eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
انالله و انا الیه راجعون شب گذشته با حکم قاضی صالحی ، و با دستور سردار رادان، متحصنین و معترضین به عدم اجرای احکام الهی و قوانین کشوری در خصوص : کشف حجاب سازماندهی شده و هرزگی، تورم خانمان سوز و فساد اقتصادی، بازداشت شده و در نهایت تاسف زنان و بچه های مغصوم، بی پناه و هراسان گوشه خیابان رها شدند. آفرین به غیرت و همیت تان آفرین به قاطعیت تان جناب اژه ای بعنوان آمر و جناب سردار رادان بعنوان مباشر این عمل قبیح امروز در محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و فردای قیامت ، در محضر خداوند متعال، پیامبر رحمت، امیرالمومنین و بی بی دوعالم و همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس و فتنه ها و مدافعان حرم چه حجت شرعی دارید؟ اگر مدعی هستید وظیفه قانونی و تکلیف شرعی شما ، مبارزه با بی قانونی است! پس آیا جرم متحصنین و معترضین به ترک فعل شما در اجرای تکلیف شرعی و قانونی تان ؛ بالاتر است، یا جرم رجاله های جنبش فواحش و زالوهای اقتصادی؟ چرا قاضی القضات ام القرای اسلام ، جناب اژه ای ، در خصوص مبارزه با بی حجابی اقدام عملی نمی کند. یک سال پیش به مردم گفتید ، در مبارزه با بی حجابی دخالت نکنید ، ما قانون داریم و تکلیف ماست؟ چه شد که طی یکسال ، وضع بی حجابی به هرزگی کشید. بشکند قلم آن قاضی که حکم بازداشت مطالبه گر حق ، مطالبه گر احکام شرع ، مطالبه گر قانون رسمی را صادر می کند اما از صدور حکم برای بر هم زنندگان امنیت روانی جامعه و قانون گریزان و هرزه گان امتناع می کند. جناب اژه ای این لکه ننگ تا ابد بر پیشانی شما ثبت شد. اللهم احْکُمْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهم بِالْحَقِّ فَإِنَّهُمْ خَدَعُونَا وَ خَذَلُونَا وَ غَدَرُوا بِنَا  خدایا تو میان ما و انهاا به حق حکم فرما که این قوم با ما خدعه کردند و ما را ترک گفته و یاری نکردند. سحر یکشنبه هجدهم تیرماه ۱۴۰۲ تهران به اصطلاح بزرگ جانباز شیمیایی بهروز بیات انتشارمطالب بدون ذکرمنبع هدیه به بقیه الله الاعظم ارواحنافداه بلامانع است
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴بازداشت طلاب معترض ✍طلبه سیدحمید مشتاقی نیا |  يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۴۰ ق.ظ 🔻جمعی از طلاب و بسیجیان شهرهای قم و تهران که با هماهنگی برخی نمایندگان مجلس در اعتراض به لایحه مشکوک حجاب و ترک فعل دستگاه قضا در برخورد با بعضی مفاسد اقتصادی و اجتماعی اقدام به تحصن مقابل قوه قضاییه کرده بودند نیمه شب گذشته دستگیر و بازداشت شدند. طبیعی است وقتی هنجارشکنان اعم از کسانی که کشف حجاب میکنند تا اکبر طبری و متهمان پرونده اختلاس از بانک دی و فولاد مبارکه و پتروشیمی و... آزاد هستند جای طلاب و بسیجیان منتقد به عملکرد ضعیف متولیان قانون در شب میلاد امام موسی کاظم علیه السلام در زندان خواهد بود. 💬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
متحصنین علیه گرانی و فساد بازداشت شدند 🔴 مسئولان قوه قضاییه باید با سایه نشینی خدا حافظی کنند... ▫️مردم آزاد کردن طبری ها و در بند کردن مطالبه گران را برنمیتابند 📣فراخوان امت حزب الله یکشنبه (امروز) ۱۰ صبح خ ولیعصر تقاطع جامی برای آرمانِ روح‌الله... تحصنِ
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢آیا قرآن تربیت خانوادگی و وراثت را در شکل گیری اخلاقیات انسان ها موثر می داند؟ (بخش سوم و پایانی) 🔸اوّلين مدرسه براى تعليم و تربيت محيط است، و بسيارى از زمينه هاى اخلاقى در آنجا رشد و نمّو مى كند؛ محيط سالم يا ناسالم خانواده تأثير بسيار عميقى در پرورش فضائل اخلاقى، يا رشد رذائل دارد، و در واقع بايد سنگ زيربناى اخلاق انسان در آنجا نهاده شود. اهمّيّت اين موضوع، زمانى آشكار مى شود كه توجّه داشته باشيم اوّلاً ، بسيار اثر پذير است، و ثانياً آثارى كه در آن سنّ و سال در روح او نفوذ مى كند، ماندنى و پا برجا است! 🔹در آيه ۶ سوره تحریم، خداوند مؤمنان را مخاطب ساخته و مى گويد: «يا اَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا قُوْا اَنْفُسَكُمْ وَ اَهْليكُمْ ناراً وَقُوْدُهَا النّاسُ وَالحِجارَةُ». (اى كسانى كه ايمان آورده ايد، خود و خانواده خويش را از آتشى كه آتش افروزه و هيزمش انسانها و سنگهاست، بركنار داريد!)؛ اين آيه، به دنبال آياتى است كه در آغاز سوره تحريم آمده و به همسران پيامبر (ص) هشدار مى دهد كه دقيقاً مراقب اعمال خويش باشند؛ سپس مطلب را به صورت يك حكم عام مطرح نموده و همه مؤمنان را مخاطب ساخته است. بديهى است، منظور از آتش در اينجا همان آتش دوزخ است، و دور داشتن از آن، جز از طريق تعليم و تربيت خانواده كه موجب ترك معاصى و اقبال بر طاعات و تقوا و پرهيزگارى گردد، نخواهد بود؛ و به اين ترتيب اين آيه هم وظيفه سرپرست خانواده را نسبت به خانواده تحت سرپرستى خود روشن مى سازد، و هم تأثير تعليم و تربيت را در تقوا و فضائل اخلاقى. اين برنامه اى است كه بايد از نخستين سنگ زير بناى خانواده يعنى از مقدّمات ازدواج، سپس نخستين لحظه تولّد فرزند آغاز گردد و در تمام مراحل با برنامه ريزى صحيح و با نهايت دقّت تعقيب شود. 🔹در حديثى مى خوانيم هنگامى كه آيه فوق نازل شد، يكى از ياران پيامبر (ص) سؤال كرد: چگونه خانواده خود را از آتش دوزخ حفظ كنيم؟ فرمود:  «تَـأْمُـرُهُـمْ بِما اَمَرَ اللهُ وَ تَـنْهاهُمُ عَمّا نَـهاهُمْ اللهُ اِنْ اَطاعُوكَ كُنْتَ قَدْ وَقَيتَهُمْ، وَ اِنْ عَصَوْكَ كُنْتَ قَـدْ قَضَـيْتَ ما عَلَـيْكَ؛ [۱] آنها را امر به معروف و نهى از منكر كن، اگر از تو پذيرا شوند، آنها را از آتش دوزخ حفظ كرده اى و اگر نپذيرند، وظيفه خود را انجام داده اى!». اين نكته نيز روشن است كه امر به معروف يكى از ابزار كار براى دور داشتن خانواده از آتش دوزخ است؛ و براى تكميل اين هدف بايد از هر وسيله استفاده كرد و از تمام جنبه هاى عملى، روانى و قولى كمك گرفت؛ حتّى بعيد نيست آيه، شامل مسائل مربوط به وراثت نيز بشود؛ مثلاً، به هنگام انعقاد نطفه غذاى حلال خورده باشد، و به ياد خدا باشد تا جنين در حال انعقاد نطفه از وراثت مثبتى برخوردار گردد، چرا كه دور نگه داشتن از آتش، همه آنها را شامل مى شود. 🔹همچنین در آیه ۲۸ سوره مریم، اشاره به داستان حضرت مريم (س) و تولّد حضرت مسيح (ع) بدون پدر مى كند و مى گويد هنگامى كه مريم نوزاد خود حضرت مسيح (ع) را با خود به نزد بستگان و اقوام خويش آورد، آنها از روى تعجّب گفتند تو كار عجيب و بدى انجام دادى؛ «يا اُخْتَ هارُونَ ما كانَ اَبُوكِ امْرَأَ سَوْء وَ ما كانَتْ اُمُكِ بَغِيّاً». (اى خواهر هارون! پدر تو آدم بدى نبود، مادرت نيز هرگز آلودگى به اعمال خلاف نداشت (پس تو چرا بدون همسر صاحب فرزند شدى)!). اين تعبير (مخصوصاً با توجّه به اين كه قرآن آن را نقل كرده است و عملاً به آن صحّه نهاده) نشان مى دهد كه تأثير عامل وراثت از سوى پدر و مادر و همچنين تربيت خانوادگى در اخلاق انسانها از مسائلى بوده كه همه مردم آن را به تجربه دريافته بودند و اگر چيزى بر خلاف آن مى ديدند تعجّب مى كردند. از مجموع آيات بالا بخوبى مى توان نتيجه گرفت كه عامل وراثت و تربيت از عوامل مؤثّر و مهم در مسائل اخلاقى چه در جنبه هاى مثبت و چه در جنبه هاى منفى مى باشد. پی نوشت؛ [۱] تفسير نور الثقلين، عروسى حويزى، انتشارات اسماعيليان، چ چهارم، ج ۵، ص ۳۷۲، [سورة التحريم، آيات ۶ الى ۱۲] 📕اخلاق در قرآن‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، مدرسه الامام على بن ابيطالب(ع)، چ اول، ج ۱، ص ۱۶۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️حضور مردم، ضامن بقای کشور و اسلام 🔹سرتاسر ایران ملتی است که همان طور که در اول نهضت، حاضر در صحنه بودند و با حضور خودشان بیمه کردند این کشور را و اسلام را، الآن هم در سرتاسر کشور همه حضور دارند در صحنه. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۰/۰۱/۲۲ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢«میزان» یا همان ترازوى سنجش اعمال در قيامت چگونه است؟ 🔹آنها كه ترازوهاى آن جهان را هم چون ترازوهاى اين دنيا پنداشته اند، مجبور شده اند كه براى اعمال انسان ها در آنجا نوعى سنگينى و وزن قائل شوند تا با آن ترازوها قابل توزين باشد؛ ولى قرائن نشان مى دهد كه منظور از ، وسيله سنجش به معنى عام آن است؛ زيرا مى دانيم هر چيزى وسيله سنجش مناسب خود را دارد. وسيله سنجش حرارت را «ميزان الحراره» يا «دماسنج» مى گويند و از جمله وسيله های هواشناسی را «ميزان الهواء» يا «هواسنج». بنابراين منظور از ميزان هاى سنجش اعمال، كسانى هستند كه اعمال نيكان و بدان را با اعمال آنها مى سنجند، چنانكه مرحوم علامه مجلسى از شيخ مفيد نقل مى كند كه در روايت آمده: «إنّ اَميرَالْمؤمِنينَ وَ الأئمّةَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ (عليهم السلام) هُمُ الْمَوازِينُ؛ اميرالمؤمنين و امامان از فرزندان او (عليهم السلام) ميزان هاى عدل قيامت هستند». [۱] 🔹در «اصول كافى» و «معانى الاخبار» نيز از امام صادق (ع) نقل شده كه شخصى از معنى آيه: «وَ نَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيَامَةِ؛ [انبیاء، ۴۷] ما ترازوهاى عدل را در روز قيامت نصب مى كنيم»؛ سؤال كرد، فرمود: «هُمُ الْاَنْبِياءُ وَ الاُوْصِياءُ؛ [۲] ميزان هاى سنجش، همان پيامبران و جانشينان آنها هستند!». در يكى از زيارات مطلقه امیرالمؤمنین امام علی (ع) مى خوانيم: «اَلسَّلامُ عَلَى مِيزَانِ الأَعْمَالِ؛ [۳] سلام بر ميزان سنجش اعمال!». در واقع اين شخصيت هاى بزرگ و نمونه، مقياس هاى سنجش اعمالند، و اعمال هر كس به آن اندازه اى كه به آنها شباهت دارد وزين است، و آنچه به آنها شباهت ندارد بی وزن يا كم وزن است؛ حتى در اين جهان نيز اولياء الله مقياس سنجش اند؛ ولى در جهان ديگر اين مسأله به مرحله ظهور و بروز مى رسد. پی نوشت‌ها؛ [۱] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ دوم، ج ۷، ص ۲۵۲ [۲] الكافی، كلينى، دارالكتب الإسلامية، ‏۱۴۰۷ ق، چ چهارم، ج ۱، ص ۴۱۹ [۳] مرحوم محدث قمى در كليات مفاتيح الجنان‏، قمى، شیخ عباس‏، اسوه‏، قم، بی تا، ص ۳۴۶ اين زيارت را به عنوان زيارت اول از زيارات مطلقه آورده است. 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، دارالكتب الاسلامية‏، ‏۱۳۸۶ش، چ نهم، ج ۶، ص ۱۲۴ 📕۱۸۰ پرسش و پاسخ‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: حسينى، سيد حسين، دارالكتب الاسلامية، ۱۳۸۶ش، ‏چ چهارم‏، ‏ص ۳۷۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️تحلیل زمانه و عصر امام موسی بن جعفر (ع) 🔹این مقطع سی‌وپنج ساله (از ۱۴۸ تا ۱۸۳ هجری) یعنی دوران امامت حضرت ابی‌الحسن (علیهما السّلام) یکی از مهمترین مقاطع زندگینامه‌ی ائمه (علیهم‌ السّلام) است. دو تن مقتدرترین سلاطین بنی عباس - منصور و هارون - و دو تن از جبّارترین آنان - مهدی و هادی - در آن حکومت می‌کردند. 🔹بسی از قیامها و شورشها و شورشگرها در خراسان، در افریقیه، در جزیره‌ی موصل، در دیلمان و جرجان، در شام، در نصیبین، در مصر، در آذربایجان و ارمنستان و در اقطاری دیگر، سرکوب و منقاد گردیده و در ناحیه‌ی شرق و غرب و شمال قلمرو وسیع اسلامی، فتوحات تازه و غنایم و اموال وافر، بر قدرت و استحکام تخت عباسیان افزوده بود. 🔹جریان های فکری و عقیدتی در این دوران، برخی به اوج رسیده و برخی زاده شده و فضای ذهنی را از تعارضات، انباشته و حربه‌ای در دست قدرتمداران و آفتی در هوشیاری اسلامی و سیاسی مردم گشته و میدان را بر عَلَم‌دارانِ صحنه‌ی معارف اصیل اسلامی و صاحبان دعوت علوی، تنگ و دشوار ساخته بود. 🔹شعر و هنر، فقه و حدیث و حتّی زهد و ورع، در خدمت ارباب قدرت درآمده و مکمل ابزار زر و زور آنان گشته بود. در این دوران، دیگر نه مانند اواخر دوران بنی‌امیه و نه همچون ده‌ساله‌ی اول دوران بنی‌عباس و نه شبیه دوران پس از مرگ هارون که در هر یک، حکومت مسلط وقت، به نحوی تهدید می‌شد، تهدیدی جدی دستگاه خلافت را نمی‌لرزاند و خلیفه را از جریان عمیق و مستمر دعوت اهل بیت (علیهم‌ السّلام) غافل نمی‌ ساخت. 🔹در این دوران، تنها چیزی که می‌ توانست مبارزه و حرکت فکری و سیاسی اهل بیت (علیهم‌ السّلام) و یاران صدیق آنان را مجال رشد و استمرار بخشد، تلاش خستگی‌ ناپذیر و جهاد خطیر آن بزرگواران بود و توسل به شیوه‌ی الهی «تقیه». و بدین ترتیب است که عظمت حیرت‌آور و دهشت‌ انگیز جهاد حضرت (علیه‌ و علی‌ ابائه‌ التحیّة والسّلام) آشکار می‌گردد. بیانات مقام معظم رهبری ۶۸/۰۷/۲۶ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌و‌نشرآثارمعظم‌له
