eitaa logo
منبرطلاب
20.2هزار دنبال‌کننده
214 عکس
67 ویدیو
65 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #منبر در فضای #مجازی #ویژه_طلاب_و_مبلغین اخبار استخدامی ادمین @talabe_admin کانال شخصی است کانون تبلیغاتی پربازده منبر http://eitaa.com/joinchat/1201668109Cc875229ef3
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
:غیبت ....وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ ...ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻧﻨﻤﺎﻳﻴﺪ،ﺁﻳﺎ یکی ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺭﺩ؟بی ﺗﺮﺩﻳﺪ[ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ]ﻧﻔﺮﺕ ﺩﺍﺭﻳﺪ،ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﻮﺑﻪ ﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ. 📚سوره مبارکه آیه ۱۲ وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ ﻭﺍی ﺑﺮ ﻫﺮ ﻋﻴﺐ ﺟﻮی ﺑﺪﮔﻮی! 📚سوره مبارکه آیه ۱ لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا ﺧﺪﺍ ﺍﻓﺸﺎی ﺑﺪی ﻫﺎی ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ،ﺟﺰ ﺑﺮﺍی کسی ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ [ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺳﺘﻤﺪﻳﺪﻩ ﺑﺮﺍی ﺩﻓﻊ ﺳﺘﻢ،ﺍﻓﺸﺎﻱ ﺑﺪی ﻫﺎی ﺳﺘﻤﻜﺎﺭ ﺟﺎﻳﺰ ﺍﺳﺖ ] ﻭ ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ. 📚سوره مبارکه نساءآیه ۱۴۸ پیامبر صلّی الله و علیه و آله وسلّم هل تَدْرُونَ مَا الْغِيبَةُ؟ قَالُوا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ قَالَ ذِكْرُكَ أَخَاكَ بِمَا يَكْرَهُ قِيلَ أَ رَأَيْتَ إِنْ كَانَ فِي أَخِي مَا أَقُولُ قَالَ ص إِنْ كَانَ فِيهِ مَا تَقُولُ فَقَدِ اغْتَبْتَهُ وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فِيهِ فَقَدْ بَهَتَّه آيا مى دانيد چيست؟عرض كردند:خدا و پيامبر او بهتر مى دانند،فرمودند:اين كه از برادرت چيزى بگويى كه دوست ندارد،عرض شد:اگر آنچه مى گويم در برادرم بود چه؟ فرمودند:گر آنچه مى گويى در او باشد،غيبتش كرده اى و اگر آنچه مى گويى در او نباشد،به او تهمت زده اى. 📚مجموعه ورام جلد ۱ صفحه ۱۱۸ يُؤْتَى بِأَحَدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يُوقَفُ بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَ يُدْفَعُ إِلَيْهِ كِتَابُهُ فَلَا يَرَى حَسَنَاتِهِ فَيَقُولُ إِلَهِي لَيْسَ هَذَا كِتَابِي فَإِنِّي لَا أَرَى فِيهَا طَاعَتِي فَيُقَالُ إِنَّ رَبَّكَ لَا يَضِلُّ وَ لا يَنْسى ذَهَبَ عَمَلُكَ بِاغْتِيَابِ النَّاسِ ثُمَّ يُؤْتَى بِآخَرَ وَ يُدْفَعُ إِلَيْهِ كِتَابُهُ فَيَرَى فِيهِ طَاعَاتٍ كَثِيرَةً فَيَقُولُ إِلَهِي مَا هَذَا كِتَابِي فَإِنِّي مَا عَمِلْتُ هَذِهِ الطَّاعَاتِ فَيَقُولُ إِنَّ فُلَاناً اغْتَابَكَ فَدُفِعَتْ حَسَنَاتُهُ إِلَيْكَ.   روز قيامت فردى را مى آورند و او را در پيشگاه خدا نگه مى دارند و كارنامه اش را به او مى دهند،اما حسنات خود را در آن نمى بيند،عرض مى كند:الهى! اين كارنامه من نيست!زيرا من در آن طاعات خود را نمى بينم!به او گفته مى شود:پروردگار تو نه خطا مى كند و نه فراموش،عمل تو به سبب كردن از مردم بر باد رفت،سپس مرد ديگرى را مى آورند و كارنامه اش را به او مى دهند،در آن طاعت بسيارى را مشاهده مى كند،عرض مى كند: الهى! اين كارنامه من نيست! زيرا من اين طاعات را بجا نياورده ام!گفته مى شود:فلانى از تو كرد و من حسنات او را به تو دادم. 📚جامع الأخبار (شعیری)صفحه 147 امام عليه السّلام اَلسامِعُ لِلغيبَةِ كَالمُغتابِ شنونده مانند كننده است. 📚تصنیف غررالحکم و دررالکلم صفحه 221 حدیث4443 انس بن مالك مى‌گوید:روزى رسول خدا صلّى الله علیه و آله وسلّم  امر به روزه فرمود و دستور داد كسى بدون اجازه من افطار نكند،مردم روزه گرفتند،چون غروب شد هر روزه‌دارى براى اجازه افطار به محضر آن جناب آمد و آن حضرت اجازه افطار داد. در آن وقت مردى آمد و عرضه داشت دو دختر دارم که تاكنون افطار نكرده‌اند و از آمدن به محضر شما حیا مى‌كنند،اجازه دهید هر دو افطار نمایند،حضرت جواب نداد،آن مرد گفته‌اش را تكرار كرد،حضرت پاسخ نگفت،چون بار سوم گفتارش را تكرار كرد حضرت فرمود:آنها که روزه نبودند،چگونه روزه بودند در حالی كه گوشت مردم را خورده‌اند،به خانه برو و به هر دو بگو قِی (استفراغ) كنند،آن مرد به خانه رفت و دستور قی کردن داد،آن دو قی كردند در حالی كه از دهان هر یک قطعه‌اى خون لخته شده بیرون آمد،آن مرد در حال تعجب به محضر رسول خدا صلّى الله علیه و آله و سلّم آمد و داستان را گفت،حضرت فرمود:به آن كسى كه جانم در دست اوست اگر این گناه  بر آنان باقى مانده بود اهل آتش بودند!! 📚عرفان اسلامی(شرح جامع مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه)حسین انصاریان جلد10 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
🌺 موقوفه مهر فاطمی 🌺 🔹 موقوفه مهر فاطمی جهت ایام فاطمیه و وقف برای حضرت زهرا (سلام الله علیها ) از طلاب سطوح عالی حوزه علمیه دعوت به همکاری مینماید ♨️مزایا : 1⃣ . اهدای حق الزحمه مناسب 2⃣ . اسکان و ایاب و ذهاب برای اعزام به شهرستان 3⃣ . اعطای گواهی ماموریت تبلیغی 4⃣ . اولویت در جذب و اعزام مبلغین اوقاف 5⃣ . اولویت قرعه کشی برای اسکان در مشهد مقدس 💢 روش های ثبت نام: 1⃣ کلمه _مبلغ مهر فاطمی_ را به سامانه ۳۰۰۰۸۱۸۸ پیامک نمایید 2⃣ مراجعه حضوری به موقوفه حضرت زهرا( سلام الله علیها ) 3⃣ عضویت و تکمیل فرم ثبت نام در کانال مبلغین جهادی در ایتا به آدرس @mehrfatemi_ir کانال منبر طلاب👇👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
