eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.5هزار عکس
170.1هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚨 برخی اصطلاحات کاربردی که گاهی رسانه‌ها از آنها به‌درستی استفاده نمی‌کنند!! ↩️ یا عامدانه و خائنانه و یا جاهلانه 🔻 در اینجا لازم است نیم‌نگاهی داشته باشیم به معانی برخی الفاظ و اصطلاحات که دشمنان نظام و ملت گاهی از آنها به‌خاطر مقاصد شوم خودشان، استفاده نادرست و مغرضانه‌ای می‌کنند: 🔹 (Society) در اصطلاح جامعه‌شناسی گروه(های) انسانی است مشروط بر این که، دارای تعامل انسانی پایدار باشند که از نظر سرزمینی، حاکمیت یا انتظارات فرهنگی با هم وجه اشتراک دارند. 🔹 کیست؟ کسی که حقوق فردی و جمعی خود را می‌شناسد و از آن‌ها دفاع می‌کند. قانون را می‌شناسد و به آن عمل می‌کند. و از طریق آن مطالبه دارد. 🔹 کیست؟ ● کسی که در مسائل و مشکلات جامعه مشارکت فعال داشته باشد. ● از حوادث و مشکلات جامعه آگاهی داشته باشد. ● نگران و دل مشغول رفاه و آسایش دیگران باشد. ● رفتاری مبتنی بر اصول اخلاقی دارد. ● این قابلیت را دارد که از عقاید و ایده‌های جامعه انتقاد کند. ● تصمیمات آگاهانه می‌گیرد. ● اطلاعات خود را در مورد حکومت و دولت افزایش می‌دهد. ● دارای حس وطن پرستی و میهن پرستی است. ● اگر مسئولیت خاصی بر دوشش قرار بگیرد آن را می پذیرد. ● از جامعه جهانی و معضلات و مسائل آن آگاهی کافی دارد. ● به تکثر و تنوع در جامعه احترام می‌گذارد و آن را می پذیرد. 🔹 (ethnicity) گروهی از انسان‌هاست که اعضای آن دارای ویژگی‌های نیایی و اصل و نسبی یکسان هستند. هم‌چنین گروه‌های قومی اغلب دارای مشترکات فرهنگی، زبانی، رفتاری و مذهبی هستند که ممکن است به نسل‌های قبل تر برگردد یا بر اساس عوامل دیگری به‌وجود آمده‌باشد؛ بنابراین یک گروه قومی می‌تواند که یک جامعه فرهنگی باشند. 🔹 ملت‌ها و ملیت: مفاهیم و درارتباط تنگاتنگ با مفاهیم گروه قومی و قومیت هستند، اما در جوامع سیاسی بار معنایی متفاوتی را القا می‌کند. مردمی که از یک قوم هستند و قومیت مشابه دارند ممکن است درکشورهای مختلف زندگی کنند و بنابراین ملیت متفاوت داشته باشند. کلمه nation از کلمه لاتین nasci به معنای متولد شدن اقتباس شده‌است. سیستم دولتی هر کشور ملیت آن کشور را مشخص می‌کنند و اغلب کشورها دارای ملیت خاص خود هستند. اما همه جوامع هم همگون و یکنواخت نیستند. برخی از جوامع از چند ملیت مختلف تشکیل شده‌اند. 🔹 نژادی: در قرن نوزدهم شاهد رشد تفکر سیاسی قومی بودیم و نژاد و ملی‌گرایی اولین بار توسط یوهان گوتفرید فون هردر آلمانی (Johann Gottfried von Herder) به یکدیگر گره خوردند. تمرکز جوامع بر روابط قومی و حذف زمینه تاریخ از مفهوم قومیت باعث شد که طرفداران امپرالیسم و ملی‌گرایی به توجیه عقاید خود بپردازند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
19.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📦 بخش‌هایی از سخنان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در دیدار با رهبر انقلاب (۱)
هدایت شده از mesaghمیثاق
14.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📦 بخش‌هایی از سخنان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در دیدار با رهبر انقلاب (۲)
هدایت شده از mesaghمیثاق
