eitaa logo
🎇تماشاگه راز🎇
108 دنبال‌کننده
533 عکس
230 ویدیو
22 فایل
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد حافظ غزل ۱۵۲ ایدی مدیر صفحه: @s_m_a57 @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰موقعیت های غیر ساکن! تا وقتی که نصیحت و دلسوزی از سوی کوچکترها دخالت و ترحم تلقی شود و توقع و انتظارات به حق و یا به ناحق بزرگترها وظیفه قطعی کوچکترها تلقی گردد خانواده،سامان نخواهد یافت. اما جناب "من " ! بر اساس وظیفه نصیحت می کند و دلسوزی، هرطور که بخواهند تفسیرکنند و رنجیده شوند.و رشته توقعات و انتظارات حتی درستش را نیز از دیگران، دور یا نزديک با دست خودش قطع کرده است. جناب "من" بر این باور است که لا اقل اینگونه در پیشگاه وجدان خویش سرافکنده نخواهد بود. 🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🔰موقعیت های غیر ساکن! کاری رو شروع می کنی و مصمم به پایان رساندن آن، لیکن شرایط و عوامل گوناگون درونی و بیرونی دست به دست هم می دهند تا تو را به نکته های مهمتری آگاه سازند. آیا قدرت دیگری پشت تصمیم های ما وجود دارد؟! آیا توفیقی از تو در انجام آن کار سلب شده است؟! شاید کسی هستی که تو در قد و قواره آن کار نیستی!! و یا هم شاید موانعی وجود دارد که ... 🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🔰موقعیت های غیر ساکن! از حق خویش گذشتن ناپسند نیست.حق دیگری را ندادن و ستاندن پسندیده نیست.گاه برای شناخت، شناساندن، درک، دریافت، حفظ و مراقبت از یک حقیقت بزرگ تر نه تنها می توان که باید از حق خویش گذشت.!!! پ ن : مردمان را عادت برآن است که حق خویش حتی به ستم گیرند که حق ستاندنی است و حق دیگران نیز هرچند به ستم باز پس ندهند که جز ما کسی را حقی نیست.! 🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
📌رسانه مسئول و متعهد امام علی علیه السلام : أبلِغوني حاجَةَ مَن لا يَقدِرُ عَلى إبلاغِ حاجَتِهِ، فَإِنَّهُ مَن أبلَغَ سُلطانا حاجَةَ مَن لا يَقدِرُ عَلى إبلاغِها ثَبَّتَ اللّهُ قَدَمَيهِ يَومَ القِيامَةِ. هر كس به من دسترس ندارد، حاجتش را به من برسانيد؛ زيرا هر كس نيازِ نيازمندى را كه خود قادر نيست نيازش را به حاكم برساند، در نزد حاكم مطرح نمايد، خداوند، او را در قيامت، ثابت قدم خواهد فرمود. 📚عيون أخبار الرضا : ج 1 ص 316 ح 1 🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
آزمون زندگی.شیعه کیست.عبداللهی15121400.mp3
12M
💥 شیعیان دور از فریبکاری و کینه امام حسین (علیه السلام) فرمودند: 🍃إنَّ شیعَتَنا مَن سَلُمَت قُلوبُهُم مِن کُلِّ غِشًّ و غِلٍّ و دَغَلٍ؛ 🍃به یقین، شیعیان ما آنانند که دلهایشان از هر نوع فریبکاری، کینه و دشمنی پاک و سالم باشد. 📚بحارالانوار، ج 68، ص 156 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
‌ دو وسیلۀ بسیار مهم درک و شناسایی (دریافت) اولاد آدم عبارت است از: عقل و دل. کار عقل، تنظیم وسایل برای هدف‌های انتخاب‌شده، و تنظیم و حکم در قوانین کمی و کیفی و تطبيق كليات اثبات‌شده به موارد جزئی و شخصی است. اما دل، حقیقت مقدس و ارزشمندی است که کار آن، دریافت‌های آرامش‌بخش و شهود حق و باطل و دستور به نیکی و نهی از بدی‌هاست. با این هویت و فعالیتی که عقل و دل دارند، نمی‌توانند به شناخت صفات خداوندی موفق شوند، چه رسد به اینکه توانایی وصول به ذات اقدس ربوبی را به وسیلۀ شناخت صفات داشته باشند. در نهایت، عقل و دل هر اندازه هم که باعظمت بوده، و فعالیت آن دو هر اندازه هم که بزرگ و لطیف و ظریف باشد، از درک كنه صفات خداوندی که صفت یا فعلی از آن ذات اقدس است، ناتوانند، زیرا بدان جهت که ذات اقدس ربوبی به هیچ وجه قابل درک و دریافت عقول و دل‌های ما نیست، خود هویت صفات آن ذات نیز برای ما قابل درک نیست، زیرا هویت صفات از یک جهت مربوط به ذات خداوندی است که فوق تعقل و دریافت‌های قلبی ماست. آنچه برای ما امکان‌پذیر است، در دو موضوع است: ۱. محصول و نمود وجودی صفات الهی است که در عرصۀ هستی می‌بینیم، مانند نظم و قانون و عظمت‌ها و ملکوت این جهان و غیر آن. ۲. دریافت شهودی فروغی از خود آن صفات که با تهذب روحی و تخلق به اخلاق‌الله امکان‌پذیر است. جعفری، محمدتقی. ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه. ج ۶، ص ۳۲۵ و ۳۲۶. 🌷🌷🌷 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @rahighemakhtoom
📌آزمون زندگی قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله: وَيْلٌ للمُتَأ لِّينَ من اُمَّتي، الَّذينَ يقولونَ : فُلانٌ في الجَنّةِ، وفُلانٌ في النّارِ واى بر حتم كنندگان امّت من؛ همانان كه مى گويند: فلان كس بهشتى است و بهمان كس دوزخى. كنز العمّال : ۷۹۰۲ 🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰 زارع، فقط خداست 💠 شما نیستید، کارتان ( ) است نه ( )! شما این بذرها را که به انبار بردید؛ در موقع کشت این بذرها را از انبار منتقل می کنید، بعد لز شیار زمین در این خاک ها می پاشید، همین! این را که نمی گویند، این را که زرع نمی گویند؛ این را (حرث) می گویند! یعنی انتقال یک جمادی از جایی به جای دیگر. (افرءیتم ما تحرثون)، کار شما حرث است؛ (ءَاَنتم تزرعونه ام نحن الزّارعون)*، کار ما زرع است. حیات دادن به جامد، این زرع است. ما این مرده را زنده می کنیم، ما این یک حبّه را هفتصد برابر می کنیم، ما این یک حبّه را خوشه و شاخه می کنیم؛ اگر هسته است، شاخه می کنیم؛ اگر حبّه است، خوشه می کنیم؛ ما به او جان می دهیم. -------------------------------------------------- 📌 سوره واقعه / آیه ۶۳ و‌۶۴ ✴ هفته منابع طبیعی 📋 درس خارج تفسیر قرآن کریم 📆 قم ؛ ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
📌آزمون زندگی 🔰فراری دادن نعمت رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله  أحسِنوا مُجاوَرَةَ النِّعَمِ لا تُمِلُّوها و لا تُنَفِّروهافإنّها قَلّما نَفَرَت مِن قَومٍ فعادَت إلَيهِم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله  همسايه خوبى براى نعمت ها باشيد، آنها را آزرده و فرارى نكنيد؛ زيرا به ندرت پيش مى آيد كه نعمتى از مردمى بگريزد و باز به ميان آنان برگردد كنز الفوائد: ۲ / ۱۶۲
📌آزمون زندگی! در دنیا خیلی سخت است آدم خود را محکوم کند تا آنجا که ممکن است خود را توجیه می‌کند و کار خود را توجیه می‌کند؛ اما در آخرت که همه پرده‌ها کنار رفت، می‌فرماید نیازی نیست که ما کارهای انسان را به انسان گزارش بدهیم: ﴿بَلِ الْإِنسَانُ عَلَی نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ ٭ وَ لَوْ أَلْقَی مَعَاذِیرَهُ﴾، ولو دهها عُذر القا کند که عذرتراشی کند، خود او می‌داند چه کرده است، چون بساط نفس مسوّله در قیامت کنار می‌رود، نفس امّاره کنار می‌رود. آیت‌الله 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
معنای آن است که انسان بتواند در صحابت خلیفه خدا کار جهانی انجام بدهد. هر عبادتی به اندازه نفوذ او اثر دارد اینکه در کتاب های فقهی ثواب مساجد را یکسان ندانستند مسجد محله و قبیله، مسجد بازار، مسجد کذا و کذا با مسجد جامع فرق دارد و مسجد النّبی و مسجد الحرام از همه افضل است و یک رکعت کار هزار رکعت را می کند برای آن کثرت عبادت عبادت کنندگان است.
یک وقت است یک است که انسان خدمتگزار حکومت علوی است آن گرچه وجود مبارک حضرت امیر (صلوات الله و سلامه علیه) طبق نقل مرحوم کلینی فرمود: «مَا لِلَّهِ آیَةٌ أَکْبَرُ مِنِّی» اما چون قلمرو خلافت و وصایت و مدیریت آن حضرت محدود بود خدمتگزاران در آن حکومت هم یک ثواب محدودی دارند. یک وقت است که کسی منتظر ظهور وجود مبارک خاتم ائمه (علیهم السلام) و خاتم اولیای الهی است که این خلیفة الله است و انجام می دهد، چه ثوابی بالاتر از این! چه أجری ارزنده تر از این که انسان خدمتگزار یک حکومت جهانی باشد، نه تنها محلی نه تنها منطقه ای بلکه بین المللی و بعد هم به قیامت ختم می شود.
کسانی می توانند منتظر باشند، یک: در روایات دارد که «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ» از این قبیل باشند در جریان زیارت اربعین. دو: وقتی به حکومت رسید نه دست به اختلاس بزند، نه حقوق نجومی را در نظر داشته باشد، این کار بسیار کم است. این ما که خون های بسیاری از جوان ها نثار شده است عده ای حدوثاً فداکار بودند و بقائاً طرز دیگری درآمدند کمتر کسی موفق است یکسان باشد و مستقیم باشد. در حکومت وجود مبارک حضرت فرمود ما از همان اول بررسی می کنیم احدی که حدوثش یک جور بقائش جور دیگری باشد در دستگاه و حرم امن ما نیست.
امیدواریم باشیم؛ یعنی باید کنیم. به قدری خودسازی کنیم که وقتی دستمان به حکومت رسید نه اختلاسی شویم و نه نجومی. این معنای انتظار است. «هاهنا امور ثلاثه»: حتماً باید منتظر باشیم و حتماً به معنی و است و حتماً وقتی انسان شدیم حدوثاً و بقائاً انسان بمانیم. این وقت جهان را اداره می کند. چرا این قدر فضیلت است برای انتظار فرج؟ چون مقام بالاست. چرا این قدر ثواب دارد برای انتظار؟ چون مقام بالاست.
آن جان و جهان آمد وان گنج نهان آمد وان فخر شهان آمد تا پرده درد ما را