eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
135 ویدیو
231 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #شرک 🔴پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ فرض نمایید اگر چنین دلیلی را در اعمال عبادی روزمره
3⃣ جالب اینجاست وهابیت قبول دارد که اصحاب پیامبر اکرم به ایشان تبرک می جستند. بنابراین طبق منطقشان باید چنین تبرکی را هم حرام و غیر شرعی بدانند. زیرا اگر تبرک به علما و صلحا وسیله و راهی برای رسیدن به شرک بوده، تبرک به پیامبر هم می تواند انسان را به شرک برساند. و بین آندو هیچ فرق و تفاوتی وجود ندارد. در نهایت طبق عقیده وهابیت اگر تبرک به پیامبر وسیله و راهی به سوی شرک نمی باشد، در اینجا هم باید قائل شوند که تبرک به علما و صلحا هم منجر به شرک نخواهد شد. 👈بنابراین اگر چنین قاعده بی منطق و بی اساس را در اعمال عبادی خودمان پیاده نماییم بسیاری از مسائل را باید حرام و غیر شرعی بشماریم. 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #شرک 🔴پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ فرض نمایید اگر چنین دلیلی را در اعمال عبادی روزمره
🔴 قسمت دوم: (جواب حلی) ✳️ نکته ای که در ابتدا باید بدان متذکر شویم آنست که با توجه به روایت «إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ» اگر وهابیت بخواهد حکمی را در رابطه با تبرک جستن به صالحان صادر نماید، باید نیت های مسلمانان را مورد توجه خود قرار دهد. مثلا به صرف اینکه یک مسلمان به سمت کعبه سجده می نماید، آیا کسی می تواند بگوید که او بت پرستی می کند؟ درحالیکه همه می دانیم، هر مسلمانی نماز و سجده اش را فقط برای پرستش خداوند انجام داده و کعبه را به عنوان جهت و قبله برای نمازش قبول دارد. 👈بنابراین وهابیت در رابطه با تبرک جستن مسلمانان به صالحان هم باید به نیت آنان توجه نمایند تا دچار قضاوت نادرست نشوند. به خاطر اینکه هر مسلمانی معتقد است که اشیاء به خودی خود دارای ارزش معنوی نمی باشند. بلکه تنها خداوند است که در آن خیر و برکت را قرار می دهد. و اگر مسلمانی به شخصی از صلحا تبرک می جوید، اعتقادش بر اینست که خداوند چنین خیر و برکتی را در او قرار داده است. در نتیجه چگونه می‌توان پذیرفت مسلمانی که ذکر شبانه روزش «لَاحَوْلَ وَ لَاقُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ» بوده، اعتقادی به غیر از این داشته باشد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #شرک 🔴 قسمت دوم: (جواب حلی) ✳️ نکته ای که در ابتدا باید بدان متذکر شویم آنست که ب
🔹امام صادق علیه السلام در رابطه با عقیده مومن نسبت به اثربخش بودن تربت امام حسین علیه السلام می‌فرمایند: «اخذ نمى‌كند احدى تربت قبر آن حضرت را در حالى كه معتقد است خداوند با آن نفع به او مى‌رساند، مگر آنكه حتما از آن منتفع مى‌شود». 📚(کامل الزیارات،ص۸۳۲) 🔺کلام آخر: به فرض اگر شخصی پیدا شد که عقیده داشته باشد اشیاء بدون اراده و اذن الهی دارای خیر و برکت هستند، در این هنگام از تبرک جستن که نباید نهی کرد،بلکه باید عقایدش را اصلاح نمود. همانطور که اگر فردی انگوری را تبدیل به شراب کند، هیچ زمانی خرید و فروش انگور را حرام نمی کنند، بلکه باید رفتار و عقیده آن فرد را درست کرده تا مبادا به سمت چنین گناهی برود. 🆔@meshkatehedayat
🏴سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها را تسلیت عرض می نماییم🏴 🔹«اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ نُورِكَ وَسِراجِكَ، وَوَلِيِّ وَلِيِّكَ، وَوَصِيِّ وَصِيِّكَ، وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فاطِمَةَ وَخَدِيجَةَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ». 🆔@meshkatehedayat
yedgaresmat.pdf
3.44M
📚کتاب: «یادگار عصمت» 📌مولف: «صفر فلاحی» 🔰معرفی کتاب: مولف ارجمند در این کتاب به زندگی و شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها و برخی فضایل و کرامت این بانوی بزرگوار پرداخته و به‌ گوشه هایی از زندگی ایشان در مدینه اشاره می کند. در آخر هم به دلایل هجرت علویان و بویژه حضرت معصومه به ايران و تاریخچه ای از هجرت بانوان با ایمان می پردازد. 🆔@meshkatehedayat
❌تحریف تشویق عایشه به قتل عثمان❌ ✳️ در جریان قتل عثمان احادیثی در کتب اهل تسنن نقل شده است. از جمله این احادیث، حدیثی است که در کتاب «الطبقات الکبری» تالیف ابن سعد، صفحه ۲۰۶ با این مضمون نقل شده است: «قَالَ: أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ قَالَ: حَدَّثَنِي رَبِيعَةُ بْنُ عُثْمَانَ، عَنْ عُثْمَانَ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ، عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ قَالَ: " جَاءَ يَعْلَى بْنُ أُمَيَّةَ إِلَى عَائِشَةَ فَقَالَ: قَدْ قُتِلَ خَلِيفَتُكِ 👈الَّذِي كُنْتِ تُحَرِّضِينَ عَلَى قَتْلِهِ👉. قَالَتْ: بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ مِمَّنْ قَتَلَهُ " 👈قَالَ: الْآنَ👉 ثُمَّ قَالَ: أَظْهِرِي الْبَرَاءَةَ مِمَّنْ قَتَلَهُ، فَخَرَجَتْ إِلَى الْمَسْجِدِ فَجَعَلَتْ تَبَرَّأُ مِمَّنْ قَتَلَ عُثْمَانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ» 📌ترجمه: «ابن ابی ملیکه گفت: یعلی بن امیه نزد عایشه رفت و گفت: «خلیفه ات 👈که تحریک به کشتنش می کردی👉، کشته شد.» عایشه گفت: «بیزاری می جویم از کسی که او را کشت.» 👈یعلی گفت: «الان؟»👉 سپس گفت: «بیزاری ات را آشکار کن.» عایشه به سمت مسجد رفت و از کسی که عثمان را کشت، بیزاری جست.» ✳️ در این حدیث نکاتی وجود دارد که به دو نمونه از آن اشاره می نماییم. نکته اول، جمله یعلی بن امیه خطاب به عایشه است با این مضمون که شخص عایشه مردم را به کشتن عثمان تحریک و تشویق نمود. نکته دوم نیز آنجاست که یعلی بن امیه با گفتن «الان» به عایشه فهماند که پس از آن که مردم را تشویق به کشتن عثمان کرد، بیزاری اش از قاتلان عثمان چه سودی دارد؟ به تعبیر عامیانه تر، یعلی خواست ضرب المثل نوش دارو پس از مرگ سهراب را به عایشه گوشزد کند! ✂️این اتفاق در کتاب تاریخ دمشق تالیف ابن عساکر، جلد ۷۴، صفحه ۱۸۹ از قول ابن سعد و با سند او تحریف شده و اینگونه نقل گردیده است : «وقال ابن سعد: أخبرنا محمّد بن عمر بسنده ... وجاء يعلى بن أمية إلى عائشة، فقال: قد قتل خليفتك.(‼️) قالت: برئت إلى الله ممن قتله، (‼️) فقال: أظهري البراءة ممن قتله. فخرجت إلى المسجد، فجعلت تتبرّأ ممن قتل عثمان.» 🔹با دقت در متن کتاب «تاریخ دمشق» می بینیم که دو موضع حساس موجود در این حدیث که یعلی بن امیه عایشه را عامل تحریک مردم نسبت به کشتن عثمان دانسته، و برائتش از قاتلان عثمان را بیهوده دانسته بود، از متن حدیث حذف شده است. 🆔@meshkatehedayat