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢گفتار علماء و بزرگان اهل سنت درباره شخصیت «امام موسی کاظم (ع)» چیست؟ (بخش اول) 🔸با مراجعه به کلمات اهل سنت در طول تاریخ پى مى بریم که حضرت (علیه السلام) مورد توجه خاص و احترام ویژه آنان بوده است. در اینجا به نقل برخى از این کلمات مى پردازیم: 1⃣محمد بن ادریس شافعى:  وى مى گوید: «قبر موسى بن جعفر التریّاق المجرّب؛ [۱] قبر موسى بن جعفر (ع) اکسیر تجربه شده اى است). این کلام اشاره به اجابت دعا در کنار قبر حضرت دارد. 2⃣حسن بن ابراهیم، ابوعلى خلال، شیخ حنابله (از علماى قرن سوّم ه.ق): «ما همّنى امر فقصدت قبر موسى بن جعفر فتوسّلت به الاّ سهّل الله تعالى لى ما أحبّ؛ [۲] هیچ امرى بر من دشوار نشد جز آن که قصد قبر (ع) را مى نمودم و به او توسل مى کردم و خداوند متعال آنچه دوست داشتم را براى من تسهیل مى نمود». 3⃣محمّد بن ادریس بن منذر، ابوحاتم رازى (ت: ۲۷۷ ه.ق): او درباره (علیه السلام) مى نویسد: «ثقة صدوق، امام من ائمة المسلمین؛ [۳] او ثقه، صدوق، و امامى از امامان مسلمین است». 4⃣عبدالکریم بن محمّد سمعانى (ت: ۵۶۲ق):  «هو موسى بن جعفر بن محمّد بن على بن الحسین بن على بن ابى طالب... و مشهده ببغداد مشهور یزار... زرته غیر مرّة مع ابنه محمّد بن الرضا على بن موسى؛ [۴] بن محمّد بن على بن الحسین بن على بن ابى طالب... مرقد او در بغداد مشهور و محلّ زیارت است... من قبر او و قبر فرزندش محمّد پسر على بن موسى (الرضا) را چندین بار زیارت کردم». 5⃣ابوالفرج عبدالرحمن بن جوزى (ت: ۵۹۷ ه.ق): «کان یدعى العبد الصالح لأجل عبادته واجتهاده و قیامه باللیل و کان کریماً حلیماً، اذا بلغه عن رجل یؤذیه بعث إلیه بمال...؛ [۵] او را به جهت عبادت و کوشش فراوان و قیام در شب، عبد صالح مى خوانند. او مردى کریم و حلیم بود. هر گاه از کسى به او اذیتى مى رسید مالى براى او مى فرستاد...». 6⃣ابن اثیر جزرى (ت: ۶۳۰‌ ه.ق): «و کان یلقّب بالکاظم لأنّه کان یحسن إلى من یسىء إلیه، کان هذا عادته ابداً؛ [۶] او را لقب داده اند؛ زیرا به هر کس که او را اذیت مى کرد احسان مى نمود و این عادت همیشگى او بود». 7⃣محمّد بن طلحه شافعى (ت: ۶۵۲ ه.ق): «او امامى بزرگ مقدار، عظیم الشأن، مجتهدى بزرگ، کوشا در اجتهاد، مشهور به عبادت، مواظب بر طاعات و مشهور به کرامات بود. شب را تا به صبح به سجده و قیام بیتوته مى نمود، و روز را به صدقه و روزه ختم مى کرد. و به جهت کثرت بردبارى و گذشتش از متجاوزان، او را «کاظم» نامیدند. او انسان بدکار را به احسان خود پاسخ مى داد. و با انسان جنایتکار با عفو برخورد مى کرد. و به جهت کثرت عبادتش، او را عبد صالح نامیدند. و در عراق معروف به باب الحوائج الى الله است؛ زیرا حوائج متوسلین به خدا، به وسیله او برآورده مى شود. کرامت او عقل ها را متحیّر مى کند، و براى او نزد خداوند قدم صدقى است که زائل نشده و زائل نخواهد شد...  و اما مناقب او بسیار است، و اگر چیزى به جز عنایت الهى نسبت به او نباشد، همین منقبت او را بس است...». آن گاه برخى از مناقب آن حضرت را بازگو کرده است. [۷] 8⃣شمس الدین محمّد بن احمد بن عثمان ذهبى (ت: ۷۴۸ ه.ق): «او مردى صالح، عالم، عابد، بخشنده، بردبار و بزرگوار بود». [۸] و در جایى دیگر مى گوید: «او مردى صالح، عالم، عابد و الهى... بود». [۹] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] تحفة العالم، ج ۲، ص ۲۲ [۲] تاریخ بغداد، خطیب بغدادى، ج ۱، ص ۱۲۰، به نقل از او؛ المنتظم ج ۹، ص ۸۹ [۳] الجرح و التعدیل، ج ۸، ص ۱۳۸ [۴] انساب السمعانى، ج ۵، ص ۴۰۵ [۵] صفة الصفوة، ج ۲، ص ۱۸۴، ترجمه رقم ۱۹۱ [۶] الکامل فى التاریخ، ج ۶، ص ۱۴ [۷] مطالب السؤول، ج ۲، ص ۱۲۰ [۸] العبر، ج ۱، ص ۲۲۲ [۹] تاریخ الاسلام، حوادث وفیات ۱۹۰ - ۱۸۱ 📕اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، ۱۳۸۵ش، ص ۱۲۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ نشست وزرای شواری همکاری خلیج فارس در مسکو برگزار می شود دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس به نقل از جاسم محمد البودایوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ششمین نشست وزیران گفتگوهای راهبردی شورای همکاری خلیج فارس با فدراسیون روسیه روز دوشنبه ۱۰ ژوئن در مسکو برگزار خواهد شد. به گفته البودایوی، این نشست با هدف تقویت و توسعه روابط بین روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار خواهد شد. در این نشست، طرفین در نظر دارند بر موضوعات همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای تمرکز کنند. نشست‌های مشترک روسیه و اعضای شورای همکاری خلیج فارس از سال‌ها پیش به صورت منظم برگزار شده و طی ۱۲ سال گذشته این نشست‌ها همواره ادامه داشته است. اولین نشست گفتگوی راهبردی میان روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نوامبر ۲۰۱۱ در ابوظبی امارات برگزار شده بود. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/22702 🏷
هدایت شده از mesaghمیثاق
از جیغ برای ترافیک، تا وا مصیبتا برای بیت‌المال، تا حمله به کلانتری در زاهدان، و... هر کاری میکنند تا ‎ را از تیتر اخبار پایین بیاورند اما کور خوانده اند. فقط از غدیر بگویید تا بیشتر بسوزند....
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞. لحظۀ به‌ هلاکت‌ رسیدنِ تروریست‌های حملۀ زاهدان
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔘تصاویر افرادی با ظاهر عجیب در تهران 🔺طی چند روز اخیر، تصاویری از افراد سفید رنگ در تهران دیده شده است که در فضای مجازی تعجب کاربران را برانگیخته است! ⭕ دارن ذهن هارو آماده کثافت کاری های جدید میکنن حتماً نقشه شومی پشت این جریان هست... 🚨از همین حالا باید اینها دستگیر بشن تا عادی سازی نشه
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_6044258989774998186.mp3
10.92M
علی مرز بین باطل و حقه... نباید از اهل بیت جلوتر رفت ....👌
هدایت شده از mesaghمیثاق
-هرکه باشدنظرش درپۍناموس کسان پۍ ناموس وۍ افتد نظربوالھوسان🖐🏿👀'
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناراحتی کارشناس بی‌بی‌سی از بر عهده گرفتن حمله امروز زاهدان توسط "جیش‌‌العدل"؛ سناریوی فضاسازی علیه جمهوری اسلامی بر باد رفت! 🔺عبدالستار دوشوکی، فعال تروریست و تجزیه طلب بلوچ: فضا داشت علیه جمهوری اسلامی پیش می‌رفت که متأسفانه "جیش‌العدل" با بیانیه نابجای خود کار را خراب کرد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘حزب الله هم الغالبون🍀 👈 چه بسیار کسانی بودند که رویایی نابودی جمهوری اسلامی را در سر داشتند و امروز یا همچون مسعود رجوی جز بد نامی اثری از آن ها نیست. 