eitaa logo
مصباح
237 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.7هزار ویدیو
68 فایل
#مصباح، کانال سیاسی_اسلامی، با رویکرد انقلابی. تولید و تحلیل محتوا، جریان شناسی سیاسی، تحولات محور مقاومت، ترویج سبک زندگی اسلامی_ایرانی و... بانک جامع مقالات > وبلاگ سروش فرهنگ👇 http://soroushfarhang.blogfa.com ارتباط با مدیر مصباح @Reza177
مشاهده در ایتا
دانلود
پلیس اوتاوا پایتخت کانادا جوان ۱۹ساله ای بنام "دانیل هیود" را صرفا بخاطر متنی تهدید آمیز علیه پارلمان و چند سفارتخانه در توییتر بازداشت کرده و قراراست بزودی محاکمه شود.😳....در حالی که روزهای گذشته برخی از اغتشاشگران چند نفر رو با چاقو و قمه و اسلحه می کشند بعد کل دنیای غرب و سردمداران همین کشورها از این قاتل ها حمایت کرده و مدعی می شوند که بی گناه هستند.!!...این غربی ها چقدر نایس هستن!!! @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مصباح بررسی می کند؛ دکتر رضا زمانی شرحی مختصر بر کلامی گهربار از امیر کلام، عليه السلام آنجا که می فرماید ؛ اُوصيكُم بِتَقوَى اللّه ِ و نَظمِ أمرِكُم (شما را به تقواى الهى و نظم در كارتان سفارش مى كنم) نهج البلاغه، نامه ۴۷ ....آنچه از فحوای کلام نورانی امیر مومنین، امام المتقین و یعسوب الدین علی علیه السلام مستفاد است آنکه برای اداره امور، چه در حوزه فردی و زیست انفرادی، چه در حوزه جمعی و زیست اجتماعی و چه در حوزه حکمرانی نوین اسلامی باید به دو توان درونی و بیرونی مجهز شد؛ 👈۱. تقوای الهی 👈۲. نظم امر توان پرهیزکاری درونی است و ناظر غلاظ و شداد اندرونی است که در ساحت تربیت نفس و تمشیت هوس تدبیر میکند و عرصه «جهاد اکبر» است!.... ، توان بیرونی است و ناظر اساسی بروندادی برای تمشیت بهینه مدیریت خارج از خود است! و عرصه «جهاد کبیر» است!.... تقوا تاسیس ساختارهای درونی انسجام و اتحاد ارگانیکی اعضا و حواس است و نظم امر، تاسیس ساختارهای بیرونی انسجام و اتحاد ارگانیکی نهادها و سازمان های اجتماعی است!.... و اما برای ساخت جامعه اسلامی تراز و در راستای حکمرانی نوین اسلامی ، نیازمند ساختار سازی و روند سازی فردی و اجتماعی هستیم تا بتوانیم ساختارهای حکومت را تأسیس کنیم! آنچه امروز ، چالش بزرگ پیش روی جمهوری اسلامی است ، نبود ساختارهای متناسب با حکومت اسلامی تراز است که مواد اولیه آن ایجاد ملکه تقوا در درون است تا با مساعدت آن بتوان به نظم امر پرداخت! پرهیزکاری ناظر درونی و ساختار سازی ناظر بیرونی حکمرانی نوین اسلامی است! @mesbah_313_ir
...آنگاه هدایت شدم 👇 (قسمت ۷۸) @mesbah_313_ir
بسم الله الرحمن الرحیم ....علیرغم این انکارها و مخالفت ها، فضائل و مناقبش،جهان را فرا گرفته است. و در این باره امام شافعی می گوید: -در شگفتم از مردي که دشمنان،کینه توزانه، فضائلش را پنهان داشتند و دوستانش، از ترس آن را آشکار نکردند، با این حال، آنقدر فضیلت براي او ذکر شده که زمین و آسمان را پُر کرده است. اما در مورد ابوبکر، در کتابهاي دو گروه بسیار جستجو کردم، نیافتم در نوشته هاي اهل سنت و گروهی که او را برتر می دانند، فضیلت هائی به اندازه فضائل امام علی، گرچه فضیلت هائی که درباره ابوبکر در کتابهاي تاریخی نقل شده، یا به روایت دخترش عایشه است-که موضعش را نسبت به امام علی فهمیدیم و بی گمان بالاترین تلاش خود را براي یاري رساندن به پدرش می کرده هر چند با جعل روایتهاي دروغین باشد و یا به روایت عبدالله بن عمر است که او نیز از امام علی دوري می کرد و روزي که تمام مردم، اجماع بر بیعتش داشتند، باز هم او حاضر به بیعت با علی نشد، و او حدیث می کرد که برترین مردم پس از رسول خدا، ابوبکر است.