🌷اهمیت حجاب:
🌷۱.اولین دستور خدابه آدم ع
فرمودازاین گیاه نخور،
که حجابش نریزد
لاتقرباهذه الشجره...۱۹اعراف
🌷فتکونامن الظالمین
بی لباسی وبی حجابی،ظلم است
🌷ونتیجه ی بی حجاب بودن،اخراج ازبهشت شد.
قال اهبطوامنها...۲۴ اعراف
🌷۲.اولین دستورخدابه همه انسانها:
مواظب باشید شیطان لباستان را نگیرد.۲۷ اعراف
🌷۳.اول فرمودحجاب ،
دوم فرمود،نماز وزکات.......۳۳احزاب
🌷۴. دوبار ازحضرت مریم ع تجلیل کرد، هردوبار،فرمود: باحجاب وعفیف بود
التی احصنت فرجها ۱۲تحریم و۹۱ انبیاء
🌷۵.حضرت زهرا سلام الله علیها:
بهترین عبادت برای زن،حفظ حجاب است
💕💜💕
#خواندنی
اگه دنبال #حال_خوش هستی بیا اینجا 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
هدایت شده از 📖✍️کانال مناسبتی توسلنامه🎤🖥
🌸زلف عفاف، رشتۀ دامان زینب است
آیات صبر، پایۀ ایمان زینب است
🌸ایثار و پـاکدامنی و عزم و اقتدار
این چار، درسِ طفلِ دبستان زینب است
🌸حبل المتینِ قافـله سالار عاشقان
تا روز حشر، موی پریشان زینب است
🌸ولادت #حضرت_زینب کبری صلوات الله علیها مبارک🌸
✅عکس نوشته
✅دانستنی ها
✅داستان
✅متن مولودیه
✅متن سرود
👈بمناسبت #میلاد_حضرت_زینب کبری علیها السلام همین الآن در 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3406626836C8d7f688c0d
💠عوامل_قساوت_قلب
🔴خداوند در مورد گروهی از افراد ڪه دچار #قساوت قلب شده و هنگام ابتلا به مصیبتها وبلاها به علت فراوانی گناهان به درگاه خداوند زارے و تضرّع نمیڪنند، میفرماید:
▪️«فَلَوْ لَا إِذْ جَاءَهُم بَأْسُنَا تَضرَعُواْ وَ لَكِن قَسَتْ قُلُوبهُمْ وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَنُ مَا كَانُواْ يَعْمَلُون». انعام/43»
▫️«پس چرا هنگامی ڪه عذاب، به آنها رسید زارے نڪردند؟ ولیڪن دلهایشان سخت شد و شیطان آنچه را ڪه انجام میدادند براے آنها آراست.»
👈قساوت یعنی سنگ دلی، فردے ڪه به این بیمارے دچار شده #موعظه و نصیحت نمی پذیرد؛ از پذیرش حرف حق سر باز می زند و اشڪ او خشڪ میگردد.
❇️برخی از عوامل #قساوت قلب:
1️⃣👈گناهان: امام علی علیه السلام فرمودند: دل ها سخت نمی شود، مگر به سبب زیادے گناهان
(بحار ، ج۶۰ ،ص۷۳)
2️⃣👈 آرزوهای دراز: خداوند به حضرت موسی علیه السلام فرمود: آرزوهایت را در دنیا دراز مکن که قلبت سخت میشود، و سنگدلان از من دورند
(کافی، ج 2، ص 329)
3️⃣👈دوری از یاد خدا: خداوند به موسی (علیه السلام) فرمود: اے موسی، ...در هر وضعیتی ڪه هستی از یاد من غافل مشو ... ڪه غافل شدن از یاد من، انسانها را سنگدل میڪند
(کافی، ج 2، ص 497)
4️⃣👈 ثروت اندوزے: در وصیت امام علی(علیه السلام) به فرزندش امام حسن(علیه السلام) آمده است: بدانید ڪه ثروت زیاد میتواند دین انسان را نابود ڪرده و انسانها را سنگدل ڪند
(کافی، ج 2، ص 497)
5️⃣👈گوش دادن به لهویات مثل موسیقی: امام صادق علیه السلام فرمودند: گوش دادن به لهویات موجب قساوت قلب می شود
(من لا یحضره الفقیه ،ج4 ،ص 366)
6️⃣👈پرحرفی و پرخوری: امام صادق علیه السلام فرمودند: زیاده سخن مگویید؛ زیرا آنانی که در غیر ذکر خدا، زیاده سخن میگویند، بدون آنکه بدانند دچار سنگدلی شدهاند
(کافی، ج 2، ص 114)
و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:ڪسی ڪه به زیاد خوردن و زیاد آشامیدن عادت ڪند، سنگ دل می شود
(مستدرك الوسائل, ج 16 , ص 213)
👌-قرآن خواندن، ڪم خوری و ڪم خوابی، استغفار، نشستن با علما وگریه بر امام حسین علیهالسلام، قساوت قلب را درمان میڪند.
https://eitaa.com/joinchat/2173240167C847a1cc6ec
منبرهای حجت الاسلام عباسعلی الماسی
💠#معيارهاى_زندگى_مومنانه (35) ✅معيار بهره مندى از متاع دنيا برخى از مردم آنچه را كه با طبعشان سازگ
💠#معيارهاى_زندگى_مومنانه (36)
✅✅معيار ثروت مطلوب
🔹مال و ثروت مانند اكثر چيزهايى كه در زندگى با آنها سر و كار داريم به خودى خود
نه خوب است و نه بد،
نه سزاوار مدح است نه مستحق نكوهش؛
🔷اما چون به هدف و چگونگى مصرف و نگهدارى آن نظر كنيم، گاهى سزاوار ستايش است و گاهى مستحق نكوهش
🔸البته اين مدح و ذمّ در حقيقت متوجه مال و ثروت نيست؛ بلكه متوجه انسان است يعنى انسان در يك گونه برخورد با مال و ثروت مورد مدح قرار مىگيرد و در گونه ديگر مورد ذمّ.
🔹آنجا كه مال و منال و ثروت در جهت اطاعت و رضاى خدا باشد همچون هديه و صدقه دادن و انفاق كردن آن، ممدوح است
و آنجا كه مصرف آن در جهت غرور و غفلت و خود نمايى باشد، مذموم است.
🌸لذا قرآن از حضرت سليمان عليه السلام، كه مال و ثروت را وسيله شكر مىدانست، به خوبى ياد نموده است
.« قالَ هذا مِنْ فَضْلِ رَبِّي لِيَبْلُوَنِي أَ أَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ»
▫️این توانایی از فضل خدای من است تا مرا بیازماید که (نعمتش را) شکر میگویم یا کفران میکنم
👈سوره مبارکه نمل، آیه 40
♦️و از قارون كه مال و ثروت را وسيله تفاخر قرار داده بود، به بدى ياد مىنمايد.
« إِنَّ قارُونَ كانَ مِنْ قَوْمِ مُوسى فَبَغى عَلَيْهِمْ* . . . فَخَرَجَ عَلى قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ»؛
▫️همانا قارون یکی از (ثروتمندان) قوم موسی بود که بر آنها طریق ظلم و طغیان پیش گرفت . . . پس با زیور و تجمل بسیار بر قومش در آمد
👈سوره مبارکه قصص، آيات 76 و 79.
🔷با توجه به زندگانى پیامبران، مصلحان و دانشمندان به روشنى مشاهده مى شود. اکثر قریب به اتفاق آنان ثروتمند نبودند.
و این نشان مى دهد به دست آوردن ثروت و مصرف ثروت حتى از طریق مشروع
موجب مشغولیت فکر
و از دست دادن فرصت عمر مى شود.
و حالت نرمى دل و حضور قلب را کم مى کند.
و حسابرسى قیامت را سخت مى کند.
🔸در نتیجه اگر کسى توانست با زندگى ساده تر بعد معنوى خودش را تقویت کند و تحمل چنین زندگى براى خودش و خانواده اش آسان بود، زندگى ساده بسیار آرامش بخش تر است
♦️اما اگر تحمل چنین زندگى براى او و خانواده اش مشکل بود و حسد و کینه و ضعف اعصاب را به دنبال داشت به هر مقدارى که مى تواند ایمانش را حفظ کند خوب است به زندگى توسعه دهد.
🆔 @hal_khosh
منبرهای حجت الاسلام عباسعلی الماسی
💠#معيارهاى_زندگى_مومنانه (36) ✅✅معيار ثروت مطلوب 🔹مال و ثروت مانند اكثر چيزهايى كه در زندگى با آنه
💠#معيارهاى_زندگى_مومنانه (37)
✅معيار تكليف
🔹تكليف، مجموعه ى وظايفى است كه خداوند بر عهده ايمان آورندگان در عرصه هاى گوناگون مى گذارد تا در پرتو آن به سعادت و كمال انسانى دست يابند. و از سويى ديگر، ديندارى آنها مورد آزمايش قرار گيرد.
🔸مؤمنان حقيقى انسانهايى تكليف گرا و تكليف پذير و تكليف دوست هستند. و بدان افتخار مىكنند
آنان هر يك از تكاليف شرعى را هديه بزرگ الهى مىدانند و به سختى و آسانى آن نمى انديشند.
زندگى بدون تكليف هرج و مرج است.
انسان بدون تكليف سر در گم است.
تكليف گرايى مهمترين حقيقت زندگى مؤمنان راستين را تشكيل مىدهد.
آنها كسانى هستند كه شناخت وظيفه و عمل به آن را در اولويت حركتهاى زندگى خود قرار مىدهند و با محوريت تكليف زندگى مىكنند.
انسان تكليف گرا به وظيفه مىانديشد، نه به نتيجه.
از اين رو، امام خمينى قدس سره مىفرمود: ما نبايد در اداى وظايف منتظر نتيجه قطعى باشيم.
اگر در محضر مقدس حق تعالى، عامل به وظيفه باشيم، همين نتيجه است.
همه ما مأمور به اداى تكليف و وظيفه ايم، نه مأمور به نتيجه.
اگر همه انبيا و معصومان عليهم السلام در زمان و مكان خود مأمور به نتيجه بودند، هرگز نمى بايست بيش از توانايى خود فراتر مى رفتند و سخن مى گفتند و از اهداف كلى و بلند مدتى كه هرگز در حيات ظاهرى دست نيافتند ذكرى به ميان مى آوردند.
🔹هر تكليفى، اعم از فردى و اجتماعى، سه اثر و نتيجه قطعى دارد:
اطاعت و بندگى،
تعالى روحى،
اجر اخروى.
امّا تكاليف اجتماعى يك نتيجه احتمالى هم دارند و آن تأثير مثبتى است كه در فضاى جامعه به وجود مى آيد.
🆔 @hal_khosh
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#فیلم
🔹#سخنرانی
🌸حکمت 89 نهج البلاغه قسمت اول
🔹قال امیرالمومنین عليهالسلام :
مَنْ أَصْلَحَ مَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ النَّاسِ،
🔸كسى كه ميان خود و خدا را اصلاح كند خداوند ميان او و مردم را اصلاح خواهد كرد،
🔹عباسعلی الماسی
منبرهای کوتاه 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1482096640C5117b771d9
12.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#فیلم
🔹#سخنرانی
🌸حکمت 244 نهج البلاغه
✅حق خدا در نعمتها
🔹عباسعلی الماسی
منبرهای کوتاه 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1482096640C5117b771d9
عوامل فقر را بشناسیم
1️⃣💥 گنــاه🔥
✨👈 امام رضا ع :همانامؤمن نیت گناه میڪند و از رزقش محروم مےشود
2️⃣💥 ڪفراننعمت 🔥
✨👈آنان نسبت به نعمتهاے الهے ڪفران ورزیدند، از این رو خداوند لباس گرسنگے و ترس را بر آنان پوشاند
3️⃣💥 اسراف🔥
✨👈امام علے ع : اسراف سبب فقر و نیازمندے است و میانه روے باعث بے نیازے مے شود.
4️⃣ 💥 ربــا 🔥
✨👈《خداوند ربا را نابود مى كند، ولى صدقات را افزایش مى دهد》
5️⃣💥 درخواست از دیگران🔥
✨👈《درخواست از دیگران ڪلید فقر است و روزے را نابود میڪند.》
6️⃣💥 تحقیر نعمتها🔥
✨👈امام رضا ع :رزق و روزے ڪم راناچیز مشمارید، زیرا این ڪار شما را از نعمتهاے فراوان محروم مے سازد.
7️⃣💥 نفرینپدرومادر 🔥
✨👈امامڪاظم ع :عقوق والدین ڪمے و تنگ دستے را به دنبال دارد و انسان را به ذلت و خوارے میڪشاند
8️⃣💥 ولخرجی🔥
✨👈امام علے ع :ڪسے ڪه به تبذیر و ولخرجے افتخار ڪند با ورشڪستگیخوار و ذلیلمیشود
9️⃣💥 خوابقبلازطلوع آفتاب:🔥
✨👈امام رضا ع: فرشتگان روزے را بین طلوع فجر و طلوع آفتاب تقسیم میڪنند، هر ڪس در این وقت بخوابد از روزے خویش غفلت ورزیده است
━━━━◈❖✿❖◈━
⁉️چگونه می توان خود را از وسواس بودن در نجاست و پاکی نجات داد؟
✏️ برای پاسخ سوال چند نکته را مطرح می کنیم:
1. خداوند می فرماید: برای شما در دین هیچ دشواری قرار ندادم. پیامبر (ص) نیز در روایت معروفی فرموده است من به شریعت مستقیم، آسان، بدون زحمت و درخشانی مبعوث شده ام.
پس اگر کسی احساس کرد برای حفظ طهارت مجبور است خود را از تفریح ها و زیباییهای زندگی محروم کند باید یقین داشته باشد که چون این محدودیت به معنای سختی و مشقت در زندگی است حتما با دستور طهارت اسلام متفاوت است.
2. احکام اسلام بر طبق نظر مردم عادی است یعنی آن چیزهایی که به نظر مردم عادی از تراوش رطوبت مایع نجس مرطوب می شود نجس می شود نه آنچه به دقت عقلی متاثر می شود.
3. بعضی از کارهایی که وسواسها خود را ملزم به رعایت آن می دانند به حرام می انجامد؛ معصیتهای بزرگی مثل اسراف، وهن دین ، قطع رحم و قطع ارتباط با دیگر مسلمانان و متهم کردن آنها به فسق.
4. وسواسی نباید به شکهای خود اعتنا کند و اگر اعتنا کند، کار حرامی کرده است و هر عملی را بیش از یک بار نباید انجام دهد و اگر انجام دهد، حرام است.
5. هر چیزی که یقین به نجاست آن نداریم پاک است. به احتمال نباید اعتنا کرد؛ مثلا: چیزهایی که می دانیم گاهی پاک و گاهی نجس هستند مثل کف دستشویی های عمومی که می دانیم گاهی با آب کر شسته می شوند و گاهی هم نجس می شوند تا وقتی یقین نداشته باشیم همین الآن قطعا و صد در صد نجس شده است پاک و هیچ وظیفه ای برای اجتناب نداریم.
#چهار_كلمه_اساسى🔰
✍🏻 قالَ لقمان لِابنِهِ: يا بُنَىَّ اعلَم انِّى خَدَمتُ اربَعَمِاة نَبِىٍّ وَ اخَذتُ مِن كَلامِهِم اربَعَ كَلَماتٍ وَهِىَ:
🔹 اذاكُنتَ فِى الصَّلوةِ فَاحفَظ قَلبَكَ
🔸 واذاكُنتَ عَلَى المائِدَةِ فَاحفَظ حَلقَكَ
🔹 و اذا كُنتَ فِى بَيتِ الغَيرِ فَاحفَظ عَينَكَ
🔸 و اذاكُنتَ بَينَ الخَلقِ فَاحفَظ لِسانَكَ
💡 حضرت لقمان به فرزندش فرمود: اى فرزندم بدان كه من چهارصد پيغمبر را خدمت نمودم و ازكلام آنها چهار كلمه فراگرفتم
✅ و آن چهار كلمه اين است:
1️⃣ هر وقت در نماز باشى پس حفظ كن دل خود را
2️⃣ هرگاه بر سر سفره باشى پس حفظ كن گلوى خود را
3️⃣ هر وقت در خانه غير باشى پس حفظ كن چشم خود را
4️⃣ هرگاه در ميان مردم باشى پس حفظ كن زبان خود را.
———————-
📚 ارزش هاى اخلاقى در احاديث عددى ؛ ص82
🔻
@ahkam_akbari
#هشت_خصلت_آدمیان
الْإمَامُ الصَّادِقُ( عَلَيْهِ السُّلَّامَ): إِلَى الرَّجُلِ الَّذِي سَأَلَ: هَلْ هَؤُلَاءِ الْخَالِقُونَ بَشَرٌ ؟ قَالَ: عِدُّ بَيْنِهِمْ
مِنْ لَا يَغْسِلُ أسْنَانُهُ.
مَنْ يَجْلِسُ فِي مَكَانِ ضِيقٍ عَلَى أَرْبَعِ،
مَنْ يَتَعَامَلُ مَعَ الْأَشْيَاءِ غَيْرَ ذَاتُ الصِّلَةِ وَغَيْرِ الْمَجْدِيَّةِ،
مَنْ يُجَادِلُ فِي أُمُورٍ لَا يُعَرِّفُهَا.
شَخْصُ يَلَقِي بِنَفْسُهُ فِي الْفِرَاشِ دُونَ دَاعٍ،
مَنْ كَانَ فِي حَالَةِ اِرْتِبَاكٍ وَغَمٍّ بِلَا بَلِيَّةٍ،
مَنِ اِخْتَلَفَ مَعَ أَصْحَابِهِ فِي الْحَقِيقَةِ الَّتِي اِتَّفَقُوا عَلَيْهَا جَمِيعًا،
يَفْتَخِرُ بِشَرَفِ آبَائِه.
بَلْ يُحَرِّمُونَ مِنْ حُسْنَاتِهِمْ.
وَمِثْلُ هَذَا يَبْقَى فِي التَّرَنُّحِ عَنْدَمًا تُنَزِّعُ قشور تِلْكَ الطَّبَقَةِ لِتَصِلُ إِلَى دِمَاغِهِ، وَهُوَ كَذَلِكَ كَمَا قَالَ اللهُ تَعَالَى:" هَؤُلَاءِ لَيْسُوا إِلَّا كَالْْمَاشِيَةِ، بَلْ هُمْ أَكْثَرُ ضَلَاَلًا".
الْآيَةَ 179
💚امام صادق علیه السلام : به مردى كه عرض كرد آيا اين خلايق همه در شمار آدميانند؟ فرمود : از شمار آنان بيفكن
1⃣ كسى را كه مسواك نمى زند،
2⃣كسى كه در جاى تنگ چهار زانو مى نشيند،
3⃣كسى كه به چيزهاى بى ربط و بيهوده مى پردازد،
4⃣كسى كه در موضوعاتى كه نمى داند بحث و مجادله مى كند،
5⃣ كسى كه بى جهت خود را در بستر بيمارى مى اندازد،
6⃣كسى كه بدون مصيبتى سر و وضعش ژوليده و پريشان باشد،
7⃣كسى كه با ياران خود درباره حقيقتى كه همه ی آنها بر آن همداستانند، مخالفت كند،
8⃣كسى كه به مفاخر پدران خود ببالد؛ اما از كارهاى نيك و شايسته ی آنان بى بهره باشد،
💠چنين كسى به خَلنگ مى ماند كه پوسته هاى آن لايه لايه برداشته شود تا به مغزش برسد و نيز چنان است كه خداوند عز و جل فرموده است : «اينان نيستند مگر مانند چارپايان و بلكه اينان گمراهترند».اعراف ، آيه 179
📚 الخصال : 409 / 9