انسان معمولاً در چهار محیط خانوادگی،آموزشی،رفاقتی و شغلی تربیت شده و ساخته می‏شود. محیط نیز،از محیط ‏هایی است که بر روی روح انسان،یعنی تمام ابعادش،اثر می‏گذارد و جهت آن هم این است که، دوستی و بر محور پیوند محبت است،چون پیوند،محبتی است پیوندی قوی است،لذا اثرگذاری‏اش هم بر روی انسان قوی است به طوریکه موجب می‏شود نسبت به آنچه که انسان در محیط خانواده و محیط آموزشی، فراگرفته است یا نسبت به اثرگذاری که روی روح داشته است،گاهی جنبه تخریبی داشته باشد،قرآن همین محیط رفاقتی را در آیات متعدد،مطرح می‏کند. بیان این قبل از ذکر آیه شریفه خیلی مهم است که: از حسرتهای انسان خسارت دیده در آن هم با حسرت وندامت فراوان و شدید به گونه ای که دست خود را از شدت حسرت به دندان می گزد در رابطه با همین انتخاب گمره است حالا یک داستان براتون بگم: در عصر (صلی اللّه علیه و آله و سلّم) دو نفر دوست در میان مشرکان به نام و ابی بودند هر زمان عقبه از سفر می آمد غذائی ترتیب می داد و اشراف قومش را دعوت می کرد و در عین حال دوست می داشت به محضر (صلی اللّه علیه و آله و سلّم) برسد هر چند اسلام را نپذیرفته بود. روزی از سفر آمد و طبق معمول ترتیب غذا داد و دوستان را دعوت نمود در ضمن از اسلام (صلی اللّه علیه و آله و سلّم) نیز دعوت نموده. نگامی که سفره را گستردند و غذا حاضر شد (صلی اللّه علیه و آله و سلّم) فرمود: من از غذای تو نمی خورم تا شهادت به وحدانیت و رسالت من دهی، شهادتین بر زبان جاری کرد. این خبر به گوش دوستش ابی رسید، گفت ای از آئینت منحرف شدی؟ او گفت نه به سوگند من منحرف نشدم، و لکن مردی بر من وارد شد که حاضر نبود از غذایم بخورد جز اینکه شهادتین بگویم، من از این شرم داشتم که او از سر سفره من برخیزد بی آنکه غذا خورده باشد لذا شهادت دادم! اُبىّ بن خلف گفت من هرگز از تو راضی نمی شوم مگر اینکه در برابر او بایستی و سخت توهین کنی!، این کار را کرد و مرتد شد، و سرانجام در جنگ بدر در صف کفار به قتل رسید و اُبىّ نیز در روز جنگ احد کشته شد آیه نازل گردید و سرنوشت مردی را که در این جهان گرفتار گمراهش می شود و او را به گمراهی می کشاند شرح داد. يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا ﴿٢٨﴾ فرقان ای وای، کاش من فلانی را [که سبب بدبختی من شد] به نمی گرفتم، ایه قبل می فرماید : "یوم یعض الظالم علی یدیه" یعنی باحسرت انگشت گاز می گیرد . ۲۷_سوره_فرقان 📚تفسیر نمونه-ج15 ص69
👇👇👇👇 💠این خیلی مهم است که بدانیم یکی از عذابهای حسرت است و یکی از شدیدترین مربوط به انتخاب در زندگی دنیا است،یعنی گرفتاری رفیق بد در قیامت هم هست. 💠توجه داشته باشیم در دنیا تعریف هر کسی با او رابطه تنگاتنگ دارد یعنی اگر میخواهیم به ماهیت کسی پی ببریم باید ببینیم با چه کسی می کند. 💠امام علیه السلام نامه ای برای حارث همدانی نوشت که ظاهرا از کارگزاران حضرت بوده است: در این نامه توصیه هایی به حارث می نماید و می فرماید:... فَإِنَّ الصَّاحِبَ مُعْتَبَرٌ بِصَاحِب اعتبار هر کسی با معلوم می شود 📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏71 ؛ ص199 💠روایتی از -اکرم خواندم که فرمودند: قَالَ اللَّهِ ص‏: الْمَرْءُ عَلَى دِينِ مَنْ يُخَالِلُ فَلْيَتَّقِ اللَّهَ الْمَرْءُ وَ لْيَنْظُرْ مَنْ يُخَالِل 📚مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج‏8 ؛ ص326 💠 خوب و سالم انتخاب نماییم انسانی که سالم داشته باشد همیشه سرزنده است (علیه السلام) می‏فرماید: «صُحبَةُ الوَلِيِّ اللَّبِيبِ حَيَاةُ الرُّوحِ»  عاقل، روح تو را زنده می‏کند و او را نمی‏میراند. 📚تصنيف غرر الحكم و درر الكلم ؛ ص429 -بد زندگی دنیا واخرت شمارا جهنمی می کند هم در دنیا است هم در آخرت به این تعبیر دقیق و لطیف خوب دقت کنید در مورد یک عده می فرماید اینها شما را به سمت می کشانند: ...اوالئک یدعون الی النار -بقره/۲۲۱ حتما بد از مصادیق افرادی است که به سمت آتش می کشانند دنیا و آخرت فرد را خراب و جهنمی می کند 💠انسان باید انتخاب کند اما اگر خوب پیدا نشد تلکلیف را رحمت مشخص نموده : قَالَ ص‏ الْوَحْدَةُ خَيْرٌ مِنْ قَرِينِ السَّوْءِ. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏71 ؛ ص199 تنهایی بهتر است ازرفیق بد داشتن است. با این آیات و روایات دقت کنیم که انتخاب دقت میخواهد 💠برای دوستی گام اول چیست؟ روایتی از -صادق(علیه‏السلام) است که حضرت فرمود: لا تسمّ‏ الرجل‏ صديقا سمة معروفة حتّى‏ تختبره‏ .... 📚سفينة البحار / ج‏5 / 91 / الصداقة وحدها ..... ص : 90 کامل : عن الصادق عليه السّلام: لا تسمّ‏ الرجل‏ صديقا سمة معروفة حتّى‏ تختبره‏ بثلاث: تغضبه فتنظر غضبه يخرجه من الحقّ الى الباطل، و عند الدينار و الدرهم، گام اول امتحان فردی است که می خواهی او را به عنوان خود انتخاب نمایید امااینکه درچه مواردی باید امتحان نمایی ادامه است که انشاء الله جلسه بعد. 💠نکات تجربه شده در ایراد این سخنرانی: ۱-این برای مخاطبین دانش آموزی خیلی بجا و زیبا است. ۲_ برای مخاطب جا انداخته شود شریک زندگی است باید دقت کنید چه کسی را به عنوان -زندگی انتخاب می نمایید(واژه -زندگی میتواند دقت استماع مستمع را بالا ببرد) ✍رضابازیارمنصورخانی http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
نمازی است که سه خصوصیت را داشته باشد: الف: که اقامه شود. قران می فرماید:"یقیمون الصلاه" را اقامه می دارند. اقامه يعني به پا داشتن. به پا داشتن معنايش اين است كه نماز را با شرايط خواندن. نماز سه رقم شرايط دارد. ۱-شرایط مانند وضو ،روبه قبله بودن ،قصد قربت يكجاي نماز نباشد نماز قيچي مي‌شود. مثلاً آدم مكانش براي خدا نيست. مثلاً مي‌رود يك جايي مي‌ايستد كه مردم او را ببينند. يا دوربين او را نشان بدهد. ولو براي خدا بخواند. اما مكانش براي خدا نيست. باطل است يعني چطور توپ فوتبال و واليبال را هرجايش را يك سوزن بزني، بازي لغو است. نمي‌شود گفت: حالا ما يك سوزن به زيرش زديم. حالا يا به زيرش بزنيم،يا به رويش، يا به سمت راستش، يا به سمت چپش، به هرجايش سوزن بزني اين بادش در برود باطل است. ۲-شرایط :ممکن است صحیح باشد اما قبول نشود مثل بي‌زكات. بي‌زكات قبول نمي‌شود. یا مانند کسی که شرب خمر نماید تا 40 روز قبول نیست صحیح است باید نماز بخواند ولی قبول نیست بالا نمی رود ۳-شرایط :ممکن است صحیح باشد مقبول هم واقع شود اما شرط کمال را نداشته باشد .مثل کسی که همسایه مسجد است ولی در خانه می خواند. لَا صَلَاةَ لِجَارِ الْمَسْجِدِ إِلَّا فِي الْمَسْجِد (بحارالانوار/ج۸۰/ص۳۷۹) ب)خصوصیت دوم مثبت این است که با خضوع و خشوع باشد «في‏ صَلاتِهِمْ خاشِعُون‏» 📚(مومنون/۲) ما مي‌خوانيم مي‌گوييم: الله اكبر! بسم الله الرحمن الرحيم. الحمد لله … «غَيرْ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَا الضَّالِّين‏» ‏خودمان را ماساژ مي‌دهيم. عطسه مي‌كنيم. دست در گوش و بيني مي‌كنيم. ساعت مي‌بينيم. اصلاً سر حرف مي‌زنيم. هر حركتي كه با ادب نمي‌سازد خشوع نيست. ج)خصوصیت سوم برای مثبت محافظت بر است «عَلى‏ صَلاتِهِمْ يُحافِظُونَ» 📚(معارج/۳۴) از نمازشان حفاظت مي‌كنند. يعني وقتي بخواهد مسافرت برود، مي‌گويد: به مي‌خورد يا نمي‌خورد؟ اين سفر را كجا بخوانيم. آقا اين قطار حركت مي‌كند، اين پرواز حركت مي‌كند، چه مي‌شود؟ مسئله‌ي بايد محور باشد. وقت نگران نیست کار یا سرمایه یا معامله اش آسیب ببیند فقط خدا را می بیند .می فهمد که اگر خدا را داشته باشد چیزی کم ندارد. (ع) روز عرفه يك دعا دارد، يك جمله‌اش اين است. «ماذا فَقَدَ من وَجَدَك» هركس خدا دارد چه ندارد؟ بعد مي‌فرمايد: «و ماذا وَجَدَ مَن فَقَدَك» هركس خدا ندارد كسي كه خدا ندارد چه چيزي دارد؟ اهتمام (ع) به نماز اوّل وقت در نبرد صفین هنگامی که علیه السلام در «جنگ صفین» سرگرم نبرد بود. در میان هر دو صفِ کارزار، مواظب آفتاب بود (تا ببیند هنگام فرارسیده یا نه؟). بن عباسبه ایشان عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! در این هنگام که مشغول جنگ هستیم این چه کاری است که انجام می دهی؟ حضرت فرمودند: منتظر زوال هستم تا نماز بخوانم؟. ابن عباس عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! آیا در این هنگام که سرگرم جنگ هستیم، وقت است؟ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: «ما برای چه با اینان جنگ می کنیم؟ ما فقط به خاطر با آنان می جنگیم». 📚بحار، ج 83، ص 23 ذکر مظلومیت امام علی علیه السلام ولی در همین جنگ، جوانی به خاطر اطاعت کورکورانه از معاویه، در ضمن جنگ، به لعن و دشنام علی (ع) پرداخت! به او گفتند: از خدا بترس، خداوند روز قیامت، درباره امروز تو سؤال می کند. آن جوان گفت: من به این جهت با شما جنگ می کنم که علی بن ابی طالب زمامدار شما، نماز نمی خواند ولی معاویه نماز خوان بوده است! 📚مردان پاک، محمد جواد مغنیه، ص 110 و 111. : -این محتوا برای سخنرانی در حالت ایستاده مانند بین الصلاتین بسیار مناسب می باشد. -در این محتوای اخلاقی نامحسوس به برخی مسائل زده شده که به این سبک برای مستمع جذاب تر می باشد.دقت فرمایید. ✍رضابازیارمنصورخانی http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
بسم الله الرحمن الرحيم نمازی است که متعال آن را ستایش نموده باشد.یکی از ستایشهای تعالی در مورد نمازی است که دائمی باشد بايد دوام داشته باشد. يعني قطع شود اثر خودش را ندارد. بايد دائم باشد. «عَلى‏ صَلاتِهِمْ دائِمُون‏» 📚(معارج/۲۳) باید دائمی باشد اثر نماز دائمی این است که اگر یک وقتی اتفاقی ترک شود آه و آخ به دل بیندازد و انسان را غصه دار نماید،در این مورد خوب است یک خاطره از صاحب تفسیر المیزان بشنوید: استاد شهيد مطهري و استاد بعضي از مراجع موجود، ايشان مشكلي پيش مي‌آيد براي عمل جراّحي براي معالجه، او را خارج مي‌برند. آنجا پروفسورهاي خارج كه ايشان را مي‌شناختند، بالاخره آن كلّه‌هاي علمي آنجا ديدنش مي‌آيند، مي‌گويند: در كشور ما خوش آمديد. امري، فرمايشي، حالتان خوب است؟ مي‌گويد: حالم خوب است ولي مرا غم گرفته است. مي‌گويند: چرا؟ مي‌گويد: وقتي مي‌خواستم بيايم نمازم از بين رفت. نتوانستم نماز را بخوانم. مثل اينكه همانطور روي صندلي نشسته و خوانده است. شما مي‌توانيد برنامه را طوري كنيد كه من از بين نرود؟ اينها مي‌گويند: با شركت‌هاي خارجي صحبت مي‌كنيم. رایزنی میکنند وايشان مي‌نشينند براي نماز جلسه مي‌گيرند. تا بالاخره مي‌گويند: خوب پرواز پس بايد يك فرود اضطراري بيرون بيايد، مثلاً پرواز كه مي‌خواهد بپرد، در فلان استان هواپيما بنشيند ايشان نمازش را بخواند، دوباره بپرد. پرواز را تنظيم مي‌كنند كه در مسير راه يكجا هواپيما فرود بيايد. يك مترجم هم براي ايشان مي‌گذارند، وقت تعيين مي‌شود، به خلبان اطلاع مي‌دهد، هواپيما مي‌نشيند. و مي‌گويد: حالا خوشحالم كه بالاخره من از بين نرفت. يعني علامه طباطبايي داشت غصّه مي‌خورد كه چرا نمازش لت و پار شد. 📚برگرفته ازبیانات یکی از اساتید اخلاق اگر نماز دائمی شد اگر نماز حفاظت شد در خانواده بر و اثر می گذارد.افرادی که خود را دائمی میخوانند و از حفاظت می نمایند«» هستند نمی توانند نسبت به بی نمازی اهل خود بی تفاوت باشند این افراد نسبت به تعصب دارند. : «وَ كانَ يَأْمُرُ أَهْلَهُ بِالصَّلاة» 📚(مريم/۵۵) ✅ الان اگر من از شما بپرسم تا الان چقدر برای همسرتون خریدید چقدر برای فرزندان خود اسباب بازی خریدید؟کسی نیست بگوید هیچ!اما اگر بپرسم تا الان چقدر برای خواندن فرزند خود هزینه کردید ممکن است خیلی ها بفرمایند هیچ!!! ✅ در مدارس برای فرزند شما جماعت برگزار است چند نفر از شما با مدیر مدرسه تماس گرفتید و در باره حضور فرزندتان در سوال پرسیدید؟یا آیا تا به حال از مدرسه بخاطر فرزندتان تشکر کردید!؟ ✅ «وَ كانَ يَأْمُرُ أَهْلَهُ بِالصَّلاة» روي نماز بايد مايه بگذاريم. پدرها و مادرها، بچه‌ي تارك الصلاة خيلي دلت خوش نباشد ليسانس است، فوق ليسانس است. در دانشگاه قبول شد. ذخيره‌ي قيامت نيست.در قرآن راجع به بچه يك آيه‌اي داريم، مي‌گويد كه: «نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ» 📚(بقره/۲۲۳) اين آيه مربوط به مسائل يا است. ترجمه همين مقدار بس است. بعد مي‌گويد: «َأْتُوا حَرْثَكُم‏» شما مي‌توانيد با همسرتان كنيد، «أَنَّى شِئْتُمْ» بعد پشت سرش مي‌گويد: «وَ قَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُم‏» اين «وَ قَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُم‏» پشت سر اين آيه است. اين چه ربطي دارد؟ با همسر كنيد، شهوت‌راني حلال انجام بدهيد، بعد مي‌گويد: براي يك چيزي ذخيره كن. اين ذخيره‌ي قيامت چه كار به جنسي دارد؟ مي‌خواهد بگويد: اگر فقط آميزش جنسي كنيد، كه و هستيد. هر نر و ماده‌اي از هم استفاده مي‌كنند، هنر تو اين است كه اين مسير براي ذخيره‌ي باشد. يعني يك اولاد صالح! ✅ بعد ازتولد هم باید در فکر این باشی که این فرزند شما باشد؛برای شدن نور دیده خود هزینه کنید همانقدر که برای گرفتن او هزینه می کنید. ❇️توجه: ۱_ادبیات این سخنرانی برای محافل عمومی مثل مسجد تنظیم شده است. ۲_داستان علامه طباطبایی به نقل از آقامجتبی تهرانی است و دقت کنید علامه نماز را روی صندلی خوانده بود به تعبیر خودشان لت و پار شد ترک نشد. ۳_درمحافلی که زنان هستند ترجمه آیه باید خیلی با احتیاط و محجوب به حیاء باشد. ✍رضابازیار منصورخانی http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
: در مورد پست بعدی ۱_این سخنرانی با همین ادبیات برای همه اقشار مخاطبین (دانش آموزی؛محافل دانشگاهی و ....)مناسب است. ۲_احتمال زیاد بعد از این سخنرانی اگر مخاطب شما قشر علمی باشد می پرسد:خب من به خودم ضرر زدم دیگه چرا جهنم برم اینجا راخدا کوتاه بیاد؟!!لذا آماده پاسخ باشید. ۳_پیشتهاد میشود این سخنرانی در حد یک مقدمه کوتاه یک آیه و یک روایت و درپایان دکر داستان مجموعا ده دقیقه تنظیم شود برای سخنرانیهای جلسات اداری و سایر محافلی که وقت زیاد ندارید.مابه تفصیل می نویسیم تامحتوای بیشتری در اختیار دوستان قرار داده باشیم. 👇👇👇
خداوند متعال از خلاف دستور عمل کردن گاهی به عنوان گاهی به عنوان اسم برده که هر کدام معنایی دارد و نمی خواهیم وارد این بحث شویم.ما میخواهیم از آگاهی پیدا نماییم. آیا بنده به خدا ضرر می رساند؟ به نظرم می رسد اولین شناختی که در رابطه با اسرار گناه باید به آن برسیم این است که مگه غیبت کردن من برای خدا ضرر دارد ؟آیا اینکه من دروغ می گویم برای خدا عوارض دارد که خشم خدا را به دنبال دارد ؟ "گناه" خیلی‌ها تصور می‌کنند که فی‌نفسه کارِ بدی نیست و برای انسان ندارد. اگر این تلقی را نسبت به داشته باشیم یک جورایی محبوبیت خدا پیش ما خراب میشه !وقت گناه که میشه در دل خودمان به خدا با زبان بی زبانی اعتراض می کنیم که آخه تو چرا باید ناراحت شوی از این عمل در حالی که به من خوش می گذرد! این تلقی اشتباه است. سعی می کردند در فرایند تربیت این بینش را ایجاد کنند که عزیزم شما وقتی گناه می کنی به خودت می زنی خدا نمی بیند! به عنوان مثال غیبت‌کردن، واقعاً این است که انسان گوشت برادر دینی خودش را بخورد و این را پیامبر اکرم(ص) در برخی موارد به اصحاب خودشان نشان داده‌اند تا اثر این گناه زشت را بفهمند. : ان تکفروا فان الله غنی عنکم 📚سوره زمر آیه ۷ اگر کنید خدا از شما بی نیاز است درست است که خداوند فرمود ما انسان‌ها را برای عبادت خلق کردیم اما باید توجه داشته باشیم که این غایت مخلوق است نه خالق. خالق یعنی خداوند به عبادت مخلوق هیچ نیازی ندارد یعنی نیازی نداشتم که حالا عبادت ننمودی معصیت کردی به من رسیده باشد!کفر که بالاترین گناه ست برا خدا ندارد چه برسد به مراتب پایین تر ! : و قال موسی ان تکفروا انتم و من فی الارض جمیعا فان الله لغنی حمید 📚 ایه ۸ سوره ابراهیم ضرر گناه هر کسی فقط دامن خودش را می گیرد. ببینید چه زیبا این مبنا را امام علی_ابن_ابیطالب از قران می گیرد و ترجمه می نماید: : وَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : مَا أَحْسَنْتَ إِلَى أَحَدٍ وَ لاَ أَسَأْتَ إِلَيْهِ لِأَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى يَقُولُ- مَنْ عَمِلَ صٰالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ أَسٰاءَ فَعَلَيْهٰا . من به کسی احسان نکردم، بلکه هر کاری انجام دادم، برای خودم بود! خوب انجام دادم خودم سود بردم بد انجام دادم خودم ضرر کردم. 📚تفسیر جوامع الجامع/ج‏2/ص 318 ) و (الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل/ج‏2/ص650) : داستان وزنه گلی از مثنوی مولانا جلال الدین رومی، در مثنوی خود داستانی نقل می کند که برای توضیح این تفکر مناسب است. او می گوید که در زمان های گذشته، در زمانه ای که مردم به جای ترازوهای جدید و دقیق امروزی از سنگ یا گل برای وزن کردن استفاده می گردند، مردی که مرض خوردن خاک یا گل داشت به دکان آمد تا کمی شکر بخرد. کمی شکر خواست، صاحب دکان وزنه ای گلی در کفه ترازو گذاشت و رفت تا شکر بیاورد.مشتری غیبت صاحب دکان را غنیمت شمرد و تکه ای از وزنه گلی را خورد. صاحب دکان متوجه شد و از همین رو رفتن و آمدن خود را تکرار کرد تا مشتری وقت بیشتری برای خوردن خاک داشته باشد تا در نتیجه از وزنه ای که شکر را با آن می کشد، کاسته شود. مشتری نیز تصور می کرد فرصت را غنیمت شمرده و چیزی را می خورد که از آن لذت می برد، در حالی که او از سهم خویش می خورد و وزن شکرش کم می شد و پول بیشتری پرداخت می کرد.مولوی سپس می گوید انسانی که از فرصت ها استفاده می کند تا مرتکب گناه شود، بسیار به این فرد شبیه است. تصور می کنیم که با انجام دادن گناه از فرصت ها استفاده کرده ایم، اما در حقیقت گناهان و سیئاتی که از آنها نهی شده ایم به مصلحت آدمی نیست. بنابراین مرحلۀ اولِ توجه به اسرار گناه این است که: "این را بفهمد که من نمی خواخم گناه کنم چون نمی خواهم به خودم وارد نمایم. اگر این برداشت صحیحی از "گناه"باور شود تفاوتی ندارد مسلمان باشی یا کافر این باور بازدارنده است ما چه داخل دین باشیم چه نباشیم، اگر با چاقو یا ساتور، انگشت خودمان را قطع کنیم، این دیگر ربطی به دین و اعتقاد آدم ندارد و بالاخره انگشت ما جدا می‌شود و درد می‌کشیم. امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «لَوْ لَمْ یَنْهَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ عَنْ مَحَارِمِهِ لَوَجَبَ أَنْ یَجْتَنِبَهَا الْعَاقِل‏» اگر خدا از حرام نهی نکرده بود، عاقل باید خودش از حرام اجتناب می‌کرد (چون می‌دانست به ضرر خودش است) 📚(غررالحکم/7595) ✍رضابازیارمنصورخانی http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
بسم الله الرحمن الرحیم فرزند شما در یک یا چند یا همه محیطهایی که نام می برم میکند: 1-محیط خانواده 2-محیط آموزش 3-محیط کسب وکار(جامعه) 4-محیط رفاقت در دوران و حساس ترین محیط برای فرزند شما محیط است. در این محیط فرصت و امکانات برای بد شدن زیاد است برای این محیط بباید برنامه ریزی نمود: مراقب رفاقت و رفیقان فرزندان خود باشیم آن کمبودی که بیشتر از هر عاملی باعث می شود فرزند ما به رفیق پناه ببرد را برطرف نماییم. غالب جوانان و نوجوانان برای جلب دیگران دوست اختیار می نمایند این افراد در خانه تامین نشده اند یا بخاطر روابط سرد والدین با همدیگر یا به دلیل بی توجههی آنان به فرزند خود : 🔸اولا:والدین در حضور فرزندان خجالت نکشند و به همدیگر نمایند نسبت به هم ابراز نمایند بحث و حرفهای رابگذارند زمانی که فرزندان نیستند. 🔸ثانیا:تا می توانید به فرزند خود محبت نمایید. یکی از وظایف مهم والدین، به فرزندان است. عشق و علاقه به فرزندان در اسلام مورد تاکید قرآن کریم و فرمایشات اهل البیت علیهم السلام قرار گرفته است. رفتار پدر و مادر بایستی به صورتی باشد که فرزندان، آنها را یگانه مشاور صادق و امین برای خود تصور کنند، حرف زدن با بچّه ها، از تجربیات گذشته برای آنها تعریف نمودن و... مایه های امید را در دل فرزندان ایجاد می کند. پدری که منزل تنها محل و خوابش باشد و ارتباطی با فرزندان نداشته باشد، از فرزندان خود آنچه انتظار دارد، نخواهد دید. : قال رسول الله صلی اللَّه علیه و آله: انَّ اللَّهَ لَیرْحَمَ الْعَبْدَ لِشِدَّةِ حُبِّهِ لِوَلَدِهِ خداوند به بنده اش به خاطر -زیاد بنده به فرزندش رحم می کند. 📚وسائل ‏الشيعة، ج 15، ص 201. امام صادق علیه السلام می فرماید: شخصی به حضور پیامبر صلی اللَّه علیه و آله رسید و گفت من تاکنون هرگز هیچ بچّه ای را ام، وقتی وی رفت پیامبر به اصحاب فرمودند: هذا رَجُلٌ عِنْدی انَّهُ مِنْ اهْلِ النَّارِ این مرد که الان نزد من بود، اهل است. 📚همان، ص 202. روزی رسول خدا (ص) حسن و حسین(ع) را می بوسید. شخصی به نام اقرع بن حابس گفت: من ده فرزند دارم و هرگز هیچ یک را از آن ها را نبوسیده ام. آن حضرت فرمود: هر کس رحم نکند بر او رحم نمی شود. برپایه روایتی آن حضرت به قدری از این گفتار وی شد که چهره اش برافروخت و به او فرمود: اگر خدا عاطفه را از دلت کنده است با تو چه کنم؟ هر کس بر خردسالان ما مهر نورزد و بزرگان ما را احترام نکند از ما نیست. ( 📚بحارالانوار، ج۴۳،ص۲۸۲-۲۸۳ امام صادق علیه السلام در ثواب فرزند به نقل از رسول خدا (ص) می فرماید: مَنْ قَبَّلَ وَلَدَهُ کتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَةً کسی که فرزندش را خداوند برای او حسنه ای می نویسد. 📚همان، ص 202. بهترین وسایل پرورش صحیح عواطف کودکان 1-خطاب کردن کودک با واژه هایی چون «عزیزم»«نور چشمم» "میوه ی دلم"و … که سرشار از و محبت است به کودک نیروی ویژه ای می بخشد و او را شاداب نگه می دارد. حضرت زهرا(س) در خطاب به فرزندان از واژه هایی چون «قُرَّهَ عینی»« نور دیده ام، «ثمره فؤادی» میوه دلم استفاده می کردند. بنابراین می توان گفت یکی از بهترین وسایل پرورش صحیح عواطف کودکان نوازش فرزند و ابراز مهر و محبت به اوست. : «وَ کانَ النّبی صلّی الله علیه و آله إذا أصبح مَسَحَ علی رُؤُسِ وُلده» روش رسول اکرم (ص) در خانواده این بود که همه روزه صبح دست محبت به سر فرزندان خود می کشید. 📚(محمد باقر مجلسی، بحار، ج ۲۳، ص ۱۱۴) یادمان بماند اگر خانه شما گرم نشود فرزندان شما بویژه دختران شما در بیرون از خانه می نمایند.و گاهی برای جلب محبت دیگران هزینه های سنگینی می دهند به قیمت عمر و تمام استعدادهای ❇️..............................❇️ دوستان : این سخنرانی به پیشنهاد دوستان برای محافل زنانه و جلسات اولیاء و مربیان تنظیم و تهیه شده است. ✍رضابازیارمنصورخانی http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
بسم الله الرحمن الرحیم حقیقتا وقتی میخواهیم منبری آماده نماییم که در مقام ومنزلت علیهم السلام صحبت شود خیلی دشوار است که چگونه بگوییم چی بگوییم که بیانگر شان وعظمت این بزرگواران باشد وقتی آن همه فضایل در رابطه با اهل البیت در زیارت آمده ما چگونه ترجمه و تفسیر نماییم که فهمیده باشیم حق مطلب چیست؟! اما به مناسبت میلاد ابتدا مقدمه ای را از نگاه و بیان دانشمندان عرض نمایم : از قانوني بحث می‌کنم كه نزد دانشمندان به عنوان قانون شناخته مي‌شود. بر اساس اين قانون، اوصاف، خصال، طبیعیات و واقعیات پدران و مادران به وسیلة یک سلسلة عوامل و ابزار، به فرزندان آن‌ها منتقل می‌شود و هیچ انسانی هم از این قانون وراثت مستثنا نیست؛ نسل به نسل، همة انسان‌ها تحت تأثیر قانون وراثت هستند. از شگفتي‌ها است که پیغمبر عظیم‌الشأن‌ اسلام صلّي الله عليه و آله و سلّم در پانزده قرن قبل، در ضمن یک حادثة جالب، به این حقیقت اشاره فرموده‌اند. زن و شوهر جوان سفید‌پوستي وقتی که خداوند مهربان به آن‌ها فرزندی عنایت می‌کند، شوهر می‌بیند این فرزند، سیاه‌پوست است. با اعتماد و اطمینانی که او به همسرش داشت که او زني پاکدامن، با عفت، باتقوا است، خیلی برایش شگفت‌آور بود که چرا فرزند آن‌ها سیاه‌‌چهره به دنیا آمده است. اين شد كه او فرزندش را به بغل گرفته و به مسجد می‌رود و به محضر رسول‌خدا صلّي الله عليه و آله و سلّم مشرف شده و به ايشان عرض می‌کند، من سفید‌پوستم و همسرم هم سفید‌پوست است، ولی بچة‌مان سیاه حبشی به دنیا آمده است. رسول خدا صلّي الله عليه و آله و سلّم به او اطمینان صددرصد می‌دهد که این طفل از تو و از همسر تو است، اما در نطفة همة انسان‌ها یک عنصری هست به نام «عرق»، و بعد فرمودند: «هذَا نَزِعَةُ عِرْقٍ»(اين از جا بركندن ريشه و اصلي است). اي مرد! بدان یقیناً این «عرق» انتقال‌دهندة اوصاف، خصايل و روحیات گذشتگان است به آیندگان، و قطعاً در پدران گذشتة تو، یا در پدران گذشتة همسرت، یک مرد و یا یک زن، سیاه‌پوست بوده و این «عرق»، این سیاهی را از آن‌ها منتقل کرده است و از بچة تو این رنگ ظهور يافته و آشکار شده است. بنابراين، نگران نباش و مطمئن باش و یقین داشته باش که این طفل، طفل شماست. 📚(صحيح بخاري، ج8، ص31) خداوند متعال دربارة ذریة انبیاي خود همین مطلب را تلویحاً بیان فرموده است: : «ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ» 📚(آل‌عمران:34). آنان در کرامت، و در شرافت، و در آقایی، و در اخلاق، و در اوصاف، و در صفات، وصل به یکدیگر و از یکدیگر بوده و یک حقیقت هستند. از ابراهیم علیه السلام اوصافش به اسماعیل علیه السلام منتقل شده و از اسماعیل نيز اين اوصاف به نسلش منتقل شده است، و از نسلش، به پیغمبر صلّي الله عليه و آله و سلّم و ائمة طاهرین علیهم السلام منتقل شده است. 🔸 نتيجة سخن تا اين جا، اين است كه در یک مرحله، باید از نظر قانون وراثت، دربارة وجود مبارک زینب کبری عليها السلام بحث کرد و گفت، زینب کبری عليها السلام بر اساس اين قانون، جلوة ذخیره‌های عظیم معنوی چهار شخصیت است؛ یعنی وجود مقدس او، خورشیدی است که از افق گنجینه‌های شخصیتی ارزش‌های پروردگار مهربان عالم، طالع شده است. ، وجود مبارک امیرمؤمنان علیه السلام بوده. ، وجود مبارک فاطمه زهراسلام الله علیها است. آری عزیزان زاییده دو است قران از وجود مبارک امیرمؤمنان علیه السلام و حضرت زهرا عليها السلام، به دو دریا تعبیر کرده است که لؤلؤ و مرجان از این دو دریا ظهور می‌کند: : «مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ . بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لاَيَبْغِيَانِ. فَبِأَيِّ آلاَءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ. يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ» 📚(رحمن: 22 ـ 19). امیرمؤمنان عليه السلام از دیدگاة خدا یک دریا است، ولی دریایی است که اول دارد، ولي آخر ندارد. فرق ایشان با خدا همین است كه خدا اول ندارد و آخر هم ندارد. امیرمؤمنان عليه السلام اول دارد، ولي پایان ندارد. در ارزش‌ها، حضرت زهراعليها السلام هم اول دارد، ولي پایان ندارد. در ارزش‌ها، مجموعة عناصر شخصیتی امیرمؤمنان و حضرت زهرا عليهما السلام، شخصیت زینب کبری عليها السلام را تشکیل داده است، دو خزانۀ دیگر وجود مقدّس حضرت زينب عليها السلام هم یکی وجود مبارک رسول خداست که پدر مادر زینب کبری مي‌باشد، و یکی هم خدیجة کبری عليها السلام است که مادر مادر زینب کبری عليها السلام مي‌باشد. زینب از این چهار خزینه کمالات را به ارث می برد: : امام باقر می‌فرماید: این که اسم مادر ما را «فاطمه» گذاشتند، بی‌علت، بی‌جهت، بی‌سبب و بی‌دلیل نبوده است. علت آن این است که پروردگار عالم در دنیای معنا به مادر ما خطاب کرده: «فَطَمْتُکَ بِالْعِلْمِ» (شيخ كليني، كافي، ج1، ص460). 👇
و حال را بنگرید در کلام امام سجاد علیه السلام: کنار بازار کوفه، وقتی زینب کبری عليها السلام خطبه خواندند و حادثة کربلا را تحلیل کردند و مردم را به آن گناه بی‌نظیرشان آگاه کردند، زین‌العابدین عليه السلام کنار محمل عمة خود، خدا را شکر کردند و فرمودند: عمه جان! من پروردگار عالم را شکر می‌کنم و سپاسش را می‌گویم كه الحمدلله تو تعلیم دیدة بدون معلّم بشری هستی (طبرسي، احتجاج، ج2، ص31)، و این دریای دانشی که در وجود تو موج می‌زند، مستقیماً الهی و خدایی است، همان‌طوری که خداوند از دانش بیکرانش در قلب مادرش زهراعليها السلام قرار داد، از دانش بیکرانش در قلب مطهّر زینب کبری عليها السلام قرار داد . اگر در مورد پدر معصوم حضرت زینب لا سیف الا ذوالفقار در آسمان می پیچد حماسه زینب سلام الله علیها در صبر ایشان تجلی پیدا می کند: قران را آشنا هستید "و ضرب اللَّه مثلا للّذین امنوا امرأت فرعون" آیه 11 سوره تحریم در قرآن کریم، به عنوان یک نمونه‌ کامل ایمان، خدای متعال دو زن را مثال می‌زند یکی زن فرعون را به عنوان نمونه‌ کامل ایمان مثال می‌آورد، یکی هم حضرت مریم کبری؛ «و مریم ابنت عمران اما همین زن نمونه ایمان همین آسیه زیر شکنجه‌ فرعون قرار گرفت، از خدای متعال خواست که پروردگارا! «و نجّنی من فرعون» مرا از دست فرعون نجات بده، من را از دست فرعون و عمل گمره‌کننده‌ فرعون نجات بده. در حالی که جناب آسیه - همسر فرعون - مشکلش، شکنجه‌اش، درد و رنجش، درد و رنج جسمانی بود؛ مثل حضرت زینب، چند برادر، دو فرزند، تعداد زیادی از نزدیکان و برادرزادگان را از دست نداده بود و در مقابل چشم خودش به قربانگاه نرفته بودند. این رنج‌های روحی که برای زینب کبری پیش آمد، اینها برای جناب آسیه - همسر فرعون - پیش نیامده بود. در روز عاشورا این همه عزیزان را در مقابل چشم خود دید که به قربانگاه رفته‌اند و شهید شده‌اند: حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) - سیدالشهداء - را دید، عباس را دید، علی‌اکبر را دید، قاسم را دید، فرزندان خودش را دید، دیگرِ برادران را دید. بعد از شهادت، آن همه محنت‌ها را دید: تهاجم دشمن را، هتک احترام را، مسئولیت حفظ کودکان را، زنان را. عظمت این مصیبت‌ها را مگر می‌شود مقایسه کرد با مصائب جسمانی؟ اما در مقابل همه‌ این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنی»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. در روز عاشورا عرض کرد: پروردگارا! از ما قبول کن. بدن پاره پاره‌ برادرش در مقابل دست، در مقابل چشم؛ دل به سمت پروردگار عالم، عرض می‌کند: پروردگارا! این قربانی را از ما قبول کن. با آن‌همه مصیبت، وقتى دشمن می‌خواهد او را شماتت کند، می‌گوید: ما رَاَیتُ اِلّا جَمیلاً ! این کارِ بزرگِ حماسه‌ زینبى است.حماسه صبوری زینب در تاریخ ماند همانطور که حماسه خیبر و خندق علی علیه السلام ماندگار شد. 〰〰 〰〰 〰 : ۱_ادبیات این سخنرانی آمیخته ای از حماسی و عاطفی باشد دقت کنید آنجا که از حماسه زینب گفته میشود حماسی بیان شود پر شور و با حرارت!آنجا که مصیبت خانم بیان می شود همراه با حزن باشد هنر سخنران در این است که بیان مصیبت را ؛مستمع تلقی روضه نماید و اشک بریزد. ۲-این سخنرانی برای نیم ساعت تتظیم شده در صورتیکه سخنرانی کوتاه مورد خواست شماست پس از بیان قانون وراثث به بیان علم و حماسه خانم در حد چند جمله بدون توضیحات بسنده نمایید. بیان هر کدام از مقامات بانو به تنهایی یک سخنرانی کوتاه است البته به ضمیمه قانون وراثت که برای اماده نمودن مخاطب بسیار مفید است. ✍رضابازیارمنصورخانی http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
👆 🔸قانون وراثت 🔸داستان 🔸آیه ذریه بعضها من بعض 🔸زینب وارث دودریای علم و حماسه و... 🔸علم زینب:روایت امام سجاد 🔸حماسه زینب:بیان مقام آسیه و تفاوت مقام این دو در صبر ،ضمنا همینجا می توانید گریز به روضه مختصر بزنید.
به مناسبت امشب (شب توبه و استغفار)؛اگر جایی منبر دارید👇
بسم الله الرحمن الرحیم درک واقعی نسبت به حقیقت گناه خیلی می تواند در ترک گناه موثر باشد! ما تا زمانی که درک واقعی نسبت به حقیقت گناه نداریم اگر هم گناه را ترک نماییم یک جورایی با رضایت قلبی نیست و یک کراهتی نسبت به این ترک داریم و گاهی در عالم درون نق می زنیم که حالا نمی شد این عمل حرام نباشه وتا من یک خرده خوش باشم. 🔸مثال ما اگر هم گناه را ترک کنیم بدون شناخت حقیقت گناه،مثل کودکی است که میخواهد به بخاری داغ دست بزند ولی مادر جلوی او را می گیرد و می گوید جیز است!اما اندرون احوال این کودک اعتراض است و جیغ می زند تو نمی گذاری من خوش باشم!درست است خدا ما را منع نموده وما پرهیز می کنیم اما این پرهیز با جیغ و اعتراض درونی همراه است چون حقیقت گناه را نفهمیدیم که جیز است مثل همان کودک! 🔸اینکه امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «لَوْ لَمْ یَنْهَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ عَنْ مَحَارِمِهِ لَوَجَبَ أَنْ یَجْتَنِبَهَا الْعَاقِل‏» (غررالحکم/7595) اگر خدا از حرام نهی نکرده بود، عاقل باید خودش از حرام اجتناب می‌کرد یعنی عاقل به حقیقت گناه پی برده است.ضرر گناه برای جان خود را متوجه است تعفن گناه را استشمام نموده است.این عاقل به معنای کسی که از چشم یا شامّه برزخی برخوردار است نیست به معنای کسی است که فکر می کند اهل تفکر است اهل حساب و کتاب است . 🔸شما ببینید گناه در نظر مقدس اردبیلی چگونه بوده است: طلبه جوانی از مقدس اردبیلی (ره) پرسید: استاد! آیا شما گناه می‌کنید؟ استاد گفت: فرزندم؛ همه انسانها جایز الخطا هستند. دوباره پرسید: عموم انسانها را که می‌دانم، منظورم خود شما هستید، آیا شما گناه می‌کنید؟ مقدس اردبیلی (ره) با تبسم پاسخ داد: الله اکبر، حالا که این‌قدر اصرار می‌کنی، باید بگویم نه! من گناه نمی‌کنم. شاگرد پرسید: آیا فکر گناه هم نمی‌کنید؟ استاد فرمود: نه عزیزم، فکر گناه هم نمی‌کنم. طلبه جوان که خیلی تعجب کرده بود پرسید: مگر امکان دارد استاد؟ مرحوم مقدس اردبیلی فرمود: آری، امکان دارد، اگر قبول ندارید من سؤالی از شما می‌پرسم، جواب صحیح آن را بدهید: آیا شما نجاست می‌خورید؟ طلبه جوان که احساس می‌کرد مورد اهانت قرار گرفته، رنگ چهره‌اش تغییر کرد و گفت: نه استاد، این چه سؤالی است؟ مقدس اردبیلی (ره) دوباره فرمود: آیا فکر خوردن نجاست را هم نمی‌کنی؟ جواب داد: نه استاد فرمود: گناه نزد من مثل نجاست است، حتی بدتر از آن است. 📚 عبرت‌ها در آينه داستان‌ها 🔸نگاه مانگاه ملکوتی به اعمال باشد حال یا خودمان ملکوت گناه را دیده باشیم و شناخته بایم یا به خبر اهل ملکوت در این باره باور کنیم. 🔸شما اگر به کسی بگویی آتش می سوزاند باور نکند تعجب میکنی که چرا حالیش نیست! این ها مربوط به ظواهر و عالم ماده است که همه می بینیم و باور میکنیم.ولی همه عالم همین عالم ماده نیست ما عالم ملکوت هم داریم!خب!اگر خودمان نرسیدیم ونمی بینیم دلیل بر نبودن ملکوت نیست! انبیا آمدند تا دید انسان را بالا ببرند و اگر انسان حقیقت گناه را بفهمد دیگر نمی‌تواند گناه کند، و حتی فکر گناه را هم نمی‌کند. 🔸به ما خبر دادند این عملی که مشا انجام می دهید یک ظاهر دارد یک باطن به ما خبر داده اند این دروغی که می گویی یک اتفاقی در باطن عمل می افتد که به ضرر تو هست: 🔸رسول خدا ص فرموده: ان المؤمن اذا کذب بغیر عذر خرج من قلبه نتن مؤمن هرگاه بدون عذر دروغ بگوید بوی گندی از قلبش بیرون می آید 📚جامع الاخبار، ص 417، فصل فی الکذب و الصدق، ح 1158 این بوی گند هم خودش را متعفن می نماید هم در عالم می پیچد و بر عالم اثر می گذارد. 📝 .... 📝 دوستان این سخنرانی می توانید همین جا تمام نمایید ولی ممکن است از شما بپرسند یا اینکه خودتان در ادامه طرح سوال نمایید وادامه دهید: ⁉️ اگر گناه برای خودم ضرر دارد خداوند چه اصراری به توبه من دارد؟ ممکن است کسی بگوید گناه برای من ضرر دارد استغفار چه سودی دارد؟که خدا این همه اصرار دارد.؟ در پاسخ باید بگوییم اگر با چاقو یا ساتور، انگشت خودمان را قطع کنیم، این دیگر ربطی به دین و اعتقاد آدم ندارد و بالاخره انگشت ما جدا می‌شود و درد می‌کشیم.گناه هم اثر خودش را گذاشته و خدای بنده نواز خدای لطیف و مهربان نمی خواهد بنده با این ضرر گناه در دنیا و آخرت ادامه زندگی دهد اینکه اصرار می فرماید بر توبه نظر لطف خداست. یک اثر و ضرر گناه این است که ما را متعفن می نماید خدا می فرماید تا رسوا نشدید بیایید خودتان را معطر نمایید. 📚 پیامبر(ص) فرمود: 🔸تعطروا بالاستغفارلاتفضحنکم روائح الذنوب؛ خودتان را با استغفار خوش‌بو و معطر گردانید تا بوی گناه شما را رسوا و مفتضح نگرداند. ✍رضابازیارمنصورخانی http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
اینم فیش👇
فیش؛یعنی جملات محوری و ابتدای هر فراز از سخنرانیتون که باید دستتون باشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خبر_فوری 🎥 اعلام خبر رسمی شهادت سردار سلیمانی از رسانه ملی/ ⚫️ سپاه: سردار سپاه اسلام بامداد امروز درپی حمله بالگردهای آمریکایی به فیض شهادت نائل آمد 🏴این ضایعه درد ناک را خدمت حضرت ولی عصر ارواحنا فداک و حضرت امام خامنه ای و شما سروران و طلاب عزیز تسلیت عرض مینماییم 🆔 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی👇
🏴مناسبت: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی 🚩عنوان: 📌موضوع: «آثار اجتماعی سیاسی خون شهید» 🔰معرفی بحث: 🔻خون شهید، آثاری دارد جدای از آثار معنوی و فردی، که ما معمولا از آثار معنوی خون شهید، سخن گفته ایم و سخن شنیده ایم حتی اثرش را در قلب و روح خودمان احساس کرده ایم اما کمتر از این موضوع بحث شده است که آثار عینی و ملموس اجتماعی و سیاسی خون شهید چیست؟ این آثار را می توان هم در علوم سیاسی هم در علوم اجتماعی بررسی کرد. از نظر علم جامعه شناسی، خون شهید چه آثار اجتماعی و سیاسی دارد؟ این مسئله را می شود زیر ذره بین علمی قرار داد. 🔻خون اثرش اینگونه هست ما دیدیم یک شبه یک اجماع ملی در کشور ایجاد شد، اجماعی که باید بیش از یک قرن تلاش می کردیم تا ایجاد کنیم، آن اجماع و هم بستگی ملی چه بود؟ «احساس تنفر از آمریکا»، این جز با خون شهید سرادر سلیمانی و همراهانش امکان نداشت. این بیداری دلها و احساس ضدیت با آمریکا فتح الفتوح خون سردار سلیمانی و همراهنش بود. خدا رو شکر خدا دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. 🔻نباید بگذاریم احساسات معنوی دیگر ما از شهادت سردار و یاران و همراهانش جای معنوی ترین احساس یعنی «حس تنفر ملی از آمریکا» را بگیرد. 🔻خون شهید سردار قاسم سلیمانی خباثت و پستی آمریکا را بهتر و بیشتر از گذشته به مسئولینی که باور نمیکنند دشمنی آمریکا و همچنین مردم ما نشان داد. 🔻بعضی از مسولین پستی و خباثت دشمن را باور نمی کردند خون شهید سلیمانی خرج چنین بیداری هم در میان مسئولین و هم در میان مردم و احساس تنفر شدید از آمریکا شد. انقلاب اسلامی چند صد سال باید کار فرهنگی میکرد تا احساس تنفر از آمریکا را در کشور نهادینه کند؟ 🔻چقدر مسئولین ما تلاش کردند که احساس ضدیت با آمریکا در دل مردم خنثی کنند. ما یک شبه دیدیم خدا احساس ضدیت در آمریکا را در دلها بیدار کرد. چطور مگر می شود مگر امکان دارد؟ بله با خون شهید. تا چند وقت پیش در کشور ما، سیاسیون غرب زده می گفتند «دوران شعار مرگ بر آمریکا» گذشته هست. از زبان سیاسیون به سختی این سخن گفته می شد که آمریکا دشمن هست. حالا ببین خدا با خون سردار شهید چه فتح الفتوحی ایجاد کرده است؟ 🔻حالا افکار عمومی آماده هرگونه واکنش و انتقام سخت انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا هست. این قدرت خون شهید در ایجاد وفاق ملی و حس مشترک و ملی در ضدیت و نفرت از نظام استکباری هست. ایجاد حس ملی عمیق، آن هم از جنس تنفر از دشمن، کار خون شهید هست. حس ملی را به این سادگی نمی توان ایجاد کرد. 🔻حالا شما می بینید و می شنوید که چطور بساط استکبار از عراق و منطقه به زودی جمع خواهد شد و دوران جدیدی در تاریخ بشریت رقم زده می شود. دوران افول آمریکا در جهان و منقطه با خون شهید سردار سلیمانی و همرانش به سرعت رقم خورد. 🔻اگر وجود سردار، بساط داعش را جمع کرد. خون سردار، بساط نظام استکباری را از عالم جمع می کند. این حرف شعار نیست، این حرف شعور پشت سرش هست. بروید نظر تحلیل گران غربی را در این زمینه بخوانید.
فتح الفتوح خون شهید .docx
43.8K
🏴مناسبت: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی 🚩عنوان: #فتح_الفتوح_خون_شهید 📌موضوع: «آثار اجتماعی سیاسی خون شهید» #انتقام_سخت #مرگ_بر_آمریکا
تفاوتهای ذاتی مرد و زن.pdf
496.7K
به دنبال درخواست دوستان در تولید محتوای مهارت زندگی چکیده یک بحث مهم و تاثیر گذار بین زوجین در قالب پی دی اف تقدیم می شود. ✍رضابازیارمنصورخانی #نشر_پیام_صدقه_جاریه_است http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
👇تقدیم شما دوستان: عزیزان توجه نمایید: ۱_مخاطبین این سخنرانی عموم می باشد. ۲_هر کدام از فراز های این سخنرانی مستقل باشد؛ لذا می توانید برای ۴بین الصلاتین تنظیم نمایید.و هر جلسه عنوان بحث را تکرار نمایید!مومن به طاغوت کیست؟ ۳_در جلسات و محافل عمومی تطبیق به مسءولین نظام ندهید. 👇👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم ایمان حال آدم را عوض می‌کند و همین‌قدر که می‌تواند حال یک انسان را عوض کند، حال یک جامعه را هم می‌تواند عوض کند. قرآن می‌فرماید: کسانی که ایمان و تقوی دارند، در دنیا و آخرت به آنها بشارت بده! «لَهُمُ الْبُشْرَى‏ فىِ الْحَیَوةِ الدُّنْیَا وَ فىِ الاَخِرَةِ» 📚(یونس/64) یعنی نه‌تنها آخرت، بلکه دنیای آنها هم آباد می‌شود. در جای دیگری می‌فرماید: مردم یک‌ جامعه اگر ایمان و تقوی داشته باشند، برکات از آسمان‌ها و زمین برایشان نازل می‌شود! «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْض» 📚 (اعراف/96) یک جامعه هم با مفهوم ایمان نجات پیدا می‌کند. ایمان علم شود جامعه نجات پیدا میکند؟ 🔹ایمان به کی؟ ایمان به خدا تسلیم خدا بودن عبد خدا بودن راه نجات است! اما مگر می شود ادعا کرد ما اهل ایمان هستیم اما در مقابل نقطه مقابل ایمان به خدا نباشیم؟ مقابل خطّ ایمان،توحید و خطّ عبودیّت الهی خطّ طاغوت است. کفر به طاغوت، همراه و ملازم با ایمان بالله است. 🔹طاغوت کیست؟ همه‌ی ظالمان، همه‌ی پادشاهان خبیث، در مثل امروزی همه‌ی رؤسای جمهور مثل اینهایی که امروز در آمریکا و در بعضی از کشورهای دیگر هستند -اینها همان طواغیتند- معنای اجتناب از طواغیت این نیست که دامنت را از آنها دور کن تا آلوده نشوی؛ معنایش این است که یک خطّی در مقابل خطّ توحید و خطّ عبودیّت الهی وجود دارد و آن، خطّ طاغوت است.(مقام معظم رهبری) -اجتناب از طاغوت یعنی اجتناب از همه پادشاهان خبیث در مثل امروزی همه‌ی اجتناب از رؤسای جمهور مثل اینهایی که امروز در آمریکا و در بعضی از کشورهای دیگر هستند. اما اگر ملتی یا نمایندگان و دست نشانده های ملتی ایمان به خدا نداشتند مومن به طاغوت بودند روی سعادت را نمی بینند 🔹مومن به طاغوت یعنی : ۱-شیفته ارتباط و دوستی با طاغوت است: لا تجد قومـا یؤمنون بالله والیوم الاخر یوادون من حاد الله ورسوله ولو کانوا ءاباءهم او ابناءهم او اخونهم او عشیرتهم اولـئک کتب فی قلوبهم الایمـن...؛ 📚آیه22 سوره مبارکه مجادله ۲-طاغوت را به عنوان کدخدا و ارباب قبول کرده است. در حالیکه برای مومن به خدا دستور است:«و لا یتّخذ بعضنا بعضا اربابا من دون اللّه»؛ هیچ کدام از ما آن دیگری را پروردگار خودمان و ارباب خودمان و سرور خودمان نگیریم، مگر خدا؛ یعنی فقط سرور همه‌ی ما خدا باشد و بس؛ هیچ انسانی هیچ سرور و بالاسر دیگری غیر از خدا نداشته باشد. ۳-مراجعه به طاغوت در ولایت و سرپرستی و قضاوت از جمله کارهایی است که مومن به طاغوت دنبال می نماید درحالیکه خداوند در آیات قرآنی منافقان را به جهت مراجعه آنان به طاغوت براى داورى توبیخ می کند. أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ آیا ننگری به حال آنان که به گمان (و دعوی) خود ایمان به قرآن تو و کتبی که پیش از تو فرستاده شده آورده‌اند، چگونه باز می‌خواهند داوری به طاغوت برند در صورتی که مأمورند که به طاغوت کافر شوند؟! 📚آیه 60 نساء ۴-وقتی از آنان می پرسی چرا با طاغوت به مذاکره می نشینی و او را به عنوان داور قبول کردی می گوید میخواهیم آشتی بر قرار شود مانباید با دنیا قهر باشیم!کلید واژه هایی مثل صلح،گفتگوی تمدن ها ،آشتی ملت ها و...توجیه مومن به طاغوت است ثُمَّ جَاءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا إِحْسَانًا وَتَوْفِيقًا به خدا سوگند ياد مى‌كنند كه هدف ما (از مراجعه به طاغوت) جز نيكى و توافق (ميان دو طرف نزاع) نبوده است. 📚 مجمع البیان، ج ۳ – ۴، ص ۱۰۳ ⭕️نتیجه: اگر ملت و کارگزاران ملت ایمان به خدا داشته باشند جامعه آنها آباد است بدون تعارف گرفتاریها تاریکیها یی امروز نتیجه عمل مومن به طاغوت است.چون اربابی که طاغوت باشد کد خدایی که طاغوت باشد : يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَات 📚ِ(بقره/257) ✍رضابازیارمنصورخانی . http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
137-fa-fatemata-zahra-alayha-salam-new.apk
4.72M
#نرم_افزار 📱نرم فاطمه زهرا سلام الله علیها. 🔗 اطلاعات بیشتر 🌐 https://b2n.ir/745225 #جهت_عضویت_کلیک_فرمایید. http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d