الانوار مي نويسد كه مفضل بن عمر به امام صادق ـ عليه السلام ـ نامه نوشت و امام را از گروهي آگاه كرد كه خداوند را انكار مي كردند و مي گفتند كه جهان مربي و پروردگار ندارد و در اين كار به بحث و جدال مي پردازد و از امام صادق ـ عليه السلام ـ خواستند كه براي رد قول آنها مطالبي بنويسند تا بتوانند با اين افراد به مناظره بر خيزند.
امام صادق ـ عليه السلام ـ نوشتند كه بسم الله الرحمن الرحيم. اما بعد: خداوند ما و شما را توفيق اطاعت دهد و رحمتش را به خاطر عبادت، براي ما لازم گرداند. نامه تو را خواندم كه از من نوشته اي براي رد ديدگاه آنها خواسته بودي و ما خدا را سپاس مي گوئيم كه نعمت هايش را به ما ارزاني داشته و حجت هاي روشن را به ما داده و بزرگترين نعمت هاي خداوند بر ما اين است كه به ربوبيت او اقرار داريم و با خداوند پيمان بسته ايم كه او را بشناسيم و از حجت ها و نشانه هاي خداوند اين است كه بر مردم قرآن را نازل نمود كه در آن است شفاي بيماري هاي روحي و معنوي و مردم به هر چيزي كه نياز داشته باشند دراين مقام آورده اند و خداوند از همه بي نياز است... .
در جملات بعدي فرمودند كه تعجب آور است از مخلوقي كه آثار الهي را مي بيند ولي گمان مي كند كه خدائي وجود ندارد و اگر انسان ها فكر مي كردند، با دلايل روشن كه در طبيعت وجود دارد به خالق اينها يقين پيدا مي كردند و... سپس فرمودند:كتابي كه براي تو مي فرستم، همان كتابي است كه من با برخي از اهل اين انكاركنندگان خداوند مناظره كرده ام و آن زماني بود كه يكي از پزشكان هندي پيش من آمده بود و با من منازعه مي كرد و بر گمراه بودنش مي افزوده و پافشاري مي كرده و من او را در يكي از اين روزها ديدم كه «اهليلج» درست مي كرد و دقت مي كرد كه در ساختن اين دارو اشتباه نكند و ادعايش در انكار، عبارت بود از:
1. دنيا به پايان نخواهد رسيد، درختي مي رويد و درخت ديگر خشك مي شود و همينگونه انساني مي ميرد و انسان ديگر به دنيا مي آيد.
2. گمان مي كرد كه معرفت من به خداي متعال بدون دليل است و حجت و برهاني ندارم واين خداپرستي كاري است كه يكي از ديگر و بچه ها از بزرگترها گرفته اند( يعني چون ديده اند كه پدرانشان مسلمان هستند ، مسلمان شده اند و دليلي بر وجود خدا ندارند.(1)
اينكه چرا به اين حديث «حديث اهليلجه» مي گويند بايد گفت كه «اهليلج» در لغت به معجوني گفته مي شود كه از چند داروي گياهي كه برخي از آنها سمي نيز هستند درست مي شد.(2)پزشكان هندي از اين معجون براي تقويت حافظه و بيماري جنون و... استفاده مي كردند و در درست كردن اين دارو بايد دقت كامل مي شد چرا كه اگر يكي از اين گياهان زياد مي شد بيمار را مي كشت و اگر اندازه اي كمتر بود، اثر نمي گذاشت.
از آنجا كه امام صادق ـ عليه السلام ـ با پزشك هندي براي اثبات خداوند متعال بيشتر از همين داروي آن پزشك استفاده مي كنند كه چگونه است براي ساخت دارو بايد سازنده اي باشد و دقت لازم را بكند و... ولي جهان با اين عظمت خود به خود به وجود آمده باشد. لذا اين حديث مشهور شده است به «اهليلج» و اين يك مناظره طولاني است بين امام صادق ـ عليه السلام ـ و آن طبيب هندي كه درنهايت با دلايل منطقي و غير قابل انكاري كه امام صادق ـ عليه السلام ـ مي آورد، او شهادتين مي گويد و از امام مي خواهد كه خداوند متعال را بيشتر به او بشناساند و امام هم خداوند را اول، آخر، قوي، سميع، بصير، عليم، رئوف، رحيم، و با اراده معرفي مي كند و سپس وي از امام مي خواهد كه براي اثبات اين صفات بيشتر توضيح دهد وامام يكايك اين صفات الهي را براي او بيان مي كند تا اينكه او مي گويد دلايل تو براي هركسي كه عقل داشته باشد، كفايت مي كند سپاس خداي را كه پروردگار جهانيان است و ما را از گمراهي هدايت كردو از شبهه ها دورمان داشت و نگذاشت كه در عظمت، قدرت، لطافت، در آفرينش و جبروت او شك كنيم.(3)
اين روايت در بحار الانوار نزديك چهل صفحه مي باشد كه درباره توحيد ودلايل آن، صفات الهي و رد شبهات بحث مي كند و امام صادق ـ عليه السلام ـ اين را براي مفضل بن عمر همان كه رساله اي ديگر در توحيد دارد، مي فرستد تا با هر كسي كه ربوبيت الهي را انكار كرد با دلايل عقلي و غير قابل انكار مناظره و با او استدلال كند.
پاورقی:
1. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، بیروت، موسسه الوفا، 1404ق، ج3، ص 152، باب5، حدیث الاهلیلجه.
2. مجمع البحرین، ج2، ص 336، ذیل کلمه هلج.
3. بحار الانوار، ج3، ص 152
✍امام صادق عليه السلام فرمودند:
✅هنگام خوردن غذادر منزل، آنچه که اطراف سفره و ظرف مى ریزد جمع کنید و میل نمائید که در آن ها شفاى #دردهاى_درونى است ، ولى چنانچه در بیابان سفره انداختید؛ اضافه هاى آن را رها کنید براى جانوران .
📚مستدرک الوسائل : ج۱۶ ص۲۸۸
☜احیاء طب و تغذیه اسلامی
@mahditebb
#هشدار
✅#سفره_ها_ی_یکبارمصرف از کربن و پلیمر ساخته میشوند؛
✍که کربنات آن در اثر تماس دست، قاشق چنگال و نانو غذا با سفره وارد بدن میشود و سبب بروز مشکلاتی در معده و عوارضی از قبیل #ریزش_مو و#کوتاهی_قدکودکان میشود!
👈از آنها گهگاه و فقط و فقط در مواقع ضرورت استفاده کنید!
ایتا👇
@mahditebb
🥣 #آمادگی_رحم (پودر #گزنه)
💢ترکیبات و طرز تهیه
🔹#تخم_کرفس
🔹#گزنه
🔹#مقل_ازرق
🔹#تخم_کتان بو داده شده
🔹️#تخم_زردک
همه این مواد به مقدار مساوی ، درشت آسیاب شود.
✅ #درمان_بیماریهای:
1⃣ آمادگی رحم برای جذب اسپرم برای بارداری ۱۰۰٪
2⃣ #نازایی و #ناباروری
3⃣ #تقویت_رحم
4⃣ پیشگیری از #سقط
🔸ایجاد آمادگی در رحم جهت جذب اسپرم برای بارداری صدرصدی
⏰ زمان و مقدار مصرف
کل محتویات دارو( ۴۰ الی ۸۰ گرم) را به مدت 20 دقیقه بجوشانید سپس به مدت 30 دقیقه در آن بنشینید.
⚠️نکته :این دارو باید پس از پاک شدن از عادت ماهانه و پیش از شب چهاردهم قاعدگی استفاده شود.
⚠️نکته : برای بارداری پس از پاک شدن از عادت نباید نزدیکی صورت بگیرد تا آخر شب چهاردهم (روز سیزدهم ، شب)
⚠️برای #باردار شدن باید مراقب باشید که شب اول ، وسط و یا آخر ماه قمری نباشد. چون جنین بوجود آمده ناقص الخلقه می شود.
🏡 احیاء طب و تغذیه اسلامی
@mahditebb
☘🍃☘🍃☘🍃☘
🌼درمان بعضی از بیماریهایی که باعث #ناباروری مردان میشود:
1. درمان #هیدروسل: الف.ضماد کوبیدۀ برگ حَساس (=برگ مُستَحیَه= برگ حَساسَه= برگ قارکون) روی بیضه گذارید، ب.ضماد آرد جو سبوسدار روی محل ورم بیضه گذاشته، ج.زالو درمانی.
2. درمان #عفونت_مجاری_ادراری و دستگاه تناسلی: روزی یک تا سه لیوان آب انگور تازه بنوشد.
3.درمان عفونت مَنَنژیت: مخلوط آب #سیب رسیدۀ شیرین با عسل طبیعی.
4. درمان بیماری اُوریون: استراحت، مصرف لیمو شیرین.
💫با ما همراه باشید در👇👇
🍃🌸 #طب_اسلامی🍃✨
🍃✨
@mahditebb 🍃✨
#داستان_آموزنده
خیلی خیلی قشنگه حتما بخونید👌
مــــادربزرگ من آدم مذهبی بود ...
هر وقت دلش واسه امام رضا تنگ می شد می گفتم مادربزرگ حالا حتما لازم نیست بری مشهد از همینجا یه سلام بده، اما من واسه تفریح میرفتم شمال اون به من نمیگفت حتما لازم نیست بری شمال همینجا تفریح کن،
وقتی سفره میگرفت وقتی محرم میشد به ﻫﻴﺎت محل برنج و روغن میداد بهش میگفتم اینا همه سیرن پولشو ببر بده به چهارتا آدم محتاج، اما وقتی من با دوستام مهمونی میگرفتم اون فقط میگفت مادر مراقب خودت باش،
سالها گذشت تا من فهمیدم آدمها احتیاج دارن سفر برن، احتیاج دارن از زندگی لذت ببرن و لذت بردن برای آدمها متفاوت معنی میشه،
یکی از ﻫﻴﺎت لذت میبره یکی از مهمونی رفتن، یکی تو سفر مکه اقناع میشه یکی تو سفر تایلند، اینا همشون برای من آدمهای محترمی هستن
سالها گذشت تا من فهمیدم نباید به دلخوشی های آدمها گیر بدهم، چون آدمها با همین دلخوشی ها سختی های زندگی رو تحمل میکنن...
👤الهی قمشه ای
🌹✨
┄┄┅━🍃🌹🍃━┅┄┄
👇
@mahditebb
حقایق وحشتناک درباره قند - طب سنتی و اسلامی
https://hakimmehr.blogsky.com/1391/11/05/post-12/
محمد:
*⛔️نگاهی نو به معنای عاشورا و تاسوعا پس از گذشت 1379 سال از واقعه کربلا در سال 61 هجری*
*چرا روز شهادت امام حسین (ع) و یاران اش را عاشورا گفته اند؟*
*اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته اند که چون عشر وعاشر از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند را روز نهم ماه محرم گفته اند. اما این معنای به دلایل زیر اشتباه است:*
*⭕️1- آیا واژه عاشورا را برای دهم ماه ها دیگر نیز به کار می رود؟ مثلا آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟*
*⭕️2- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه دیگری داشت.*
*⭕️3- آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم عاشورا و نهم محرم تاسوعا گفته می شده است. در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.*
*⭕️4- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند: اول –ثانی- ثالث- رابع …… و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و… چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل تاسوعا –عاشورا – ثامونا – سابوعا- . اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.*
*لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.*
*اما تفسیر و معنای ما از عاشورا و تاسوعا:*
*عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت می باشد .خداوند می فرماید.*
*و عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ(نساء19) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق*
*وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ( حج13 ) چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.*
*العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می کنند. و عاشوراء مبالغه است از میل به معاشرت. یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام به شدت بالا می رود.*
*با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.*
*اتسع به فتح الف یعنی* *گروههای 9 نفره شدند . اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید.*
*اتساع یعنی گسترده شدن گشاد شدن*
*بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظرفیتشان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد.*
*و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایحاد کرد. و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی , وسعت می یابد.*
*⬅️ این دو نام از ابداعات امام سجاد(ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبراکرم(ص) از عاشورا گفته شده است اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است. اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبلا از امام سجاد(ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد. و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است.*
*برگرفته از کتاب از عاشورا تا اربعین استاد عبدالله مستحسن*
♦️#آلوچه_خورشتی
✅ تسکین دهنده#صفرا و #سودا
✅ گرمی را خاموش میکند
✅ خون را تسکین میدهد
✅ #مفاصل را نرم میکند
✅ مناسب برای #فشارخون
✅ جلوگیری از #پیری_پوست
@mahditebb
🛍 فروشگاه طیبات
🌺
#درس
#دوره_مزاجشناسی
#هضم(پنجگانه)چهارگانه👇
1⃣#هضم_معدی👇
ابتدا #غذا وارد #دهان میشود کاملا جویده میشود و با آب دهان مخلوط میشود
✍بعضی همین هضم #دهانی را #هضم_اول میگویند.
✍سپس غذا وارد #معده میگردد . در #معده با شیرابه های #معده مخلوط شده و در نهایت به مخلوطی خمیری شکل به نام #کیلوس تبدیل میشود.سپس #روده بندها یا #مزانتر یا #ماساریقا این شیرابه را میکشد و به #کبد تحویل میدهد . تا این مرحله را #هضم #معدی یا #هضم_اول میگویند.
2⃣#هضم_کبدی👇
کبد شیرابه را از طریق روده بندها یا مزانتر به درون خودش میکشد و در انجا هم یکسری تبدیل و تبادل صورت میگیرد
3⃣#هضم_عروقی👇
مایعات درون رگ تا زمانی که به بافت برسد دچار تغییر و تحولات میشود.که به ان هضم عروقی میگویند .
4⃣ #هضم_بافتی👇
در زمان تبادل #غذا و #فضولات بین بافتها و #خون ، در سطح سلولها این #هضم انجام میشود .
💥 همراهی با کاروان امام حسین(ع) ۴ شرط دارد...
◾️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«سیدالشهدا(ع) وقتی میخواستند در روز هشتم ذیالحجه ( روز ترویه) از مکه بیرون بیایند، یک خطبهای دارند که ظاهرِ آن، خطاب به کسانی است که در سال ۶۰ هجری در مکه هستند و حضرت دارند آنها را دعوت میکنند، ولی خطابِ ایشان عام است و همۀ ما هم گویا مخاطبِ این خطابِ حضرت هستیم. اگر اجابت کنیم حضرت از ما هم دستگیری میکنند و ما را هم به کاروان خودشان ملحق میکنند؛ حضرت میفرمایند:
«مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ مَعَنَا».
در همین فراز کوتاه، چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است:
🔹 شرط اول: از جان گذشتن
«بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه». این مسیر، مسیری است که انسان باید از جان خودش عبور کرده باشد. اگر کسی میخواهد با امام حسین حرکت کند، باید جانش را در کفِ دست بگیرد و همه سرمایهاش را بیاورد. کسی که به تعلقات خودش چسبیده، و به مالش، به زندگیاش، به جانش علاقمند هست و میخواهد اینها را حفظ کند، نمیتواند به این کاروان راه پیدا کند.
امام حسین(ع) با همه سرمایۀ ما کار دارند. با خودِ ما کار دارند؛ میخواهند این جان را از ما بگیرند و به خدا برسانند؛ کسانی پا به این میدان میگذارند که میدانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء «غرامت» نیست، بلکه «غنیمت» است.
🔹 شرط دوم: آمادگی لقاء
اگر کسی خودش را آمادۀ لقاءالله کرده و مشغول به دنیا نیست، بلکه از دنیا بزرگتر شده و دلش از دنیا بیرون رفته است، میتواند با سیدالشهدا(ع) حرکت کند.
کسانی که هنوز از دنیا بزرگتر نشدهاند و تمام هَمّشان این است که به چربوشیرین دنیا برسند، با امام همراه نمیشوند.
🔹 شرط سوم: کوچ از دنیا
طالبان همراهی با امام حسین(ع) باید از دنیا کوچ کنند. «فَلْيَرْحَل». کوچ بهمعنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشتسرش قرار دارد؛ میرود و برمیگردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. اگر کسی مشتاق لقاء خدا شده، همه سرمایهاش را در دست گرفته که این سرمایه را ببرد و به لقاء خدا برساند، او باید از دار دنیا کوچ کند و دیگرْ دنیا را وطنش قرار ندهد و به هیچ وجه قصد برگشت نداشته باشد.
🔹 شرط چهارم: معیت با امام
شرط چهارم که مهمترین شرط است این است: فَلْيَرْحَلْ «مَعَنَا». باید خودش را به امام برساند. مهمترین نکته در سفر الی الله همین است: راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل.
آنهاییکه با امام حرکت نمیکنند طعمۀ شیطان میشوند؛ گاهی اشتیاق و بیقراری هم دارد، شوری هم در دلش میافتد، دلش گرم میشود، میخواهد به سمت خدا حرکت کند، ولی اگر با امام حرکت نکند به مقصد نمیرسد.
الان هم مسئله همین است، الان هم اگر کسی میخواهد به خدا برسد، باید خود را بسازد و با کاروان امام حسین(ع) حرکت کند.»
هدایت شده از مهدی شاکران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عوارض وحشتناک تراریخته و غفلت (یاتعمد) مسوولین امر
هدایت شده از مهدی شاکران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عوارض وحشتناک تراریخته و غفلت (یاتعمد) مسوولین امر
هدایت شده از مهدی شاکران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تراریخته و اقدام دولت