eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.7هزار عکس
169.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
38.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این ویدیو مخصوص اهل تسنن هست که اگر به فکر قیامتشون هستن از ابتدا تا انتها باید ببینن - قسمت اول 👈 کارشناس :
هدایت شده از mesaghمیثاق
شرحی به استوری فرزند عبدالحمید در مورد پخش اعترافات اقوام درجه یک عبدالحمید در موضوع ضبط محموله ارسالی استارلینگ از آمریکا برای مسجد مکی👇👇👇
هدایت شده از mesaghمیثاق
[در پاسخ به استاد علی شریفی] آیا عبدالحمید آبرویی هم برای بلوچ باقی گذاشته؟ در طی یک سال اخیر انواع آبروریزی را از طرف عبدالحمید و اتباع وی مشاهده کردیم،از بیغیرتی و کشف حجاب در مسجد مکی گرفته تا حمایت از اسرائیل و هر کدام از این موارد ننگی بود که توسط عبدالحمید و اتباعش بر پیشانی قوم بلوچ نشست، زیرا این هنجارشکنی های عبدالحمید در واقع رد شدن از خطوط قرمز قوم بلوچ بود. و اما این واقعه اخیر و بحث ضبط محموله جاسوسی ٢٢ دستگاه ارتباطی و استارلينگ آژانس امنیت ملی آمریکا لکه ننگ دیگری بود که توسط عبدالحمید و اتباعش بر پیشانی زخمی قوم بلوچ نشست شاید بپرسید چرا و چگونه؟ جواب شما این است؛ طی یک سال اخیر و حواشی های این یک سال، یک جمله از طرفداران جریان مکی همیشه در حال تکرار بود و هست؛ جانمان فدای مولوی عبدالحمید این جمله و ادعا را بگذارید یک طرف و طرف دیگر ماجرا را دقت کنید در طی این یک سال عده ای از افراد گروهکی و تکفیری، اساتید و مدیران دارالعلوم زاهدان، مولوی ها و اقوام و نزدیکان عبدالحمید دستگیر شدند و فیلم های اعترافات آنان در مورد جرم های مرتکب شده پخش شد که آخرین آن مربوط به همین بحث محموله استارلینگ و اعترافات باجناق عبدالحمید و اقوام درجه یک وی بود، عبدالحمید و اطرافیان او برای خنثی کردن این اعترافات هر بار مدعی شدند که این اعترافات اجباری بوده است تا جایی که بعد از پخش اعترافات اقوام درجه یک عبدالحمید ، پسر مولوی عبدالحمید مدعی میشود که اگر او هم دستگیر بشود بر علیه پدر خودش حرف خواهد زد و اصطلاحاً با این جمله نقشه فرار رو به جلو را مطرح کرده که بله عزیزان اعترافات اجباری می باشد و اعتبار ندارد آبروریزی بسیار سنگینی که عبدالحمید برای قوم بلوچ به بار آورده است این نکته و پیام مهم برای مخاطب است که ای مردم بدانید ما قوم بلوچ فقط شعار دهنده خوبی هستیم اما مرد میدان نیستیم و با دستگیری و دو تا سیلی ، من مولوی طیب فرزند عبدالحمید هم پدر خودم را میفروشم و هر چه بخواهید بر علیه او می گویم و امروز مردم می گویند چگونه این قوم بلوچ ادعای جان فشانی برای عبدالحمید دارند که به محض دستگیری، تمام ریز و درشت کارهای خلاف عبدالحمید را اعتراف می کنند، بلکه بالاتر از این حتی فرزندش در استوری خودش اعتراف می کند که اگر من هم دستگیر شوم مثل بلبل بر علیه پدرم اعتراف کرده و سخن خواهم گفت آن قوم بلوچی که من می شناختم اینقدر بزدل و ترسو و.... نبود. واقعا عبدالحمید و اتباعش چه بر سر آبروی قوم بلوچ آورده اند؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معیار شناخت منافقین در زمان خلافت عمر توسط خود عمر 👈 کارشناس :
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمر بن خطاب بارها از حذیفه در مورد منافق بودن خودش سوال می کرد 👈 کارشناس :
هدایت شده از mesaghمیثاق
33.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکم سب و لعن بر امیرالمومنین علیه السلام و بغض و دشمنی با ایشان در کتب اهل تسنن 👈 کارشناس :
هدایت شده از mesaghمیثاق
37.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این ویدیو مخصوص اهل تسنن هست که اگر به فکر قیامتشون هستن از ابتدا تا انتها باید ببینن - قسمت دوم 👈 کارشناس :
هدایت شده از mesaghمیثاق
