# شبهه: برای 1400سال پیش گریه کنیم یا سال 1400؟
پاسخ:
1️⃣بی شک *شور* عزاداری بدون *شعور* عزاداری بی معنی است؛ اگر ظلم، خیانت و بی وفایی و دنیا پرستی مردمانی که ادعای مسلمانی داشتند در ۱۴۰۰ سال پیش بوجود نیامده بود، شاهد تیره روزی جهانیان در سال ۱۴۰۰ نبودیم.
*2️⃣ائمه اطهار پدران ما هستند؛ اگر پدر مهربان و مظلوم ما را جلوی چشم ما به شدیدترین وضع ممکن قطعه قطعه کنند و مادر و دخترانمان را به اسارت ببرند یقیناً داغی بر دل ما خواهد نشست که هزاران سال با فرا رسیدن آن ایام، تازه و جگر سوز خواهد بود اما...*
⏪ *...اما امروز پیش از آنکه برای سر بریده شدن پدر مظلوممان عزاداری و گریه کنیم، در جلسات عزاداری و سخنرانی از خود میپرسیم چه شد که سنت پدر کشی و ظلم به پدر در خانواده پدیدار شد؟*
*⏪جلسه عزاداری جلسه خودسازی است؛ جلسه فکر کردن به اینکه نکند ما نیز پیشانیهایمان از نماز شب و سجدههای بسیار، پینه ببندد اما در نهایت مانند کوفیان در مقابل امام خود شمشیر بکشیم.*
*⏪جلسه تفکر به اینکه مال حرام چه کرد با امتی که پدرکشی را رواج دادند.*
*⏪جلسه تفکر به اینکه چرا پدر ما و امام امت ما حاضر به ذلت نشد اما امروز امثال .....و........ و گاهی خود ما دم از مذاکره و تحقیر میزنیم آن هم التماس کردن و امتیاز دادن به جنایتکاران، ظالمان و کودککشهای کره زمین برای داشتن چیزهایی که حق خود ماست.*
*تاریخ در حال تکرار شدن است،*
*بله در سال ۱۴۰۰ هم*
⏪ظلم دارد تکرار میشود
⏪کودک کشی تکرار میشود
⏪مال حرام تکرار میشود
⏪تقابل حق و باطل در حال تکرار است
⏪پشت کردن به امام و ولیّ جامعه...
⏪دنیا پرستی مردم...
⏪نادیده گرفتن اوامر خداوند متعال
⏪بی توجهی به امر به معروف و نهی...
⏪⏪⏪ تاریخ در حال تکرار است با *یک تفاوت؛*
*با این تفاوت که در جلسات روضه ابا عبد الحسین ع، مؤمنین و شیعیانی پرورش یافتهاند که مانند مدافعان حرم تا آخرین نفس در دفاع از آرمانهای ائمه اطهار و در حمایت از مظلوم و مقابله با جنایتکاران، ظالمان و شیطانپرستان عالم ذرهای دریغ نکرده و ان شا الله به برکت شعور عزاداری امام حسین ع، با ظهور آقا امام زمان عج، ایشان لشگری از یاران با وفا را پشت سر خود حاضر میبیند که با ایمان و اراده مستحکم آماده جان دادن در راه پدر هستند.*
⏪و اما آخرین نکته:
*👈 عزاداران حسینی برخلاف عدهای که فقط یاد گرفته نمکی باشند بر زخم مردم همیشه مرهمی بر زخم بوده و هستند؛*
⏪در زمان سیل، زلزله، دفاع از کشور، دفاع از مظلومان عالم، ساخت و ساز منزل برای نیازمندان، تدارک غذای نذری، وقف مسجد، مدرسه، منزل، پخش بستههای معیشتی، خط مقدم مقابله با کرونا در بیمارستانها و در کنار پرستاران و پزشکان و....
✅ هر چه به خاطر میآوریم این هیأتیها و عزادارن حسینی بودهاند که تحت عنوان گروههای جهادی از جان مایه گذاشته و در همه حال مطابق با حقیقت دین اسلام یعنی مهربانی و دستگیری عمل کرده و همچون الگویشان حضرت ابا اعبدالله الحسین ع برای برداشتن قدمی در راه دین خدا از دادن آبرو، جان و مال خود ابایی نداشته و ندارند.
﷽
⛔️شبهه: اعراب شروع کردن به واکسیناسیون با بهترین واکسن دنیا.
ولی ما هنوز داریم برای اجداد همون اعراب عزاداری می گیریم و کرونا رو گسترش می دیم.
برای خیلی از مردم ایران واکسن لازم نیست، عقل لازمه.
❇️پاسخ:
1️⃣اولاً شما بگویید بهترین واکسن دنیا چیست که اعراب دارند و ما نداریم؟
2️⃣ثانیاً در ایران هم تاکنون نزدیک به هجده میلیون دُز واکسن کرونا به گروه های مختلف تزریق شد
3️⃣ثالثاً ما مثل عرب ها دست روی دست نگذاشتیم و ننشستیم تا یکی واکسن بسازه و با پول نفت ازش بخریم، بلکه تا حالا سه تا واکسن توی کشور خودمون درست کردیم.
تمام برگزارکنندگان مراسمات مذهبی مخصوصا در شبهای قدر، موظّف هستند که دستورالعملهای بهداشتی را رعایت کنند تا خطر ابتلا به کرونا در این مراسمات به پایین ترین سطح برسد.
اکثر مراسمات هم با رعایت این شیوه نامه ها برگزار شده و معتقدیم هر کسی مجلسی را بدون رعایت این قوانین برگزار کرده مرتکب گناه شده.
ما مسلمان ها مثل شما نژاد پرست نیستیم که از یک نژاد خاص تنفر داشته باشیم و یک نژاد خاص رو بپرستیم.
ما تابع حق و حقیقت هستیم.
ما معتقدیم که هزار و چهارصد سال پیش مردی در بین عربها مدعی شد که پیام آور خداست. ما تحقیق کردیم و دیدیم راست می گوید.
بنابراین از او پیروی کردیم و عاشق اخلاق و منش و انسانیت او و خاندانش شدیم. به سخنان و دستوراتش عمل کردیم و پای سختی ها و مصیبت هایی که کشیدند گریه کردیم.
ما هیچ دلبستگی به این اعراب امروزی و اجدادشان نداریم. البته بخاطر نژادشان از آنها متنفر هم نیستیم.
#امید_به_آینده
⭕️۴۱ درصد از مردم معتقدند وضعیت سال آینده از الان بهتر می شود
🔹 فکر می کنید در سال آینده وضعیت کشور نسبت به الان چه تغییری خواهد کرد؟
🔷 ۴۱.۳ درصد از پاسخگویان گفتهاند در سال آینده وضعیت کشور نسبت به الان بهتر میشود. در مقابل ۲۸.۸ درصد معتقد بودند وضعیت کشور در سال آینده نسبت به الان بدتر میشود. ۱۴.۸ درصد بیان کردهاند وضعیت سال آینده کشور نسبت به الان تغییر نمیکند. ۱۴.۳ درصد از پاسخگویان پیش بینی از وضعیت آینده کشور نداشتهاند و گزینه «نمیدانم» انتخاب کردهاند. ۰.۹ درصد از پاسخگویان به این سوال پاسخ ندادهاند.
📌حاشیه سازی در حرکت رو به جلوی ملت ایران
✍ محمد ایمانی
🔻بلوک شرق به رهبری شوروی، سه دهه قبل از هم پاشید، امپراتوری غرب هم، بدترین دوران قدرت خویش را میگذراند و درحال زوال قدرت است.
🔹در چنین وضعیتی از قطببندی قدرت، غرب به انواع ترفندهای نفوذ و جنگ نرم برای قدرتمندنمایی خود، ضعیفنمایی جبهه مقاومت اسلامی، و تضعیف اقتدار آن از درون دست مییازد.
🔸غرب، از طریق دو گروه به کشورهای رقیب (هدف) آسیب زده است؛ «سادهلوحان خاماندیش» و «خائنان استخدام شده».
🔹 در کشور ما هم دو طیف «استخدام شده» و «خاماندیشان خوشبین به غرب»، معمولا نقش تضعیفکننده اتحاد و اقتدار ملی در برابر غرب عمل کردهاند. هشت سالی که گذشت، مجال عرضاندام دو لبه قیچی غربگرایی بود که از درون، ریشههای اقتدار و انسجام در برابر دشمن را هدف گرفته بودند.
🔹این طیف بازیگر در نقشه غرب، اکنون در حالی که با ادبار مردم مواجه شده و مجلس و دولت را از دست داده، توانمندیهای ملی را در همه جهات هدف میگیرند یا زیر سؤال میبردند.
🔹به طور مثال بلافاصله پس از انتشار تصویر مشترک سفیران روسیه و انگلیس، غربگرایان چنین القا کردند که روسیه با انگلیس ساخته و دست به یکی کرده است.
🔹 وقتی آمریکا و انگلیس توانسته باشند با آن سطح بالای نفوذ (مستقیم یا فکری)، شوروی را در سال 1991 به پرتگاه فروپاشی بکشانند، هیچ استبعادی ندارد که سفیر روسیه در تهران را - با استخدام یا فریب و تحمیق- وادار به انتشار عکسی مشترک همراه سفیر انگلیس کنند؛ عکسی که موجب انزجار مردم ایران شود. این صحنهسازی در حالی است که احمقترین افراد هم میفهمند امروز نه اثری از امپراتوری اتحاد جماهیر شوروی مانده و نه بریتانیای کبیر، که طرفین بخواهند خاطرات هشتاد سال قبل اشغال ایران (در دوره منحط حکومت رضاخان) را زنده و مردم ایران را منزجر کنند.
🔹همین شبکه آلوده بود که توسط عناصر نفوذی، فایل صوتی کذایی را علیه فرمانده میدان (شهید سلیمانی) و دیپلماسی مقاومت، تدارک کرد و برای انتشار به شبکههای لندنی داد. مصاحبهکننده، «سعید- ل» از عناصر بازداشتی فتنه ۸۸ بود. حسین رسام، از رابطان سفارت انگلیس در دادگاه فاش کرد که آقای «ل»، یکی از ۱۳۰ نفری است که ظرف پنج سال به خدمت سفارت درآمده است. سردبیر شبکهای هم که فایل صوتی را در لندن منتشر کرد، رمضانپور، معاون وزارت ارشاد در دولت خاتمی بود.
🔹جنگی پر دامنه میان ما و غرب در جریان است. رکن این جنگ از نگاه غرب، بر هم زدن محاسبات حریف، اصلی کردن مسائل فرعی، و به حاشیه کشاندن مسائل اولویتدار است. این اخلال در محاسبات و اولویتبندیها، توسط دو طیف مزدور و خاماندیشان خوشبین به غرب انجام میشود. آنها اهرم فضاسازی غرب علیه ملت ایران هستند. در شناساندن کارکرد این جماعت و از هم گسیختن شبکه آنها نباید لحظهای تردید کرد.
♨ الگوی ابدی مبارزه!
*انقلاب عظیم امام حسین(ع) و بنیادگذاری مکتب سرخ عاشورا اگرچه در نگاه ابتدایی یک حادثه است، اما در نگاه عمیق و بنیادی، یک حرکت اندیشهساز و الگوی الهامبخش و تمدن ساز برای همه انسانها فارغ از زبان، آئین، مذهب و نژاد در همه زمانهاست. البته اساس این قیام برای حفظ و ماندگاری اسلام و دفع انحرافات و تحریفات از آن برای همیشه تاریخ است؛ اما از آنچنان ظرفیتی برخوردار است که هماکنون نیز پس از چهارده قرن، ملتها و انسانهای آزادیخواه و تحت ستم با پیروی از درسهای قیام عاشورا، علیه ستم و استبداد مبارزه میکنند. مکتب و راه بزرگ امام حسین(ع) بهگونهای طراحی و اجرا شده است که محصول و ثمراتی جز آزادی و آزادگی، استقلال، عزت، ایثار و اقتدار نمیتواند به بار آورد. بهراستی چه عامل و خصیصهای در قیام عاشوراست که هم گاندی راه استقلال هند را از آن الهام میگیرد و هم برای نهضتهای معاصر ازجمله انقلاب اسلامی ایران راهگشاست؟ در اینجا تلاش میشود به نکاتی مهم و ناب از کلام رهبری معظم انقلاب درباره قیام حسینی(ع) از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله»، نقل و مورد تأمل قرار گیرد.
👈 نکات تحلیلی
1⃣ این نهضت در متن خود این درسآموزی بزرگ را دارد که «مرگ سرخ به از زندگی ننگین است». این آموزه جهانی است و کسانی که این راه آزمون شده را در راه کسب استقلال خود به کار بستند، موفق بودند.
2⃣ جامعه باید در مدار سیر صحیح و درست قرار گیرد. هدف نهضت حسینی، بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح بود، آنهم زمانی که راه عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانت کسانی، مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است.
3⃣ امام حسین علیهالسلام برای انجام یک واجب، قیام کرد. این واجب، عبارت است از اینکه هر وقت دیدند که نظام جامعه اسلامی دچار یک فساد بنیانی شده و بیم آن است که بهکلی احکام اسلامی تغییر یابد، هر مسلمانی باید قیام کند. البته در شرایط مناسب؛ آن وقتی که بداند این قیام منتج به نتیجه و اثر خواهد شد.
👈 نکته راهبردی
درس بزرگ عاشورا آن است که تا قبل از آن خواص هم حاضر نبودند علیه انحراف و ظلم اموی قدمی بردارند؛ اما بعد از قیام امام حسین ع این روحیه زنده شد. حسینبنعلی علیهالسلام کاری کرد که وجدان مردم بیدار شد؛ بنابراین، اسلام زندهشده قیام امام حسین(ع) است. حسینبنعلی ع کاری کرد که در همه دورههای حکومت طواغیت، کسانی پیدا شدند که در مقابل آنها بایستند.
🔴 آیا در مجلس امام حسین(ع) به هر وسیله ممکن باید واویلا به پا شود؟
🔹نقطه ضعف دوم عوام الناس در مجالس عزاداری - که خوشبختانه باید بگوییم کمتر شده است - این مسأله شور و واویلا به پا شدن است. باید منبری حتماً در آخر ذکر مصیبت کند و در این ذکر مصیبت هم نه تنها مردم اشک بریزند، اشک بریزند قبول نیست، باید مجلس از جا کنده بشود، باید شور و واویلا بپا بشود.
🔹 من نمیگویم مجلس از جا کنده نشود، من میگویم این نباید هدف باشد. من میگویم اگر کسی در آن مسیر صحیح با بیان حقایق و واقعیات بدون آنکه یک روضه دروغی بخواند، بدون اینکه جعلی بکند، بدون اینکه تحریفی بکند، اگر اشکی از روی صداقت و حقیقت ریخت، شور و واویلا هم به پا شد، مجلس هم کربلا شد، بسیار خوب؛ ولی وقتی که نبود، آن وقت ما باید با امام حسین بجنگیم، دشمنی کنیم؟ دروغ ببندیم؟ دروغ بگوییم؟
📕 شهید آیتالله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۱۱۶
✅ ایستادگی رهبری مقابل طرح «شرطی سازی سلامت ملی»
🔻«شرطی سازی اقتصاد ایران» نسبت به تصمیمات غرب از ضربههای مهم آمریکا و غربگرایان به کشور بود که موجب فشار بر معیشت مردم و سردرگمی فعالان اقتصادی گردید.
🔻با روی کار آمدن بایدن، طرح «شرطی سازی حوزه سلامت ایران» در دستور کار غربیها قرار گرفت؛ آنهم «تقریبا با هیچ» و صرفا با ابزار تبلیغات!
🔻هدف طرح این بود که تعداد محدودی #واکسن ساخت آمریکا به ایران هدیه شود اما ارسال محمولههای بعدی به مسئله مذاکرات هستهای و موشکی گره بخورد و از این طریق، تقابل خشن اجتماعی بین مردم و نظام شکل بگیرد.
🔻اما واقعیت این بود که آمریکا و انگلیس، گذشته از اینکه بدسابقه و غیرقابلاعتماد بودند، تقریبا واکسنی به خارج صادر نمیکردند! بلکه با پروپاگاندای رسانهای، میخواستند سلامت ایرانیان را به اهداف خطرناک خود گره بزنند.
🔻بر همین مبنا آیتالله خامنهای در ۱۹ دی ۹۹ ضمن تاکید بر وارداتواکسنمطمئن، وارد کردن واکسن از آمریکا و انگلیس را ممنوع اعلام کردند و با این اقدام، توطئه شرطی سازی سلامت را نقش بر آب نمودند.
🔻جالب اینکه چهارماه بعد از ممنوعیت مذکور، فایننشنالتایمز گزارش داد تا ۲۵ اوریل ۲۰۲۱ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)، درحالیکه چین ۲۰۰ میلیون واکسن صادر کرده بود؛ تازه آمریکا و انگلیس، مجموعا ۴ میلیون دز واکسن به کل دنیا فروخته بودند!!
🔻بنابراین رهبری هرگز با واردات واکسن کرونا مخالف نبودند و فقط شجاعانه و فداکارانه در مقابل ترفندی خطرناک بر علیه سلامت ملی ایستادند.
♨️زمان شناسی‼️
✳️طرماح بن عدی از راه آشنایان کاروان امام حسين علیه السلام جهت رسیدن به مقصد است. جلو کاروان راه افتادو اشعارى را با اين مطلع، خواند:
يا ناقتى لاتذعرى من زجر وامضى بنا قبل طلوع الفجر.( اعيان الشيعه، ج7، ص396.)
مضمون اشعار، در ستايش از خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سیدالشهداست.
💢 در ميانه راه، اجازه طلبيد كه به قبيله خود سر بزند. این رفت وبرگشت روزها طول کشید. به «عذيب الهجانات» كه رسيد، خبر شهادت امام را شنيد. اندوهگين شدو از اين كه توفيق شهادت در ركاب امام، نصيب او نشده است. بسیار گریه کرد. (حياة الامام الحسين علیه السلام، ج 3، ص 83)
👈 برخی تاریخ نویسان، وی را از کشته شدگان جریان توابین آورده اند.
✳️ مقام معظم رهبری :
☑️ «عدّهی توّابین، چند برابر عدّهی شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! بهخاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظهی خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند.»( بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسولالله (ص) ۲۰/۳/۷۵)
☑️ «فرق بین شهدای کربلا و توّابین همین است. شهدای کربلا هم شهید شدند، توّابین هم شهید شدند. فاصلهی زمانی بین آنها هم خیلی زیاد نبود؛ اما شهدای کربلا در عرش انسانیت قرار دارند، شهدای توّابین نه؛ مقامشان با آنها خیلی فرق دارد. چرا؟ چون شهدای کربلا به ندای حسین بن علی علیهالسّلام در وقتِ خود پاسخ دادند؛ ولی توّابین به ندای آن حضرت، بعد از گذشتن وقت پاسخ دادند. فرقش این است.»( ۱۳۷۸/۰۶/۰۸بیانات در دیدار خانوادههاى شهیدان قائن)
☑️ «توّابین آنوقتی که باید میآمدند -که عاشورا بود- نیامدند، وقتی آمدند که کار از کار گذشته بود. یا قیام مردم مدینه با رهبری عبدالله بن حنظله. آمدند در مقابل یزید ایستادند، قیام کردند، حاکم مدینه را بیرون کردند، امّا دیر؛ آنوقتی که شنیدند که حسینبنعلی (علیهماالسّلام) از مدینه خارج شد، آنوقت باید به این فکر میافتادند، نیفتادند؛ دیر به فکر افتادند، یک سال بعد [به فکر افتادند]؛ نتیجه هم همانی شد که تاریخ ثبت کرده است؛ قتلعام شدند، تارومار شدند، نابود شدند، هیچ کاری هم نتوانستند بکنند. کار را در وقت باید انجام داد.»( ۱۳۹۵/۱۰/۱۹بیانات در دیدار مردم قم)
✳️یکی از ارکان مهم بصیرت عاشورا ، زمان شناسی است.
گاهی غفلت به لحاظ زمانی میتواند آسیبی را وارد کند که قابل جبران نیست.
👈در بسیاری از مقاطع حساس انقلاب و حوادث مختلفی که تا کنون اتفاق افتاده ، یکی از مهمترین عواملی که نقشه دشمن را خنثی نموده است: همین بصیرت توام با زمان شناسی درست مردم ایران بوده است.
💔در میانهی میدان
▪️علیاکبر که بر زمین افتاد/ آسمان، آفتاب را گم کرد
▪️آنچنان زخم روی زخم آمد / که عدو هم حساب را گم کرد
▪️خواست تا خیمه پر کشد اما / شیر زخمی عقاب را گم کرد
▪️پدر آمد به یاریاش برود / من بمیرم رکاب را گم کرد
▪️پسر بوتراب بین تراب / نوهی بوتراب را گم کرد
▪️جلد قرآن خویش پیدا کرد / برگههای کتاب را گم کرد
🔴 دکتر اکبری: اگر طالبان با آمریکا مبارزه نمیکرد معلوم نبود وضعیت امروز افغانستان به چه شکلی بود مردم افغانستان به طالبان پیوستند و آمریکا را اخراج کردند
🔰سخنان بسیار مهم دکتر اکبری جانشین دبیرکل بیداری اسلامی و معاون فرهنگی سپاه قدس پیرامون طالبان در برنامه پرونده ویژه شبکه سه:
🔸برای هیمنه آمریکا بسیار بد بود که اینگونه از افغانستان خارج شود، مردم به طالبان پیوستند و با آمریکا مبارزه کردند و آمریکا از افغانستان اخراج شد.
🔸طالبان واقعا با داعش جنگید و نگذاشت داعش در افغانستان رشد کند و شاهد بودیم که در یکسری از این جنگها آمریکاییها به داعش کمک کردند و با طالبان مقابله کردند.
🔸اگر طالبان با آمریکا مبارزه نمیکرد معلوم نبود وضعیت امروز افغانستان به چه شکلی بود.
🔸طالبان بارها تبلیغاتی که علیه هاشان میشود را محکم رد کرده به طور مثال یکسری فیلمهایی منتشر شد که طالبان در حال سربریدن مردم است طالبان گفته این موضوع دروغ است و بلکه اینها که در این فيلم می بیند افراد ما(طالبان) هستند که توسط داعش سرشان بریده میشود.
🔸امروز طالبان به عقاید و فرهنگ و آداب سایر مذاهب احترام میگذارد.
🔸طالبان از قدیم با ایران ارتباط دارد، چندین بار هیئت به ایران فرستاده اند و چندین بار این موضوع رسانهای شده است.
🔸ما نگاهمان این نیست که طالبان هیچ اشکال و نقصی ندارد اما طالبان امروز با گذشتهاش بسیار متفاوت است. اگر طالبان بخواهد مثل گذشته حکومت کند قطعا مثل گذشته هم دوامی نخواهد داشت.
🔸طالبان امروز یک مجموعهای ست که با کشورهای مختلف دنیا مثل چین، آمریکا و روسیه مذاکره میکند و بسیاری از کشورها آن را پذیرفتهاند.
✅ماجرای وعده های جنجالی مخبر چی بود؟
🅾 ماجرای وعده های مخبر چه بود؟ آیا واکسن ایرانی شکست خورد؟ ایا مخبر بلوف زد؟ ایا قصد داشت مانع واردات واکسن خارجی شود؟ آیا واکسن ایرانی زمین خورد و مردم کشته شدند؟ دیگه چه شبهه ای هست؟
🌀مرورکنیم اخبار رو. خیلی پیچیده نیست.
👈5 اردیبهشت مخبر گفت تا اخر تیر 12 میلیون و تا آخر مرداد 20 میلیون و تا آخر شهریور 50 میلیون واکسن تولید می کنیم.
آیا این وعده محقق شد؟ خیر 👈 چرا؟
🅾اول ببینیم مخبر چرا وعده داد.
مصاحبه مخبر بعد از جلسه با وزیر بهداشت بود که خبرش منتشر شد. نمکی در این جلسه وعده کرد تا نیمه اردیبهشت مجوز واکسن برکت ارائه شود. اما مجوز نرسید. چرا؟ چون تست های وزارت بهداشت نهایی نشده بود.
👈مجوز کی رسید؟ 25 خرداد.
👈بعد از مجوز چه شد؟ مشکل فقط مجوز بود؟
تولید واکسن برکت سه خط تولید داشت
خط اول 4 میلیون دوز در ماه تولید می کند.
خط دوم 8 میلیون.
خط سوم 25 میلیون.
مخبر براساس این سه خط تولید وعده 50 میلیونی تولید واکسن داد. طبیعی است که اگر این سه خط تولید مثل ساعت کار کند فراتر از این 50 میلیون تولید می شود.
👈اما نشد. 👈چرا؟ 👈چقدر تولید شد؟
🔹از اول تیر خط اول تولید راه افتاد. حدودا هفته ای یک میلیون دوز واکسن تولید شده است. یعنی در تیرماه 4 میلیون تولید شد. تا امروز هم به 7 میلیون رسیده است. تا پایان مرداد می شود 8 میلیون.
خط دوم تولید قرار بود از اول مرداد راه بیافتد. نشد. 👈چرا؟ بخاطر تحریم مانع ورود چند قطعه نهایی تجهیزات شدند. اما با این حال تحریم ها را دور زدن و تجهیزات وارد شد. از اول شهریور خط دوم هم راه می افتد و تا پایان شهریور به 20 میلیون دوز واکسن می رسیم. (8 تا از خط اول و 12 تا از خط دوم.)
🅾خط سوم چه شد؟ خط سوم که خط تولید انبوه با ظرفیت 25 میلیون دوز بود، قرار بود از اول شهریور راه اندازی شود. 👈راه اندازی نمی شود. 👈چرا؟ 95 درصد قطعات وارد و 5 درصد قطعات توسط ابلیس تحریم شده است. اما جبهه ضدایران بزودی زانو خواهد زد و 5 درصد باقی مانده نیز وارد می شود و خط سوم هم وارد مدار می شود و با یکی دوماه تاخیر وعده ها محقق می شود.
🅾خیلی پیچیده است؟ یه کت به خیاط سفارش میدهید تاخیر ندارد؟ اگر تاخیر کند یعنی کت زمین خورده است یا کت ساز؟ بخدا زشت است پای منبر ذهن های زنگ زده اسیر شویم.
ایران بین 6 کشور تولید کننده واکسن قرار دارد و با قدرت تولید می کند. بیشترین کارایی را هم بین واکسن های وارداتی داشته است. طبیعی است که راهزن های رسانه ای عصبی باشند. از تاجزاده و زیباکلام هم که انتظاری نیست. با خود تحقیری کاسبی لایک می کنند. ولی من و تو چرا؟
✅میگن مخبر چرا وقتی برکت بود از تولید میگفت امروز که معاون است از خرید؟👇👇
پاسخ در سوال است. چون آن زمان مدیر تولید بود و امروز مدیر مصرف. آنروز باید تولید می کرد و امروز باید مصرف کند. طبیعی است که برای مدیریت مصرف هم باید تقاضای داخلی کند و هم خارجی.
مگر آن زمان که گفت 50 میلیون، نیاز 50 میلیون بود؟ خیر. 120 میلیون دوز نیاز کشور بود. یعنی همان زمان هم از جمله مخبر استفاده می شود که حداقل 70 میلیون هم باید خریداری شود.
خلاصه گول نخوریم.
💢کربلا حجت بالغه‼️
انسان نيازمند حجت برهان و بهانه شكني است خداوند در هدف بعثت انبيا مي فرمايد :« لئلا يكون للناس علي الله حجه بعد الرسل » « تا براي مردم پس از (فرستادن ) پيامبران در مقابل خدا (بهانه و) حجتي نباشد . » (سوره نسا آيه 165 )
✳️كربلا حجت بالغه است سرزمین اتمام حجت است .
☑️كربلا از نظرگاه سني « حجت » است و تقريبا هر كس در كربلا مي تواند الگوي سني خود را بيابد .
- نوجوانان قاسم عبدالله بن الحسن و عمرو بن جناده را ،
- جوانان و ميانسالان علي اكبر عباس عبدالله و جعفر را ،
- پيران حبيب عابس و مسلم بن عوسجه را ،
- زنان زينب (س) رباب و ام وهب را
- حتي كودكان اصغر و سكينه را.
كربلا از اين جهت نيز در جنگ هاي تاريخ اسلام يك استثنا است ...
☑️ كربلا سرزمين بي بهانگي است تشنگي بهانه نجنگيدن و تنهايي دليل گريز تسليم و ذلت پذيري نيست .
☑️همه رنگ ها نیز در کربلا یافت می شوند؛ سیاه مانند جون ، غلام ابوذر ز سفید مانند اسلم ترکی.
☑️ گویا همه گروه های اجتماعی نیز در کربلا نماینده دارند: معلمان، بازاریان، تازه ایمان آورندگان، غلامان و... کربلا هرکس را که بخواهد با تکیه بر بهانهها ،صحنه حق را رها کند، خلع سلاح میکند؛ حتی کودک با گریه خویشتن میتواند نقش آفرین باشد. (توجیه المسائل کربلا،صفحه 31)
✳️ در واقعه کربلا، اگر امام حسین علیهالسّلام میخواست در مقابل حوادثِ بسیار تلخ و دشواری مثل شهادت علی اصغر، اسارت زنان، تشنگی کودکان، کشته شدن همه جوانان و حوادثِ فراوانِ دیگری که در کربلا قابل احصاست، با دیدِ یک متشرّعِ معمولی نگاه کند و عظمتِ رسالتِ خود را به فراموشی بسپارد، قدم به قدم میتوانست عقب نشینی کند و بگوید: «دیگر تکلیف نداریم. حال با یزید بیعت میکنیم. چاره چیست!؟ الضرورات تبیح المحذورات.» اما امام حسین علیهالسّلام چنین نکرد. این، نشانگر استقامت آن حضرت است. استقامت یعنی این! استقامت، همه جا به معنای تحمّل مشکلات نیست. تحمّل مشکلات برای انسان بزرگ، آسانتر است تا تحمّل مسائلی که بر حسب موازین - موازین شرعی، موازین عرفی، موازین عقلی ساده - ممکن است خلاف مصلحت به نظر آید. تحمّل اینها، مشکلتر از سایر مشکلات است.»
(برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۳۷۵/۰۳/۱۴)
🔴 مینی که دولت روحانی زیر پای دولت رییسی کاشت ۳ برابر فروش نفت، حقوق پرداخت می شود
🔻محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی پرداخت حقوق و مزایا در دستگاههای مختلف، اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی اعطای حقوقهای نجومی آن است که ما در این زمینه قانون دقیقی نداریم و مشکلات موجود در قانون، این مشکل را تشدید کرده است.
🔺 به بانکها اجازه داده میشود که هیئت مدیره آن بانک در پایان سال برای اعضای خودش پاداشی را تعیین کند و متأسفانه سقفی هم ندارد.
🔺 یکی از دلایل اصلی اعطای حقوقهای نامتعارف، قوانین ما است که اغلب قابل تفسیر و دور زدن هستند.
🔺 ما الان تقریباً ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حقوق میدهیم در حالی که اگر کل نفتی را که انتظار داریم بتوانیم به فروش برسانیم، ۲۰۰ هزار میلیارد است. اگر همین گونه پیش برویم، هر سال باید از بانک مرکزی استقراض کنیم تا فقط بتوانیم حقوقها را پرداخت کنیم.
💢وفاداری علمدار کربلا‼️
✳️بعد از واقعه عاشورا، لشکریان عمرسعد، وسایل غارت شده شهدای كربلا را نزد یزید بردند. در میان آن وسایل پرچم بزرگی بود.
✔️یزید و وزیران ومشاوران ،همه نسبت به این پرچم بهت زده بودند چون همه جای چوبه پرچم، سوراخ شده و آسیب دیده و تنها جای یک دست بر روی چوبه آن سالم بود.
✔️یزید از روی حیرت و تعجب پرسید: این پرچم را چه كسی حمل می كرد؟ گفتند: عباس بن علی (علیهما السلام) (ابوالفضل العباس).
✔️یزید از روی تحیر و تعجب برای تجلیل از پرچمدار كربلا سه بار برخاست و نشست. سپس رو به حاضران كرد و گفت:
"به این پرچم بنگرید كه بر اثر صدمات و ضربه ها، هیچ جایش سالم نمانده است؛ جز دستگیره پرچم. این نشان از وفاداری علمداری دارد که تحت هیچ شرایطی علم را رها نكرده است.
✔️درس ولایتمداری قمر بنی هاشم در تمامی ماموریت هایی که بر عهده داشت اعم از علمداری، سقایی ، حافظ خیام و جان اباعبدالله بودن الگوی همگان بویژه در شرایط سخت ودشوار امروز جامعه ماست.
✳️درس ولایتمداری از عاشورائیان دشت کربلا را باید در ماندگاری بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی دانست که رمز آن اتصال امت به امام بوده است .
✔️به نقل از یکی از بزرگان : اگر امت بی امام خطر ندارد واگر امام بی امت اقتدار ندارد اما قطعا امت متصل به امام شکست ندارد . این تجربه موفقیت آمیز ، بیش از چهل سال است که انقلاب اسلامی ایران در اوج دشمنی ها وکینه توزی های دشمنانش، با خود به همراه دارد و با افتخار به پیش می رود.
امشب شهادت نامه عشاق امضا میشود
فردا ز خون عاشقان این دشت دریا میشود
امشب کنار یک دگر نشسته آل مصطفی
فردا پریشان جمعشان چون قلب زهرا میشود
امشب .. حتی اگر این خیمه خون خدا
فردا به دست دشمنان برکنده از پا میشود
امشب صدای خواندن قرآن به گوشهایت ولی
فردا صدای الامان زین دشت برپا میشود
امشب کنار مادرش لب تشنه اصغر خفته است
فردا خدایا بسترش آغوش صحرا میشود
امشب که جمع کودکان در خواب ناز آسوده اند
فردا به زیر خارها گمگشده پیدا میشوند
امشب رقیه حلقه زرین اگر دارد به گوش
فردا در این گوشوار از گوش او وا میشود
امشب به خیل تشنگان عباس باشد پاسبان
فردا کنار الغمه بی دست سقا میشود
امشب که قاسم زینت گلزار آل مصطفی
فردا ز مرکب سرنگون این سرو رعنا میشود
امشب بود جای علی آغوش گرم مادرش
فردا چو گلها پیکرش پامال اعدا میشود
امشب گرفته در میان اصحاب ثارالله را
فردا عزیز فاطمه بی یار و تنها میشود
امشب به دست شاه دین باشد سلیمانی نگین
فردا به دست ساربان این حلقه یغما میشود
امشب شهادت نامه عشاق امضا میشود
فردا ز خون عاشقان این دشت دریا میشود
*عاشوراى حسینى*
شهادت امام حسین ع و اصحاب آن حضرت (61ق)
روز عاشورا و روز شهادت امام حسین (علیه السلام) است و در این روز در کربلا در وقت صباح حضرت امام حسین (ع) دست به دعا برداشت و گفت: اَللهُمَّ انتَ ثِقَتى فى کُلّ کَربِ وَ انتَ رَجائىِ فى کُلّ شِدَّه ...."1"
پس صف آرائى لشکر خود نمود و امر فرمود تا آتش در هیزم هاى خندق زدند که آن خندق آتش حاجب باشد از رفتن لشکر به جانب خیمه هاى زنان.
از آن طرف عمر سعد نیز صفوف لشکر خود را آراست.
در آن زمان، حضرت سوار بر شترى شد و ما بین دو لشکر ایستاد و اهل عراق را ندا کرد و بعد از حمد و صلوات، نسب خود را اظهار نمود و بیان فرمود که آیا شما نیستید که نامه هاى متواتر به من نوشتید و مرا بدین جا دعوت کردید؟ الحال چه شده؟ آیا من کسى را کشته ام یا کسى را آسیبى زده ام یا مالى از کسى برده ام؟ براى چه به کشتن من جمع شده اید؟
عمر سعد تیرى به چله کمان گذاشت و با لشکر گفت که شهادت دهید نزد امیر که من بودم اول کسى که تیر به جانب حسین(ع) افکند. همین که آن تیر را افکند، لشکر او نیز سید الشهدا(ع) را تیر باران کردند.
حضرت فرمود به اصحاب خود که خدا رحمت کند شماها را، مهیّا شوید مرگى را که چاره ندارید و در همان ساعت جماعتى از اصحاب آن جناب شهید شدند و پیوسته یک یک به میدان رفتند و شهید شدند تا وقت ظهر شد. ابو ثمامه عرض کرد وقت زوال است مى خواهم یک نمازى دیگر با شما به جا بیاورم. از لشکر عمر سعد مهلت نماز خواستند. آن کافران بى حیا مهلت ندادند. لاجرم زهیر بن قین و سعید بن عبدالله خود را وقایه آن جناب کردند و هر تیر و نیزه که وارد مى شد، بر بدن خود مى خریدند تا آن جناب نماز خود را تمام کرد.
بالجمله یک یک اصحاب به میدان رفتند و شهید شدند تا نوبت به جوانان هاشمى رسید. ایشان نیز یک یک به جهاد رفتند و به نحوى جهاد کردند و شهید شدند که از قصور حالشان، جگرها آتش مى گیرد.
جناب على اکبر، چون خواست به میدان برود، پدر نگاه مأیوسانه به قامت او کرد. گریه او را فرو گرفت و کلمات معروفه ( اَللّهُمَّ اَشهَدُ عَلى هولاءِ القَومِ )"2" را فرمود. على اکبر چون به میدان رفت و جنگ کرد و تشنگى در او خیلى تأثیر کرد، برگشت نزد پدر و گفت : یا ابا! العطش قد قتلنى و ثقل الحدید اجهدنى.
خدا داند که در این حال چه بر آن پدر مهربان گذشت که آبى نداشت که جگر تفته فرزندش را خنک کند. لاجرم سخت بگریست و على به میدان برگشت و جهاد کرد تا او را شهید کردند. همین که پدر بالاى سر او آمد و آن بدن پاره پاره و صورت شبیه رسول خدا(ص) را به خون و غبار آلوده دید، صورت به آن صورت نهاد و فرمود:
قتل الله قوما قتلوک ما اجرئهم على الرحمن و على انتهاک حرمة الرسول على الدنیا بعدک العفاء."3"
و هکذا ملاحظه نمود شهادت قاسم و واقعه قطع شدن دستهاى جناب ابوالفضل و کیفیت شهادت آن مظلوم و سایر شهدا که مجال ذکر آن نیست.
بالاتر از همه تذکر شهادت آن طفل رضیع است. نمى دانم که سید مظلومان چه حالى داشته، آن وقتى که آن طفل را به آنجناب دادند که آبى براى او بگیرد عوض آن که آن قوم بى حیا آن طفل را آب دهند، تیرى بگلوى نازک او زدند که آن طفل در دست پدر، جان داد و تأمل کن در حال عبدالله بن الحسن آن هنگامى که عموى خود را در قتلگاه میان لشکر تنها دید، از خیمه نزد آن جناب دوید، وقتى رسید که ظالمى شمشیر بلند کرده بود که به آن حضرت زند. عبدالله گفت: واى بر تو اى فرزند خبیثه! مى خواهى عموى مرا بکشى. پس دست خود را سپر کرد. شمشیر دست مقدّس او را قطع کرد و به پوست آویزان شد. پس آن مظلوم ناله اش بلند شد که یا امّاه (عماه).
حضرت او را در دامن گرفت و او را تسلى مى داد که حرمله او را تیرى بزد و شهید کرد.
ملاحظه کن و کیفیت شهادت خود آن مظلوم را ببین که چه گذشته بر آن حضرت و بر اهل بیت او. خصوص آن وقتى که به جهت وداع ایشان به خیام آمد و آن ها را صدا زد و با یک یک وداع کرد و امر به صبر فرمود و آن لباس کهنه را طلبید و در زیر جامه هاى خود پوشید و به میدان رفت و رجز خواند و با آن حال تشنگى و داغ هاى کمرشکن که آن حضرت دیده بود، چه نوع مبارزت و شجاعتى از آن حضرت ظاهر شد تا آن که پیشانى مقدسش را شکستند. جامه بلند کرد که خون از چهره پاک نماید، تیر زهر آلود سه شعبه به قلب مبارکش رسید، همین که آن تیر را از قفا بیرون کشید، مانند ناودان خود از جاى آن جارى شد. حضرت دست ها را از آن پر مى کرد و به جانب آسمان مى ریخت و هم به سر و صورت خویش مى مالید.
در این وقت بواسطه آن زخم و زخم هاى فراوان دیگر که بر بدنش بود، ضعف و ناتوانى عارض آن جناب شد. از کارزار ایستاد. مالک بن یسر به جانب آن جناب روان شد و ناسزا گفت و شمشیرى بر سر مبارکش زد که کلاه زیر عمّامه آن حضرت مملو از خون شد و صالح بن وهب نیزه بر پهلوى مبارکش زد که از اسب بر روى زمین افتاد.
جناب زینب چون این بدید، از خیمه بیرون دوید و فریاد برداشت: وا اخاه! وا سیداه! و
ا اهل بیتاه!"5". اى کاش آسمان خراب مى شد و بر زمین مى افتاد و کاش کوه ها از هم مى پاشید و عمر سعد را فرمود: اى عمر! ابو عبدالله را مى کشند و تو او را نظاره مى کنى؟ آن ملعون جواب نگفت.
زینب با لشکر فرمود: واى بر شما! مگر میان شما یک نفر مسلمان نیست. احدى جواب او را نداد و بالجمله شمر لشکر را ندا کرد که مادر بر شما بگرید، چه انتظار مى برید، چرا کار حسین را تمام نمى کنید. پس همگى بر آن حضرت از هر سو حمله کردند.
حصین بن نمیر، تیرى بر دهان مقدّسش زد و ابو ایّوب غنوى تیرى بر حلقوم شریفش زد و رزعة بن شریک ضربتى بر شانه چپش زد و سنان بن انس نیزه بر گلوى مبارکش فرو برد و تیرى بر نحر شریف آن مظلوم زد.
پس آن جناب را شهید کردند به نحوى که ذکرش را شایسته نمى دانم. پس از آن ، بدن مقدسش را برهنه کردند و لشکر به خیام محترمش ریختند و آنچه در خیمه ها بود، بردند و زن هاى داغدیده را بیازردند، زنها ناله هاشان بلند شد. عمر سعد به جانب خیام آمد. زن ها نزدیک او جمع شدند و چنان صیحه کشیدند و گریستند که ابن سعد به حال آنها رقّت کرد. فریاد زد که کسى متعرض ایشان نشود. زن ها خواهش لباسهاى ربوده خود را نمودند. عمر سعد حکم به ردّ کرد، لکن کسى بر ایشان رد نکرد و این واقعه، مفصّل است و مقام را گنجایش بیش از این نیست والى الله المشتکى و هو المستعان.
شایسته است که شیعیان در این روز مشغول کارى از کارهاى دنیا نشوند و از براى خانه خود چیزى ذخیره نکنند و مشغول گریه و نوحه و مصیبت باشند تعزیت حضرت امام حسین (ع) را اقامه نمایند و به ماتم اشتغال نمایند؛ چنان چه در ماتم عزیزترین اولاد و قلوب خود اشتغال مى نمایند و زیارت کنند حضرت سید الشهدا(ع) را به زیارات عاشورا و سعى کنند بر نفرین و لعن بر قاتلان آن حضرت و تعزیت گویند یکدیگر را در مصیبت آن حضرت و بگویند:
اعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیه السلام و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه الامام المهدى من آل محمد علیهم السلام."6"
و اگر کسى در این روز در نزد قبر امام حسین(ع) باشد و مردم را آب دهد، مثل کسى باشد که لشکر آن حضرت را آب داده باشد و با آن جناب در کربلا حاضر شده باشد.
خواندن هزار مرتبه توحید در این روز فضیلت دارد.
از حضرت صادق (ع) مروى است که هر که در روز عاشورا هزار مرتبه سوره اخلاص بخواند، خداوند رحمان نظر کند به او و کسى را که خداوند رحمان نظر فرماید، عذاب نکند هرگز. ظاهراً مراد، نظر رحمت و شفقت است.
و نیز شایسته است که شیعیان در این روز امساک کنند از خوردن و آشامیدن، بى آنکه قصد روزه کنند و در آخر روز، بعد از عصر افطار کنند به غذاهاى که اهل مصیبت مى خورند مثل ماست"7" یا شیر و امثال آن ها، نه مثل غذاهاى لذیذه و آن که جامه هاى پاکیزه بپوشند و بندها را بگشایند و آستین ها را بالا کنند به هیأت صاحبان مصیبت.
شیخ طوسى در مصباح از عبدالله بن سنان روایت کرده است که گفت: من در روز عاشورا به خدمت حضرت امام جعفر صادق (ع) رفتم. دیدم که رنگ مبارکش متغیر و آثار حزن و اندوه از روى شریفش ظاهر است و مانند مروارید، آب از دیده هاى مبارکش مى ریزد. گفتم : یابن رسول الله! سبب گریه شما چیست ؟ هرگز دیده شما گریان مباد. فرمود: مگر غافلى که امروز چه روزى ست؟ مگر نمى دانى که در مثل این روز، جدّ من، حسین(ع) شهید شده است؟ گفتم: یابن رسول الله! چه مى فرمایید درباره روزه این روز؟ فرمود: روزه بدار، بى نیت روزه، و در روز افطار کن نه از روى شماتت و تمام روز را روزه مدار و بعد از عصر به یک ساعت به شربى از آب افطار کن که درمثل این روز در این وقت، جنگ از آل رسول منقضى شد و سى نفر از ایشان به اموالى ایشان بر زمین افتاده بودند که هر یک از ایشان اگر در حیات حضرت رسول(ص) فوت مى شد، آن حضرت صاحب تعزیه او بود. پس حضرت آن قدر گریست که محاسن شریفش تَر شد...
در اواخر روز عاشورا سزاوار است که یاد آورى از حال حرم امام حسین (ع) و دختران و اطفال آن حضرت که در این وقت در کربلا اسیر اعدا و مشغول به حزن و بکا بودند و مصیبت هایى بر ایشان گذشته که در خاطر هیچ آفریده خطور نکند و قلم را تاب نوشتن نباشد. پس برخیزى و سلام کنى بر رسول خدا و على مرتضى و فاطمه زهرا و حسن مجتبى و سایر امامان از ذرّیه سید الشهدا (ع) و ایشان را تعزیت گویى بر این مصایب عظیمه با قلب محزون و چشم گریان."8"
بدان که در این روز سنه 226ه ، بُشر بن حارث حافى ، عارف معروف وفات کرد. گویند اصلش از مرو است و در ابتداى امر، مردى بوده پیوسته به شرب خمر و استماع ساز و غنا و طرب و سایر ملاهى اشتغال داشته تا آن که روزى حضرت موسى بن جعفر (ع) از در خانه او عبور مى فرمود، یکى از کنیزان بُشر از خانه بیرون آمده بود. حضرت به او فرمود: آقاى تو آزاد است یا بنده؟ گفت: حُر و آزاد است. فرمود: چنین است، اگر بنده بود به شرایط عبودیت و بندگى رفتار مى کرد. چون کنیز وارد خانه شد، این سخن را براى بُشر