17.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بازتولید افکار محمدامین رسولزاده پیرامون صفویه: خصومت پان‌ترکیسم با تشیّع، صفویّه و ایران 🖌چرا پان ترکیسم ضد شیعه است؟ روایت نصیب نصیب زاده و محمدامین رسول زاده از تشییع و صفویه: یکی از دلایل نصیب زاده در رد صفویان، محتوای خطبه تاریخی شاه اسماعیل در مسجد جمعه تبریز است. یعنی هنگامی که او تبار خود را به جمشید و کیانیان می رساند. وی معتقد است، تشییع موجب قوام هویت ایرانی در آذربایجان شده است و از این رو باید با آن دشمنی کرد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
واکنش آمریکا به عملیات اردن مرگ ۳ سرباز و جراحت حداقل ۲۵ سرباز «بالاترین تلفات آمریکا طی یک حمله در خاورمیانه طی یک دهه گذشته» است. مقام‌های آمریکا، تا پیش از این رخداد، عملیات‌های مقاومت را جدی نگرفته و گمان داشتند که با گذشت زمان، کاهش خواهد یافت. در حالی که این عملیات‌ها به هدف پایان جنگ غزه و… مرکز: نویسنده: لینک منبع اصلی: https://www.csis.org/analysis/what-will-united-states-do-after-drone-strike-jordan
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌دیکته‌خوانی صهیونیستی بهائی مولوی عبدالحمید(بخش دوم) این شخص پس از تحریک مردم در اغتشاشات و بیان سخنان کذب و افتراآمیز در مورد نظام اسلامی، که موجب سلب امنیت و جان و مال مردم شد، به تطهیر بهائیت نجس پرداخته و برخلاف سیره عملی خویش در مورد حضور بانوان محجبه در مسجد، با ژستی روشنفکرانه و برخلاف مسلمات و ضروریات دینی زنان بدحجاب در مسجد سلفی می‌گیرد. جناب عبدالحمید اگر اطلاعات کافی هم نداری ، عاقلانه‌ترین راه این است که مدتی در خلوت خویش بدون هرگونه تاثیرپذیری از اغیار تاملی کند تا شاید راهی برای بازگشت داشته باشد.  جناب عبدالحمید بزرگ‌ترین دشمنان‌ انقلاب و نظام اسلامی به زانو درآمده و به عجز خویش در برابر آن ذلیلانه اقرار می‌کنند.  فاعتبروا یا اولوالالباب
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌دیکته‌خوانی صهیونیستی بهائی مولوی عبدالحمید(بخش اول) دفاع همزمان عبدالحمید از صهیونیسم و بهائیسم از رازهای پشت پرده خبر می‌دهد. تاریخ‌کاوی صهیونیسم و بهائیسم نشان می‌دهد که هر دو از اندیشه امپریالیسم و استعمار به‌ منظور سرکوب مسلمانان و از بین بردن فرهنگ اسلام برآمده‌اند. عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه می‌گوید: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند». این سخنان غیرمنطقی و خلاف واقعیت‌های عینی و زنده را باید در راستای گزافه‌گویی‌های چند ماه اخیر او دانست. تحلیل مواضع و سخنان او نشان می‌دهدکه ریشه آنها صرفا نبود اطلاعات تاریخی، فقهی و علمی نیست. چرا که کم نبودند و نیستند کسانی که به دلایل متعدد برخلاف مقبولات و مسلمات علمی و ذهنی خود برحق و حقانیت تاخته‌اند. هر چند که شبهه علمی در مورد وی مزید بر علت است.  
هدایت شده از mesaghمیثاق
10.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞سخنرانی وینستون چرچیل پس از پیروزی بر آلمان هیتلری + زیرنویس اختصاصی 🎥5سال پیش به شما قول خون، زحمت، اشک و عرق دادم. پاسخ خستگی ناپذیر شما ما را به پیروزی علیه آلمان رساند. اینک فتح ژاپن یک تعهد بزرگ است که دست در دست متحدان آمریکاییمان به آن دست خواهیم یافت. 🎥کار بزرگی پیشِ‌رو داریم. جهان پیرامون ما به کلی خرد شده که باید کمک کنیم تا بازسازی شود. تجارت و صنعت ما در زمان صلح باید به وضع پیشین بازگردد. اشتغال پایدار برای همه باید تضمین شود. با همان قدرت که جنگ را پیش بردیم خواهیم کوشید تا همه در برابر فقر، بیکاری، بیماری و سالمندی امنیت داشته باشند. 🎥چه شرم‌آور و احمقانه است که در این هنگامۀ پیروزی، با نزاع‌های تلخ بر بار مشکلات کنونی بیفزائیم؛ کاری که اینک چپ‌ها میکنند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
