eitaa logo
🌻🌻حافظان وحی مفاهیم قرآن🌻🌻
183 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
2هزار ویدیو
10 فایل
حفظ ومفاهیم قرآن کریم
مشاهده در ایتا
دانلود
فتاح: پیام راهپیمایی امروز کوبنده‌تر از موشک‌ها بود رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این حضور مردم در ۲۲ بهمن از همه مهم‌تر و از همه موشک‌ها کوبنده‌تر است چرا که به دل‌ها و اذهان استکبار این پیام را می‌دهد که نمی‌توانند با مردم ایران رویارویی کنند. پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حاشیه راهپیمایی باشکوه امروز انقلاب، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، اظهار کرد: همان مردمی که باعث شده ۴۶ سال قبل این مردم نظام شاهنشاهی را سرنگون کنند همان مردم‌ در این ۴۶ سال از این انقلاب حراست کردند و اگر انقلاب تا امروز دوام آورده و از همه گردنه‌های سخت عبور کرده به‌خاطر این مردم بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱سلام بر کسانی که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت میکنند ‼️راهپیمایی ۲۲ بهمن در قرآن 🎙استاد قرائتی
29.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 بانوان زینبی، بجهت یاری امام زمان(عج) تا دیر نشده و تا میتوانید فرزند آوری داشته باشید و من الله التوفیق🤲
☀️ قال الصّادق عليه السّلام: مَن ذَهَبَ یَرَی أنَّ لَهُ عَلَى الآخَرِ فَضلاً فَهُوَ مِن المُستَكبِرِينَ. [ قَالَ حَفصُ بنُ غِيَاثٍ ] فَقُلتُ لَهُ: إنَّمَا يَرَى أنَّ لَهُ عَلَيهِ فَضلاً بِالعَافِيَةِ إذَا رَآهُ مُرتَكِباً لِلمَعَاصِي . فَقَالَ: هَيهَاتَ هَيهَاتَ ! فَلَعَلَّهُ أن يَكُونَ قَد غُفِرَ لَهُ مَا أتَى وَ أنتَ مَوقُوفٌ مُحَاسَبٌ .. امام صادق(علیه السلام) فرمود: هر كه بر اين باور باشد كه از ديگران برتر است ، او در شمار مستكبران می باشد . [حفص بن غياث مى گويد ] به آن حضرت عرض کردم: اگر گنهكارى را ببيند و به سبب بى گناهى و پاكدامنى خود ، خويشتن را از او برتر بداند چه ؟ فرمود: هيهات هيهات ! چه بسا كه او آمرزيده شود امّا تو را براى حسابرسى نگه دارند... الکافی، ج ۸ ، ص۱۲۸
012_Jahad_Ba_Nafs_aminikhaah.ir.mp3
6.81M
⚔ جهاد با نفس 🗣جلسه دوازدهم 🎙استاد امینی خواه
📝تفسیر سوره مبارکه نور آیات ۳۲ الی ۳۴ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ↩️ ۲ ـ منظور از جمله وَ الصّالِحِینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ چیست؟ قابل توجه این که: در آیات مورد بحث، به هنگامى که سخن از ازدواج مردان و زنان بى همسر به میان مى آید، به طور کلى دستور مى دهد، براى ازدواج آنان اقدام کنید، اما هنگامى که نوبت بردگان مى رسد آن را مقید به صالح بودن مى کند. جمعى از مفسران (مانند نویسنده عالى قدر تفسیر المیزان و همچنین تفسیر صافى ) آن را به معنى صلاحیت براى ازدواج تفسیر کرده اند، در حالى که اگر چنین باشد، این قید در زنان و مردان آزاد نیز لازم است. بعضى دیگر گفته اند: منظور صالح بودن از نظر اخلاق و اعتقاد است چرا که صالحان از اهمیت ویژه اى در این امر برخوردارند، ولى، باز جاى این سؤال باقى است که: چرا در غیر بردگان این قید نیامده است؟ احتمال مى دهیم، منظور چیز دیگرى باشد و آن این که: در شرائط زندگى آن روز بسیارى از بردگان در سطح پائینى از فرهنگ و اخلاق قرار داشتند به طورى که هیچگونه مسئولیتى در زندگى مشترک احساس نمى کردند. اگر با این حال، اقدام به تزویج آنها مى شد، همسر خود را به آسانى رها نموده و او را بدبخت مى کردند، لذا دستور داده شده است در مورد آنها که صلاحیت اخلاقى دارند، اقدام به ازدواج کنید، و مفهومش این است که: در مورد بقیه، نخست کوشش براى صلاحیت اخلاقیشان شود، تا آماده زندگى زناشوئى شوند، سپس اقدام به ازدواجشان گردد. * * * ۳ ـ عقد مکاتبه؟ گفتیم: اسلام برنامه آزادى تدریجى بردگان را طرح کرده، و به همین دلیل، از هر فرصتى براى آزاد ساختن آنان استفاده کرده است، یکى از مواد این برنامه، مسأله مکاتبه است که به عنوان یک دستور، در آیات مورد بحث به آن اشاره شده است. مکاتبه از ماده کتابت و کتابت در اصل از ماده کتب (بر وزن کسب) به معنى جمع است، و این که: نوشتن را کتابت مى گویند به خاطر آن است که حروف و کلمات را در یک عبارت جمع مى کند، و چون در مکاتبه قرار دادى میان مولا و عبد نوشته مى شود آن را مکاتبه نامیده اند. عقد مکاتبه یک نوع قرار داد است که میان این دو نفر بسته مى شود، و عبد موظف مى گردد، از طریق کسب آزاد، مالى تهیه کرده و به اقساطى که براى او قابل تحمل باشد به مولا بپردازد و آزادى خود را باز یابد، و دستور داده شده است که مجموع این اقساط، بیش از قیمت عبد نباشد. و نیز اگر به عللى عبد، از پرداختن اقساط عاجز شد، باید از بیت المال و سهم زکات اقساط او پرداخته و آزاد گردد، حتى بعضى از فقهاء تصریح کرده اند: اگر زکاتى به مولا تعلق گیرد، خود او باید اقساط بدهى عبد را از باب زکات حساب کند. این عقد یک عقد لازم است و هیچ یک از طرفین حق فسخ آن را ندارد. روشن است: با این طرح، هم بسیارى از بردگان آزادى خود را باز مى یابند و هم توانائى زندگى مستقل را در این مدت که ملزم به کار کردن و پرداخت اقساط هستند پیدا مى کنند، و هم صاحبان آنها به ضرر و زیان نمى افتند و عکس العمل منفى به زیان بردگان نشان نخواهند داد. مکاتبه احکام و فروع فراوانى دارد که در کتب فقهى کتاب المکاتبه آمده است. ✔️ پایان
1_8997967045.MP3
12.52M
⚔ جهاد با نفس 🗣جلسه سیزدهم 🎙استاد امینی خواه
ولد الاکبر ثانی الحیدر.mp3
5.79M
ولد الاکبر ثانی الحیدر ولد الاکبر ولد الکوثر ولد الاکبر ولد الاطهر ولد الاکبر و هو المحشر 🎙 #️⃣ #️⃣
شب شب ولادت و تب تب زیارته.mp3
8.95M
شب شب ولادت و تب تب زیارته عشق برای عاشقا معنی سعادته از عشق تو سرمستم و بیتابم تا به سحر آقا که مگر ما را راهی کنی تو هفت شهر عشق 🎙 #️⃣ #️⃣