مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #عایشه #عزاداری ❌ بررسی عزاداری عایشه (۱) ❌ ✅ بر اساس منابع اهل تسنن یکی از کار
1⃣ مجدی فتحی سید (محقق کتاب صحیح السیرة النبویة):
«إسناده صحیح»
📚(صحیح السیرة النبویة، ص۴۸۰)
2⃣ حسین سلیم أسد[محقق کتاب مسند ابی یعلی]:
📚«إسناده حسن»
(مسند أبی یعلی الموصلی، ج۸، ص۶۳)
3⃣ ألبانی:
«قلت: و إسناده حسن»
📚(إرواء الغلیل، ج۷، ص۸۶)
4⃣محمد بن طاهر البرزنجی[محقق کتاب تاریخ الطبری]:
«فإسناده حسن»
📚(صحیح تاریخ الطبری، ج۲، ص۳۸۶)
5⃣ حمزة أحمد الزین [محقق کتاب مسند احمد بن حنبل]:
«إسناده صحیح»
📚(المسند لإمام احمد بن محمد بن حنبل، ج۱۸، ص۱۹۹)
6⃣ شعیب الارنووط [محقق کتاب مسند احمد بن حنبل]:
«إسناده حسن»
📚(مسند الامام احمد بن حنبل، ج۴۳، ص۳۶۸)
🔺 ادامه دارد...
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
1⃣ مجدی فتحی سید (محقق کتاب صحیح السیرة النبویة): «إسناده صحیح» 📚(صحیح السیرة النبویة، ص۴۸۰) 2⃣ حس
زیپ.zip
5.03M
اسکن کتب در این فایل Zip موجود می باشد.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #عایشه #عزاداری ❌ بررسی عزاداری عایشه (۱) ❌ ✅ بر اساس منابع اهل تسنن یکی از کار
#نقد_ها_و_چالش_ها #عایشه #عزاداری
✍ اشکال:
اشکالی که اهل تسنن و وهابیت نسبت به این روایت مطرح می کنند، اینست که عایشه در رابطه با این عملش (لطمه و سینه زنی) گفته است: «فمن سفهی و حداثة سنی»
یعنی از روی کم عقلی و کم سن و سال بودنم به لطمه و سینه زنی پرداختم. که این نشان می دهد عایشه از این کارش پشیمان شده است. بنابراین دیگر به این روایت در باب عزاداری نمی توان استناد نمود.
❌سفاهت در لغت بمعنای «نقصان در عقل» می باشد.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #عایشه #عزاداری ✍ اشکال: اشکالی که اهل تسنن و وهابیت نسبت به این روایت مطرح می ک
#نقد_ها_و_چالش_ها #عایشه #عزاداری
📌جواب:
1⃣ بفرض هم حتی اگر قبول نماییم عایشه از لطمه زدن و سینه زنی خود پشیمان شده است، در رابطه با دیگر زنانی که جزء اصحاب پیامبر اکرم بوده اند چه خواهید گفت؟ به خاطر اینکه طبق همین روایت آنان هم در عزای پیامبر اکرم به سر و صورت و سینه خود زده اند. و از طرفی هم در هیچ زمانی از چنین عملی اظهار پشیمانی نکرده اند.
👈آیا اهل تسنن و وهابیت حاضر هستند همانند ابن تیمیه و ابنکثیر که چنین عزاداری هایی را بدعتی زشت و شیطانی بر می شمارند، نسبت به اصحاب هم چنین کلامی را بگویند؟
👈آیا حاضر هستند که این اصحاب را بهخاطر این نوع از عزاداری از عدالت خارج نمایند؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #عایشه #عزاداری 📌جواب: 1⃣ بفرض هم حتی اگر قبول نماییم عایشه از لطمه زدن و سینه ز
2⃣ اگر کسی بگوید که عایشه از عمل ( لطمه و سینه زنی) خود پشیمان شده است، در اشتباه می باشد. زیرا جمله «فمن سفهی و حداثة سنی» مربوط به لطمه و سینه زنی عایشه نمی باشد، بلکه این پشیمانی بنابر قرائنی مربوط به این بوده است، که نباید سر پیامبر را از دامن خود بر می داشت و مشغول به کار دیگری می شد(به دو قرینه در این رابطه اشاره می نماییم).
🔺قرینه اول: اگر پشیمانی عایشه به خاطر لطمه و سینه زنی بوده است، پس چرا این سفاهت را فقط به خود نسبت داده و به مابقی زنان که همانند او مشغول به لطمه و سینه زنی بوده اند نسبت نمی دهد؟ و به جای جمله «فمن سفهی (یعنی از سفاهت من) از جمله «فمن سفهنا» (یعنی از سفاهت ما) استفاده ننموده است؟
این نشان می دهد که این سفاهت مربوط به کاریست که فقط به عایشه اختصاص داشته است. که آن هم برداشتن سر مبارک پیامبر از دامنش بوده است.
🔺قرینه دوم:
در روایتی که به عنوان قرینه می توان از آن استفاده نمود، آمده که عایشه گفته است:
« از کمی سن خود در عجب بودم که پیامبر در آغوش من رحلت فرمود و من ایشان را تا هنگامی که غسل دادند تنها نگذاشتم. ولی بالشتی آوردم و زیر سر رسول خدا نهادم. سپس برخاستم و همراه با زنان گریستم و بر سر و صورت خود زدم. و در آن لحظه (عزاداری) سر پیامبر را بر روی بالشت گذاشتم و آن حضرت را از آغوش خود کنار نهادم ».
📚(الطبقات الکبری، ج۲،ص۲۲۹)
✅ طبق این روایت، عایشه در تمام لحظات تا زمان غسل دادن بدن پیامبر اکرم به غیر از هنگام عزاداری، سر حضرت را از دامن خود جدا ننمود.
که چنین مطلبی نشان می دهد پشیمانی و تعجب عایشه از این بوده است که چرا سر پیامبر را در آن لحظه (عزاداری) از خود جدا کرده و مشغول به کار دیگری شده است. که بدین خاطر متذکر شده است که سر پیامبر را تا زمان غسل ایشان به غیر از آن لحظه (عزاداری)، از دامن خود جدا ننمود.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
2⃣ اگر کسی بگوید که عایشه از عمل ( لطمه و سینه زنی) خود پشیمان شده است، در اشتباه می باشد. زیرا جمله
📚 اسکن کتاب « الطبقات الکبری»
📚 اسکن کتاب « منهاج السنة »
📚اسکن کتاب « البدایة و النهایة »
📚 اسکن کتاب « المصباح المنیر »
🆔@meshkatehedayat
#خیانت_قلم #بنی_أمیة #تحریف_کتب_اهل_تسنن
❌تحریف حدیث مبغوض ترین قبیله ها(۱)❌
👈ان شاءالله در ماه های محرم و صفر به بررسی و بیان تحریفات صورت گرفته با هدف تطهیر خلفای أموی می پردازیم.
✅ در «مسند أبی یعلی»، جلد۱۳، صفحه۴۱۷ حدیثی نقل شده است که بیان کننده موضع رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره سه قبیله از قبایل عرب می باشد. متن حدیث بدین شرح است:
«حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّوْرَقِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنِي حَجَّاجُ بْنُ مُحَمَّدٍ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ أَبِي حَمْزَةَ، جَارِهِمْ، عَنْ حُمَيْدِ بْنِ هِلَالٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُطَرِّفٍ، عَنْ أَبِي بَرْزَةَ، قَالَ: «كَانَ أَبْغَضَ الْأَحْيَاءِ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ 👈بَنُو أُمَيَّةَ👉 وَثَقِيفٌ وَبَنُو حَنِيفَةَ»
📌ترجمه: «ابوبرزه می گوید: مبغوض ترینِ قبیله ها نزد رسول خدا، 👈بنی امیه👉، ثقیف، و بنی حنیفه بودند».
(✂️) حال با کمال تعجب می بینیم که این روایت در کتاب «مسند احمد بن حنبل» نیز با سند مشابه آمده است. اما کلمه « بنی أمیة» از متن حدیث حذف شده است:
«حَدَّثَنَا حَجَّاجٌ، أَخْبَرَنَا شُعْبَةُ، عَنْ أَبِي حَمْزَةَ جَارِهِمْ قَالَ: سَمِعْتُ حُمَيْدَ بْنَ هِلَالٍ يُحَدِّثُ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ مُطَرِّفٍ،عَنْ أَبِي بَرْزَةَ قَالَ: " كَانَ أَبْغَضَ النَّاسِ أَوْ أَبْغَضَ الْأَحْيَاءِ إِلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، (✂️) ثَقِيفُ، وَبَنُو حَنِيفَةَ»
🔺ادامه دارد...
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #بنی_أمیة #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف حدیث مبغوض ترین قبیله ها(۱)❌ 👈ان شاءالله در ماه
📚اسکن کتاب «مسند أبی یعلی» بهمراه کتاب تحریف شده
🆔@meshkatehedayat