eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
135 ویدیو
231 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ تهمت ناجوانمردانه [۶] ❌ 👤ابن تیمیه در کتاب «منهاج السنة» تهمت های فراوانی را بر علیه شیعه مطرح نموده و سعی کرده است که در جاهای مختلف شیعیان را به دروغ به یهود و نصاری تشبیه نماید. در کتاب «منهاج السنة» ج۱ ص۳۱ می‌نویسد: «یهودی ها می گویند: خداوند در هر شبانه روز پنجاه نماز برای ما فرض و واجب نموده است. و روافض نیز چنین می‌گویند». 🔺نقد 1⃣ اگر کسی به کتاب های فقهی و روایی شیعه مراجعه نماید، خواهد دانست که شیعه فقط «پنج» نماز را (نمازصبح، ظهر، عصر، مغرب، عشا) در طول شبانه روز واجب می داند. و جالب اینجاست که حتی اگر تمام نماز های واجب غیر از یومیه در نزد شیعه را بر شماریم به «بیست» مورد هم نخواهد رسید، چه برسد به اینکه شیعه «پنجاه» نماز در طول شبانه روز را واجب بداند. تمام نمازهایی که شیعه آن را واجب می داند؛ نماز عیدین(عید فطر و قربان در صورت حضور امام معصوم)، نماز جمعه(در عصر غیبت واجب تخییری است)، نماز آیات، نماز میت، نماز طواف، نمازی که به وسیله نذر و قسم واجب می شود، نماز استیجاری، نماز قضای پدر برای پسر بزرگتر، نماز احتیاط می باشد. 2⃣💰از تمامی پیروان ابن تیمیه تحدی و مطالبه می کنیم، تهمت و دروغی که امامشان مطرح نموده شیعه در طول شبانه روز پنجاه نماز را واجب می‌داند را برای ما نام ببرند. هر شخصی از پیروان ابن تیمیه تحدی و مطالبه ما را پاسخ دهد، جایزه نفیسی به او تعلق خواهد گرفت.💰 ارسال پاسخ به آیدی @meshkat_205 3⃣ آیا براستی می توان به دیگر ادعا ها و گفتار های عالمانی که فراوان این چنین دروغ ها و تهمت های ناجوانمردانه و مضحکانه به شیعیان می زنند را با دیده راستی و اطمینان نگریست؟!! 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 📌بر اساس روایات شیعه آیا اهل بیت علیهم السلام سفارش و توصیه به تبرک نمودند؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #تبرک #روایات_شیعه ✍شبهه: 📌بر اساس روایات شیعه آیا اهل بیت علیهم السلام سفارش و توصیه به تبر
🔴قسمت اول: ✳️ اشیائی که در اطرافمان وجود دارند به خودی خود دارای ارزش معنوی نمی باشند. ولی هنگامیکه همین اشیاء منتسب به یک شخص بزرگی شود، از معنویت و توجه فراوانی برخوردار خواهند بود. بالاخص زمانی که برای انبیا و اهل بیت علیهم السلام و صلحا باشد، خداوند اگر بخواهد در آن خیر و برکت هم قرار می دهد. 👈مثلا خداوند در سوره مبارکه «یوسف آیه۹۶» اشاره فرموده است، پیراهن حضرت یوسف موجب شفای چشمان حضرت یعقوب شد. 👈و یا در روایات متعددی از شیعه و اهل تسنن نقل شده است؛ در جنگ خیبر چشمان حضرت علی علیه السلام دارای درد فراوانی شده بود. پیامبر اکرم با قرار دادن آب مبارک دهانشان بر روی چشمان حضرت علی علیه السلام موجب شفای چشمان آن حضرت شدند. بنابراین این قدرت و عنایت الهی می باشد که شفا و خیر و برکت را در اهل بیت علیهم السلام و انبیا الهی و صلحا قرار داده است. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #روایات_شیعه 🔴قسمت اول: ✳️ اشیائی که در اطرافمان وجود دارند به خودی خود دارای ارز
🔺در کتاب های شیعه روایات فراوانی در رابطه با تبرک از طریق اهل بیت علیهم السلام به دست ما رسیده است که به چند نمونه از آن اشاره می نماییم: 1⃣ در روایتی معتبر از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند: «هرگاه كنار قبر پيامبر صلّى اللّه عليه و اله دعايت پايان يافت به طرف منبر برو و دست خود را به آن مسح کن و دو قبّه پائين آن را بگير و صورت و ديده‏ گانت را به منبر مسح نما، زيرا گفته می شود که آن شفای چشم است». 📚(الکافی،ج۴،ص۳۱۹) 🔹بر اساس این روایت به طور صریح امام معصوم توصیه می نمایند که زائر از منبر پیامبر تبرک بجوید، زیرا که آن مایه ی شفا می باشد. 🔺 ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
📚اسکن کتاب «الکافی» به همراه تصحیح سند 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #روایات_شیعه 🔴قسمت اول: ✳️ اشیائی که در اطرافمان وجود دارند به خودی خود دارای ارز
🔴 قسمت دوم: 2⃣ تبرک به حجر الاسود و رکن یمانی کعبه: در روایتی معتبر على بن مهزيار می گويد: «امام جواد عليه السّلام را در سال دویست و پانزده ديدم... که به طواف خانه خدا مشغول شد و در هر دور طواف ركن يمانى را مسح کرده و می بوسید، و چون دور هفتم شد ركن يمانى و حجر الاسود را مسح نمود و بوسید و به صورت خود كشيد». 📚(تهذیب الاحکام،ج۵،ص۳۱۷) 👈با توجه به این روایت، تبرک جستن در نزد امام جواد آنچنان دارای اهمیت بوده که در هر دور طواف چنین عملی را انجام می دادند. 3⃣ تبرک جستن به تربت امام حسین علیه السلام: در روایتی معتبر ابو اليسع می گوید: «شخصى از امام صادق علیه السلام سؤال پرسيد: آيا از تربت قبر امام حسين عليه السّلام بردارم و به آن تبرک بجویم؟ حضرت فرمودند: اشکالی ندارد». 📚(کامل الزیارات،ص۴۵۵) 👈در این روایت به طور صریح امام صادق علیه السلام تبرک جستن به خاک قبر سید الشهدا را تأیید می کنند. 4⃣ تبرک به نیم خورده مومن: امام صادق علیه السلام در روایتی معتبر می فرمایند: «نيم خوردۀ مؤمن شفا هفتاد بيمارى است». 📚(ثواب الاعمال،ص۱۸۳) 👈این روایت نشان می دهد که خداوند خیر و برکت را نه تنها در انبیا و ائمه علیهم السلام مقرر نموده، بلکه در نیم خورده مومن هم، قرار داده است که موجب شفای بیماری ها می شود. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #روایات_شیعه 🔴 قسمت دوم: 2⃣ تبرک به حجر الاسود و رکن یمانی کعبه: در روایتی معتبر
📚اسکن کتاب «تهذیب الاحکام» 📚اسکن کتاب «کامل الزیارات» 📚اسکن کتاب «ثواب الاعمال» 🆔@meshkatehedayat
❌تحریف نظر ابن عباس درباره ازدواج موقت 👤عبدالرزاق صنعانی (م.۲۱۱ق) از عالمان اهل تسنن در کتاب «المصنف» حدیثی را نقل کرده است که بیانگر جواز متعه (ازدواج موقت) در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و منع آن توسط عمر بن خطاب می باشد. این روایت در جلد۶، صفحه۳۶۵ بدین شرح است: «عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، عَنْ عَطَاءٍ قَالَ: ... قَالَ عَطَاءٌ، وَسَمِعْتُ ابْنَ عَبَّاسٍ يَقُولُ: 👈«يَرْحَمُ اللَّهُ عُمَرَ👉 مَا كَانَتِ الْمُتْعَةُ إِلَّا رُخْصَةً مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ رَحِمَ بِهَا أُمَّةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَلَوْلَا نَهْيُهُ عَنْهَا مَا احْتَاجَ إِلَى الزِّنَا إِلَّا شَقِيٌّ» ... 📌ترجمه: «عطاء گفت: از ابن عباس شنیدم که گفت: «👈خدا عمر را بیامرزد.👉 متعه اجازه ای از سوی خدا بود که خداوند بوسیله آن به امت محمد مرحمت فرمود. اگر او متعه را نهی نمی کرد، هیچکس به زنا محتاج نمی شد به جز انسان بدبخت.» ✅ بر اساس این حدیث، عبدالله بن عباس، عمر بن خطاب را مسبب تحریم نکاح متعه دانسته است. ✂️نکته ای که در این قسمت از سلسله مباحث تحریف کتب اهل تسنن بدان می پردازیم، تحریف ناشایست و زیرکانه ای است که در کتاب «تهذیب اللغة»، تألیف «أزهری» (م.۳۷۰ق) ج۲،ص۲۹۳ رخ داده است. ابتدا متن حدیث را قرار می دهیم: 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #ازدواج_موقت #متعه #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف نظر ابن عباس درباره ازدواج موقت 👤عبدالرزا
«عَن عبد الرَّزَّاق، عَن ابْن جُرَيج عَن عَطاء، قَالَ: سَمِعت ابْن عَبَّاس يَقُول: (‼️) مَا كَانَت المُتْعة إلاَّ رَحْمَة رحم الله بهَا أمَّة مُحَمَّد، فلولا نَهْيه عَنْهَا مَا احْتَاجَ إِلَى الزِّنَى أحد إلاّ شَفى» 📌ترجمه: «عطاء گفت: از ابن عباس شنیدم که گفت: « (‼️) متعه رحمتی از سوی خداوند بر امت محمد بود. پس اگر (پیامبر) از آن نهی نمی کرد، هیچکس زنا نمی کرد بجز گروه اندکی.» ✳️ در بالا اشاره کردیم که در حدیث موجود در کتاب «المصنف»، جمله ای در ابتدای حدیث وجود داشت که در آن ابن عباس با اشاره به نام عمر بن خطاب، او را عامل تحریم متعه دانسته است. اما در حدیث موجود در کتاب «تهذیب اللغة» که سند آن نیز به «عبدالرزاق» می رسد، ابتدای حدیث و نام عمر حذف شد. با این تحریف، ترجمه حدیث به گونه ای می شود که انگار عامل تحریم متعه، شخص پیامبر صلی الله علیه و آله بودند. 💠به همین دلیل «أزهری» نیز چنین برداشت نادرستی از حدیث تحریف شده را معیار قرار داده، و در قبل و بعد از این حدیث اشاره می کند که ابن عباس از کسانی بود که متعه را حلال می دانست. اما وقتی نهی پیامبر در این موضوع را فهمید، از نظرش رجوع کرد. این در حالی است که در اصل حدیث دیدیم که ابن عباس، عامل تحریم را عمر می دانست؛ نه پیامبر. 🆔@meshkatehedayat