eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
787 ویدیو
287 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
🗳 اگر جاافتاده بود که مبنای مشارکت «تکلیف» است نه «حق»، امروز نمی‌گفتند «مشارکت کم است، چون دعوای جناحی نیست!» 💬 علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - 1400.03.05 - قسمت اول 🔹 در جامعۀ ما رسماً توسط برخی فرقه‌های سیاسی تلاش شده که سیاست از دیانت جدا بشود و سال‌ها کار کرده‌اند که در این کشور گفته نشود «شرکت در انتخابات یک تکلیف است». 🔹 شهید سید محمد باقر صدر، که تنها کسی است که امام برای او سه روز عزای عمومی اعلام کرد، می‌فرماید تفاوت آزادی در اسلام با آزادی در غرب این است: در غرب آزادی را یک «حق» می‌دانند، اما آزادی در اسلام یک «تکلیف» است! تو وظیفه‌ات است که خودت را آزاد بکنی. دوزخ الهی منتظر تو خواهد بود اگر اجازه بدهی آزادیت را مستکبران و زورگویان عالم ببرند و بدزدند. این در اسلام «تکلیف» است ولی در غرب «حق» است، و بعد ایشان می‌فرماید: وقتی گفتند حق است، یعنی آدم می‌تواند از حق خودش صرف‌نظر کند. 🔹 در کشور ما برای بسیاری از مردم جا انداختند که انتخابات حق است و نه تکلیف، تا در موقع خودش بگویند ما از این حق صرف‌نظر می‌کنیم، یا ما دل‌مان نمی‌خواهد از حق‌مان استفاده کنیم، یا ما دل‌مان می‌خواهد از این حق‌مان این‌جوری استفاده کنیم. حوزۀ علمیه و ما طلبه‌ها هم موفق نبودیم جلوی این تحریف بزرگ را بگیریم. 🔹 این‌قدر موضوع حق را در مقابل تکلیف قرار دادند تا تکلیف به محاق برود و اصلاً دِمُده بشود، و بی‌کلاسی تلقی بشود که کسی بگوید «انتخابات تکلیف الهی است». حتی انتخابات را یک تکلیف اجتماعی و عقلانی هم نمی‌خواهند معرفی کنند تا در فرهنگ سیاسی جامعه دل‌بخواهی‌ها در انتخابات تعیین‌کننده باشد. 🔹 ضرورت انسانی و الهی شرکت در انتخابات را انکار و پنهان می‌کنند و انتخاب‌کردن را امری عقلانی معرفی نمی‌کنند، تا بتوانند به موقع، با عوام‌فریبی در انتخاب مردم تأثیر بگذارند و منافع ملت را چپاول کنند. اینها پایه‌هایی است که باید درست بشود. 🔹 انتخابات را در ذهن مردم طوری جا انداختند که انگار طرف می‌خواهد رنگ لباسش را انتخاب کند! مگر شما در انتخاب مرجع تقلید می‌توانید دل‌بخواهی از روی قیافه یا هنر سخن‌وریِ او انتخاب کنید؟ 🔹 الان طوری شده که می‌گویند «اگر تنوع در نامزدها نباشد، مشارکت پایین می‌آید» بله تنوع اثر دارد ولی به چه قیمتی؟ آیا واقعاً باید افراد بدون صلاحیت با انواع ترفندهای دروغ و دغل وارد بشوند تا مشارکت افزایش پیدا کند؟! ما فکر می‌کردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمی‌آید! 🔹 حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چه‌کسی می‌بَرد؟ هرکسی محکم‌تر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. اما مگر کسی که محکم‌تر فحش بدهد و بدتر تیکه بیندازد، بهتر کار می‌کند؟! دیدید که مملکت را این جماعتِ تیکه‌بینداز و عوام‌فریب به چه روزی رساندند. 🔹 اگر در مناظره‌ها، تیکه انداختن و فحش‌دادن، بیشتر از «داشتنِ برنامه» نقش دارد و مناظره‌گری مهمتر از داشتن برنامه است، پس ما هنوز به انتخابات حقیقی نرسیده‌ایم. اگر حتماً و حتی با زیر پا گذاشتن قانون، باید همۀ فرقه‌های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند، پس هنوز به انتخابات مطلوب و صحیح نرسیده‌ایم. 