💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و سی و ششم
📘حضرت امیرالمومنین (ع) در روایتی می فرمایند؛ چهار چیز به سود انسان است نه به زیان او. (برای انسان پس سود دارد اصلا زیانی در اینها نیست)
1⃣- ایمان
2⃣- شکر
3⃣- استغفار
4⃣- دعا
👌بعد حضرت این آیه شریفه را فرمودند؛ «قُلْ مَا یَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ». خدا در این آیه 📖 شریفه به پیامبر (ص) میفرمایند به مردم بگو اگر دعای شما نباشد پروردگار هیچ اعتنایی به شما نمیکند. پس ما می توانیم با زیاد دعا کردن 🤲 خودمان را پیش خدای متعال عزیز کنیم و پیش خدای متعال درجه خودمان را بالا ببریم.
✅ایمان که سر جای خودش، شکر هم بحثی دارد، اما بیشتر روی استغفار و دعا بحث می کنیم.
☝️اینکه استغفارهای ما همش نفع هست برای اینکه استغفار ما مهمترین عاملش جلب روزی خداست🌾، حالا بخشش گناه هم حتی نباشد و خدا نبخشد از آن طرف روزی را می دهد. به همین خاطر می گویند ذکر استغفار ذکر روزی است🌻، نگفتند حتما برای مؤمن! ذکر استغفار روزی آور هست توجه بشود.
✌️نکته دوم این است که قبل از دعا بحث استغفار را حضرت آورد. خطاب به جمع است، حضرت به همه 👥 خطاب می کند، آیه قرآن هم خطاب به همه است. شکر هم قبل از استغفار است. شکر خدا را غنیمت بدانیم، بعد استغفار، بعد دعا.
🌀اما این دعاهای ما اثر اخروی و دنیوی دارد. اثر دنیایی آن را می بینیم، اثر اخروی آن را نمی بینیم. برای دیگران هم همین است، ما اگر برای دیگران هم دعا بکنیم به همین صورت است.
🌟آقا امام صادق (ع) فرمودند؛ «دُعَاءُ الْمُسْلِمِ لِأَخِیهِ بِظَهْرِ الْغَیْبِ یَسُوقُ إِلَى الدَّاعِی الرِّزْقَ وَ یَصْرِفُ عَنْهُ الْبَلَاءَ» دعا هم جلب منفعت می کند، هم دفع ضرر می کند، هر دو مطرح شده. دعای مسلمان در حق برادر مسلمانش 🗣 پشت سر او (یعنی جایی که برادر دینی نباشد مخفیانه برای او دعا بکنی، متوجه نشود) حضرت میفرمایند اثرش این است برای تویی هم که داری برای آن فرد 🤲 دعا می کنی جلب منفعت دارد، برای تو هم روزی می آورد.
👈روایت می گوید؛ دو برابرش برای تو. اگر یک جلب منفعت برای دوستت خواستی ما دوتا را به تو می دهیم. اینها بحث دارد.. ما یک مقدار بخیل هستیم در دعا برای دیگران، خساست❌ به خرج میدهیم و خیلی نمی خواهیم آنها را در دعاهای خودمان شریک بدانیم در چیز خیری که می خواهیم. متأسفانه در این زمینه ها ما سست عمل می کنیم.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (66)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 236
💠☀️💠☀️💠☀️💠
__________________
@marefatemahdavi
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نامه حاج قاسم به دخترش فاطمه سلیمانی: 💌
آه مرگ خونین من،
عزیز من، زیبای من، کجایی؟
مشتاق دیدارتم ..
#حاج_قاسم
@marefatemahdavi
🔸صلواتی هدیه کنیم به نیت شادی ارواح طیبه شهدا
و سردار #حاج_قاسم_سلیمانی
🌸اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ
🌸وَ آلِ مُحَمَّد وَعَجِّلْ فَرَجَهُم
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 2⃣5⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه۵۰
🗓سخنان رهبری در دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و مرکز تخصصی مهدویت قم ۱۳۹۰/۴/۱۸
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 42 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی
سیری در تسنیم 43.MP3
7.91M
🎤🎤🎤
💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 43
🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است.
🎤 #استادعبادی از اساتید مهدویت
✳️ جلسه 43 ( آیات 91 الی 96 سوره بقره)
👈 در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود
💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم.
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت صد و هفتاد (از فایل شماره 36)
🔓.. ابوطالب مالی را از جناب خدیجه گرفت به پیامبر داد، پیامبر رفت تجارت کرد. در حقیقت قرارداد بود.
اینکه می گویند پیامبر اجیر خدیجه شد، پیامبر (ص) که هیچ وقت نوکر و غلام کسی نمی شود❌ معامله کردند این مال را بده، تجارت می کنیم هر چه قدر سود شد اینقدر به تو می دهیم. بعد همین کار را کرد و دو برابر مالی را که گرفته بود پیامبر سود💰 کرد و به خدیجه داد.
👳🏻غلام حضرت خدیجه هم جناب میسره همراه پیامبر (ص) بود و موبه مو رفتار و سکنات پیامبر را به خدیجه گزارش میداد. از جمله گزارش هایی🗞 که داده بود طبق علائمی که اهل کتاب معرفی کرده بودند که پیامبر آخرالزمان اینطوری هست اینطوری هست.. دید بعضی از آنها یا همهی آنها در پیامبر رخ داده بود.
⚜حضرت خدیجه به محض دریافت این اطلاعات شخصی را به منزل ابوطالب میفرستد و پیام می دهد که حاضر است با پسر ابوطالب ازدواج💍 بکند. یعنی حضرت خدیجه خودش به خواستگاری پیامبر (ص) رفت. جالب اینجاست که سر قضیه عقد کردن هم عده ای از مردم مشرک مکه 👥 که از حضرت خدیجه جواب رد شنیدن سنگ اندازی کردند، خاندان ابوطالب را تحقیر کردن شما پول ندارید، خدیجه سرمایه دار است، شما به خاطر مالش رفتید..
👈چون حضرت خدیجه مهریه را داد، آن افراد مسخره کردند که مرد باید مهریه را بدهد‼️ توی زن چرا مهریه می دهی؟ ابوطالب بلند شد و گفت برای چنین دامادی زن باید مهریه بدهد و اگر فرزندان شما بودند باید اینقدر مهریه می دادید تا به شما دختر🧕🏻 بدهند. اینها را تحقیر کرد. ببینید چقدر جناب ابوطالب با معرفت تمام با این حرفش از پیامبر (ص) دفاع کرد، حالا یک عده آدم بی عقل گفتن ابوطالب مشرک از دنیا رفت، خدا لعنت کند وهابی ها را که چنین حرف هایی می زنند.
🖇ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 170
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
⭕️️دفــاع از #قــرآن 📖✒️
👈شبهه چهل و چهارم 4⃣4⃣
زنده کردن زمین بعد از مرگ🍂
💢در آيات متعدی آمده که خدا زمین مرده (زمین در زمستان) را در بهار زنده می کند. (گیاه و موجودات زنده ی ديگر ایجاد میکند)
✨وَاللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَاباً فَسُقْنَاهُ إِلَي بَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا كَذَلِكَ النُّشُورُ✨ (9/ فاطر)
خدا همان كسى است كه بادها را روانه میكند، پس بادها ابرى را برمی انگیزند و ما آن را به سوی سرزمینى مرده رانديم و آن زمین را بدان وسیله پس از مرگش زندگى بخشیديم، رستاخیز نیز چنین است.
✨يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَيُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَكَذَلِكَ تُخْرَجُونَ✨
خدا زنده را از مرده، بیرون می آورد و مرده را از زنده بیرون می آورد و زمین را بعد از مرگش، زنده میسازد و بدين گونه از گورها بیرون آورده می شويد.
💥در صورتی كه ما می دانیم در زمستان، تخم گیاهان و حشرات وجود دارند و زنده اند و در بهار در شرايط مناسب، رشد میكنند. در واقع گیاه و حیوان از خاک مرده به وجود نمی آيند. اين خطای ✨محمد✨نشان می دهد كه نمی دانسته كه مثلا دانه ی گندم زنده است. و اين دلالت دارد كه، اين كلام از✨ محمد✨ است نه از خدا.
📝جواب شبهه:
ابتدا لازم است معنای مرگ روشن گردد: منظور از موت در آيه (وَاللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَاباً فَسُقْنَاهُ إِلَي بَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا كَذَلِكَ النُّشُورُ) مرگ به حسب ظاهر است نه مرگ به معنی عدم حیات🌿
👈دلیل بر اين ادعا آيه ۴ سوره حج هست كه خداوند می فرمايد:
✨وَتَرَي الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاء اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنبَتَتْ مِن كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ..✨
زمین را در فصل زمستان خشك و مرده میبینى، اما هنگامی كه آب باران بر آن
فرو میفرستیم، به حركت درمیآيد و میرويد؛ و از هر نوع گیاهان زيبا میروياند!
⚠️کلمه "تَرى" ناظر به ظاهر زمین هست كه به حسب ظاهر، آثاری از حیات در آن وجود ندارد و در ادامه می فرمايد: از همین زمینی كه به ظاهر مرده است گیاه میرويد.
⚠️در اين آيه برای تقريب به ذهن، مسئله زنده كردن مردگان، از مسئله رويش زمین پس از زمستان آن، استفاده كرده است. نكته ✌️ اينكه گروهى مرگ را فناى انسان می دانند و معتقدند كه با مرگ به كلی از بین می روند و نشانه ای از او جز يك جسد بی روح🍂 كه پس از چند صباحى به خاک و ديگر عناصر تبديل می شود باقى نمیماند، اين گروه از فلسفه مادی گرى پیروى می نمايند.
از آيات قرآن و روايات صحیح🔰 به روشنی به دست می آيد كه مرگ به معنای فنای انسان و نابودی او نیست، بلكه انتقال از عالمی به عالم ديگر است
👈به عنوان نمونه، حقیقت مرگ در اين كلام ✨پیغمبر اكرم✨ آمده كه میفرمايد: گمان مبريد كه با مردن نابود می شويد بلكه از خانه ای به خانه ديگرى منتقل میشويد.
💢از اين نكته می توان چنین استفاده نمود، كه در ديدگاه قرآن و سنّت، روح گیاهی در زمستان نابود نمی شود، بلكه زنده می ماند و هنگام بهار می رويد.
بنابراين اشكال سها👤 مبنی بر اينكه پیامبر نسبت به زنده بودن گندم، جهل داشته، حاكی از جهل او نسبت به قرآن است.
✨آيه ی يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَيُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَكَذَلِكَ تُخْرَجُونَ ✨(روم/۱۹)
اولا: با شاهدی كه در ذيل آيه قبل گفتیم، روشن می شود كه اين مرگ بكار برده شده در آيه، مرگ به معنای عدم روح در موجودات نیست.
ثانیا: در ابتدای آيه ✨يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ..✨
آمده است كه اين هم ناظر به مرگ و زندگی واقعی نیست.
طبق روایات ذیل آیه ✨مقصود از ″حی" مؤمنى است كه از طینت كافر، به وجود میآيد، و مقصود از "میت" كافرى است كه از طینت مؤمن موجود میشود
كه شاهد ديگر بر همین مطلب است👌
📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص ۲۶۲
🖇ادامه دارد ...
#دفاع_از_قرآن ۹۴
@marefatemahdavi
#السلامعلیکیااباعبدالله
🌙شب جمعه ست و کمی بر دل زارم بنگر
مرغ دل ، میل پریدن به حریمت دارد ...❣
#شب_جمعه
@marefatemahdavi
#سلام_امام_زمانم
دلم گرفته از این انتظار یلدایی
دقایقم همه غرق "چه وقت
میآیی؟" ⏰
نوشتهاند صدایش کنید میشنود،
صدات میزنم آخر کجای
دنیایی؟🌎
بگو چه وقت میآیی..!
ببین که دلهامان ❤️
دگر قبول ندارد هنوز و امایی
شنیدهام نمیآید بهار با یک گل
بهار من، گل نرگس! تویی که
میآیی🌷
و باز نقطه سر خط، نریز
اشک ای چشم😔
تمام میشود این انتظار یلدایی..
#یلدای_مهدوی
@marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖
⛅️#زیارت_امام_مهدی(عج)در روز جمعـہ
✍جمعه روز حضرت صاحب الزمان (عج) وبنام آن حضرت است و همان روزی است که ایشان در آن روز ظهور خواهند فرمود .🌼
💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ.
🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖🔹📖🔹📖🔹📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا امام زمان (عج) هم اکنون دارای زن و فرزند هستند؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و سی و هفتم
🔹یک نکته دیگر هم هست روایت میگوید اگر کسی چهل نفر از مؤمنین را بر خودش مقدم بداند (یعنی دعا بکند و بعد برای خودش دعا بکند) دعایش به استجابت می رسد. یعنی ما حتی اگر برای دیگران دعا بکنیم به نفع خودمان از این جهت هم هست که دعای خودمان مستجاب می شود.🌱
👌ممکن است یک دعای ما صلاح نباشد ولی ما اگر برای چهل تا مؤمن دعا بکنیم خدا قطعا تقدیر را، قضا و قدر را جوری به هم وصل می کند که آن چیزی که به ضرر ما بود به نفع ما بشود.
⏳ ″گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را″ قضای خودش را خدا تغییر می دهد، آن چیزی که قرار هست برای ما بد بشود،، برای ما خوب می شود.
↩️ در هر حالی که هستیم بر اثر دعاست. وضع بد هستیم یعنی دعا زیاد نمی کنیم. وضع خوب هستیم یعنی داریم دعا میکنیم. همه مربوط به دعاست در هر شرایطی 🕚. وضع خوب و بد هم بحث وضع مالـی فقط نیست، بحث روحی معنوی است.
👌نکته بعدی در باب هماهنگی استجابت دعا با قانون اسباب و مسببات هست و گفتیم خدا هیچ کاری را بدون اسباب و علل انجام نمی دهد. دعای ما را هم که مستجاب می کند با همین قانون اسباب و علت و معلول است، این را توجه بکنید.
❌اگر ذهن ما مثلا درگیر گناه و امثال اینهاست شما از این ذهن انتظار دعای خوب نداشته باش که به ذهنش بیاید. برو ببین اهل بیت چی گفتند⁉️ از آنها استفاده کن.
👈یک موقع هست دعاهایی که ما میکنیم، آنجایی که ما دعا می کنیم به ذهن کسی می افتد برای تو کاری بکند که نتیجه بخش باشد. یعنی با دعای تو خدای متعال کاری می کند به ذهن یک فرد دیگر بیفتد من یک کار مثبتی انجام بدهم برای این بنده خدا. اگر ایمان خودمان را درست بکنیم، ذهن خودمان را درست بکنیم.
🔸وقتی ظرف، ظرف درستی باشد خدا این ظرف درست را به جای درست خودش می رساند. ذهن درست داشته باشیم تشخیص درست هم می دهیم و با تشخیص درست دعای🤲 خوب و قابل پسند هم انجام می دهیم.
✅پس ما با دعا کردن می توانیم معنویات خودمان را هم بالا ببریم. یعنی ذهن خوب، دعای خوب مساوی است با روحیه معنوی که در وجود انسان قرار می گیرد. و اینجاست که ما می فهمیم بزرگان ما، عرفای ما گفتند بالاترین دعا چی هست؟ عدم دلبستگی به دنیا. یعنی تو دعا بکنی دلبسته به این دنیا نشوی🌏. دلبسته به آن چیزی که در این دنیا وجود دارد نشوی. خدا ان شاءالله همه ما را توفیق دهد دلبسته این دنیا نشویم و با قدرت برای امام زمانمان کار بکنیم.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (66)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 237
💠☀️💠☀️💠☀️💠
____________________
@marefatemahdavi