eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
256 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
413 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
🔦توضیح مرتبط با «... از امروز مشغول خودمان هستيم. در اين دو ماه كه اين پيشامد كرد، ما نتوانستيم درست كار كنيم. شبهايى شد كه من دو ساعت خواب كردم. از اين به بعد مشغول تحصيل باشيم كه از همه عبادات بزرگتر است؛ «إنْ كانَ الْقلْبُ مُخلِصاً: اگر ، باشد». باز اگر ديديم شيطانى از خارج متوجه ما شد، ما همين هستيم و همان و همان»؛ 💎💎💎 از دیگر ویژگیهای شخصیّت امام ره: 📌این ویژگی، در همان نهفته و برآمده از آن است. 🔶 بر این اساس، هم و و امام برای بود و هم او برای خداوند بود. 🔸به بیان دیگر، در هر حال، باید کار برای خداوند و انجام و باشد؛ هرچند انسان مجبور شود که در برخی مقاطع، از برخی مطلوبیتها و امور مهمتر برای خود هم دست بکشد. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🌱 یکی از مهمترین امور برای و حقیقی، و نشستن بر سر سفره بیکرانه و علیهم السّلام است؛ بخصوص که علم از دیدگاه ، از بزرگترین هم است. 🌿 فردی مثل حضرت نیز شیفته علم، ، و کار علمی بود، ولی همانطورکه قبلا بیان شد، این مسائل را هم فقط یک میانی و ابزاری برای به میدیدند و ازاینرو، در مواقع لزوم، ابایی نداشتند که از برخی شئونات دست بکشند و حتی را هم کنند. 💎 به این جهت، درس و تعطیل امام برای بود و درحقیقت، همه آنها کار برای و مصداق بودند. 💠 و این همان منطق کریم است که از ما طلب میکند: «قُلْ إِنَّ صَلاتي‏ وَ نُسُكي‏ وَ مَحْيايَ وَ مَماتي‏ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ: بگو: نمازم و عبادتم، و زندگىم و مرگم، براى خداوند، پروردگار جهانيان است‏»؛ : 162 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🖌به بیان دیگر، 🌱 اوّلی در قاموس حضرت ره، استفاده بهینه از همه فرصتها و سختکوشی و پرکاری علمی بود و ازاینرو، تعطیلات بسیار پرباری هم داشتند (و بسیاری از خود را در ایام ظاهراً نوشتند و به پایان رساندند) امّا اصل دیگر، کار دلخواه خود برای انجام مهمتر بود. 🌿 چند نمونه در امام: 1️⃣ امام در سال1363ه.ق (1323 ش): سه روز را برای رفع و ابهامات تزریقی معاندان به فردی تعطیل کرد؛ ر.ش: ، ج1، ص54 2️⃣ تعطیل دروس در قضایای (مرتبط با : در اين دو ماه كه اين پيشامد كرد...)؛ 3️⃣تعطیل دروس بعد از به و اوج گرفتن نهضت: (...من هم يک بودم كه وقتى ديدم وضع اينطورى است درسم را رها كردم و رفتم... الآن هم تعطيل هست. نه دارم نه درس دارم. مشغول همين خدمت به شما آقايان هستم... يكوقت درس را تعطيل مى‏كند براى اينكه برود بكند، براى اينكه برود بكند؛ يكوقت درس را تعطيل مى‏كند براى خدا. همانطور كه درس خواندن براى و اجر دارد و ارزنده است پيش خداى تبارک و تعالى، گاهى وقتها هم تعطيل درس و اشتغال به يک مطلب مهمى- بلكه مهمتر از درس- اين هم ارزنده است پيش خدا...؛ (، #ج‏6، ص325-326، اسفند1357). 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💕💞💕 راه جلب و فتح و تحلیل عمیقتر آن «...راه به دست آوردن اين است؛ دل مردم ، با به دست مى‏آيد... . قلوب را بايد توسط اسلام جلب كرد؛ إلَى اللَّه تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ [: 28]... اى دولتها، اى بيچاره‏ها! كه چيزى نيست... فتحِ قلوب، مهم است...». 💙جلب عموم یا افراد تحت یا اعضای یک یا حتی افراد ، یکی از عناصر مهم موفقیت در ، ، تشکیلاتی و نیز است که حضرت ره در اینجا، به اصل این مساله توجه میدهند و در خلال نیز در موارد متعدّدی، به بیان و تفصیل همین سطح میپردازند. 📌 همچنین، درباره اهمیّت فتح قلوب در زمینه های یادشده، ر.ش: ، ص315-316 💞یک راه جلب قلوب مردم یا دیگران، صحیح و دقیق به آنها در زمینه ای است که ، عهده دار و مسئول انجام آن است که در مواضع مختلفی به این سطح نیز اشاره میکنند و آن را لازم میدانند 📍📍📍 امّا امام به بیان سطوح عمیقتری از این مساله هم میپردازند... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و «...تمام دست خداست؛ «مُقَلِّبَ الْقلُوب» خداست. به متوجه شو تا دلهاى به تو متوجه شود...»؛ 💚 امام، راه اصلیتر و بهتر قلوب را در به میدانند، یعنی به و دیگران نیز از مبدأ (و به بیان دیگر: ) سرچشمه بگیرد و انجام شود زیرا انسانها با و ، مفطور و سرشته و آمیخته است و تمایلی به اموری دارند که رنگ و بوی اسلام و دارند 💙 بالاتر از این، امام تذکر میدهند که چون حقیقی قلبها خداوند متعال است، انسان باید جلب قلوب را هم از خود خداوند بخواهد، نه آنکه به تلاش و سعی خود چشم داشته باشد 📖 مدتها قبل، امام در کتاب گرانقدر نیز به این مساله پرداخته بودند... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌱 «... ما در اينجا تذكر مى‏دهيم به چيزى كه... مطابق و و و و خداست و شما هم تصديق دارد. 🌱🌱 و آن اين است كه خداى تبارک و تعالى به واسطه احاطه قدرتش در جميع و بسط سلطنتش در تمام و احاطه قيّوميش به كافّه ممكنات، تمام در تحت تصرف او و به يد قدرت و در قبضه سلطنت اوست و كس ديگر را در قلوب بندگان بدون قيّومى و اجازه او تصرفى نيست و نخواهد بود. 🌱🌱🌱 خود صاحبان نيز بى‏اذن و تصرف تعالى تصرف در قلوب خود ندارند و بدين معنى اشارةً و كنايةً و صراحةً در و ، عليهم السّلام اِخبار شده است... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و پس، خداى تبارک و تعالى صاحب و متصرف در اوست و شما كه يک ضعيف عاجز هستيد نمى‏توانيد تصرف در كنيد بى‏تصرف حق، بلكه او قاهر است بر اراده شما و همه . پس و شما اگر براى قلوب... و منزلت و قدر در قلوب پيدا كردن و اشتهار به خوبى يافتن است، اين از تصرف شما بكلى خارج و در تحت تصرف است. 💘خداوند قلوب و صاحب دلها به هر كس مى‏خواهد قلوب را متوجه مى‏فرمايد. 🔴 بلكه ممكن است شما نتيجه به عكس بگيريد. ديديم و شنيديم اشخاص سالوس دورو كه قلوب آنها پاک نبود آخر كار رسوا شدند و آنچه مى‏خواستند نتيجه بگيرند به عكس اتفاق افتاد💔🖤 چنانچه به همين معنى إشاره فرموده در حديث شريف ..، 💝 پس اى عزيز، نام نيک را از بخواه. قلوب مردم را از صاحب قلب خواهش كن با تو باشد. تو كار را براى خدا بكن، خداوند علاوه بر كرامتهاى و نعمتهاى آن عالم در همين هم به تو كرامتها مى‏كند، تو را مى‏نمايد، موقعيت تو را در قلوب زياد مى‏كند، تو را در دو دنيا سر بلند مى‏فرمايد...»؛ ، ص39-41 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🔷 امّا حضرت ره در این سطح نیز متوقف نشده و مرتبه بالاتری از این مساله را مطرح میکنند ☝️ ، جلب را نیز مقصدی حقیقی ندانسته و تنها متعال را و حقیقی و آرامبخش او میدانند. 🌿 «... ولى اگر بتوانى با و زحمت، خود را از اين هم بكلى خالص نما، را صفا ده تا از اين جهت خالص شود و قلب، متوجه گردد، بى‏آلايش شود، كدورت برطرف گردد. و ضعيف، و اسم نزد ناچيز، چه فايده‏اى دارد. فرضا فايده داشته باشد، يک فايده ناچيز جزئى چند روزه است. 🔴 ممكن است اين حب، عاقبت كار انسان را به ريا برساند و خداى نخواسته را و و كند. 🔴🔴 اگر در اين رسوا نشود، در آن عالم در ربوبى پيش بندگان صالح خدا و عظام او و مقربين رسوا شود، سرافكنده گردد، بيچاره شود. آن روز را نمى‏دانى چه رسوايى است. سرشكسته در آن محضر را مى‏داند چه ظلمتها دنبال دارد. آن روز است كه به فرموده حق تعالى كافر مى‏گويد: «اى كاش خاک بودم. و ديگر فايده ندارد». ، ص41 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و و « و بايستى يكى باشند تا اگر گرفتارى و پيشامدهايى كه براى دولت و پيش مى‏آيد، از دولت پشتيبانى نمايند... . اگر جدا شدند، ملت از گرفتارى دولت خوشنود مى‏شود و مردم از و مى‏دزدند؛ ولى هرگاه يكى باشند، مردم گليم زير پاى خود را در مواقع لزوم مى‏فروشند و به دولت مى‏دهند تا رفع نياز دولت بشود». 🔴 بودن و اجتناب آن از تحريک منفی و ‏ 💎 این نکته مهم که به تذکر میدهد، یک عام در و است و اختصاص به حکومت ندارد. 📌بعدها بویژه پس از پیروزی ، امام ره بر روی این اصل، یعنی و مردمی بودن دولتها و و فاصله نداشتن آنها با مردم بسیار تاکید دارند و آن را بیشتر توضیح میدهند. ❌ اگر دولتی، نباشد یا دچار نوعی (هرچند به لحاظ و و نحوه تعامل، نه در مال و اموال) باشد، بیشترین ضربه را ابتدا به خودش میزند و اگر در چهارچوب باشد، ضربات جدی و زیادی به و و مسلمانی مردم نیز وارد میکند. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و ✊🏼شروع مرحله جدیدی از ، با طرح از طرف «... آن غائله به حسب ظاهر، به مربوط مى‏شد، طرف حساب ما دولت بود؛ شكست نيز به پاى دولت محسوب گرديد و شكست يک دولت حتى سقوط دولتى در يک ، چندان اهميت ندارد، اساس رژيم را بر باد نمى‏دهد و حتى گاهى براى تحكيم رژيم و حفظ آن از خطر، به سقوط دولت مبادرت مى‏شود؛ لكن در اينجا آن كه روبروى ما قرار دارد و طرف خطاب و حساب ما مى‏باشد، شخص است كه در مرز و قرار گرفته و چنانكه خود اظهار داشته، عقب‏نشينى او در اين مورد به قيمت سقوط و نابودى او تمام خواهد شد. ⚠️ بنابراين او است كه اين برنامه را به هر قيمتى است به مرحله اجرا بگذارد و نه تنها عقب‏نشينى نمى‏كند و دست از كار نمى‏كشد، بلكه با تمام قدرت و با كمال درندگى با هرگونه مخالفتى مقابله خواهد كرد. ☝️بنابراين نبايد مثل غائله گذشته، عقب‏نشينى دستگاه را انتظار داشت؛ و در عين حال، مخالفت و مبارزه با آن از حتميه و ضروريه ما مى‏باشد، زيرا خطرى كه اكنون عموم را تهديد مى‏كند بزرگتر از آن است كه بتوان از آن چشم پوشيد و در قبال آن بى‏تفاوت ماند... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 👥... دستگاه حاكمه براى اغوا و اغفال ، دام وسيعى گسترده و به يک سلسله اعمال ظاهر فريب و گمراه‏كننده دست زده است. و ما اگر در مقابل، به بيدار كردن و متوجه ساختن اقدام نكنيم و از افتادن آنها به كه براى آنان گسترده‏اند جلوگيرى ننمايم، ملت در معرض و قرار خواهد گرفت؛ خواهد خورد و منحرف خواهد شد 🔻و در آن صورت، علماى و علاوه بر آنكه خواه ناخواه خود نيز راه نيستى و را خواهد پيمود و خداى نخواسته از ميان خواهد رفت، پيش تبارک و تعالى نيز مسئول و مؤاخذ خواهد بود... 💡ما اگر بتوانيم در مقابل اين دسيسه و توطئه‏هاى شاه، فقط مردم را و سازيم و نگذاريم كه گول بخورند و تحت تأثير برنامه فريبنده او قرار بگيرند، حتماً او را با شكست مواجه خواهيم ساخت... 💡💡بزرگترين كارى كه از ما ساخته است بيدار كردن و متوجه ساختن مردم است. آن وقت خواهيد ديد كه داراى چه نيروى عظيمى خواهيم بود كه زوال ناپذير است و توپ و تانک هم حريف آن نمى‏شود. ⚠️در عين حال، چنانكه گفتم راه دشوار و خطرناكى در پيش داريم و آنها كه خود را مقابله مى‏دانند، بايد جوانب امور را بسنجند؛ عواقب امور را ملاحظه كنند و ببينند كه در برابر شدايد و مصايبى كه ممكن است در اين راه به آنان وارد آيد تا چه درجه تاب و دارند». ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و ✊🏼شروع مرحله جدیدی از ، با طرح از طرف ⏳توضیح ⏳ 🖌 ، در جریان ، از ناحیه ای که گمان نمیکرد، یعنی از علمیه که آن را رو به اضمحلال میدید، سختی خورد. 🤛 محوریت مستحکم ره نیز مانعی جدی برای اجرای بود. 🔻این بار، خود وارد میدان شد و برای انجام مدنظر ، با طرح « شاه و مردم» در نوزدهم دی1341ه.ش، لایحه هایی ششگانه را برای به رفراندوم گذاشتن در ششم بهمن مطرح کرد. 🔺شاه در دیدار با حاج آقا تهدید کرده بود به هر قیمت باید این برنامه را اجرا کند حتی اگر آسمان زمین بیاید و زمین به آسمان برود! 🌿امام، این بار نیز با و ظرافت بسیار عمل کرد؛ زیرا آن را یک حساب شده و دارای ماهیتی متفاوت با ماجرای لوایح قبلی میدانست؛ ❗️بخصوص که این لایحه های جدید، ظاهر مثبت و نسبتاً مقبولی داشتند و توجیه و تجهیز سریع مردم علیه آنها دشوار بود ✅ دیدگاه امام این بود که نبايد مثل غائله گذشته، عقب‏نشينى دستگاه را انتظار داشت و در عين حال، مخالفت و مبارزه با آن از حتميه و ضروريه مى‏باشد، ازاینرو، امام ره، آگاه سازی و مردم نسبت به مسأله و عدم شرکت در یا با آن را در دستور کار قرار داد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🎵 [13970726]، ، تا 🔴📣 عناوین باقیمانده از محتوای که انشاءالله هفته آینده بیان خواهند شد: - از ویژگیهای : در چهارچوب دستگاه و ؛ - طرح مسائل غیراصلی؛ از ترفندهای دشمنان؛ - مردگانی در میان زندگان! - برخی ویژگیها و نشانه های اصیل؛ - عام و خاصّ الهی و اطاعت ؛ - توجه به ها و برتر و مجاهدتهای آنان در راه ؛ به ویژه علیهم السّلام. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔴🔴🔴 ، زودتر از توضیحات مرتبط، بارگذاری میشود👇 تا انشاءالله، پیش از درج آنها گوش داده شود 🎧 🔵🔵🔵 مطالعه صفحات مرتبط ( تا از جلد اول ) نیز پیش نیاز شنیدن این صوت است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🎵 [13970824]، ، تا 📣 محتوای ( برخی از مباحث توضیحی، علاوه بر فهرست مطالب خود ): - حمله به - ضرورت توجه به ها و الگوهای برتر - تلاش برای تقلیل و تحریف قضیه حمله به فیضیه - اقدامات و - اقدامات و عوامل آشکار یا فریب خورده و بی بصیرت - برخی اقدامات و مشکوک - حرکت کج دار و مریز برخی در همراهی با امام ره - علیه امام ره - مصداق دیگری از و و حضرت امام ره - از ویژگیهای مهم امام: و از دل تهدیدها و خطرات _‌ سرچشمه این ویژگی - ویژگی دیگر امام: توجّه دادن به ویژگیهای و ظرفیت¬های و - بیان برخی از پشت¬پرده¬ها و علل اصلی مخالفت با و حق رای - ! - برخی از امام ره در مسیر - از دیگر نشانه های حضرت امام ره - امام و - تحلیل وقایع در چهارچوب و و در قالب و (جنود و ) توسط امام ره - برخی کاربردهای این از - نکته روشی مهم در بررسی اقدامات - و همیشگی بر آن - عالمان در و علیهم السّلام - خرسندی و شگفتی اعضاء از انتشار اعلامیه های امام ره - تحکیم و محکم کردن برای ادامه - روابط گسترده و پنهانی با مقامات و اعتراض هوشیارانه امام - انسان ، و دارد، نه و - تلاش ساواک برای ایجاد بین امام ره و دیگر - یکی از دلایل برخی اختلاف رفتارها و رویه ها بین برخی علما - از دیگر مصادیق امام ره - سخنرانی عصر (13 خرداد 1342) - امام و 15خرداد 42: مرحله¬ای اساسی در - امام در و و اقدامات و و 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔵 کانال «» در آیینه «»🔵 🎯هدف: آشنایی عمیقتر با « »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود». 📚متن محوری: کتاب «»📚 📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی ، عاشقان و دوستداران ؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان. 🗞شیوه کلی: 1/ مطالعه توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛ 2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است. 📌جزئیات بیشتری درباره طرح در کانال آمده است. 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خوانی مرحوم در حضور ره و 📌 صلوات ➕فاتحه برای ، و همه رفتگان ✅📣📣 چند نکته: 🌱برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد از آن خوانده شود. 🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن​تر گردد🔴 🌱🌱 مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته) بارگذاری می​شود. حجم مطالب به میزانی خواهد بود که برای یک هفته کفایت کند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 🌱🌱🌱 برخی مطالب در ، برخی در و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند. 🔵 انشاءالله، هفته آینده، به توضیحات مرتبط با ادامه که حاوی توضیحات مرتبط با جلد اول تا صفحه 165 است، پرداخته خواهد شد. 🌱🌱🌱🌱 در صورت احساس وظیفه نسبت به می​توانید از پست قبلی برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در نسخه اندروید، نمایش نیم فاصله​های بین کلمات، ضعیف​تر است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦توضیح مرتبط با «... اساساً يا تصويب ، در قبال [در مقابلِ] ارزشى ندارد»؛ 💎💎💎 از ویژگیهای : در چهارچوب دستگاه و 🌱 بر پایه ،: ➖هم باید در چهارچوب دستگاه و ، و جدی، برجسته و تأثیرگذار داشته باشند ➖و در عین حال، و و هم ندارند. 🖌به بیان دیگر، هم در صورتی ارزشمند است که بر مدار و در چهارچوب و در راستای تحقق باشد. 🌿 در اندیشه توحیدی، مردم، سبحان بوده و آنقدر دارند که میتوانند بازوان او در باشند که به مدد آنان، حقیقت توحید را در عرصه های مختلف امتداد داد و به اهداف ، تحقّق بیشتری بخشید. 👁 با دیدی عمیقتر، ، وسیله به خداوند و ابزار خدمت به محبوب حقیقی و تحقق قضا و قدر الهی و اهداف دین او هستند، 🔹 و به تعبیر امام ره: «از به بندگان او نكنيم كه خدمت به آنان، خدمت به است؛ چه كه همه از اويند... [و] وسيله خدمت به او»؛ ، ج‏20، ص157 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🔹بر پایه آنچه بیان شد👈 🌿 از دیدگاه ، هر و نیز مطلوب نیست و در صورتی و تا زمانی، دارد که توحیدی و الهی داشته و به اختصار، و برای خداوند باشد. 💠و به بیان : «... همه باز توجهمان به اين باشد كه براى انجام بكنيم. هر كس در هر حال هست براى خدا. و اين اجتماعى كه با اين اجتماع ما موفق شديم كه اين سد شكسته بشود، اين را حفظش بكنيم. و اين اجتماع و اين الوهيّتى كه در پيدا شد و مقصد الهى كه در مردم پيدا شد آن محفوظ باشد. مادامى كه اين محفوظ هست، توى كار نيست... اين دو تا جهت، و بودن و براى خدا بودن، اين دو خاصيت مادامى كه در ما هست، امت ما است». ، ج‏9، ص481-482 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با نیز درباره مبنای یادشده، یعنی ضرورت نقش داشتن در امور مختلف، در چهارچوب اندیشه و رویکرد و اهداف (یا همان اندیشه ) چنین میگویند: 🌱 «در ...، پایه مشروعيت ، فقط رأى مردم نيست. پایه اصلى تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم بدون و مردم، ندارد. لذا رأى مردم هم لازم است. اسلام براى مردم اهميت قائل است... 👥 ، يک پايه فكرىِ متقن كه بشود به آن تكيه كرد، ندارد، امّا... در اسلام، رأى مردم براساس انسان پيش خداى متعال معتبر است. 🌱در اسلام هيچ ‏ و حاكميتى بر انسانها مقبول نيست مگر اينكه خداى متعال مشخّص كند... در مسائل فراوان كه به ولايت‏... ارتباط پيدا میكند... آن وقتى اين ولايت، مورد قبول است كه ، آن را كرده باشد و تنفيذ شارع به اين است كه آن كسى كه ولايت را به او مى‏دهيم (در هر مرتبه‏اى از ولايت)،بايد و ، يعنى و داشته باشد و مردم هم او را بخواهند. اين منطق ‏ است كه بسيار مستحكم و عميق است»؛ 1382/9/26 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