❌ اهل تسنن هوشیار باشید(۲)❌ 🔹از جمله افراطی گرایی های وهابیت در مسائل اعتقادی در رابطه با استغاثه (طلب کمک) به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بعد از حیات ایشان می باشد. تا حدی که انجام دادن چنین عملی را «شرک اکبر» دانسته اند. مثلا در سوالی از «صالح بن عبد العزیز آل الشیخ» که از عالمان بزرگ وهابی بوده پرسیده شده است، اگر کسی از پیامبر در خواست و طلبی نماید، آیا چنین عملی شرک است؟ او در جواب می نویسد: این عمل شرک اکبر است. 📚(شرح العقیدة الطحاویة،ج۲، ص۱۰۲۹) 🔰در حالیکه «إبن أبی شیبة» از محدثان بزرگ اهل تسنن روایتی را در رابطه با استغاثه نمودن به پیامبر اکرم که توسط یکی از مسلمانان در زمان خلافت عمر بن خطاب انجام گرفته است را نقل می کند. روایت به شرح ذیل آمده است: «مالک الدار که خزانه دار طعام بیت المال در زمان عمر بن خطاب بود، می گوید: در زمان عمر مردم دچار قحطی شدند، پس مردی به نزد قبر پیامبر آمد و گفت: ای پیامبر! برای امتت طلب باران بکن، زیرا از شدت قحطی و کم آبی هلاک می شوند، پس پیامبر به خواب این شخص آمده و به او فرمود: به نزد عمر برو و سلام من را به او برسان، و به او خبر بده که بزودی برایتان باران خواهد بارید، و به او بگو: «زیرکی بخرج دهد! زیرکی!». پس آن شخص به نزد عمر رفته و ماجرا را برای او تعریف نمود، عمر نیز به گریه افتاده و گفت: پروردگارا! آنچه از دستم بر بیاید انجام می دهم، مگر اینکه از حد توانم خارج باشد.» 📚(المصنف، ج۱۱، ص۱۱۸) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #استغاثه #وهابیت ❌ اهل تسنن هوشیار باشید(۲)❌ 🔹از جمله افراطی گرایی های وهابیت در
❓سوال❓ 👈در طول تاریخ علمای متعددی از اهل تسنن این روایت را در کتاب هایشان نقل نموده اند، در حالیکه کوچکترین اشکالی به متن این حدیث نگرفته و مضامین آن را شرک آمیز نشمردند. جالب اینجاست هنگامیکه علمای اهل تسنن همچون: «ابن کثیر»، «ابن حجر عسقلانی»، «سمهودی»، «ابن حجر هیتمی» و... به تصحیح سند این حدیث پرداخته اند، همانند دیگر علما چنین روایتی را شرک آمیز ندانسته‌اند. 👈مفهومی که از کلام وهابیت برداشت می شود آنست که علمای اهل تسنن در قرون متمادی معنای شرک اکبر را نفهمیده اند، ولی در مقابل فقط وهابیت تازه به دوران رسیده معنای شرک اکبر را دانسته اند. 👈اهل تسنن هوشیار باشید که وهابیت حتی به علمای شما هم رحم نکرده و به آنان اتهام شرک می زند. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
❓سوال❓ 👈در طول تاریخ علمای متعددی از اهل تسنن این روایت را در کتاب هایشان نقل نموده اند، در حالیکه
روایت مالک الدار.zip
2.82M
🔺اسکن کتاب ها 👈نظرات علمای اهل تسنن در رابطه با روایت «مالک الدار» 🔰فایل Zip 👈لینک روایات توسل و استغاثه در منابع شیعه https://eitaa.com/meshkatehedayat/1117 🆔 @meshkatehedayat