داوود فیرحی؛ تئوری پردازی برای #آشوب یا تریدپراکنی در مبانی؟!
[صفحه 3 از 3]
🔹 قیام سیدالشهدا علیه السلام قیامی است که اهداف والایی را همچون اصلاح امت بر اساس اسلام ناب محمدی، محو بدعت ها و تشکیل حکومت اسلامی برای اجرای دستورات خداوند و در نهایت رشد و تعالی انسانها دنبال می کند و محدود کردن این حرکت عظیم در حد امنیت و رفاه و آب و نان(با وجود اهمیتی که هرکدام از این عناصر دارند)، بزرگترین تحریف تاریخ و خیانت به سید الشهداست و باید گفت تنزل هضت های اسلامی و نادیده گرفتن ابعاد گسترده آن در ادامه همان طرز تفکری است که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به مردم وعده آب و برق مجانی می داد و جواب اینها هم همان جواب امام امت ره است که فرمود:" ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می خواهیم مرفه بشود زندگی معنوی سمارا می خناهیم مرفه بشود، شما به معنویات احتیاج دارید...... دلخوش به این مقدار نباشید معنویات شما را روحیات شما را عظمت می دهیم شما را به مقام انسانیت می رسانیم"
3- امثال این گفتار، شبهه را در ذهن مخاطب تداعی می کند که سخنران می خواهد با این نوع نگاه به قیام عاشورا یک قانون استخراج کند تا اگر در هر زمانی کسی احساس کرد نان و آبش در خطر افتاد یا قصور و تقصیری در دستگاه حاکمیت دید به راحتی این قانون را تطبییق دهد و اغتشاش و اعتراض را ،که آقای فیرحی حق مقاومتش می خواند، وظیفه اجتماعی و دینی خود بداند. و طرفه اینکه آقای فیرحی بعد از اینکه اغتشاش و اعتراض را وظیفه میخواند در دعای پایانی از خداوند میخواهد که او را در انجام وظایف دینی یاری کند.
🔹کلام آقای فیرحی مبنی بر اینکه: «هیچ حکومتی مشروعیتش دائمی نیست ، و بالاخره یک روزی منحرف شده و از مشروعیت ساقط می شود»، علاوه بر اطلاقی که دارد، این گمان را در اندیشه مخاطب القا می کنندکه کلام گفته شده ناظر به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است. خوب است جناب آقای فیرحی در این باره روشنگری کند و اگر منظوری غیر از این دارد با آوردن قرائن و استثنائات این شبهه را از ذهن مخاطب پاک کند و الا اگر جمهوری اسلامی را نامشروع میداند لاپوشانی و لفافهگویی را کنار بگذارد و مقصود خود را شجاعانه بیان کند و به وظیفه دینیاش عمل کند.
🔹در کلام آقای فیرحی حاشیه های پررنگ تر از متن وجود دارد که مخاطب را به شک می اندازد و شائبه تعریض به جمهوری اسلامی را قوت میبخشد. به طور مثال وی به انقلاب سوسیالیستی شوروی اشاره میکند و میگوید:
«میگویند وقتی که انقلاب کمونیستی در شوروی رخ داد خیلیها سعی میکردند که آموزش ایدئولوژیک به بقیه بدهند. مثلا در کشورهای دیگر درس کمونیسم بگذارند. اما لنین که باهوش بود حرف دیگری زد گفت مترو مسکو رو چنان درست کنید، ساختمانها و خیابانهایش را چنان طراحی کنید که هر کس آمد مسکو، بگوید کمونیسم این است. یعنی دیگر دنبال ایدئولوژی و چیز دیگری نباشد» آیا این کلام تعریض آشکاری به مسئله صدور انقلاب نیست؟
🔹همچین در تفسیر کلام حضرت (قد رکز بین اثنتین) خطابش را عوض کرده میگوید:" به این می گویند اختیار جبری. دست و بال آدم را ببندید و بگویید که یا این حرف را بگو یا آن را و هر دوتایش هم به نفع حکومت هست."
🔹جناب آقای فیرحی با وجود اینکه در صدد بررسی قیام و نهضت امام حسین ع و الگوگیری از آن است و با اینکه نمونههایی از اسکندر گرفته تا گاندی و انقلابهایی از چین گرفته تا شوروی مثال می زند اما هیچ یادی از دمدستی ترین و جلوی چشم ترین نهضت معاصر یعنی نهضت امام خمینی ره و انقلاب اسلامی نمیکند.
🔹خلاصه اینکه این کلام شاعرانه آقای دکتر پُر است از واژههای دو پهلو که خوب است خودشان مراد از می و ساقی و ساغر را بیان کنند تا راه برای سوء استفاده خناسان و براندازان صریح و یا منافق بسته شود و جمهوری اسلامی و انقلاب حسینی امام و امت، بیش از این مورد هجمه بیگانگان خارجی و نفوذیهای داخلی قرار نگیرد.
#سکولاریسم_حوزوی
https://eitaa.com/mesagh
نجوای غریبانه محقق اصفهانی به مناسبت #اربعین_حسینی
بار غم فرود آمد در زمین ماریه باز
یا که کاروان حجاز
هرچه غصّه بود آمد دلخراش و سینه گداز
در حریم محرم راز
بود شور رستاخیز یا نوای غم زدگان
حلقۀ ستم زدگان
هر دلی ز غم لبریز، داد راز و نیاز
با شه غریب نواز
نوگلی چو غنچه شکفت، نغمه زد چو بلبل زار
زار همچو مرغ هزار
با پدر به زاری گفت کآمده به سوز و گداز
پروریدۀ تو به ناز
خارِ پای ما بنگر، خواریِ اسیران بین
حال دستگیران بین
چون کبوتر بی پر غرقه خون ز پنجه باز
نیمه جان ز رنج دراز
بانوان دل بریان، در کمند اهل ستم
زیر بند اهل ستم
روی اشتر عریان، نه عماری و نه جهاز
صبح و شام، در تک و تاز
کودکان خونین دل همچو گوی سرگشته
یا چو بخت برگشته
دشمنان سنگین دل هریک از نشیب و فراز
همچو تیر خورده گراز
شامِ ماتم ما بود صبحِ عیدِ مردمِ شام
آه از آن گروه لئام
مرکز تماشا بود بانوان میر حجاز
با نقاره و دف و ساز
از یزید و آن محفل، دل لبالب از خون است
دیده رود جیحون است
ما غمین و او خوشدل، او به تخت زر به فراز
ما چو سیم در دمِ گاز
کعبه را شکست افتاد زآنچه رفت برسر تو
ز آنچه دیده گوهر تو
دست بت پرست افتاد قبلۀ دعا و نماز
« مفتقِر»، بسوز و بساز
https://eitaa.com/mesagh
فوت #شجریان؛ آزمون بزرگ #اعتدالیون و #اصلاح_طلبان!
#تلنگر
🔹بعد از ماه ها انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون فوت #شجریان، ساعاتی قبل خبر درگذشت وی رسما تایید شد.
بگذریم که حرف و حدیث هایی پیرامون زمان فوت این خواننده، وجود دارد و برخی با تکیه بر قرائنی، معتقدند او مدتی قبل از دنیا رفته و اعلان خبر در روز اربعین، کاملا مدیریت شده است.(والله العالم)
🔹طبعا در روزهای آتی، برجامیان تبلیغات گسترده ای حول این واقعه انجام می دهند و چنانکه از قبل نیز در محافل خصوصی شان مطرح بوده، در تدارک قرینیت سازی آن با برخی وقایع تلخ دیگر(؟) هستند تا با اردوکشی خیابانی و رسانه ای، پایگاه اجتماعی و سیاسی شان را به #رخ بکشند.
🔹در این شرایط، پرهیز از هر نوع دامن زدن به فضا، به این #سناریو کمک خواهد کرد و بعید نیست همچون موارد پیشین، برخی تعابیر و اظهارنظرهای غیردقیق افراد نزدیک به جبهه انقلاب را مستمسک مظلوم نمایی و تحریک عواطف مردم قرار دهند.
🔹پرهیز از #داغ کردن موضوع به انحاء مختلف، شاید مناسب ترین راهبرد در مواجهه با این حادثه باشد.
🔹اما از طراحی های پیچیده عملیات روانی برجامیان که بگذریم، این ماجرا برای این جماعت #آزمونی_بزرگ و دشوار است؛
آنان در روزهای آتی میزان قانون مداری و درستی ادعای صیانت از سلامت مردم را عملا نشان خواهند داد.
🔹متدینین و انقلابی ها قبلا امتحان پس داده اند؛ هم در محدودیت برگزاری مراسم عزاداری محرم و هم در #پیاده_روی_اربعین، آنان نشان دادند که به رغم پیوندهای عمیق با این مراسمات، می توانند برای مراعات سلامت عمومی، از آن بگذرند. حالا باید ببینیم این جماعت مدعی نق زن و طلبکار، برای اجرای سناریوی سیاسی خود چگونه عمل خواهند کرد.
البته دنباله های سیاسی آنان در قم قبلا در این امور امتحان پس داده اند؛ از یک سو رسما اعلان کردند مراسم ندارند، همزمان اردوکشی کردند و فردایش در تیتر روزنامه ها، به جمعیت افتخار کردند!
🔹محل تدفین شجریان هم از قبل مورد بحث بود و احتمالا یکی از چالش هاست؛ اجمالا برخی به دفن در تهران و برخی به انتقال جنازه به خراسان تمایل دارند که هر کدامش ملاحظاتی دارد.
🔹مواجهه حوزویان با این اتفاق، در تکمیل پازل های روابط سیاسی، بسیار حائز اهمیت است و در روزهای آینده نکات مهمی در این جهت مشاهده خواهیم کرد.
خداوند همه ما را رحمت کند و عاقبت به خیر گرداند.
https://eitaa.com/mesagh
پاسخ #شهید #سیدمصطفی_خمینی به اظهارات اخیر آقای #سیدمحمدجواد_علوی!
#جامعیت_اسلام و پاسخ به شبهات #حکومت_دینی در نگاه یک #فقیه_مجاهد/ آیا پیامبر(ص) فقط #مرشد_معنوی است یا متکفل تمام شوون اجتماعی؟!
💥اختصاصی/پست ویژه
🔹 شهید سیدمصطفی خمینی در زمره فقیهان مبارز معاصر است که به حق می توان او را از اسوه های #حوزه_انقلابی نام برد؛ به رغم تلاش های قابل تقدیر در یادکرد ایشان، همچنان منزلت علمی، معنوی و سیاسی آن فقیه مجاهد، مغفول مانده است.
بعد از طرح برخی مباحث مناقشه برانگیز پیرامون جایگاه رسالت و فروکاهی نقش نبی اکرم(ص) به مرشد معنوی، بازخوانی بخشی از اندیشه عالمان مبارز، بسیار بایسته است.
🔹علامه شهید وظیفه الهی پیامبر(ص) را منحصر هدایت معنوی(امور اخروی) نمیداند بلکه با تمسک به برخی روایات معتقد است آن حضرت همزمان به امور مادی و معنوی اهتمام داشتهاند و در هیچ کدام از امور دنیوی و اخروی، به صورت یکجانبه ممحض نبوده است.
🔹در مباحث ایشان، به #شبهات سه گانه در باب《انحصار اسلام به امور أُخروی》پاسخ داده شده است.
🔻شبهه نخست اینکه انسان و غریزههای او، برای اصلاح امور آنها کافی است و با در نظر گرفتن مدنی الطبع بودن انسان، نیاز به پیامبر برای تصدی امور سیاسی ندارد.
شهید این شبهه را سست و واهی دانسته، و بخاطر وضوح این مطلب، بر این باور است که محال است یک مسلمان برنامه اسلام را در امور اخروی و معنوی منحصر بداند و محال است فرد مسلمانی پیامبران الهی را تنها طبیب جان و عهدهدار امور معنوی بداند و #پادشاهان و حکام #منحصرا عهدهدار اداره امور دنیوی و نظم در جامعه باشند!
ایشان میپذیرند که گرایش ذاتی و طبیعی انسان به امور دنیوی و مادی موجب تذکر و نیاز به تنبه بیشتر در امور معنوی و آخرت است اما این مطلب را ملازم با این معنا نمیدانند که خاتم پیامبران(ص) قابلیت رهبری جامعه بشری در امور دنیوی را نداشته و یا اینکه #مأمور به این کار نبودهاند.
🔻دومین شبهه اینکه فلسفه تشکیل حکومت توسط پیامبر(ص) و غرض از رهبری ایشان گسترش و معرفی اسلام در عصر نزول وحی، و رساندن پیام الهی به جامعه بشری تا روز قیامت بوده، تا با رحلت پیامبر(ص)، دین از جامعه رخت بر نبندد. و اگر اسلام با نظر موافق حکمرانان، در سرزمینهای مختلف نشر مییافت، چه بسا پیامبر(ص) در عرصه تأسیس حکومت و امر رهبری وارد نمیشدند.
🔹شهید سیدمصطفی خمینی این شبهه را با این بیان بیوجه میداند که اسلام در بردارنده قوانینی فراگیر، برای عرصههای گوناگون حیات بشری (اعم از فردی و اجتماعی) است و به تمام موضوعات خرد و کلان زندگی بشری التفات داشته است. این قوانین عهدهدار سعادت بشر در همه شئون و ابعاد انسانی هستند.
🔻 سومین شبهه در مورد انحصار دین در امور معنوی و أُخروی است که کلمه دین فقط شامل آنچه که انسان را منحصراً متوجه آخرت نماید، میشود.
ایشان در پاسخ به این شبهه معتقد است که این معنا یک تبادر ابتدائی بوده و دین یک حقیقت بلندمرتبهای است که عهدهدار تمام جهات سعادت زندگی بشر در امور جزئی، کلی، دنیوی و أُخروی و دربردارنده همه مسائل روحی، مادی، فردی و اجتماعی است.
🔹در ادامه بخشی از متن مباحث ایشان در پاسخ به شبهات مذکور خواهد آمد:
[خاتم] الأنبياء و الرسل إذا كانت وظيفته الإلهية، غير محصورة بسور الشريعة و الهداية إلى دار الآخرة، و كان يجمع بين [الروحية و المادّية] و لا يكون حسب بعض الأخبار متمحّضاً في أمر الآخرة و لا في أمر الدنيا، كبعض الأسلاف من الرسل و الأنبياء (عليهم السّلام)، بل هو الحدّ الوسط و الميزان المقتصد ....
🔻 أنّ الزعامة و تشكيل الحكومة كان لبسط الإسلام و تعريفه إلى المجتمع في ذلك اليوم، و إصغاء الآخرين إلى يوم القيامة؛ حتّى لا يزول بزوال النبي (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم)، فهو (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) قد تكفّل بهذه الأُمور السياسية لحفظ الديانة من الاندراس، و لو كان الإسلام يمشي في البلاد بموافقة ملوك الأمصار، لما كان (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) ينظّم الحكومة و يُشكّل الزعامة و السلطنة، فإنّ هذا التوهّم باطل غير سديد جدّاً؛ لما نجد في القوانين الإسلامية ما يفي بسعادة البشر في جميع شؤونه و في كافّة أُموره؛ ضرورة أنّ الإسلام له قوانين في شتّىٰ المراحل و المنازل، و في مختلف الجهات المرتبطة.
🔻و ليس كلمة الدين كما يتبادر منه بدواً ما كان يوجّه البشر إلى الآخرة محضاً، بل الدين هي السياسة العظمى الكافلة لجميع أنحاء السعادات الجزئية و الكلّية، الدنيوية و الأُخروية، و لذلك نجد أنّ الإسلام جامع شتات المسائل الروحية و المادّية و الفردية و الاجتماعية؛ #بخلاف #سائر_القوانين_و_الملل، فإنّ #قوانينهم_الأساسية #قاصرة عن الأحكام الفردية و الروحية، بل هي قواصر حتّى في أُمور دنياهم، و التفصيل يطلب من مواقف أُخر.(ولايةالفقیه، صص 5 - 3)
https://eitaa.com/mesagh
#پرده_نشین_و_پرخاشگر!
روایتی از #فاجعه_مدیریتیِ یک #رئیسجمهور پرده نشین و پرمدعا
[ص ۲ از ۲]
۶- ماجرا از این تاسفبارتر هم هست! زیرا آقای زالی شاید ناخواسته با ذکر دلیل دوم خود، اعتراف دیگری در مورد نحوه تعامل دولت با بحران کرونا ارائه داده است. او گفت حضور قالیباف در آستانه برگزاری جلسه سران قوا این فرصت را میدهد که این جلسه برای رفع مشکلات بهداشت و درمان در حوزه کرونا مؤثر باشد!
خوشبینانه (البته به نفع دولتیها)، این خواهد بود که منظور او، همکاری کردن قالیباف به عنوان رئیس مجلس جدید، با دولت باشد!
اما این بی معناست! زیرا دولت، صاحب اکثریت قاطع در این جلسه است و میتواند هر تصمیمی را که بخواهد تصویب کند حتی اگر تمامی اعضای غیر دولتی این جلسه(از مجلس و قوه قضائیه) با آن مخالف باشند!!
ستاد کرونا اگر نیازمند کمک است قاعدتاً باید آن را از نهاد بالادستی خود یعنی دولت طلب کند تا آنها اگر نیازمند تصویب اعتباراتی فراتر از اختیارت دولت باشد، در جلسه سران قوا مطرح کنند و با توجه به غلبه جمعیتی که دارد آن را بگیرد!
سخن آقای زالی بی معناست مگر آنکه آنها به هر دلیلی از این کار بازمانده اند! قرینه بسیار مهم در این زمینه، گلایه صریح نمکی به عنوان وزیر بهداشت و رئیس ستاد مقابله با کروناست که گفته بود از اعتبارات تصویب شده با اجازه رهبر معظم انقلاب، صرفا بخش کوچکی داده شده و همین باعث شده تا این نهاد، شرمنده معوقات کادر درمانی خود باشد!!
و اینجا فاجعه دوم مدیریتی دولت یعنی بی اعتنایی به ستاد کرونا در رفع احتیاجات آنها کاملا علنی میشود! مدیری که اصلا امکان ارتباطگیری زیردستانِ ارشدش با خود را هم نمیدهد (همچنانکه افشاگریهای اخیر ضرغامی چنین چیزی را تایید میکند) یا آنکه اگر هم و چیزی مطرح شده باشد ، اعتنا نمیکند. در چنین شرایطی، زالی چشم امیدش به جای مافوق مربوطه اش یعنی رئیس دولت، به رئیس قوه دیگری است که حتی به لحاظ جمعیتی و در معیت قوه دیگر هم نمیتواند کار خاصی صورت دهد! شاید امیدواری او به این است که قالیباف و رئیسی، با فشار و احیانا زبانِ تلخ، در حین جلسه و شاید بعداً در برابر رسانهها، او را مجبور به کاری بکند که باید انجام دهد!!
همه ما تا پیش از این، میزان کندی و فشلی دولت فعلی به خصوص رئیس جمهور و از آن طرف چابکی و فعالیتهای میدانی و غیر میدانی قالیباف و رئیسی را دیده بودیم! اما انصافا این دیگر نوبر بود!!
این به صورت روشن نشان میدهد ریشه به وجود آمدن یا عمیق شدن مشکلات کنونی ما، شخص رئیسجمهور، جریان و تفکری است که او را احاطه کرده و بالا بردهاند!
مدیریتِ جاندوست، ترسو، ناکارآمد، حرّاف، دردسرساز، پر هزینه، پر خسارت، کم و حتی بیفائده دولت، همچنانکه در همه زمینه ها بحران آفرید، در کرونا نیز همان است!
احال او امروز، گستاخی و بیادبی را به اوج رساند و در جلسه هیات دولت گفت: «خدا به ما عقل داده» و «باید تابع دستورات ستاد کرونا باشیم» وبا این جملات به شدت به قالیباف حمله کرد!!
گویا آقای رئیس جمهور، نمیداند که آقای زالی کیست و اینکه او در تایید و تشویق کار قالیباف چه گفته است؟!
همچنین آیا آقای رئیسجمهور پروتکلهایی بهداشتی، مخصوص خود دارد و این پروتکلها به شدت با آنچه برای مردمان عادی برقرار است، تفاوت دارند؟! پس تکلیف هزاران نفر از کادر درمان که با انتهای ساعت کاری خود به منازل و در واقع جامعه باز میگردند چه میشود؟! نکند بایستی آنها را با اسید ضدعفونی کرد یا آنکه مردم عادی اهمیتی ندارند؟!
ثانیا مگر او در جلسات ستاد کرونا یعنی کسانی که اتفاقا در این گونه محلها بودهاند، جلساتی نداشته است؟! نکند ویروس کرونا از طریق قالیباف، جهش یافتهتر، مسریتر و خطرناک تر میشود؟! این چه لاطائلاتی است که سر هم بندی میکنند؟!
ما میدانیم پروتکلهای بهداشتی در مورد مسئولین ارشد باید سختگیرانهتر از حالت عادی باید اما مگر قالیباف کاری غیر از آنچه مسئول میدانی شهر تهران آن را تحسین و تایید نمود انجام داد؟!
مشخصا، رئیسجمهور بسیار #عصبانی است زیرا شخصیت او نزد کادر درمان و حتی مردم، به شدت تحقیر شده اما این تقصیر قالیباف نبوده و نیست و مشکلات امروز او ریشه در خودبرتربینی و دوری گزینی از مردم، و انزوای ناشی از شکست #پروژه_سازش دارد!
https://eitaa.com/mesagh
داوود فیرحی؛ تئوری پردازی برای #آشوب یا تریدپراکنی در مبانی؟!
[صفحه 2 از 3]
🔹حضرت امیر(ع) در وصف بیزاری خود از ظلم و ستم میفرماید:
"سوگند به خدا اگر تمام شب را بر روی خارهای سعدان به سر ببرم و یا با غل و زنجیر به این سو و آن سو کشیده شوم، خوشتر دارم تا خدا و پیامبرش را در روز قیامت، در حالی ملاقات کنم که به بعضی از بندگان ستم، و چیزی از اموال عمومی را غصب کرده باشم."(نهج البلاغه- خطبه 224)
🔹 اگر بخواهیم خوشبینانه فکر کنیم باید بگوییم ایشان یا در بیان دقت نداشته و یا مطالعات تاریخی کافی در این زمینه نداشته است. اما آیا میتوان یک سخنرانی را تا این حد غیردقیق خواند؟ و یا یک فرد معمم را تا این حد بیگانه از مسلمات تاریخ اسلام دانست؟
🔹در هر صورت مشکل به اینجا ختم نمی شود. او برمبنای همین اشتباه گام بعدی را برداشته وادعا میکند که شهادت امام حسین علیهالسلام بهتر از پیروزی ایشان بود با این استدلال که:
«بعضی مواقع بعضی شکست ها اسطوره های جاودانه درست می کند یعنی اگر فرض کنید اباعبدالله الحسین ع موفق میشد در کوفه قدرت را بدست می گرفت ، مگر از پدرش قدرتمند تر بود» فلذا همان گونه که خلافت امیر المومنین دوام نیاورد حکومت امام حسین ع هم بر فرض پیروزی محکوم به شکست بود.
🔹از آقای فیرحی باید پرسید که چرا حکومت امام حسین ع هم در صورت پیروزی دوام نمی آورد؟ آیا دچار استبداد می شد؟
با این وجود بعید نیست پا را فراتر گذاشته و گفته شود حتی حکومت ولی عصر عج و دیگر ائمه هم که وعده صریح خداوند است(قصص-5) دیری نخواهد پایید. چون طبق قانونی که ایشان وحی منزل تلقی می کند همه حکومت ها ناگزیر مشروعیت خود را از دست می دهند.
🔹ای کاش ایشان به جای فیلسوفان غربی، معارف اهل بیت(ع) و قرآن را به عنوان سرچشمههای اعتقادی خود قرار دهند تا هنگام جمع کردن این قواعد بافته بشر با گزارههای دینی دچار التقاط و تناقضهای آشکار نشوند. ناگفته پیداست وقتی میگوییم هر حکومتی تا ابد مشروع نیست بطوریکه حتی شامل حکومت معصوم هم می شود در جواب این سوال که: علت زوال مشروعیت حکومت معصوم چیست؟ یا باید بگوییم امام ع در حکومت داری دچار استبداد می شود و سبب زوال مشروعیتش می شود یا معتقد شویم بدون اینکه ظلم کند مشروعیتش زائل میشود و جناب دکتر خود بهتر می دانند که هر دو طرف این معادله از نظر عقلانی و اعتقادات شیعی واضح البطلان است.
به نظر میرسد ریشه اشتباه چنین تحلیلاتی این است که امثال آقای فیرحی مشروعیت را تقدس زدایی کرده و معنای آن را به صرف مقبولیت عمومی تنزل میدهند. مقبولیتی که حاصل عدالت حاکم است در حالیکه اگر چه عدالت حاکم بعنوان جزءالعله نقش بسیارمهم و غیرقابل انکاری را ایفا میکند و اساسا یکی از اهداف اجتماعی-سیاسی اسلام تحقق عدالت کامل در جامعه است اما در هر صورت علل دیگری مثل آگاهی، حریت، تقوا و... نیز در شکل گیری مشروعیت دینی مدخلیت دارد و جزء اخیر علت تامه هم همان نصب مستقیم و خاص یا تأیید غیرمستقیم و عامّ شارع مقدس است.
2- ایشان در ظاهر تحلیلی از قیام سیدالشهداء ارائه می دهند اما در باطن درصدد تشکیل یک کبرای کلی هستند تا مخاطب سر بزنگاه آن را تطبیق دهد. متاسفانه ایشان برای اینکه این قاعده کلی را طبق خواسته خود ترسیم کند در تحریفی آشکار جایگاه حضرت امام حسین علیهالسلام را تنزلی فاحش میدهد و شخصیت و انقلاب سید الشهدا را به گونهای معرفی میکند که شخصیت والا و معصوم ایشان در کنار سایر شخصیتها همچون گاندی قرار میگیرد بدیهی است تنزل حرکت عظیم سیدالشهداء در حد یک قیام عرفی یکی از بزرگترین ظلمهای ممکن به این واقعه بزرگ است.
علاوه بر موارد فوق؛ آقای فیرحی قیام حضرت سیدالشهدا علیهالسلام را یک اعتراض به استبداد حاکمان عنوان میکند اما سؤال اینجاست که این حق اعتراض چطور برای اباعبدالله ع ثابت شد؟ به صرف مردن معاویه چه اتفاقی افتاد که این حق ایجاد شد؟ یزید بن معاویه هنوز بر تخت ننشسته بود و استبدادی علیه مردم به کار نبرده بود پس چرا حضرت امام حسین علیهالسلام از ابتدا زیر بار بیعت با یزید نمیرود؟
این سوال در نگاه علوم مادی که از دریچه اندیشه سکولاری و از زاویه دید فیلسوفان غربی به عاشورا می نگرد جواب نخواهد داشت چون کانت و امثالهم اساسا جایگاهی برای مشروعیت دینی قائل نیستند و ناچارند چنین پدیده های فرامادی را از نگاه دموکراسی و جامعه شناسی غربی پاسخ دهند. اما از نگاه عقیده حقه شیعه مشروعیت دینی برای حاکم اسلامی لازم است چراکه امام و زمامدار جامعه اسلامی خلیفه رسول الله است. و به همین دلیل پدر بزرگوارش زیر بار بیعت سقیفه نمی رفت و اگر رفت بیعت اجباری و اکراهی بود و مادر مظلومهاش نیز فدایی همین تفکر شد.
قیام سید الشهداء فراتر از آب ونان است و حتی فراتر از مقابلهای عادی و عرفی با استبداد رای حاکم.
https://eitaa.com/mesagh
ادامه🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💤💤سلبریتیسم مذهبی
👈ببینید در جامعه ی مسلمان و مومن چگونه عوام زدگی و مزاج گویی جای معارف اسلامی را گرفته است!
🚫🌍در زمانی که چشم جهانی نگران من و توست و قرار است این انقلاب و این جامعه، الگوی بشر بشوند، چگونه یک خطیب، ذهن و دل جوانان ما را به بازی گرفته است و اوج عبودیت را در سگ بودن برای ذوات مقدس معصومین می داند.
🔒🔒🔒یعنی یک معمم به جای معرفت افزایی، همان کاری که یک مداح غیر متعهد و البته ماهر انجام میدهد را به صورت غیر ماهرانه و ضعیف انجام دهد!
👌🏻به گفته شهید مطهری روحانیت دو دسته اند کسانی که نقاط ضعف جامعه را برطرف می کنند و کسانی که از این نقاط ضعف و ناآگاهی ها سوء استفاده می کنند.
⚡⚡⚡ البته چقدر زیبا می شود فاصله سنجی کرد میان این منبر های سطحی و منابر نورانی امثال شهید مطهری و آیت الله خامنه ای و شهید بهشتی و علامه مصباح و... در دوران نهضت!
#عوام_زدگی_آسیب_روحانیت_شیعه
https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌توجه
🔴 تجمع عده ای معلوم الحال در شرایط سیاه کرونایی مقابل بیمارستان جم تهران و سوت و کف زدن در شام اربعین حسینی و سر دادن شعارهای ساختار شکنانه به بهانه درگذشت شجریان!
https://eitaa.com/mesagh
صلح میان عشایر
مدتی است عشایر بعلبک و هرمل دوباره به سنت خونخواهی بازگشتهاند و شخصی از خانواده دیگر را به خونخواهی مقتول خود میکشند. آنها هم دوباره در خونخواهی مقتول جدید، یکی از خاندان مقابل را میکشند.
امام موسی صدر سالها تلاش کرد تا جلوی سنت ثار (خونخواهی و کشتن بیگناهی صرفا به جهت هم خانواده بودن با قاتل) را گرفت.
امروز هم فرزندان امام موسی صدر در حزبالله و حرکت امل ریش سفیدان و بزرگان دو عشیره را جمع کرده و بین آنها صلح برقرار کردند.
https://eitaa.com/mesagh
روحانی لبنانی در اقدامی زیبا، به ملاقات بیماران کرونایی در بیمارستان سان جورج در منطقه حدت بیروت رفت و به آنها یک حرز و شاخه ای گل هدیه داد و با سخنانی زیبا دلگرمشان کرد و برای سلامتی شان دعا نمود.
https://eitaa.com/mesagh
خلبان یمنی به اسراییل حمله کرد
ستوان عمر غیلان الشرجبی از فرزندان شهر تعز در جنگ اکتوبر ۱۹۷۳ داوطلبانه با نیروی هوایی سوریه همراه شد.
وی پالایشگاه حیفا را بمباران کرده و اسطوره نیروی هوایی اسراییل را درهم شکست.
او در عملیاتی در تاریخ ۱۹۷۳/۱۰/۱۰ (۱۸ مهر ۱۳۵۲) پس از آنکه پایگاههای پشتیبانی ارتش صهیونیستی را بشدت بمباران کرد مورد هدف قرار گرفت.
در همین حین دید یک فانتوم اسراییلی به هواپیمایی سوری حمله کرده که با کوبیدن هواپیمایش به فانتوم آن را نابود کرد.
https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕌 اربعین حسینی و طلوع «خاورمیانه نوین»
1️⃣ تحولات جهان و منطقه، طلوع #خاورمیانه_نوین را نوید میدهد؛ خاورمیانهای متفاوت با آنچه قدرتهای بزرگ غربی ساختند. اگر مبداء خاورمیانهٔ ساختهٔ قدرتهای غربی را کنفرانس ۱۹۲۱ قاهره بدانیم، سال دیگر (۲۰۲۱ میلادی) یک قرن از پیدایش آن میگذرد.
2️⃣ از مارس ۲۰۱۱ میلادی، جنگ داخلی #سوریه آغاز شد؛ جنگی که قرار بود بار دیگر جغرافیای سیاسی منطقه را دگرگون کند بر بنیاد طرحی که به #بالکانیزاسیون_خاورمیانه شهرت یافت. در سالهای نخست دهه ۱۹۹۰ میلادی، در پیامد فروپاشی اتحاد شوروی و «بلوک شرق» در اروپای شرقی، کشور بزرگ و قدرتمند یوگسلاوی در منطقه بالکان در کوران جنگی خونین و یازده ساله به چند دولت کوچک و ضعیف تجزیه شد چون با پایان یافتن دوران ۴۵سالهٔ #جنگ_سرد میتوانست از نظر اقتصادی به قدرتمندترین کشور اروپایی بدل شود. اینک مقرر بود سه دولت قدرتمند خاورمیانه (سوریه، عراق و ایران) سرنوشتی مشابه یابند.
3️⃣ سپتامبر ۲۰۱۳ «نقطهٔ عطف» در شکست طرح بالکانیزاسیون خاورمیانه بود؛ زمانی که قدرتهای بزرگ غربی نتوانستند طرح حمله نظامی مشترک به سوریه، و انجام عملیاتی همچون تهاجم به لیبی (۲۰۱۱)، را محقق کنند. در پیامد این شکست، هیولایی بنام #داعش ساخته شد که در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ موصل، سومین شهر بزرگ عراق، را به اشغال درآورد. پروژهٔ داعش نیز پس از ٣سال به شکست انجامید. در ژوئن ۲۰۱۷ موصل آزاد شد.
4️⃣ دومین «نقطهٔ عطف» در تولد «خاورمیانهٔ نوین» را باید حمله به تأسیسات نفتی سعودی (۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹) دانست؛ ماجرایی که چرخش توازن نیروها در منطقه را علیه جنگطلبان متجاوز سعودی-اماراتی و بهسود مبارزان یمنی نشان داد.
5️⃣ این تحولات بزرگ و تاریخساز، سرزمینی وسیع شامل ٣کشور #ایران و #عراق و #سوریه را، به مساحت ۲میلیون و ۲۷۰هزار کیلومتر مربع و با جمعیتی قریب به ۱۴۰میلیون نفر، به منطقهای «مشترکالمنافع» بدل کرده است. در درون این منطقهٔ مشترکالمنافع، با ویزایی شبیه به ویزای شینگن اتحادیه اروپا، میتوان در مسیری ۲۲-۲۵ ساعته با اتومبیل و دو سه ساعته با هواپیما از تهران به بیروت و لاذقیه و سایر بنادر مدیترانه رفت و برعکس. این حوزهٔ مشترکی است که تعامل در آن دستاوردهای بزرگ تجاری- اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای ایران و ایرانیان دارد.
6️⃣ برخی تحرکات ضدایرانی (مانند آشوبهای داخلی سال قبل در عراق)، از واپسین تلاشها برای خرابکاری در راه بزرگی است که منطقه در آن گام نهاده است. راهپیمایی میلیونی زائرین در #اربعین_حسینی (۲۷ مهر ۱۳۹۸) طلیعهٔ پربرکت ظهور این «خاورمیانه نوین»، بهرغم انواع ستیزها و کارشکنیها، است.
✍️ استاد عبدالله شهبازی
https://eitaa.com/mesagh
47.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دعوت استاد حسن عباسی برای پیوستن به #موکب_اشتغال_محرومان
استاد حسن عباسی
https://eitaa.com/mesagh
💢روسیه: هزاران تروریست به قرهباغ اعزام شدهاند
🔻درگیریهای مسلحانه در «قرهباغ کوهستانی» همچون میدان مغناطیسی برای جذب تروریست از گروهکهایی نظیر جبهة النصره عمل میکند.
🔻این نگرانی به شدت وجود دارد که تروریستهایی که در حال ورود به این منطقه هستند، در آینده به آذربایجان، ارمنستان و روسیه نفوذ کنند.
