eitaa logo
🎇تماشاگه راز🎇
114 دنبال‌کننده
545 عکس
233 ویدیو
24 فایل
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد حافظ غزل ۱۵۲ ایدی مدیر صفحه: @s_m_a57 @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیباتر از همیشه شود شهر مشهدت وقتی سفید می‌شود از برف، گنبدت 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majaleezendegi
5.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با سلام و احترام مهتاب امشب سرگردونه دریا دریا گل بارونه... 💐پیشاپیش ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها مبارک باد💐 🌷🌷🌷 @majaleezendegi
📌این دعای شریف است که از حفظ می‌کند و دربرگیرنده در دنیا و آخرت است: بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ، يَا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَسَتَرَ الْقَبِيحَ، وَلَمْ يَهْتِكِ السِّتْرَ عَنِّي، يَا كَرِيمَ الْعَفْوِ، يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ، يَا واسِعَ الْمَغْفِرَةِ، وَيَا باسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ، يَا صاحِبَ كُلِّ نَجْوَىٰ، وَيَا مُنْتَهىٰ كُلِّ شَكْوَىٰ، يَا كَرِيمَ الصَّفْحِ، يَا عَظِيمَ الْمَنِّ، يَا مُبْتَدِئَ كُلِّ نِعْمَةٍ قَبْلَ اسْتِحْقاقِها، يَا رَبَّاهُ يَا سَيِّداهُ يَا مُوْلَيٰاهُ يَا غايَتَاهُ يَا غِيَاثاهُ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَسْأَلُكَ أَنْ لَاتَجْعَلَنِي فِي النَّارِ. به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربـانی‌اش همیشگی است، ای که زیبایی را آشکار کنی و زشتی را بپوشانی و از من پرده حرمت را پاره نکنی، ای بزرگوار گذشت، ای نیکو درگذرنده، ای فراخ آمرزش، ای گشاده دو دست به رحمت، ای صاحب هر راز، ای نهایت هر شکایت، ای بزرگوار چشم پوش، ای بزرگ احسان، ای آغاز کننده هر نعمت پیش از لیاقت آن، ای پروردگار، ای آقا، ای مولا، ای نهایت، ای فریادرس بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و از تو می‌خواهم که مرا در آتش دوزخ قرار ندهی. آنگاه از حق‌تعالى هرچه می‌خواهی بطلب. @majaleezendegi
#| هرگاه در نمازت عجله کردی | خواستی زودتر به پایان برسانی > به یاد بیاور همه ی آنچه که می خواهی بعد از نماز بروی به آن برسی ؛ و همه ی آنچه که می ترسی در این مدت از دست بدهی ؛ به دست همان کسی است که در مقابلش ایستاده ای ؛ > برای حرف زدن با خدا بیشتر وقت بگذار @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک و یک 📌دانش قرآنی چگونه دانشی است!؟ این آیه مى فرماید: علم سبب خشیت الهى است و آیه 28 همین سوره مى فرماید: خشیت الهى، سبب پندپذیرى از انبیا است. پس نتیجه مى گیریم كه علم باید سبب هشدارپذیرى شود. بنابراین اگر دیدیم كه دانشمندانی پندپذیر نیستند ولى عوام هشدار پذیرند، باید بگوئیم علمى كه در قرآن مطرح است غیر از اصطلاح روز است، بلكه مراد از علم دریافت حقیقت و داشتن نورانیّت و بصیرت و حكمت است و دانشمندان بى تقوى، در آئینه ى قرآن جاهلند؛ جهل به عظمت پروردگار، جهل به رسالت و تكلیف در دنیا، جهل به هدف آفرینش، جهل به سرنوشت و قیامت. علم چندانکه بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانی 🍀🍀🍀 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌جرعه ای از جام وحی نوش جان تون 🔰یک وچند 🔹- رهبران دینى باید صبور باشند. فاصبر 🔹 - ایمان به وعده هاى الهى، عامل صبورى است. «فاصبر انّ وعد اللّه حقّ» 🔹 - جوّسازى افراد بى دین، نباید در تصمیم گیرى ما اثر كند. «لایستخفّنّك...» 🔹 - اگر لطف و هشدار و تعلیم الهى نباشد، انبیا نیز آسیب پذیرند. «لایستخفّنّك» 🔹 - یكى از طرفندهاى دشمنان، سبك كردن رهبر است. «لایستخفّنّك» 🔹 - كسانى به فكر تضعیف و تحقیر رهبر هستند كه به راه حقّ یقین ندارند. «الّذین لایوقنون» 🔹 - كسى كه صبر نكند، خفیف مى شود. «فاصبر... لایستخفّنّك» 📚منبع:تفسیر نور استاد 🌱🌱🌱 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majaleezendegi
هدایت شده از گام دوم انقلاب اسلامی
جلاسان گردگو بخونید جالبه🥲 جَلّاس: «بسیار نشیننده در جلسه است، بسیار جلوس‌کننده»  ✅خصیصه بارز دستگاه اداری این مملکت انبوه جلسات است و «جَلّاسان» بوروکرات‌هایی هستند که در هر روز چندین جلسه شرکت می‌کنند. تقصیر خودشان نیست، ساختار است که آن‌ها را صبح تا شب دور میزهایی می‌نشاند تا فرسوده‌شان کند، تا فرصت نکنند چیزی بخوانند، فکر کنند و به کار و بارشان برسند. همه در جلسه‌اند.  «جَلّاسی» بیماری نظام اداری‌ است. نظام اداری به دلیل ابهام در وظایف، کمبود دانشی که به مدیران جرأت تصمیم‌گیری بدهد، فقدان شفافیتی که اطلاعات را با سرعت و دقت به گردش درآورد و لازم نباشد در جلسه اطلاعات را رد و بدل کرد، و ساختار مستعد تخلف که مدیران را در معرض رسیدگی سازمان‌های نظارتی قرار می‌دهد، به تدریج هر تصمیمی را مؤکول به جلسه می‌کند. اکثریت مدیران قادر به تصمیم‌گیری نیستند و بنابراین وقت گرانبها صرف جلوس در جلسات می‌شود و به تدریج «جَلّاسان» ظهور می‌کنند.   نظام اداری «جَلّاس‌پرور» به این حد نیز قناعت نمی‌کند. کثیری از «جَلّاسان» به تدریج خود را به خُلقی دیگر نیز می‌آرایند و آن «گِردگویی» است. «گِردگو» کسی است که ماهرانه درباره هر مسأله مهمی چنان سخن می‌گوید که نه سیخ بسوزد نه کباب. «گِردگو» می‌تواند چنان سخن بگوید که دل همه را به دست آورد، سخنش هیچ گوشه‌ای ندارد و رئیس فعلی و رؤسای محتمل آتی را خرسند می‌سازد. گِردگو می‌تواند چنان سخن بگوید که هیچ مسئولیتی را متوجه اظهارنظرش نسازد.  «گِردگویان» طائفه‌ای هستند که جز در مواردی که ناچار شوند، پای هیچ اظهارنظری را امضا نمی‌کنند تا مبادا امروز و فردایی گریبانش را بگیرند. این جماعت از مکتوب کردن بیزارند و ترجیح می‌دهند صدای‌شان در کنار صداهای همگان قرار گیرد و همواره مسئولیت تصمیم‌ها میان همگان تقسیم شود. دیوار حاشا برای «جَلّاسان گِردگو» بلند است.   «گِردگویی» مهارتی است برای گفتن سخنانی که آن‌قدر گرد هستند که در هر زمینی می‌توان آن‌ها را غلطاند، و به هر زمان و مکانی می‌توان آن‌ها را قِل داد. گویِ گِرد را از هر زاویه که نگاه کنید، فرقی نمی‌کند، جهت خاصی ندارد.  👈 «جَلّاسانِ گِردگو» محصول نظام اداری‌ای هستند که بر سنت شفاهی بنا شده و گزارش کارشناسی مکتوب و امضاشده در آن جایگاهی ندارد. نظامی که در غوغای آمارهای متناقض همواره می‌توان هر اظهارنظری را توجیه کرد. اکثریت آدم‌ها در چنین سیستمی آخر و عاقبت حرفه‌ای‌شان «جَلّاسی» و «گِردگویی» است؛ حرفه‌ای که در آن می‌آموزند چگونه سی سال بمانند و کسی را نرنجانند؛ روی حرفی نایستند، و مسئولیت هیچ مخاطره حرفه‌ای را نپذیرند. 🤔 «جَلّاسی» و «گِردگویی» بسیار به هم مرتبط هستند، زیرا گردگویان بسیاری را دیده‌اید که چون جلسه تمام می‌شود و بیرون از اتاق جلسه، ایستاده در کنار شما سخن می‌گویند، حرف‌هایی می‌گویند که از خود می‌پرسید چرا این‌ها را همان‌جا داخل جلسه نگفت؟ گویی وقتی می‌نشینند و آن‌گاه که ایستاده‌اند، متفاوت‌اند. *گِردگویی در این نظام اداری، راهی برای ماندن است*. «جَلّاسان گِردگو» خود می‌مانند، بی هیچ صراحتی، سی سال یا بیشتر، اما سرمایه‌های بسیاری را به فنا می‌برند.
🔅جرعه ای از جام وحی الهی نوش جانتون🔅 ☑️همه چیز حساب و کتاب دارد! 🔹معمولاً قرآن در كنار اجازه مصرف، شرطى را بیان كرده است. 🔸مثلاً در اینجا مى فرماید: «كلوا... حلالاً طیباً» همچنین مى فرماید: «كلوا و اشربوا... و لا تعثوا فى الارض مفسدین» بخورید و بیاشامید... ولى در زمین فساد نكنید. 🔸در آیه دیگر مى فرماید: «كلوا واشربوا ولاتسرفوا» بخورید و بیاشامید، ولى اسراف نكنید. 🔸و در جاى دیگر مى فرماید: «كلوا و اطعموا» بخورید و اطعام كنید. 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majaleezendegi
📌موقعیت های غیر ساکن 🔹چقدر خوبه که آدم جایگاه خودش رو بشناسه و نسبتش رو با جایگاه حفظ کنه... 📃فرمود :و نفخت فیه من روحی .این"ی" روحی رو اگر از انسان بردارند به اندازه یه گونی زغال هم نمی ارزه! 🖌آیا انسان منهای حقیقت خدایی او چیزی یک وسیله حمل و نقل گنداب هاست!؟ کعبه را جامه کردن از هوس است یای "بیتی" جمال کعبه بس است.سنایی @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا