eitaa logo
مسجد کنی
352 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
261 فایل
⚠️ من امروز باید بگویم که تکلیف است براى مسلمانهاحفظ مساجد امروز جزء امورى است که اسلام به او بسته است. ✍️صحیفه امام، ج‏۱۳، ص: ۲۱ ✅ارتباط با ادمین👇 @M_jalalyan @TohidDanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
💠حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام: 🔹ما أكثَرَ العِبَرَ، و أقَلَّ الاعتِبارَ! 🔸چه بسيار است عبرتها و چه اندك است عبرت گرفتن! 📗 نهج‌البلاغه حکمت 297 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن 🆔@anjomanelmiquran110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅━❀❄️❀❄️❀❄️❀❄️❀━┅ نکته ای درباره صراط مستقیم ۱ - «صراط» عبارت است از قرآن و سنت و سیره معصومین و انسانهایی که به واسطۀ تربیت در محضر قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) ، خودشان اسوه و صراط گردیده اند به طوری که اگر غریبی ناشناس، مدتی با چنین انسانهایی مراوده کند، مجموعه ای عملی از سنت و قرآن را در رفتار و کردار این گونه افراد خواهد یافت. در واقع آنان شخصاً به عنوان صراط مستقیم قرآنی و به عنوان اسوه قابل پیروی می باشند. در قرآن آمده است: «هُمْ دَرَجَاتٌ» آنها خود درجه و مقام هستند. نفرموده است برای آنها درجه ای است ! در اینجا مفهوم پاره ای از احادیث معلوم میشود. آنجا که از معصوم (علیه السلام) سؤال می شود که صراط مستقیم چیست؟ میفرمایند: صراط مستقیم ما هستیم و اگر حضرت علی (علیه السلام) فرمود: من قرآن ناطقم، یعنی او خود به قرآن عینی تبدیل شده است. پس نمازگزار واقعی میتواند خود، به صراط مستقیمی مبدل شود. بنابراين « اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ» ، یعنی ما را به صراط مستقیم، متحول گردان (واجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ اِمَامًا ) : ما را پیشوای تقواپیشگان قرار ده. 📖 نسیم حیات جلد ۱ 🔔 به کانال نشر آثار استاد بهرام پور ملحق شوید . 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از رادیو معارف
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 معجزه‌ فطرس مَلک که در روز میلاد سیدالشهدا علیه السلام اتفاق افتاد 🔰 مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی 🆔 @RadioMaaref
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸عقل را جدی و جدی و جدی بگیرید!🔸 💡 چه طور شما را دو دستی و بااحترام می گیرید؟ چه طور وقتی حضرت معصومه (س) میروید، عقب‌عقب بر میگردید تا پشتتان به ضریح نباشد؟ این خودتان را هم جدی بگیرید. وقتی فهمیدید چیزی بد است، سرسری نگیریدش. اگر عادت کردید به متابعت عقل، آن وقت یک مثل آقای بهجت گیرتان می آید و دستتان را می گیرد. دنبال پیدا کردن امثال آقای بهجت، نرو. فایده ندارد. در عوض این عقلی که خدا به تو داده را جدی بگیر. 💡اینهایی که زیاد می کنند، [عقلشان ضعیف میشود]. به عقلت رجوع کن! خودت میتوانی فکر کنی، اما به جای فکر کردن، استخاره می کنی! به جای مشورت کردن، استخاره می کنی! خدا استخاره را داده برای و مشورت؟! برای اینکه با خودت بگویی: «من که می توانم استخاره کنم، چرا مشورت کنم»؟!! مثلاً می خواهد زن بگیرد؛ بدون مشورت، استخاره می‌کند! خب همین، کار دستش می دهد. 💡اول باش. اگر عقل تو، دست تو را نگیرد و به امام زمان(ع) نرساند، هیچ عالِمی نمی تواند این کار را برای تو بکند. بین تو و امام زمان، این عقل تو است. البته از عقل نپرس چرا نماز ظهر چهار رکعت است. چرا صبح دو رکعت است؟ چرا رکوع؟ چرا سجود؟ عقل می گوید به من چه؟! من برای این کار نیامدم. 💡در هر کسی که دیدی متابعتش نسبت به عقلش بیشتر است، دوستی‌ات را با او تداوم بده. بیشتر کن. فاصله‌ات با هر کدام از دوست‌هایت به اندازه فاصله آنها با عقلشان باشد. 💡 خیلی عقل را بگیرید. عقل را بگیرید. عقل را بگیرید. @haerishirazi
7️⃣4️⃣1️⃣ نکات تفسیری📚 ملکه نشدن دین دین برای کسانی که کاری با آن ندارند و فقط دارای اسلام شناسنامه ای هستند ملکه نشده است. بیان نورانی امام حسین علیه السلام چقدر بیان زیبایی است حضرت فرمود اکثری مردم این‎گونه اند ( النَّاسَ‏ عَبِیدُ الدُّنْیَا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلَی أَلْسِنَتِهِمْ) «لَعِق» یعنی «ما تَلعَقُ به الألسن» کسانی که آدامس می جوند، تا در فضای زبان و دهانشان آدامس لذیذ است می جوند، وقتی به صورت پوسته ای درآمد و دیگر لذّتی نداشت با آب دهان می اندازند دور، خیلی ها اسلامشان همین طور است اگر منفعتی برای آنها داشته باشد داعیه اسلام دارند و اگر ببینند که منفعتی برای آنها ندارد می اندازند دور 🔸@marefateelahi🔹
7️⃣4️⃣2️⃣ نکات تفسیری📚 درک در آخرت آخرت صحنه معرفت و ادراک است، چیزی که درک نکند در آخرت نیست، در دنیا درک مستور است و در آخرت درک مشهور، آنچه در پرده است در قیامت بی پرده می شود. تنها درباره انسان نیست که ﴿فَکَشَفْنَا عَنکَ غِطَاءَکَ﴾ بلکه درباره در و دیوار هم هست، شوخی یا مجاز نیست که بگوییم مسجد شکایت می کند یا مسجد شهادت می دهد که کدام همسایه برای اقامه نماز آمده، کدام همسایه نیامده است، اگر امروز نفهمد فردا چگونه می تواند شهادت دهد، کاملاً آگاه است، عالِم است و از همه همسایه ها باخبر است که کدام همسایه می آید مسجد و کدام همسایه نمی آید مسجد، امروز حق حرف ندارد، فردا که مجاز شد می گوید ﴿أَنطَقَنَا اللَّهُ الَّذِی أَنطَقَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ﴾ زمین در همین دنیا با ما حرف میزند (أَنَا بَیْتُ الْغُرْبَةِ أَنَا بَیْتُ‏ الْوَحْشَة) و این حرف زدن مجاز و تشبیه نیست ، وجود مبارک حضرت امیر علیه السلام که با چاه حرف می زد برای این بود که چاه برای حضرت مخاطب خوبی بود، حضرت درد دل می کرد و او هم می شنید و یک فهمنده خوبی بود 🔸@marefateelahi🔹
❇️ طه الفشنی (۱۹۰۰-۱۹۷۱) مبتهل ممتاز مصری است. او از کار خوانندگی و نوازندگی به وادی تلاوت قرآن آمد. ❇️ کار وی نخست انشاد و خوانندگی و نوازندگی بود و در نیمه دوم عمر به تواشیح و تلاوت قرآن روی آورد. ❇️ در میان مسلمانان اهل قرآن و استماع‌های روحانی و معنوی، شاید نتوان کسی را یافت که «حبّ‌الحسین» او را نشنیده باشد یا شنیده و تحت تاثیر جذبه قدسی آن قرار نگرفته باشد. ❇️ مدیحه و ابتهال «حبّ‌الحسین» به حق، نغمه‌ای ماندگار در گنبد دوّار مدیحه‌خوانی اهل‌بیت در مصر و جهان اسلام است. 📚 درآمدی به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری زبان قرآن 🖋 دکتر ابوالفضل خوش‌منش 📖 ص ۱۹۶ 🆔 http://eitaa.com/zekra114
1_3526697611.mp3
7.53M
📋 حب الحسين وسيلة السعداء وضياءه قد عم فى الأرجاء سبط تفرع منه نسل المصطفى وأضاء مصر بوجهه الوضاء فهو الكريم ابن الكريم وجده خير الأنام وسيد الشفعاء رَبِّي خَلَقْ طه مِنْ نُورْ فِيهْ اِحْتِرَامْ نَادَاهُ أَقْبِلْ يَامُخْتَارْ أَنْتَ اْلأَمِينْ لَمَّاارْتَقَى الْبَيْتَ الْمَعْمُورْ صَلّى إِمَامْ وَقَدْ دَنَا مِنْ رَبِّهِ الْبَاهِي الْجَلِيلْ إِنْ رُمْتَ أَنْ تَحْظى بِالْحُورْ يَوْمَ الزحام 📀ابتهال حب‌الحسین 🎙 طه الفشنی 🆔 http://eitaa.com/zekra114