eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
256 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
413 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎هر چیز به جای خود! 🔹امام عليه السّلام: ... فَضَعْ كُلَ‏ أَمْرٍ مَوْضِعَهُ‏ وَ أَوْقِعْ كُلَّ [عَمَلٍ‏] أَمْرٍ مَوْقِعَه‏. پس، هر امر را در جایگاهش بگذار و هر عمل را در موقعش قرار بده! ، ص444 ...لَاتَعَجَّلُوا الْأَمْرَ قَبْلَ‏ بُلُوغِهِ‏ فَتَنْدَمُوا ...؛ درباره کاری قبل از رسیدنش عجله مورزید که پشیمان بشوید! ، ص112 عليه السّلام:‏ ... مَنِ ابْتَدَأَ بِعَمَلٍ فِي غَيْرِ وَقْتِهِ كَانَ‏ بُلُوغُهُ‏ فِي غَيْرِ حِينِهِ. هرکه کاری را در غیروقتش آغاز کند، و رسیدن آن کار در غیر زمانش خواهد بود (و مناسب را از آن نخواهد گرفت). ، ج‏1، ص100 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎هر چیز به جای خود! 🔆 حضرت هم (برخلاف آنچه در ذهن بسیاری رسوخ کرده است)، در برخورد با خطاهای دیگران (چه ، چه ها یا و ها)، در اغلب قریب به اتفاق موارد،‌ به صورت مرحله ای و پله به پله عمل میکردند؛ مگراینکه شرایط خیلی خاصّی، اقتضاء عبور از مراحل میانی را داشت. ✅ چنین رویکردی، تا این مقطع از و در برخوردهای ایشان با و خود ، مشهود است. ✅ در اینجا نیز امام تصریح میکنند که هر اقدامی، وقت خاصّی دارد. ✅ در مراحل بعدی ، به ویژه پس از پیروزی هم این مساله کاملا در امام ملموس است. این چیست؟ ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎هر چیز به جای خود! 💠 یک وجه و دلیل سیره (که در پست قبل بیان شد) آن است که 🔹برخی اقدامها (به ویژه در سطوح اجتماعی و )، باید هنگامی صورت بگیرند که و و متناسب با آنها در آنها پدید آمده باشد ⚠️ وگرنه، اگر زودتر از موقع مناسب انجام شوند، به هدر میروند و نتیجه لازم از آنها گرفته نمیشود، ⚠️⚠️ بلکه ممکنست تا مدّتها از اثر و لازم بیفتند یا آثار معکوس داشته باشند. 🔶 و یک قوم، وقتی امام و پیشوایشان است که قومش او را بفهمند و با او همراهی کنند. 👈ازاینرو، گاه امام یک قوم باید صبر کند و در سطوحی پایینتر از حدّ خود، با قومش همراهی کند تا آنها بلحاظ و ، رشد کرده و بالاتر بیایند و حداقل های لازم برای در مورد یک هدف را داشته باشند؛ هرچند ها و هایی هم متوجه آنها بشود. 🔷 توجه به این نکته، بسیاری از ها و های و را ممکن میکند؛ مانند: درنگ 25 ساله حضرت عليه السّلام، کبرای عليه السّلام و... 📌🔴 گاه، و قومی، به دلایلی، در زمینه ای دچار و میشود و برخی رشدهای سابقش فروکش میکند. ☑️ در این صورت، دست امام آن قوم، از انجام برخی اقدامهای متعالیتر، و میشود! 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 بعد اجتماعی و سیاسی - حکومتی اسلام، حکومتی و سیاسی «...اسلام اين نيست. والله اسلام تمامش است. اسلام را بد معرّفى كرده‏اند. سياست از اسلام سرچشمه مى‏گيرد»؛ 💡چنانچه در گذشته بیان شد، ، ابعاد متعددی به تعدد و دارد؛ ازجمله و بُعد - . 💡💡اگر اسلام به لحاظ و و در خود، چنین ابعادی را نداشته باشد 👈👈 در مقام و و نیز نمیتواند در این زمینه ها و مورد مراجعه باشد. 🌿 یکی از مهمترین جملات امام در این زمینه، همین جمله است: «... والله اسلام، تمامش سياست است‏». 🌿🌿 مطابق این جمله، هریک از رویکردهای «اجتماعی» و «سیاسی – حکومتی»، یک بخش یا جزء از اسلام را تشکیل نمی‌دهند؛ بلکه هرکدام از آنها، یک «بُعد» از اسلام هستند. 🔆 جهت درک عمیقتر این جمله عمیق، باید به تفاوت «» و « یا » اشاره شود. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🔆 تفاوت «» و « یا » 🔸تفاوت این دو معنا را میتوان در قالب یک ، به نزدیکتر کرد: 🎲 هر حجمی که در نظر گرفته شود، دارای سه بُعد ، و است. هر مفروض از حجم هم دارای این سه بُعد است؛ یعنی یک بُعد، همیشه همراه با هر نقطه از است. اگر یک بُعد از ابعاد سه‌گانۀ یک حجم را حذف کنیم، حجم دچار تغییری اساسی شده و به «» تبدیل می‌شود. و اگر یک بُعد از ابعاد دوگانه سطح را حذف کنیم، سطح هم تغییری اساسی پیدا میکند و به «» تبدیل میشود. 👈پس، بُعد یک شیء این را دارد که همواره به همراه یکایک اجزاء آن است؛ اما بخش یا جزء از چنین خاصیتی، یعنی از حضور همراه با همه برخوردار نیست. 💠 با توجه بدین تفاوت، درک بُعد بودن های و - برای (نه جزء یا بخشی از اسلام بودن آنها) روشن میشود. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 بعد اجتماعی و سیاسی - حکومتی اسلام، حکومتی و سیاسی «...اسلام اين نيست. والله اسلام تمامش است. اسلام را بد معرّفى كرده‏اند. سياست از اسلام سرچشمه مى‏گيرد» با توجه بدانچه بیان شد👈 🔆 بودن و رویکرد - برای ، بدین معنا است که: ✅ توجّه به و مسائل (و و ) و سیاسی - حکومتی، در همه اجزاء اسلام و شراشر هر جزء، حضور و دارد؛ به‌گونه‌ای‌که درنظرنگرفتن یا حذف آنها، سبب تغییراتی و های جدی در آنها شود و آنها را از ها و های اصلی‌شان می اندازد. ⚠️ و به همین دلیل است که استعمار، با اسلام و و همینطور با اسلام (یا ) مخالف نیست، بلکه از آنها و هم میکند. 🍀 حضرت امام، به دلیل و اسلام، همواره به بُعد اجتماعی و بُعد سیاسی - حکومتی اسلام هم توجّه میدادند و این مساله را از ها و های و میدانستند. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 با ، از ثابت «...وقتى كه در بودم، آوردند كه سرماى به 33 درجه رسيده؛ بعد خبر آوردند كه دو هزار نفر از شده‏اند. در آن حالت من دستم بسته بود؛ چه مى‏توانستم بكنم؟... در يک چنين وضع براى استقبال از اربابان خود، با طيّاره از هلند گل مى‏آورند!... كنيد غلطهاى خود را؛ را كنيد». ☝️این و ، هم اکنون نیز دارد و این ، فقط مربوط به دوره نیست، ☝️☝️بلکه در هر دوره و حکومتی،‌ اگر خوی اشرافیگری، و ، تبدیل به یک و و بشود و به ویژه، در میان برخی رواج (هرچند ضعیف) پیدا کند، چنین امری یک جدی از و از مکتب امام است. 🔴 عوض کردن و ، اشرافیگری و ویرانگر آن را عوض نمیکند و از زشتی آن نمیکاهد؛ ⚠️ مانند آنچه به اسمهایی مانند: ، ، و...، حتی در برخی از سطوح میانی ، به شکل یک هنجار اجتماعی درآمده است. 📌بعدها به ویژه پس از هم امام بارها به این مساله توجّه میدهند و این بزرگ را گوشزد و با آن میکنند. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 و ،‌ است، نه «... با نيست؛ بعد از اينكه قبلى رفت، يک نفر در آمد پيش من و از دولت گذشته كرد و گفت اين دولت برنامه‏هاى دارد. گفتم ما با كسى نداريم؛ ما با كار داريم». 🖌در گذشته (پست ) بیان شد که یک بسیار مفید در سنجش و بررسی افراد، آنها با حق و باطل است، ⚠️ یعنی نباید فقط به اشخاص کار داشت، بلکه باید به و و فعلی آنها در با حق و باطل هم توجه کرد. 💠 چنانکه بعدها در موارد متعددی، و را هر فرد یا گروه و جریان معرفی کردند؛ مانند: ➖، ج‏17، ص139 ( هشت ماده‏اى به و ارگانهاى اجرايى‏) ➖ج‏17، ص219 ( انحلال هيأتهاى در سراسر و هيأتهاى داراى ‏) ➖ج‏21، ص452 ( - ). 📌البته، این مساله یک استثناء هم دارد 👈 ر.ش: پست 📌📌همچنین، عمیقتری نیز برای همین مساله در نیز بیان شده است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ، زودتر از توضیحات مرتبط، بارگذاری شده است تا انشاءالله، پیش از درج آنها گوش داده شود 🎧 📌فهرست محتوای ، در پست بعدی آمده است. 