🔹 در یک جامعه سالم، برای یک انتخابات حقیقی، اصلاً تبلیغات زیادی مضر است، اغواگری هم ممنوع است، چه‌رسد به دوقطبی‌سازی‌های کاذب که بدتر از همه است. انتخابات حقیقی، انتخاباتی است که بستر انتخاب صحیح برای مردم پدید بیاید. 🔹 اگر در جامۀ ما جابیفتد که اصل شرکت در انتخابات یک تکلیف است، آن‌وقت دچار خیلی از این چالش‌ها نمی‌شویم، مثلاً اینکه الان برخی می‌گویند «از همۀ فرقه‌های سیاسی حضور ندارند!» 🔹 خب همۀ فرقه‌های سیاسی آدم‌های دارای صلاحیت می‌فرستادند! آیا نمی‌توانستند کسانی را بفرستند که عزیزترین کسان‌شان مقیم کشورهای استکباری نباشند؟ این دیگر تقصیر نظام که نیست! مردم که نباید تاوانش را پرداخت کنند! 🔹 اصل مشارکت و مسئلۀ انتخابات نباید تحت تاثیر جنگ و دعوای فرقه‌های سیاسی مخرب قرار بگیرد. انگیزۀ مشارکت باید یک انگیزۀ سالم انسانی و الهی باشد تا جامعه به سعادت و به منافع خودش برسد. 🆔@meshkatnoor
آیا انتخابات، مهندسی شده است؟! 1️⃣ در این دوره برخی با رویت اتفاقات و حوادث اینگونه نتیجه گیری می کنند که نظام به نوعی ، مردم را برای رای دادن به نامزدی خاص ترغیب می کند و همه چیز برای رئیس جمهور شدن آن فرد مهیا شده است. در حالی که بر اساس آنچه از تاریخ انقلاب ذکر خواهم کرد ، اینگونه نیست. 2️⃣ در انتخابات اول ریاست جمهوری، در حالی که بسیاری از انقلابیون قصد داشتند آیت الله بهشتی را نامزد انتخابات نمایند، اما حضرت امام (ره) روحانیون را برای شرکت در انتخابات به عنوان نامزد منع فرمودند. همچنین فرمودند کسانی که به جمهوری اسلامی رای ندادند ، حق نامزدی ندارند. در ادامه هم شرط ایرانی الاصل بودن کار دست نامزد اصلی حزب جمهوری اسلامی( جلال الدین فارسی) دارد و او نیز از رقابت ها حذف شد. با این شرایط یاد شده ، بسیاری از مردم خواسته یا نا خواسته جذب بنی صدر شدند و او در پایان رییس جمهور گردید.در آن زمان هیچ کس نگفت که قرار است نظام بنی صدر را رییس جمهور کند. 3️⃣ در انتخابات دوم ریاست جمهوری هم بعد از فرار بنی صدر ، خود به خود جامعه، به سمت سرسخت ترین مخالف او یعنی شهید رجایی معطوف شد و ایشان هم دومین رییس جمهور مردمی شد. آن وقت هم با اینکه ۴ رقیب در مقابل شهید رجایی بودند، کسی نگفت نظام در حال مهندسی انتخابات است. 4️⃣ در انتخابات ریاست جمهوری سوم هم اوضاع کشور درگیر ترورها بود. آیت الله خامنه اي در مسجد ابوذر ترور شدند و فردای آن روز شهید بهشتی به شهادت رسید. در آن زمان در انتخاباتی زودرس ، نگاه های جامعه به سمت امام جمعه تهران که نماینده امام در شورای عالی دفاع و دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بود، جلب شد و ایشان رییس جمهور گردید. 5️⃣ در انتخابات چهارم ریاست جمهوری ، با اینکه به دلیل اختلاف کاری آیت الله خامنه ای با نخست وزیر وقت، ایشان تمایلی به نامزدی مجدد نداشت ، اما مجدد گرایش مردم به ایشان بود و امام ایشان را برای نامزدی تکلیف کردند. 