eitaa logo
طب اسلامی شاکران
12.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
215 فایل
من مهدی شیروانی (شاکران) هستم نویسنده کتابهای طب اسلامی در ۴ جلد تو این کانال چی یاد میگیرید؟👇 🔰 آگاهی از نسخه های ساده خانگی 💚 مزاج شناسی و داروشناسی 🔰 آگاهی از اخبار طب اسلامی سنتی ✅ مشاوره و ثبت نام کلاس های طب اسلامی @Shakeran_sapurt
مشاهده در ایتا
دانلود
🥣 (پودر ) 💢ترکیبات و طرز تهیه 🔹 🔹 🔹 🔹 بو داده شده 🔹️ همه این مواد به مقدار مساوی ، درشت آسیاب شود. ✅ : 1⃣ آمادگی رحم برای جذب اسپرم برای بارداری ۱۰۰٪ 2⃣ و 3⃣ 4⃣ پیشگیری از 🔸ایجاد آمادگی در رحم جهت جذب اسپرم برای بارداری صدرصدی ⏰ زمان و مقدار مصرف کل محتویات دارو( ۴۰ الی ۸۰ گرم) را به مدت 20 دقیقه بجوشانید سپس به مدت 30 دقیقه در آن بنشینید. ⚠️نکته :این دارو باید پس از پاک شدن از عادت ماهانه و پیش از شب چهاردهم قاعدگی استفاده شود. ⚠️نکته : برای بارداری پس از پاک شدن از عادت نباید نزدیکی صورت بگیرد تا آخر شب چهاردهم (روز سیزدهم ، شب) ⚠️برای شدن باید مراقب باشید که شب اول ، وسط و یا آخر ماه قمری نباشد. چون جنین بوجود آمده ناقص الخلقه می شود. 🏡 احیاء طب و تغذیه اسلامی @mahditebb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘🍃☘🍃☘🍃☘ 🌼درمان بعضی از بیماری‌هایی که باعث مردان می‌شود: 1. درمان : الف.ضماد کوبیدۀ برگ حَساس (=برگ مُستَحیَه= برگ حَساسَه= برگ قارکون) روی بیضه گذارید، ب.ضماد آرد جو سبوس‌دار روی محل ورم بیضه گذاشته، ج.زالو درمانی. 2. درمان و دستگاه تناسلی: روزی یک تا سه لیوان آب انگور تازه بنوشد. 3.درمان عفونت مَنَنژیت: مخلوط آب رسیدۀ شیرین با عسل طبیعی. 4. درمان بیماری اُوریون: استراحت، مصرف لیمو شیرین. 💫با ما همراه باشید در👇👇 🍃🌸 🍃✨ 🍃✨ @mahditebb 🍃✨
خیلی خیلی قشنگه حتما بخونید👌 مــــادربزرگ من آدم مذهبی بود ... هر وقت دلش واسه امام رضا تنگ می شد می گفتم مادربزرگ حالا حتما لازم نیست بری مشهد از همینجا یه سلام بده، اما من واسه تفریح میرفتم شمال اون به من نمیگفت حتما لازم نیست بری شمال همینجا تفریح کن، وقتی سفره میگرفت وقتی محرم میشد به ﻫﻴﺎت محل برنج و روغن میداد بهش میگفتم اینا همه سیرن پولشو ببر بده به چهارتا آدم محتاج، اما وقتی من با دوستام مهمونی میگرفتم اون فقط میگفت مادر مراقب خودت باش، سالها گذشت تا من فهمیدم آدمها احتیاج دارن سفر برن، احتیاج دارن از زندگی لذت ببرن و لذت بردن برای آدمها متفاوت معنی میشه، یکی از ﻫﻴﺎت لذت میبره یکی از مهمونی رفتن، یکی تو سفر مکه اقناع میشه یکی تو سفر تایلند، اینا همشون برای من آدمهای محترمی هستن سالها گذشت تا من فهمیدم نباید به دلخوشی های آدمها گیر بدهم، چون آدمها با همین دلخوشی ها سختی های زندگی رو تحمل میکنن... 👤الهی قمشه ای 🌹✨ ┄┄┅━🍃🌹🍃━┅┄┄ 👇 @mahditebb
حقایق وحشتناک درباره قند - طب سنتی و اسلامی https://hakimmehr.blogsky.com/1391/11/05/post-12/
محمد: *⛔️نگاهی نو به معنای عاشورا و تاسوعا پس از گذشت 1379 سال از واقعه کربلا در سال 61 هجری* *چرا روز شهادت امام حسین (ع) و یاران اش را عاشورا گفته اند؟* *اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته اند که چون عشر وعاشر از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند را روز نهم ماه محرم گفته اند. اما این معنای به دلایل زیر اشتباه است:* *⭕️1- آیا واژه عاشورا را برای دهم ماه ها دیگر نیز به کار می رود؟ مثلا آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟* *⭕️2- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا وا‍‍ژه دیگری داشت.