#معرفی_کتاب
🔻عنوان : آب را گل نکنیم
✒️تالیف : سیدحجت سبحانلو، مهدی شاندیزی
✅ درباره کتاب :
◀️در فصل اول ، تعریفی از تبرّی بیان می کند و به شیوه های آن می پردازد . بدون اینکه اسمی از دشمنان اهل بیت ببرد ، احادیثی را از آنان در تایید تبرّی ذکر می کند .
◀️در فصل دوم ، به روش اهل بیت و برخورد ایشان با کسانی که در ملا عام به خلفا دشنام می داده اند، می پردازد.
به طور مثال : شخصی نزد امام صادق می آید و می گوید فلانی در مسجد ، به آن دونفر دشنام می دهد. حضرت (ع) برآشفته می شوند و می گویند چه مرضی دارد ؟ خدا لعنتش کند . او با این کارش ما رو مورد تعرّض قرار می دهد ( یعنی آنان هم در برابر به ما توهین می کنند )
◀️در فصل سوم ، به روایت رفع القلم و اشکالات وارده بر حدیث و همچنین نظر بزرگان در مورد جشن های عیدالزهرا می پردازد. در آخر این فصل ، داستانی بسیار تکان دهنده از عمرکشون و نتیجه اش که قتل عام شیعیان در مناطق غیر امن است می آورد .
◀️در فصل چهارم ، تعریفی از وحدت بیان می کند که مخالفان وحدت هیچ گاه آن را رد نمی کنندو آن را در حرف و ادّعا قبول دارند ولی در عمل ، عکس آن عمل می کنند .
⏪ پی دی اف کتاب در ادامه👇🏻
انجمن علمی حدیث حوزه و دانشگاه قرآن و حدیث برگزار میکنند:
نشست علمی:
روایات تشکیل حکومت قبل از ظهور حضرت حجت«عج»
ارائه دهنده:حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد کاظم طباطبایی
عضو هیئت مدیره انجمن علمی حدیث حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث
زمان نشست: جمعه 6فروردین 1400 ساعت 18 بصورت آنلاین
لینک حضور در نشست:
https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/
#تاریخ_ایران_معاصر
🔻 نامه تاریخی عزل آقای منتظری توسط امام خمینی ( در ۶ فروردین ۶۸ )
پ. ن : حسینعلی منتظری، رئیس مجلس خبرگان و از ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ قائممقام رهبری بود.
◀️بازخوانی این نامه، چراغ بصیرت را روشن می کند!!
✅متن کامل پیام حضرت امام در عزل منتظری :
بسم الله الرحمن الرحیم
🔻جناب آقای منتظری
🔹با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمهای برایتان مینویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند.
شما در نامه اخیرتان نوشتهاید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم میدانم؛ خدا را در نظر میگیرم و مسائلی را گوشزد میکنم.
از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین میسپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست دادهاید.
🔸شما در اکثر نامهها و صحبتها و موضعگیریهایتان نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که میگفتید دیکته شده منافقین بود که من فایدهای برای جواب به آنها نمیدیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و میبینید که چه خدمت ارزندهای به استکبار کردهاید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدینتر میدانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام میدادید که او را نکشید.
🔹از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمیباشید و به طلابی که پول برای شما میآورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود میدانید -که مسلماً منافقین صلاح نمیدانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی میشوید که آخرتتان را خرابتر میکند-، با دلی شکسته و سینهای گداخته از آتش بیمهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت میکنم دیگر خود دانید:
1⃣ سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرالها نریزد.
2⃣ از آنجا که سادهلوح هستید و سریعاً تحریک میشوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.
3⃣ دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.
4⃣ نامهها و سخنرانیهای منافقین که به وسیله شما از رسانههای گروهی به مردم میرسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.
🔸 و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را سادهلوح میدانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزههای علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و میدانید که از تکلیف خود سرپیچی نمیکنم. و الله قسم، من با نخستوزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی میدانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنیصدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.
🔸سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشمپوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بستهام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم.
🔸من کار به تاریخ و آنچه اتفاق میافتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بستهام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغهای دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش میکنند نگردند. از خدا میخواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام. یکشنبه ۶۸/۱/۶
روحالله الموسوی الخمینی
https://t.me/DidEbAnn
⁉️ تحلیلی بر دلایل عزل 👇🏻
https://www.google.com/amp/s/www.yjc.ir/fa/amp/news/6877803
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
#تاریخ_ایران_باستان
⁉️ 📛آیا کورش ظرفیت هویت ایرانی- اسلامی را دارد؟
✒️دکتر علی مصلح (دکتری ادیان)
1️⃣ کورش در منابع مکتوب ایرانی جایگاه ویژه ای نداشته و در عصر جدید از دل منابع یونانی- یهودی برجسته شد.
💢توضیح : تاریخ مکتوب ایران در خدای نامه ها که منابع اصلی تاریخ ایرانی پیش از اسلام بودند و بازگردان و ترجمه ی آن در دوره ی اسلامی انجام شد و تبدیل به شاهنامه ها شدند ، هرگز از کورش نامی نمی برند و کورش در آن دسته از منابع جایی ندارد.
❇️ شاهنامه ابو منصوری، شاهنامه دقیقی، شاهنامه گشتاسبی، شاهنامه ثعالبی و شاهنامه فردسی اصلاً کورش را نمی شناسند.
☀️ ولی جایگاه کورش در منابع تاریخ ایران پس از اسلام روشن است. طبری، مسعودی، ابن بلخی، ابن خلدون ، بیرونی ، حمزه اصفهانی ، گردیزی و دیگران، کورش را نه به عنوان شاهنشاه و بلکه شاه بخش جنوب غربی ایران می شناسند که به شاهنشاه کیانی خراج می دهد و از عمال شاهنشاهان کیانی در جنوب غربی ایران است.
2️⃣ با خوانش منابع یونانی کورش ستایش نمی شود ، بلکه به عنوان یک مستبد بربر و خونریز شناخته می شود.
3️⃣ تنها منابع یهود از کورش تجلیل می کند ، چرا که آزادی یهود بابل به دست او بود.
4️⃣ داده ها از حکومت هخامنشی بسیار مبهم و کم اند ؛ پس مستعد دلبخواه سازی بودند و غربی ها در تحلیل های خود از این زمینه ی مطلوب بهره بردند.
5️⃣ ابهام منابع درباره شخصیت کورش وی را طعمه ی هر بازاری ساخته است:
🔹🔸🔹کورش لائیک و سکولار:
یکی از هویت هایی که غرب از کورش می سازد این است که کورش به هیچ دینی معتقد نبود و بهره ی خود را از همه ی ادیان می برد . در جایی خود را فرستاده ی یهوه می خواند و در جای دیگر بت ها را ستایش می کرد و خدای خدایان مردوک را پشتیبان خود می شمرد. و در جایی مزدا پرستی را فریاد می زد و عملاً او خدایان را به بازی می گیرد تا حکومت داری کند.
غرب نه تنها در دین که در همه عرصه های تمدن جدید، مبانی و ایده های خود را به حکومت هخامنشی خورانید.
🔹🔸🔹 کورش ذوالقرنین: نه مسلمین جهان و نه تشیع جهانی علقه ای به این گزینه نداشته و ندارد . این گزینه فقط و فقط در بین تشیع ایرانی در عصر جدید ، جای خود را باز کرد. گزینه ای که مستشرقین مطرح کردند و ابوالکلام هندی آن را به شواهد واهی مستند کرد.
🔹🔸🔹 کورش یهودی:
طبری و برخی تواریخ اسلامی کورش را یهودی میدانند.
یهود همواره خود را مدیون کورش می دید و می بیند . یهود با برجسته کردن داستان آزادی به دست کورش و فرستادن آنها به اورشلیم ، سندی تاریخی را برای مالکیت فلسطین را خواهان است. و خوش خدمتی شاه ایران را الگویی برای سردمداران ایران زمین می خواند .
یهود شیوه مطلوب شاهی آرمانی را در کورش دید که به احدی و دیاری ترحم نکرد مگر به یهود که پس از آزاد سازی ایشان با دادن پول و جواهر برای ساخت معابد و فرستادن یهود به اورشلیم خوش خدمتی شاهانه خویش را به یهود نشان داد .
🔹🔸🔹 کورش نماد شاهنشاهی:
در عصر پهلوی کنگره ی یهودیان جهان از محمدرضا شاه پهلوی می خواهد که جشنی در بزرگداشت کورش برگزار کند. از آنجا که کورش تا آن زمان جایگاهی در تاریخ ایران نداشت ، محمدرضا شاه پهلوی فرصتی 12 ساله برای نهادینه کردن جایگاه کورش در تاریخ ایران و زمینه سازی برگزاری جشن طلبید . در این فرصت کنگره ایرانشناسان جهان را در تهران برگزار کرد و از آنها خواست که تاریخ هخامنشی را بنگارند و تبلیغات حکومت پهلوی را با هخامنشی و کورش گره زد و سلسله کیانی که تا آن زمان سلسله بزرگ پیش از حمله اسکندر شناخته میشد، به اسطوره بدل گشت و با برگزاری جشن شاهنشاهی 2500 ساله ایران خود را میراث دار کورش خواند و در حقیقت این جشن ، جشن تثبیت تحریف تاریخ ایران بود.
📣 آیا این کورش می تواند پشتوانه ی هویت ایرانی- اسلامی باشد؟
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii
1_920130534.pdf
685.4K
#تاریخ_اسلام
🔻واکاوی تاریخ ولادت و سن حضرت علی_اکبر(ع) در منابع تاریخی
✍دکتر سید مسعود عمرانی
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii
نشست تخصصی به مناسبت ولادت امام عصر حضرت مهدی (عج)
«اعتبارسنجی نشانه های ظهور»
سخنران: دکتر سعید طاووسی مسرور
🕔 زمان: یکشنبه ٨ فروردین، ساعت ساعت 17:00
📌 ورود برای عموم آزاد و رایگان است.
لینک شرکت در برنامه:
https://www.skyroom.online/ch/bsj.atu/elahiatbsj
🟠 لطفاً پس از ورود به لینک بدون وارد کردنِ نام کاربری و گذرواژه، گزینهی "ميهمان" را انتخاب کنید.
🔖@atu_elahiat
File1.zip
919.3K
#تاریخ_ایران_معاصر
#سلسله_استوری 👆🏻
🔻چاپ کتاب جنجالی ضد شیعی در سال 1322 توسط یک طلبه
📸 11 تصویر گزینش شده از مجموعه استوری در پیج دکتر زادبر (دکتری علوم سیاسی)
✅دانلود رایگان کتاب کشف الاسرار :
https://pdf.tarikhema.org/PDF/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B1/
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii
⁉️چرا شب نیمه شعبان را شب برات(برائت)نامیده اند؟
🌕شب نیمه شعبان در فرهنگنامه ها و متون کهن، «شب برات یا برائت» نامیده شده و این بدان خاطر است که بنا به روایات، خداوند در این شب «برات آزادی» از دوزخ را به بندگان خود می بخشد و این شب برات در ادب فارسی و متون کهن، بازتاب هایی داشته که به چند مورد آن اشاره می رود:
🌕ابوریحان بیرونی(متوفی ٤٢٧قمری) در کتاب «التفهیم» در این باره چنین آورده: «و شب پانزدهم از ماه شعبان، بزرگوار است و او را «شب برات» خوانند و همی پندارم، این از قبیل آن است که هر که اندرو عبادت کند و نیکی به جای آورد، بیزاری یابد از دوزخ».
«غیاث اللغات» شب نیمه شعبان را «شب برات» دانسته و می نویسد: «شب برات شب پانزدهم شعبان است که در آن شب ملائکه به حکم الهی حساب عمر و تقسیم رزق می کنند».
حافظ، شب برات را شب قدر دانسته و در غزل معروف خود، شب قدر و «شب برات» را هنرمندانه با هم آورده می سراید:
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی آن «شب قدر» که این تازه «براتم» دادند
🌕اما این که «برات» به چه معناست و بن و ریشه این واژه چیست؟ در «حافظ نامه» این توضیحات آورده شده است: «برات» از «برائت» عربی است و آن: «نوشته ای است که بدان، دولت بر خزانه یا حکام، حواله وجهی دهد».
🌕علامه قزوینی در حواشی خود بر «چهار مقاله» با استناد به ذیل «قوامیس عرب» به نقل از «دُزی» می نویسد: «[برات] را به «بروات» جمع بندند و این کلمه عربی است و در اصل «برائت» بوده و به معنای «بریءالذمّه گردیدن از دَین» است و صواب آن در جمع «براءات» یا براوات است. گویندگان فارسی به اعتبار حواله مکتوب هر حواله یا وارد معنوی را نیز «برات» اصطلاح کرده اند».
🌐کانال و سایت علمی- تخصصی مسائل جهان اسلام (مُسلِمْنا) در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/1150419012Cdf312d401e
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جستارهایی_در_شیعه_شناسی
✅بررسی و تحلیل دوران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف(غیبت صغری)
✅ خروج شیعه از انزوا و پیدایش شهرهای با جمعیت اکثریت شیعه
✅ ثمره دهی سیستم وکالت
✅ وضعیت شناسی شیعه غیبت صغری
✅ درس گفتارهای از دکتر مهدی کریمی
🌸🌸🌸
لینک عضویت:
https://chat.whatsapp.com/D8l9X4UwhBwFFlcT6cs3DS
🍃🍂🍃🍂🍃
در مسیر آگاهی
#تاریخ_اسلام
🔰اعتبارسنجی نشانه های ظهور
🎤جناب آقای دکتر سعید طاووسی (دکتری تاریخ اسلام)
⏰ 1 ساعت و 38 دقیقه صوت 👆
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii
#تاریخ_ایران_معاصر
#پهلوی
🔻 ماجرای بلوای نان در زمان پهلوی دوم (محمدرضا)
✅ در سال 1321، یک سال پس از تبعید رضاخان توسط انگلیس و روی کار آمدن پسرش محمدرضا، جدیترین کمبود، در راهبردیترین جزء زندگی مصرفی مردم یعنی نان به وجود آمد.
در تهران قیمت نان در نیمه اول سال 1321 از شش سنت به یک دلار رسید!! کمبود نان بر کیفیت آن نیز اثر گذاشته بود. در واقع نانی که به زحمت در اختیار مردم قرار داده میشد آنقدر بیکیفیت بود که موجب مرگ چند نفر و شیوع بیماری در میان مردم گردید. در پاییز 1321 کمبود نان بسیار جدی شد. در آذرماه 1321 دانش آموزان مدارس خود را تعطیل و به سمت بهارستان به راه افتادند. مردم نیز به صفوف آنان پیوستند و شعار میدادند یا مرگ یا نان. عصر آن روز اعتراض مردمی به کمبود نان شدت گرفت و نیروهای مسلح به تیراندازی روی آوردند. در این ماجرا که به بلوای نان شهرت پیدا کرد دهها نفر کشته و زخمی شدند......
✅شرح کامل ماجرا 👇🏻
http://www.iichs.ir/News-6062/%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%86/?id=6062
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii
در مسیر آگاهی
#تاریخ_ایران_اسلامی 🔻حمایت و دفاع ایرانیان از اسلام پس از ورود مسلمانان قسمت اول1️⃣ ✅اجباری نبو
#تاریخ_ایران_اسلامی
🔻حمایت و دفاع ایرانیان از اسلام پس از ورود مسلمانان
بخش دوم2️⃣
✅خواسته ایرانیانی که در انقلاب ها و نهضت ها شرکت داشتند، مبارزه باخلفای اموی و عباسی و تبعیض بود، نه مبارزه با اسلام. می توان ادعا کرد که ایرانیان، هنگامی به فکر استقلال سیاسی افتادند که از حکومت های عربی و اینکه آنها یک حکومت واقعا اسلامی باشند، مأیوس شدند
📚.(مرتضی مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران،ص۷۱ )
⏪ ایرانیان رفتارهای ناشایست برخی از عرب ها و حاکمان عربی را با اسلام یکی ندانستند. آنها نمی خواستند عدالت اسلامی را با نابرابری های دوره ساسانی معاوضه کنند؛ بنابراین با وجود قدرت، هرگز به گذشته خویش باز نگشتند.
⏪شاهدی که می تواند دلیل خوبی برای این امر باشد، دعوت بني العباس» است. در این دعوت شعاری که قیام کنندگان ایرانی بر ضد خلافت ظالمانه اموی انتخاب کردند و ابومسلم آن را می خواند،
📚(طبری، تاریخ طبری، ج ۷، ص ۲۵۶)
🔰 آیه ای از قرآن کریم بود که به مساوات اسلامی دعوت می کرد: «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ »(حج/22) کسانی که چون ستم دیده اند، جنگ می کنند، اجازه دارند و خدا به نصرت دادنشان تواناست.
✅داعیان عباسی با شعار انتقام از غاصبان حق خاندان پیامبر و انتقام از بنی امیه غاصب و قاتل خاندان پیامبر (ص)، توانستند ایرانیان را با خود همراه سازند آنها به منظور جلب حمایت ایرانیان و شیعیان، شعار «الرضا من آل محمد، با شخصیت پسندیده از آل محمد (ص) است را پوششی برای جلب حمایت ایرانیان قرار داده بودند. بعدها با آشکار شدن ماهیت حکومت بنی العباس، باز هم ایرانیان راه خویش را از اسلام جدا نکردند.
♦️در حقیقت، ایرانیان هر چند از عملکرد بنی امیه و بنی عباس ناراضی بودند اما ظلم و جور این حاکمیت ها را بهانه ای برای ارتداد از دین اسلام قرار ندادند. شعوبیه هم که با شعار تسویه و برابری به بیان دیدگاه های خود پرداختند، به آیات قرآن استناد می کردند: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ»(حجرات/13)اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى ترديد خداوند داناى آگاه است
📚برای اطلاع بیشتر به کتاب«تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان در فتوحات اسلامی،صص76-73
و کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام استاد مطهری مراجعه بفرمایید.
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii
#مقاله
🔻کارکردهای جامعه ولایی و حکومت ولایی در زمینه سازی ظهور
✒️ دکتر حامد پوررستمی(هیئت علمی دانشگاه تهران)
✅ چکیده:
روايات اسلامي بر ضرورت زمينه سازي امر ظهور و خوش پيماني با امام عصر تاکيد دارند. از اين رو بايد ديد مهم ترين بايسته هاي نظري و عملي و نافذترين اکسير در سرعت بخشي به فرايند ظهور و رفع موانع آن چيست.
مقاله اين فرضيه را پي مي گيرد که نقش و کارکرد جامعه ولايي و حکومت ولايي در اين زمينه سازي بي بديل است، اما کارکرد جامعه ولايي تا حکومت ولايي فاصله بسياري دارد؛ زيرا هر چند در جامعه ولايي آحاد ملت با پذيرش ولايت و مرجعيت ديني براي زمينه سازي گامي لازم برداشته اند، وجود چالشي چون حاکميت طاغوت و تعبيد مردم، نرخ رشد زمينه سازي را کم رنگ مي نمايد، در حالي که وضع در حکومت ولايي (جامعه ولايي واجد حکومت ولايي) به گونه ديگري است؛ چرا که حکومت ولايي با شاخصه ها و ساز و کارهاي دروني و هم چنين قدرت نرم افزاري و سخت افزاري خود، موجبات افزايش نرخ رشد زمينه سازي ظهور را رقم مي زند.
به بيان ديگر، دکترين حکومت ولايي مي تواند با رشد و گسترش معرفت، معنويت و بيداري در سطح منطقه اي و فرامنطقه اي و هم چنين به چالش کشاندن استکبار جهاني موعود ستيز، جهان را براي پذيرش موعود آخرالزمان مهيا نمايد. در واقع، رويش حکومت ولايي را مي توان آغازي براي آغاز افول جبهه مستکبر زمينه سوز و پايان مظلوميت جبهه زمينه ساز و در نهايت ظهور منجي معنويت و عدالت دانست.
دریافت مقاله 👇🏻
https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?ID=125684
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii
#تاریخ_ایران_باستان
#قبل_از_ورود_اسلام
#ساسانیان
🔻اعدام به جرم فرار از جنگ و یا اعتراض
در زمان ساسانیان هرکس شورش می کرد یا از میدان جنگ فرار می کرد اعدام می شد، و به دستور شاه از طایفه واقوام او بعضی را اعدام می کردند تا دیگران عبرت بگیرند!
📚نامه موبد تنسر به گشنسپ حاکم طبرستان صفحه ۶۲
پ. ن : این نامه را تنسر، هیربدان هیربد در دورهٔ اردشیر بابکان، در پاسخ به گشنسب، پادشاه طبرستان و پَذَشْخوارْگَرْ و گیلان و دیلمان و رویان و دماوند نوشتهاست. دلیل نگارش نامه، نگرانیِ گشنسب نسبت به برخی از فعالیتهای اردشیر بابکان، پادشاه تازهٔ ایران بود.
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii
🔻 12 فروردین روز عید
◀️ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند روزی که کنگره های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست بهجای آن نشست. (امام خمینی ره)
✅در همان ابتدا، برخی معتقد بودند که بهدلیل علنی و صریح بودن همراهی مردم با جمهوری اسلامی نیازی به رفراندوم و بهرأی گذاشتن نیست اما حضرت امام بهعنوان مخالف جدی این طرح، معتقد بود که ادامه انقلاب اسلامی و شکلگیری نظام جمهوری اسلامی تنها با اراده و نظر مردم ممکن است و بر همین اساس بود که رأی بیش از 98 درصد به جمهوری اسلامی، این روز را به یکی از روزهای ماندگار در تقویم ایران اسلامی تبدیل کرده است. امام در پیامی که در 4 فروردین 1358 پخش گردید، صراحتاً اعلام کردند که "شما ملت ایران در انتخاب نوع حکومت آزاد هستید، یعنی میتوانید به هر نظام مورد دلخواه رأی دهید اما خود من به جمهوری اسلامی رأی میدهم".
✅رفراندوم 12 فروردین در حالی انجام شد که تنها 50 روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود و هیچ ساختاری برای حکومت تشکیل و حتی طرح نشده بود. برگزاری رفراندوم بعد از 50 روز در تاریخ هیچ انقلابی ثبت نشده است و بر همین اساس است که برخی مورخان میگویند رفراندوم 12 فروردین بهعنوان نماد مردمی بودن انقلاب اسلامی برای همیشه در تاریخ ثبت شده و هیچ رقیبی ندارد. اصل مسئله برگزاری رفراندوم نیز حائز اهمیت است چرا که برخی میگفتند حمایت مردم از جمهوری اسلامی علنی، شفاف و بهوضوح قابل رؤیت است و نیازی به رفراندوم نیست اما امام راحل اصرار به برگزاری رفراندوم داشت و صرف حمایتهای خیابانی مردم از نظام جمهوری اسلامی را برای شکلگیری جمهوری اسلامی کافی نمیدانست. در نگاهی دیگر باید گفت که برگزاری رفراندوم بعد از 50 روز نیز امری استثنائی بود چرا که کمتر کسی تصور میکرد بعد از گذشت تنها 50 روز از رژیم پهلوی، بتوان نظام جدید را به رفراندوم و رأی مردم گذاشت.
🛑نشر حداکثری
⭕کانال در تلگرام :
T.me/dar_masire_agahi
⭕کانال در ایتا :
Eitaa.com/masir_agahi
⭕کانال در واتساپ :
https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP
⭕پیج اینستاگرام :
@masir_agahii