⚫️رقابت در بیغیرتی و بیعفتی!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مدتی است در میان پارهای از هنرپیشهها و فوتبالیستها رقابتی عجیب در نمایش بیغیرتی و بیعفتی آغاز شده است!
برخی از هنرپیشههای زن در عین اینکه فیلمها و تصاویر خود را با بدترین و زنندهترین و مبتذلترین پوشش و آرایش به نمایش میگذارند. پوشش و آرایشی که در بسیاری از فرهنگها و جوامع «ویژه روسپیان» است؛ در همان حال، بدون هیچ حجب و حیایی از تجاوزهایی که در سالیان گذشته به آنان شده است سخن میگویند!
برخی از هنرپیشههای مرد و ورزشکاران، به ویژه فوتبالیستها، با حرارت و افتخار، خلوت ناموسهای خود و برهنگی آنها را برای همگان به نمایش میگذارند!
این یک پدیدة بسیار عجیب و قابل مطالعه است. انتظار میرود از ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار گیرد.
ابعاد جامعهشناختی، روانشناختی، اخلاقی، سیاسی، ورزشی و حتی تغذیهای این مسأله ارزش مطالعهای جدی و عمیق دارد.
بنده نمیدانم چرا مسؤولان علمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان و متخصصان وزارت ورزش و جوانان، کارشناسان صدا و سیما و محققان حوزه آسیبهای اجتماعی هیچ کار عمیق و مطالعه دقیقی درباره چرایی و علل و دلایل و عوامل این پدیده و شیوع آن، انجام نمیدهند و یا اگر کاری کردهاند چرا نتایج آن را منتشر نمیکنند!
عفت و حیا و غیرت از ابتداییترین ویژگیهای انسانی است. انسان بیعفت و بیغیرت نه تنها دین ندارد که اساساً هنوز از افق حیوانیت فراتر نرفته است. با وجود این، مدعیان فرهنگ و هنر در کشور ما، به نمایش بیعفتی و بیغیرتی خود و همسرانشان افتخار میکنند!
واقعاً، در عالم ورزش و فرهنگ و هنر ما چه خبری است که میراثداران پهلوانان و ورزشکاران جوانمرد و میراثداران فرهنگ و هنر و معرفت ما به این روز افتادهاند. با افتخار ناموس خود را به نمایش میگذارند؟!
#اخلاق
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
🔻جایگاه فلسفه و عرفان در شناخت حقایق عالم از نگاه امام خمینی(ره)
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
میدانیم که #امام_خمینی یک فیلسوف و عارف طراز اول دوران معاصر بود. او متخصص و استاد برجسته فلسفه به ویژه حکمت متعالیه بود. و قریب به دو دهه به طور جدی به تدریس و تحقیق در فلسفه صدرایی پرداخت. او نه تنها در عرفان عملی از بینظیرترین افراد تاریخ اسلام به شمار میرفت که از استادان و شارحان بزرگ عرفان نظری بود و از شیفتگان محییالدین ابن عربی بود.
با مراجعه به کتابهایی مثل «مصباح الهدایه الی الخلافة و الولایة» و همچنین «شرح دعای سحر» که در دهه سوم عمر مبارکشان تألیف کردند و کتابهایی مثل «حاشیه بر شرح فصوص الحکم» و «حاشیه بر مصباح الانس بین المعقول و المشهود» نوشته ابنفناری و «تفسیر سوره حمد» میتوان با دقتهای عمیق امام خمینی در مباحث عرفان نظری آشنا شد. و با مراجعه به کتابهایی مثل «شرح چهل حدیث» و «شرح جنود عقل و جهل» و «سرّ الصلاة» و «آداب الصلاة» و «جهاد اکبر یا مبارزه با نفس» و همچنین «نامههای عرفانی و اخلاقی» او میتوان به عمق عرفان عملی امام خمینی پی برد.
برخلاف تصور عدهای که گمان میکنند امام از میانه عمر خود به بعد عرفان و فلسفه را کنار گذاشت و دیگر سخنی از آنها به میان نیاورد، به استناد شواهد متعدد میتوان گفت وی تا واپسین روزهای حیات اینجهانی خود دلبسته عرفان و فلسفه بود و آشنایی با این علوم و تعمق و تفکر در آنها را برای آگاهی از حقایق اسلام از ضروریات میدانست و بر این باور بود که بدون تعمق در فلسفه و عرفان اسلامی امکان فهم و درک حقایق اسلامی وجود ندارد. حتی در نامهای که به گورباچف نوشتند بر این مسأله تأکید ویژه کردند. توضیح آنکه:
امام خمینی در نامهای که در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۶۷ به رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی، میخائیل گورباچف نوشتند، از او خواستند که در کنار مطالعه فلسفه غرب و آگاهی از اندیشههای فیلسوفان غربی، عدهای از افراد توانمند و نخبه را مأمور کند تا در فلسفه و عرفان اسلامی نیز به تحقیق و مطالعه بپردازند. به ويژه از آراء و اندیشههای ابونصر فارابی و ابوعلی سینا، در حکمت مشاء، و شیخ شهابالدین سهروردی در حکمت اشراق و صدرالدین شیرازی در حکمت متعالیه آگاه شوند. و ظرافتهای فکری آنان درباب علت و معلول و قوانین کلی حاکم بر عالم و ارزش معرفتشناختی ادراک شهودی و حقیقت علم و امثال آن را بدانند و برای او شرح دهند. و سپس به وی توصیه میکند که:
«اگر خواستيد از مباحث اين بزرگمرد [شیخ محییالدین ابن عربی] مطلع گرديد، تنى چند از خبرگان تيزهوش خود را كه در اين گونه مسائل قوياً دست دارند، راهى قم گردانيد، تا پس از چند سالى با توكل به خدا از عمق لطيف باريكتر ز موى منازل معرفت آگاه گردند، كه بدون اين سفر آگاهى از آن امكان ندارد.»
امام خمینی در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ (یعنی حدود سه ماه پایانی عمر مبارکشان) در پیام مهمی خطاب به عالمان دین و روحانیان که با عنوان «منشور روحانیت» مشهور شد، دوران سیاه مخالفت عدهای از روحانیان با فلسفه و عرفان یاد میکند و مینویسد:
«اين از مسائل رايج حوزهها بود كه هر كس كج راه مىرفت متدينتر بود. ياد گرفتن زبان خارجى، كفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرك بشمار مىرفت. در مدرسه فيضيه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفى از كوزهاى آب نوشيد، كوزه را آب كشيدند، چرا كه من فلسفه مىگفتم. ترديدى ندارم اگر همين روند ادامه مىيافت، وضع روحانيت و حوزهها، وضع كليساهاى قرون وسطى مىشد كه خداوند بر مسلمين و روحانيت منت نهاد و كيان و مجد واقعى حوزهها را حفظ نمود.»
برخی گمان کردهاند که ابزاری دانستن #فلسفه و #عرفان از سوی امام راحل و توصیف آنها به «حجاب اکبر» به معنای آن است که وی در پایان عمرشان به مخالفت با این علوم پرداختهاند!
این در حالی است که افزون بر مطالب پیشگفته، امام خمینی(ره) به صراحت کنار گذاشتن فلسفه و عرفان و علوم استدلالی را نوعی خیانت میدانستند. وی در نامهای عرفانی و اخلاقی پس از پارهای توصیههای معنوی و عرفانی، خطاب به سیداحمد خمینی چنین نوشتند:
«و آنچه گفتم به آن معنى نيست كه به فلسفه و علوم برهانى و عقلى نپرداز و از علوم استدلالى روى گردان كه اين خيانت به عقل و استدلال و فلسفه است، بلكه به آن معنى است كه فلسفه و استدلال راهى است براى وصول به مقصد اصلى و نبايد تو را از مقصد و مقصود و محبوبْ محجوب كند، يا بگو اين علوم عبورگاه به سوى مقصد هستند و خود مقصد نيستند و دنيا مزرعه آخرت است و علوم رسمى مزرعه وصول به مقصودند، چنانچه عبادات نيز عبورگاه به سوى او- جلّ و علا- است»
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
🔴«هر کجا دردی دوا آنجا رود»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدميان نوعاً تا زماني که در ناز و نعمتاند، چندان از فکر و انديشه خود نيز بهره نميگيرند؛ به ندرت دربارة تغيير وضع موجود و خلق وضعيتي مطلوبتر انديشه ميکنند. اما زماني که خود را در تنگنا ميبينند، تواناييهاي جسمي و ذهني آنان شکوفا ميشود: «هر کجا دردي دوا آنجا رود». حال اگر دردي نباشد، هرگز در جستجوي دوايي برنميآيند. تا ذهني مسألهخيز نباشد، در جستجوي راه گريز و پاسخ نيز نخواهد بود.
#امام_رضا(ع) در حديثي از وجود مقدس #پيامبر_اکرم(ص) چنين نقل ميکند: «الْعِلْمُ خَزَائِنُ وَ مِفْتَاحُهَا السُّؤَالُ؛ علم گنجيههايي است و کليد آنها سؤال است» و #امام_صادق(ع) نيز فرمودند: «إِنَّ هَذَا الْعِلْمَ عَلَيْهِ قُفْلٌ وَ مِفْتَاحُهُ الْمَسْأَلَةُ؛ علم قفلي دارد که کليد آن سؤال است» و سؤال و مسأله هم محصول درگيريها، تزاحمات و تعارضات ذهني و عملي است. محصول موانع و مشکلات است. به راستي اگر بيماري نبود، تواناييها و استعدادهاي آدميان در کشف راههاي درمان از دل طبيعت يا توليد داروهاي درماني با ترکيبات شيميايي شکوفا ميشد؟
#امام_علي(ع) ميفرمايد، آنگاه که سختيها شدت مييابند گشايشها از راه ميرسند: «عِنْدَ تَنَاهِي الشِّدَّةِ تَكُونُ الْفَرْجَةُ وَ عِنْدَ تَضَايُقِ حَلَقِ الْبَلَاءِ يَكُونُ الرَّخَاء؛ چون سختى به نهايت رسد گشايش در رسد، و چون گردونه بلا، تنگ آيد اميدوارى برآيد.»
#اخلاق
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
🔻آدم شدن محال است!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام خمینی(ره) به نقل از مرحوم شیخ عبدالکریم حائری یزدی میفرمودند: «اينكه مىگويند: «ملا شدن چه آسان، آدم شدن چه مشكل» صحيح نيست. بايد گفت: ملا شدن چه مشكل، آدم شدن محال است!»
تحلیل فلسفی این سخن را باید در مبانی انسانشناختی صدرایی دید که #امام_خمینی(ره) نیز به آن معتقد بود. توضیح آنکه براساس مبانی فکری صدرا، افراد معدود و محدودی از بشر به مرتبه خاص انسانیت یعنی «تجرد عقلانی» میرسند. اما نهایت تعالی و ترقی بیشتر آدمیان همان مرتبه «تجرد خیالی» است. یعنی همان مرتبه حیوانیت. اغلب انسانها میتوانند در حیوانیت به کمال برسند و به دلیل مرتبه بالایی از قوت و قدرت خیال که دارند تربیتپذیر هم هستند.
امام خمینی(ره) با استناد به همین مبنا میفرمود به همین دلیل است که تلاش پیامبران و اولیایی الهی مصروف این شده است که با بیان وعدهها و وعیدهایی که قابل درک در مرتبه خیالاند، آدمیان را تربیت کنند. و به همین دلیل، اکثر نویدهای پیامبران و کتابهای آسمانی نعمتها و پاداشهایی مادی از قبیل لذتهای جنسی و برخورداری از حور العین و میوهها و غذاهای بهشتی و امثال آن است. زیرا درک و فهم نعمتهایی چون لذت قرب الهی و عذابهایی چون از چشم خدا افتادن برای کسانی که در مرتبه خیالاند تقریباً ناممکن است. و چنین وعده و وعیدهایی تأثیری در هدایت غالب مردمان ندارد.
#انسان
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بیان تفاوت فیلسوفان یونان باستان و فیلسوفان معاصر آلمانی در قالب یک مسابقه فوتبال.
#فلسفه
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«رهبری بینظیر»، به تصریح خمینی کبیر. الحمدلله علی جمیع نعمه.
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻قابل توجه سکولارهای حوزوی
خبرنگار: شما که شخصیت دینی هستید، چرا وارد سیاست شدید؟! چرا از قالب مذهب خودتون رو خارج کردید؟!
🔹 #امام_خمینی(ره): اسلام یک مذهب سیاسی است که سیاست و عبادتش مخلوط به هم است.
🔹 احکاماسلام آن مقداری که در سیاسات است بیشتر از عبادات است.
#سکولاریسم_حوزوی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹«مهرانه زنجان» الگویی از «نیکخواهی» و «نیکوکاری» ۲۵۰ هزار حسینی راستین.
#امام_حسین
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💢تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی هر دوبار مثبت بود
🔹🔸صالحی، مدیرعامل راه آهن کشور:
♦در تحقیقات اولیه سرعت غیر مجاز لوکوموتیوران مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد برای عبور از این بلاک سرعت لوکوموتیوران غیر مجاز بوده و بعد از برخورد با بیل مکانیکی همین سرعت غیر مجاز بر شدت آن افزوده شده است.
♦از راننده بیل مکانیکی و لوکومتیوران تست هوشیاری گرفته شد که آزمایش لوکوموتیوران مشکلی نداشت، اما متاسفانه تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی هر دوبار مثبت بود.
♦این فرد هم اکنون بازداشت است.
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢لحظه خاموشکردن دوربینهای فراپادمانی آژانس
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💢یک کلیک روی لینک حسابتون رو خالی میکنه‼️
♦توجه داشته باشد که:
۱. سامانههای دولتی با شمارههای شخصی به شما پیام نمیدهند
۲. هیچ وقت لینکی توسط سامانههای دولتی برای شما ارسال نمیشود
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢حاج قاسم سلیمانی: نگین انگشتری من از شیشههای حرم امام رضاست که از انفجار [۳۰خرداد۷۳] بهجای مانده... فردا حرف درنیاورید که زمرد دستش است...
♦ #خادم_الرضا؛ به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بازدید آیتالله رئیسی از کشتارگاه صنعتی جونقان
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢خنده مجری شبکه سعودی به مرگ ۲ جوان ایرانی!
🔹🔸مجری وطنفروش اینترنشنال بعد از پخش ویدئوی مربوط به سقوط دلخراش دو کارگر ساختمانی در ارومیه میخندد و از وصل شدن تصویر به استودیو غافلگیر میشود!
♦این قسمت از برنامه بلافاصله از تمام صفحات مجازی و وبسایت اینترنشنال حذف شد!
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
بیانیه تروئیکای اروپایی درباره برجام
🔹ما- دولتهای فرانسه، آلمان و انگلیس- از آوریل ۲۰۲۱ به همراه سایر طرفهای برجام و آمریکا با حسن نیت، بهصورت فشرده با ایران برای احیای برجام مذاکره کردهایم.
🔹از مارس ۲۰۲۲ توافقی عملی که ایران را به پایبندی به تعهداتش در برجام و ایالات متحده را به توافق برمیگرداند بر روی میز قرار گرفته است.
🔹ما از اینکه ایران از این فرصت دیپلماتیک برای به سرانجام رساندن توافق بهره نگرفته متأسفیم. ما از ایران میخواهیم الان این کار را انجام بدهد. ما آمادهایم توافق را به نتیجه برسانیم.
🔹علیرغم این ایران اکنون اقدام به نصب تعداد بیشتری سانتریفیوژ پیشرفته کرده و تصمیم خود مبنی بر اتمام تمامی اقدامات شفافیتساز مرتبط با برجام را به اطلاع آژانس بینالمللی انرژی اتمی رسانده است.
🔹این، توانایی آژانس اتمی را برای بازگرداندن پیوستگی دانش خود در خصوص بخشهای کلیدی برنامه هستهای ایران، از جمله در خصوص تولید سانتریفیوژ به خطر میاندازد.
🔹ما این اقدامات را و اینکه ایران نگرانیهای شورای حکام آژانس را (که در قطعنامهای با تأیید اکثریت قاطع مطرح شد) با کاهش بیشتر همکاریهایش با آژانس بینالمللی انرژی اتمی پاسخ میدهد، محکوم میکنیم.
🔹این اقدامات تنها وضعیت را بدتر میکنند و تلاشهای ما برای بازگشت به اجرای کامل برجام را پیچیده میکند. چنین اقداماتی علاوه بر این بر تردیدها درباره تعهد ایران به دستیابی به نتایج موفقیتآمیز [در مذاکرات] هم میافزایند.
🔹ما از ایران میخواهیم اجرای پروتکل الحاقی و تمامی تدابیر نظارتی و راستیآزمایی مرتبط با برجام را از سر بگیرد، به تنشزایی هستهای پایان دهد و فوراً توافقی را که برای احیای برجام بر روی میز است به نتیجه برساند.
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻مجالدهیِ رسمی به متفاوتاندیشان
🖋 مهدی جمشیدی
___________________________
در حکم رهبر انقلاب آمده است: روزنامۀ اطلاعات، سخنگوی «قشرهایی از مردم عزیز» بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس مییافته است. «چندوجهیبودن نگاهها و سلایق سیاسی» در میان نخبگانی که در «اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی» مشترکند، وجود روزنامهای با این خصوصیّت را مفید و شاید الزامی میکرده، و اکنون نیز آنچنان است. برادر انقلابی و پسندیدهخصال، مرحوم حجتالاسلام دعائی، به گونهای شایسته توانسته بودند «جهتگیری مزبور» را رعایت کنند( ۱۸ خرداد ۱۴۰۱).
1. رهبر انقلاب بهصورت «آگاهانه/ حسابشده/ سنجیده»، بخشی از امکانِ رسانهای را در اختیار دستهای از نیروهای سیاسی قرار داده است که با تفکّر سیاسیِ ایشان، «فاصلهها/ زاویهها/ اختلافها»یی دارند. این یعنی انتخاب مرحوم دعایی و تداوم حضور ایشان در طول سه دهه، برخاسته از یک «محاسبۀ سیاسی و اجتماعی» در ذهن رهبر انقلاب بوده است، نه «اتّفاقی» یا «ناخواسته».
2. و محاسبه، این است که وجود نخبگان سیاسیای که «متفاوت» میاندیشند و تا حدی «دیگری» هستند، این ضرورت را در منطق حکمرانی در سطح عالی و راهبردی ایجاد میکند که رهبر انقلاب، «زمینه/ مجرا/ بستر»ی را نیز در اختیار آنان قرار بدهد تا نظام به «استبداد/ تکصدایی/ یکدستی»، متهم نشود.
3. در عین حال، همین نخبگانِ سیاسیِ متفاوتاندیش نیز دستکم باید دارای «اعتقادِ راسخ به انقلاب و نظام اسلامی» باشند تا از این زمینۀ رسانهای استفاده کنند. پس این مجالدهی و زمینهسازی، «بیچهارچوب/ رهاشده/ ولنگار» نیست.
4. اینکه گفته شده «روزنامۀ اطلاعات، سخنگوی قشرهایی از مردم عزیز بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس مییافته است»، به این معنی است که «منطقِ توزیعِ مدیریّتِ فرصتهای رسانهای»، در همهجا، یکسان نیست؛ یعنی اینگونه نیست که بتوان بر اساس ملاحظۀ یادشده نتیجه گرفت «رؤسای رسانۀ ملّی» را نیز باید اینچنین انتخاب کرد و لازم است در برخی دورهها، این مسئولیّت را به متفاوتاندیشان سپرد. این منطق، «محدود» است و «قابلتعمیم» نیست. بهبیاندیگر، این راهبرد نباید بیش از گشودنِ «روزنه» باشد و بهصورت یک «حقّ فراگیر» درآید.
5. مجالدادن رسانهای به اینکه دیدگاهها و مواضع «متفاوت با سیاستِ رسمی» مطرح شوند، به معنی «حقّ» و «درست» بودن آنها نیست، بلکه از ضرورتِ وجودِ «آزادی» در عرصۀ سیاسی برمیخیزد. بهعبارتدیگر، اینگونه نیست که در دولت اسلامی، تنها «مواضع حقّ»، اجازۀ «مطرحشدن» و «اظهارشدن» داشته باشند، بلکه همۀ مواضع در چهارچوب قانون، «مجالِ بیان» دارند. بنابراین، میان «حقّ سخن گفتن» و «سخنِ حقّ گفتن»، تفاوت وجود دارد. آنچه که باید «غالب» و «حاکم» باشد، سخن حقّ است، امّا نباید تنها سخن حقّ، «مجالِ اظهار» و «میدانِ بیان» داشته باشد.
6. «انقلابیبودن» و «انقلابیگری» به سبب ذات خویش، مفهومی «تشکیکی/ مرتبهمند/ پیوستاری» است و از این جهت، باید از تعبیر «غلیظ» یا «رقیق» بودن آن در افراد سخن گفت؛ چنانکه ایمان اسلامی نیز چنین حکمی دارد و «اقویا» و «ضعفا» را شامل میشود. ازاینرو، میتوان دربارۀ «ضریبِ انقلابیبودنِ اشخاص»، داوری کرد و کسانی را بر کسانی «ترجیح» داد و «برتر» انگاشت، امّا این موضع به معنی «نفیِ خصلتِ انقلابی» از عدّهای نیست.
7. من در عین باورِ عمیقِ معرفتی به بندهای پیشین، از «واگذاریِ رسمی و ناگفتۀ» چنین «جهتگیری»ای به روزنامۀ اطلاعات، باخبر نبودم و فارغ از این ملاحظه، اظهارنظر کردم. حال که دریافتم که رهبر انقلاب، چنین طرحی در ذهن داشته و از اساس، در پیِ ایجادِ فضایی برای «سخنِ متفاوت گفتن» بودند، از داوریام دربارۀ روزنامۀ اطلاعات، عبور میکنم و با وجود انتقاد به طبعِ سیاسیِ شخصیِ مرحوم دعایی، همچون رهبر انقلاب معتقدم که «مرحوم حجتالاسلام دعایی، به گونهای شایسته توانسته بودند جهتگیری مزبور را رعایت کنند». در واقع، به دنبال تغییرِ «موضوع» - که در اینجا جهتگیریِ تعیینشدۀ روزنامۀ اطلاعات است - «حکم» من نیز تغییر کرد؛ برای چنین هدف و غایتی، باید نیز اینگونه عمل کرد.
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔶خانم مهناز افشار!
▪️شمایی که هم صدا با تجزیه طلبان، گردنبند ایرانِ بدون خوزستان رو گردنتون میندازید، غلط می کنید که راجع خوزستان و آبادن که جان ایران اند، اظهار نظر می کنید!
▪️جدی از تناقض نمی میرید؟!
✍️محمد نصوحی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
❣#سلام_امام_زمانم❣
🔅 السلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه...
🌱سلام بر تو ای مولایی که آیه های نور از لسان تو می تراود،
و تفسیر حقیقی اش از قلب نازنین تو جاری می شود.
📚زیارت آل یاسین،مفاتیح الجنان
#اللهمعجللولیکالفرج
#امام_زمان
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ یکقدم از مواضع خود کوتاه نمیآییم
رئیس جمهوری در جمع مردم استان چهارمحالوبختیاری با اشاره به صدور قطعنامه ضدایرانی آژانس حکام:
🔹چندبار میخواهید ملت ایران را بیازمائید؟
🔹 گمان میکنید با صدور قطعنامه ما عقبنشینی میکنیم؟
🔹بنام خدا و بنام ملت بزرگ ایران؛ یک قدم از مواضع خود عقبنشینی نخواهیمکرد
.
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
🎥 #کلیپ_نموداری
🔸بخش چهارم:
🔹شناخت گذشته و درس گرفتن از تجربه ها
#گام_دوم_انقلاب_اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💠 بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
📝 #عکس_نوشته_پوستر
🌷مدیریّت های جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل ما می توانیم ...
#گام_دوم_انقلاب_اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 آیا جمهوری اسلامی توانسته #معنویت را در جامعه افزایش دهد؟
● مردم زمان پهلوی غالبا #باحجاب تر بودند یا در جمهوری اسلامی؟!
● مردم زمان پهلوی مقیدتر به ادای #نماز و #روزه بودند یا در جمهوری اسلامی؟!
● ملاک واقعی برای سنجش #دین_داری مردم چیست؟!
● #شاه چقدر برای افزایش معنویت جامعه تلاش کرد؟! جمهوری اسلامی چطور؟!
❌حتما ببینید و نشر دهید
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔯 بیعت محمد بن زاید پادشاه جدید امارات با صهیونیستها
این سومین دیدار بن زاید با نفتالی بنت در چند ماه اخیر است.
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh