eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
139 ویدیو
232 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
❌تحریف برخورد عایشه با محبوب پیامبر❌ در کتاب مصنف عبدالرزاق، جلد۵، صفحه۴۲۹ حدیثی نقل شده است که مربوط به زمانی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله در اواخر عمرشان بشدت بیمار شدند. عایشه نقل می کند که دو نفر زیر بغل های رسول خدا را گرفته و ایشان را به خانه او بردند. او نام فضل بن عباس را ذکر کرده، اما نام شخص دیگر را بیان نمی کند. هنگامی که این ماجرا را برای عبدالله بن عباس تعریف نمودند، او در رابطه با آن مردی که عایشه از آن نامی نبرد گفت: آن شخص علی بن ابی طالب بوده است. و در ادامه تصریح می کند که علت عدم معرفی شخص دیگر توسط عایشه آن است که او دوست نداشت از علی به نیکی یاد کند. متن عربی جملات پایانی حدیث بدین شرح است: «قَالَ الزُّهْرِيُّ: وَأَخْبَرَنِي عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُتْبَةَ أَنَّ عَائِشَةَ أَخْبَرَتْهُ قَالَتْ: " ... فَقَالَ عُبَيْدُ اللَّهِ: فَحَدَّثْتُ بِهِ ابْنَ عَبَّاسٍ، فَقَالَ: «أَتَدْرِي مَنِ الرَّجُلُ الَّذِي لَمْ تُسَمِّ عَائِشَةُ؟ 👈هُوَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ، وَلَكِنَّ عَائِشَةَ لَا تَطِيبُ لَهَا نَفْسًا بِخَيْرٍ👉» 📌ترجمه: ... «عبيدالله مى‌گويد: اين قصه و سخن عایشه را با عبدالله بن عباس در ميان گذاشتم؛ پس گفت: «آيا مى‌دانى آن مردى كه عایشه اسم او را نياورده، چه كسى بود؟ 👈او على بن أبى طالب بود. ولی عایشه دوست نداشت از او به نیکی یاد کند.👉» ✂️این روایت با سند مشابه و به نقل از عبدالرزاق (با یک واسطه) در کتاب صحیح مسلم نیز آمده است. اما نکته تعجب آور این است که فراز پایانی حدیث یعنی جمله عبدالله بن عباس درباره کینه عایشه نسبت به امام علی علیه السلام از متن حدیث حذف شده است. (در اسکن مشاهده فرمایید.) ✳️ عجیب تر از آن مطلبی است که در سایت وهابی اسلام وب، برای توجیه این عمل بیان شده است. در این سایت آمده است: دلیل این عمل (تحریف)، آن است که این زیاده (عبارت حذف شده)، بابی را برای شک و بحث و جست و جو در مورد چیزی که سوال کننده به آن نیاز ندارد باز می کند. پس جست و جو درباره آن، سخن گفتن در رابطه با اختلافات و خصومت های بین صحابه را به دنبال دارد !!! (برای مشاهده مطلب به این yun.ir/wnkni7 لینک مراجعه فرمایید.) ❌با توجه به توضیحات بالا این سوال پیش می آید که چند درصد از حقایق تاریخی فقط بخاطر حفظ آبروی صحابه تحریف شده و بدست آیندگان نرسیده است؟؟؟ 🆔 @meshkatehedayat
روز قدس گرامی باد. 🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #امام_علی_علیه_السلام #التهلکة #علم_غیب 🔴 جواب نقضی با توجه به اشکال مذکور باید بگوییم خلیفه
🔴جواب حلی: از مواردی که اهل بیت علیهم السلام رضایت الهی مد نظر آنان بوده، در امر شهادت و نحوه از دنیا رفتنشان بوده است. گرچه نسبت به زمان و مکان از دنیا رفتنشان علم داشتند، ولی به خاطر اینکه رضایت الهی در شهادتشان در آن زمان و مکان بوده است، از علم غیب خود استفاده نکردند. در این زمینه به یک روایت معتبر اشاره می نماییم: حمران بن أعین در مورد ظلم ها و قتل هایی که نسبت به اهل بیت صورت گرفته بود، از امام باقر علیه السلام پرسید: 📌«در رابطه با قیام علی بن أبی طالب و حسن و حسین و خروج و نهضت آنان برای دین خداوند که در نتیجه توسط ستمگران کشته شدند، مرا با خبر سازید. امام باقر فرمودند: ای حمران، خداوند آن مصیبت ها را برای آنها مقدر کرده بود و در اختیار خود آنها گذاشته بود. و پس از آنکه خود آنها آن مصیبات را اختیار و قبول نمودند، خدا هم آن را بمرحله اجرا گذاشت». بر اساس این روایات و روایات دیگر اهل بیت علیهم السلام همان چیزی که خداوند برای آنان مقدر کرده بود را بدان رضایت پیدا کردند. جالب تر اینجاست که در ادامه روایت امام باقر علیه السلام می فرمایند: 📌« تمامی این مصیبات و بلاهایی که به اهل بیت رسید، برای درجات و کرامتی است که خدا خواسته است که اهل بیت به آن نائل شوند». 📚(الکافی، ج۱، ص۱۵۵) 👈به صراحت امام باقر علیه السلام تصریح می کنند، تمامی این مصیبات حتی کشته شدن هم که شامل آن می شود، برای آن بوده است که، خداوند بر آن درجاتی که برای اهل بیت معین کرده بود برسند. 🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #امام_علی_علیه_السلام #التهلکة #علم_غیب 🔴جواب حلی: از مواردی که اهل بیت علیهم السلام رضایت ال
بنابر مطالب گفته شده، آیه ی «و لا تلقوا بایدیکم الی التهلکة» که اهل تسنن و وهابیت بدان استناد می کنند، در هر جایی صدق نمی کند. بلکه هر جایی که یک مصلحتی بالاتر و امر شرعی مهمی به وجود آید، دیگر هلاکت معنایی ندارد. همانند شرکت در جهاد و دفاع از وطن و ناموس که بخاطر مصالح مهم، هلاکت بر آن صدق نمی کند. 👤 ملا علی قاری هروی از عالمان اهل تسنن در توضیح این آیه می نویسد: «این آیه بر زمانی که در آنجا غرض شرعی و امر دینی نباشد، حمل می شود». 📚(مرقاة المفاتیح، ج۷، ص۳۶۸) ✅ در نتیجه هرجایی که مصلحت و عذر دینی باشد، دیگر در آنجا هلاکت معنا ندارد. و یکی از مصالح مهم دینی آنست که شخص جانش را در راه رضای الهی فدا کند. که اهل بیت هم این طریق را پیش گرفتند. و خداوند در سوره بقره آیه ی ۲۰۷ در شأن چنین افرادی فرموده است: 📌«بعضی از مردم جان خود را به خاطر خشنودی خدا می فروشند. و خداوند نسبت به بندگان مهربان است». 🔰(اسکن کتب تا ساعاتی دیگر بارگزاری می شود.) 🆔 @meshkatehedayat
📚کتاب: مناظره با علمای روسیه 📌مولف: آیت الله نجم الدین طبسی 📎ایشان در سال ۱۳۳۴ه‍.ش در شهر نجف اشرف متولد شدند و از متخصصین مسائل فقه و اصول، کلام و حدیث تطبیقی که در حال حاضر مشغول به تدریس خارج فقه، اصول، کلام و مهدویت در قم هستند. 🔺معرفی مختصر کتاب: کتاب حاضر یکی از بحث های بسیار جذاب و مفید آیت الله نجم الدین طبسی با ۱۶ نفر از علمای روسیه که دارای تفکر وهابی بودند می باشد. که حتی بعضی از افراد حاضر در جلسه از فارغ التحصیلان عربستان بوده اند. در این بحث به موضوعاتی همچون توسل، تبرک، زیارت قبور، حدیث ثقلین و... بین طرفین پرداخته شده است. این کتاب به شرح اتفاقاتی که در این جلسه دو ساعته افتاده است، می پردازد. ✅خواندن این کتاب جذاب را از دست ندهید. ✔️فایل PDF کتاب در پست بعدی مشاهده فرمایید. 🆔@meshkatehedayat
🏴حسین جان! دخترانت پس از هزار سال هنوز مظلومند. دخترکان شیعی مدرسه سید الشهداء کابل به خاک و خون کشیده شدند. بشکند دست ظالم آتش به قبر بانیان این افکار تروریستی🏴 🆔@meshkatehedayat