▫️http://fna.ir/f03e4j
https://eitaa.com/mesagh
مشخص شد برجام و خاموش کردن قدرت داخلی ایران نه حاصل یک فرایند سیاسی-امنیتی لازم؛ بلکه از کدخداهراسی روحانی و تیمش بوده
آقای روحانی؛ سیاستمداری که هراس خودشو ابراز کنه یعنی دستش در مقابل بحران بالا میره؛ متخصصان CIA برای فشار بیشتر روی شما برنامه میریزن
آقای روحانی عقلتان کجاست؟
🇱🇧 پوریا-فاضل 🇮🇷
https://eitaa.com/mesagh
ترسوها برای فرار از میدان عمل پشت عقلانیت مخفی میشوند! از مشخصات لیبرالها ترس هست، برای همین یک شهید لیبرال نداریم!
#روحانی
روح الله
https://eitaa.com/mesagh
💢پیشروی #داعش در #آفریقا / 1500 کشته و 250 هزار آواره در #موزامبیک
🔻مقامات «موزامبیک» از سال 2017 درگیریهای خونباری با افراط گرایان اسلامی داشتهاند.
🔻یک تحلیلگر آفریقایی تأکید کرد که تروریستهای «داعش»، قصد دارند تا از شهر «کابو دیلگادو» پیشروی خود به تمامی مناطق جنوب قاره سیاه را ادامه دهند.
🔻وی افزود: «داعش میکوشد تا در جنوب آفریقا حضور پیدا کند. این تشکیلات به پایگاهی در منطقه نیاز دارد تا حملات خود را از آنجا آغاز کند و منطقه «کابو دیلگادو» این فرصت را برای آنان فراهم میسازد؛ لذا ما با تهدیدی اقلیمی مواجه هستیم».
▫️توضیحات بیشتر در:
https://makhaterltakfir.com/fa/Article/View/10655
_________________
https://eitaa.com/mesagh
💢صدای پای ایران بیخ گوش آمریکا
🔻رئیس ستاد فرماندهی جنوب آمریکا: روابط ایران و ونزوئلا افزایش یافته. ایران، احساس میکند که فرصت دارد در منطقه همجوار ما شیطنت کند.
🔻ایران حضور در اینجا را فرصتی برای انواع نفوذ میبیند. این حضور مهم و هشدارآمیز است.
▫️http://fna.ir/f03e8y
https://eitaa.com/mesagh
💢 روابط ایران و آمریکا در صورت پیروزی جو بایدن به روایت نشنالاینترست
🔻نشریه نشنالاینترست در مقالهای به ارزیابی این فرضیه پرداخته که آیا پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاستجمهوری به کاهش تنشها میان ایران و آمریکا منجر خواهد شد یا خیر. نویسندگان معتقدند تلاش آمریکا بر کاهش تنشهای منطقهای میان ایران و رقبایش میتواند پیشزمینه کاهش تنشها میان دو کشور باشد.
🔻 طبق این مقاله برخی معتقدند پیروزی بایدن و احیای برجام میتواند مسیر مذاکره میان ایران و آمریکا را بگشاید ولی تجربه توقف مذاکرات پس از برجام در دیگر حوزهها در دوران اوباما، پیش روی دیگر کارشناسان است. ایران نسبت به زیادهخواهی آمریکا و تعمیم محدودیتهای برنامه هستهای به برنامههای منطقهای و موشکیاش بدبین است.
🔻 نویسندگان بیان میدارند که طرفین با بیاعتمادی به یکدیگر مینگرند. در میان مقامات عالیرتبه ایران بدبینی به دموکراتها بیش از جمهوریخواهان است. در عین حال که حزب دموکرات نیز برای بازگشت به برجام، پیششرطهایی گذاشته و نسبت به اجرای کامل تعهدات از سوی ایران، خوشبین نیست.
🔻 بیاعتمادی عمیق ایران به آمریکا سبب شده جمهوری اسلامی رویکرد «نگاه به شرق» را بهطور جدیتری پیگیری نماید. بنابراین حتی استقرار دموکراتها در کاخ سفید نیز به احیای تجربه پیش از ترامپ منجر نخواهد شد.
🔻 در این مقاله آمده است ایران برای توقف فشارهای فزاینده اقتصادی و رفع تحریمها قطعاً از ایده بازگشت متقابل طرفین به تعهدات برجامی استقبال خواهد کرد. بنابراین انتظار میرود آمریکا از این فرصت برای ترغیب ایران به کاهش تنشهای منطقهای با متحدان عرب آمریکا استفاده کند. این رویکرد احتمالاً مورد تأیید ایران نیز قرار بگیرد.
🔸 به نظر میرسد مقاله نشنال اینترست از این نکته غفلت میکند که هر گونه مذاکره منطقهای بدون توجه به منافع ملی ایران و مطلوبیتهای جبهه مقاومت محکوم به شکست است. ایران برای تنشزدایی با همسایگان منتظر استقرار دموکراتها نیست. گرچه ممکن است به مثابه یک کاتالیزور نقشآفرین باشند ولی مسائل مهمتر، حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا و تداوم اشغالگریها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در فلسطین، لبنان و سوریه میباشد که مانع صلح و ثبات منطقهای است.
▫️لینک مقاله:
http://nationalinterest.org/feature/why-iran-us-detente-could-still-occur-under-joe-biden-166637
https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 تحلیل عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق علیهالسلام از راهپیماییاربعینِ امسال:
🎙️اگر امسال زائر #اربعین نیستیم برای این است که خداوند به سرعت ما را از ظاهر عبور داده و متوجه باطن حرکت اربعین کرده است.
🎙️زائران اربعین در حال رقم زدنِ یک #حرکت_توحیدی هستند.
https://eitaa.com/mesagh
#تحلیل_یا_بادبزن_جگر❗️
✍محسن مهدیان
💥"تحلیل جدید چی داری جگرم حال بیاد؟" بامزه است. ولی خیلی ها لابه لای نقد و تحلیل ها دنبال بادبزن جگرند. آسیب مهم این پدیده توسعه کاسبان لایک وشومن های پوپولیست رسانه ای است.
🔻می گویم دناپلاس و واکسن آنفلوآنزا در مجلس اشتباه بود.
🤔 می گوید: "اشتباه نه؛ بگو فساد. مجلس انقلابی از دست رفت. این هم سرنوشت وحدت" می گویم: :" مجلس وحدت یعنی مجلس عصمت؟"
🔻می گوید رئیس جمهور باید استیضاح شود. می گویم ثمره اش چیست؟ اصلاح وضع موجود؟ می شود؟ اصلا زمان برای آمد و شد آدم ها وجود دارد؟ می گوید مهم نیست. روحانی باید بی حیثیت شود.
🔻فرمود قطعنامه 598 تدبیر بود. می گویم تدبیر یعنی مناسب با شرایط وقت اقتصادی و جنگی بهترین تصمیم گرفته شد. می گوید نه؛ نشد. بگو خیانت. هاشمی و روحانی و رضایی طی نقشه ای خائنانه امام را دوره کردند.
🔻می گویم الحمدلله حکم دادگاه طبری هم آمد. می گوید چه فایده. کم گذاشتند. باید وسط میدان بهارستان لخت شود وشلاق بخورد.
🔻می گویم منم با تصویب قیر رایگان مخالفم اما...میگوید اما ندارد. موافقان این تصمیم فساد را مدد دادند.
👇وقتی "حال کردن سیاسی" جای " عقلانیت سیاسی" را میگیرد نتیجه اش می شود رونق کاسبی لایک حرام.
آقای محترمی که تا دیروز معتقد بود زن حتا محجبه اش حق ندارد به خیابان بیاید و بخاطر انتخاب یک وزیر زن فریاد واسلاما سر می داد، امروز از بی حجابی دفاع می کند.
👈دیگری می بیند در مسابقه با ضدانقلاب ها در حرف های شاذ و گل درشت عقب مانده و کمتر سوت و کف شنیده است، می نویسد: چه خوب که رهبری توصیه پزشکان را درباره کرونا گوش دادند اما کاش بقیه حرف های کارشناسی را هم بگوش بگیرند.
🔘آن یکی که از نوک پا تا فرق سر خشونت فکری و ظاهری دارد، از کاریکاتور اسلام رحمانی می گوید.
دیگری که تمام حیثیت خود و اذناب سیاسی اش را خرج آمدن دولت روحانی کرده است امروز منتقد شده و سفره اش را جدا کرده است و اعتراض می کند که چرا به این دولت می گویید اصلاح طلب.
⭐️عارضه لایک و ریشیر هیجانی همین کاسبی هاو سوداگری های رسانه ای و سیاسی است.
✔️ساده سازی مسائل در عصر پیچیدگی عارضه مهم زندگی در مجاز است. تلاش شود به ارتقای عقلانیت کمک کنیم واگرنه اصحاب خرد خانه نشین شده و خاک می خورند و شومن ها سیاسی تکثیر می شوند.
🔻و اما نگرانی اصلی اینجاست...
در جامعه ای که خواصش کاسبان هیجان اند و رونق در تحلیل های حدی و صفر و یکی است، همه چیز حیثیتی می شود و آدم ها جرئت اظهار نظر نخواهند داشت و نتیجه این می شود که عده ای از ترس پوپولیسم در حاکمیت از طرح شفافیت فرار می کنند.
در این باره بیشتر باید نوشت.
https://eitaa.com/mesagh
✍میثم مطیعی
👇چقدر آقا امروز با این شعر گریه کردند..
امسال دوریم از تو...لابد حکمتی دارد
باشد...ولی عاشق دل کم طاقتی دارد
مشتاقی و مهجوری و دلتنگی و دوری
این قسمت ما بود...هر کس قسمتی دارد
جز آه چیزی در بساطم نیست اما آه...
گویند آه دلشکسته قیمتی دارد
نذر زیارت داشتم از جانب «سردار»
اینک ولی او با ضریحت خلوتی دارد
در خانه میخوانم زیارتنامه هایت را
بوسه به مهر تربتت هم لذتی دارد
این اربعین دنیا زیارتگاه یار ماست
هر گوشه ای یک دلشکسته حاجتی دارد
شاعر: دکتر محمد مهدی سیار
✔️حاج قاسم! همه نیت کرده بودیم این اربعین نائبالزیاره ات باشیم...ما جا ماندیم و فقط تو رسیدی...حالا تو نائب الزیاره ما باش..
https://eitaa.com/mesagh
#مدافعان_مرجعيت
#يا_مهاجمان_به_دين_و_مرجعیت⁉️
✍ قاسم روان بخش
💥هفته گذشته مدير مسوول کيهان جناب آقاي شريعتمداري طي ياداداشتي که انعکاس گسترده اي پيدا کرد از باب النصيحه لائمه المسلمين نکته اي را بسيار مودبانه با آيت الله سيستاني در ميان گذاشت.
👇او با استفاده از داستان قرآني سخن خود را آغاز کرد و نوشت «در سوره مبارکه «نمل» به ماجرای هُدهُد و خبری که برای حضرت سلیمان(ع) آورده بود، اشاره شده است. در کلام خدا آمده است که وقتی سلیمان(ع) در میان پرندگانی که با او بودند، هدهد را ندید، برآشفت و گفت: «مَا لِیَ لَا أَرَى الْهُدْهُدَ أَمْ کَانَ مِنَ الْغَائِبِینَ- هدهد کجاست که نمیبینمش؟ آیا از غیبتکنندگان است»؟ اما انتظارش به درازا نکشید که هدهد از راه رسید و گفت: «أَحَطْتُ بِما لَمْ تُحِطْ بِهِ وَ جِئْتُکَ مِنْ سَبَاءٍ بِنَبَاءٍ یَقِین- از چیزى آگاهى یافتهام که تو از آن آگاه نشدهاى و براى تو از «سبا» گزارشى مهم و درست آوردهام». هدهد فقط یک پرنده بود و بدیهی است که جایگاه و منزلتش با سلیمان نبی علیهالسلام حتی قابل مقایسه هم نبود. اما، برای سلیمان از «سبا» خبری آورده بود که سلیمان را با آن همه شوکت به آن دسترسی نبود». نگارنده نیز به اقتضای نوع کارم، در جریان مسائلی قرار میگیرم و نکاتی را میبینم که بعید نیست از نگاه برخی از بزرگان پنهان مانده باشد. مسائلی از این نوع، نه افرادی نظیر نگارنده را به بزرگی میرساند و نه از بزرگی بزرگان میکاهد.
🔻و اما؛ روز ۲۳ شهریور ماه، حضرت آیتالله سیستانی یکی از مراجع عالیقدر و فرهیخته شیعیان، خانم «جینین هینیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق را در دفتر خود به حضور پذیرفتند و مواضع ارزشمند خویش در امور عراق را که حاکی از نگاه عالمانه و گرهگشای معظمله درباره مسائل جاری عراق بود با ایشان در میان گذاشتند. تاکید بر شفافیت و سلامت انتخابات پارلمانی پیشروی، ضرورت مبارزه جدی با فساد، اجتناب از گزیدهگرایی و تبعیض، مجازات عادلانه مفسدان در هر جایگاهی که قرار دارند، اعمال حاکمیت دولت و پرهیز از ایجاد قلمروها و مناطقی تحت عناوین مختلف و خارج از قوانین جاری کشور، مجازات عوامل ترورهای اخیر و... حضرت آیتالله سیستانی (دام عزّه) در این دیدار از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل خواستند که انتخابات پارلمانی عراق تحت نظارت نمایندگانی از سازمان ملل متحد انجام پذیرد! که با عرض پوزش باید به محضر ایشان عرضه داشت این درخواست اولاً؛ دون شأن و جایگاه برجسته و قابل احترام حضرت آیتالله سیستانی است. در واقع این سازمان ملل است که برای توجیه صلاحیت خود به تائید حضرت ایشان نیاز دارد و ثانیاً؛ با جایگاه و منزلت عراق به عنوان یک کشور مستقل که استقلال و آزادگی خود را با ایثارها، از خودگذشتگیها، خوندادنها و خوندل خوردنهای مردم شریف و مخصوصاً جوانان غیور آن سرزمین مقدس به دست آورده است، همخوانی ندارد. دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات یک کشور، اعلام ورشکستگی آن کشور، بدبینی به ملت و خوشبینی به بیگانگان است و بدیهی است که این دو مقوله از ساحتقدسی حضرت آیتالله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع به دور است.»
🔘به دنبال انتشار اين مقاله کيهان، تهاجمي سنگين از سوي رسانه هاي مدعي اصلاحات بر ضد حاج حسين شريعتمداري و روزنامه کيهان آغاز شد، اين رسانه ها با درج تصوير حضرت آيت الله سيستاني در صفحه اول و با تيتر «دفاع از مرجعيت» بدون اشاره به متن مقاله، به گونه اي نوشتند که گويا ايشان بزرگ ترين توهين ها به مرجعيت شيعه روا داشته است و اکنون از حوزه تشيع نيز خارج شده است. ليکن مراجعه به متن مقاله که خود را به هدهد و حضرت آيت الله را به سليمان تشبيه کرده است گوياي نهايت تواضع و فروتني نويسنده و اعتقاد به بالاترين مقامات براي مرجعيت است.
🔻به دنبال انتشار اين مقاله و سيل تهاجم رسانه ها به آقاي شريعتمداري، دفتر آيت الله سيستاني طي بيانيه اي اعلام کرد که منظور معظم له اين بوده است که " باید در مراحل مختلف برگزاری آن (انتخابات ) روند شفافیت مراعات شود و نظارت بر آن به صورت جدی و با همآهنگی بخش مربوطه در هیئت سازمان ملل متحد صورت پذیرد " مدير مسوول کيهان بلافاصله ضمن عذرخواهي از مقام منيع مرجعيت اظهار داشت «استناد اینجانب در یادداشت مورد اشاره به متن فارسی بیانیه ای بود که دفتر حضرت آیت الله سیستانی در باره ملاقات معظم له با خانم "جینین هینیس پلاسخارت” نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد منتشر کرده بود. برداشت نگارنده از بیانیه یاد شده آن بود که حضرت ایشان خواستار نظارت مستقیم سازمان ملل بر انتخابات آینده عراق شده اند.
......👇
https://eitaa.com/mesagh
💥خوشبختانه دفتر حضرت آیت الله سیستانی ( دام عزّه) درپی انتشار یادداشت کیهان توضیحی ارائه کرد که نشان میداد برداشت اینجانب با واقعیت فاصله داشته است ؛ بیانیه یاد شده از نظارت بر انتخابات توسط سازمان ملل سخن نمیگوید بلکه از همآهنگی نظارت با ضوابط سازمان ملل سخن میگوید و معنای آن این است که نظارت صرفاً از سوی عراقیها صورت میگیرد ولی ویژگی اشخاص ناظر و ضوابط اعمال شده در اجرای انتخابات با ضوابط سازمان ملل همخوان باشد تا جای هیچ گونه اعتراض و ایراد از طرف بعضی گروههای ذی ربط در صحت انتخابات وجود نداشته باشد ".وي در پايان با پوزش از محضر معظم له مي نويسد «به خاطر این خطای ناخواسته از محضر معظم له پوزش میخواهم و امید آن که عذر تقصیر اینجانب را بپذیرند.»
🔻اين وجيزه، همه اتفاقي است که از سوم مهر تا پنجم مهرماه افتاد. اقدام آقاي شريعتمداري موجب شد تا نغاري که به دليل ترجمه غير دقيق سخنان مرجعيت در اذهان صورت گرفته بود پاک شود و مراد معظم له دقيقا روشن گردد.
👇اما دو نکته نيز خوب است درباره کساني که آتش اين حمله رسانه اي را به مدير مسوول کيهان ساز کردند متذکر شويم:
#یکم
✔️سابقه مدعيان اصلاحات در 30 سال گذشته نشان مي دهد که اين جماعت، نه تنها قداستي براي مرجعيت قائل نيستند که حتي ائمه و پيامبر(ص) و ملائکه و خدا نيز مقدس ندانسته، هيچ کس را در روي زمين غير قابل نقد نمي دانند!
👈به عنوان مشتي از خروار:
آقاي عبدالکريم سروش ايدئولوگ اصلاحات ــ به تعبير محمد خاتمي-- ملاصدراي زمان در کتاب« رازداري روشنفکري» مي نويسد ما هيچ کس را مقدس نمي دانيم نه خدا و نه سايه خدا و نه هيچ کس ديگر؛ ما همه ساکنان يک کوييم و بر سر يک سفره نشسته ايم! بر اساس همين مبناست که وي تقليد را کار عوام مي داند و تحقيق کار نخبگان و فرهيختگان و در اين کتاب فحش هاي چاله ميداني نثار روحانيت شيعه و امثال آيت الله جوادي آملي مي کند. اظهارات اصغرزاده مبني بر جواز تظاهرات عليه خدا و بي ادبي محمدرضا خاتمي به ساحت مقدس امام زمان عج مبني بر حق استيضاح ايشان و غير قدسي خواندن ائمه نشان از اين طرز تفکر دارد. و باز بر همين اساس است که آغاجري از اعضاي برجسته اصلاحات آمريکايي که به جرم ارتداد محکوم به اعدام شده است، تقليد از مرجعيت را کار ميمون مي داند❗️ و عجيب تر اين که آن ها گاهي براي اثبات مدعاي باطل خود به برخي متشابهات کلمات ايمه از جمله نهج البلاغه نيز بهره برده اند❗️
⚡️علاوه بر مشکل اعتقادي که در اين جماعت وجود دارد، در ميدان عمل نيز صدها و هزاران توهين به خدا و قرآن و اهل بيت ع و مرجعيت و ولايت فقيه و حضرت امام و شهدا و دين و ارزش ها در پرونده اين جماعت ثبت است، به طوري که اگر کسي بخواهد همه آن ها را در کتابي جمع کند مثنوي 70 من کاغذ لازم است! تنها توهين هايي که در سه سال اول دولت اصلاحات ، جمع آوري شده در دو کتاب «آزادي يا توطئه» نوشته جمعي از طلاب و فضلا و « تهاجم شيطاني» نوشته سلحشور قابل دسترس است. توهين به ساحت مقدس سيدالشهدا در طول 30 سال گذشته و در محرم سال 88 به پرچم و ساحت اباعبدالله هرگز از يادها نمي رود، زيرا منجر به خروش چند ده ميليوني مردم در 9 دي گرديد که در تاريخ ماندگار شد. و عجيب اين که در همين ايام محرم سال جاري نيز اين ماجرا با زير سوال بردن کرامت و معجزه سيدالشهدا، توسط عباس عبدي تکرار شد.
براستي چگونه اين جماعت با اين سوابق به خود اجازه مي دهند خود را مدافع مرجعيت جا بزنند و کسي را که عمري در نوکري و ارادت به ساحت مرجعيت قلم و قدم زده است را به ضد مرجعيت متهم سازند؟! به نظر مي رسد که چنين نيست که اين جماعت از گذشته خود توبه کرده باشند بلکه در صدد انتقام از کيهان هستند که هر روز ابعادي از خيانت آن ها را افشا کرده است.
#دوم
✔️نکته ديگر اين که درآستانه انتخابات به اين گونه جوسازي ها نياز دارند. اي کاش اين جماعت لااقل زبان عذرخواهي را از شريعتمداري ياد مي گرفتند که به خاطر جرم مرتکب نشده زبان به اعتذار گشود ولي اين جماعت در طول 30 سال گذشته هيچ گاه به خاطر توهين هايي که داشتند زبانشان به عذرخواهي نچرخيد.
⚡️برخي بزرگاني که در عراق نيز بيانيه داده اند جاي بسي تقدير دارد که آن ها همين مقدار نقد مودبانه را نيز برنتابند ولي جماعتي که در ايران بدترين توهين ها را به مرجعيت و اهل بيت داشته اند اظهاراتشان در دفاع از مرجعيت نابجاست.
https://eitaa.com/mesagh