@mazahb
✨﷽✨
🔴 بهشت، دوزخ است
حالا بهشتی شدید، (جنّات تجری من تحتها الانهار)* شد، (لهم ما یشاوون فیها)* شد، غُرَف مَبنیّه شد؛ باز چه می گوئید؟! می گوئید کافی نیست.
از جنّه اللّقائی ها بپرس که بهشت دوزخ است! آنها که نظیر #امام_سجاد (سلام الله علیه) می گویند: (یا نعیمی و جنّتی یا دنیای و آخرتی و یا ارحم الرّاحمین)*، آنها بهشت را جهنّم می دانند. می گویند: من در جایی باشم، درخت باشد، حور باشد، قصور باشد، تو را نبینم؛ " مجاورت برای من جهنّم است، من محاورت می خواهم "! من نیامدم همسایه تو بشوم، من آمدم نزد تو بیایم، تو مرا همسایه کردی!! خُب ببینید چقدر فرق است! این #دعای_کمیل است که شما شب جمعه می خوانید: (هبنی صبرت علی حرّ نارک فکیف اصبر عن النّظر الی کرامتک)*. این می گوید آن جهنّم را آدم می تواند تحمل بکند، ولی تو را نبینم چه جور تحمّل بکنم؟!
به تعبیر جناب #بابا_طاهر که از عرفای بنام بود، گفت: ما مجاورت نمی خواهیم، ما محاورت می خواهیم! حِوار، محاوره کردن، گفتگو کردن، دهن به دهن حرف زدن؛ ما این را می خواهیم. شما مرا آوردی همسایه خود کردی، ما می خواهیم چه کنیم؟! این مقام والای (جوار) برای اهل (حِوار) دوزخ یا اعراف می شود! انسان می ماند. همه می خواهند لذّت ببرند، امّا آن لذّت چون نصیب هر کسی نیست، نمی داند چه خبر است! بالاخره آن نافه آهو چون نصیب کسی نیست، این عطرهای عادی را خیلی می پسندند؛ ولی اگر نافه آهو را ببیند، این عطرهای عادی را نمی پسندد.
پس تنها سخن این نیست که (از دوزخیان پرس که اعراف بهشت است)*؛ این اوّل قدم است. از بهشتیان پرس که اعراف دوزخ است، از جنّه اللّقایی ها بپرس، می گویند بهشت جهنم است؛ از اهل حِوار بپرس، می گویند جوار جهنم است؛ از مشاهدت طلب بپرس، می گویند مجاورت جهنم است! آنکه همسایه دیوار به دیوار بیت الله است، می گوید این همسایگی برای من دوزخ است، یا لااقل اعراف؛ من لقای او می طلبم!
📚تفسیر موضوعی قرآن کریم
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅ علم فراری، به هنگام عمل
بعضی از ما درس هایی که خواندیم، یا علم فقه و اصول و حکمت و تفسیر است، یا علم سیاست و اجتماع؛ این سوادی که پیدا کردیم، وقتی کسی ما را نمی بیند، موقع عمل نیست، وقت سخنرانی است، یا مقاله نوشتن است، یا در همایش ها و کنفرانس است، این علم کاملاً خودش را نشان می دهد؛ موقع جدال است، خودش را نشان می دهد؛ اظهار برتری است، خودش را نشان می دهد؛ جای سرقت است، خودش را نشان می دهد؛ امّا همین که موقع " عمل " شد که عقل دارد او را می بیند، خودش را کنار می کشد. خُب اگر این #علم است، این #سواد است؛ چرا موقع عمل فرار می کند؟!
در ما این هست یا نیست؟! موقع حرف زدن خودمان را خوب نشان می دهیم، موقع جدال و بحث و گفتمان و گفتگو خوب نشان می دهیم، امّا موقع عمل چرا فرار می کنیم؟
این جز خَنس خنّاسی چیز دیگری است؟! پس این یک شیطنتی در درون ماست. اگر ما هم با او مرتبط و متحد شدیم، جزء شیاطین الانس می شویم!
این بیان نورانی #امام_باقر (سلام الله علیه) که فرمود مکرّر خود را _ این دستور رسمی حضرت است _ بر قرآن عرضه کنید*. یعنی قرآن را _ خوب یعنی خوب _ بفهمید، خود را _ خوب یعنی خوب _ ارزیابی کنید، این خصیصه هایتان را با #قرآن بسنجید، ببینید شیطان هستید یا فرشته! ببینید جزء (عباد مکرمون . لا یسبقونه بالقول و هم بامره یعملون)* هستید که در سوره مبارکه انبیاء وصف فرشته هاست، یا _ معاذ الله _ جزء شیاطین الانس هستید! خُب چه طور ما موقع جدال و بحث و خود نشان دادن خیلی حرّاف هستیم؛ همین سواد است دیگر! موقع عمل خودش را کنار می کشد! این خَنس است یا نیست؟ اگر این علم خُنس است، آن عالمش هم خنّاس است!!
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
꧁ @mavarai ꧂
#سوال_کننده
سلام
عذر میخوام خب فرد خریدار موها که اسامی افراد صاحب موها رو نمیدونه ؛ ایا میشه بدون اطلاع از نام فرد و مادرش گره انداخت؟!!
🖋 #مُشَرّف:
علیکم السلام قصد #ساحر شخص خاص نیست و فرقی برایش نمی کند ضمن اینکه شیاطین اسمها و اشخاص می دانند و کاملا می شناسند کافیست که شخصی #سحرها را بشناسد چه بلاها می تواند بر سر مذکر و مؤنث بیاورد
مراقب ریزش موی خود نیز باشید هر جایی پخش نشود
ارتباط با استاد
꧁ @mosharraf ꧂
کانال علوم غریبه و ماورائی
꧁ @mavarai ꧂
کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb
✍#مهم: در جامعه انسانی و در مبارزه با دشمن، قوانین و سنتهایی حاکم است که اهل ماده، آن قوانین و سنتها را نمیبینند و نمیشناسند!
رهبر معظم انقلاب:
«یک عدّهای وقتی چشمشان به این جبهه (دشمن) میافتد، دلشان میریزد. این بهخاطر این است که از آن کلیدواژهی مهم #سنّت_الهی غفلت میکنند.» ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
«این سنّت الهی است: اگر چنانچه در مقابل ظلم و استبداد و زورگویی و خباثتها و جنایتهای جنایتکارانِ عالم بِایستید، قطعاً مجبور به عقبنشینی میشوند؛ این قرآن کریم است که بهعنوان یک سنّتِ قطعیِ تاریخ و سنّت الهی از این یاد میکند، و این سنّت انشاءالله عملی خواهد شد.» ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅ روح، جنسیت بردار نیست
دیگر حرف های زمخشری و امثال زمخشری که چرا (اناث) مقدّم بر (ذکور) شد با اینکه ذکور مقدّم است ...؛ این حرف ها، حرف های قرآنی نیست!
فرمود: چه مذکر، چه مونث! اینچنین نیست که حالا اگر یک کسی مذکر شد، اشرف از مونث باشد؛ کارها تقسیم شده است.
کمال مال جان انسان است، (نفخت فیه من روحی)* مال آن (یاء) است؛ آن (یاء) نه مذکر است نه مونث! وقتی انسان یک مقدار بالاتر آمد، از " تجرد نفس " سر در آورد، مگر موجود مجرد زن و مرد است!! این بدن است که یا اینچنین ساخته شده یا آنچنان ساخته شده، و گرنه روح نه مذکر است نه مونث.
فرمود: ما این روح را که خلیفه اوست، (نفخت فیه من روحی)؛ هم درباره آدم (سلام الله علیه) هست، هم درباره حوا (سلام الله علیها)؛ اینطور نیست که حالا روح مذکر و مونث باشد! و قرآن هم آمده برای پرورش روح ما، تربیت روح ما، تکمیل روح ما؛ این روح نه مذکر است نه مونث؛ لذا فرمود: (من عمل صالحاً من ذکر او اُنثی و هو مومن)*، این کار را می کند، این کار را می کند، ... .
اگر به #زن ها میدان بدهند، نه میدان به اینکه " کمال زن " این باشد که برود فلان جا بازی بکند، پا بلند بکند، جایزه بگیرد؛ این کمال زن نیست، این هنر زن نیست، این فضیلت زن نیست! فضیلت زن آن است که بتواند انسان کامل تربیت کند، #مادر بشود؛ به تعبیر امام (رضوان الله علیه) از دامن او افراد به معراج بروند*. تاثیر مهم #خانواده مال مادر است و زن هست! او این سِمت را دارد که " مجرای فیض خالقیت " است. حالا ما بیائیم بحث بکنیم مثل زمخشری که چرا اناث را بر ذکور مقدّم داشت، با اینکه حق بود ذکور بر اناث مقدّم باشد!! این همان دقت های اقیانوسی است، نه دقت های عرشی.
📚 درس خارج تفسیر قرآن کریم
📆 قم ؛ ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅دروغ آشکار
قیامت روزی است كه ﴿تُبْلَی السَّرَائِرُ﴾ یعنی درون_به_بیرون_می_آید؛ اگر درون به بیرون می آید، جا برای كتمان نیست.
اینها همان طوری كه در دنیا دروغ می گفتند, در قیامت هم سعی می كنند دروغ بگویند كه این از باب ظهور_ملكات است.
در سوره «انعام» گذشت كه می گویند: ﴿مَا كُنَّا مُشْرِكِینَ﴾؛ با اینكه اعمالشان ظهور كرد، شركشان علنی شد، همه شهادت دادند که اینها مشرك اند، متن شركشان ظاهر شد و شرك را دارند می بینند؛ اما با این وجود می گویند: ﴿مَا كُنَّا مُشْرِكِینَ﴾.
این است كه خدا می فرماید: ﴿انظُرْ كَیفَ كَذَبُوا عَلَی أَنْفُسِهِمْ﴾. آنجا كذب ممكن نیست؛
در قیامت، كل_صحنه_حاضر_است، آن وقت دروغ یعنی چه؟!
دروغ الاّ و لابد خبری است برای كسی كه از صحنه غایب است؛ در قیامت اصلاً دروغ ممكن نیست، چون همه چیز حاضر است.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سوره مبارکه سبأ جلسه 13
تاریخ: 1392/07/15
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✳️ ادعا باید در مرتبهٔ عمل بروزوظهور داشته باشد
مرحوم «آیتالله بهجت» میفرمودند: «اگر در زندگیِ روزانه دیدید کسی که ادعا میکند «امام زمانی» است، با کسی که ادعای امام زمانی ندارد و یا اصلا «امام زمان» علیه السلام را قبول ندارد، زندگی آنها از صبح تا شب به یک شکل است، معلوم میشود که این هم ادعایی بیش نیست.» این فرمایش ایشان خیلی حرف زیبایی است.
اگر کسی ادعایی دارد، باید در مرتبهٔ «عمل» او بروزوظهور داشته باشد. کسی که میگوید من اهل کتاب هستم و خداوند را قبول دارم، «آخرت» هم برای من است، با کسی که مشرک است، هر دو میخواهند هزار سال در این دنیا بمانند و یا با «دنیا» یک طور برخورد دارند، معلوم میشود که «دین» او و این فرد مشرک یکی است.
#استاد_محمدرضا_عابدینی
📚 از کتاب #تا_ابد_زندگی | ج ۱
ص ۱۳۰
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
꧁ @mavarai ꧂
❤️مؤمن، کمترین جرم و خطای کافر و منافق را برنمیتابد. در مواجهه با اشتباهات برادران ایمانی اما تا آنجا که میتواند خود را به تغافل میزند. نه تنها خطای آنها را به رُخشان نمیکشد بلکه با آنها طوری تا میکند که اصلاً یادشان نمیآید که بخواهند شرمنده شوند.
📖اعراف، ۱۹۹
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅«یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش»
🖊احمدحسین شریفی
یکی از شرایط داشتن یک زندگی درست آن است که فقط در مورد مسائلی سخن بگوییم که از آنها «آگاهی» داریم. آن هم «آگاهی کافی و مطمئن»؛ و هرگز درباره اشخاص، افعال، تصمیمات یا مسائلی که از آنها آگاهی درستی نداریم، داوری نکنیم.
#قرآن به ما دستور میدهد که هرگز با اطلاعات و دادههای ناقص یا بر اساس سوءظن، به داوری دیگران نپردازیم؛ حتی اگر بالمآل معلوم شود که داوری ما بر اساس دادههای نامطمئن، درست از آب درآمده باشد.
وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلا (اسراء، ۳۶)
از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.
رهبر فرزانه انقلاب ذیل همین آیه میفرماید:
«اگر چنانچه ما چیزی را به کسی نسبت بدهیم که در او نیست، خب این میشود تهمت. اگر چنانچه چیزی را بگوئیم که به آن علم نداریم؛ مثلاً یک شایعه است - یک نفری یک حرفی را از قول یکی نقل میکند، ما هم همان را دوباره تکرار میکنیم - خب، این کمک کردن به شایعه است، این شایعهپردازی است؛ قول به غیر علم است. قول به غیر علم، خود قولش هم اشکال دارد، عمل کردن به آن امر غیرمعلوم و بدون علم هم اشکال دارد؛ «وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ». «لا تَقْفُ»، یعنی چیزی را که علم به آن نداری، دنبال نکن، دنبال نرو. دنبال کردن، هم در زمینهی عمل هست، هم در زمینهی گفتار هست.(۱۶ مرداد، ۱۳۹۱)
از نظر فقهی هم کسانی که قول غیرعلم میگویند یا شایعهسازی میکنند و یا با پخش شایعهها به شایعهسازان کمک میکنند، از عدالت ساقطاند؛ نه شهادت آنان پذیرفته است و نه میتوان نماز را به امامت آنان اقامه کرد. #امیرمؤمنان علیه السلام میفرماید:
لَيْسَ مِنَ الْعَدْلِ الْقَضَاءُ عَلَى الثِّقَةِ بِالظَّن؛ داوری، با تکیه بر گمان، عادلانه نیست.
#شایعه
#دروغ
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