سپس عمر و پس از او عثمان و بعد از اینها دیگر برتري وجود ندارد و همه مردم یکسان اند!! (صحیح بخاري-ج۲-ص۲۰۲) و با این حدیث، عبدالله بن عمر خواسته است امام علی را مانند مردم کوچه و بازار و یک فرد معمولی که هیچ فضیلت و برتري ندارد، قلمداد کند. عبدالله بن عمر کجا است با آن همه حقایقی که بزرگان و رهبران امت درباره علی بیان داشته اند و گفته اند که بتحقیق در حق هیچ کس روایتهائی با سندهاي درست، نیامده آنچنان که درباره علی آمده است؟ آیا عبدالله بن عمر، یک روایت هم در فضیلت علی نشنیده بود؟ آري! او به خدا قسم شنیده بود و خوب هم درك کرده بود ولی سیاست (که نمی دانی سیاست چیست؟) است که تمام حقایق را وارونه جلوه می دهد و بدعت هاي شگفت انگیز می سازد! و همچنین فضائل ابوبکر را هر یک از عمرو بن عاص، ابو هریره، عروه و عکرمه نقل می کنند و تاریخ نشان داده است که همه اینها از دشمنان حضرت علی بوده اند و با او جنگ و ستیز داشته اند، نه با سلاح که با دروغ پردازي و جعل احادیث در فضیلت دشمنان و مخالفینش، و حتی کسی را که با حضرت جنگیده و کارزار کرده بود، از شدت دشمنی و کینه نسبت به علی، او را تعریف کردند و ستایش نمودند. (فتح الباري فی شرح صحیح البخاري-ج۷-ص۸۳ ،تاریخ الخلفاي سیوطی-ص۱۹۹ ،الصواعق المحرقه ابن حجر-ص۱۲۵) و لیکن خداوند می فرماید: آنها نیرنگ می کنند، من نیز تدبیري کنم. پس کافران را مهلتی بده، اندکی مهلتی ده. (طارق _ آیات ۱۵، ۱۶،۱۷) و این به یقین معجزات باري تعالی است که پس از شش قرن از حکم ظالمان و جائران به او و اهل بیتش، این چنین فضائل و مناقبش، پدیدار گردد. و هرگز عباسیان کمتر از گذشتگانشان از امویان نبودند. در ظلم و کینه توزی و حسد و کشتار اهل بیت پیامبر. ابوفراس حمدانی در این میان گوید: «اي فرزندان عباس! هرگز فرزندان حرب (بنی امیه) بیش از شماها ستم بر آل بیت پیامبر روا نداشتند هر چند آن ستمها خیلی سهمگین و دردناك بود.شما چقدر خیانت آشکار در دین کردید و چقدر خونهاي پاك سلالۀ رسول خدا «ص» را ریختید و باز هم خود را پیروان او می پندارید در حالی که خون فرزندان پاك و مطهرش می چکد از چنگهایتان» . پس اگر با این حال، از لابلای آن تیرگی ها و ابرهاي تاریک، آن همه احادیث روشن بیفروزد، براي این است که خداوند می خواهد حجت خود را بر مردم کامل سازد و دیگر پس از این بهانه اي براي کسی نماند. و علیرغم اینکه ابوبکر نخستین خلیفه بود و آن همه نفوذ و قدرت داشت و هر چند حکومت بنی امیه رشوه هاي کلان براي کسانی قرار داده بود که در حق ابوبکر و عمر و عثمان، روایتها جعل کنند و علیرغم آن همه فضیلت هاي دروغین بیشمار که درباره ابوبکر ساختند که صفحات کتابها را تاریک و سیاه کرده است، با این حال، به اندازه یک صدم ناچیزي از فضیلت هاي امام علی هم نتوانست برسد. از آن گذشته، اگر شما احادیث روایت شده درباره ابوبکر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، می بینید که هرگز با آن همه کارهاي ضد و نقیضی که انجام داده نمی خواند و هیچ عقل و شرعی آنها را نمی پذیرد. و قبلاً توضیح این مطلب در تفسیر حدیث «وزن ایمان ابوبکر» گذشت. قطعا اگر پیامبر، این چنین ایمانی را براي ابوبکر می پذیرفت، اسامه بن زید را امیر و فرمانده او قرار نمی داد و در شهادت دادن به نفع او -همان گونه که درباره شهداي احد، شهادت داده امتناع نمی ورزید و به او نمی فرمود: «نمی دانم پس از من چه خواهی کرد» . تا آنجا که ابوبکر را به گریه واداشت. (موطا امام مالک-ج۱-ص۳۰۷ ،مغازي واقدي-ص۳۱۰) @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا بقیه الله (عج)❤ 🤲 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎بسم الله الرحمن الرحیم 💠 بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ ۚ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ 💠 بلکه ما حق را بر سر باطل می‌کوبیم تا آن را هلاک سازد؛ و این گونه، باطل محو و نابود می‌شود! امّا وای بر شما از توصیفی که (درباره خدا و هدف آفرینش) می‌کنید! (انبیاء/۱۸) @mesbah_313_ir
♥️ : 🍃 خدایا! پستی دنیا و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه‌گر ساز، تا فریب زرق و برق عالم خاکی، مرا از یاد تو دور نکند. @mesbah_313_ir
📡📡📡 🔴 تجمع اعتراضی! حوزویان و مردم تهران در محکومیت اقدام شنیع و مذبوحانه نشریه صهیونیستی فرانسوی در توهین به مقام شامخ مرجعیت و ولایت، مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع می‌کنند. ⏱ یکشنبه ۱۸ دی، ساعت ۱۵ الی ۱۶ تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو مقابل سفارت فرانسه. . مصباح : ....فحش تصویری و استفاده از ابتذال برای پیشبرد جنبش کذایی توسط دولت صهیونیستی فرانسه!!....امروزه واژه آزادی بیان، واژه مستهجنی است که بیشتر از همه ، هیات حاکمان فرانسه آن را به لجن کشانده است! ما این اقدام کثیف و هتاکانه دولت خبیث فرانسه را هیچ گاه فراموش نمی کنیم! @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ آغاز یک پروسه ....این هنوز از نتایج سحر است!.. سیلی اول به آمریکایی‌ها چگونه رقم خورد و چطور قرار است در حکم یک نقطه‌عطف باشد؟... ...اثرات و نتایج حمله به عین الاسد در آینده بیشتر مشخص خواهد شد!!🤔 @mesbah_313_ir
جان بولتون رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ می‌شود. 🔹مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید گفته قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شده تا اجازه ندهد دونالد ترامپ بار دیگر وارد کاخ سفید شود. تلخند مصباح : ....آمریکا به چه فلاکتی افتاده که یک خُل قراره جلو یک خُل دیگر رو بگیره!!😁....یعنی واقعا اینا آدم هایی بهتر از این خل و چل های معلوم الحال ندارن؟!!!. آمریکاست یا خلستان؟!!!.هیچی دیگه!!...🤔 @mesbah_313_ir
گزارش صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ مصباح : شاخصه های اقتصادی در دوره دولت سیزدهم بهتر و مناسب تر شده است اما گرانی اجناس و بخصوص افزایش قیمت ارز هم دیده می شود. این موضوع ریشه در تروریسم اقتصادی غرب علیه ایران و افزایش خلق نقدینگی دارد! ساختارهای غلط ملی و بین المللی ، اقتصاد ایران را گروگان گرفته است! @mesbah_313_ir
29.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بمناسبت طرح استعماری کشف در دیماه ۱۳۱۴ شمسی. «میراث عثمانی برای زنان ایرانی» تبیین تاریخ کشف حجاب رضاشاهی توسط و نقل روایت مادرشان درباره مشقت‌های آن دوران ✅چه اتفاقی رضا شاه را به کشف حجاب ترغیب کرد؟! 🔰 حاوی عکس‌ها و فیلم‌های مستند و واقعی دوران رضاشاه @mesbah_313_ir
تصویر برگزیده !....تمام افراد حاضر در تصویر شهید شده اند!....نردبان شهادت، نماد نردبان پیشرفت، سلامت و امنیت است! @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 یا صاحب الزمان 🌺 سلام بر تو هنگامی که استغفار می فرستی... 🌺 ✅ ما را ببخش امام زمان (عج) که گناه را ما می کنیم و استغفار را شما می فرستی ✅ ما را ببخش آقا جان که گاه به گاه یاد شما می کنیم ✅ ما را ببخش ای امام خوبی ها که گاهی فراموش می کنیم باید برای شما هم کار کنیم... ❤️ از شما ممنونیم با عفو و رحمت با ما برخورد می کنید و بدی های ما را به رخ ما نمی کشید. دلمان به این حرف سید بن طاوس خوش است که با گوش های خودش شنید که شما به خدا فرمودید: "خدایا؛ شیعیان ما را از شعاع نور ما خلق کرده‌ای، آنها گناهان زیادی با اتکاء بر محبت به ما و ولایت ما کرده‌اند، اگر گناهان آنها گناهی است که در ارتباط با توست از آنها بگذر که ما را راضی کرده‌ای و آنچه از گناهان آنها که در ارتباط با خودشان است، خودت بین آنها را اصلاح کن و آنها را از آتش جهنم نجات بده و آنان را با دشمنان ما در خشم و غضب خود جمع نفرما. بحارالانوار، ج 53، ص 302 🌺 درود بی پایان خدای متعال بر تو و پدران پاک تو 🌺 🤲 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
...آنگاه هدایت شدم 👇 (قسمت ۷۹) @mesbah_313_ir
بسم الله الرحمن الرحیم ....«نمی دانم پس از من چه خواهی کرد» . تا آنجا که ابوبکر را به گریه واداشت. و علی بن ابیطالب را پشت سر او نمی فرستاد که «سوره برائت» را از او بگیرد و او را از تبلیغ آن، منع نمی کرد. (صحیح ترمذي-ج۴-ص۳۳۹ ،مسند احمد بن حنبل-ج۲-ص۳۱۹ ،مستدرك حاکم-ج۳-ص۵) و روز خیبر، براي دادن پرچم به فرد شایسته اي نمی فرمود: «فردا پرچم را بدست مردي می سپارم که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش او را دوست دارند، قهرمان نبرد است و هرگز فرار نمی کند و خداوند قلبش را با ایمان، آزمایش کرده است» . و آنگاه پرچم را به علی داد و به او نداد (صحیح مسلم-باب فضائل علی بن ابیطالب.) و اگر خداوند می دانست که ابوبکر بر چنین درجۀ والائی از ایمان قرار دارد و ایمانش برتر از ایمان تمام امت محمد است، هرگز او را تهدید به حبط و بطلان اعمالش نمی کرد، وقتی که صدایش را بالاتر از صداي پیامبر نمود (صحیح بخاري-ج۴-ص۱۸۴.) و اگر علی بن ابیطالب و دیگر اصحابی که پیروي از او کردند، می دانستند که ابوبکر بر چنین قله بلندي از ایمان قرار دارد، بر آنها جایز نبود که از بیعتش سرباز زنند و اگر حضرت زهرا می دانست که ابوبکر داراي چنین مقام والائی از ایمان است بر او خشم نمی کرد و از سخن گفتن با او و جواب سلامش امتناع نمی ورزید و علیه او پس از هر نماز، دعا نمی کرد (الامامه و السیاسه-ج۱-ص۱۴ ،رسائل الجاحظ-ص۳۰۱ ،اعلام النساء-ج۳-ص۱۲۱۵) و حتی حضور او را بر جنازه اش- طبق آنچه در وصیتش آمده- منع نمی کرد و اگر ابوبکر خود را چنان یافته بود، خانه فاطمه را بازرسی نمی نمود هر چند آن را براي جنگ بسته بودند، و فجائه سلمی را نمی سوزاند و روز سقیفه، خلافت را بر عهده یکی از آن دو نفر: عمر یا ابوعبیده، می گذاشت (تاریخ طبري-ج۴-ص۵۲ ،الامامه و السیاسه-ج۱-ص۱۸ ،تاریخ مسعودي-ج۱-ص۴۱۴) کسی که این درجه از ایمان را دارا است و ایمانش بر ایمان تمام امت سنگین تر است، در واپسین لحظات زندگی، از آنچه درباره فاطمه انجام داده و از سوزاندن فجائه سلمی و از گرفتن خلافت، پشیمان نمی شود و هیچ وقت آرزو نمی کند که از بشر نباشد و یا یک موئی یا سرگین شتري باشد، آیا ایمان چنین شخصی، معادل با ایمان تمام امت اسلامی بلکه از آن بیشتر است؟! و اگر آن روایت که می گوید: «اگر می خواستم خلیل و دوستی صمیمی براي خود بگیرم، ابوبکر را بر می گزیدم» مورد بررسی قرار دهیم، آن هم با روایت قبلی فرقی ندارد، ابوبکر کجا بود روز «مؤاخات صغري» در مکه پیش از هجرت و روز «مؤاخات کبري» در مدینه، پس از هجرت که هر دو روز، پیامبر، علی را به اخوت برگزید و به او فرمود: «تو برادر من در دنیا و آخرت هستی» (تذکره الخواص ابن الجوزي-۲۳ ،تاریخ دمشق ابن عساکر-ج۱-ص۱۰۷ مناقب خوارزمی-ص۷ فصول المهمه ابن صباغ مالکی-ص۲۱.) و هیچ اعتنائی به ابوبکر نکرد بلکه او را از برادري و اخوت در آخرت محروم کرد همچنان که از دوستی، محرومش نمود. و من بناي بر طولانی شدن موضوع را ندارم، لذا به همین دو نمونه بسنده می کنم که از کتابهاي اهل سنت نقل کردم و اما شیعیان اصلاً چنان روایتهائی را نمی پذیرند و دلیلهاي روشنی دارند که این روایتها، در دوران پس از ابوبکر، جعل شده است. حال اگر از فضائل بگذریم و به سیئات و بدیها روي آوریم، یک گناه یا سیئه را از علی بن ابیطالب در کتابهاي دو گروه نمی یابیم، در صورتی که براي دیگران بدیها و تبهکاریهاي زیادي در کتابهاي اهل سنت مانند «صحاح» و کتابهاي سیره و تاریخ سراغ داریم. بنابراین، اجماع فریقین تنها مخصوص علی است چنان که تاریخ تأکید دارد بر اینکه بیعتی راستین در تاریخ تحقق نپذیرفته است جز با علی، زیرا خود حضرت امتناع ورزید و مهاجرین و انصار بر آن اصرار کردند و عده کمی هم که بیعت نکردند، حضرت آنان را مجبور ننمود، ولی بیعت ابوبکر امري ناگهانی بوده است که بگفتۀ عمر، خداوند شرّش را از سر مسلمین کوتاه کند، و وصیت و سفارش ابوبکر بوده و اما خلافت عثمان که یک مسخره تاریخی است،چرا که عمر، شش نفر را براي خلافت انتخاب کرد و آنان را مجبور ساخت که باید یک نفر را از میان خود برگزینند و گفت: اگر چهار نفر اتفاق نظر داشتند و دو نفر مخالفت کردند، آن دو را بکشید و اگر دو گروه شدند، سه نفر در یکسوي و سه نفر در طرفی دیگر، پس آن گروه سه نفري که عبدالرحمن بن عوف با آنها است، اولویت دارد. و اگر مدتی گذشت و هر شش نفر به نتیجه اي نرسیدند، همه را بکشید!! و این داستانی است عجیب و غریب. نکتۀ اصلی در این است که عبدالرحمن بن عوف، علی را انتخاب کرد و با او شرط نمود که با کتاب خدا و سنت رسولش و سنت شیخین ابوبکر و عمر، بر آنها حکومت کند ولی علی این شرط را رد کرد و عثمان، آنرا پذیرفت، پس عثمان خلیفه شد و علی از آنجا خارج شد در حالی که قبلاً نتیجۀ شوري را می دانست، و در خطبۀ شقشقیه، آن را توضیح داده است.... ادامه دارد.... @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)❤ 🤲 @mesbah_313_ir