eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
آخرین اخبار از درگیریهای و ، ۱۷ مهر ۹۹ + نقشه میدانی به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس اطلاعات منابع میدانی طی ۴۸ ساعت گذشته جبهات قره باغ شاهد پیشرویهای زمینی خاصی نبوده و بیشتر درگیریها بصورت توپخانه ای و تبادل آتش پراکنده پیگیری شد. – بر اساس آخرین اطلاعاتی که ارمنستان از جبهه جبرائیل منتشر کرده است، نیروهای ارمنستان، نیروهای آذری را از روستای جبرائیل عقب رانده اند و برای اثبات این ماجرا یک ویدیو از هدف قرار دادن نیروهای آذربایجانی در شرق جبرائیل منتشر کرده اند. با این وجود ویدیوی منتشر شده از بالای یک بلندی در غرب روستای جبرائیل تصویربرداری شده است. این بدان معناست که یا نیروهای آذربایجانی هنوز در این روستا حضور دارند و یا بصورت کلی روستای جبرائیل خالی از سکنه و خط تماس طرفین است. در طرف دیگر، آذربایجان تاکنون سند قابل اتکایی از کنترل روستای جبرائیل منتشر نکرده است و تصاویر منتشر شده از جبرائیل گنگ و مربوط به دو روز پیش و قبل از ادعای ارمنستان مبنی بر بازپسگیری جبرائیل است. – رسانه آذربایجان تصاویری از مناطق هورادیز (کندی) منتشر کرده است. برخی از رسانه های آذری عنوان کرده اند که روستای هورادیز(کندی) به دست نیروهای آذربایجان آزاد شده است. این در حالی است که این روستا و مناطق اطراف آن در عملیات های پیشین نیروهای آذربایجان به کنترل نیروهای آذربایجانی درآمده است. در حال حاضر روستای هورادیز(کندی) در عمق جنوبی مناطق تحت کنترل نیروهای آذری قرار دارد؛ بنابراین اخبار حمله نیروهای ارمنستان به این روستا و تصرف آن و بازپسگیری مجدد آن توسط آذربایجان صحت ندارد. همچنین ذکر این نکته قابل توجه است که طی روزهای اخیر و در جریان انتشار تصاویر مناطق تازه کنترل شده به دست نیروهای آذربایجانی، وزارت دفاع این کشور در چندین نوبت اقدام به انتشار تصاویر تکراری در لابلای برخی ویدیوها و یا انتشار برخی تصاویر با تاخیر زمانی دو روزه کرده است. البته این به معنای تلاش آذربایجان برای جاسازی پیشرویهای خیالی نیست بلکه این مورد میتواند یک اشتباه رسانه ای غیرحرفه ای باشد که نظیر آن در برخی رسانه های رسمی کشورهای دیگر نیز به وفور دیده میشود. بنابراین انتشار هر ویدیویی به معنای پیشروی جدید محسوب نمی شود. – وضعیت نظامی در سایر جبهات جنوبی قره باغ بدون تغییر باقی مانده است و پیشروی خاصی در ۴۸ ساعت گذشته از طرفین گزارش نشده است. – در جبهه شمال شرقی قره باغ در مارتاکرت(آق دره)، پس از پیشروی نیروهای آذری به سمت این منطقه و انتشار اخبار منابع محلی مبنی بر محاصره و یا شبهه محاصره ی مارتاکرت بدست نیروهای آذربایجانی، به ناگاه اخبار درگیریها در این منطقه فروکش کرد و تاکنون اخبار موثقی از وضعیت نهایی این جبهه مخابره نشده است. به نظر میرسد نیروهای آذربایجانی تاکنون موفق نشده اند این روستای مهم در شمال شرق قره باغ را به کنترل خود در بیاورند در غیر اینصورت اخبار آن به سرعت پخش میشد. همچنین وزارت دفاع آذربایجان تصاویری از حملات توپخانه ای سنگین (با MLRS) بروی مواضع ارمنستانی منتشر کرده است. این تصاویر مربوط به بخشی از شرق مارتاکرت است. این موضوع نشان میدهد هنوز نیروهای آذری موفق نشده اند به صورت موثر به سمت مارتاکرت پیشروی کنند و مقاومت نیروهای ارمنستانی در این منطقه شدید است. – توپخانه ارمنستان مناطق ترتر، بردا، آقچابدی، گورانبوی و گنجه را مورد هدف قرار دادند. آذربایجان اعلام کرد که ارمنستان برای هدف قرار دادن بردا از موشک های توچکا استفاده کرده است؛ علی اف نیز عنوان کرد که استفاده از موشک های بالستیک برای هدف قرار دادن روستاها و شهرها یک جنایت جنگی است. توپخانه آذربایجان نیز بعضی از مناطق در داخل استپاناکرت(خانکندی) و شوشا(شوشی) را مورد هدف قرار داد. گفته میشود بر اثر آتش توپخانه آذربایجان، به مسجد ایرانی گوهر آقا در شوشا آسیب وارد شده است. منابع ارمنی عنوان کرده اند که این حمله توسط موشک اسرائیلی لورا انجام شده است. اگر این ادعا درست باشد، صحبت های علی اف در خصوص استفاده نادرست! از موشک های بالستیک زیر سوال میرود. – انهدام یک پهپاد ارمنستان در آغستفا توسط پدافند هوایی آذربایجان. – وزارت دفاع ارمنستان لیست جدید تلفات نیروهای ارمنستانی در جبهه های نبرد علیه آذربایجان را منتشر کرد. در این لیست به اسامی ۳۰ نفر اشاره شده است که ۱۰ نفر آنان بین ۱۸ تا ۲۰ سال سن دارند. – تصاویر ماهواره ای جدیدی از فرودگاه گنجه منتشر شده است که نشان میدهد در تاریخ ۳ اکتبر(۱۲ مهر) حداقل دو فروند جنگنده اف-۱۶ در کنار یک هواپیمای باری CN-235 در این فرودگاه حضور دارند. با توجه به این تصاویر نقش و کمک جنگنده های ترکیه به ارتش آذربایجان در عملیات های هوایی علیه نیروهای ارمنستانی بیش از پیش ثابت میشود. https://eitaa.com/mesagh
3daghighe.apk
7.25M
💢اپلیکیشن سه دقیقه در قیامت منتشر شد. شامل: ♦️آخرین نسخه ویرایش شده کتاب سه دقیقه در قیامت ♦️صوت جلسات شرح و بررسی دو کتاب آنسوی مرگ و سه دقیقه در قیامت حجت‌الاسلام مصطفی امینی خواه 📎 لینک دانلود از مایکت: https://myket.ir/app/com.threedaghighe.book https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مختصات جغرافیایی منطقه بمباران شده در مارتاکرت: https://www.google.com/maps/@40.2183163,46.8318386,658m/data=!3m1!1e3?hl=en وزارت دفاع تصاویری از حملات توپخانه ای سنگین (با MLRS) بروی مواضع منتشر کرده است. این تصاویر مربوط به بخشی از شرق مارتاکرت است. این موضوع نشان میدهد هنوز نیروهای آذری موفق نشده اند به صورت موثر به سمت مارتاکرت پیشروی کنند و مقاومت نیروهای ارمنستانی در این منطقه شدید است. https://eitaa.com/mesagh
اف-۱۶ های ترکیه در فرودگاه گنجه در ۳ اکتبر تصاویر ماهواره ای جدیدی از فرودگاه گنجه منتشر شده است که نشان میدهد در تاریخ ۳ اکتبر(۱۲ مهر) حداقل دو فروند جنگنده اف-۱۶ در کنار یک هواپیمای باری CN-235 در این فرودگاه حضور دارند. با توجه به این تصاویر نقش و کمک جنگنده های ترکیه به ارتش آذربایجان در عملیات های هوایی علیه نیروهای ارمنستانی بیش از پیش ثابت میشود. https://eitaa.com/mesagh
آخرین اخبار از درگیریهای و ، ۱۷ مهر ۹۹ + نقشه میدانی به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس اطلاعات منابع میدانی طی ۴۸ ساعت گذشته جبهات قره باغ شاهد پیشرویهای زمینی خاصی نبوده و بیشتر درگیریها بصورت توپخانه ای و تبادل آتش پراکنده پیگیری شد. https://eitaa.com/mesagh
زاویه تصاویر منتشر شده توسط رسانه در بر اساس آخرین اطلاعاتی که ارمنستان از جبهه جبرائیل منتشر کرده است، نیروهای ارمنستان، نیروهای آذری را از روستای جبرائیل عقب رانده اند و برای اثبات این ماجرا یک ویدیو از هدف قرار دادن نیروهای آذربایجانی در شرق جبرائیل منتشر کرده اند. با این وجود ویدیوی منتشر شده از بالای یک بلندی در غرب روستای جبرائیل تصویربرداری شده است. این بدان معناست که یا نیروهای آذربایجانی هنوز در این روستا حضور دارند و یا بصورت کلی روستای جبرائیل خالی از سکنه و خط تماس طرفین است. در طرف دیگر، تاکنون سند قابل اتکایی از کنترل روستای جبرائیل منتشر نکرده است و تصاویر منتشر شده از جبرائیل گنگ و مربوط به دو روز پیش و قبل از ادعای ارمنستان مبنی بر بازپسگیری جبرائیل است. https://eitaa.com/mesagh
تیغ و تحریف! روایتی از متون/مبانی دینی و نسبت آن با از نظام اسلامی ⭕️یادداشت دوم: داوود ؛ تئوری پردازی برای یا تریدپراکنی در مبانی؟! نقد سخنرانی 5شهریور۹۹ 💥اختصاصی/ مصطفی معمار [صفحه1 از 3] 🔹هر ساله فرا رسیدن ماه محرم فرصتی است برای بازخوانی واقعه تاریخی عاشورا از زوایای مختلف و ارائه تحلیل‌های گوناگون با رویکردهای مختلف که در عین اینکه فرصت‌ است اما طبیعتا ممکن است برخی آسیب‌ها را در پی داشته باشد. دقت نظر اندیشمندان اسلامی و اصحاب دین، فرصت بسیار مناسبی را جهت آشکار شدن زوایای پنهان پدیده عاشورا فراهم می‌کند اما در عین حال باید مراقب بود تا در میان تکثرات تحلیلی، جایگزین و سخنان فنی و عالمانه نشوند و اصالت و ارزشهای حسینی در معرض آفات قرار نگیرد و فرهنگ عاشورا کما هو حقه حفظ و صیانت شود. 🔻این نوشتار کوتاه در صدد است تا با همین رویکرد و انگیزه به تحلیل سخنرانی جناب آقای فیرحی در عاشورای امسال بپردازد. 🔹دکتر داوود فیرحی، در پنجم شهریور امسال در پویش "هرخانه یک حسینیه" که توسط بیژن عبدالکریمی بصورت مجازی برگزار شد، به تحلیل اتفاقات صدر اسلام پرداخت. 🔹سخنرانی آقای فیرحی برپایه چند قیاس مرکب استوار است و او کلام خود را با تقسیم‌بندی حکومت‌ها شروع می کنند که: یا مشروع‌اند و یا نا مشروع و آنها که مشروع هستند یا مشروع باقی می‌مانند و یانامشروع می شوند و دراکثر جوامع و تمدن‌ها همین حالت اخیر رخ می دهد و از این تقسیم بندی نتیجه می گیرد که مشروع بودن جوامع ابدی نیست. ▫️او در ادامه این نتیجه را حد وسط استدلال قرار می‌دهد و با جمله ای منسوب به ارسطو، جزم‌اندیشانه بیان می کند: هرجامعه ای را بسازی خراب می شود و روزی مشروعیتش را از دست میدهد حتی اگر این جامعه بدست بهترین فرد روی زمین بنا شده باشد. سپس این کبرای کلی را بر حکومت صدر اسلام اینطور تطبیق می دهد: در حکومت صدر اسلام بلافاصله بعد از پیامبر ص انحراف و استبداد در جامعه ایجاد شده و شیب این ظلم و خود کامگی به تدریج بیشتر شده و در سال شصت هجری به اوج خود می رسد. در گام بعدی ایشان سوال می پرسد که در چه شرایطی وظایف شهروندان در اطاعت از دولت پایان می یابد؟ در جواب این پرسش، پاسخی به قول خودشان «کانتی» می‌دهد که: حکومت مستبد و شهروند پرخاشگر دو طرف افراط‌گونه است که دولت متعادل در بین این دو طرف در نقطه تعادل منطقی وجود دارد به این صورت که وقتی دولت نرمال به تدریج به سمت استبداد پیش می‌رود از یک جایی به بعد مردم توان تحمل در مقابل ظلم را از دست داده و شروع به قیام می‌کنند و در بین مردم عده‌ای که جزء جامعه نخبگانی هستند زودتر متوجه این ظلم شده و میدان‌دار می‌شوند و دیگران را به دنبال خود می‌کشند و سیدالشهدا هم نمونه یکی از همین جامعه نخبگانی بود. 🔹 و ارزیابی: 1- از کبرای قضیه اول شروع می کنیم : آیا هر حکومتی محکوم به فنا است؟ آیا هر حکومتی به تدریج به ظلم و استبداد روی می‌آورد؟ کلیت این قضیه را چطور ثابت می‌کنید ؟ به صرف این‌که در غالب موارد این اتفاق می‌افتد چطور به کل حکومت‌ها تعمیم میدهید؟ ( ایشان ابتدا در تقسیم حکومت به مشروع و نامشروع می‌گوید در اکثر تمدن‌ها مشروعیت زائل می شود اما بعدا آن را بصورت کلی بیان می کند.) اگر این کبرای کلی را قبول دارید چرا از ابتدای حکومت اسلامی یعنی از سال یکم هجری شروع نمی‌کنید ؟ چرا می گویید بلافاصله بعد از پیامبر استبداد شروع شد . حضرت رسول‌الله صلّی الله علیه و آله 10 سال حکومت کرد آیا در این مدت دچار استبداد و انحراف شد یا خیر؟ جناب دکتر فیرحی باید مشخص کنند که آیا فرقی بین حکومت معصوم و غیر معصوم وجود دارد یا خیر؟ اگر به نظر ایشان فرقی وجود ندارد پس چرا استبداد را بعد از پیامبر جاری می داند و نه از اول حکومت؟ اما اگر فرق می گذارد پس چرا حکومت امیر المومنین را در زمره حاکمان دیگر متهم به ظلم و انحراف و استبداد می داند؟ جالب این جاست که ایشان شیب استبداد را بعد از پیامبر به تدریج صعودی می داند و هیچ فرقی بین حکومت عادلانه علوی و دیگر خلفا قائل نیست و چندین‌بار تکرار و تاکید می کند که بلافاصله بعد از پیامبر این انحراف شروع شد و به تدریج افزایش پیدا کرد. مگر در حکومت سراسر عدل علوی چه ظلمی از جانب حکومت بر مردم شده بود که ایشان به طور ضمنی حکومت آن حضرت را معاذالله ظالمانه می‌خواند؟ حکومتی که حاکم آن در رده فقیرترین مردم زندگی می کند طوری‌که خود حضرت می فرماید: "سوگند به خدا بر این جبّه خود چندان پینه دوختم تا اینکه از دوزنده آن شرمنده شدم و گوینده‏ای به من گفت: آیا آن را از خود دور نمی‏کنی؟"(نهج البلاغه- خطبه 160) https://eitaa.com/mesagh ادامه👇