تهران در میان دوگانه بازدارندگی و کنترل متحدان جنگ منطقه ای امروز که در حال گسترش است، به نفع تهران نیست. چرا که متحدان جمهوری اسلامی در عراق، لبنان و یمن، در مقابل اسرائیل و ایالات متحده قرار گرفته اند. جمهوری اسلامی از ترور سید رضی موسوی ( ژنرال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) که مسئول روابط بین سوریه و ایران بود، در… مرکز: نویسنده: لینک منبع اصلی؛ https://arabcenterdc.org/resource/iran-between-managing-allies-and-modulating-its-deterrence/
هدایت شده از mesaghمیثاق
51.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تماشا کنید: این یگان مهم موشکی، تاج ارتش چین است
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚨 درباره کتاب "برخیز و اول تو بکش" (تاریخ مخفی ترورهای هدفمند اسرائیل) 🔻 روایتی به قلم رونن برگمن روزنامه‌نگار یهودی درباره که باید آن را یکی از قطعات پازل عملیات روانی سرویس‌های اطلاعاتی علیه دشمنانش دانست. این کتاب که "در ظاهر" رویکردی افشاگرانه نسبت به عملکرد نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل در 60 سال ترور‌های موساد دارد؛ با نمایش تصویری مخوف و وحشتناک از نیروهای موساد به مخاطبان اینگونه القا می‌کند که اسرائیل کوچک‌ترین تردیدی در حذف دشمنان خود ندارد و به‌راحتی آدم می‌کشد. 🔹روی دیگر روایت بی‌پرده ترورهای صورت گرفته از سوی موساد در این اثر، ارائه تصویری حق به جانب برای است. رژیمی که براساس روایت این کتاب، همه ترورهایش را صرفاً برای دفاع از خود انجام داده است. عنوان کتاب هم ناظر به یکی از آیه‌های «تلمود» است با این‌مضمون که اگر کسی قصد کشتن‌ات را داشت، تو برخیز و اول او را بکش! 🔹آموس یالدین، یکی از افسران سابق اطلاعاتی اسرائیل و رئیس فعلی مرکز مشاوره امنیت ملی Mind Israel در مصاحبه با نشریه پولتیکو از آغاز یک کمپین جهانی ترور علیه رهبران ، درست مشابه وقایع پس از المپیک مونیخ 1972 خبر داد. پیش از این نیز "ناداو آرگمان" رئیس پیشین سازمان اطلاعات داخلی رژیم اسرائیل (شین بت) در یک مصاحبه ویدئویی به اینکه در عملیات حماس 10 عضو سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل کشته و 15 عضو دیگر زخمی شده‌اند اشاره کرده و از ترورهای اسرائیل در سراسر جهان در واکنش به این عملیات خبر داده بود. 🔷 کتاب Rise and Kill First (برخیز و اول تو بکش) تحت حمایت به تاریخچه ترورهای دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و توجیه آن‌ها پرداخته است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻مقایسۀ نظرات آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله مصباح دربارۀ منطق حکمرانی(۱): دو روایت مشابه از سه الگوی متفاوت مهدی جمشیدی در این یادداشت، عصاره و جوهرۀ آراء آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله مصباح‌یزدی را دربارۀ سه الگوی متفاوت حکمرانی بیان می‌کنیم و نشان می‌دهیم که روایت‌های آنها از این الگو، «مشابه» و «هم‌افزا» هستند و «شکاف» و «تضاد»ی در میان نیست. ۱. الگوی یکه‌سالاری؛ منطق استبدادِ ساخت سیاسی هر دو متفکّر بر این باور هستند که در این الگو، مردم هیچ منزلتی ندارند و تنها حاکم یا حاکمان هستند که تدبیر امور جامعه را در دست دارند؛ بدون آن‌که مردم دخالت و حضوری در حاکمیّت داشته باشند. این الگو، مردم را فاقد هر گونه «حقّ» می‌داند و بر تکلیف آنها اصرار می‌ورزد و از آنها «اطاعت مطلق» می‌طلبد و اگر هم گاهی از مردم سخن به میان می‌آید، برای حفظ ظاهر هست و حقیقتی ندارد. حکمرانی در این الگو، «متمرکز» و «نقطه‌ای» است و قدرت در ساخت آن، توزیع نشده است. ما در این زمینۀ یک تجربۀ تاریخیِ طولانی داریم؛ چنانچه آخرین نمونۀ آن، تجربۀ سلطنت پهلوی بود که در آن، مردم حتّی در «حاشیۀ سیاست» نیز قرار نداشتند و نظر و اندیشۀ آنها ارزش و اعتباری نداشت. از سوی دیگر، حاکم خود را با هیچ امر بیرونی‌ای تطبیق نمی‌دهد، بلکه «خواست شخصی» و «ارادۀ دلبخواهانۀ» او، منشأ حاکمیّت و تدبیر جامعه است. در مقام نقد این الگو، چند اشکال از جانب این دو متفکّر مطرح شده است. نخست این‌که بر اساس هیچ دلیل معتبری نمی‌توان اثبات کرد که حاکمیّت بر مردم از آنِ یک «شاه مستبد» باشد، بلکه «سلطنت» از اساس و به‌طور مطلق، غلط و نامشروع است و نظام سلطنتی جز در خودکامگی و استبداد، ریشه‌ ندارد. سنّت‌های قومی و ملّی یا وراثت یا زور و غلبه نمی‌توانند مشروعیّت بیافرینند و حقّ حاکمیّت بر مردم را از آنِ کسی نکنند. دیگر این‌که در الگوی یکه‌سالاری، مردم هیچ‌گاه «رشد اجتماعی» نمی‌یابند؛ چون مجال «انتخاب آزادنه» به آنها داده نمی‌شود. مردم، همواره موضوع منفعل و بی‌‌اراده برای حاکمیّت هستند که همچون ضعیفان و حقیران باید برای آنها تصمیم گرفت و توقع مشارکت و اندیشه‌ورزی از آنها نداشت. چنین جامعۀ تحقیرشده و فرودست نگاه‌داشته‌شده‌ای، به آمرانگیِ حاکمیّت عادت کرده است و انتقاد و اعتراض و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در آن معنا ندارد. ۲. الگوی مردم‌سالاری سکولار؛ منطق نفسانیّتِ ساخت اجتماعی هر دو متفکّر معتقد هستند که غرب متجدّد، مدّعی سرسخت این الگو است و آن را جهان‌شمول و عام می‌شمرد و بر اساس آن دربارۀ جوامع دیگر قضاوت می‌کند. در منطق تجدّد، استبداد نفی شد و اقتداگرایی ملامت شد و مردم‌سالاری به‌عنوان ارزش مطلق و نهایی مطرح گردید، امّا از آن سو، «دین از حاکمیّت» کنار گذاشته شد و مردم‌سالاری به‌طور ذاتی و جوهری، ناسازگار با حضور دین در عرصۀ حکمرانی انگاشته شد. ازاین‌رو، «سکولاریسم» یک اصل بدیهی و پیش‌فرض قطعی در تمام دولت‌های تجدّدی است. به‌بیان‌دیگر، «مردم‌سالاری» با «دین» جمع نمی‌شود و چنانچه حکومت بخواهد بر دین تکیه کند و ارزش‌های دینی را در جامعه تحقّق ببخشد، دیگری بهره‌ای از مردم‌سالاری نخواهد داشت. بدین‌جهت، حکومت‌ها باید یکی از این دو گزینۀ ناسازگار را انتخاب کنند. انتخاب عالَم تجدّد، مردم‌سالاریِ سکولار بوده است؛ چنان‌که تمام ساحت‌های تمدّن غربی بر سکولاریسم تکیه دارد. بر این الگو، نقدهای مهمی از سوی این دو متفکّر وارد شده است. یکی این‌که «حقّ الهی» را در حاکمیّت نادیده انگاشته است و به این واسطه، «ارادۀ تشریعیِ الهی» را زیر پا گذاشته شد. دین اسلام به سبب جامعیّتش، دربارۀ حکومت و سیاست نیز تجویز و تدبیر دارد و این‌گونه نیست که را به خود وانهاده باشد و احکامش منحصر به رابطۀ انسان با خدا باشد. این در حالی است که الگوی مردم‌سالاریِ سکولار، برداشت «اقلّی» و «تنگ‌دامنه» از دین دارد. دیگر این‌که در اثر «رهاشدگیِ ارزشیِ» مردم و اهتمام‌نداشتن حاکمیّت به «هدایت معنوی» و «تربیت اخلاقیِ» مردم، انتخاب‌های آنها نیز برخاسته از نفسانیّت جمعی هستند و طاغوت را بازتولید می‌کنند. البتّه مردم‌سالاری در این الگو، چندان بر واقعیّت اجتماعی تکیه ندارد؛ چراکه نظام سرمایه‌داری که بر تمدّن غربی حاکم است، ذهنیّت جمعی را در اختیار خود دارد و مجال نمی‌دهد که کسی فارغ از القاها و تحمیل‌های آن اندیشه و انتخاب کند. ازاین‌رو، نوعی مردم‌سالاریِ نمایشی و صوری در غرب برقرار است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ادامه دارد...