21.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓سازمان وکالت چه مراحلی دارد؟ ✅پاسخ از حجت الاسلام حبیب عباسی
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️انحطاط غرب 🔹[غربی ها] افتخار می کنند به بی‌عفّتی و برهنگی، افتخار می کنند به عدم رعایت اخلاق جنسی؛ یعنی همانی که در روایات ما هست که معروف می شود منکر، منکر می شود معروف؛ این الان در دنیای غرب تحقّق پیدا کرده. بیانات مقام معظم رهبری ۹۳/۱۱/۰۱ منبع: وبسایت‌دفتر‌حفظ‌ونشرآثارمعظم‌له
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢آيا «معاد» جسمانى است يا روحانى؟ 🔹منظور از اين نيست كه تنها جسم در جهان ديگر بازگشت مى كند، بلكه هدف اين است كه و توأمان مبعوث مى شوند، و به تعبير ديگر بازگشت روح مُسلَّم است، بحث روی است. جمعى از فلاسفه پيشين تنها به معاد روحانى معتقد بودند و جسم را مَركبى مى دانستند كه تنها در اين جهان با انسان است و بعد از مرگ از آن بى نياز مى شود، آن را رها مى سازد و به عالم ارواح مى شتابد؛ ولى عقيده علماى بزرگ اسلام اين است كه معاد در هر دو جنبه روحانى و جسمانى صورت مى گيرد، در اينجا بعضى مقيد به خصوص جسم سابق نيستند و مى گويند: خداوند جسمى را در اختيار روح مى گذارد و چون شخصيت انسان به روح او است اين جسم، جسم او محسوب مى شود! 🔹در حالى كه محققين معتقدند همان جسمى كه خاك و متلاشى گشته، به فرمان خدا جمع آورى مى شود و لباس حيات نوينى بر آن مى پوشاند و اين عقيده اى است كه از متون آيات قرآن مجيد گرفته شده است. شواهد در آن قدر زياد است كه به طور يقين مى توان گفت: آنها كه را منحصر در روحانى مى دانند كمترين مطالعه اى در آيات فراوان معاد نكرده اند، وگرنه در به قدرى روشن است كه جاى هيچ گونه ترديد نيست. آياتى كه در آخر «سوره يس» مى خوانيم به وضوح بيانگر اين حقيقت است؛ چرا كه مرد عرب بيابانى تعجبش از اين بود كه اين استخوان پوسيده را كه در دست دارد چه كسى مى تواند زنده كند؟ 🔹و با صراحت در پاسخ او مى گويد: «قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِى أَنشأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ» [۱]؛ (بگو همين استخوان پوسيده را كه روز نخست آن را ابداع و ايجاد كرد زنده مى كند). تمام تعجب مشركان و مخالفت آنها در مسأله بر سر همين مطلب بود كه چگونه وقتى ما خاك شديم و خاك هاى ما در زمين گم شد، دوباره لباس حيات در تن مى كنيم؟ «وَ قَالُوا أَءِذَا ضَلَلْنَا فِی الأَرْضِ أَءِنَّا لَفِى خَلْقٍ جَدِيدِ». [۲] آنها مى گفتند: چگونه اين مرد به شما وعده مى دهد وقتى كه مرديد و خاك شديد بار ديگر به زندگى باز مى گرديد: «أَيَعِدُكمْ أَنَّكمْ إِذَا مِتُّمْ وَ كُنتُمْ تُرَاباً وَ عِظاماً أَنَّكم مُخْرَجُونَ». [۳] آنها به قدرى از اين مسأله تعجب مى كردند كه اظهار آن را نشانه جنون و يا دروغ بر خدا مى پنداشتند: «وَ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا هَلْ نَدُلُّكُمْ عَلَى رَجُلٍ يُنَبِّئُكُمْ إِذَا مُزِّقْتُمْ كُلَّ مُمَزَّقٍ إِنَّكُمْ لَفِى خَلْقٍ جَدِيدٍ». [۴] 🔹«أَفَعَيِينَا بِالْخَلْقِ الْأَوَّلِ بَلْ هُمْ فِی لَبْسٍ مِّنْ خَلْقٍ جَدِيدٍ» [۵]؛ (كافران گفتند مردى را به شما نشان دهيم كه به شما خبر مى دهد هنگامى كه كاملا خاك و پراكنده شديد ديگر بار آفرينش جديدى مى يابيد). به همين دليل عموماً «استدلالات قرآن درباره امكان معاد» بر محور همين دور مى زند و بعلاوه كراراً خاطر نشان مى كند كه شما در از خارج مى شويد [۶] قبرها مربوط به معاد جسمانى است. داستان مرغ هاى چهارگانه حضرت ابراهيم نبی (علیه السلام) و همچنين داستان حضرت عزیر نبی (علیه السلام) و زنده شدن او بعد از مرگ و ماجراى مقتول بنى اسرائيل، همه با صراحت از سخن مى گويد. 🔹توصيف هاى زيادى كه از مواهب مادى و معنوى كرده است همه نشان مى دهد كه هم در مرحله و هم در مرحله تحقق مى پذيرد، وگرنه حور و قصور و انواع غذاهاى بهشتى و لذائذ مادى در كنار مواهب معنوى معنى ندارد. به هر حال ممكن نيست كسى كمترين آگاهى از منطق و فرهنگ قرآن داشته باشد و را انكار كند و به تعبير ديگر انكار معاد جسمانى از نظر قرآن مساوى است با انكار اصل معاد! علاوه بر اين دلائل نقلى، شواهد عقلى نيز در اين زمينه وجود دارد كه اگر بخواهيم وارد آن شويم سخن به درازا مى كشد. البته اعتقاد به معاد جسمانى، پاره اى از سؤالات و اشكالات برمى انگيزد مانند شبهه آكل و مأكول كه محققان اسلامى از آن پاسخ گفته اند. [۷] پی نوشت‌ها؛ [۱] سوره يس، آيه ۷۹ [۲] سوره الم سجده، آيه ۱۰ [۳] سوره مؤمنون، آيه ۳۵ [۴] سوره سبا، آيه ۷ [۵] سوره ق، آیه ۱۵ [۶] سوره يس، آيه ۵۱؛ سوره قمر، آيه ۷ [۷] تفسير نمونه، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الإسلامية، تهران، ۱۳۷۴ش، چ اول، ج ۱۸، ص ۴۸۷ 📕يكصد و هشتاد پرسش و پاسخ‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: حسينى، سيد حسين، دار الكتب الاسلامية، تهران، ‏۱۳۸۶ش، ‏چ چهارم‏، ‏ص ۳۲۳ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ علیه السلام: 🔸فيما وَعَظَ لُقمانُ ابنَهُ: يا بُنَيَّ، إنَّ الدُّنيا بَحرٌ عَميقٌ، قَد هَلَكَ فيها عالَمٌ كَثيرٌ، فَاجعَل سَفينَتَكَ فيهَا الإِيمانَ، وَاجعَل شِراعَهَا التَّوَكُّلَ، وَاجعَل زادَكَ فيها تَقوَى اللهِ، فَإِن نَجَوتَ فَبِرَحمَةِ اللهِ، و إن هَلَكتَ فَبِذُنوبِكَ. 🔹در پندهاى لقمان (ع) به پسرش؛ اى پسرم! ، درياى عميقى است كه بسيارى در آن هلاك گرديده ‏اند؛ پس كشتى ‏ات را در دنيا، به خدا قرار بده و بادبان آن را بر خدا، و توشه راهت را خداوند عز و جل قرار بده؛ اگر نجات يافتى، از رحمت خداست و اگر هلاك شدى، به سبب گناهانت خواهد بود. 📕بحار الأنوار، ج ۱۳ ، ص ۴۱۱ ، ح ۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢چه عواملى در موفقيت حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه) در پياده كردن حكومت عدل در پهنه زندگى بشر تأثيرگذار است؟ 🔹اگر بخواهيم رمز موفقيت (عجل‌الله تعالى فرجه) را در پياده كردن در پهنه زندگى بشر ترسيم كنيم، مى توان گفت: در آن روز زمینه برای پذیرش حکومت عادلانه ایشان آماده شده است؛ زيرا در نظام امامت - كه عهده دار اجراى حق و عدالت است - شخص كه در رأس آن قرار دارد نمونه و و نمايش عملى تمام برنامه هاى اسلامى و تعليمات آن و نسخه سعادت بخش جامعه بشرى است. در اين نظام، هم قوانينى كه اساس عمل است به حق، و به برقرارى توازن و تعادل نظر دارد، و هم و و قوه مجريه اى كه اجراى اين قوانين را بر عهده دارد از طريق منحرف نمى شود. 🔹عامل ديگر براى موفقيت (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) در گسترش عدل در جامعه، در آن عصر است؛ كسانى با عدل و داد درگيرند كه شان كامل نيست، و وقتى مردم از لحاظ عقل ضعيف باشند، زير بار حكومت عدل نمى روند؛ زيرا طبق احاديث، از جنود عقل به شمار مى آيد و از جنود و لشكريان جهل. [۱] آری از این روست که در روايتى از امام باقر (عليه السلام) مى خوانيم: «إِذَا قَامَ‏ قَائِمُنَا وَضَعَ‏ اللهُ يَدَهُ‏ عَلَى‏ رُءُوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ كَمَلَتْ بِهِ أَحْلَامُهُمْ» [۲]؛ (هنگامى كه ما قيام كند خداوند دستش را بر سر بندگانش مى گذارد و بدين وسيله آنها كامل و افكارشان را پرورش مى دهد). بنابراين، انسان های عصر (عجل الله تعالى فرجه) به جهت تكامل عقولشان و نيز عظمت نظام امامت به سرعتِ تمام، پذيراى حكومت آن حضرت خواهند بود. پی نوشت‌ها؛ [۱] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، تهران، ‏ ‏۱۴۰۷ق، چ ۴، ج ‏۱، ص ۲۱، (كتاب العقل و الجهل)، ح ۱۴ [۲] الكافی، همان، ص ۲۵، (كتاب العقل و الجهل)، ح ۲۱ 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ش، چ هفتم، ص ۶۲۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)