6️⃣ انتخابات پنجم در شرایطی شکل گرفت که جنگ تحمیلی تمام شده بود و امام (ره) دستور بازسازی و سازندگی داده بودند. اما روح ملکوتی ایشان طبق تقدیر الهی در خرداد ۶۸ عروج کرد و آیت الله خامنه ای که رییس جمهور بودند، از سوی خبرگان ملت ، به رهبری انقلاب اسلامی برگزیده شدند. در این میان دوباره نگاه جامعه به سوی یار دیرین امام و رهبری یعنی مرحوم هاشمی افتاد و ایشان در یک رقابت دو نفره با عباس شیبانی ، رییس جمهور شد و باز کسی نگفت همه چیز مهندسی شده است. 7️⃣ انتخابات ششم هم هاشمی رقیبی نداشت و تنها احمد توکلی توانست کمی سیاست های او را نقد کند ، اما باز هم با آرای کمتر نسبت به دوره پنجم ، آقای هاشمی رییس جمهور شد. 8️⃣ در انتخابات سال ۷۶ از روی عمد ، جریان چپ ، وابستگی خاتمی به هاشمی را کتمان کردند و او منتقد وضع موجود جلوه داده شد. او هم توانست با سخنان روشنفکرانه خود بخش نخبگانی و با طراحی پوستر سلام بر سه سید .... بخش مذهبی جامعه را با خود همراه کند. 9️⃣ مدعیان امروزی انتصابات در انتخابات، در سال ۸۰ به نوعی همه چیز را برای ریاست جمهوری خاتمی فراهم کردند و برخی همفکران و اعضای دولتش به عنوان رقیب انتخاباتی معرفی شدند و در پایان دوباره خاتمی بر مسند ریاست جمهوری تکیه زد. 🔟 در انتخابات نهم ، با اینکه معین برای ادامه ی دولت اصلاحات نامزد شده بود اما بعد از ناکامی در دور اول انتخابات، جریان اصلاح طلب تمام قامت در پشت هاشمی ایستادند تا اتصال دو جریان تکنوکرات با تجديد نظر طلب بیش از پیش نمایان گردد. در این بین ، مردم که از سیاست زدگی های دوران اصلاحات و حوادثی چون: فتنه ۷۸ و تحصن مجلس ششم خسته شده بودند، مجذوب سخنان عدالت محور شهردار وقت تهران شدند و در کارزار هاشمی _ احمدی نژاد، این شهردار تهران بود که برگزیده مردم شد. 1️⃣1️⃣ در سال ۸۸ نیز مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه با رویت اقدامات احمدی نژاد نظیر : سفرهای استانی، یارانه ها، مسکن مهر و... به وی روی خوش نشان دادند و برای اولین بار یک رییس جمهور در دور دوم ریاستش از دور قبلش رای بیشتری آورد. 2️⃣1️⃣ در سال ۹۲ به دلیل عملکرد ضعیف احمدی نژاد در دو سال پایانی و تلاطم بازار ، روحانی در قامت منجی با شعار مذاکره با کدخدا مورد توجه قرار گرفت. 3️⃣1️⃣ در انتخابات دوازدهم هم همه چیز متاثر از برجام و امید به چیدن گلابی های برجام گذشت . اکثریت مردم به امید گشایش اقتصادی به واسطه برجام دوباره روحانی را برگزیدند .
🔻 اما نکته پایانی: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ این مسئله که گفته می شود از قبل رییس جمهور مشخص است و رای دادن فایده ای ندارد، از برنامه های تخریبی دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام بوده است. حال این ماییم که در خط دشمن کار کنیم یا در خط ولایت. ✍️ سعید میرزایی 🆔@meshkatnoor
شبهه انتخابات2.pdf
1.8M
💢 فایل کتاب ✅ پاسخ به مهم‌ترین شبهات انتخاباتی 🔻 چرا نظام خود را به نمی‌گذارد؟ 🔻 من رای نمی‌دهم تا نظام از بین برود! 🔻 ۴۰سال رای دادیم چه شد؟ 🔻 در کشوری که نیست رای دادن چه معنا دارد؟ 🔻 ریشه مشکلات کشور چیست؟ 🔻 آیا ممکن است روزی رئیس جمهوری را پایان دهد؟ 📝 برگرفته از پاسخ‌های به شبهات انتخاباتی 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔🚫علت روان‌شناختی بی‌میلی نسبت به شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ 🔹 با کسی که رای نمی دهد، چگونه مواجه شویم؟ 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از ادعای قانون‌مداری تا حمله به شورای نگهبان؛ 🔰 حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد نوروزی، عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نهادهای مشابه شورای نگهبان در سایر کشورها، به ابعاد مختلف شورای نگهبان در ایران اسلامی می‌پردازد. 🆔@meshkatnoor
