eitaa logo
در مسیر آگاهی
261 دنبال‌کننده
998 عکس
707 ویدیو
160 فایل
در جهت روشنگری و پاسخگویی به شبهات پيرامون تاریخ ایران و اسلام با پشتیبانی جمعی از اساتید تاریخ حوزه و دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
Photo from Mrsgh
Photo from Mrsgh
Photo from Mrsgh
Photo from Mrsgh
Photo from Mrsgh
Photo from Mrsgh
Photo from Mrsgh
Photo from Mrsgh
🔻 شاهی که رعیت بود! ✅ بررسی دلایل تقویت ارتش ایران و گرایش به غرب پس از خروج پهلوی اول ✒️ دکتر عليرضا زادبر (دکتری علوم سیاسی) 📷 15 تصویر 👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻پیروزی نظریه حاکمیت قریش ✒️ مهدی پیشوایی ✅چکیده : به دلیل اهمیت و جایگاه ولایت و رهبرى امت و ضرورت تداوم راه پیامبر اسلام پس از در گذشت او، آن حضرت از همان سال هاى آغازین بعثت تا پایان عمر، به امر و اراده الهى و در مناسبت هاى مختلف و فواصل زمانى متعدد، چه در مکه و چه در مدینه، مسئله امامت و جانشینى را مطرح مى کرد و توجه مسلمانان را به این امرِ خطیر و انتخاب شخصیت لایق براى تصدى آن جلب مى کرد و به منصوص بودن جانشینى تأکید مىورزید. طرح مسئله و صایت و خلافت امیرالمؤمنین على(علیه السلام) در جریان دعوت خویشاوندان، بیان حدیث منزلت، اعلام عمومى این مسئله در غدیر، تصمیم بر نوشتن وصیت نامه در واپسین روزهاى حیات ـ به رغم آن که عملى نشد!ـ نمونه هایى از سلسله کوشش هاى پیامبر اسلام در این زمینه به شمار مى رود. اما پس از رحلت آن حضرت و ماجراى سقیفه، حوادث، عملا به گونه اى دیگر رقم خورد و دیدگاه دیگرى در مورد جانشینى پیامبر به اجرا گذاشته شد که جنبه انتخابى و عرفى داشت. در سقیفه، ابوبکر براى اثبات صلاحیت مهاجران (قریش) براى احراز خلافت، به حدیث الأئمة من قریش استناد کرد و با این استدلال، انصار را از دایره صلاحیت جانشینى پیامبراسلام(صلى الله علیه وآله) بیرون راند! با استناد به این حدیث، نه تنها ابوبکر به خلافت رسید و نه تنها قدرت و حکومت در انحصار قریش قرار گرفت و انصار از صحنه قدرت به دور ماندند، بلکه نظریه حاکمیت قریش نیز در طول تاریخ اسلام پیروز شد. در این مقاله، نظریه حاکمیت قریش و پى آمدهاى پیروزى این نظریه، برمحور حدیث الأئمة من قریش، بررسى قرار مى شود. 📚دریافت مقاله 👇🏻 http://ensani.ir/fa/article/45793/%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%89-%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D8%A7%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D9%82%D8%B1%DB%8C%D8%B4 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تاریخ 42 ساله ایران بروایت تصاویر انیمیشن 🥰 ⏰ 2 دقیقه و 21 ثانیه 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 نهضت علمی امام باقر و امام صادق علیهما سلام ✅شاگرد پروری از جمله مهمترین اقداماتی است که امام محمدباقر (ع) در راستای حفظ اسلام و مکتب حقه اهل بیت (ع) در طول حیات پر برکت خود به عنوان یک خط فکری-تربیتی دنبال کرد. هرکدام از این شاگردان و راویان منجر به نشر اسلام اصیل در برابر اسلام اموی شدند. ✅باید توجه داشته باشیم که آن حضرت اصحاب و راویان متعددی داشته است به این شکل که شیخ طوسی از ۴۶۸ نفر به عنوان اصحاب امام باقر (ع) نام برده است که طبعاً تعداد واقعی اصحاب و راویان آن امام همام با توجه به نقل‌های تاریخی بیشتر از این هم می‌تواند باشد. یکی از نکاتی که در این بحث باید به آن بپردازیم، تفاوت راویان و شاگردان حضرت است، اساساً این دو با یکدیگر تفاوت دارند به این دلیل که شاگرد در توصیف فردی است که ملازمت با مکتب امام داشته و مدت قابل توجهی از محضر آن حضرت استفاده کرده و از نظر مکتبی و جریانی، پیرو تابع آن امام همام بوده باشند. در این بین اما، افراد متعددی نیز از اهل سنت بودند که به علم و فضل امام محمدباقر (ع) معترف بودند و از آن حضرت استفاده علمی می‌کردند که از جمله آنها می‌توانیم به «ابوحنیفه»، «سفیان ثوری»، «سفیان بن عیینه» امام اهل سنت مکه و دیگرانی چون «ابن شهاب زهری»، «محمد بن اسحاق»، اشاره داشته باشیم که این افراد جز اصحاب و راویان اهل سنت بودند که از آن حضرت نقل کردند. نکته اینجاست که شاگردان آن امام همام مروج مکتب آن حضرت بودند و این تفاوت عمده‌ای است که میان راوی و شاگرد وجود دارد..... ادامه مطلب 👇🏻 https://www.mehrnews.com/news/5144261/%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D9%87%D9%88%D9%86-%D8%B2%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D9%82%D8%B1-%D8%B9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا داستان ، صحت دارد؟ واقعیت داستان چیست؟ 🔻پاسخ : دکتر محمد جواد یاوری سرتختی دکتری تاریخ تشیع) : داستان آنگونه که بین عموم مردم مشهور شده که امام رضا(ع) با آهو سخن گفته و ضمانت کرده، . بلکه در منابع قدیم تا حدی متفاوت و جالبتر نقل گردیده است. روایت اصلی این داستان را شیخ (ره) چنین آورده است: ابومنصور محمد بن عبدالرزاق(متولی شاهنامه ابومنصوری) که از قدرتمندان و زورمندان روزگار بوده نقل می کند: در جوانی برای اهالی رضا(ع) و زائرانی که با آنجا می رفتند، ایجاد می کردم تا اینکه یک بار که با یک (آموزش دیده) برای شکار به آن حوالی رفته بودم، یوز را دنبال آهویی فرستادم و آهو تا نزدیک دیوار محوطه امام رضا(ع) رفت ولی یک باره هر دو در مقابل آن ایستادند. گاهی که آهو به سوی دیگری می رفت، یوز به دنبالش می دوید ولی وقتی به محوطه پناه می برد، یوز از دنبال کردنش دست بر می داشت. بالاخره به یکی از اتاقهای وارد شد و هنگامی که به دنبالش رفتم آن را نیافتم. از ابونصر مُقری(که در محوطه بود) پرسیدم: آهویی که وارد محوطه شده بود کجاست؟ گفت: من ندیده ام. از آن روز کردم که دیگر زائران رضا(ع) را ندهم و راهشان را نبندم. همچنین از آن به بعد هرگاه حاجتی داشتم به زیارتش می آمدم و حاجتم روا می شد. یک بار از خدا خواستم که فرزند پسری به من ببخشد که چنین شد. هنگامی که پسرم به رسید و (در ماجرایی) کشته شد، مجددا به (ع) رفتم و بازهم فرزند پسری از خدا خواستم که خداوند برای بار دوم پسری به من داد و هیچ را در آنجا از خدا نخواسته ام مگر اینکه روا شده است. 📚 شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا(ع)، ج2 ، ص285-286 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
⁉️ ماجرای آب و برق مجانی منتسب به امام چیست؟ واقعیت ماجرا چه بوده؟ 🔻 پاسخ از علیرضا زادبر (دکتری علوم سیاسی) ماجرای آب و برق مجانی https://www.instagram.com/tv/CLHWZQHHTe0/?igshid=kzjio4gez1kq 🎥48 دقیقه ویدئو 👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Mis Gh: کارگاه های_پژوهشی آشنایی با فرق و مذاهب ✅موضوع: نقد و بررسی جریان احمد الحسن البصری 🎙با حضور ارزشمند استاد حجه الاسلام علی محمدی هوشیار 🗓یکشنبه و دو شنبه ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه ⏰ساعت 10:00 به صورت مجازی در سامانه lms 🔸شرکت برای عموم با گزینه مهمان آزاد است. 🔗 لینک ورود مستقیم به جلسه https://baqiatallah.lms2.hozehkh.com/ws/naghdahmadalhasan ✅واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه) مشهد با همکاری هیات اندیشه ورز اسلام ادیان و ارتباطات میان فرهنگی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210215-WA0013.opus
1.38M
🔻 چگونه ایران مهد تشیع شد؟ 1️⃣قسمت اول 🎤 دکتر محمد جواد یاوری سرتختی (دکتری تاریخ تشیع) ⏰ 9 دقیقه و 37 ثانیه صوت👆🏻👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
🔻ایران ۴ میلیارد دلار کسری دارد و به تنهایی از منطقه دفاع میکند!!! ( برای حفظ منافع آمریکا) 🗞 روزنامه اطلاعات ۶ خرداد ۱۳۵۵ 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 امام هادی علیه السلام و اقدامات مهم ایشان در جهت مبارزه با جریان استکبار ✅حجت الاسلام محمد جواد یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام به تشریح فعالیت‌های این امام همام پرداخت و گفت: یکی از ابعاد فعالیت‌های امام هادی (ع) مبارزه با جریان ظلم و طاغوت بود زیرا دستگاه حاکم به دنبال از بین بردن مکتب اهل بیت و حق بود. این پژوهشگر تاریخ تشیع، فعالیت حاکمین ظالم در آن دوره را در راستای نابودی نمادها و مناسک شیعه دانست و افزود: هدف بنی‌عباس از جمله متوکل این بود که شیعه دارای هویت متمایز در جامعه نباشد لذا امام هادی (ع) با هدایت شیعیان از طریق نمایندگان و ساختار وکالت، جریان مقاومت در برابر استکبار و استثمار بنی‌عباس را حفظ و تقویت می‌کرد. این استاد حوزه علمیه با اشاره به استکبار آمریکا و صهیونیسم، گفت: ما باید امام هادی (ع) را الگوی خود قرار داده و در مقابل آمریکا و صهیونیسم و همدستان منطقه‌ای آنها بایستیم زیرا آنها به دنبال شکستن جریان مقاومت و ایران هستند. وی با بیان اینکه در دوره امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، شیعه دارای تمایز و افتخار بود، گفت: در دوره امام هادی (ع) قصد داشتند که این تمایز و افتخار را از بین ببرند ولی ایشان با ایستادگی و مقاومت، مانع شدند. 〽️حجت الاسلام یاوری دومین مورد از فعالیت‌های امام هادی (ع) را تقویت بنیان‌های فکری و عقیدتی شیعیان دانست و افزود: ایشان با خطبه غدیریه در آن دوران دوباره غدیر را احیا کردند و در زیارت جامعه کبیره، نظام امامت و بنیان‌های فکری شیعه را بیان نمودند؛ در حقیقت در آن دوره اعتقادات شیعه بازخوانی شد. 〽️این پژوهشگر تاریخ تشیع یکی دیگر از اقدامات امام هادی (ع) را پالایش شیعه دانست و گفت: جریان‌های واقفیه، زیدیه، اسماعیلیه و مخصوصاً جریان غالیان به دنبال نفوذ در بدنه شیعه و به حاشیه بردن تشیع بودند و دشمن می‌توانست از این جریان‌ها برای تبلیغات علیه تشیع استفاده کند ولی امام هادی (ع) در مقابل این جریان‌ها ایستادند و به مناظره و مبارزه با آنها پرداختند. 〽️این استاد حوزه علمیه حفظ اتحاد جامعه را از دیگر اقدامات امام هادی (ع) دانست و افزود: در فتنه خلق قرآن، امام هادی (ع) شیعیان را از شرکت و ورود به این بحث پرهیز دادند و به زحمت جریان شیعه را حفظ کردند و به امام عسکری (ع) تحویل دادند. 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
حضور مجازی در نشست علمی با لینک: https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=12414
🔻 ایران ژاندارم منطقه!! ✅ایران حافظ منافع آمریکا در منطقه ✅ نفت ایران برای آمریکا ما به ازاء خرید سلاح ✅ 3 سال جنگ ایران در عمان و کشته شدن ایرانیان به دستور آمریکا https://www.aparat.com/v/Ogn5c/%D9%86%D9%88%DA%A9%D8%B1%DB%8C_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7_%D8%A7%D8%B2_%D8%AC%DB%8C%D8%A8_%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85_%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%B1_%D9%88_%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D9%81_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86?amp 🎥 3 دقیقه و 4 ثانیه ویدئو 👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 حجاب در صدر اسلام (1) «پوشش» یکی از شاخص های وجودی آدمی و وجه ممیز او از دیگر موجودات بوده و لذا جزء نیازهای فطری انسان به شمار می رود. این مهم در منطق الهی از چنان جایگاه رفیعی برخوردار است که قرآن کریم ضمن نعمت و هدیه الهی خواندن پوشش، به کارکردهاى مختلف آن اشاره دارد که مى فرماید: «اى فرزندان آدم، براى شما لباسى فرو فرستادیم که اندام شما را مى پوشاند و مایه زینت شما است... این از آیات خداوند است؛ باشد که متذکر شده، پندگیرید.» (اعراف/27) بالتبع، در بیان مبینان معصوم شریعت(ع)، مقوله پوشش مورد توجه و التفات فوق العاده ای بوده است. توجه به این مقوله در سیره معصومین (ع) و نوع مواجهه ایشان با این پدیده و تبیین آن، در دو مقام «تبلیغ و ترویج فرهنگ پوشش» (جهت اثباتی) و «مقابله و مبارزه با بدپوششی»(جهت سلبی) امکان پذیر است. ⬅️از سوی دیگر، لازمه تغییر، تحولات زمانی و مکانی و نیز تفاوت عِده و عُده هر کدام از معصومین(ع) با یکدیگر، بهره گیری از شیوه های مختلف در تبلیغ فرهنگ صحیح پوشش و مبارزه با مقوله بدپوششی است؛ چنانکه این مهم در سیره ایشان مشهود است. 1️⃣ پیامبر اکرم (ص) هنگامی که عمروبن حزم را به عنوان والی نجران در یمن منصوب کرد، شرح وظایفی برای او نگاشت. حضرت در بخشی از این آیین نامه کاری، او را مسئول پاکدامنی و حجاب مردم می داند و از او می خواهد به اقدامات عملی در این زمینه همت گمارد: «عهد من محمد النبى رسول الله(ص) لعمرو بن حزم حین بعثه الى الیمن، أمره بتقوى الله فى أمره کلّه... و ینهى الناس أن یصلّى أحد فى ثوب واحد صغیر، الا أن یکون ثوبا یثنى طرفیه على عاتقیه، و ینهى الناس أن یحتبى أحد فى ثوب واحد یفضى بفرجه الى السماء. و ینهى أن یعقص أحد شعر رأسه فى قفاه/ اینکه مردم را از نماز خواندن در یک لباس کوچک نهى کند مگر اینکه پوششى باشد که بتواند دو طرف آن را به دو شانه خود گره بزند. و مردم را از اینکه لباس کوچکى بپوشند که عورتشان آشکار شود باز دارد و از اینکه کسى موهایش را پشت سرش انباشته کند، نهى کند» 📚 (میانجی، مکاتیب الرسول/ج۲/ص۵۲۸). این فرمایش که در واقع وظایف حکومت را نیز بازگو می کند، با صراحت، گسترش حجاب و عفاف و برخورد با پدیده بدپوششی را از کارویژه های حکومت می داند. 2️⃣ از جابربن عبدالله انصاری نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) از توقف زنان در مسیر رفت و آمد و اینکه زنان هنگام بیرون آمدن از خانه لباس شهرت بپوشند، نهی می کرد. همچنین زنان را از آنچه سبب ایجاد زینت در صدایشان (ناز و کرشمه) می شود و نیز از بلند کردن صدایشان در غیر ضرورت نهی فرموده است: همانا رسول خدا(ص)نهی می فرمود از اینکه زن از وسط خیابان و یا کوچه راه برود، و می فرمود: زنان سهمی در وسط جاده ندارند؛ ایشان نهی می کرد از اینکه زن هنگام خارج شدن از منزل، لباسی بپوشد که مشهور و انگشت نما باشد و یا خود را تزیین به زیورآلاتی نماید که موقع راه رفتن سر و صدای آنها شنیده شود (و باعث جلب توجه مردان نامحرم گردد)؛ حضرت لعنت می کرد زنانی را که خود را (از لحاظ پوشش و رفتار) شبیه مردان می کنند و یا مردانی را که خود را شبیه زنان می نمایند. پیامبر اکرم (ص) نهی می کرد از اینکه زنان بدون ضرورت در میان نامحرمان حرف بزنند، و یا در غیر خانه های خودشان شب را بخوابند؛ ایشان نهی می کرد از اینکه مردان نامحرم بر آنان سلام کنند. 📚 (مستدرک الوسائل/ ج۱۴/ص۲۸۰) 🔰نتیجه سخن، تاکید بر حجاب، حیا و پاکدامنی زنان و ممانعت از جلوه گری در انظار عمومی. در روایت آمده است، هنگامی که رسول خدا (ص) نماز جماعت را تمام می کرد، هنگام خارج شدن از مسجد، قدری درنگ می کرد تا زنان خارج شوند: «حمزة بن أبی اُسید الأنصاری عن أب أنَّه سَمِعَ رَسولَ الله (ص) یَقولُ و هُوَ خارِجٌ مِنَ المَسجِدِ، فَاختَلَطَ الرِّجالُ مَعَ النِّساءِ فِی الطَّریقِ، فَقالَ رَسولُ اللهِ(ص) لِلنِّساءِ: اِستَأخِرنَ؛ فَإِنَّهُ لَیسَ لَکُنَّ أن تَحقُقنَ الطَّریقَ، عَلَیکُنَّ بِحافّاتِ الطَّریقِ» 📚 (سنن ابی داود/ج۷/ص۵۴) ✅حضور زنان در مسجد تابع حضورآنان در اجتماع است. امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: از جمله پیمان هایی که رسول خدا(ص) از زنان امت خود گرفته است این است که چادرهای خود را در بین ساق پا و پشت خود جمع نکنند (و بر بدن نچسبانند)، و با مردان نامحرم در محل خلوتی ننشینند: «مِسْمَعٍ أَبِی سَیَّارٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللهِ(ع)قَالَ: فِیمَا أَخَذَ رَسُولُ اللَّهِ(ص)مِنَ الْبَیْعَهًْ عَلَى النِّسَاءِ أَنْ لَا یَحْتَبِینَ وَ لَا یَقْعُدْنَ مَعَ الرِّجَالِ فِی الْخَلَاءِ» (الکافی/ج۵/ص۵۱۹). ادامه دارد.... 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
PTT-20210218-WA0001.opus
1.76M
🔻 چگونه ایران مهد تشیع شد؟ 2️⃣قسمت دوم : منشا پیدایی تشیع 🎤 دکتر محمد جواد یاوری سرتختی (دکتری تاریخ تشیع) ⏰ 12 دقیقه و 29 ثانیه صوت👆🏻👆🏻 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii