اسوه بودن حضرت زهرا(س) برای امام زمان(عج)؟!
پرسش : الگو بودن حضرت زهرا(علیها السلام) برای حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) به چه معناست؟
پاسخ اجمالی:
سه احتمال در معنای الگو بودن حضرت زهرا(س) برای حضرت مهدی(عج) داده شده است: 1. امام زمان(عج) مانند مادرش حضرت زهرا(س) با هيچ حاكم ظالمى بيعت نمي كند. 2. امام مهدي(عج) مانند مادرش براى باز گرداندن خلافت از اسباب غير عادى استفاده نمي كند. 3. حضرت مهدي(عج) مانند مادرش از دلسوزى و دعا و راهنمايى براى شيعيان چيزى فرو گذار نمي كند.
پاسخ تفصیلی:
امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در توقيعى به خط مبارك خود بعد از دعا براى دور ماندن شيعيان از ضلالت و فتنه ها و درخواست روح يقين و عاقبت به خيرى آنها و تذكر به امورى چند مى فرمايد: «وَ فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ(صلى الله عليه و آله) لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»(1)؛ (فاطمه دختر رسول خدا(صلى الله عليه و آله) براى من اسوه و الگويى نيكوست».
در اينكه حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه) كدام گفتار يا رفتار حضرت فاطمه(سلام الله عليها) را سرمشق خويش قرار داده اند، احتمالات فراوانى بيان شده است كه در اين جا به سه مورد آن اشاره مى كنيم:
1. حضرت زهرا(سلام الله عليها) با هيچ حاكم ظالمى بيعت نكرد. حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه) هم بيعت هيچ سلطان ستمگرى را بر گردن ندارد.
2. شأن صدور اين نامه اين است كه برخى از شيعيان امامت ايشان را نپذيرفتند. حضرت در جواب عملكرد آنها فرمود: «اگر مى توانستم و مجاز بودم آن چنان مى كردم كه حق بر شما آشكار گردد به گونه اى كه هيچ شكى بر شما باقى نماند؛ ولى مقتداى من حضرت زهرا(سلام الله عليها) است. ايشان با اينكه حق حكومت از حضرت على(عليه السلام) سلب شد، هيچ گاه براى باز گرداندن خلافت، از اسباب غير عادى استفاده نكرد. من نيز از ايشان پيروى مى كنم و براى احقاق حقم در اين دوران راه هاى غير عادى را نمى پيمايم».
3. حضرت در پاسخ نامه ای فرموده اند: «اگر علاقه و اشتياق ما به هدايت و دستگيرى از شما نبود، به سبب ظلم هايى كه ديده ايم از شما مردمان روى گردان مى شديم». امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) با اشاره به حضرت زهرا(سلام الله عليها) مى خواهد بفرمايد: همان طورى كه دشمنان به حضرت زهرا(سلام الله عليها) آزار و اذيت روا داشتند و سكوتى كه مسلمانان پيشه كردند هيچ كدام سبب نشد كه ايشان از دعا براى مسلمانان دست بكشند؛ بلكه ديگران را بر خود مقدم مى داشتند، من نيز اين ظلمها و انكارها را تحمل مى كنم و از دلسوزى و دعا و راهنمايى و ... براى شما چيزى فرو نمى گذارم.(2)
پی نوشت:
(1). الغيبة / كتاب الغيبة للحجة، طوسى، محمد بن الحسن، محقق / مصحح: تهرانى، عباد الله و ناصح، على احمد، دار المعارف الإسلامية، ايران، قم، 1411 قمری، چاپ: اول، ص 286، (فصل بعض معجزات الإمام المهدي(علیه السلام) و ما ظهر من جهته(علیه السلام) من التوقيعات على يدي سفرائه).
(2). گردآوری از: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضواني، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چاپ هفتم، 1390 ش، ص 396.
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
📘#داستانهایبحارالانوار
💠تاجی بر سر سلمان فارسی
🔹عبد الله بن عباس، عموزاده و صحابه امیرالمومنین علی (علیه السلام) نقل میکند:
سلمان فارسی را در خواب دیدم و از او پرسیدم:
تو سلمان هستی؟ گفت: آری.
پرسیدم: تو همان آزادهی رسول خدا نیستی؟
گفت: چرا من همانم.
🔹در این وقت دیدم بر سر او تاجی از یاقوت است و لباسهای زیبا و زیورها بر تن دارد.
به او گفتم:
ای سلمان! این مقام و منزلت نیکویی است که خداوند به تو عنایت کرده؟
گفت: آری.
گفتم: در بهشت پس از ایمان به خدا و پیامبر او، چه چیز را برتر از چیزهای دیگر دیدی؟
🔹در جواب گفت:
در بهشت پس از ایمان به خدا و پیامبر او (صلی الله علیه و آله و سلم) برترین چیزها دوستی علی بن ابی طالب علیه السلام و پیروی از او است و برتر از آن چیزی نیست.
📚 بحارالانوار، ج ۲۲، ص ۲۴۱.
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
@manbarmajma
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
✨﷽✨
🖤 فاطمه (س) ، مبارز عدالتخواهی
◾ فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره میکند و مقصود از آن، فقط همان قطعه زمین غصبشده در حجاز نیست. و همین معنای نمادینِ فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایرهای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود.
◾هریک از مستندات تاریخیِ مسلّم در این موضوع را که میخواهید، بررسی کنید. آیا ستیزی مادی یا اختلاف دربارۀ فدک به معنای محدود و واقعیت کمدامنۀ آن را میبینید؟! آیا مسابقهای را شاهد هستید که برای دستیابی به محصولاتِ آن زمین درگرفته است؟! محصولاتی که هرقدر هم در برآورد آن مبالغه و اغراق شود، بازهم آنقدر نیست که دو طرف، ارزشی برایش قائل بوده باشند.
◾هرگز چنین نیست! این دادخواهی، قیامی بر ضد بنیانهای حکومت بود؛ فریادی بود که فاطمه میخواست با آن، بنیادی را که سنگبنای تاریخ بعد از سقیفه بود، از جای برکند. برای اثبات این سخن، کافی است به خطبۀ فاطمه در مسجد و در برابر خلیفه و در میان آن جمع انبوه مهاجران و انصار نظر بیفکنیم که بیش از هرچیز بر مدار ستایش علی و تحسین مواضع جاودان وی در اسلام و اثبات حق اهلبیت میچرخد. فاطمه در این خطبه اهلبیت را وسیلههای رسیدن به خدا در میان بندگان، برگزیدگان ویژۀ خدا، جایگاه قداست الهی، حجت او و وارثان خلافت و حکومت پیامبرانش میشمرد و همچنین مسلمانان را توجه میدهد که به نگونبختی دچار گشتهاند، نسنجیده تصمیم گرفتهاند، به دوران پیشینیانشان بازگشتهاند، در پی سراب رفتهاند و کار را بهدست نااهل سپردهاند. این خطبه از فتنهای که مردم به آن درافتادهاند و از انگیزههایی سخن میگوید که باعث شد کتاب خدا را کنار نهاده و با حکم آن در مسئلۀ خلافت و امامت به مخالفت برخیزند.
◾پس مسئلۀ میراث و هدیه تنها به همان اندازه مطرح میشد که با موضوع سیاستِ کلان پیوند داشت. مسئله در دیدگاه فاطمه، مطالبۀ زمین و خانه نبود؛ بلکه از نگاه او مسئله، مسئلۀ اسلام و کفر، ایمان و نفاق، و نص (تعیین صریح) و شورا بود.
📚 کتاب فدک در تاریخ ، صفحه ۷۲ .
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
🔴 آیا حضرت فاطمه(س) پس از ظهور رجعت می کند؟
حدیثی در منابع روایی وجود دارد که حکایت از رجعت حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) بعد از ظهور امام زمان (عجلالله تعالی فرجه والشریف) دارد. داستان رجعت آن حضرت(سلاماللهعلیها) در ضمن روایتی طولانی که در پرسش مفضل از امام صادق (علیه السلام) مطرح شده، آمده است.
مفضل می گوید از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: آقا، آیا پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) و علی (علیهالسّلام) با قائم (عجلالله تعالی فرجه و الشریف)خواهند بود؟ فرمودند: آرى، والله پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) و علی (علیهالسّلام) ناگزیر می باید قدم روى زمین بگذارند.... اى مفضل! گویا مى بینم که ما ائمه(علیهالسّلام) آن موقع جلوی پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) جمع شده و به آن حضرت(صلیاللهعلیهوآله) شکایت مى کنیم که امت بعد از وى چه به روز ما آوردند، و مى گوییم امت، ما را تکذیب کردند؛ بى اعتنایى، نفرین، لعنت و تهدید به قتل نمودند، حاکمان ستمگر آنها ما را از وطن بیرون آورده به پایتخت خود بردند و جمعى از ما را با سم و حبس کشتند. در این وقت پیغمبر سخت گریه می کند و می فرماید اى فرزندان من! هر چه به شما رسید بیشتر به جد شما رسید.
آن گاه فاطمۀ زهرا (سلاماللهعلیها) مى آید و از ظلم هایی که در حق او همسرش شده و غصب فدک، ملک خود توسط آنها، و رفتن به میان مهاجرین و انصار و ایراد خطبه اش در خصوص غصب فدک، شکایت می کند. سپس نقل می کند که چگونه جمعى امیر المؤمنین(علیهالسّلام) را از خانه خود براى بیعت گرفتن در سقیفه بنى ساعده بردند،...
بنابر این، طبق این روایت که مفضل از امام صادق (علیهالسّلام)نقل می کند، حضرت فاطمه (سلاماللهعلیها) نیز جزو رجعت کنندگان خواهند بود؛
📚بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۱۷
📚مهدى موعود، (ترجمه ج ۵۱، بحار الأنوار)، ص۱۱۶۶
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
400-10-10 rafiee manabe shenakht shakhsiyat H zahra (S) ghabl az nodbeh~1.mp3
8.04M
🏴#شهادت_حضرت_فاطمه_س
🎵 #منبر_حرم
🔸حجت الاسلام و المسلمین #رفیعی
▫️موضوع: منابع شناخت شخصیت #حضرت_زهرا علیها السلام
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
✨﷽✨
◾️فاطمه زهرا (عليها السلام) الگوى برتر زن مسلمان
✍روايات فراوانى وجود دارد كه عصمت حضرت زهرا (عليها السلام) را اثبات مىكند. حضرت پيامبر اکرم (ص) فرمود: «إن الله يغضب لغضب فاطمة و يرضى لرضاها؛ (امينى، 1375، 49)؛ كسانى كه خدا و رسول او را مىآزارند، خداوند آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و براى آنها عذابى خواركننده فراهم مىآورد»؛ يا فرمودند: «فاطمة بضعة منّي فمن اغضبها اغضبني».
📚صدوق، 1417 ق، 165 و 575)
از محتواى اين روايات به دست مىآيد كه آزار رساندن به حضرت زهرا (عليها السلام) باعث آزار خدا و رسولش مىشود و مصداق اين آيه خواهد بود: إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِيناً؛ بىگمان كسانى كه خدا و پيامبر (ص) او را آزار مىرسانند، خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفتآور آماده ساخته است
📚احزاب: 57
CQACAgQAAx0CSmRjDAACP1Vht2afBMX2qaNbBa-3mfcre4HEgQACzAgAAjZkOFNSx-z1pILl9CME.mp3
3.51M
🏴 #ایام_فاطمیه
♨️مقام و فضیلت حضرت زهرا(س)
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #رفیعی
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
رهیافتگان/ امیر مؤمنان على علیه السلام از یک نفر یهودى قرض نمود، یهودى درمقابل آن، چیزى را به عنوان #رهن درخواست کرد. على علیه السلام چادر حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را -که از پشم بافته شده بود – گرو قرضش گذاشت.
یهودى آن چادر را به خانه خود برده و در میان اتاقى نهاد. هنگامى که شب فرا رسید و تاریکى بر همه جا حاکم شد، زن یهودى براى کارى واردآن اتاق شد، دید نورى آن اتاق را فرا گرفته و روشن نموده است، فورى نزد شوهرش آمد و او را از این امر آگاه کرد.
مرد یهودى که بودنِ چادر حضرت فاطمه زهرا علیها السلام در خانه اش را فراموش کرده بود از این امر در شگفت شد، به سرعت برخاست و داخل اتاق شد، ناگهان دید که نور آن چادر همه اتاق را فرا گرفته، گویى شعاعش از ماه شب چهاردهم فروزان تر بود و از نزدیک مى درخشید.
یهودى که از این امر در شگفت شد، محل چادر را بررسى کرد و با دقّت به آنجا نگاه کرد فهمید که نور از همان چادر حضرت فاطمه علیها السلام مى درخشد، او از اتاق خارج شد و به سرعت متوجّه قوم و خویش خودش شد، زنش نیز به سوى خویشان خود شتافت، و آنها را در آن اتاق حاضر کردند، در آن شب، تعداد هشتاد نفر از یهودیان در خانه او حاضر شده و این منظره را مشاهده کردند و همگى مسلمان شدند.
منبع: الثاقب فى المناقب: ۳۰۱ ح۲،
الخرائج: ۵۳۷/۲ ح ۱۳،
بحار الأنوار: ۳۰/۴۳ ح ۳۶.
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
روزی حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) از یک مرد یهودی- که نامش زید بود- قدری جو قرض گرفت و چادر حضرت فاطمه (علیهاالسلام) را که از پشم بود- پیش وی، رهن گذاشت.
یهودی آن چادر را به خانه برد و در اتاقی گذاشت، وقتی شب شد زن یهودی به آن اتاق رفت، ناگاه نوری را از آن چادر دید که تمام اتاق را روشن کرده بود وقتی زن آن حالت شگفت را دید فریاد زد: شوهر خود را خواست آنچه را دیده بود برای شوهرش بازگو کرد.
یهودی شگفت زده شده بود و فراموش کرده بود که چادر حضرت فاطمه (س) در آن خانه است، با سرعت داخل اتاق شد، دید که اشعه نورانی چادر آن خورشید عصمت است که مانند بدر منیر خانه را روشن کرده است.
یهودی از مشاهده این حالت تعجبش بیشتر شد، یهودی همراه با زنش به خانه خویشان خود دویدند و 80 نفر از ایشان با مشاهده این نور زهرائی ایمان آورده و دلهایشان به نور اسلام منور گردیدند.[1]
پی نوشت:
[1] الخرائج و الجرائح، ج 2، ص 538، قطب الدین راوندى/ مؤسسة الامام المهدى( ع).
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
♨️برکت دعای حضرت صاحب الزمان عجل الله
🔸یكی از علما به نام آشیخ حسین تویسركانی نقل میكنند:
«زمانی كه در نجف طلبه بودم معیشت بسیار سختی داشتم، برای گشایش در امور زندگیم به كربلا رفتم تا از حضرت اباعبدالله علیهالسلام یاری بطلبم.
اولین شب ورودم به كربلا در عالم رویا امام عصر عجّلاللهفرجه را در حرم اباعبدالله علیه السلام دیدم كه به من فرمودند: «بالای سر برو و دعا كن.»
من هم بالای سر رفتم و با جد و جهد فراوان دعا كردم. پس از دعاهای فراوان، خدمت حضرت ولی عصر عجّلاللهفرجه آمدم و پرسیدم: «آیا دعا هم وكالت بردار است؟» حضرت فرمودند: «بله». عرض كردم: «آقا میشود از شما خواهش كنم به عنوان وكیل من، برایم دعا كنید؟» همان زمان حضرت دستهایشان را به آسمان بلند كرده وبرای حل مشكلاتم دعا كردند.
🔸پس از برگشتم به نجف ، متوجه شدم یكی از تجار بزرگ تویسركان خدمت آمیرزا حبیب الله رشتی رسیده و ایشان از من خیلی تعریف كردهاند. آن تاجر هم گفته بود مال زیادی در اختیار من میگذارد و مایل است كه دخترش را هم به عقد من در آورد. از آن زمان به بعد، به بركت دعای حضرت حجت عجّلاللهفرجه شرایط زندگیم كاملاً تغییر كرد.
📌ما هم به اماممان عرض میكنیم:
آقا جان! یقین داریم با دعای وجود مقدس شما، در زندگیمان فتح المبین صورت میگیرد.
تمنا میكنیم با وجود همه بیلیاقتیها و ناشایستگیهایمان ، وكالت ما را هم بپذیرید و برای ما هم دست به دعا بردارید.
🖋استاد بروجردی
#امام_زمان
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
#جرعهای_از_معرفت
💠آیت الله ناصری دولت آبادی رحمة الله
🔸یکی دیگر از چیزهایی که حضرت فرمودند در ترکش عذری ندارید احترام به پدر و مادر است. آقا احترام به پدر و مادر را ترک نکن!
متدین و نماز شب خوان و آدم صالح بودند یا خدای نخواسته فاسق و آدم هرزه ای هم که بودند، شما حق نداری به پدر و مادرت بی احترامی بکنی.
🔸در قرآن میفرماید: با آنها سخنى ناروا كه موجب رنج خاطرشان شود نگوئيد و ايشان را از خود ميازاريد و جز به احترام و لطف با ايشان گفتگو مكنيد.
چقدر در قرآن در مورد پدر و مادر سفارش شده است!
🔸ضرباتی که ما داریم میخوریم از چند چیز است. یکی خیانت در امانت کردن و یکی بی احترامی به پدر و مادر است هر چند مرده باشند آقا.
آنها هم حق دارند، از من انتظار دارند، این همه برای من زحمت کشیدند، تا من را به این جا رساندند، حالا مرد و او را زیر خاک کردی دیگر خلاص شد و رفت؟
نه بابا فراموش کردن پدر و مادر میت، از فراموش کردن پدر و مادر زنده بدتر است. نفرین میکنند، خیلی از این گرفتاری ها مال این است که حقوق پدر و مادر، چه مرده و چه زنده، را ادا نمیکنیم، یا حق سایر بستگان را ادا نمیکنیم.
┏━━━━━━🌺🍃━┓
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
#ولادت_حضرت_زینب_س
5 جمادی الأولی
ولادت با سعادت حضرت زینب علیها السلام در مدینه ی طیّبه در سال پنجم یا ششم هجری در این روز واقع شده است. (1)
اقوال دیگر در ولادت آن حضرت عبارت است از اوایل شعبان سال 6 هـ (2)، اوّل شعبان (3)، 30 شعبان (4)، ماه رمضان سال 6 هـ ، دهه ی آخر ربیع الثانی در سال 5 یا 6 یا 7 هـ (5).
پدر بزرگوار آن حضرت امیر المؤمنین علیه السلام، و مادر گرامی اش حضرت صدیقه طاهره علیها السلام است.
همسر آن حضرت جناب عبدالله بن جعفر بن ابی طالب علیهم السلام، و فرزندان آن حضرت، علی، عُون، عبّاس، محمّد و امّ کلثوم هستند که عُون و محمّد در کربلا شهید شدند.
کنیه ی آن مخدّره، امّ کلثوم، امّ عبدالله و امّ حسن است، ولی کنیه های خاص حضرت امّ المصائب، امّ الرزایا و امّ النوائب است.
القاب آن مخدّره بسیار است، و از آن جمله :
عقیله ی بنی هاشم، عقیلة الطالبیین، صدیقه صغری (اشاره به مادرش که صدیقه کبری است و پدرش که صدّیق اکبر است)، عصمت صغری، ولیة الله، الراضیة بالقدر و القضاء، صابرة البلوی من غیر جزعٍ و لا شکوی، امینة الله، عالمة غیر معلّمة، فهمة غیر مفهَّمة، محبوبةُ المصطفی صلّی الله علیه و آله، ثانیة الزهراء علیها السلام، الشریفة.
از نسل علی فرزند حضرت زینب علیها السلام که معروف به زینبی است فرزندان زیادی به دنیا آمده اند، که سیوطی رساله ی زینبیه را درباره ی آنها تألیف کرده است. (6)
← ماجرای ولادت حضرت
هنگام ولادت آن حضرت، پیامبر صلّی الله علیه و آله در سفر بودند. امیر المؤمنین علیه السلام برای نامگذاری این مولود فرمودند :
«بر پیامبر صلّی الله علیه و آله سبقت نمی گیرم».
تا آن که حضرت آمدند و منتظر وحی شدند. جبرئیل نازل شد و عرض کرد :
خداوند سلام می رساند و می فرماید : «این دختر را زینب نام بگذار، چه این که این نام را در لوح محفوظ نوشته ایم».
پیامبر صلّی الله علیه و آله حضرت زینب علیها السلام را طلب کرده بوسیدند و فرمودند :
«وصیّت می کنم به حاضرین و غایبین که این دختر را به خاطر من پاس بدارید، که همانا وی به خدیجه کبری علیها السلام مانند است».
سکینه و وقار آن حضرت را به خدیجه کبری علیها السلام و عصمت و حیائش را به فاطمه زهرا علیها السلام و فصاحت و بلاغتش را به علی مرتضی علیه السلام و حلم و بردباریش را به حسن مجتبی علیه السلام و شجاعت و قوّت قلبش را به حضرت سیّد الشهدا علیه السلام همانند نموده اند. (7)
ابن حَجَر در اصابة و ابن اثیر در اسد الغابة در حالات آن حضرت نوشته اند :
در مجلس یزید لعنت الله علیه حضرت زینب علیها السلام کلماتی فرمودند که دلالت بر قوّت قلب آن حضرت دارد. (8)
آن حضرت در کَرَم و بصیرت و حِلم مشهور خاندان بنی هاشم و عرب بوده، و بین جمال و جلال، سیرت و صورت و اخلاق و فضیلت جمع کرد.
شب ها در عبادت بود و روزها روزه و او به اهل تقوی معروف بود. (9)
📚 منابع :
1. عقیلة بنی هاشم علیها السلام : ص 5. و ... .
2. ریاحین الشریعة : ج 3، ص 33.
3. مستدرک سفینة البحار : ج 5، ص 413. و ... .
4. تقویم الأئمة علیهم السلام : ص 79.
5. ریاحین الشریعة : ج 3، ص 33.
6. همان : ج 3، ص 46، 207. و ... .
7. همان : ج 3، ص 38.
8. اسد الغابة : ج 5، ص 469. الاصابة : ج 8، ص 166.
9. وفیّات الائمة علیهم السلام : ص 441 ـ 440. و ... .
@manbarmajmaم
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بلاهایی که نماز نخوندن سر آدم میاره!!
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #مومنی
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹#ولادت_حضرت_زینب_سلام_الله
♨️وقتی پیامبر(ص) برای اولین بار حضرت زینب(س) را می بیند.
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #انصاریان
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
5.mp3
7.19M
🌹#ولادت_حضرت_زینب_سلام_الله
🎤سخنرانی :حجتالاسلام شیخ جعفر #ناصری
حضرت زینب سلام الله علیها...
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹#ولادت_حضرت_زینب_سلام_الله
زینب کبری (س)خلاصه پنج تن آل عبا
🎤سخنرانی:استاد دانشمند
@manbarmajma
#کانال_سخنرانی_مجمع_الذاکرین_ایتا