🔵 مطالعه صفحات مرتبط ( تا از جلد اول ) نیز پیش نیاز شنیدن این صوت است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🎵 [13970908]، ، تا 📣 محتوای (برخی از مباحث توضیحی، علاوه بر فهرست مطالب خود ) : - از مصادیق : از و - - نباید به بود و باید و را دنبال کرد - اسلام، به نیست - ضرورت به و - و - یک برای و - نیاز به برای رسیدن به - برخی از مهم‌ترین اطلاعات و های موردنیاز ما - و به ، عدم از ها و... - عليه دين‏؛ یک ولی - ابعاد فراوان مذهبی؛ ازجمله - ، با به پیش نمیرود - ، مهمتر از و - ضرورت و برای فراهم شدن زمینه انجام دسته¬ای از اقدامات بزرگتر - - ملاقات بستگان شهدای 15 با امام - دستور امام به در مورد در - به - نمونه دیگر ساواک از امام - و و و نگران کننده 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 کانال «» در آیینه «»🔵 🎯هدف: آشنایی عمیقتر با « »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود». 📚متن محوری: کتاب «»📚 📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی ، عاشقان و دوستداران ؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان. 🗞شیوه کلی: 1/ مطالعه توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛ 2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است. 📌جزئیات بیشتری درباره طرح در کانال آمده است. 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🌿جهت ارتقاء بهره وری کانال👈 لطفا آن را به علاقه مندان معرفی نمایید🌿 🌱 و هرچه بیشتر ، از اساسی ترین کنونی و بخش مهمی از مقابله با ، ، ، و های آن است... و "اگر جریان تحریف شکست بخورد، قطعا جریان تحریم [و مانند آن هم] شکست می‌خورد"🌱 📌📌📌 درباره تحریف و خطرهای بسیار زیاد آن، ر.ش: پستهای تا 🌱🌱 در صورت احساس نسبت به ، می​توانید از پست قبلی (یا دیگر پستهای کانال) برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درباره ✅📣 چند نکته: 🌱برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد آن خوانده شود. 🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن​تر گردد🔴 🌱🌱 مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته [یا دو هفته]) بارگذاری می​شود. حجم مطالب برای یک هفته کفایت میکند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 🌱🌱🌱 برخی مطالب در ، برخی در و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند. 🔵 انشاءالله، هفته آینده [بعد از دهه ]، به توضیحات مرتبط با پرداخته خواهد شد که حاوی توضیحات مرتبط با تا از جلد اول است. 📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. 📌📌 در صورت عدم دسترسی به فایلی (ناشی از اختلال پیامرسان)، آنرا از ادمین دریافت نمایید. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 پيام به درباره در آستانه ماه ‏. ⏳ زمان: 1 آذر 1357/ 21 ذى الحجه 1398 🌍 مكان: پاريس، نوفل لوشاتو 🌷... ماه محرّم، و و شد؛ 🌹ماهى كه بر شد، 🌹ماهى كه ، را تا محكوم و داغ باطل بر و هاى زد، 🌹ماهى كه به ها در طول ، راه بر را آموخت، 🌹ماهى كه را در مقابل حق به ثبت رساند، 🌹ماهى كه ، با تاريخ را به ما آموخت. راهى كه بايد گره كرده و و بر ها و ها و كند و كلمه حق، باطل را نمايد. 🌷امام مسلمين به ما آموخت كه در حالى كه بر مسلمين مى‏كند، در مقابل او اگرچه قواى شما باشد بپاخيزيد و كنيد و اگر را در ديديد، كنيد و نثار نماييد. ، ج‏5، ص75 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا