eitaa logo
🎇تماشاگه راز🎇
115 دنبال‌کننده
546 عکس
236 ویدیو
24 فایل
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد حافظ غزل ۱۵۲ ایدی مدیر صفحه: @s_m_a57 @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅دانش همراه ایمان در کشکول گفته است : آن كه در خويش بيفزايد و به خويش نيفزايد، به دورى خويش از خدا افزوده است. عالم معیار @majaleezendegi
‌ 💠 قرآن ، یک دستورالعملِ انسان سازی و یک کتابِ نظامِ هستی است ، یک آبِ حیاتِ جانِ انسانی است ، و همین یک آبِ حیات ، در هر شخصی ، در هر فردی و مطابق با ظرفیتِ وجودی و حالِ وجودیِ او جلوه می کند و بافتِ خاص او ، خودش را ظهور می دهد ، که اگر قرآن ، بر میلیاردها به توانِ میلیاردها انسان عرضه بشود ، آن شأنیت و لیاقت هست که قرآن در هر فردی به گونه ای تجلّی کند که غیر از تجلّی در افراد دیگر است . و بر اساس قابلیّتِ هر قابلی ، فیضِ حق و آبِ حیاتِ انسانیِ قرآن ، یک جلوه ی خاصّی دارد . 📗منبع : 🌱🌱🌱 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🔹شیخ بهایی در کشکول گوید، مجنون عامری می گفت: اگر خواهم به نظاره و دیدار ليلى ، آتش درون خويش را فرو بنشانم ، مردمان گويند: اگر آرزوى ديدن ليلى دارى ، به بيمارى طمع بمير! چگونه خواهى او را به ديدگانى بينى ؟ كه ديگران را ديده و آن ها را به اشك تطهير و پاکیزه ای نكرده اى ، و به سخنى از او محظوظ و بهرمند شوى ، كه از دهليزهاى گوش تو كلام ديگران مى گذرد. پ ن: 🔹آری عاشق جز معشوق نیندیشد و نبیند و نشنود. 🔹عشق غیرت است که غیر را بر نمی تابد. 🔹غیرت کمال خردورزی عاشقانه است یعنی آمیزه ای از عقل و عشق! 🔹و چه نیکو فرمود سنایی: با دو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یا رضای دوست باید یا هوای خویشتن 🌷🌷🌷 📌با ما در صفحه مجال عیش سخنی از جنس زندگی همراه باشید @majaleezendegi
🔅گران جانی رها کن ای دوست! 🔹جناب شیخ بهایی در کشکول گوید،حكيمى را گفتند: چگونه است كه سنگينى گران جانان سنگين تر از باريست كه بر دوش كشند گفت : از آن رو كه بار گران ، سنگينى جسم و جانست و گرانى گران جانان ، سنگينى روح! 📃پ ن: ☑️گران جان کنایه از فرد خسیس ،کسی که همنشینی و سخن گفتنش بر دیگران ناگوار باشد. ☑️گران جانی به معنی لجاجت و همچنین سخت و غیر قابل انعطاف بودن در اندیشه نیز میتواند باشد شاید آن چیزی که اکنون دگماتیسم(جزم اندیشی بدون دلیل و برهان منطقی) میگوییم. حریف گران‌جان ناسازگار چو خواهد شدن دست پیشش مدار (سعدی) 🔰صفحه مجال عیش سخنی از جنس زندگی.با ما همراه باشید @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅صلی الله علیک یا ابا عبدلله الحسین علیه السلام السلام علی الحسین .... و علی علی بن الحسین .... و علی اولاد الحسین.... و علی اصحاب الحسین.... @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان قابل تامل در خصوص عدم خدمات دهی به بی حجابان و بدحجابان: وقتی فردی بی حجاب و بدحجاب وارد مغازه تان می شود چه اصراری دارید جنسی به او بفروشید؟؟ @kh_salimian 🔹 آنچه در نهی از منکر واجب کفایی‌ست، تذکر لسانی‌ست، برخورد هم با حاکمیت است. اما انزجار قلبی از گناه و ابرازش کفایی نیست، امر به معروف واجب عینی‌ست. ملتی که امر به معروف نمی کند چه انتظاری دارد که دعایش مستجاب شود؟؟ ✅ شخصی با پوشش زننده به مغازه ما می‌آید بی تفاوت باشیم؟ مگر انزجار بر ما واجب نیست؟ بعد انتظار داریم دعایمان مستجاب بشود. 🌹 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج @rahighemakhtoom
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا عموی رسول الله صلی الله علیه و آله ورحلت بزرگ عالم و محدث جلیل شیعه حضرت عبدالعظیم حسنی ره رو تسلیت عرض می کنیم. 🔹️سالیانی است که بر قبله ری رو کردم دست من نیست به احسان شما رو کردم 🔹️هر سلامی به تو دادیم حسن داده جواب بی سبب نیست که در صحن تو هوهو کردیم @rahighemakhtoom
🔰بردگی روح نسبت به انسانهای دیگر 🔘بدون شک ما در زندگی خودمان احتیاج داریم به خوراک و هرچه بهترْ بهتر، احتیاج داریم به پوشاک و هرچه عالی‌ترْ بهتر، احتیاج داریم به مسکن و هرچه مجلّل‌ترْ بهتر. همین‌طور احتیاج داریم به زن و فرزند، احتیاج داریم به تجملات زیاد زندگی، و به پول و مادیات علاقه‌مند هستیم. 🔘اما در یک جا ما سر یک دوراهی قرار می‌گیریم، احساس می‌کنیم که اینجا یا باید شرافت و عزّت و سیادت و آقایی خودمان را حفظ کنیم ولی با فقر بسازیم، نان بخوریم ولی نان خشک و خالی، لباس بپوشیم لباس ژنده، خانه داشته باشیم خانه تنگ و کوچک و محقّر، پول نداشته و در مضیقه باشیم؛ و یا از عزّت و آقایی و سیادت خودمان صرف نظر کنیم، تن به یک ذلّت بدهیم، تن به خدمت بدهیم، آن وقت تمام نعمتهای مادی برای ما فراهم می‌شود. می‌بینیم بسیاری از افراد مردم اساساً حاضر نیستند تن به ذلّت بدهند ولو به قیمت اینکه مادیات زندگی‏شان خیلی زیاد شود. 🔘 البته بعضیها حاضر می‌شوند؛ تن به این ذلّت می‌دهند ولی درعین حال همین آدم در عمق وجدانش احساس یک سرشکستگی می کند. 📘 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص25 🍃🍃🍃 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی، باما همراه باشید. @majaleezendegi
📌(صورت شاد کردن مومن) در عالم حقایق 🔰‏امام صادق علیه السلام‏ إِذَا بَعَثَ اللَّهُ الْمُؤْمِنَ مِنْ قَبْرِهِ خَرَجَ مَعَهُ مِثَالٌ يَقْدُمُ أَمَامَهُ كُلَّمَا رَأَي الْمُؤْمِنُ هَوْلًا مِنْ أَهْوَالِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ قَالَ لَهُ الْمِثَالُ «لَا تَفْزَعْ وَ لَا تَحْزَنْ وَ أَبْشِرْ بِالسُّرُورِ وَ الْكَرَامَةِ مِنَ الله عَزَّ وَ جَلَّ» ... فَيَقُولُ لَهُ الْمُؤْمِنُ «يَرْحَمُكَ اللَّهُ ... مَنْ أَنْتَ؟» فَيَقُولُ «أَنَا السُّرُورُ الَّذِي كُنْتَ أَدْخَلْتَ عَلَى أَخِيكَ الْمُؤْمِنِ فِي الدُّنْيَا». چون خدا مؤمن را از قبرش در آورد، تمثالی با او خارج شود که در جلو او راه رود، و هر گاه مؤمن یکی از هراس‌های روز قیامت را بیند تمثال به او گوید: «نترس و غم مخور، ترا مژده باد به شادی» ... مؤمن به او گوید: «چه خوب کسی بودی تو ... تو کیستی؟» تمثال گوید: «من آن شادی‌ای هستم که در دنیا به برادر مؤمنت رساندی». 📘الکافی، ج ۲، ص: ۱۹۰ پ ن: ☑️حقیقت و ملکوت اندیشه و رفتار آدمی در دنیا همراه او تا رسیدن به دار القرار و منزلگاه ایمن، خواهد بود. هر چه کنی به خود کنی... میوه تلخ و شیرین بذری که کاشته ای به خودت خواهد رسید. ☑️هیچ چیز در عالم گم نمی شود،گم شدن توهم و پندار و خوش خیالی است برای سرباز زدن از مسئولیت و یا آسودگی وجدان @rahighemakhtoom
📙سعدی در گلستان می‌گوید: دو برادر بودند، یکی توانگر و دیگری درویش. توانگر- به قول او- در خدمت دیوان (دولت)بود، خدمتگزار بود، ولی آن درویش یک آدم کارگر بود و به تعبیر سعدی از زور بازوی خودش نان می‌خورد. می‌گوید برادر توانگر یک روز به برادر درویش گفت: برادر! تو چرا خدمت نمی‌کنی تا از این مشقّت برهی؟ تو هم بیا مثل من در خدمت دیوان تا از این رنج و زحمت و مشقّت، از این کارگری، از این هیزم شکنی، از این کارهای بسیار سخت رهایی یابی. می‌گوید برادر درویش جواب داد: تو چرا کار نمی‌کنی تا از ذلّتِ خدمت برهی؟ تو به من می‌گویی تو چرا خدمت نمی‌کنی تا از این رنج و مشقّت کار برهی، من به تو می‌گویم تو چرا کار نمی‌کنی، متحمل رنج و مشقّت نمی‌شوی تا از ذلّت خدمت برهی؟ او خدمت را با آن همه مال و ثروت و توانایی که دارد (ولی چون خدمت است، چون سلب آزادی است، چون خم شدن پیش غیر است) ذلّت تشخیص می‌دهد. بعد می‌گوید: خردمندان گفته‌اند که نان خود خوردن و نشستن، به که کمر زرین بستن و در خدمت دیگری ایستادن: به دست آهن تفته کردن خمیر به از دست بر سینه پیش امیر 📋از جنبه روان‌شناسی تحلیل کنید. این چه حسی است در بشر که رنج و زحمت و مشقّت و کارکردن و هیزم شکنی و فقر و مسکنت و همه اینها را ترجیح می‌دهد بر اینکه دست به سینه پیش کسی مانند خود بایستد؟ اسم این را هم اسارت می‌گذارد، می‌گوید من حاضر نیستم برده دیگری بشوم؛ درصورتی که این، بردگی مادی نیست یعنی واقعاً نیروی او استخدام نمی‌شود؛ فقط روحش استخدام می‌شود، بدنش که استخدام نمی‌شود. این یک نوع بردگی است؛ راست هم هست، بردگی است اما بردگی‏‌ای است که تن انسان برده نشده است لکن روح انسان واقعاً برده شده است. 📘 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص25 🍃🍃🍃 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی، باما همراه باشید. @majaleezendegi