eitaa logo
مطالب ویژه
4.7هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالب ویژه
🔵 #کتاب 🌸🍃#زبان_قرآن 🔵زبان قرآن،اصیل ترین زبان https://eitaa.com/matalebevijeh/6169 https://eitaa
🍃 🌸 ‌ 📖« ازصفحه ۳۶و۳۷کتاب »زبان قرآن،اصیل ترین زبان 🌐https://eitaa.com/matalebevijeh/6169 🎙محمدعلی حسینی ✨ظرفیت های زبان قرآن✨ 🖌نکته ی شماره 3️⃣3️⃣ تدبر در قرآن، زمینه‌ است تا قرآن بتواند با ما سخن بگوید و مشخص کند خداوند ما را به کجا حوالت می‌دهد. به جان گشوده‌ی خودمان که عین ربط به حضرت حق است و یا به حضورِ بی‌کرانه‌ی خودش که در کتاب خود به سراغ ما آمده، تا متذکرمان باشد که در آغوش او هستیم ولی از او غفلت کرده‌ایم. 🖌نکته ی شماره 4️⃣3️⃣ وقتی توانستیم به قرآن و سخن نورانی خداوند که همواره در تجلی است نظر کنیم، هر لحظه با سخنی که مناسب حال امروز ما و مناسب روزگاری است که در آن زندگی می‌کنیم، روبه‌رو خواهیم بود، همچنان که تجلی وجودیِ مرتبه‌ی صد، نود و نهمین فعلیت را که قوه‌ی تجلی صدمین است، تبدیل به صدمین فعلیت می‌کند و آن غیر از تجلی وجودی مرتبه‌ی نود و نهمین است که مرتبه‌ی نود و هشتم را به فعلیت نود و نهمین تبدیل می‌کند. از این جهت هر تجلی، تاریخ خود را دارد و قرآن در دوران‌های مختلف با ما حرف‌های متفاوتی به میان می‌آورد و این رازِ متشابه‌بودن آیات قرآن است و وسعتی که آن آیات دارند جهت ورود ما به باطن ملکیِ‌شان و نجات از روزمرّگی که بعضاً با عادت به خواندن قرآن پیش می‌آید. 🖌نکته ی شماره 5️⃣3️⃣ زبان محدود و کم ظرفیت، زبانی است که در آن استعاره و الفاظِ متشابه وجود ندارد و برعکس، خاصیت زبان غنی و زبان استعاری - و نه زبان روزمرّه- ‌این است که معنای آن را نمی‌توان در فهم‌های عادی محدود کرد و آن را تمام شده دانست، هر بار که آن را می‌خوانیم معانی تازه‌ای در می‌یابیم و پا به پای آمادگی ما خود را برای ورود در عالمی برتر در مقابل ما می‌گشاید و اشارات آن به عالَمی از معانی نظر دارد که چندین معنا را در مقابل انسان باز می‌کند. 📢 لینک بحث زبان قرآن (تفکرقرآنی) 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1311#7872 💞@matalebevijeh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین ▪️مرغ از قفس پرید ندا داد جبرئیل اینک شما و وحشتِ دنیای بی علی ▪️روایت رهبر انقلاب از لحظات شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام. نمازجمعه تهران، ۱۳۸۸/۶/۲۰
🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋 ๑►◈ ◄ ๑ ❁│@matalebevijeh
45-دعوتم الی سبیله...بذلتم انفسکم.mp3
15.2M
┄ ──┄┅═๑۩✨💐✨💐✨۩๑═┅──┄ 💎 شرح 💬 موضوع : دعوتم الی سبیله...بذلتم انفسکم 💎شماره : جلسه 45 💬 شارح ┄ ─-─-─┄┅═🌾🌻🌾🌻🌾═┅─-─-─┄ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَدَعَوْتُمْ إِلَی سَبِیلِهِ بِالْحِکمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَبَذَلْتُمْ أَنْفُسَکمْ فِی مَرْضاتِهِ و مردم را با حکمت و پند نیکو به راه او دعوت کردید و جان خود را در خشنودی او نثار نمودید 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 🆔 @matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈🏼فهم درستی از جایگاه پیرمرد باصفا، خوب فهمیده است : 🌸بیا، بیا که زمانی ز میّ خراب شویم 🌸مگر رسیم به گنجی در این خراب آباد 🔺اگر عالم سراسر دگرگونی است و دل‌بستن به هر آنچه با انگیزه دنیایی انجام می‌گیرد، به ناکامی و بی‌وفایی می‌انجامد، بدان راه دیگری هم در مقابل ما هست تا ما را به گنجی پایدار برساند و آن حضور در شور و شعف و مستی است که تنها با انس با حقیقت پیش می‌آید وقتی «بودنِ» خود را در آغوش اراده الهی احساس کنیم و غرق اراده حضرت محبوب، زندگی در این تاریخ را در دفاع مقدس و در شب‌های حمله پیدا کنیم و همراه با حاج قاسم سلیمانی‌ها در جبهه نبرد با داعش و نه در امید به دیپلمات‌ها زندگی حقیقی را تجربه نمائیم https://eitaa.com/matalebevijeh/6408
تفسیر_انفسی_سوره_مرسلات_جلسه_هشتم.mp3
26.73M
💬 موضوع :تحلیل های زیباوغفلت ازحضورتاریخی اسلامی 💎 شرح : گزیده ای از 8سوره فتح و سلحشوران سالک سَيَقُولُ لَكَ الْمُخَلَّفُونَ مِنَ الْأَعْرابِ شَغَلَتْنا أَمْوالُنا وَ أَهْلُونا فَاسْتَغْفِرْ لَنا يَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ ما لَيْسَ في قُلُوبِهِمْ قُلْ فَمَنْ يَمْلِكُ « لَكُمْ مِنَ اللَّهِ شَيْئاً إِنْ أَرادَ بِكُمْ ضَرًّا أَوْ أَرادَ بِكُمْ نَفْعاً بَلْ كانَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبيراً ) 11 ( بَلْ ظَنَنْتُمْ أَنْ لَنْ يَنْقَلِبَ الرَّسُولُ وَ الْمُؤْمِنُونَ إِلى أَهْليهِمْ أَبَداً وَ زُيِّنَ ذلِكَ في قُلُوبِكُمْ وَ ظَنَنْتُمْ ظَنَّ السَّوْءِ وَ كُنْتُمْ قَوْماً بُوراً ) 💬 شارح : 🌐 http://lobolmizan.ir/sound/1291 🌐 https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/325 🌐 https://eitaa.com/lobolmizan/8492 🍃🍃🍃🍃🍃 🍃@matalebevijeh
💠شاید «لیله القدر» برای آن صاحب «قدر» شده است که شب وصال نبیّ ختمی و لیله وصول عاشق حقیقی به محبوب خود است. و تنزّل ملائکه و نزول وحی پس از حصول فنا و قرب حقیقی است. و از اخبار کثیره و آیات شریفه نیز استفاده شود که شرف و نحوست زمانها و مکانها به واسطه وقایع در آن است‏. 📚کتاب آداب‌الصلاه، صفحه ٣٢۴ 🍃@matalebevijeh
31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 💞: باسمه تعالی: سلام علیکم 🔹در رابطه با بهترین رویکرد، پیشنهاد بنده آن است که در هر روزی که بنا دارید تلاوت قرآن را شروع کنید چند شماره از شماره‌های کتاب «زبان قرآن، اصیل ترین زبان» به آدرس https://eitaa.com/matalebevijeh/6169 مطالعه بفرمایید و سپس تلاوت قرآن را شروع کنید. https://eitaa.com/sound_lobolmizan/823
مطالب ویژه
🍃#زبان_قرآن 💞#استاد_طاهرزاده: باسمه تعالی: سلام علیکم 🔹در رابطه با بهترین رویکرد، پیشنهاد بنده آن
🍃 🌸 ‌ 📖« ازصفحه ۳۸ و ۳۹ کتاب »زبان قرآن،اصیل ترین زبان 🌐https://eitaa.com/matalebevijeh/6169 🎙محمدعلی حسینی ✨ظرفیت های زبان قرآن✨ 🖌نکته ی شماره 6️⃣3️⃣ زبان قرآن روشن‌گر حقایق عالم و آدم است و هرچه زبان، زنده‌تر و استعاری‌تر باشد، روشن‌گری آن بیشتر است از آن جهت که الفاظ آن محدود به معانی جزئی نیست، بلکه نظر به حقایق عالم دارد. 🖌نکته ی شماره 7️⃣3️⃣ زبان قرآن، از همان مبدئی است که فطرت انسان از آن مبدأ ایجاد شده؛ هر کس به فطرت نزدیک‌تر باشد زبان قرآن را بهتر می‌فهمد. زیرا فطرت انسان‌ها بر توحید شکل گرفته و زبان قرآن چیزی جز ظهورات انوار وحدانی حضرت حق نیست و معنای اهل تقوا بودن برای همسخنی انسان با قرآن در همین نکته نهفته است که اهل تقوا به فطرت خود که بر توحید شکل گرفته نزدیک‌اند و قرآن نیز نور انوار وحدانی و توحیدی حضرت حق است. 🖌نکته ی شماره 8️⃣3️⃣ با نگاه قرآنی به عالَم و آدم، عالم وآدم درست دیده می‌شوند و آن نگاه تحقق و دوام می‌یابد. زیرا نگاه باطل، نگاه به سراب‌هایی است که آب پنداشته شده و چیزی نمی‌گذرد که سراب‌بودن آن آشکار می‌شود، ولی در نگاه قرآنی به عالم همواره انسان با حقیقتی که با آن به‌سر می‌برد مأنوس است و هرگز احساس تنهایی نمی‌کند. 🖌نکته ی شماره 9️⃣3️⃣ در جزمیتِ نگاه تجربی که واقعیت را مساوی محسوسات می‌داند و تنها حسّ و عقلِ مبتنی بر داده‌های حسی را وسیله‌ی رسیدن به واقعیت می‌داند، حقایق عالم، جایگاه واقعی و معرفت‌بخشیِ‌شان را از دست می‌دهند و تنها جنبه‌ی سوبژکتیو پیدا می‌کنند و قرآن درست برعکسِ نگاهِ جزمیت‌گرایِ علم تجربی، متذکرِ وجود حقایق است و عقلی را مخاطب قرار می‌دهد که توانایی درک آن حقایق را در عالم دارد؛ همان‌طور که آثار هنریِ اصیل تنها امورِ سوبژکتیو نیستند، بلکه حقایقی را در مقابل بیننده‌ی خود قرار می‌دهند که آن حقایق، والاتر از واقعیاتی است که علوم تجربی به آن توجه دارد و انسان را در ساحتی دیگر، ماورای اطلاعاتِ علوم تجربی حاضر می‌کند. 📢 لینک بحث زبان قرآن (تفکرقرآنی) 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1311#7872 💞@matalebevijeh‌
آداب خواندن خدا در شبهای قدر.mp3
2.74M
✅بهترین رویکرد به خداوند در دعا🤲 ┄┅═✧﷽✧═┅┄ إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ وَلَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ سوره اعراف (ایات54تا56) ┅⊰🍃🌺🍃⊱┅ 📖در حقيقت پروردگار شما آن خدايى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد سپس بر عرش [جهاندارى] استيلا يافت روز را به شب كه شتابان آن را مى طلبد مى ‏پوشاند و [نيز] خورشيد و ماه و ستارگان را كه به فرمان او رام شده‏ اند [پديد آورد] آگاه باش كه [عالم] خلق و امر از آن اوست فرخنده خدايى است پروردگار جهانيان پروردگار خود را به زارى و نهانى بخوانيد كه او از حدگذرندگان را دوست نمى دارد و در زمين پس از اصلاح آن فساد مكنيد و با بيم و اميد او را بخوانيد كه رحمت‏ خدا به نيكوكاران نزديك است 💞 @matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 اگر‌شب‌‌قدر‌،شبی‌باشد‌که‌تقدیرعالم درآن‌تعیین‌می‌گردد همه‌‌شب‌های‌جبهه،....🌾 @halle_dell
با دعا در آغوش خدا.mp3
44.11M
.🎙فایل صوتی ▪️گفتگو با محوریت کتابِ؛ ...با دعا در آغوش خدا... https://eitaa.com/matalebevijeh/6391 https://eitaa.com/matalebevijeh/6217 https://eitaa.com/sound_lobolmizan/823 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان حاج آقافرهادی سیدداوود بحرینیان امیر نجات بخش یاسر مرکزی حاج آقاشاهچراغی 📆 چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ @soha_sima
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ──┄┅═๑۩✨💐✨💐✨۩๑═┅──┄ ⚡️خطری بزرگ در گسستنِ پیوندهای اجتماعی ──┄┅═๑۩✨💐✨💐✨۩๑═┅──┄ 🖌آری! خطری بزرگ ما را تهدید می‌کند تا به جای انتقاد از همدیگر در بستر هویت ایرانی- اسلامی- انقلابیِ خود به عنوان دشمنان همدیگر با همدیگر مقابله کنیم و مسلّم این، همان چیزی است که نفوذی‌های دشمن با صورت دلسوزانه در جبهه‌های ما به عهده گرفته‌اند. به عنوان نمونه حتماً در جریان هستید که: در پی حواشی ایجاد شده پس از انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه، برخی عناصر تفرقه‌افکن با بازنشر سخنرانی قدیمی فرمانده نیروی قدس سپاه که در ۱۷ دی ۹۹ در سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، علیه مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا ایراد شده، سعی در ادامه این حواشی دارند به طوری‌که بیننده آن کلیپ گمان می‌کند سردار قاآنی، آقای دکتر ظریف را مخاطب قرار داده! در عین این‌که به هیچ وجه آقای ظریف قابل توجیه و قابل قبول نیست؛ ولی آیا خطر این نوع تفرقه‌افکنی‌ها را احساس نمی‌کنیم؟! رسانه‌های ما بعضاً اگر هم دروغ نمی‌گویند، در ارائه مطلب، بی‌پروا هستند و پروایِ راست‌گفتن ندارند زیرا سخن خود را با ملاک‌های فضائل انسانی و الهی نمی‌سنجند. موارد بسیاری از این نمونه‌ها داریم که باید خودمان هوشیار باشیم که افراد را چگونه بفهمیم حتی کلمات آن‌ها را در دل شخصیت آن‌ها درک کنیم، نه آن‌طور که رسانه‌ها می‌گویند. ๑►◈ ◄ ๑ ❁│@matalebevijeh
980829DoaKomeyl.MP3
11.12M
۹۸/۸/۲۹⏰ 🌿 بیان ادامه فراز «لا اجد مفرا مما کان منی ، و لا مفزعا اتوجه الیه فی امری غیر قبولک عذری ، و ادخالک ایای فی سعه رحمتک» 👈 توسط حجت الاسلام حاج آقا فرهادی https://eitaa.com/ostadfarhadi 🔅🌸 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
❤️ علیه‌السلام فرمودند: 🍃 کسی که در ماه رمضان آیه‌ای از کتاب خداوند را بخواند، همانند کسی است که در ماه‌های دیگر قرآن را ختم کرده باشد. 📖 بحارالانوار، ج۹۶، ص۳۴۰ اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋 ••✾•🍃🌺🍃•✾•• ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• Join🔜 @matalebevijeh
46-صبرتم علی ما اصابکم فی جنبه.mp3
15.46M
┄ ──┄┅═๑۩✨💐✨💐✨۩๑═┅──┄ 💎 شرح 💬 موضوع : صبرتم علی ما اصابکم فی جنبه 💎شماره : جلسه 46 💬 شارح ┄ ─-─-─┄┅═🌾🌻🌾🌻🌾═┅─-─-─┄ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَبَذَلْتُمْ أَنْفُسَکمْ فِی مَرْضاتِهِ، وَصَبَرْتُمْ عَلَی مَا أَصابَکمْ فِی جَنْبِهِ، و جان خود را در خشنودی او نثار نمودید و بر آنچه در کنار او به شما دررسید صبر کردید 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 🆔 @matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 دسترسی حاج قاسم به اتاق های مقامات ارشد اسرائیل ❌حاج قاسم سلیمانی: اولین سوالی که در قیامت از ما خواهد شد این است که برای قدس چه‌کار کردید؟ 👈فتح الفتوح یعنی؛ نابودی غده‌ی سرطانی که در منطقه با خوی وحشی‌گری باعث مرگ و آوارگی میلیون ها انسان شده 🇮🇷@matalebevijeh
مطالب ویژه
🍃 🌸 ‌ 📖« ازصفحه ۳۹ تا ۴۱ کتاب »زبان قرآن،اصیل ترین زبان 🌐https://eitaa.com/matalebevijeh/6169 🎙محمدعلی حسینی ✨ظرفیت های زبان قرآن✨ 🖌نکته ی شماره0️⃣4️⃣ فهمی که از طریق اُنس با قرآن پیش می‌آید، فهمی است وجودی و وجود انسان را شدید می‌کند و در نتیجه با سعه‌ی وجودیِ بیشتری در هستی ظاهر می‌شود و این غیر از آن نوع فهمی است که به جای فکر و ذکر، عامل اطلاعات بیشتر می‌گردد و در آن اُبژه‌شدنِ معلومات پدید می‌آید. زیرا در قرآن، هستی به زبان آمده و ما در رجوعِ به وجود خود می‌توانیم زبان هستیِ خود را از قرآن بشنویم زیرا قصه‌ی هستی را در مقابل انسان می‌گشاید. این است راز این‌که اُنس با قرآن اگر به صورتی صحیح انجام گیرد، درک ما را از جهان و از خودمان تغییر می‌دهد و عالَمی را بر روی ما می‌گشاید که عالم کیفیت‌ها است. 🖌نکته ی شماره 1️⃣4️⃣ اگر بپذیریم «فهم»، یک رخداد است و امری است «وجودی» که سراسر جان آدمی را در بر می‌گیرد، می‌فهمیم چرا قرآن از ما خواسته است با آن برخورد خاصی داشته باشیم تا با تدبّر در آن، فهمی که به یک معنا رخداد و به یک معنا تذکر و هشدار است؛ برای انسان رخ دهد و انسان احساس کند در سراسر عالم حضور پیدا کرده است. این بدان جهت است که تنها هستی که به فهم در می‌آید، «زبان» است و زبانِ اصیل واسطه‌ی میان انسان و هستی و به یک معنا، مظهرِ حقیقت یا «وجود» است. 🖌نکته ی شماره 2️⃣4️⃣ حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «اِنَّ الْقُرْآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ لَا تَفْنَى عَجَائِبُهُ وَ لَا تَنْقَضِي غَرَائِبُهُ وَ لَا تُكْشَفُ الظُّلُمَاتُ إِلاّ بِه‏»(نهج البلاغه، خطبه‌ی 18) قرآن ظاهرش زيبا، و باطنش عميق و ناپيداست، شگفتى‏هايش تمام‌شدنى نيست، و غرايبش پايانى ندارد، و تاريكى‏ها جز با قرآن از فضاى حيات زدوده نگردد. به این نکته فکر کنید که می‌فرماید ما را به امور ناشناخته‌ای روبه‌رو می‌کند که پایان‌ناپذیر است و همواره ما می‌توانیم با افقی روبه‌رو باشیم که همواره به سوی او قدم می‌گذاریم و از حضور در محضر آن بهره‌ها می‌بریم و باز جای جلورفتن و بهره‌مندشدن گشوده است. 📢 لینک بحث زبان قرآن (تفکرقرآنی) 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1311#7872 💞@matalebevijeh‌