👈یا چون مریم قجر عضدانلو و دوستان کمپ نشینش در آوارگی و بی آبرویی به دنبال یک پناهگاه اند. 👈یا همچون امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که یک سال قبل در اوج قدرت با حمایت از جنبش ززآ در پی فروپاشی نظام اسلامی بود و امروز خود درگیر خشمی گسترده مردمی خسته از تبعیض های نارواست . ✅ این عاقبت همه کسانی است که سردار شهیدمان پایان آن ها را به خوبی توصیف کردند و فرمودند: به والله هر کس تیری به سمت این نظام انداخت آواره شد. ✅ اما امروز جمهوری اسلامی با رهبری حکیمانه حضرت سید علی با همه جنگهای شناختی، ترکیبی، رسانه ای که مواجه است و علی رغم همه کاستی ها، در کنار مردمی همیشه سر افراز در اوج قدرت است و جشن باشکوه بیعت با حیدر کرار امیر المومنین حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) را میگیرد. ✍سیده راضیه حسینی نژاد
هدایت شده از mesaghمیثاق
☀️عاقبت به خیری یعنی همین 🍃"شان استون" کارگردان وبازیگر آمریکایی برنده اسکار که در سن 27 سالگی مسلمان شد و نام خود را به "شان علی استون" تغییر داد، در مورد علت شیعه شدن خود میگوید، شخصیت علی (ع) چنان مرا جذب کرد که همیشه نماد شمشیر مولا علی را به دور گردن دارم، چون شمشیر عدالت است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴ریخت و پاش‌های شاه 🔹فریدون هویدا، سفیر و نماینده دائم شاه در سازمان ملل متحد در تأیید ریخت و پاش‌های شاه در جزیره کیش می‌نویسد: جزیره کیش که با خرج مبالغی هنگفت و اختلاس از خزانه مملکت تبدیل به تفریحگاهی شد که میلیاردرها بتوانند از آن برای گذراندن دوره تعطیلات خود استفاده کنند و چنین شایع بود که شرکت هواپیمای ایرفرانس در پروازهایی که با هواپیمای کنکورد به این جزیره دارد همیشه تعدادی زنان برچین شده از سوی مادام کلود معروف را از پاریس به کیش می‌آورد. 📚سقوط شاه، فریدون هویدا، ص96
هدایت شده از mesaghمیثاق
تصویری جالب، از مشهدِ قدیم
هدایت شده از mesaghمیثاق
📙رونق بازار قاجاری از نگاه یک ژاپنی 🔹در بازار، کسب و کار رونق داشت. بازار نام خود را به محله پیرامون آن جا داده بود و محله‌ای را هم که این مجموعه دکان‌‌ها و سرا‌‌های تجاری در میان آن بود، بازار می‌گفتند. گذر‌‌های بازار بسیار تنگ بود. دو سوی گذر را به صورت سکو بالا آورده و از هر گونه کالا برسکو‌‌ها چیده بودند، چنان که برای من درست مانند اكان كوء باد در ژاپن می‌نمود. 🔹 اگر ظاهرکسی نشان می‌داد که مشتری و در پی خرید چیزی است، ده نفر از مغازه‌‌‌ها بیرون می‌ریختند و مشتری را از چپ و راست می‌کشیدند تا به دکان خود ببرند و فریاد می‌کردند: مغازه ما از همه جا ارزان‌تر است و این جنس از همه بهتر است. فریادشان گوش فلك را کر می‌کرد. 🔹 به خرید که می‌رفتیم، قیمت را ده برابر می‌گفتند تا جای چانه باشد. ما که غریب و مسافر بودیم می‌بایست مواظب باشیم تا کلاه سرمان نرود. 📚منبع: سفرنامه یوشیدا ماسا‌‌‌هارو
هدایت شده از mesaghمیثاق
مثل رضاشاه، مردم را کشتم، فقط بخاطر وطن! اگه بیشتر هم می‌کشتم چه اهمیت داشت؟! 📚خاطرات اسد الله علم،نخست وزیر دربار پهلوی