eitaa logo
طلبه انقلابی
217 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
616 ویدیو
155 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
23.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کدام یک از چهره های حوزوی، در فتنه شهریور دمیدند؟ بهانه ای بود برای فتنه ای از پیش طراحی شده... @khabarnews 👈«اخبار مهم در «ایتا
🖼 جهاد پیامبر اعظم(ص)
# آن‌هایی که شب‌ها انسان آتش می‌زنند؛ به مقدسات توهین می‌کنند؛ حجاب از سر زنان می‌کشند؛ دختران را هتک حرمت می‌کنند؛ آمبولانس را متوقف و به آتش می‌کشند؛ و به اموال مردم که با زحمت به دست آورده‌اند خسارت وارد می‌کنند، همان‌هایی هستند که روزها در فضای مجازی، اسلام را دین خشونت می‌خوانند!
◽️اگر فراوان بود عادی می‌شد! چقدر این گزاره را این روزها می‌شنویم! اگر بانوان بی‌حجاب بودند چشم آقایان عادت می‌کرد و دیگر سیر می‌شدند و مساله حجاب هم حل می‌شد! به همین سادگی؟! فکر می‌کنم صاحبان این تئوری حتی اگر هالیوودی هم غرب را نگاه کنند این قدر ساده‌اندیشی را با خود حمل نخواهند کرد چه این که حتی فیلم‌های هالیوودی هم عادی سازی در این حد را نشان نمی‌دهند، مشکل همان انباری از توهمات فانتزی است که در ذهن‌ها لانه کرده. چند سوال: ۱. آیا زن برای مرد عادی شود مشکل حل شده؟ آیا آقایان دوست دارند زنان برای ایشان عادی شود؟ نگاه کردن به زن با نگاه کردن به دیوار گچی یکسان باشد؟ مثل شخصی که هیچ اشتهایی به هیچ غذایی ندارد و صرفا برای زنده ماندن می‌خورد، آیا این شخص از زندگی لذت می‌برد؟ از آن سو آیا بانوان دوست دارند برای آقایان عادی شوند؟ ۲. طبیعتا عادی شدن مراحلی دارد، ابتدا موهای بانوان سپس آرام آرام و به تدریج مراحل و مراتبی از برهنگی، سوال این است که طی شدن این مراتب چقدر زمان می‌برد؟ تا طی شدن این مراحل چقدر جنایت و خیانت و بی‌عفتی باید رخ دهد تا همه سیرِ سیرِ سیر شوند و مشکل به قول ایشان حل شود؟ ۳. آیا عادی شدن در همه جوامع یکسان است؟ مثلا در جامعه‌ای که ۸۵ میلیون جمعیت دارد و تنوع فراوانی از افکار و فرهنگ‌ها را در خود جا داده با کشور ۴ میلیونی یکسان عادی سازی صورت می‌گیرد؟ تفاوتش در این است که هر قدر تنوع و تعداد افراد جامعه بیشتر شود تعداد و تنوع جرم و جنایت تا عادی سازی هم بیشتر خواهد شد. ۴. آیا جامعه‌ای که در محیط جغرافیایی گرم و خشک است مثل کشورهای اسکاندیناوی و محیط‌های سرد سیر است؟ یا فرآیند عادی سازی بیشتر و طبعا جنایت و خیانت و ... گسترده‌تر رخ خواهد داد؟ ۵. آیا ما آمار دقیقی از کشورهایی که ادعا می‌شود همه چیز در آنجا عادی شده داریم؟ از جرم و جنایت‌ها با منشاهای جنسی تا نابود شدن یا ضعیف شدن خانواده؟ ۶. دقیقا چه میزان از ظهور انحرافات جنسی مثل هم‌جنس گرایی و امثال آن معلول فرآیند عادی سازی است؟ ربطش آن است که عادی سازی، غریزه را سیر نمی‌کند ولی به جای روشِ معمولِ ارضاء غریزه، اشخاص سراغ تنوع‌طلبی‌های زشت و ناپسند می‌روند. ۷. آیا عادی سازی موجب خشن‌تر شدن پلیس نمی‌شود؟ چه ربطی دارد؟ ربطش این است که در فرآیند عادی سازی به دلیل وفور جنایت و خیانت، قوای قهریه مثل پلیس و قوه قضاییه مجبور به اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای جلوگیری از جنایات بیشترند. ۸. و بالاخره آیا عادی سازی موجب رقابت‌های خونین برای زنانی که زیبایی‌های شگفت‌آوری دارند نخواهد شد؟ داستان کلئوپاترا را در تاریخ بخوانید. هر وقت این سوالها را به صورت علمی پژوهیدید آنوقت بیایید سر این گزاره که "آزاد شود عادی می‌شود" هم صحبت کنیم.
🔻حاج‌قاسم و حجاب در عرصۀ عمومی ۱. برخی جوّزده‌های متمایل به "خودنمایی‌های روشنفکرمآبانه"، به سخن حاج‌قاسم استناد می‌کنند که گفته است دختران بی‌حجاب را از خود "طرد" نکنیم و آنها را نیز "دختر خودمان" بدانیم، و نتیجه می‌گیرند که منطقِ پلیس امنیت اخلاقی، غلط است. میان آن "مقدّمه" – که سخن حاج‌قاسم است - و این "نتیجه"، ارتباطی وجود دارد؟ سخن حاج‌قاسم، درست است یا برداشت اینان خطاست؟ ۲. "طرد نکردن" و "نراندن" و "او را از خود دانستن"، به معنی "نهی‌ازمنکر نکردن" نیست. از قضا، اگر به "سعادت اُخروی" این دخترانِ بی‌حجاب علاقه داریم، باید به آنها "تذکّر" بدهیم و با "بی‌تفاوتی" و "سهل‌انگاری"، کاری نکنیم که آنها در رفتار نامشروعِ خود، مصمّم شوند و هرچه بیشتر سقوط اخلاقی کنند. مؤمن نسبت به مؤمنان دیگر، "حسّاس" و "متعهد" و "حریص" است و تنها در اندیشۀ کمال و سعادت خود نیست، بلکه می‌خواهد همگان در سایۀ دین‌داری و پرهیز از محرّمات، به صلاح و فلاح برسند. او رستگاری را تنها برای خود نمی‌خواهد. پس نهی‌ازمنکر، به معنیِ "دلسوزی" و "مودّت" و "خیرخواهی" و "دیگرخواهی" است، و بی‌تفاوتی به معنی "بی‌مسئولیّتی" و "خودخواهی" و فردگرایی" و "سهل‌انگاری". "دولت اسلامی" نیز همچون رسول اکرم ص، می‌خواهد مردم را به بهشت رهنمون سازد، نه این‌که فقط به رفاه و معیشت و مادّیّات آن بیاندیشد و کاری با کمال و سعادت آنها نداشته باشد. دولت اسلامی، دولت زمینه‌سازِ بهشت است. در غیر این صورت، دولت اسلامی فقط به نام و در ظاهر، اسلامی است. ازاین‌رو، نباید برداشت وارونه داشت و حقّ را باطل انگاشت. ۳. این‌که نیروی انتظامی، آن دختر بی‌حجاب را فقط "تذکّر زبانی" می‌دهد و "رها" می‌کند و یا او را به "کلاس آموزشی" فرامی‌خواند و اندکی از نقص‌های تأسّف‌بار نهادهای فرهنگی را جبران می‌کند و به طرف "پرونده‌سازی" و "ایجاد سوء‌سابقه" حرکت نمی‌کند و او را به چشم "مجرم" نمی‌بیند و با ده‌ها راهکار حاشیه‌ای و بازدارنده می‌کوشد که او را به اسلام و انقلاب، "بدبین" نسازد، به معنی "طرد" و "دفع" کردن است؟! چنانچه نیروی انتظامی در پی دفع حداکثری بود، باید "مواجهۀ سخت" می‌کرد و طبق جرم‌انگاریِ صورت‌گرفته، بی‌حجابان را همانند "قاتل" و "قاچاقچی" تصوّر می‌کرد؛ حال‌آن‌که "کریمانه" و "دلسوزانه" چنین نکرده است. عجب است از انصافِ داوران بیرونی که چشم بر حقیقت فروبسته‌اند و بی‌پروا، "سخن دشمن" را تکرار می‌کنند. چگونه می‌توان این حجم از واقعیّت‌های مثبت و درخشان و اخلاقی را ندید و برجسته نکرد، امّا چند "تخلف موردی و جزئی" را بزرگ‌نمایی کرد و دربارۀ اتّفاقی که گویا نیروی انتظامی در آن مقصر نیست و ناخواسته و طبیعی بوده، حکم قطعی راند و صدر تا ذیل نظام جمهوری اسلامی را متهم کرد؟! ۴. روشن است که بخش عمده‌ای از کم‌حجاب‌ها و حتّی بی‌حجاب‌ها، "عناد" و "خصومت" ندارند و رفتارشان را نباید حمل بر "معارضۀ سیاسی" کرد. اینان یا "نمی‌دانند" و "ناآگاه هستند" و یا با وجود علم به فلسفه و حدود حجاب، چون گرفتار "نقص درونی" و "هوای نفس" هستند، تبرّج و بدن‌نمایی می‌کنند. در مرحلۀ نخست، باید تمام توان خویش را برای "هدایت" و "همراهیِ" اینان به کار گرفت و "مخالف" و "دشمن" نتراشید و خاکستری‌ها را "بدبین" و "بددل" نکرد، امّا اگر پس از تلاش فرهنگی و دعوت فکری و استدلال نقلی و عقلی، باز کسانی اصرار بر کشف حجاب داشتند، در اینجا نباید "میل فرد" را بر "مصلحت جامعه" ترجیح داد. حاج‌قاسم نیز چنین چیزی را نخواسته است؛ چنان‌که در سخنرانی دیگری، تصریح کرده که باید "فضای جامعۀ اسلامی" از نظر اخلاقی، امن و مطمئن باشد، نه آلوده به فساد و تباهی. آن دسته از دختران و زنانی که لجاجت می‌کند و حاضر نمی‌شوند به "قانون شرع و نظام"، تن در دهند و در عرصۀ عمومی، "حداقل‌های پوشش" را بپذیرند، نباید انتظار داشته باشند که حاکمیّت دینی از "مصالح معنوی و دینیِ جامعه"، عقب‌نشینی کند و به عدّه‌ای اندک، مجالِ "هوس‌بازی" و "شهوت‌رانی" و "هرزگی" در عرصۀ عمومی بدهد. "حقّ جامعه" بر "حقّ فرد"، مقدّم است و دولت اسلامی موظّف است بر این اساس، از "حرام اجتماعی"، جلوگیری کند. حرام اجتماعی، برخلاف حرام فردی، بر دیگران نیز اثر ضدّمعنوی می‌گذارد و کمال و سعادت اخلاقی آنها را دچار اختلال می‌کند. پس بی‌حجابی، "تضییعِ حقوقِ معنویِ جامعه" است و چون حقوق جامعه بر حقوق فرد، ترجیح و تقدّم دارد، باید آزادی‌های فردی، مقیّد و محدود به آن باشند. تأثیر "محیط" و "فضا" و "جامعه" بر فرد، بسیار گسترده است و هرگونه تساهل و غفلت در این زمینه، به بهای ازدست‌رفتن سلامت معنوی و سعادت اخلاقیِ "جامعه" تمام خواهد شد. # تذکر # ولنگاری
# وندی شلیت نویسنده فمنیست آمریکایی در خصوص فعالیت های مسیح علینژاد می نویسد: ... من او را در یک برنامه تلویزیونی دیدم که خطاب به مردم ایران می‌گفت این‌جا (آمریکا) نهایت امنیت و آزادی زنان است!!! او با یک دوربین در خیابان‌ هاي آمریکا راه می‌رفت و زنان ایران را تشویق به ترک حجاب و شبیه شدن به زنان آمریکایی می‌کرد. او را نمی‌شناسم و نمی‌دانم در چه شرایطی قرار گرفته که این کار را انجام می‌دهد. اما این را می‌دانم که او یا آمریکا را نمی‌شناسد یا می‌خواهد از زنان کشورش انتقام بگیرد!
هر کس که در خرابکاری از ما حمایت کند، از ماست! مهم‌نیست که باشد و چه کرده باشد! همین که بر طبل اغتشاش بکوبد کافی است! حتی اگر مریم رجوی باشد! خون ۱۷ هزار شهید ترور و هموطن در خون غلطیده، چه ارزشی دارد؟ همین که عجوزه منافقین با خرابکاران اعلام همبستگی کرده، ما را بس است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹🔴 حاج قاسم : از آتش زدن پرچم خیلی دلم سوخت... کاش به جای پرچم مرا ده بار آتش می زدند... ها
🔴کشف ۹۰۰ دستگاه شوکر برقی در «بانه» ♦️فرمانده انتظامی استان کردستان:یک محموله شوکر برقی از مرزهای غربی برای انتقال به استان‌های مرکزی به منظور استفاده در ناآرامی‌ها، وارد شد. ♦️ماموران محل دپو را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از محل ۹۰۰ دستگاه شوکر برقی کشف شد. ♦️تلاش برای دستگیری متهمان ادامه دارد.
🔴 یک‌بار اخبار اصلی ماه گذشته در منطقه را مرور کنیم: 1️⃣ تعدادی از عناصر عملیاتی منافقین توسط آمریکا به پایگاه عین‌الاسد عراق منتقل شدند. 2️⃣ قبل از ، عراق توسط جریان مقتدی صدر به آشوب کشیده شد تا از حضور زائران دیگر کشورها جلوگیری شود 3️⃣ حضور بسیار قوی ایرانیان در حماسه‌ی اربعین علی‌رغم مشکلات بسیار و معطلی طولانی که نماد مانور توانایی بسیج‌سازی شد. 4️⃣ ارتش الهام علی‌اف در مرز با ارمنستان درگیر شد. 5️⃣ دولت ترکیه به ۴۵۰۰۰ نفر از‌ نیروهای ذخیره‌اش برای شرکت در جنگ با ارمنستان (بخوانید ایران) اعلام آماده‌باش کرد. 6️⃣ سپاه اعلام کرد ۴۵۰۰۰ نیرو در مرز ارمنستان مستقر کرده است. 7️⃣ الهام علی‌اف اعلام کرد که ۷ کیلومتر دیگر از ارمنستان را تصرف کرده و فقط ۲۰ کیلومتر باقی مانده تا ارتباط ایران و ارمنستان برای همیشه قطع شود. 8️⃣ امام خامنه‌ای تاکید کردند ایران به‌هیچ وجه تغییر مرزهای منطقه را تحمل نخواهد کرد. 9️⃣ مهسا امینی به تهران آمد و فوت کرد. 🔟 در روز اول حجم بسیار زیادی محتوا با هشتگ مهسا امینی در فضای سایبر منتشر شد. 1️⃣1️⃣ تمام گروه‌های برانداز که باهم به‌شدت اختلاف داشتند، همگی در یک جبهه‌ی ضد ایران فعال شدند. 2️⃣1️⃣ کومله‌ی کردستان، حزب دموکرات کردستان، ربع پهلوی، ری‌استارت، سازمان منافقین، سلبریتی‌های داخلی، اصلاح‌طلبان، اسنپ، دیجی‌کالا، دیوار و ... همگی به روش‌های مختلف برای شور گرفتن فتنه فعال شدند. 3️⃣1️⃣ مسعود بارزانی با خانواده‌ی مهسا امینی تماس گرفت. 4️⃣1️⃣ شیرینی حضور گسترده‌ی مردم‌مان در با بزرگ‌نمایی رسانه‌ای فتنه‌ی مهسا امینی تحت‌الشعاع قرار گرفت (که باید جبران شود❗️). 5️⃣1️⃣ عناصر جاسوس و عملیاتی کومله، به‌صورت مسلح در خیابان‌ها و در تجمعات اغتشاشات حاضر شدند. 6️⃣1️⃣ بزرگترین و سریعترین عملیات تولید محتوای رسانه‌ای در با رمز مهسا امینی شکل گرفت و در حال تکمیل است. ⬅️ بیش از ۵۰ میلیون صفحه‌ی وب در یک هفته با نام مهسا امینی ساخته شد در حالی که فقط ۲۰ میلیون صفحه وب با نام فرد مشهور و پرحاشیه‌ای مانند ترامپ در ۶ سال تولید شده است. 7️⃣1️⃣ مریم رجوی از حضور آشوب‌گران در خیابان‌ها ابراز رضایت کرد‌. 8️⃣1️⃣ اردوغان: برای نبرد ارمنستان آماده‌ایم. 🔸 در صورت اشغال این ۲۰ کیلومتر باقی مانده توسط آذربایجان، دولت عثمانی مدنظر اردوغان شکل خواهد گرفت و از دریای خزر تا دریای سیاه در دولت بزرگ ترکیه قرار خواهد گرفت. 🔹 به‌دنبال آن نیز تحریک استان آذربایجان ایران برای تجزیه شدن از ایران انجام خواهد شد. 🔸 همچنین مسیر استراتژیک راه ابریشم دور خواهد خورد و ایران بزرگترین متضرر این پروژه خواهد بود. 🔹 در ضمن گاز آذربایجان توسط ترکیه به اروپا خواهد رسید. 9️⃣1️⃣ سلبریتی‌ها علی‌رغم تذکر نظام به آنها، به فتنه دامن زدند که تقویت‌کننده‌ی احتمال همکاری آنها با سرویس‌های دشمن است. 0️⃣2️⃣ کشته‌سازی‌ها در کف خیابان حکایت از حضور تیم‌های آموزش‌دیده‌ی دشمن در میدان دارد و احتمالاً در تلاش هستند که فضا را به‌سمت جنگ‌های شهری پیش ببرند. 🔶🔹 نتیجه الان در ابتدای یک فتنه‌ی پیچیده و چند وجهی قرار داریم که جنگ‌شهری و تجزیه‌طلبی، بخشی از پازل آن است. ⭕️ وقایع این ایام را باید به‌صورت توأمان و مرکب تحلیل کرد، نه مجزا و منفرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهادت امام رضا علیه السّلام تسلیت باد ♦️درس امام رضا "علیه‌السلام" به همه‌ی ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو. نخواب چون دشمن همیشه بیدار است و در شکل‌های مختلف و در لباس‌ها و نقاب‌های گوناگون و با آرایش‌های رنگارنگ ظاهر می‌شود. چشم تیزی داشته باشید، دشمن را بشناسید و راه مبارزه‌ی با دشمن را بلد بشوید و مثل علی‌بن‌موسی‌الرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید.
⚫️🔻⚫️چرا لقب امام رضا انیس النفوس است؟ ❤️ انیس النفوس به کسی گفته می شود که وقتی با او صحبت میکنی با جان و دل به تو گوش میکند و راحت با افــــراد اُنس و اُلفت پیدا میکند لذا در زیارتنـــامه ی تمام اهل بیت(علیه السلام)آمده که چون به زیارت رفتی بایست و بخوان... اما در زیارتنامه علی بن موسی الرضـا(علیه السلام) آمده که بالا سر حضرت بنشین و بخـوان... چرا که ایشــــان انیـس النفوس اند و با جـــان و دل به حرفهایت گوش میدهند... 🌟آقای مجتهدی می‌فرمودند: در هر کجای عالم که قلباً حضرت رضا علیه‌السلام را صدا بزنید و به ناحیه مقدسه ایشان توجه کنید آن بزرگوار سریعاً نظر می‌کنند و این معنای حقیقی کلمه «انیس النفوس» است.   📕لاله ای از ملکوت، ج ۲، ص ۲۹۰
⭐️ ماه ربیع الاول، بهار زندگی است 🔺 رهبر انقلاب: بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه ، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابی‌عبدالله جعفربن‌محمدالصّادق ولادت یافته‌اند و ولادت پیغمبر سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ به همت بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای تیران، خمینی شهر و مبارکه با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان 💻 نشست تخصصی جهاد تبیین «نقش دفاع مقدس در تبیین گفتمان ایرانی اسلامی» برگزار می‌شود 🎤سخنران: حجت الاسلام محسن طالب پور رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان 🔷لینک ورود : http://khsh.iau.ir/fa/news/200 💥 زمان : چهارشنبه 6 مهر ماه 1401 - ساعت: 14 ✅ برای شرکت کنندگان گواهی حضور صادر می‌گردد 👇👇 https://isfehan.basijasatid.ir/node/72070 https://isfehan.basijasatid.ir/node/72071 http://baesf.ir/?p=2380 👇👇
🔻سعادت اجتماعی و دولت اسلامی (روزنامه ایران) ۱. انقلاب و انقلابی‌ها، از «گفتگو» هراسان و گریزان نیستند. انقلاب ایران، به‌واقع در متن «جامعه» ریشه دارد و از «عقلانیّت» برمی‌خیزد و حاصل حلقۀ بستۀ سیاسی نیست. انقلاب، هویّت دارد و سیّال و شناور نیست، امّا «گفتگو» را نیز اصل می‌شمارد و آن را به‌عنوان یک ارزش قطعی، به رسمیّت می‌شناسد. حرکت در مسیر گفتگو، «اضطرار» نیست که «موسمی» و «موقتی» باشد، همچنان هدف از آن، «تسکین‌دادن» و «تعدیل‌کردن» نیز نیست. گفتگو، معبر وصول به «حقیقت» است و اگر این‌گونه نبود، روایات اسلامی از «تضارب آراء و عقول»، استقبال نمی‌کردند. پس گفتگو فقط «ضرورت» نیست، بلکه «فضیلت» نیز هست. نباید از «دیگری‌های معرفتی» و «اغیار فرهنگی» هراسید و از شنیدن مخالفت‌ها گریخت، بلکه باید در وسط معرکۀ «نبرد شناختی» ایستاد و شجاعانه و عالمانه، به همۀ پرسش‌ها و ابهام‌ها پاسخ داد و از متن تضاد جدّی و کشمکش واقعی، به ثبات و تعادل رسید. انقلاب، خواهان «انسداد» و «اختناق» نیست و در برابر هیچ انتقاد و اعتراضی، مسیر «سرکوب» را در پیش نمی‌گیرد. آری، چنانچه «اغتشاش» و «غوغاسالاری» و «توطئه» و «هرج‌ومرج» در میان باشد، نه دولت اسلامی و نه هیچ دولت دیگری، سکوت اختیار نمی‌کند و «قانون‌شکنی» را برنمی‌تابد. اگر به نام «آزادی» و «نقادی» و «اعتراض»، سهم «اخلاق» و «انصاف» و «قانون» ادا نشود و همۀ ساختارها و قواعد، زیر پا نهاده شوند، باید از «حرمت حاکمیّت» و «حقّ جامعه» دفاع کرد. ۲. دولت اسلامی، «تمامیّت‌خواه» نیست و نمی‌خواهد در همۀ عرصه‌های زندگیِ مردم دخالت کند و قدرت «انتخاب آزادانه و شخصی» را از آنها بستاند. جامعۀ اسلامی، مبتنی بر «انتخاب‌های آگاهانه و واقعی» است، نه جامعۀ برخاسته از «تحکّم» و «تحمیل». تأکید بر «مهندسی فرهنگ» و «بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگ» و «حجاب» و «هویّت اسلامی و ایرانی» و «سبک زندگی» و ... هرگز به معنی آن نیست که انقلاب می‌خواهد برای «تمامِ جزئیّاتِ زندگیِ فرهنگیِ مردم»، قاعده بسازد و همه‌چیز را در اختیار خود بگیرد. انقلاب، دغدغۀ حفظ «سعادت معنوی» و «سلامت اخلاقیِ» جامعه را دارد و نمی‌خواهد جامعه در اثر دست‌کاری‌های بیرونی و نفوذهای هدفمند و پُررنگ، خویشتنِ خویش را ببازد و در روند نئولیبرالیسمِ جهانی، هضم و مستحیل شود. انقلاب نمی‌خواهد خودش در قدرت بماند، امّا جامعه در مسیر «سقوط دینی» و «زوال ارزشی» قرار بگیرد. «کمالِ باطنیِ جامعه»، مهم‌ترین مسأله و دغدغۀ انقلاب است و فلسفۀ دولت اسلامی عبارت است از بسترسازی برای دستیابی فرد و جامعه به خیر و صلاح و سعادت. همۀ هدف‌های مادّی و این‌جهانی، در سایۀ این هدف غایی قرار دارند و باید هماهنگ با آن باشند. ۳. البتّه این امر به معنی آن نیست که انقلاب، از «روش‌های ناصواب» برای رسیدن به این هدف متعالی استفاده می‌کند. دولت اسلامی از نظر دینی، حقّ ندارد جامعه را به حال خود «رها» کند و در آن را با «گرگ‌های فرهنگی» و «رهزنان ایمان»، تنها بگذارد، همچنان که حقّ ندارد بر «استبداد» و «اختناق» تکیه کند. منطق «مردم‌سالاریِ دینی»، نه این است و نه آن. مردم‌سالاریِ دینی یعنی محترم‌شمردن انتخاب‌ها و اراده‌های مردم در «چهارچوب ارزش‌های دینی». یعنی دولت اسلامی باید مردم را آنچنان «تعلیم» دهد و «تزکیه» کند که خواسته‌‎هایش، مشروع و عالی باشند. ۴. در این میان، اگر عدّۀ اندکی بر آن شدند که ارزش‌های دین‌‌ستیزانۀ خویش را بر جامعه و حاکمیّت تحمیل کنند و به فساد و تباهی و بی‌اخلاقی و پرده‌دری و بی‌حیایی، «تجاهر» کنند، دولت اسلامی نباید «تساهل‌وتسامح» بورزد و مجال دهد که یک جماعت ناچیز، جامعه را دچار «تنش ارزشی» و «تلاطم معنوی» کند. اینجاست که «حقّ معنویِ جامعه»، معنا می‌یابد و دولت اسلامی به سبب اسلامی‌بودن، باید در عمل نشان دهد که نسبت به تداوم و رسمیّت «ارزش‌ها»، وفادار و متعهد است و بیرون‌ زدگی‌‌های لجوجانه و کج‌روی‌های هدفمند را برنمی‌تابد. از جمله، «فساد اخلاقی» و «کشف حجاب» و «بی‌عفتی» و «برهنگی» در عرصۀ عمومی، رفتارهایی هستند که برای دولت اسلامی، «تکلیف شرعی» می‌آفرینند. مسأله نیز منحصر به «عرصۀ عمومی» است و «عرصۀ خصوصی»، محترم و محفوظ از دخالت و حضور دولت اسلامی است. همۀ سخن درباره «جامعه» است و این‌که نباید در جامعۀ اسلامی، انحراف و فساد، «عیان» و «آشکار» باشد، وگرنه حریم خصوصی، در امان و خارج از بحث است. کار دشواری نیست که غیرمتعهدان به ارزش‌های الهی و اخلاقی، دست‌کم در «جامعه» و در حضور دیگرانی که می‌خواهند فضای عمومی، سالم و قدسی باشد، از آشکارسازیِ محرّمات شرعی و رفتارهای ضدّاخلاقی بپرهیزند و اندکی در «موقعیّت عمومی»، خویشتن‌داری کنند.
✅ کنشگری میدانیِ مردم و سرنگونی معادلۀ غیرانقلابی‌ها ۱. در این روزها، همواره نیروهای غیرانقلابی از «مردم» سخن می‌گفتند و به نام «مردم» حرف می‌زدند و «مردم» را روایت می‌کردند و خواسته‌های خود را به «مردم» نسبت می‌دادند. راهپیمایی حماسی این روزها در تمام ایران نشان داد که این «روایت‌ها» و «نسبت‌ها» و «تفسیرها» و «تحلیل‌ها»، خطا و ناصواب بودند و «مردمِ آنها» با «خودِ مردم»، فاصلۀ فراوان، بلکه تضاد دارد. امروز خودِ مردم، زبان گشودند و با حضور و شعارهای‌شان، خودشان را روایت کردند و بار دیگر آشکار ساختند که «مردمِ روایت‌شده» از سوی جریان غیرانقلابی، «بافتۀ مجازی» و «ساختۀ تخیّلی» است. از این لحظه به بعد، اینان یا سکوت اختیار می‌کنند و یا باز هم همین «مردمِ واقعی» را به دلخواه خویش، روایت می‌کنند، اما هرچه کنند راهی برای برون‌رفت از چاله‌ای که در آن گرفتار شدند، ندارند. صدای «واقعیّت متراکم» و «عینیّت پهن‌دامنه»، آن اندازه بلند و رسا بود که همۀ «کج‌روایت‌ها» و «خلاف‌گویی‌ها» و «جوّسازی‌ها» را بلعید و منهدم کرد. این قبیل «ابرواقعیّت‌ها»، تنها پادزهر روایت‌پردازی‌های دروغین هستند. خوشا به حال انقلاب که چنین بدنۀ اجتماعی‌ای «وفادار» و «متعهد»ی دارد که هیچ‌گاه، طریق بی‌تفاوتی در پیش نمی‌گیرند و در برنگاه‌های تاریخی، «بودن‌شان» و «همدلی‌شان» و «انقلابی‌گری‌شان» را عیان می‌کنند. دیگر باب استناد واهی و ارجاع دروغین به مردم، مسدود شده و جریان غیرانقلابی نمی‌تواند از مردم برای منافع خویش، بهره بگیرد و خودش را برآیند مردم بنمایاند. به‌راستی که انقلاب، جان تازه گرفت و طراوتی دل‌انگیز یافت. هم حضور مؤمنانۀ مردم، شگفت‌آور است و هم خاصیّت مصونیّت‌بخشی آن. ۲. نیاز به هیچ تفسیر و روایتی نیست؛ اجتماع امروز، «صامت» نبود که تحلیل‌گر و فهم‌کننده بخواهد. مردم، همۀ آنچه را که می‌خواستند، با «فریاد» و «خروش» و «حرارت» عرضه کردند و نیّات و اندیشه‌ها و دغدغه‌ها و آرمان‌ها و حسّاسیّت‌های‌شان را بیان نمودند. این جماعت عظیم، سخن ناگفته‌ای باقی نگذاشت. در روزهای اخیر، دو جریان در ایران شکل گرفت که رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. جریان ضدّانقلابی و غیرانقلابی، هرچه در توان داشت را به میدان آورد امّا حاصلش، جز تعداد انگشت‌شماری گروهکی و ولنگار و بازی‌خورده نبود که در شبکه‌های اجتماعیِ غربی، سامان‌دهی شده بودند. مردمِ اینها، همین اندازه «کم‌تعداد» و «فرومایه» بودند. در این سو، جریان انقلابی نیز امروز به میدان آمد و خویش را نمایان کرد و نشان داد که چقدر «عمق» و «عقبه» دارد. در نتیجه، ورق برگشت و معادلۀ پیشین، سرنگون شد. جریان غیرانقلابی، باز هم همۀ اندخته‌های خویش را در «معرکۀ میدان»، یک‌جا و ذلیلانه باخت و در متن یک «مواجهۀ عینی»، به حاشیه رفت. آن همه تلاش و برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و پول‌پاشی و وعده‌پراکنی و تهییج کجا و این «نتیجۀ ناچیز و تمسخرآمیز» کجا؟! جامعۀ ایران با عمل و میدان‌گزینی و حضور خویش نشان داد که ایدئولوژیِ انقلابی، همچنان «صدرنشین» و «پُرجاذبه» و «مقتدر» است و جوّسازی‌ها و هوچی‌گری‌ها در فضای مجازی و در میان سلبریتی‌های دروغ‌پرست، حاکی از واقعیّت اجتماعی نیستند.
# در سوگ تقوا و عقلانیت برخی مدعیان مرجعیت 🔸 ماجرای فوت مهسا امینی، بهترین دستاویز برای موج‌سواری منافقین و دشمنان مختلف جمهوری اسلامی شد؛ از کومله، تا سلطنت‌طلب تا .... 🔹 از دشمن که به غیر از دشمنی و خنجر جفا توقعی نمی‌رود؛ اما در این میان، از معمّمین و افرادی که داعیه‌ی مرجعیت و یدک‌کشیدن نام اجداد و سیادت را دارا هستند، انتظار می‌رفت با کلماتی مبهم بنزين بر آتش نریزند و تا روشن‌شدن ابعاد مختلف حادثه صبر کنند. 1⃣ چه کنیم از دست افرادی که مدام دنبال مطرح‌کردن خود به عنوان مرجع تقلید هستند؛ در مقابل جامعه مدرسین قد علم می‌کنند اما همان زمانی که اصحاب فتنه از مرگ نامعلوم یک دختر، جمهوری مظلوم اسلامی را به انواع اتهامات محکوم می‌کنند، این مرجع خودخوانده هم نگرانی عمیق خود را از برخوردهای نسنجیده‌ای که به نام دین صورت می‌گیرد ابراز می‌کند!! 2⃣ چرا وقتی مادر این دختر، دخترش را از حضرت زهرا سلام الله علیها پاک‌تر دانست این مدعیان ابراز تأسف نکردند؟ 3⃣ چرا وقتی عده‌ای فریب‌خورده بر اساس غلیان احساسات و همین قضاوت‌های عجولانه با اغتشاشگران همدست شدند ابراز نگرانی نکردند؟! 4⃣ این مدعیان بدانند، مرجع تقلید یعنی (ره)، کوه غیرت که در واکنش به یک برنامه رادیویی و قیاس حضرت زهرا س با یک بازیگر ژاپنی (به نام اوشین) آن گونه که لازم بود برخورد کرد. 5⃣ اگر آن ابراز نظر و این سکوت مرجع خودخوانده برای جمع‌کردن مقلّد از بین دار و دسته‌ی افراد زاویه‌دار با انقلاب است، بدانیم اینها اصلا دغدغه‌ی تقلید و عمل به رساله ندارند؛ اگر هم واقعا از سر دغدغه‌ی خالصانه و دلسوزی است، تقوا به واکنش دیگری حکم می‌کرد. ♨️ اگر یک درصد از همراهی فریب‌خوردگان با اغتشاشگران در فاجعه‌ی آتش‌زدن پلیس و تعرض به نیروهای انتظامی و شهادت افراد خدوم، به دلیل این اظهار نظر ناروا باشد، چگونه می‌خواهید تاوان این خون‌ها را پس دهید؟!! 🔻 اگر یک درصد اعتماد مردم به نظام اسلامی سست گردد آیا نباید عذاب وجدان داشته باشید؟! ✅ همه‌ی روحانیت خصوصا اهل منبر و تریبون را باید به تقوا دعوت کرد، و بیش از هرچیز به ، چراکه دنیا و آخرت مردم را جهت‌دهی می‌کند.
... می‌گویند که - چون دغدغه معیشت مردم را دارند، معترض اند! - چون تنگناهای اقتصادی گلوی مردم را فشار می دهد، منتقدند! - چون ارزش پول ملی کم شده، به ناکارآمدی نظام اعتراض می کنند! - چون فقرا روز بروز، شرایط دشوارتری را تجربه می کنند، باید نظام عوض شود! - و ... اما دروغ می گویند!! - اگر نگاهی به تیپ و ظاهر آشوبگران بیندازید خواهید دید که اغلب آن از قشری هستند که با معنای فقر و گرسنگی بیگانه اند! - راستی از قیمتهای گزافی که باید بابت تتو و ... بپردازند، خبر دارید! - می دانید پول غذای سگ خانگی حضرات در ماه چقدر است و آن را با اشل حقوقی کارکنان ساده مقایسه کرده اید!؟ - و ... راستی اگر واقعا دغدغه حضرات اقتصاد و معیشت است، چرا فقط چند روز بعد از پیوستن رسمی ایران به شانگهای فتیله اعتراضات بالا رفت! پیمانی که حداقل در حوزه ترانزیت کالا می توانست اقتصاد کشور را تکان جدی دهد. ' تازه تحریم روسیه و بحران انرژی در اروپا فرصت خوبی بود برای ایران در جهت تامین نیازهای اروپا در حوزه انرژی و سفر رییس جمهور به سازمان ملل بهترین بهانه برای گفتگوهای مستقیم سران کشورها. آنوقت در شرایطی که اخبار غیررسمی بیانگر تمایل اروپاییان به آغاز گفتگو برای خرید نفت و گاز از ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل است، همانها که مدعی اقتصاد و نان شب ایرانیان هستند، کاری کردند که رییس جمهور ایران بجای امضاء ذیل قراردادها و تفاهم نامه های اقتصادی، جوابگوی دخالت ها و جسارتهای اروپاییان درباره حوادث داخلی ایران باشد. آری دروغ می گویند که دغدغه ایران و ایرانی را دارند!
بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون خبر تاسف بار رحلت عالم جلیل القدر حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاج سید مجتبی قریشی رحمة الله علیه موجب اندوه و حزن همه دوستان و آشنایان آن مرحوم شد. عالم وارسته ای که با علم و تحصیل همراه با معاشرت و اخلاق نیکو توانست نام نیک خود را در زمره عالمان برای همیشه ماندگار نماید. آن مرحوم از جمله روحانیونی بود که بر حسب وظیفه و احساس مسئولیت بعد از انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف اجرایی و قضایی خدمات شایسته ای داشت که امید است ذخیره خیر و ماندگار آن سید بزرگوار بوده باشد . رحلت آن عزیز بزرگوار را به همه آشنایان بالخصوص خانواده و بستگان ایشان مخصوصاً سرور مکرم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عباس قریشی تسلیت عرض می نمایم و غفران و رضوان الهی برای آن مرحوم را از خداوند بزرگ مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمه‌الله ۷ مهر ماه ۱۴۰۱ امام جمعه شهرضا
توابين، شک کردند شاید هم ترسیدند و از کربلا جا ماندند. توبه کردند، سپس شدند توابین اما ،توابین کربلایی نشدند. به ولی امر زمانت شک کنی از کربلا جا مانده ای. یکی گفت: هنوز با این گرانی ها پای آرمان های انقلاب و رهبرت هستی؟ گفتم : در مکتب امام حسین (ع) ممکن است، زمانی حتى آب هم برای نوشیدن نداشته باشیم درکربلای این عصر# لبیک یا خامنه ای، لبیک یاحسین است
⚠️هشدارِ دقیق و جدی⚠️ 🔹بر اساس پژوهش‌های میدانی، در میان دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، حداقل یکی از پنج شاخصه زیر در ۸۵ درصد جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۵ ساله آشوبگر وجود داشته است: ⛔️1⃣ تک فرزند بودن ⛔️2⃣ ارتباطات از هم گسستۀ خانوادگی (طلاق عاطفی و…) ⛔️3⃣ شاغل بودن پدر و مادر همزمان و عدم نظارت بر رفتار فرزندان ⛔️4⃣ اعتیاد به بازی‌های خشن یا شبکه‌های ماهواره‌ای ⛔️5⃣ زیست و اعتیاد به فضای مجازی ❌ این‌که دشمن در این سال‌ها چقدر برای این چهار موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌اند که اکنون ثمره‌اش را بچیند، نیاز به فرصت مفصل دیگری دارد😔