فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گرمترین خاک دنیا
🔴 دکتر اکبری: اگر طالبان با آمریکا مبارزه نمیکرد معلوم نبود وضعیت امروز افغانستان به چه شکلی بود مردم افغانستان به طالبان پیوستند و آمریکا را اخراج کردند
🔰سخنان بسیار مهم دکتر اکبری جانشین دبیرکل بیداری اسلامی و معاون فرهنگی سپاه قدس پیرامون طالبان در برنامه پرونده ویژه شبکه سه:
🔸برای هیمنه آمریکا بسیار بد بود که اینگونه از افغانستان خارج شود، مردم به طالبان پیوستند و با آمریکا مبارزه کردند و آمریکا از افغانستان اخراج شد.
🔸طالبان واقعا با داعش جنگید و نگذاشت داعش در افغانستان رشد کند و شاهد بودیم که در یکسری از این جنگها آمریکاییها به داعش کمک کردند و با طالبان مقابله کردند.
🔸اگر طالبان با آمریکا مبارزه نمیکرد معلوم نبود وضعیت امروز افغانستان به چه شکلی بود.
🔸طالبان بارها تبلیغاتی که علیه هاشان میشود را محکم رد کرده به طور مثال یکسری فیلمهایی منتشر شد که طالبان در حال سربریدن مردم است طالبان گفته این موضوع دروغ است و بلکه اینها که در این فيلم می بیند افراد ما(طالبان) هستند که توسط داعش سرشان بریده میشود.
🔸امروز طالبان به عقاید و فرهنگ و آداب سایر مذاهب احترام میگذارد.
🔸طالبان از قدیم با ایران ارتباط دارد، چندین بار هیئت به ایران فرستاده اند و چندین بار این موضوع رسانهای شده است.
🔸ما نگاهمان این نیست که طالبان هیچ اشکال و نقصی ندارد اما طالبان امروز با گذشتهاش بسیار متفاوت است. اگر طالبان بخواهد مثل گذشته حکومت کند قطعا مثل گذشته هم دوامی نخواهد داشت.
🔸طالبان امروز یک مجموعهای ست که با کشورهای مختلف دنیا مثل چین، آمریکا و روسیه مذاکره میکند و بسیاری از کشورها آن را پذیرفتهاند.
✅ماجرای وعده های جنجالی مخبر چی بود؟
🅾 ماجرای وعده های مخبر چه بود؟ آیا واکسن ایرانی شکست خورد؟ ایا مخبر بلوف زد؟ ایا قصد داشت مانع واردات واکسن خارجی شود؟ آیا واکسن ایرانی زمین خورد و مردم کشته شدند؟ دیگه چه شبهه ای هست؟
🌀مرورکنیم اخبار رو. خیلی پیچیده نیست.
👈5 اردیبهشت مخبر گفت تا اخر تیر 12 میلیون و تا آخر مرداد 20 میلیون و تا آخر شهریور 50 میلیون واکسن تولید می کنیم.
آیا این وعده محقق شد؟ خیر 👈 چرا؟
🅾اول ببینیم مخبر چرا وعده داد.
مصاحبه مخبر بعد از جلسه با وزیر بهداشت بود که خبرش منتشر شد. نمکی در این جلسه وعده کرد تا نیمه اردیبهشت مجوز واکسن برکت ارائه شود. اما مجوز نرسید. چرا؟ چون تست های وزارت بهداشت نهایی نشده بود.
👈مجوز کی رسید؟ 25 خرداد.
👈بعد از مجوز چه شد؟ مشکل فقط مجوز بود؟
تولید واکسن برکت سه خط تولید داشت
خط اول 4 میلیون دوز در ماه تولید می کند.
خط دوم 8 میلیون.
خط سوم 25 میلیون.
مخبر براساس این سه خط تولید وعده 50 میلیونی تولید واکسن داد. طبیعی است که اگر این سه خط تولید مثل ساعت کار کند فراتر از این 50 میلیون تولید می شود.
👈اما نشد. 👈چرا؟ 👈چقدر تولید شد؟
🔹از اول تیر خط اول تولید راه افتاد. حدودا هفته ای یک میلیون دوز واکسن تولید شده است. یعنی در تیرماه 4 میلیون تولید شد. تا امروز هم به 7 میلیون رسیده است. تا پایان مرداد می شود 8 میلیون.
خط دوم تولید قرار بود از اول مرداد راه بیافتد. نشد. 👈چرا؟ بخاطر تحریم مانع ورود چند قطعه نهایی تجهیزات شدند. اما با این حال تحریم ها را دور زدن و تجهیزات وارد شد. از اول شهریور خط دوم هم راه می افتد و تا پایان شهریور به 20 میلیون دوز واکسن می رسیم. (8 تا از خط اول و 12 تا از خط دوم.)
🅾خط سوم چه شد؟ خط سوم که خط تولید انبوه با ظرفیت 25 میلیون دوز بود، قرار بود از اول شهریور راه اندازی شود. 👈راه اندازی نمی شود. 👈چرا؟ 95 درصد قطعات وارد و 5 درصد قطعات توسط ابلیس تحریم شده است. اما جبهه ضدایران بزودی زانو خواهد زد و 5 درصد باقی مانده نیز وارد می شود و خط سوم هم وارد مدار می شود و با یکی دوماه تاخیر وعده ها محقق می شود.
🅾خیلی پیچیده است؟ یه کت به خیاط سفارش میدهید تاخیر ندارد؟ اگر تاخیر کند یعنی کت زمین خورده است یا کت ساز؟ بخدا زشت است پای منبر ذهن های زنگ زده اسیر شویم.
ایران بین 6 کشور تولید کننده واکسن قرار دارد و با قدرت تولید می کند. بیشترین کارایی را هم بین واکسن های وارداتی داشته است. طبیعی است که راهزن های رسانه ای عصبی باشند. از تاجزاده و زیباکلام هم که انتظاری نیست. با خود تحقیری کاسبی لایک می کنند. ولی من و تو چرا؟
✅میگن مخبر چرا وقتی برکت بود از تولید میگفت امروز که معاون است از خرید؟👇👇
پاسخ در سوال است. چون آن زمان مدیر تولید بود و امروز مدیر مصرف. آنروز باید تولید می کرد و امروز باید مصرف کند. طبیعی است که برای مدیریت مصرف هم باید تقاضای داخلی کند و هم خارجی.
مگر آن زمان که گفت 50 میلیون، نیاز 50 میلیون بود؟ خیر. 120 میلیون دوز نیاز کشور بود. یعنی همان زمان هم از جمله مخبر استفاده می شود که حداقل 70 میلیون هم باید خریداری شود.
خلاصه گول نخوریم.
💢کربلا حجت بالغه‼️
انسان نيازمند حجت برهان و بهانه شكني است خداوند در هدف بعثت انبيا مي فرمايد :« لئلا يكون للناس علي الله حجه بعد الرسل » « تا براي مردم پس از (فرستادن ) پيامبران در مقابل خدا (بهانه و) حجتي نباشد . » (سوره نسا آيه 165 )
✳️كربلا حجت بالغه است سرزمین اتمام حجت است .
☑️كربلا از نظرگاه سني « حجت » است و تقريبا هر كس در كربلا مي تواند الگوي سني خود را بيابد .
- نوجوانان قاسم عبدالله بن الحسن و عمرو بن جناده را ،
- جوانان و ميانسالان علي اكبر عباس عبدالله و جعفر را ،
- پيران حبيب عابس و مسلم بن عوسجه را ،
- زنان زينب (س) رباب و ام وهب را
- حتي كودكان اصغر و سكينه را.
كربلا از اين جهت نيز در جنگ هاي تاريخ اسلام يك استثنا است ...
☑️ كربلا سرزمين بي بهانگي است تشنگي بهانه نجنگيدن و تنهايي دليل گريز تسليم و ذلت پذيري نيست .
☑️همه رنگ ها نیز در کربلا یافت می شوند؛ سیاه مانند جون ، غلام ابوذر ز سفید مانند اسلم ترکی.
☑️ گویا همه گروه های اجتماعی نیز در کربلا نماینده دارند: معلمان، بازاریان، تازه ایمان آورندگان، غلامان و... کربلا هرکس را که بخواهد با تکیه بر بهانهها ،صحنه حق را رها کند، خلع سلاح میکند؛ حتی کودک با گریه خویشتن میتواند نقش آفرین باشد. (توجیه المسائل کربلا،صفحه 31)
✳️ در واقعه کربلا، اگر امام حسین علیهالسّلام میخواست در مقابل حوادثِ بسیار تلخ و دشواری مثل شهادت علی اصغر، اسارت زنان، تشنگی کودکان، کشته شدن همه جوانان و حوادثِ فراوانِ دیگری که در کربلا قابل احصاست، با دیدِ یک متشرّعِ معمولی نگاه کند و عظمتِ رسالتِ خود را به فراموشی بسپارد، قدم به قدم میتوانست عقب نشینی کند و بگوید: «دیگر تکلیف نداریم. حال با یزید بیعت میکنیم. چاره چیست!؟ الضرورات تبیح المحذورات.» اما امام حسین علیهالسّلام چنین نکرد. این، نشانگر استقامت آن حضرت است. استقامت یعنی این! استقامت، همه جا به معنای تحمّل مشکلات نیست. تحمّل مشکلات برای انسان بزرگ، آسانتر است تا تحمّل مسائلی که بر حسب موازین - موازین شرعی، موازین عرفی، موازین عقلی ساده - ممکن است خلاف مصلحت به نظر آید. تحمّل اینها، مشکلتر از سایر مشکلات است.»
(برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۳۷۵/۰۳/۱۴)
🔴 مینی که دولت روحانی زیر پای دولت رییسی کاشت ۳ برابر فروش نفت، حقوق پرداخت می شود
🔻محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی پرداخت حقوق و مزایا در دستگاههای مختلف، اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی اعطای حقوقهای نجومی آن است که ما در این زمینه قانون دقیقی نداریم و مشکلات موجود در قانون، این مشکل را تشدید کرده است.
🔺 به بانکها اجازه داده میشود که هیئت مدیره آن بانک در پایان سال برای اعضای خودش پاداشی را تعیین کند و متأسفانه سقفی هم ندارد.
🔺 یکی از دلایل اصلی اعطای حقوقهای نامتعارف، قوانین ما است که اغلب قابل تفسیر و دور زدن هستند.
🔺 ما الان تقریباً ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حقوق میدهیم در حالی که اگر کل نفتی را که انتظار داریم بتوانیم به فروش برسانیم، ۲۰۰ هزار میلیارد است. اگر همین گونه پیش برویم، هر سال باید از بانک مرکزی استقراض کنیم تا فقط بتوانیم حقوقها را پرداخت کنیم.
💢وفاداری علمدار کربلا‼️
✳️بعد از واقعه عاشورا، لشکریان عمرسعد، وسایل غارت شده شهدای كربلا را نزد یزید بردند. در میان آن وسایل پرچم بزرگی بود.
✔️یزید و وزیران ومشاوران ،همه نسبت به این پرچم بهت زده بودند چون همه جای چوبه پرچم، سوراخ شده و آسیب دیده و تنها جای یک دست بر روی چوبه آن سالم بود.
✔️یزید از روی حیرت و تعجب پرسید: این پرچم را چه كسی حمل می كرد؟ گفتند: عباس بن علی (علیهما السلام) (ابوالفضل العباس).
✔️یزید از روی تحیر و تعجب برای تجلیل از پرچمدار كربلا سه بار برخاست و نشست. سپس رو به حاضران كرد و گفت:
"به این پرچم بنگرید كه بر اثر صدمات و ضربه ها، هیچ جایش سالم نمانده است؛ جز دستگیره پرچم. این نشان از وفاداری علمداری دارد که تحت هیچ شرایطی علم را رها نكرده است.
✔️درس ولایتمداری قمر بنی هاشم در تمامی ماموریت هایی که بر عهده داشت اعم از علمداری، سقایی ، حافظ خیام و جان اباعبدالله بودن الگوی همگان بویژه در شرایط سخت ودشوار امروز جامعه ماست.
✳️درس ولایتمداری از عاشورائیان دشت کربلا را باید در ماندگاری بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی دانست که رمز آن اتصال امت به امام بوده است .
✔️به نقل از یکی از بزرگان : اگر امت بی امام خطر ندارد واگر امام بی امت اقتدار ندارد اما قطعا امت متصل به امام شکست ندارد . این تجربه موفقیت آمیز ، بیش از چهل سال است که انقلاب اسلامی ایران در اوج دشمنی ها وکینه توزی های دشمنانش، با خود به همراه دارد و با افتخار به پیش می رود.
امشب شهادت نامه عشاق امضا میشود
فردا ز خون عاشقان این دشت دریا میشود
امشب کنار یک دگر نشسته آل مصطفی
فردا پریشان جمعشان چون قلب زهرا میشود
امشب .. حتی اگر این خیمه خون خدا
فردا به دست دشمنان برکنده از پا میشود
امشب صدای خواندن قرآن به گوشهایت ولی
فردا صدای الامان زین دشت برپا میشود
امشب کنار مادرش لب تشنه اصغر خفته است
فردا خدایا بسترش آغوش صحرا میشود
امشب که جمع کودکان در خواب ناز آسوده اند
فردا به زیر خارها گمگشده پیدا میشوند
امشب رقیه حلقه زرین اگر دارد به گوش
فردا در این گوشوار از گوش او وا میشود
امشب به خیل تشنگان عباس باشد پاسبان
فردا کنار الغمه بی دست سقا میشود
امشب که قاسم زینت گلزار آل مصطفی
فردا ز مرکب سرنگون این سرو رعنا میشود
امشب بود جای علی آغوش گرم مادرش
فردا چو گلها پیکرش پامال اعدا میشود
امشب گرفته در میان اصحاب ثارالله را
فردا عزیز فاطمه بی یار و تنها میشود
امشب به دست شاه دین باشد سلیمانی نگین
فردا به دست ساربان این حلقه یغما میشود
امشب شهادت نامه عشاق امضا میشود
فردا ز خون عاشقان این دشت دریا میشود
*عاشوراى حسینى*
شهادت امام حسین ع و اصحاب آن حضرت (61ق)
روز عاشورا و روز شهادت امام حسین (علیه السلام) است و در این روز در کربلا در وقت صباح حضرت امام حسین (ع) دست به دعا برداشت و گفت: اَللهُمَّ انتَ ثِقَتى فى کُلّ کَربِ وَ انتَ رَجائىِ فى کُلّ شِدَّه ...."1"
پس صف آرائى لشکر خود نمود و امر فرمود تا آتش در هیزم هاى خندق زدند که آن خندق آتش حاجب باشد از رفتن لشکر به جانب خیمه هاى زنان.
از آن طرف عمر سعد نیز صفوف لشکر خود را آراست.
در آن زمان، حضرت سوار بر شترى شد و ما بین دو لشکر ایستاد و اهل عراق را ندا کرد و بعد از حمد و صلوات، نسب خود را اظهار نمود و بیان فرمود که آیا شما نیستید که نامه هاى متواتر به من نوشتید و مرا بدین جا دعوت کردید؟ الحال چه شده؟ آیا من کسى را کشته ام یا کسى را آسیبى زده ام یا مالى از کسى برده ام؟ براى چه به کشتن من جمع شده اید؟
عمر سعد تیرى به چله کمان گذاشت و با لشکر گفت که شهادت دهید نزد امیر که من بودم اول کسى که تیر به جانب حسین(ع) افکند. همین که آن تیر را افکند، لشکر او نیز سید الشهدا(ع) را تیر باران کردند.
حضرت فرمود به اصحاب خود که خدا رحمت کند شماها را، مهیّا شوید مرگى را که چاره ندارید و در همان ساعت جماعتى از اصحاب آن جناب شهید شدند و پیوسته یک یک به میدان رفتند و شهید شدند تا وقت ظهر شد. ابو ثمامه عرض کرد وقت زوال است مى خواهم یک نمازى دیگر با شما به جا بیاورم. از لشکر عمر سعد مهلت نماز خواستند. آن کافران بى حیا مهلت ندادند. لاجرم زهیر بن قین و سعید بن عبدالله خود را وقایه آن جناب کردند و هر تیر و نیزه که وارد مى شد، بر بدن خود مى خریدند تا آن جناب نماز خود را تمام کرد.
بالجمله یک یک اصحاب به میدان رفتند و شهید شدند تا نوبت به جوانان هاشمى رسید. ایشان نیز یک یک به جهاد رفتند و به نحوى جهاد کردند و شهید شدند که از قصور حالشان، جگرها آتش مى گیرد.
جناب على اکبر، چون خواست به میدان برود، پدر نگاه مأیوسانه به قامت او کرد. گریه او را فرو گرفت و کلمات معروفه ( اَللّهُمَّ اَشهَدُ عَلى هولاءِ القَومِ )"2" را فرمود. على اکبر چون به میدان رفت و جنگ کرد و تشنگى در او خیلى تأثیر کرد، برگشت نزد پدر و گفت : یا ابا! العطش قد قتلنى و ثقل الحدید اجهدنى.
خدا داند که در این حال چه بر آن پدر مهربان گذشت که آبى نداشت که جگر تفته فرزندش را خنک کند. لاجرم سخت بگریست و على به میدان برگشت و جهاد کرد تا او را شهید کردند. همین که پدر بالاى سر او آمد و آن بدن پاره پاره و صورت شبیه رسول خدا(ص) را به خون و غبار آلوده دید، صورت به آن صورت نهاد و فرمود:
قتل الله قوما قتلوک ما اجرئهم على الرحمن و على انتهاک حرمة الرسول على الدنیا بعدک العفاء."3"
و هکذا ملاحظه نمود شهادت قاسم و واقعه قطع شدن دستهاى جناب ابوالفضل و کیفیت شهادت آن مظلوم و سایر شهدا که مجال ذکر آن نیست.
بالاتر از همه تذکر شهادت آن طفل رضیع است. نمى دانم که سید مظلومان چه حالى داشته، آن وقتى که آن طفل را به آنجناب دادند که آبى براى او بگیرد عوض آن که آن قوم بى حیا آن طفل را آب دهند، تیرى بگلوى نازک او زدند که آن طفل در دست پدر، جان داد و تأمل کن در حال عبدالله بن الحسن آن هنگامى که عموى خود را در قتلگاه میان لشکر تنها دید، از خیمه نزد آن جناب دوید، وقتى رسید که ظالمى شمشیر بلند کرده بود که به آن حضرت زند. عبدالله گفت: واى بر تو اى فرزند خبیثه! مى خواهى عموى مرا بکشى. پس دست خود را سپر کرد. شمشیر دست مقدّس او را قطع کرد و به پوست آویزان شد. پس آن مظلوم ناله اش بلند شد که یا امّاه (عماه).
حضرت او را در دامن گرفت و او را تسلى مى داد که حرمله او را تیرى بزد و شهید کرد.
ملاحظه کن و کیفیت شهادت خود آن مظلوم را ببین که چه گذشته بر آن حضرت و بر اهل بیت او. خصوص آن وقتى که به جهت وداع ایشان به خیام آمد و آن ها را صدا زد و با یک یک وداع کرد و امر به صبر فرمود و آن لباس کهنه را طلبید و در زیر جامه هاى خود پوشید و به میدان رفت و رجز خواند و با آن حال تشنگى و داغ هاى کمرشکن که آن حضرت دیده بود، چه نوع مبارزت و شجاعتى از آن حضرت ظاهر شد تا آن که پیشانى مقدسش را شکستند. جامه بلند کرد که خون از چهره پاک نماید، تیر زهر آلود سه شعبه به قلب مبارکش رسید، همین که آن تیر را از قفا بیرون کشید، مانند ناودان خود از جاى آن جارى شد. حضرت دست ها را از آن پر مى کرد و به جانب آسمان مى ریخت و هم به سر و صورت خویش مى مالید.
در این وقت بواسطه آن زخم و زخم هاى فراوان دیگر که بر بدنش بود، ضعف و ناتوانى عارض آن جناب شد. از کارزار ایستاد. مالک بن یسر به جانب آن جناب روان شد و ناسزا گفت و شمشیرى بر سر مبارکش زد که کلاه زیر عمّامه آن حضرت مملو از خون شد و صالح بن وهب نیزه بر پهلوى مبارکش زد که از اسب بر روى زمین افتاد.
جناب زینب چون این بدید، از خیمه بیرون دوید و فریاد برداشت: وا اخاه! وا سیداه! و
ا اهل بیتاه!"5". اى کاش آسمان خراب مى شد و بر زمین مى افتاد و کاش کوه ها از هم مى پاشید و عمر سعد را فرمود: اى عمر! ابو عبدالله را مى کشند و تو او را نظاره مى کنى؟ آن ملعون جواب نگفت.
زینب با لشکر فرمود: واى بر شما! مگر میان شما یک نفر مسلمان نیست. احدى جواب او را نداد و بالجمله شمر لشکر را ندا کرد که مادر بر شما بگرید، چه انتظار مى برید، چرا کار حسین را تمام نمى کنید. پس همگى بر آن حضرت از هر سو حمله کردند.
حصین بن نمیر، تیرى بر دهان مقدّسش زد و ابو ایّوب غنوى تیرى بر حلقوم شریفش زد و رزعة بن شریک ضربتى بر شانه چپش زد و سنان بن انس نیزه بر گلوى مبارکش فرو برد و تیرى بر نحر شریف آن مظلوم زد.
پس آن جناب را شهید کردند به نحوى که ذکرش را شایسته نمى دانم. پس از آن ، بدن مقدسش را برهنه کردند و لشکر به خیام محترمش ریختند و آنچه در خیمه ها بود، بردند و زن هاى داغدیده را بیازردند، زنها ناله هاشان بلند شد. عمر سعد به جانب خیام آمد. زن ها نزدیک او جمع شدند و چنان صیحه کشیدند و گریستند که ابن سعد به حال آنها رقّت کرد. فریاد زد که کسى متعرض ایشان نشود. زن ها خواهش لباسهاى ربوده خود را نمودند. عمر سعد حکم به ردّ کرد، لکن کسى بر ایشان رد نکرد و این واقعه، مفصّل است و مقام را گنجایش بیش از این نیست والى الله المشتکى و هو المستعان.
شایسته است که شیعیان در این روز مشغول کارى از کارهاى دنیا نشوند و از براى خانه خود چیزى ذخیره نکنند و مشغول گریه و نوحه و مصیبت باشند تعزیت حضرت امام حسین (ع) را اقامه نمایند و به ماتم اشتغال نمایند؛ چنان چه در ماتم عزیزترین اولاد و قلوب خود اشتغال مى نمایند و زیارت کنند حضرت سید الشهدا(ع) را به زیارات عاشورا و سعى کنند بر نفرین و لعن بر قاتلان آن حضرت و تعزیت گویند یکدیگر را در مصیبت آن حضرت و بگویند:
اعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیه السلام و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه الامام المهدى من آل محمد علیهم السلام."6"
و اگر کسى در این روز در نزد قبر امام حسین(ع) باشد و مردم را آب دهد، مثل کسى باشد که لشکر آن حضرت را آب داده باشد و با آن جناب در کربلا حاضر شده باشد.
خواندن هزار مرتبه توحید در این روز فضیلت دارد.
از حضرت صادق (ع) مروى است که هر که در روز عاشورا هزار مرتبه سوره اخلاص بخواند، خداوند رحمان نظر کند به او و کسى را که خداوند رحمان نظر فرماید، عذاب نکند هرگز. ظاهراً مراد، نظر رحمت و شفقت است.
و نیز شایسته است که شیعیان در این روز امساک کنند از خوردن و آشامیدن، بى آنکه قصد روزه کنند و در آخر روز، بعد از عصر افطار کنند به غذاهاى که اهل مصیبت مى خورند مثل ماست"7" یا شیر و امثال آن ها، نه مثل غذاهاى لذیذه و آن که جامه هاى پاکیزه بپوشند و بندها را بگشایند و آستین ها را بالا کنند به هیأت صاحبان مصیبت.
شیخ طوسى در مصباح از عبدالله بن سنان روایت کرده است که گفت: من در روز عاشورا به خدمت حضرت امام جعفر صادق (ع) رفتم. دیدم که رنگ مبارکش متغیر و آثار حزن و اندوه از روى شریفش ظاهر است و مانند مروارید، آب از دیده هاى مبارکش مى ریزد. گفتم : یابن رسول الله! سبب گریه شما چیست ؟ هرگز دیده شما گریان مباد. فرمود: مگر غافلى که امروز چه روزى ست؟ مگر نمى دانى که در مثل این روز، جدّ من، حسین(ع) شهید شده است؟ گفتم: یابن رسول الله! چه مى فرمایید درباره روزه این روز؟ فرمود: روزه بدار، بى نیت روزه، و در روز افطار کن نه از روى شماتت و تمام روز را روزه مدار و بعد از عصر به یک ساعت به شربى از آب افطار کن که درمثل این روز در این وقت، جنگ از آل رسول منقضى شد و سى نفر از ایشان به اموالى ایشان بر زمین افتاده بودند که هر یک از ایشان اگر در حیات حضرت رسول(ص) فوت مى شد، آن حضرت صاحب تعزیه او بود. پس حضرت آن قدر گریست که محاسن شریفش تَر شد...
در اواخر روز عاشورا سزاوار است که یاد آورى از حال حرم امام حسین (ع) و دختران و اطفال آن حضرت که در این وقت در کربلا اسیر اعدا و مشغول به حزن و بکا بودند و مصیبت هایى بر ایشان گذشته که در خاطر هیچ آفریده خطور نکند و قلم را تاب نوشتن نباشد. پس برخیزى و سلام کنى بر رسول خدا و على مرتضى و فاطمه زهرا و حسن مجتبى و سایر امامان از ذرّیه سید الشهدا (ع) و ایشان را تعزیت گویى بر این مصایب عظیمه با قلب محزون و چشم گریان."8"
بدان که در این روز سنه 226ه ، بُشر بن حارث حافى ، عارف معروف وفات کرد. گویند اصلش از مرو است و در ابتداى امر، مردى بوده پیوسته به شرب خمر و استماع ساز و غنا و طرب و سایر ملاهى اشتغال داشته تا آن که روزى حضرت موسى بن جعفر (ع) از در خانه او عبور مى فرمود، یکى از کنیزان بُشر از خانه بیرون آمده بود. حضرت به او فرمود: آقاى تو آزاد است یا بنده؟ گفت: حُر و آزاد است. فرمود: چنین است، اگر بنده بود به شرایط عبودیت و بندگى رفتار مى کرد. چون کنیز وارد خانه شد، این سخن را براى بُشر
نقل کرد. کلام آن جناب در دل او اثر کرد. پا برهنه دوید تا به خدمت آن حضرت رسید و بر دست آن جناب توبه کرد و ترک خانه و زندگى گفت و پیوسته پا برهنه راه مى رفت به جهت آن که به این حال به سعادت و خدمت امام رسیده بود و به این سبب او را حافى لقب دادند و او را سه خواهر بود و هر سه بر طریقه او بودند و صوفیه را اعتقاد تمامى است به او.
در این روز سنه 352ه، معزالدّوله دیلمى مردم بغداد را امر کرد که دکاکین و بازارها را ببندید و طباخین طبخ نکنند و قبه هایى در بازار نصب کنند. پس زن ها با موهاى آشفته بیرون شدند و لطمه بر صورت زدند و اقامه ماتم براى جناب حسین بن على (ع) نمودند و این اول روزى بود که نوحه گرى شد براى آن حضرت در بغداد."9"
در این روز سنه 656ه، هلاکو وارد بغداد شد و واقعه او در بغداد معروف است"10" و در روز بیست و هشتم به آن اشاره خواهد شد.
"1-کافی،ص2،ص578.
2-بحار الانوار،ج45،ص42-43.
3-مثیر الاحزان،ص68.
4-اقبال الاعمال،ص573.
5-بحار الانوار،ج45،ص54؛اللهوف،ص124-125.
6-وسایل الشیعه،ج14،ص509؛مستدرک الوسایل،ج10،ص315.
7-شیخ فرموده که به قدر کمی تربت تناول کنند.
8-مصباح المتحجد،ص783.
9-البدایه و النهایه،ج11،ص276.
10-جمال السبوع بکمال العمل المشروع،ص9"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ فرازی از معروفترین سخنرانی شهید مطهری درباره حادثه کربلا تحت عنوان «شعارهای عاشورا»
☑️سلام های ویژه بر اعضای امام حسین علیه السلام
☑️یکی از ويژگىهاى امام حسين عليه السلام اين است كه بر تك تك اعضايش سلام داده مىشود، موضوعى كه در مورد ساير معصومان علیهم السلام سابقه ندارد:
1. السَّلَامُ عَلَى النَّحرِ المَنحُورِ؛ سلام بر آن گلوى بريده شده.
2. السَّلَامُ عَلَى النَّحرِ المَقطُوعِ؛ سلام بر آن گلوى قطع شده.
3. السَّلَامُ عَلَى الْخَدِّ التَّرِيبِ؛ سلام بر آن گونه هاى به خاك رسيده.
4. السَّلَامُ عَلَى الشَّيْبِ الْخَضِيبِ؛ سلام بر آن موهاى خضاب شده.
5. السَّلَامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلِيبِ؛ سلام بر آن بدن لخت و عريان.
6. السَّلَامُ عَلَى الثّغَرِ المَقرُوعِ؛ سلام بر آن دندانهاى چوب خرده.
7. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المَجرُوحِ؛ سلام بر آن جسد پر از زخم.
8. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المَطرُوحِ؛ سلام بر آن جسد رها شده.
9. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المُقَطّعِ؛ سلام بر آن جسد قطعه قطعه.
10. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المَرضُوضِ؛ سلام بر آن جسد خرد شده.
11. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المُتفَرَّقِ؛ سلام بر آن پيكر از همگسيخته.
12. السَّلَامُ عَلَى الْأَعْضَاءِ الْمُقَطَّعَات؛ سلام بر آن اعضاى قطعه قطعه شده.
13. السَّلَامُ عَلَى الرَّأْسِ المَقطُوعِ؛ سلام بر آن سر بريده.
14. السَّلَامُ عَلَى الرَّأْسِ الْمَرْفُوع؛ سلام بر آن سر بر نيزه شده.
15. السَّلَامُ عَلَى الرَّأْسِ المَنصُوبِ؛ سلام بر آن سر نصب شده.
16. السَّلَامُ عَلَى الرَّأْسِ المَوضُوعِ قُدّامِ يَزِيد؛ سلام بر آن سر قرار داده شده جلوى يزيد پليد.
17. السَّلَامُ عَلَى الرَّأْسِ المَوضُوعِ قُدّامِ ابنِ زِياد؛ سلام بر آن سر نهاده شده مقابل ابن زياد.
18. السَّلَامُ عَلَى الرَّأْسِ المَصلُوبِ عَلَى الشَّجَرَة؛ سلام بر آن سر آويزان بر درخت.
19. السَّلَامُ عَلَى الرَّأْسِ المَصلُوبِ عَلى بابِ دمشق؛ سلام بر آن سر آويزان بر دروازه دمشق.
20. السَّلَامُ عَلَى الرَّأْسِ المَصلُوبِ عَلى بابِ دارِ يَزِيد؛ سلام بر آن سر آويزان بر در يزيد پليد.
📚منابع:
📙 بحارالانوار مجلسی؛
📙 خصائص الحسینیة شوشتری؛
📙 ویژگیهای امام حسین علیه السلام
﷽
در روایتی از امام باقر(ع) پرسیده شد که در روز عاشورا چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟ حضرت فرمودند: بگوئید:
"أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ(ع)"؛
خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، امام مهدی از خاندان محمد(ص)، به خونخواهی او برمی خیزند.
🔴 دیندارانِ دنیاپرست !!!
🔹 در روز عاشورا عده ای از ظاهرالصلاح ها و به ظاهر مومنین که علاقه ای هم به امام حسین (ع) داشتند در بالای تپه ای ایستاده بودند و قتال کربلا را تماشا می کردند!! ؛ دست ها را بالا برده و متضرّعانه از خدا پیروزی مولا و امامِ زمانشان را استدعا می نمودند اما هیچ گاه وارد میدان کارزار نشدند و تا آخر کار هم به یاری امامشان نرفتند که نرفتند!!!
🔺بیاییم با خودمان روراست باشیم.
نکند عزاداری های ما هم در محرم ، عافیت طلبانه باشد!
نکند دعای فرج های ما هم منفعت طلبانه باشد!
آیا برای امام زمانمان به میدان آمده ایم یا فقط برایش دل سوزانده ایم؟!!
🔺وقال الحسین(ع) :
«الناسُ عَبیدُ الدّنیا و الدّین لَعِق علی السِنَتِهم یحوطونه مادرَّت مَعایشُهم فاذا مُحِّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»
«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک میشوند.»
🏴 أعظَمَ الله اُجُورَنا بِمُصابِنا بِالحُسَينِ وَ جَعَلَنا وَ إياكُم مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَأرِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الإمام المَهدِيِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ عليهم السلام
◾️فرارسیدن عاشورای حسینی و سالروز شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش را تسلیت عرض می کنیم.
#آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
# گستردگی و اهمیت عزاداری مکتب امام حسین (علیه السلام) نقش در بیداری ملت ها در سطح جهانی دارد.
در میان معرکهی جنگ میان مکتب فکری (حق و باطل) حلوا خیرات نمی کنند تا می توانند میتازند.
بنا هم نیست استکبار جهانی به جنگ نظامی تمام شده در دهه شصت و شکست فجیعانه شان اکتفا کند. گاهی بمب افکن های سیاسی و رسانه ای شان را فعال می کنند و گاهی به عرصه اقتصادی طمع می ورزند و گاهی هم وسط میدان علیه فرهنگ و اعتقادات می تازند.
در میانهی میدان حق و باطل مهم حرکت جهان تشیع است که دشمن را به لرزه انداخته است.
و این عاشورای حسینی هم مصداق اعظم این حرکت جهانی است.
که فقط بیداری اسلامی را پیش نمیبرد و امروز شامل بیداری دیگر ملت های غیر جهان اسلام هم می باشد و این عظمت این شور و شوق هوشیار کننده را می رساند.
امروز سردمداران مکتب فکری لیبرالیسم می ترسند و می لرزند که پس از گذشت 13 قرن نه تنها آتش عشق اباعبدالله (علیه السلام) و معارف قیامش خاموش نشده است که هیچ بلکه هر روز شعله ورتر و پهناور تر نیز می شود.
* معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟*
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشهاند
و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است.
پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛
و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند .
*اما* این معنا به دلایل زیر اشتباه است.
*آیا* واژه عاشورا برای دهم ماههای دیگر نیز به کار میرود ؟
مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟
یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟
*آیا*
اگر امام حسین(ع)
مثلاً ، در یازدهم محرم شهید میشدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود .
اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند.
به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند:
اول – ثانی - ثالث - رابع ...
و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ...
چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا ....
*اما* میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند ؛
لذا ، نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند.
*عاشورا*
روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت ،
به معنای معاشرت و مصاحبت است .
معاشر به ضم میم،
یعنی مصاحب
و عاشر ، اسم فاعل عشر است
که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
خداوند میفرماید:
«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»
(نساء/۱۹)
با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید .
عشیر یعنی همدم و رفیق
«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳)
چه بد دوستی انتخاب کردهاند
و چه بد معاشر و رفیقی است .
العاشور از ریشه عشر
به کسی گفته میشود که ،
معاشرت خصلت او باشد .
پس *العاشوراء؛*
جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند،
و *عاشورا* مبالغه است
از میل به معاشرت
یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا میرود.
*تاسوعا*
روزی برای وسعت ظرفیت.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی *نهم* را از دست میدهد.
*اتسع* به فتح الف یعنی ،
گروههای ۹ نفره شدند.
اما *اتسع* به کسر الف
یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید.
*اتساع* ، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت .
اتساع شرائین یعنی ، رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد.
*التاسوع* یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد ؛
و بالاخره ، *التاسوعا*
یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛
و *تاسوعا* این معنی را پیدا میکند؛
*روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد*
این دو نام از ابداعات *امام سجاد (ع) است*
و اگر در بعضی از روایات
از پیامبر (ص) از عاشورا گفته شده است ،اکثرا جعلیات بنیامیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (ع) است.
اما ، در مورد تاسوعا
تقریباً نداریم که قبلاً از
امام سجاد (ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از *عاشورا و تاسوعا*
خیلی عاشقانه است...
*برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن*
♨️ *آیت الله فقیه امامی به دیار باقی شتافت*
إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
🔻 متاسفانه با خبر شدیم دقایقی قبل روح عالم جلیل القدر سید کمال فقیه ایمانی به دیار باقی شتافت
🔻 ضمن عرض تسلیت به مردم شهید پرور اصفهان و شاگردان و بیت آن مرحوم، متعاقبا *مراسم ایشان* اطلاع رسانی خواهد شد.
🔴️رئیسی درگذشت آیت الله فقیه ایمانی را تسلیت گفت
♦️سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی درگذشت آیت الله سیدکمال فقیه ایمانی، از شاگردان امام خمینی(ره) و علمای بارز اصفهان را تسلیت گفت.
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
▪️خبر درگذشت عالم فاضل و فقیه پارسا آیت الله سید کمال فقیه ایمانی موجب تاثر اینجانب گردید.
♦️آن مرحوم که پرورش یافته خاندان علم و اجتهاد بود، عمر با برکت خویش را در مسیر نشر معارف مکتب امام صادق(ع) در حوزههای علمیه به ویژه در استان اصفهان و امور خیریه و عام المنفعه مصروف داشته و باقیات صالحات ارزشمندی را از خویش به یادگار گذاشته است و در صحنه های سیاسی و اجتماعی نیز همواره با نهضت حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه انقلاب همراه بودند.
♦️این جانب این مصیبت را به حوزه علمیه اصفهان و شاگردان و فرزندان آن مرحوم و خاندان فقیه ایمانی تسلیت عرض نموده، حشر و نشر آن مرحوم با سید و سالار شهیدان(ع) را از خداوند متعال خواستارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
🏴 ترسیم کلی از مبارزهی ائمه:
👈 بیشترین تلاش امام سجاد(علیهالسّلام) روی اصلاح اخلاق مردم گذشت
▪️ حضرت آیتالله خامنهای: سه مسئولیّت بر دوش امام سجّاد است: اوّلاً باید معارف دین را به مردم زمان خودش یاد بدهد. کار دوّم این است که بخصوص مسئلهى امامت براى مردم و در ذهنهاى مردم دوباره بازسازى بشود؛ و سوّم اینکه بگوید من امامم. بیشترین [زمانِ] تلاش امام سجّاد، روی آن کار اوّل گذشت، زمینه، زمینهاى بود که نوبت به مسئلهى «من امامم» نمیرسید؛ باید دین مردم درست میشد، باید اخلاق مردم درست میشد. ۱۳۶۵/۰۴/۲۸
🔗 مطالعه متن کامل بیانات:
💻 @khamenei_ir
🇦🇫خاطرات خوب و بد مردم افغانستان از طالبان
🔹طالبان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ بر ۹۰ درصد از خاک افغانستان حاکم شده و حکومت تشکیل داده بود، مردم از آن دوران چند خاطره بد دارند و البته با توجه به عملکرد بد دولت های بعد از طالبان تا کنون برخی اتفاقات در آن دوران خاطرات خوب مردم از طالبان هم شده است.
⚠️خاطرات بد⚠️
1⃣عدم پذیرش طالبان در نظام بین الملل و تحقیر افغانستان و انزوای سیاسی
2⃣ رفتار های خشک و سخت گیری های مذهبی
3⃣عدم توجه به قومیت های مختلف در افغانستان
5⃣محرومیت اجتماعی
✳️خاطرات خوب✳️
1⃣ برقراری امنیت نسبی بر خلاف دولت های بعدی که توانایی ایجاد امنیت را نداشتند
2⃣ کاهش تولید مواد مخدر به طوریکه در زمان طالبان ۲۰۰ تن مواد مخدر تولید می شد چون طالبان با کشت خشخاش مقابله می کردند . بعد از اشغال افغانستان ، مقابله با مواد مخدر به انگلیس واگذار شد اما حالا ۹۰۰۰ تن مواد مخدر در افغانستان تولید می شود .
3⃣ مقابله با فساد . بر خلاف دولت های بعدی و بخصوص اشرف غنی که فساد گسترده دولت را فرا گرفته است .
رفتار های کنونی طالبان در افغانستان برای رفع خاطرات بد است. برخی معتقدند که این رفتار های طالبان تاکتیکی و فقط ظاهر سازی است . به دو دلیل نمی توان این رفتار را تاکتیکی به حساب آورد :
۱- طالبان به خوبی می دانند در نظام بین الملل کنونی طالبان می بایست تغییرات اساسی در شیوه حکم رانی ایجاد نماید اگر می خواهد حکومت پایدار داشته باشد
۲- مردم افغانستان مردم ۲۰ سال پیش نیستند و در صورتی که طالبان بخواهد راه گذشته را برود، جنبش های مدنی گلوی طالبان را خواهد فشرد.
🇮🇷💐
🌐 #یادداشت_کوتاه
💠 موضوع: الزامات جلسات بررسی کابینه
🍃🌻🍃
🔹از امروز مجلس شورای اسلامی کار بررسی وزرای پیشنهادی آقای رئیسی را آغاز میکند. طبیعتاً فضای سیاسی کشور در روزهای آتی تحت تأثیر این موضوع و مجموعه وقایع و رخدادهایی که در مجلس رخ میدهد، قرار خواهد گرفت. دراینباره توجه به چند نکته حائز اهمیت است:
💢 گزاره های تحلیلی:
1⃣ مجموعه مذاکرات و اقدامات صورت گرفته در مجلس و بهطورکلی موضوع بررسی کابینه پیشنهادی بهعنوان یک بخش از تاریخ سیاسی کشور ثبت و ماندگار خواهد شد و این مقطع میتواند تصویری از عقلانیت، اشرافیت و رویکرد کارشناسانه را در ذهن ناظران و تحلیلگران سیاسی ایجاد نماید و درنهایت قضاوتی از رفتارهای جبهه انقلابی را در فضای سیاسی و اجتماعی ترسیم خواهد کرد. خوب یا بد این موضوع به رفتار مجلس و دولت بستگی دارد.
2⃣ طبیعتاً فضای درون مجلس در موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی خواهد گذشت و این طبیعت جلسات بررسی کابینه است؛ اما نکته مهم در این زمینه آن است که موافقتها و مخالفتها بایستی با ملاحظات کارشناسی باشد و نه رفتارهای هیجانی که گاهی اوقات ابعاد مغایر با اخلاق را نیز در برمیگیرد. در این خصوص نکته اساسی آن است که وقایع صورت گرفته در مجلس نباید التهاب و ناامیدی به جامعه وارد سازد.
3⃣ یکی از ضعفهای نظام پارلمانی کشور غلبه نگاهها و ملاحظات منطقهای بر منافع کلان و ملی است؛ آنچه میتواند آسیب جلسات روزهای بررسی کابینه باشد آن است که برخی نمایندگان با برخی وعدههای منطقهای و ناظر بر حوزههای انتخابیه که از سوی وزرا و یا همراهان آنها مطرح گردد، چشمان خود را بر روی شاخصها و معیارهای مهم و تعیینکننده دیگر ببندند.
4⃣ برای اینکه فضای حاکم بر جلسات مجلس، آرام و متین بهپیش برود، نقش وزرای پیشنهادی در ارائه برنامههای کارشناسی و معطوف به حل مسائل کشور، تعیینکننده است.
🌀 نکته پایانی: بهطورکلی رویکرد حاکم بر مجلس شورای اسلامی و نیز رئیسجمهور محترم ضرورتاً بایستی بر تشکیل کابینهای قوی، کارآمد و منسجم تمرکز یابد. در این زمینه لازم است رئیسجمهور نقطه نظرات نمایندگان را با سعهصدر و با نگاه کمک به دولت درک کند و بدون تعصب، نقدها و دیدگاههای نمایندگان را به شکل مناسب و عملی موردتوجه قرار دهد. البته توجه به این موضوع نیز بسیار اهمیت دارد که اهالی بهارستان نیز محدودیتها و اقتضائات رئیسجمهور را درک کنند و در نظر داشته باشند که درنهایت تیمی میبایست در دولت باشد و امور کشور را بهپیش ببرد که بیشترین انسجام و هماهنگی را با رئیسجمهور داشته باشد.
با عناصر اصلی مستند گاندو ۲ بیشتر آشنا شوید
(این اسامی و اسامی دیگر درخبرهای ویژه که در شورای تحلیل سه شنبه ها در طول سالهای گذشته ارائه می شد در آرشیو خبرها موجود است)
۱- محمدعلی شعبانی (مشاور وزارت خارجه در حوزه تبلیغات و ارتباطات بین الملل)
= با نام محمدعلی موسی پور در سریال گاندو2
۲- عبدالرسول دری اصفهانی (عضو تیم مذاکره کننده برجام که به اتهام جاسوسی در زندان است)
= با نام اشرفی
۳- علی صدقی (صرافی صدقی و شرکا فعال در التهابات ارزی سال 91 و سال 97 که دیگر شریکش در صرافی حسین فریدون است)
= با نام صادقی
۴- حسین فریدون (شریک صدقی و یکی از بازیگران اصلی التهابات ارزی سالهای 91 و 97 که به چندین جرم در زندان بسر میبرد)
= با نام غلامرضا رحمانی
۵- کارلی مور گیلبرت (افسر mi6 که در حین مذاکرات برجام وارد ایران شد)
= با نام شارلوت والر
۶- جیسون رضاییان (جاسوس آمریکایی مبادله شده)
= با نام مایکل هاشمیان
۷- احمد عراقچی (معاون بازداشت شده بانک مرکزی بدلیل همکاری در اخلال ارزی سال97)
= با نام دکتر کمالی
و...
اینها تنها بخشی از شبکه نفوذ در سطوح بالای دولت لیبرال حسن روحانی است...
بماند دستگیری جاسوس در دفتر مشاور اطلاعاتی رییس جمهور (آشنا)، عملیات پرستو توسط آفرین چیتساز در وزارت ارشاد و دهها جاسوس دستگیر شده در سطوح بالای سایر موضوعات کلیدی کشور....
👇👇👇👇
✅یادآوری کنیم سخنان رهبرمعظم انقلاب در بهمن 94 و بعد از آن در خصوص مساله جدی نفوذ که نه توسط رییس جمهور امنیتی، نه وزیر اطلاعات نقاش و نه وزیرخارجه همیشه خندان جدی گرفته نشد!!
دولت عبرت.
⚜️⭕️سه رکن ولایت
یک تعبیر مختصر و جامع در زیارت عاشورا هست که نشان میدهد کسی ولایت اهلبیت را دارد و میتواند به خدا و آنها تقرب پیدا کند که سه رکن ولایت را همزمان داشته باشد و صرف محبت و اطاعت کافی نیست:
وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللّهِ، ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوٰالاٰتِکُمْ وَمُوٰالاٰةِ وَلِیِّکُمْ، وَبِالْبَرٰآئَةِ مِنْ اَعْدٰآئِکُمْ
یعنی داشتن:
۱. ولایت امام (از جنس اطاعت و محبت= ولایت طولی)
۲. ولایت با مؤمنین (از جنس پیوند و محبت و خدمت=ولایت عرضی)
۳. برائت از دشمنان و داشتن مرزبندی با آنها.