تیغ و تحریف! روایتی از متون/مبانی دینی و نسبت آن با از نظام اسلامی 💥اختصاصی 📛یادداشت دوم؛ داوود ؛ تئوری پردازی برای یا تریدپراکنی در مبانی ⭕️این سلسله یادداشت ها به نقد و ارزیابی برخی سخنرانی های مذهبی در محرم امسال می پردازد که در آنها به نحوی عجیب با نوعی تولید جدید و جهت دار مواجهیم که در مواردی در چارچوب از و تئوری پردازی برای توصیه یا توجیه اقدامات و احیانا براندازانه، قابل تحلیل است. 🔻از یک سو جریان برائتی با تمسک به ادبیات اسلام رحمانی، تلاش می کند به توجیه براندازی در سیره نبوی بپردازد و از دیگر سو، شاخه حوزوی ، که روزگاری و را به نهضت عاشورا نسبت داده بود، تلاش می کند تئوری را در جهت تطهیر آشوبگران، از متون دینی وام بگیرد! ◽️پیشینه سیاسی و فکری سخنرانها و مضمون سخنان، نشان می دهد که مواجهه سیاسی این طیف با نظام، وارد دورانی جدید شده است و طبعا هر نوع کنش گری متقابل عالمانه با آنان نیز بدون درک عمیق و دقیق این اتفاق جدید، ممکن نیست! ▪️تولید ادبیات سیاسی با پس زمینه مذهبی، خطرناک ترین نوع مواجهه با جمهوری اسلامی است که زمینه ساز تضعیف است. ⭕️تحریریه روزنه با ردیابی تحرکات تبلیغی طیفی از عناصر زاویه دار(با لحاظ شدت و ضعف در مخالفت یا نقد نظام)، مجموعه نقدهایی را به قلم برخی فضلای حوزوی تقدیم خوانندگان خواهد کرد. https://eitaa.com/mesagh
ارشاد معنوی مردم، جز با دینی شدن امور اجتماعی و سیاسی، امکان ندارد/ خطر رسوخ اندیشه جدایی دین از سیاست در حوزه حسین کاظم زاده دانش آموخته سطوح عالی حوزه/ روحانی جهادی/ عضو ارشد خانه طلاب جوان واکنش حوزویان به مصاحبه جنجالی آقای /27 🔹بنده هنوز باور ندارم چه طور کسی می تواند عمری را در کلمات الهی و معصومین غور کند و دست آخر این طور دین را بفهمد که اسلام را با سیاست و اقتصاد و ... چه کار؟ نوه مرجع عالم تشیع باشی و این گونه اسلام را بفهمی عجیب است! 🔹همیشه وقتی فرازهای منشور روحانیت حضرت امام را می خواندم که داد ایشان از رسوخ اندیشه بلند بود، مشتاق بودم این افراد را از نزدیک ببینم که چه طور بعد از این همه جنگ و مبارزه و خونریزی ای که در طول تاریخ رقم خورده؛ این بزرگواران، این چنین دامن دین را از قدرت و سیاست مبرا می دانند!! 🔹خوب اگر بنا بود دعوت دین صرفا به معنویت و آخرت باشد چرا طاغوت های زمانه شان با آنها درگیر شدند؟ چرا سرنوشت ائمه معصومین ما به شهادت انجامید؟ اگر بنا نبود امام صادق طراحی برای به دست گرفتن کند، چرا منصور، خلیفه وقت با وجود هزینه سنگین از بین بردن امام، ایشان را به شهادت می رساند؟ 🔹و آیا اصلاح دین و معنویت و آخرت مردم، جز از راه اداره دنیای مردم است؟ اگر صحنه اجتماعی زندگی مردم به دست دین مدیریت نشود، کدام آخرتی برای آنها آباد خواهد شد؟ 🔹مگر می شود اقتصاد و سیاست و تعلیم و تربیت و فرهنگ ما دینی نباشد و بعد مدعی هدایت و معنویت باشیم؟! و مگر اندیشه ولایت و امامت در منظومه فکری اسلامی غیر از سرپرستی امور اجتماعی است؟! مگر می توان جامعه عقب مانده و ذلیل و وابسته داشت و بعد هم معنویت داشت؟! 🔹بیش از چهل سال است که حتی دشمنان انقلاب ما متوجه شده اند که معنویت انقلابی، یک دعوت جدید جهانی است که از حلقوم یک عارف کامل خارج شده است که دین و دنیا را از هم جدا نمی بیند و اساس درگیری دنیای استکبار با ما بر سر همین یک حرف است. 🔹حوزه علمیه که حیات و نشاط خود را مدیون انقلاب و نهضت امام خمینی است، باید رزق جاری اش تامل و امتداد اندیشه های این عارف مبارز باشد و الا جز صورتی از حوزه و دین باقی نخواهد ماند. ⭕️پی نوشت: مطالعه منشور روحانیت حضرت امام و کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و کتاب انسان ۲۵۰ ساله رهبر انقلاب را برادرانه توصیه می کنم. https://eitaa.com/mesagh
🔶حاشیه بر رفتار نامتعارف آقای ▫️متاسفانه روحانی در مواجهه با (که ای کاش بدون حضور خبرنگاران انجام می شد!)، و را از حد گذراند و در یک جلسه رسمی، رئیس مجلس را (با زبان کنایی ابلغ از تصریح)، خطاب کرد و باب بین را باز کرد. ▪️ او پیش از این نیز ناسزاهای فراوانی نثار منتقدان و مخالفان سیاسی خود کرده بود که از شمارش گذشته است! ▪️ مایه تاسف است که وی به عنوان یک ، با این سنخ اقدامات و ادبیات ، بیش از پیش در فروکاهی و اقدام می کند و جا دارد این رویکرد خلاف شأن او از سوی حوزویان (خاصه بزرگان حوزه) مورد نقد علنی قرار گیرد تا این رویه ناصواب بیش از این امتداد نیابد! ▪️روحانی در این سالها علاوه بر ادبیات ناپسند در مواجهه با طیف های مختلف، با حرکت بر مدار و گرایش افراطی به ، و امضای ، مسئول مستقیم وضعیت غیرقابل قبول فعلی است. و از این جهت، کارنامه سیاسی او موجب بدبینی عمومی به روحانیت شده است. به نظر می رسد وقت آن رسیده که به صورت علنی و گسترده فریاد زده شود تا شاید مردم عزیز و نجیب ایران، اقدامات و افکار و مواضع وی را به پای علمای متعهد و فضلای مهذب و روحانیان مردم دوست و زاهد، نگذارند. https://eitaa.com/mesagh
🔹سخنان متشابه و آقای در : ▫️اصرار علما بر زیارت اربعین بدین معناست که موفقیت یک جامعه و پیروزی، در پرتو مکتب امام حسین(ع) است و اگر جامعه ای از این مکتب دور بماند حتماً دچار نیرنگ، فریب و و جائرانی خواهد بود که با لباس دین و ، خلافت رسول الله و خلیفه الهی و حکومت اسلامی به جان مردم خواهند افتاد و آنان را از اهداف و آرمان هایشان دور خواهند کرد. ▫️حکومتی که جریان خبیث بنی امیه ایجاد کرده بودند در کسوت ظاهری حکومت اسلامی و در قالب خلافت اسلامی بود و این اقدام بسیار مشکل بود که امام حسین(ع) به مردم این معنا را تفهیم کند که اگر احیاناً   _اسلام برپا شود و بخواهد بر ضد آرمان ها، سنن و ارزش های اسلامی قیام کند، بایستی با آن ستیز کرد و زیرا عنوان اسلامی و خلافت اسلامی موجب تیرگی و تباهی می شود و جامعه را به خطا می برد. 🔶حاشیه روزنه این سخنان جناب آقای را چگونه باید تفسیر کرد؟ آیا با انتشار این سنخ مطالب و تیترهای جهت دار، به دنبال تولید یک نوع ادبیات سیاسی جدید با استفاده ظرفیت قیام عاشورا ست؟! ◾️سلسه یادداشت های روزنه با موضوع فضا را برای پاسخ به این پرسشها روشن می کند. https://eitaa.com/mesagh
داوود فیرحی؛ تئوری پردازی برای یا تریدپراکنی در مبانی؟! [صفحه 3 از 3] 🔹 قیام سیدالشهدا علیه السلام قیامی است که اهداف والایی را همچون اصلاح امت بر اساس اسلام ناب محمدی، محو بدعت ها و تشکیل حکومت اسلامی برای اجرای دستورات خداوند و در نهایت رشد و تعالی انسان‌ها دنبال می کند و محدود کردن این حرکت عظیم در حد امنیت و رفاه و آب و نان(با وجود اهمیتی که هرکدام از این عناصر دارند)، بزرگترین تحریف تاریخ و خیانت به سید الشهداست و باید گفت تنزل هضت های اسلامی و نادیده گرفتن ابعاد گسترده آن در ادامه همان طرز تفکری است که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به مردم وعده آب و برق مجانی می داد و جواب این‌ها هم همان جواب امام امت ره است که فرمود:" ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می خواهیم مرفه بشود زندگی معنوی سمارا می خناهیم مرفه بشود، شما به معنویات احتیاج دارید...... دلخوش به این مقدار نباشید معنویات شما را روحیات شما را عظمت می دهیم شما را به مقام انسانیت می رسانیم" 3- امثال این گفتار، شبهه را در ذهن مخاطب تداعی می کند که سخنران می خواهد با این نوع نگاه به قیام عاشورا یک قانون استخراج کند تا اگر در هر زمانی کسی احساس کرد نان و آبش در خطر افتاد یا قصور و تقصیری در دستگاه حاکمیت دید به راحتی این قانون را تطبییق دهد و اغتشاش و اعتراض را ،که آقای فیرحی حق مقاومتش می خواند، وظیفه اجتماعی و دینی خود بداند. و طرفه این‌که آقای فیرحی بعد از این‌که اغتشاش و اعتراض را وظیفه می‌خواند در دعای پایانی از خداوند می‌خواهد که او را در انجام وظایف دینی یاری کند. 🔹کلام آقای فیرحی مبنی بر این‌که: «هیچ حکومتی مشروعیتش دائمی نیست ، و بالاخره یک روزی منحرف شده و از مشروعیت ساقط می شود»، علاوه بر اطلاقی که دارد، این گمان را در اندیشه مخاطب القا می کنندکه کلام گفته شده ناظر به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است. خوب است جناب آقای فیرحی در این باره روشنگری کند و اگر منظوری غیر از این دارد با آوردن قرائن و استثنائات این شبهه را از ذهن مخاطب پاک کند و الا اگر جمهوری اسلامی را نامشروع می‌داند لاپوشانی و لفافه‌گویی را کنار بگذارد و مقصود خود را شجاعانه بیان کند و به وظیفه دینی‌اش عمل کند. 🔹در کلام آقای فیرحی حاشیه های پررنگ ‌تر از متن وجود دارد که مخاطب را به شک می اندازد و شائبه تعریض به جمهوری اسلامی را قوت می‌بخشد. به طور مثال وی به انقلاب سوسیالیستی شوروی اشاره می‌کند و می‌گوید: «می‌گویند وقتی که انقلاب کمونیستی در شوروی رخ داد خیلی‌ها سعی می‌کردند که آموزش ایدئولوژیک به بقیه بدهند. مثلا در کشورهای دیگر درس کمونیسم بگذارند. اما لنین که باهوش بود حرف دیگری زد گفت مترو مسکو رو چنان درست کنید، ساختمان‌ها و خیابان‌هایش را چنان طراحی کنید که هر کس آمد مسکو، بگوید کمونیسم این است. یعنی دیگر دنبال ایدئولوژی و چیز دیگری نباشد» آیا این کلام تعریض آشکاری به مسئله صدور انقلاب نیست؟ 🔹همچین در تفسیر کلام حضرت (قد رکز بین اثنتین) خطابش را عوض کرده می‌‌گوید:" به این می گویند اختیار جبری. دست و بال آدم را ببندید و بگویید که یا این حرف را بگو یا آن را و هر دوتایش هم به نفع حکومت هست." 🔹جناب آقای فیرحی با وجود اینکه در صدد بررسی قیام و نهضت امام حسین ع و الگوگیری از آن است و با اینکه نمونه‌هایی از اسکندر گرفته تا گاندی و انقلاب‌هایی از چین گرفته تا شوروی مثال می زند اما هیچ یادی از دم‌دستی ترین و جلوی چشم ترین نهضت معاصر یعنی نهضت امام خمینی ره و انقلاب اسلامی نمی‌کند. 🔹خلاصه اینکه این کلام شاعرانه آقای دکتر پُر است از واژه‌های دو پهلو که خوب است خودشان مراد از می و ساقی و ساغر را بیان کنند تا راه برای سوء استفاده خناسان و براندازان صریح و یا منافق بسته شود و جمهوری اسلامی و انقلاب حسینی امام و امت، بیش از این مورد هجمه بیگانگان خارجی و نفوذی‌های داخلی قرار نگیرد. https://eitaa.com/mesagh
نجوای غریبانه محقق اصفهانی به مناسبت بار غم فرود آمد در زمین ماریه باز یا که کاروان حجاز هرچه غصّه بود آمد دلخراش و سینه گداز در حریم محرم راز بود شور رستاخیز یا نوای غم زدگان حلقۀ ستم زدگان هر دلی ز غم لبریز، داد راز و نیاز با شه غریب نواز نوگلی چو غنچه شکفت، نغمه زد چو بلبل زار زار همچو مرغ هزار با پدر به زاری گفت کآمده به سوز و گداز پروریدۀ تو به ناز خارِ پای ما بنگر، خواریِ اسیران بین حال دستگیران بین چون کبوتر بی پر غرقه خون ز پنجه باز نیمه جان ز رنج دراز بانوان دل بریان، در کمند اهل ستم زیر بند اهل ستم روی اشتر عریان، نه عماری و نه جهاز صبح و شام، در تک و تاز کودکان خونین دل همچو گوی سرگشته یا چو بخت برگشته دشمنان سنگین دل هریک از نشیب و فراز همچو تیر خورده گراز شامِ ماتم ما بود صبحِ عیدِ مردمِ شام آه از آن گروه لئام مرکز تماشا بود بانوان میر حجاز با نقاره و دف و ساز از یزید و آن محفل، دل لبالب از خون است دیده رود جیحون است ما غمین و او خوشدل، او به تخت زر به فراز ما چو سیم در دمِ گاز کعبه را شکست افتاد زآنچه رفت برسر تو ز آنچه دیده گوهر تو دست بت پرست افتاد قبلۀ دعا و نماز « مفتقِر»، بسوز و بساز https://eitaa.com/mesagh
فوت ؛ آزمون بزرگ و ! 🔹بعد از ماه ها انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون فوت ، ساعاتی قبل خبر درگذشت وی رسما تایید شد. بگذریم که حرف و حدیث هایی پیرامون زمان فوت این خواننده، وجود دارد و برخی با تکیه بر قرائنی، معتقدند او مدتی قبل از دنیا رفته و اعلان خبر در روز اربعین، کاملا مدیریت شده است.(والله العالم) 🔹طبعا در روزهای آتی، برجامیان تبلیغات گسترده ای حول این واقعه انجام می دهند و چنانکه از قبل نیز در محافل خصوصی شان مطرح بوده، در تدارک قرینیت سازی آن با برخی وقایع تلخ دیگر(؟) هستند تا با اردوکشی خیابانی و رسانه ای، پایگاه اجتماعی و سیاسی شان را به بکشند. 🔹در این شرایط، پرهیز از هر نوع دامن زدن به فضا، به این کمک خواهد کرد و بعید نیست همچون موارد پیشین، برخی تعابیر و اظهارنظرهای غیردقیق افراد نزدیک به جبهه انقلاب را مستمسک مظلوم نمایی و تحریک عواطف مردم قرار دهند. 🔹پرهیز از کردن موضوع به انحاء مختلف، شاید مناسب ترین راهبرد در مواجهه با این حادثه باشد. 🔹اما از طراحی های پیچیده عملیات روانی برجامیان که بگذریم، این ماجرا برای این جماعت و دشوار است؛ آنان در روزهای آتی میزان قانون مداری و درستی ادعای صیانت از سلامت مردم را عملا نشان خواهند داد. 🔹متدینین و انقلابی ها قبلا امتحان پس داده اند؛ هم در محدودیت برگزاری مراسم عزاداری محرم و هم در ، آنان نشان دادند که به رغم پیوندهای عمیق با این مراسمات، می توانند برای مراعات سلامت عمومی، از آن بگذرند. حالا باید ببینیم این جماعت مدعی نق زن و طلبکار، برای اجرای سناریوی سیاسی خود چگونه عمل خواهند کرد. البته دنباله های سیاسی آنان در قم قبلا در این امور امتحان پس داده اند؛ از یک سو رسما اعلان کردند مراسم ندارند، همزمان اردوکشی کردند و فردایش در تیتر روزنامه ها، به جمعیت افتخار کردند! 🔹محل تدفین شجریان هم از قبل مورد بحث بود و احتمالا یکی از چالش هاست؛ اجمالا برخی به دفن در تهران و برخی به انتقال جنازه به خراسان تمایل دارند که هر کدامش ملاحظاتی دارد. 🔹مواجهه حوزویان با این اتفاق، در تکمیل پازل های روابط سیاسی، بسیار حائز اهمیت است و در روزهای آینده نکات مهمی در این جهت مشاهده خواهیم کرد. خداوند همه ما را رحمت کند و عاقبت به خیر گرداند. https://eitaa.com/mesagh
پاسخ به اظهارات اخیر آقای ! و پاسخ به شبهات در نگاه یک / آیا پیامبر(ص) فقط است یا متکفل تمام شوون اجتماعی؟! 💥اختصاصی/پست ویژه 🔹 شهید سیدمصطفی خمینی در زمره فقیهان مبارز معاصر است که به حق می توان او را از اسوه های نام برد؛ به رغم تلاش های قابل تقدیر در یادکرد ایشان، همچنان منزلت علمی، معنوی و سیاسی آن فقیه مجاهد، مغفول مانده است. بعد از طرح برخی مباحث مناقشه برانگیز پیرامون جایگاه رسالت و فروکاهی نقش نبی اکرم(ص) به مرشد معنوی، بازخوانی بخشی از اندیشه عالمان مبارز، بسیار بایسته است. 🔹علامه شهید وظیفه الهی پیامبر(ص) را منحصر هدایت معنوی(امور اخروی) نمی‌داند بلکه با تمسک به برخی روایات معتقد است آن حضرت همزمان به امور مادی و معنوی اهتمام داشته‌اند و در هیچ کدام از امور دنیوی و اخروی، به صورت یکجانبه ممحض نبوده است. 🔹در مباحث ایشان، به سه گانه در باب《انحصار اسلام به امور أُخروی》پاسخ داده شده است. 🔻شبهه نخست اینکه انسان و غریزه‌های او، برای اصلاح امور آن‌ها کافی است و با در نظر گرفتن مدنی الطبع بودن انسان، نیاز به پیامبر برای تصدی امور سیاسی ندارد. شهید این شبهه را سست و واهی دانسته، و بخاطر وضوح این مطلب، بر این باور است که محال است یک مسلمان برنامه اسلام را در امور اخروی و معنوی منحصر بداند و محال است فرد مسلمانی پیامبران الهی را تنها طبیب جان و عهده‌دار امور معنوی بداند و و حکام عهده‌دار اداره امور دنیوی و نظم در جامعه باشند! ایشان می‌پذیرند که گرایش ذاتی و طبیعی انسان به امور دنیوی و مادی موجب تذکر و نیاز به تنبه بیشتر در امور معنوی و آخرت است اما این مطلب را ملازم با این معنا نمی‌دانند که خاتم پیامبران(ص) قابلیت رهبری جامعه بشری در امور دنیوی را نداشته و یا اینکه به این کار نبوده‌اند. 🔻دومین شبهه اینکه فلسفه تشکیل حکومت توسط پیامبر(ص) و غرض از رهبری ایشان گسترش و معرفی اسلام در عصر نزول وحی، و رساندن پیام الهی به جامعه بشری تا روز قیامت بوده، تا با رحلت پیامبر(ص)، دین از جامعه رخت بر نبندد. و اگر اسلام با نظر موافق حکمرانان، در سرزمینهای مختلف نشر می‌یافت، چه بسا پیامبر(ص) در عرصه تأسیس حکومت و امر رهبری وارد نمی‌شدند. 🔹شهید سیدمصطفی خمینی این شبهه را با این بیان بی‌وجه می‌داند که اسلام در بردارنده قوانینی فراگیر، برای عرصه‌های گوناگون حیات بشری (اعم از فردی و اجتماعی) است و به تمام موضوعات خرد و کلان زندگی بشری التفات داشته است. این قوانین عهده‌دار سعادت بشر در همه شئون و ابعاد انسانی هستند. 🔻 سومین شبهه در مورد انحصار دین در امور معنوی و أُخروی است که کلمه دین فقط شامل آنچه که انسان را منحصراً متوجه آخرت نماید، می‌شود. ایشان در پاسخ به این شبهه معتقد است که این معنا یک تبادر ابتدائی بوده و دین یک حقیقت بلندمرتبه‌ای است که عهده‌دار تمام جهات سعادت زندگی بشر در امور جزئی، کلی، دنیوی و أُخروی و دربردارنده همه مسائل روحی، مادی، فردی و اجتماعی است. 🔹در ادامه بخشی از متن مباحث ایشان در پاسخ به شبهات مذکور خواهد آمد: [خاتم] الأنبياء و الرسل إذا كانت وظيفته الإلهية، غير محصورة بسور الشريعة و الهداية إلى دار الآخرة، و كان يجمع بين [الروحية و المادّية] و لا يكون حسب بعض الأخبار متمحّضاً في أمر الآخرة و لا في أمر الدنيا، كبعض الأسلاف من الرسل و الأنبياء (عليهم السّلام)، بل هو الحدّ الوسط و الميزان المقتصد .... 🔻 أنّ الزعامة و تشكيل الحكومة كان لبسط الإسلام و تعريفه إلى المجتمع في ذلك اليوم، و إصغاء الآخرين إلى يوم‌ القيامة؛ حتّى لا يزول بزوال النبي (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم)، فهو (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) قد تكفّل بهذه الأُمور السياسية لحفظ الديانة من الاندراس، و لو كان الإسلام يمشي في البلاد بموافقة ملوك الأمصار، لما كان (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) ينظّم الحكومة و يُشكّل الزعامة و السلطنة، فإنّ هذا التوهّم باطل غير سديد جدّاً؛ لما نجد في القوانين الإسلامية ما يفي بسعادة البشر في جميع شؤونه و في كافّة أُموره؛ ضرورة أنّ الإسلام له قوانين في شتّىٰ المراحل و المنازل، و في مختلف الجهات المرتبطة. 🔻و ليس كلمة الدين كما يتبادر منه بدواً ما كان يوجّه البشر إلى الآخرة محضاً، بل الدين هي السياسة العظمى الكافلة لجميع أنحاء السعادات الجزئية و الكلّية، الدنيوية و الأُخروية، و لذلك نجد أنّ الإسلام جامع شتات المسائل الروحية و المادّية و الفردية و الاجتماعية؛ ، فإنّ عن الأحكام الفردية و الروحية، بل هي قواصر حتّى في أُمور دنياهم، و التفصيل يطلب من مواقف أُخر.(ولايةالفقیه، صص 5 - 3) https://eitaa.com/mesagh
! روایتی از یک پرده نشین و پرمدعا [ص ۲ از ۲] ۶- ماجرا از این تاسف‌بارتر هم هست! زیرا آقای زالی شاید ناخواسته با ذکر دلیل دوم خود، اعتراف دیگری در مورد نحوه تعامل دولت با بحران کرونا ارائه داده است. او گفت حضور قالیباف در آستانه برگزاری جلسه سران قوا این فرصت را میدهد که این جلسه برای رفع مشکلات بهداشت و درمان در حوزه کرونا مؤثر باشد! خوشبینانه (البته به نفع دولتی‌ها)، این خواهد بود که منظور او، همکاری کردن قالیباف به عنوان رئیس مجلس جدید، با دولت باشد! اما این بی معناست! زیرا دولت، صاحب اکثریت قاطع در این جلسه است و می‌تواند هر تصمیمی را که بخواهد تصویب کند حتی اگر تمامی اعضای غیر دولتی این جلسه(از مجلس و قوه قضائیه) با آن مخالف باشند!! ستاد کرونا اگر نیازمند کمک است قاعدتاً باید آن را از نهاد بالادستی خود یعنی دولت طلب کند تا آنها اگر نیازمند تصویب اعتباراتی فراتر از اختیارت دولت باشد، در جلسه سران قوا مطرح کنند و با توجه به غلبه جمعیتی که دارد آن را بگیرد! سخن آقای زالی بی معناست مگر آنکه آنها به هر دلیلی از این کار بازمانده اند! قرینه بسیار مهم در این زمینه، گلایه صریح نمکی به عنوان وزیر بهداشت و رئیس ستاد مقابله با کروناست که گفته بود از اعتبارات تصویب شده با اجازه رهبر معظم انقلاب، صرفا بخش کوچکی داده شده و همین باعث شده تا این نهاد، شرمنده معوقات کادر درمانی خود باشد!! و اینجا فاجعه دوم مدیریتی دولت یعنی بی اعتنایی به ستاد کرونا در رفع احتیاجات آنها کاملا علنی می‌شود! مدیری که اصلا امکان ارتباط‌گیری زیردستانِ ارشدش با خود را هم نمی‌دهد (همچنانکه افشاگری‌های اخیر ضرغامی چنین چیزی را تایید می‌کند) یا آنکه اگر هم و چیزی مطرح شده باشد ، اعتنا نمی‌کند. در چنین شرایطی، زالی چشم امیدش به جای مافوق مربوطه اش یعنی رئیس دولت، به رئیس قوه دیگری است که حتی به لحاظ جمعیتی و در معیت قوه دیگر هم نمی‌تواند کار خاصی صورت دهد! شاید امیدواری او به این است که قالیباف و رئیسی، با فشار و احیانا زبان‌ِ تلخ، در حین جلسه و شاید بعداً در برابر رسانه‌ها، او را مجبور به کاری بکند که باید انجام دهد!! همه ما تا پیش از این، میزان کندی و فشلی دولت فعلی به خصوص رئیس جمهور و از آن طرف چابکی و فعالیتهای میدانی و غیر میدانی قالیباف و رئیسی را دیده بودیم! اما انصافا این دیگر نوبر بود!! این به صورت روشن نشان می‌دهد ریشه به وجود آمدن یا عمیق شدن مشکلات کنونی ما، شخص رئیس‌جمهور، جریان و تفکری است که او را احاطه کرده و بالا برده‌اند! مدیریتِ جان‌دوست، ترسو، ناکارآمد، حرّاف، دردسر‌ساز، پر هزینه، پر خسارت، کم و حتی بی‌فائده دولت، همچنانکه در همه زمینه‌ ها بحران آفرید، در کرونا نیز همان است! احال او امروز، گستاخی و بی‌ادبی را به اوج رساند و در جلسه هیات دولت گفت: «خدا به ما عقل داده» و «باید تابع دستورات ستاد کرونا باشیم» وبا این جملات به شدت به قالیباف حمله کرد!! گویا آقای رئیس جمهور، نمی‌داند که آقای زالی کیست و اینکه او در تایید و تشویق کار قالیباف چه گفته است؟! همچنین آیا آقای رئیس‌جمهور پروتکل‌هایی بهداشتی، مخصوص خود دارد و این پروتکل‌ها به شدت با آنچه برای مردمان عادی برقرار است، تفاوت دارند؟! پس تکلیف هزاران نفر از کادر درمان که با انتهای ساعت کاری خود به منازل و در واقع جامعه باز می‌گردند چه می‌شود؟! نکند بایستی آنها را با اسید ضدعفونی کرد یا آنکه مردم عادی اهمیتی ندارند؟! ثانیا مگر او در جلسات ستاد کرونا یعنی کسانی که اتفاقا در این گونه محل‌ها بوده‌اند، جلساتی نداشته است؟! نکند ویروس کرونا از طریق قالیباف، جهش یافته‌تر، مسری‌تر و خطرناک تر می‌شود؟! این چه لاطائلاتی است که سر هم بندی می‌کنند؟! ما میدانیم پروتکل‌های بهداشتی در مورد مسئولین ارشد باید سخت‌گیرانه‌تر از حالت عادی باید اما مگر قالیباف کاری غیر از آنچه مسئول میدانی شهر تهران آن را تحسین و تایید نمود انجام داد؟! مشخصا، رئیس‌جمهور بسیار است زیرا شخصیت او نزد کادر درمان و حتی مردم، به شدت تحقیر شده اما این تقصیر قالیباف نبوده و نیست و مشکلات امروز او ریشه در خودبرتربینی و دوری گزینی از مردم، و انزوای ناشی از شکست دارد! https://eitaa.com/mesagh
داوود فیرحی؛ تئوری پردازی برای یا تریدپراکنی در مبانی؟! [صفحه 2 از 3] 🔹حضرت امیر(ع) در وصف بیزاری خود از ظلم و ستم می‏فرماید: "سوگند به خدا اگر تمام شب را بر روی خارهای سعدان به سر ببرم و یا با غل و زنجیر به این سو و آن سو کشیده شوم، خوش‏تر دارم تا خدا و پیامبرش را در روز قیامت، در حالی ملاقات کنم که به بعضی از بندگان ستم، و چیزی از اموال عمومی را غصب کرده باشم."(نهج البلاغه- خطبه 224) 🔹 اگر بخواهیم خوشبینانه فکر کنیم باید بگوییم ایشان یا در بیان دقت نداشته و یا مطالعات تاریخی کافی در این زمینه نداشته است. اما آیا می‌توان یک سخنرانی را تا این حد غیردقیق خواند؟ و یا یک فرد معمم را تا این حد بیگانه از مسلمات تاریخ اسلام دانست؟ 🔹در هر صورت مشکل به اینجا ختم نمی شود. او برمبنای همین اشتباه گام بعدی را برداشته وادعا می‌کند که شهادت امام حسین علیه‌السلام بهتر از پیروزی ایشان بود با این استدلال که: «بعضی مواقع بعضی شکست ها اسطوره های جاودانه درست می کند یعنی اگر فرض کنید اباعبدالله الحسین ع موفق می‌شد در کوفه قدرت را بدست می گرفت ، مگر از پدرش قدرتمند تر بود» فلذا همان گونه که خلافت امیر المومنین دوام نیاورد حکومت امام حسین ع هم بر فرض پیروزی محکوم به شکست بود. 🔹از آقای فیرحی باید پرسید که چرا حکومت امام حسین ع هم در صورت پیروزی دوام نمی آورد؟ آیا دچار استبداد می شد؟ با این وجود بعید نیست پا را فراتر گذاشته و گفته شود حتی حکومت ولی عصر عج و دیگر ائمه هم که وعده صریح خداوند است(قصص-5) دیری نخواهد پایید. چون طبق قانونی که ایشان وحی منزل تلقی می کند همه حکومت ها ناگزیر مشروعیت خود را از دست می دهند. 🔹ای کاش ایشان به جای فیلسوفان غربی، معارف اهل بیت(ع) و قرآن را به عنوان سرچشمه‌های اعتقادی خود قرار دهند تا هنگام جمع کردن این قواعد بافته بشر با گزاره‌های دینی دچار التقاط و تناقض‌های آشکار نشوند. ناگفته پیداست وقتی می‌گوییم هر حکومتی تا ابد مشروع نیست بطوریکه حتی شامل حکومت معصوم هم می شود در جواب این سوال که: علت زوال مشروعیت حکومت معصوم چیست؟ یا باید بگوییم امام ع در حکومت داری دچار استبداد می شود و سبب زوال مشروعیتش می شود یا معتقد شویم بدون اینکه ظلم کند مشروعیتش زائل میشود و جناب دکتر خود بهتر می دانند که هر دو طرف این معادله از نظر عقلانی و اعتقادات شیعی واضح البطلان است. به نظر میرسد ریشه اشتباه چنین تحلیلاتی این است که امثال آقای فیرحی مشروعیت را تقدس زدایی کرده و معنای آن را به صرف مقبولیت عمومی تنزل می‌دهند. مقبولیتی که حاصل عدالت حاکم است در حالیکه اگر چه عدالت حاکم بعنوان جزءالعله نقش بسیارمهم و غیرقابل انکاری را ایفا می‌کند و اساسا یکی از اهداف اجتماعی-سیاسی اسلام تحقق عدالت کامل در جامعه است اما در هر صورت علل دیگری مثل آگاهی، حریت، تقوا و... نیز در شکل گیری مشروعیت دینی مدخلیت دارد و جزء اخیر علت تامه هم همان نصب مستقیم و خاص یا تأیید غیرمستقیم و عامّ شارع مقدس است. 2- ایشان در ظاهر تحلیلی از قیام سیدالشهداء ارائه می دهند اما در باطن درصدد تشکیل یک کبرای کلی هستند تا مخاطب سر بزنگاه آن را تطبیق دهد. متاسفانه ایشان برای اینکه این قاعده کلی را طبق خواسته خود ترسیم کند در تحریفی آشکار جایگاه حضرت امام حسین علیه‌السلام را تنزلی فاحش می‌دهد و شخصیت و انقلاب سید الشهدا را به گونه‌ای معرفی می‌کند که شخصیت والا و معصوم ایشان در کنار سایر شخصیت‌ها همچون گاندی قرار می‌گیرد بدیهی است تنزل حرکت عظیم سیدالشهداء در حد یک قیام عرفی یکی از بزرگترین ظلم‌های ممکن به این واقعه بزرگ است. علاوه بر موارد فوق؛ آقای فیرحی قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام را یک اعتراض به استبداد حاکمان عنوان می‌کند اما سؤال اینجاست که این حق اعتراض چطور برای اباعبدالله ع ثابت شد؟ به صرف مردن معاویه چه اتفاقی افتاد که این حق ایجاد شد؟ یزید بن معاویه هنوز بر تخت ننشسته بود و استبدادی علیه مردم به کار نبرده بود پس چرا حضرت امام حسین علیه‌السلام از ابتدا زیر بار بیعت با یزید نمی‌رود؟ این سوال در نگاه علوم مادی که از دریچه اندیشه سکولاری و از زاویه دید فیلسوفان غربی به عاشورا می نگرد جواب نخواهد داشت چون کانت و امثالهم اساسا جایگاهی برای مشروعیت دینی قائل نیستند و ناچارند چنین پدیده های فرامادی را از نگاه دموکراسی و جامعه شناسی غربی پاسخ دهند. اما از نگاه عقیده حقه شیعه مشروعیت دینی برای حاکم اسلامی لازم است چراکه امام و زمامدار جامعه اسلامی خلیفه رسول الله است. و به همین دلیل پدر بزرگوارش زیر بار بیعت سقیفه نمی رفت و اگر رفت بیعت اجباری و اکراهی بود و مادر مظلومه‌اش نیز فدایی همین تفکر شد. قیام سید الشهداء فراتر از آب ونان است و حتی فراتر از مقابله‌ای عادی و عرفی با استبداد رای حاکم. https://eitaa.com/mesagh ادامه🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💤💤سلبریتیسم مذهبی 👈ببینید در جامعه ی مسلمان و مومن چگونه عوام زدگی و مزاج گویی جای معارف اسلامی را گرفته است! 🚫🌍در زمانی که چشم جهانی نگران من و توست و قرار است این انقلاب و این جامعه، الگوی بشر بشوند، چگونه یک خطیب، ذهن و دل جوانان ما را به بازی گرفته است و اوج عبودیت را در سگ بودن برای ذوات مقدس معصومین می داند. 🔒🔒🔒یعنی یک معمم به جای معرفت افزایی، همان کاری که یک مداح غیر متعهد و البته ماهر انجام می‌دهد را به صورت غیر ماهرانه و ضعیف انجام دهد! 👌🏻به گفته شهید مطهری روحانیت دو دسته اند کسانی که نقاط ضعف جامعه را برطرف می کنند و کسانی که از این نقاط ضعف و ناآگاهی ها سوء استفاده می کنند. ⚡⚡⚡ البته چقدر زیبا می شود فاصله سنجی کرد میان این منبر های سطحی و منابر نورانی امثال شهید مطهری و آیت الله خامنه ای و شهید بهشتی و علامه مصباح و... در دوران نهضت! https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌توجه 🔴 تجمع عده ای معلوم الحال در شرایط سیاه کرونایی مقابل بیمارستان جم تهران و سوت و کف زدن در شام اربعین حسینی و سر دادن شعارهای ساختار شکنانه به بهانه درگذشت شجریان! https://eitaa.com/mesagh
صلح میان عشایر مدتی است عشایر بعلبک و هرمل دوباره به سنت خونخواهی بازگشته‌اند و شخصی از خانواده دیگر را به خونخواهی مقتول خود می‌کشند. آنها هم دوباره در خونخواهی مقتول جدید، یکی از خاندان مقابل را می‌کشند. امام موسی صدر سالها تلاش کرد تا جلوی سنت ثار (خونخواهی و کشتن بی‌گناهی صرفا به جهت هم خانواده بودن با قاتل) را گرفت. امروز هم فرزندان امام موسی صدر در حزب‌الله و حرکت امل ریش سفیدان و بزرگان دو عشیره را جمع کرده و بین آنها صلح برقرار کردند. https://eitaa.com/mesagh
روحانی لبنانی در اقدامی زیبا، به ملاقات بیماران کرونایی در بیمارستان سان جورج در منطقه حدت بیروت رفت و به آنها یک حرز و شاخه ای گل هدیه داد و با سخنانی زیبا دلگرمشان کرد و برای سلامتی شان دعا نمود. https://eitaa.com/mesagh
خلبان یمنی به اسراییل حمله کرد ستوان عمر غیلان الشرجبی از فرزندان شهر تعز در جنگ اکتوبر ۱۹۷۳ داوطلبانه با نیروی هوایی سوریه همراه شد. وی پالایشگاه حیفا را بمباران کرده و اسطوره نیروی هوایی اسراییل را درهم شکست. او در عملیاتی در تاریخ ۱۹۷۳/۱۰/۱۰ (۱۸ مهر ۱۳۵۲) پس از آنکه پایگاه‌های پشتیبانی ارتش صهیونیستی را بشدت بمباران کرد مورد هدف قرار گرفت. در همین حین دید یک فانتوم اسراییلی به هواپیمایی سوری حمله کرده که با کوبیدن هواپیمایش به فانتوم آن را نابود کرد. https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕌 اربعین حسینی و طلوع «خاورمیانه نوین» 1️⃣ تحولات جهان و منطقه، طلوع را نوید می‌دهد؛ خاورمیانه‌ای متفاوت با آنچه قدرت‌های بزرگ غربی ساختند. اگر مبداء خاورمیانهٔ ساختهٔ قدرت‌های غربی را کنفرانس ۱۹۲۱ قاهره بدانیم، سال دیگر (۲۰۲۱ میلادی) یک قرن از پیدایش آن می‌گذرد. 2️⃣ از مارس ۲۰۱۱ میلادی، جنگ داخلی آغاز شد؛ جنگی که قرار بود بار دیگر جغرافیای سیاسی منطقه را دگرگون کند بر بنیاد طرحی که به شهرت یافت. در سال‌های نخست دهه ۱۹۹۰ میلادی، در پیامد فروپاشی اتحاد شوروی و «بلوک شرق» در اروپای شرقی، کشور بزرگ و قدرتمند یوگسلاوی در منطقه بالکان در کوران جنگی خونین و یازده ساله به چند دولت کوچک و ضعیف تجزیه شد چون با پایان یافتن دوران ۴۵سالهٔ می‌توانست از نظر اقتصادی به قدرتمندترین کشور اروپایی بدل شود. اینک مقرر بود سه دولت قدرتمند خاورمیانه (سوریه، عراق و ایران) سرنوشتی مشابه یابند. 3️⃣ سپتامبر ۲۰۱۳ «نقطهٔ عطف» در شکست طرح بالکانیزاسیون خاورمیانه بود؛ زمانی که قدرت‌های بزرگ غربی نتوانستند طرح حمله نظامی مشترک به سوریه، و انجام عملیاتی همچون تهاجم به لیبی (۲۰۱۱)، را محقق کنند. در پیامد این شکست، هیولایی بنام ساخته شد که در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ موصل، سومین شهر بزرگ عراق، را به اشغال درآورد. پروژهٔ داعش نیز پس از ٣سال به شکست انجامید. در ژوئن ۲۰۱۷ موصل آزاد شد. 4️⃣ دومین «نقطهٔ عطف» در تولد «خاورمیانهٔ نوین» را باید حمله به تأسیسات نفتی سعودی (۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹) دانست؛ ماجرایی که چرخش توازن نیروها در منطقه را علیه جنگ‌طلبان متجاوز سعودی-اماراتی و به‌سود مبارزان یمنی نشان داد. 5️⃣ این تحولات بزرگ و تاریخ‌ساز، سرزمینی وسیع شامل ٣کشور و و را، به مساحت ۲میلیون و ۲۷۰هزار کیلومتر مربع و با جمعیتی قریب به ۱۴۰میلیون نفر، به منطقه‌ای «مشترک‌المنافع» بدل کرده است. در درون این منطقهٔ مشترک‌المنافع، با ویزایی شبیه به ویزای شینگن اتحادیه اروپا، می‌توان در مسیری ۲۲-۲۵ ساعته با اتومبیل و دو سه ساعته با هواپیما از تهران به بیروت و لاذقیه و سایر بنادر مدیترانه رفت و برعکس. این حوزهٔ مشترکی است که تعامل در آن دستاوردهای بزرگ تجاری- اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای ایران و ایرانیان دارد. 6️⃣ برخی تحرکات ضدایرانی (مانند آشوب‌های داخلی سال قبل در عراق)، از واپسین تلاش‌ها برای خرابکاری در راه بزرگی است که منطقه در آن گام نهاده است. راهپیمایی میلیونی زائرین در (۲۷ مهر ۱۳۹۸) طلیعهٔ پربرکت ظهور این «خاورمیانه نوین»، به‌رغم انواع ستیزها و کارشکنی‌ها، است. ✍️ استاد عبدالله شهبازی https://eitaa.com/mesagh