🌀 خون دل امامِ حوزه از متحجرین واپسگرای حوزوی
🔻 ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاریتر از اغیار بوده و هست...
عدهای مقدسنمای واپسگرا همهچیز را حرام میدانستند و هیچکس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند.
🔻 خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است.
🔻 وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در #سیاست و #حکومت دخالت نماید. حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد.
به زعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد و الا عالم سیاس و روحانی کاردان و زیرک، کاسهای زیر نیم کاسه داشت.
📗 منشور روحانیت
#سکولاریسم_حوزوی
#جدایی_دین_از_سیاست
#نفی_علوم_انسانی_اسلامی
@Manahejj
🌀 دعوت استاد خسروپناه از استاد علوی بروجردی برای مناظره علمی
🔻 پیش از این آقای علوی بروجردی ضمن انکار وجود اقتصاد اسلامی یا هر علوم انسانی اسلامی دیگر، گفته بودند اگر غیر از این است من را باید قانع کنند.
🔺 حال باید دید آیا ایشان به حرف خویش پایبند خواهد بود و دعوت به مناظره را خواهد پذیرفت یا خیر...
#اقتصاد_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
@Manahejj
🌀 نظر امام خمینی (ره) درباره کتاب عبقاتالانوار
📝 به مناسبت سالروز درگذشت علامه میرحامد حسین هندی
🔹 هركس بخواهد اطلاع از چگونگی حديث غدير پيدا كند، بايد رجوع كند به كتاب عبقات الانور سيد بزرگوار ميرحامد حسين هندی، كه ۴جلد بزرگ در حديث غدير تصنيف كرده و چنين كتابی تاكنون نوشته نشده و عبقات الانوار در امامت از قراری كه شنيده شده، ۳۰جلد است و آنچه كه ما ديديم، ۸جلد است و در ايران شايد تا ۱۵جلد از آن پيدا شود.
🔻 و اهلِ سنت درصدد جمع اين كتاب و تضييع آن هستند و ما ملت شيعه در خواب هستيم تا آن وقت كه یک چنين گنج پرقيمت و گوهر گرانبهائی از دست برود! اكنون قريب دو سال است، دو سال قبل از ۱۳۶۳ق، كه به ملت شيعه به تجديد طبع اين كتاب پيشنهاد شده و به خونسرد تلقی شده است. با اين وصف با خواست خدا جلد غدير در تحت طبع است.
🔹 لكن بر علماء شيعه بالخصوص و ديگر طبقات لازم است كه اين كتاب بزرگ را كه بزرگترين حجت مذهب است نگذارند از بين برود و به طبع آن اقدام كنند!
📗 کشف الاسرار، ص ۱۷۸
#اسوه_روحانیت
@Jahade_tabeini
@Manahejj
🌀 رنجنامه علامه میرحامد حسین
📝 در مشقت تألیف عبقات الانوار
💠 الگوی طلاب جوان برای تحصیل
🔹 آنچه ما را به مشقتهاى فزون از قیاس حاصل شده، شما را به سهولت تمام حاصل است. اگر نَبْذى از مشقتهاى ما را در تحصیل یک کتاب جزیى دریابید، خون از چشم بارید و قدر این نعمت بدانید.
🔹 دنیا گذران و نقش بر آب است و محض خیال و سراب. آنچه مقسوم است خود به خود مىرسد، تضییع عمر عزیز در ازاء آن نباید کرد و نام خاندان خود از دست نباید داد و مردانهوار پا در مضمار کارزار اشرار باید نهاد.
🔹 اهل خلاف جا به جا مجمعها ساختهاند و در فکر ردّ و نقض اهل حق خود را انداختهاند، غافل از کار خود نیستند و از این طرف کسى به نظر نمىآید.
📌 پیوست: تصویر دستخط مرحوم میرحامد حسین
📌 پست بعد: حکایت گوشهای از رنج مرحوم میرحامد حسین، تنها در تحصیل یکی از این کتب، از زبان آیتالله شبیری زنجانی 👇🏻
#اسوه_روحانیت
@Jahade_tabeini
@Manahejj
🌀 میرحامد حسین و نوکریِ عالم سنی!
📝 گوشهای از رنج عظیم میرحامد حسین در جهت مبارزه با تحریف تشیع
👤 آیتالله شبیری زنجانی
🔹 نقل کردهاند که یک وقت میرحامد حسین مطلع میشود که در مدینه در کتابخانه یکی از علمای اهل سنت نسخه منحصر به فرد کتابی که مورد احتیاج ایشان بود، موجود است. ایشان با اصحاب و مریدهایش به مکه میرود و پس از انجام مناسک به آنها میگوید که شما مراجعت کنید؛ من باید مدتی اینجا بمانم.
🔹 ایشان نزد آن عالم سنی میرود و نوکر او میشود و به او میگوید که چون من ناراحتی دارم، برای محفوظ ماندن از شرور لازم است که در جایی که قرآن و کتاب قرار دارد، بخوابم. لذا توافق میکنند که ایشان در کتابخانه بخوابد.
✅ در تمام آن مدت میرحامد حسین در نهایت تقیه رفتار و در حد اعلی برای آن عالم سنی نوکری میکرد؛ به گونهای که حتی به بچه آن عالم رسیدگی و او را بغل میکرد و از این قبیل کارها که افراد محترم حاضر به آن نمیشوند، منتها وقتی ایشان شبها برای استراحت به کتابخانه میرفت، آن کتاب را که مفصل هم بوده، جزء جزء استنساخ میکرد. نجار شیعهای در مدینه بود، او برای میرحامد حسین جعبهای ساخته بود تا ایشان اجزائی را که شبها استنساخ میکرد، در آن قرار دهد. میرحامد حسین هر جزء را که استنساخ میکرد، در آن جعبه قرار میداد.
🔹 وقتی کتاب تمام شد، از صاحب خانه اجازه گرفت تا به خویشانش سر بزند و او هم اجازه داد. ایشان آن جعبه را برداشت و سوار کشتی شد. [تا اینکه] دریا طوفانی میشود و جعبه در آب میافتد. میرحامد حسین خودش را در دریا پرت میکند تا جعبه را بگیرد. جعبه را میگیرد و دیگران هم کمک میکنند و ایشان را نجات میدهند.
📗 جرعهای از دریا؛ ج ۲؛ ص ۳۵۰
#اسوه_روحانیت
@Manahejj
🌀 اعتراض به یک مصوبه قانونی یا تسویه حساب با روحانیت؟!
🖋 کریم دلفانی
🔹 ماجرا از آنجا شروع شد که سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دفترچه آزمون استخدامی، طلاب دارای مدرک سطح دو و سه حوزه علمیه را برای انتخاب یکی از ۸ رشته علوم انسانی و احرازصلاحیت شغل معلمی در رشته های "دبیری عربی، مربی امور تربیتی، دبیری معارف اسلامی، آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ و دبیری فلسفه" مجاز دانست تا در صورت پذیرش و طی مراحل قانونی در همان رشتهای که قبول شدهاند به استخدام آموزش و پرورش درآیند.
🔹 مجموعه پذیرفته شدگان از جمله طلاب پس از قبولی در آزمون استخدامی که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزارمیشود و احراز صلاحیت علمی و حرفه ای که در مصاحبه تخصصی کسب می شود، دوره یک ساله مهارتآموزی (ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان) را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده و بعد از پایان دوره به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام میشوند.
🔻 اعلام این خبر همان و سیل بیانیه ها و نامه های سرگشاده به مسئولین آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط همان، که چه خوابیده اید و مملکت و کشور به دست غیر متخصصان افتاده است!، یکی بر غربت زبان و ادبیات فارسی گریست و نامه نوشت، دیگری بر مهجور بودن علوم اجتماعی افسوس خورد و آن یکی هم بر خطر افول دروس تاریخ و فلسفه و ... زانوی غم در بغل گرفت.
🔻 منتقدان حضور طلاب در آموزش و پرورش در رشته های مورد نظر، بد نبود ابتدا سری به سایتهای حوزه و تنوع رشته های تحصیلی آن میزدند وعناوین رشتههای دروس تخصصی را ملاحظه می کردند آنگاه اگر از مواد درسی دانشگاه برای معلم تربیتی غنی تر نبود داد سخن سر میدادند.
🔹 طلاب امروز حوزه علمیه ضمن اعتقاد راسخ به فقه جواهری با درک شرایط زمان و مکان پس از گذراندن سطح یک حوزه که شش سال به طول می انجامد به تناسب علاقه و گرایش خود در رشته های تخصصی ادامه تحصیل میدهند و همزمان نیز در مراکز علمی مطرح حوزوی و دانشگاهی مدارج علمی و آکادمی را طی می کنند.
🔹 گوشه ای از ظرفیت های بی بدیل حوزه امروز برای گرامیانی که از سر دلسوزی حضور طلاب فاضل در رشته های مورد نظر را غیر تخصصی میدانند بیان میشود🔻
◻️ دانشگاه حوزوی باقرالعلوم(ع)
◻️ مراکز تخصصی حوزه علمیه
◻️ مرکز تخصصی آموزش زبانهای خارجی حوزه علمیه
◻️ پدیده عظیم حوزه علمیه خواهران
◻️ دروس تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان
◻️...
متن کامل یادداشت:
https://hawzahnews.com/x9R7L
#حوزه_و_اجتماع
#آموزش_پرورش
@Manahejj
🌀 قرائت زیارت اربعین، همنوا با رهبر انقلاب
📅 پنجشنبه ۱۷ مهر، ساعت ۱۰
📲 پخش زنده از شبکه یک و شبکههای اجتماعی KHAMENEI.IR
#امام_حوزه
#اربعین
@Manahejj
🌀 اربعین شروع جاذبه مغناطیس حسینی
💠 امام خامنهای
🔹 شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند میکند و به کربلا میکشد، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرنهای متمادی در دل من و شما هست.
#حب_الحسین_یجمعنا
#اربعین
@Manahejj
هدایت شده از فقه و معارف
زیارت اربعین.pdf
2.13M
📥 دریافت متن زیارت امام حسین علیهالسلام در روز اربعین
💻 @khamenei_maaref
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 جبران زیارت سیدالشهداء برای جاماندگان
🎥 خواب مرحوم آیتالله سیبویه و توصیه حضرت سیدالشهداء علیهالسلام
🔹 مرحوم آیتالله سیبویه پس از ۴۰ سال امامت جماعت حرم حضرت قمر بنیهاشم از عراق به ایران تبعید شد.
🔹 پیش از سفر به ایران به حرم سیدالشهداء علیه السلام رفت و گله کرد از محرومیت از زیارت حضرتش.
✅ خواب مرحوم سیبویه...
#اربعین
@Manahejj
🌀 دهمین سالگرد ارتحال رهبر شیعیان عربستان
📝 اربعین، سالروز درگذشت آیتالله محمد علی العَمری
🔹 مرحوم آیتالله محمد [بن] علی العمری در سال ۱۳۳۲ هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد. وی در ۱۶ سالگی وارد حوزه علمیه نجف اشرف شد و در طول حضور بیستسالهی خود در این حوزه علمیه، از مدرسان و علمای بزرگ عالم تشیع بهره جست.
🔹 از جمله اساتید ایشان:
➖ شیخ محمدطاهر آل راضی نجفی
➖ علامه محمدرضا مظفر
➖ شیخ حسین حلی
➖ آقا ضیاءالدین عراقی
➖ میرزای نائینی
➖ سید ابوالحسن اصفهانی
➖ علامه محمدجواد مغنیه
🔹 این عالم ربانی به عنوان شخصیت اول شیعیان مدینه منوره و امام جماعت مسجد شیعیان این شهر، در طول بیش از ۶۰ سال برای گسترش مکتب اهلبیت(ع) تلاش فراوانی نمود و ۴۵ سال از عمرش در زندانهای عربستان سپری کرد.
رهبر فقید شیعیان عربستان، در سالروز اربعین حسینی و در سن ۱۰۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
#اسوه_روحانیت
@Manahejj
🌀 گوشهای از خدمات و مجاهدتهای پدر معنوی شیعیان عربستان
🔹 از جمله خدمات شصت ساله مرحوم آیتالله عَمری در مدینه:
1⃣ انسجام شیعیان حجاز -مخصوصا شیعیان مدنی- و جلوگیری از تشتت؛ [همچنین] وحدت روش در برگزاری اعمال و مناسک مذهبی؛
2⃣ سرپرستی و حمایت از شیعیان و طلاب مدینه منوره و تکریم و تضييف زائران؛
3⃣ اقامه باشکوه نماز جماعت و مجالس به مناسبت مواليد و وفيات اهل بیت و جلسات مذهبی هفتگی و خانگی؛
4⃣ كمک به رفع حوائج مادی شیعیان از طریق صندوقهای قرضالحسنه خیریه و اهدای کمکهای بلاعوض و مساعدت در ازدواج جوانان کم بضاعت؛
5⃣ تشکیل حوزه علمیه و تربیت مبلغان و عالمان دینی و راهیکردن آنان به مناطق مختلف عربستان جهت تبلیغ؛
6⃣ حفظ اجتماع و پایگاه شیعیان در مدینه از طریق تعامل مسالمتآمیز با اهل سنت و تقویت رابطه میان تشیع و تسنن و رفع اختلاف شیعیان با اصلاح ذاتبین و میانجیگری در نزاعها.
🔹 مرحوم عَمری در طول زعامت و مدیریت خویش در مدینه به اندازهای در خدمت به اسلام و شیعیان خوش درخشید كه به عنوان «پدر معنوی شیعیان مدینه» مشهور شد. در واقع مرحوم عَمری تمام شیعیان را به مثابه یک خانواده بزرگ مینگریست و خود را موظف به اداره و رسیدگی آنها میدانست. ایشان بارها علیه تبعیض و ظلم بر شیعیان حجاز ومدينه خروشید و با تذکر لسانی و مكتوب خواستار رفع آنها و برقراری عدالت و تساوی در حقوق شهروندی و ادای اعمال شرعی و مذهبی شد.
🔹 البته این خروش مقدس و سرچشمه یافته از غیرت دینی، بیهزینه نبود و بارها در معرض تهدید و تعدّی قرار گرفت (۴۵ سال رنج حبس و زندان)؛ به طوری که در آخرین اعتراض، دستگاه حاکم سعودی او را محکوم به اعدام کرد که با [توسل و] عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها نجات یافت.
📗 برگرفته از مجله کتاب شیعه، ش ۱۱ و ۱۲
#اسوه_روحانیت
@Manahejj