* *⭕️3- آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم عاشورا و نهم محرم تاسوعا گفته می شده است. در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.* *⭕️4- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند: اول –ثانی- ثالث- رابع …… و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و… چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل تاسوعا –عاشورا – ثامونا – سابوعا- . اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.* *لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.* *اما تفسیر و معنای ما از عاشورا و تاسوعا:* *عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت می باشد .خداوند می فرماید.* *و عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ(نساء19) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق* *وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ( حج13 ) چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.* *العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می کنند. و عاشوراء مبالغه است از میل به معاشرت. یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام به شدت بالا می رود.* *با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.* *اتسع به فتح الف یعنی* *گروههای 9 نفره شدند . اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید.* *اتساع یعنی گسترده شدن گشاد شدن* *بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظرفیتشان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد.* *و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایحاد کرد. و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی , وسعت می یابد.* *⬅️ این دو نام از ابداعات امام سجاد(ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبراکرم(ص) از عاشورا گفته شده است اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است. اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبلا از امام سجاد(ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد. و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است.* *برگرفته از کتاب از عاشورا تا اربعین استاد عبدالله مستحسن*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ ✅ تسکین دهنده و ✅ گرمی را خاموش میکند ✅ خون را تسکین میدهد ✅ را نرم میکند ✅ مناسب برای ✅ جلوگیری از @mahditebb 🛍 فروشگاه طیبات 🌺
(پنجگانه)چهارگانه👇 1⃣👇 ابتدا وارد میشود کاملا جویده میشود و با آب دهان مخلوط میشود ✍بعضی همین هضم را میگویند. ✍سپس غذا وارد میگردد . در با شیرابه های مخلوط شده و در نهایت به مخلوطی خمیری شکل به نام تبدیل میشود.سپس بندها یا یا این شیرابه را میکشد و به تحویل میدهد . تا این مرحله را یا میگویند. 2⃣👇 کبد شیرابه را از طریق روده بندها یا مزانتر به درون خودش میکشد و در انجا هم یکسری تبدیل و تبادل صورت میگیرد 3⃣👇 مایعات درون رگ تا زمانی که به بافت برسد دچار تغییر و تحولات میشود.که به ان هضم عروقی میگویند . 4⃣ 👇 در زمان تبادل و بین بافتها و ، در سطح سلولها این انجام میشود .
💥 همراهی با کاروان امام حسین(ع) ۴ شرط دارد... ◾️ استاد سید محمدمهدی میرباقری: «سیدالشهدا(ع) وقتی می‌خواستند در روز هشتم ذی‌الحجه ( روز ترویه) از مکه بیرون بیایند، یک خطبه‌ای دارند که ظاهرِ آن، خطاب به کسانی است که در سال ۶۰ هجری در مکه هستند و حضرت دارند آن‌ها را دعوت می‌کنند، ولی خطابِ ایشان عام است و همۀ ما هم گویا مخاطبِ این خطابِ حضرت هستیم. اگر اجابت کنیم حضرت از ما هم دستگیری می‌کنند و ما را هم به کاروان خودشان ملحق می‌کنند؛ حضرت می‌فرمایند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ‏ مَعَنَا». در همین فراز کوتاه، چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است: 🔹 شرط اول: از جان گذشتن «بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه‏». این مسیر، مسیری است که انسان باید از جان خودش عبور کرده باشد. اگر کسی می‌خواهد با امام حسین حرکت کند، باید جانش را در کفِ دست بگیرد و همه سرمایه‌اش را بیاورد. کسی که به تعلقات خودش چسبیده، و به مالش، به زندگی‌اش، به جانش علاقمند هست و می‌خواهد این‌ها را حفظ کند، نمی‌تواند به این کاروان راه پیدا کند. امام حسین(ع) با همه سرمایۀ ما کار دارند. با خودِ ما کار دارند؛ می‌خواهند این جان را از ما بگیرند و به خدا برسانند؛ کسانی پا به این میدان می‌گذارند که می‌دانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء «غرامت» نیست، بلکه «غنیمت» است. 🔹 شرط دوم: آمادگی لقاء‏ اگر کسی خودش را آمادۀ لقاء‌الله کرده و مشغول به دنیا نیست، بلکه از دنیا بزرگ‌تر شده و دلش از دنیا بیرون رفته است، می‌تواند با سیدالشهدا(ع) حرکت کند. کسانی که هنوز از دنیا بزرگ‌تر نشده‌اند و تمام هَمّشان این است که به چرب‌وشیرین دنیا برسند، با امام همراه نمی‌شوند. 🔹 شرط سوم: کوچ از دنیا طالبان همراهی با امام حسین(ع) باید از دنیا کوچ کنند. «فَلْيَرْحَل‏». کوچ به‌معنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشت‌سرش قرار دارد؛ می‌رود و برمی‌گردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. اگر کسی مشتاق لقاء خدا شده، همه سرمایه‌اش را در دست گرفته که این سرمایه را ببرد و به لقاء خدا برساند، او باید از دار دنیا کوچ کند و دیگرْ دنیا را وطنش قرار ندهد و به هیچ وجه قصد برگشت نداشته باشد. 🔹 شرط چهارم: معیت با امام شرط چهارم که مهم‌ترین شرط است این است: فَلْيَرْحَلْ‏ «مَعَنَا». باید خودش را به امام برساند. مهم‌ترین نکته در سفر الی الله همین است: راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل. آن‌هایی‌که با امام حرکت نمی‌کنند طعمۀ شیطان می‌شوند؛ گاهی اشتیاق و بی‌قراری هم دارد، شوری هم در دلش می‌افتد، دلش گرم می‌شود، می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند، ولی اگر با امام حرکت نکند به مقصد نمی‌رسد. الان هم مسئله همین است، الان هم اگر کسی می‌خواهد به خدا برسد، باید خود را بسازد و با کاروان امام حسین(ع) حرکت کند.»
هدایت شده از مهدی شاکران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عوارض وحشتناک تراریخته و غفلت (یاتعمد) مسوولین امر
هدایت شده از مهدی شاکران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عوارض وحشتناک تراریخته و غفلت (یاتعمد) مسوولین امر
خواص باور نکردنی خواص درمانی این گیاه به شرح زیر می‌باشد : ✨افزاینده و ضد التهاب کناره آزاد پلک‌ها و ورم ملتحمه و , ✨ و تقویت کننده معده ✨کاهنده ترشحات معده و مفید برای بیماری‌های کبدی ✨ و و مسکن دردهای عصبی ✨ و کاهنده ورم طحال ✨ضد و بازکننده و ✨ضد و مقوی، ✨ مدر و ملین می‌باشد ✨برای سرماخوردگی، بیماری‌های سینه، ، بیماری‌های پوستی، ، ، و و نیز مفید است ✨در استعمال خارجی جوشانده‌ی به صورت کمپرس تقویت کننده سلول‌های پوست صورت، تأمین نظافت و شادابی پوست و جلوگیری کننده از پیدایش در پوست صورت می‌باشد و برای شستشو و حمام چشم نیز کاربرد دارد👌 سلامت باشید😌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک داروخانه کامل!  داروی مرکب پنج- جامع امام رضا علیه السلام 👌امام جواد علیه السلام: أین أنت عن دواء أبی و هو الدواء الجامع ؛ … معروف عندالشیعه…. چرا از دوای جامع پدرم بهره نمی بری،  دوایی که بین شیعیان معروف است. 👌امام حسن عسکری ع: اسقوه من الدواء الجامع، … فإنه دواء الرضا(ع) بخورانید از دوای جامع که آن دوای رضا علیه السلام است. طب الأئمه(ابنا بسطام) ص۷۰ و ۹۰ ترکیبات داروی جامع : زعفران، ، فلفل سفید، هل، بنج، ، خربق سفید، همه یک اندازه و ابرفیون ( یا فربیون) دو برابر باشد. همه را به خوبی آسیاب میکنیم و به نرمی نرم الک میکنیم سپس با دو برابر کل مواد عسل کف گرفته شده (حرارت دیده) مخلوط میکنیم. میزان مصرف به اندازه یک حبه گندم در هر مرحله در هر روز می باشد. خواص درمانی جامع رضا علیه السلام: ۱٫جامع امام رضا(ع) + آب زیره= درمان سردی معده (تمام بیماریهای معده) ۲٫جامع امام رضا(ع) +آب زیره= درمان تمام بیماریهای معده، ، درد پهلوی راست و بدون اسهال ۳٫جامع امام رضا(ع) + آب = درمان مار و (نیش حشرات) ۴٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب رازیانه= درمان ، ۵٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب گرم یا آب = درمان ۶٫جامع امام رضا(ع) + آب زیره= درمان دردپهلوی راست ۷٫جامع امام رضا(ع) + آب کرفس= درمان دردپهلوی چپ، و ۸٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب مرزنجوش (سعوط)= درمان انواع و ،   و جمیع ۹٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب سرد و سرکه= درمان بیماریهای طحال ۱۰٫جامع امام رضا(ع) + آب مورد = درمان ۱۱٫جامع امام رضا(ع) + آب زعفران= درمان (التهابات درون و پرده دیافراگم) ۱۲٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب ترب یا سداب پخته شده= روش مصرف براساس استنباط از روایات (ابداعی) ۱۳٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب مرزنجوش (خوردن)= درمان بیماری مربوط به سر و ، ام اس و ۱۴٫داروی جامع امام رضا(ع) + عسل (و سیاهدانه) به صورت ضماد= درمان تمام زخمها ۱۵٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب عسل و سیاهدانه= درمان تمام عفونتهای درونی (روده، معده، خون و رحم) ، ، تقویت ایمنی بدن ۱۶٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب = درمان (مرحله اول) ۱۷٫داروی جامع امام رضا(ع) + = درمان (مرحله دوم) ۱۸٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب انگور= درمان ، همّ و غم ۱۹٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب انار= درمان باز شدن زبان بچه و رشد وی ۲۰٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب کاسنی= بیماریهای کبدی و ۲۱٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب زنیان= درمان ورم، و سایر اورام ۲۲٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب = درمان تب مدیترانه ای ۲۳٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب = درمان ۲۴٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب سیب= درمان ۲۵٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب به =درمان ۲۶٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب هویج= درمان ۲۷٫داروی جامع امام رضا(ع) + شیر گاو= درمان درد سینه و گلو ۲۸٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب شلغم= درمان سرماخوردگی و ۲۹٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب رازیانه + هلیله =درمان ۳۰٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب = تقویت عصب ۳۱٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب رازیانه + زعفران= درمان ۳۲٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب جو= آب دارچین یا یا آب= درمان بیماری  ۳۳٫داروی (ع) + آب عدس= درمان سنگریزه در پلک چشم ۳۴٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب آویشن= درمان شدید ۳۵٫داروی جامع امام رضا(ع) + آب تره= درمان کم خونی و ۳۶٫داروی (ع) + آب انگدان و = درمان
 درمانهای عمومی با ۱۰گانه طب اسلامی یعنی درمانهایی که اختصاص به درمان یک بیماری ندارد در طب اسلامی ۱۰داروی مرکب داریم که بر اساس روایت تهیه شده است و هر کدام درمان بیماریهای بسیاری است. در اول کتاب طب ایمه بحث داروهای مرکب آمده است و کتاب در زمان امام رضا(ع) نوشته شده و به امام رضا(ع) عرضه میشود و ایشان ضمن انجام تغییراتی تایید میکنند .ظاهرا بعدا به تایید امام هادی(ع) هم میرسد.  ۱ داروی شاخص بیماریهای کبدی است و همچنین درمان بیماری معده.حبس ادرار.. خونی ..گرمی سر و و…  ۲ داروی شاخص بیماریهای معده است . و همچنین درمان و تند تند نفس کشیدن  ۳ درمان شاخص بیماریهای مثانه است و برای ورم شکم .پهلودرد.افتادگی مثانه.ضخامت مثانه و معده و….مفید است  ۴ داروی شاخص کلیه است همچنین کثرت جماع می آورد برای کمردرد .اسهال .التهاب مفاصل و…درمان هر درد قدیمی و جدید است بی رد خور  مرکب ۵{داروی جامع امام رضا(ع)} این دارو جز معجزات است و مانند یک داروخانه است و جز مهم داروهای اسلامی است. برای بیماریهای زیادی استفاده میشود ولی طریقه مصرفش متفاوت است میزان مصرف این دارو به اندازه یک عدس تا یک نخود است بعضی بیماریها که با آن درمان میشود ذکر میشود تیرویید.معده.سنگ صفرا.سنگ کلیه.مشکلات مغزی.عفونتها.عقرب گزیدگی.مشکلات طحال.سرفه مزمن.پهلو درد و….. بسیار عالیست و بسیار تجربه شده است  مرکب ۶(قرص خون) درمان شاخص همه مشکلات خونی است خونریزی قطع میکند.کمخونی…مشکل پلاکت…گلبول سفید و قرمز…تالاسمی …هموفیلی…مشکل دریچه قلب ..سوراخ دهلیز قلب…بواسیر..التهابات بدن دوستان اسن دارو را من به خیلی ها دادم واقعا معجزه است  مرکب ۷(داروی شافیه) برای فلج کهنه و تازه است…برای لقوه …آپاندیس..سرفه…کزاز..رویش مو در چشم..دندان درد..درد چشم..پادرد…معده ضعیف..التهابات…ترس خانمها در خواب در بارداری…سل با پاهای باریک و شکم نفاخ…مار و عقرب گزیدگی و … دوستان بحث این دارو بسیار مفصل است بعد ازتهیه دارو را زیر خاکستر یا زیر جو نگه میدارند و هرماه که بگذرد درمان یک طیف از بیماریهاست  مرکب ۸( داروی حضرت محمد(ص)) درمان همه بیماریهاست
 تفاوت با نمک تصفیه شده وقتی بی‌سوادی جای علم را بگیرد احمق‌ها علم را به سخره میگیرند. همه نمک های خوراکی از نمک های دریاچه های خشک شده، تبخیر دریاها و نمک کوه‌ها تولید می‌شوند. نمک دست نخورده به صورت طبیعی دارای ۹۴٪ تا ۹۶٪ درصد سدیم کلراید (NaCl) است و تقریبا ۵٪ باقی شامل املاح بسیار مهم و مفید مانند پتاسیم (K) منیزیوم (Mg) کلسیم (Ca) روی(Zn) مس (Cu) و… و همچنین آلودگی های نانوگرمی مانند جیوه و سرب است.  در فرایند تصفیه نمک چه اتفاقی می افتد؟ طبق قوانین استاندارد سازمان جهانی بهداشت WHO برای تصفیه نمک میزان سدیم کلراید از حدود ۹۵٪ باید به ۹۹.۲٪ برسد. اگر هر شرکتی بتواند خلوص فقط دو عنصر سدیم کلراید را به ۹۹.۲٪ برساند میتواند مجوز فروش نمک خوراکی را بگیرید.  برای رساندن نمک به این خلوص امروزه فقط دو روش مرسوم است. ۱⃣ هیدرومیل (hydromill) در این روش نمک طبیعی(دریا یا کوه) روی غلطک پهن حرکت میکند و با آب  تحت فشار، شستشو داده می‌شود، کریستال ها شکسته شده و املاح جدا می‌شوند و کلراید سدیم به همراه فلزات سنگینباقی میماند و به راحتی خلوص کلراید سدیم به ۹۹٪ میرسد ۲⃣ تبلور مجدد (Recrystallization) این روش در ایران بسیار متداول است. در این روش نمک را در آب حل میکنند و محلول های شیمیایی به آن اضافه می‌کنند تا راحتر بتوان به وسیله  کاتالیزور (جدا کننده)پتاسیم، منیزیوم ، کلسیم و… را جدا نمایند. (فقط قیمت هر کیلو پتاسیم ۵۵۰ هزار تومان است!) نمک باقی مانده، عملا تفاله نمک است چون تمام املاح آن گرفته شده است!(کمپانی داروسازی مرک آلمان بزرگترین خریدار املاح نمک ایران است) جالبتر اینکه در این فرایند هیچ کاتالیزوری برای حذف فلزات سنگین استفاده نمی‌شود چون کسی خریدار سرب و جیوه با قیمت بالا نیست!  میزان سرب موجود در نمک طبیعی به ازای هر کیلو حدود ۰.۰۱ میلی‌گرم است اما در نمک تصفیه شده به دلیل تغلیظ صورت گرفته تا ۰.۰۷ میلی‌گرم افزایش هم می‌یابد! اما این پایان راه نیست! قبل از عرضه نمک تصفیه شده به بازار، باید ید صنعتی (Iodine)(در کشاورزی به عنوان سم استفاده می‌شود) به آن افزوده شود و چون ید ماده بی ثباتی است نیاز دارد  که از یک تثبیت کننده شیمیایی همراه باشد. در آخر  برای اینکه تکه‌های نمک به یکدیگر نچسبد باید به آن Anticaking (ضد کلوختکی) اضافه نمود که از مشتقات نفتی یا ترکیبات خطرناک معدنی مانند سدیم نیترات یا سیلیکات آلومینیوم می‌باشد! امام باقر علیه السلام: «اگر مردم از خواص درون نمک خبر داشتند درمان نمی کردند مگر با نمک»  کتاب شریف الکافی باب فضیلت نمک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و ✍هر انسانی نیروی بالقوه ای برای کامل بودن در خود دارد. ✍نیروی شگفت انگیز و فریبنده ای که اعجاز خلقت محسوب میشود. ✍نام دیگر این نیروی بالقوه میباشد. ✍ ها حیاتی را از محیط اطراف و از کیهان میگیرند و آنها را به امواج مورد نیاز نقاط مختلف بدن تبدیل میکنند. ✍علاوه بر این انها را به اطرافشان پخش میکنند.توسط این سیستم ، انسان نهایتا در حوزه تبادل دائم با و و های دیگر است. ✍طبق دست نوشته های قدیمی ۸۸۰۰۰ در بدن هر یک از ما وجود دارد و به ندرت میتوان نقطه ای در بدن انسان پیدا کرد که در برابر دریافت و انتقال یا تغییر دادن ها حساس نباشد . ✍فقط حدود ۴۰ فرعی وجود دارد که مهمترین آنها در قرار دارند. ✍اما تقسیم بندی دیگری هم برای تعدد وجود دارد که میگویند -مهم در بدن انسان ۷ تا میباشد که دائما در حال چرخش به سر میبرند. اگر بخواهیم تعریف کاملب از اعضای بدنمان داشته باشیم باید اعضای روحمان را نیز در نظر بگیریم . ✍اعضای اصلی انسان نام دارد که از آنها به عنوان نقاط بدن یاد میشود.این مراکز پر انرژی وظایفی از قبیل کنترل ویژگی های روحی و جسمی بدن را بر عهده دارد . ✍تعداد این زیاد است که موارد اصلی ان در امتداد ستون فقرات جای گرفته و تعداد انها ۷ تا میباشد. ✍در عکس شما میتوانید جایگاه دقیق این ها را مشاهده کنید . این ها از پایین ترین به بالاترین شماره ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۶ و ۷ نام گرفته اند و اعمال انها در مقابل شماره مربوطه بصورت ذیل خلاصه میشود. 1⃣کنترل کننده شهوت و هوس نسبت به هر چیز . در ضمن این حاوی منبع انرژی بسیار قوی به نام میباشد که در صورت آزاد شدن قادر است مابقی را باز کند و فعال کند. 2⃣کنترل کننده و دفع ادرار و کنترل کننده عادت انگشت مکیدن یا . 3⃣کنترل کننده و دستگاه گوارش و کمر و حس اعتماد به نفس 4⃣کنترل کننده و عروق و عشق و عواطف احساسات 5⃣کنترل کننده و تنفسی و تیرویید و خلاقیت و استعداد به ویژه در زمینه های هنری و حسی 6⃣چشم سوم یا چاکرای آگاهی برتر ، کنترل کننده حس ششم 7⃣کنترل کننده و و ارتباط با یگانه خالق هستی . معنوی و تقویت کننده حس ارتباط با دنیای ماورایی (در اکثر افراد این از سنین ۸ تا ۱۲ سالگی بسته میشود.) مرکز احیا و ترویج مبانی سبک زندگی اسلامی برگزار کننده دوره های آموزشی