💢عمل به مرّ قانون، عین جمهوریت است و تخلف از آن عبور از جمهوریت. 💢 در کدامین نظامِ دمکرات جهان ، حضور کم مردم در برخی از انتخابات، آنها را از جمهوریت ساقط کرده است که ما دومی آن باشیم!! 💢جمهوری اسلامی، نمادی از مردمسالاری دینی است که مشروعیت آن الهی و مقبولیت آن مردمی است و گویا هنوز برخی تفاوت میان مشروعیت و مقبولیت را که از اوّلیات علوم سیاسی در اندیشه اسلامی است، در نیافته اند. 💢اما نسبت به عنصر اسلامیت نظام ، باید خاطر نشان کرد که یکی از مهمترین عناصر اسلامیتِ نظام جمهوری اسلامی، وجود شورای نگهبان برای رصد قانون و شرع است و تضعیف جایگاه آن ،عبور از اسلامیت نظام است. 💢و نکته پایانی این که گویا آقای نصیری جدیدا به علم غیب هم مجهز شده اند که چند هفته قبل از انتخابات، پیش بینی قطعیِ حضور اقلیت دارند و آن را مبنای نظریه پردازی در باب اندیشه سیاسی هم قرار می دهند؟!! ✍️ محمد جعفری 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهت ورود به نشست علمی لطفا از لینک زیر، گزینه گروه فلسفه سیاسی وارد جلسه شوید. ✅http://hekmateislami.com/?page_id=10685 پخش با ترافیک رایگان از: heyatonline.ir/heyat/3129 @hekmateislami
هدایت شده از سید مهدی یار- حسینی
پذیرش مرکز تخصصی دین پژوهی علوی (کلام جدید) زمان ثبت نام تا ۲۱ خرداد با مراجعه به سایت نجاح
«کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آنها اعتنا نکنید». امام خامنه‌ای «مدظله» 🔴جنگ شناختی و انتخابات 1400، واقعیت یا توهم؟ 🖋رسول علیزمانی 📊قسمت اول 🔻با فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری در ایران، دشمنان قسم خورده و منافقان داخلی و خارجی همچون گذشته با استفاده از شیوه‌ها و ابزار گوناگون تلاش می‌کنند مشارکت ملی را به حداقل ممکن برسانند و یا در صورت عدم موفقیت در این امر، تبلیغات گسترده و توأم با دروغ و سیاه نمایی دهشتناک، برعلیه کاندیدای اصلح، تلاش می‌کنند این مطلب را به مخاطب القا کنند که در صورت انتخاب فرد مورد نظر، آینده‌ای بسیار تاریک، همراه با انواع محدودیت‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در پیش روی شماست. سوگمندانه باید گفت برخی از افراد جامعه به جهت عدم آشنایی از شگردها، اهداف و دست‌های پشت پرده دشمن، در این تبلیغات ناجوانمردانه، تحت تأثیر القائات شیاطین و خناسان پلید قرار گرفته و با طرح ایشان همراهی می‌کنند. 🔻جنگ شناختی یکی از کارآمدترین و مؤثرترین عوامل در حیطه تأثیر گذاری بر فکر، ذهن و در پی آن رفتار افراد جامعه است. در یک تعریف ساده می‌توان جنگ شناختی را این‌گونه تعریف کرد: « تأثیر گذاری بر فکر و ذهن افراد یک جامعه با ترفندهای متنوع و با ابزار گوناگون رسانه‌ای در راستای رسیدن به هدف مورد نظر». هر چند در تقسیم بندی انواع جنگ‌ها، جنگ شناختی در ردیف جدیدترین شیوه‌های جنگ محسوب می‌شود اما واقعیت آن است که به لحاظ روش و هدف این روش جنگی، در طول تاریخ، خصوصاً از صدر اسلام و در منابع دینی و تاریخی قابل پیگیری است که اشاره خواهیم کرد. 🔻در جنگ شناختی، هدف، تأثیر گذاری بر شناخت افراد جامعه، در راستای منافع مورد نظر و مقابله با اسلام ناب و حاکمیت اسلام، از طریق خود افراد جامعه اسلامی است. این شیوه جنگی به لحاظ تأثیرگذاری و هزینه، به‌مراتب تأثیرگذارترین و کم هزینه‌ترین شیوه در مقایسه با سایر شیوه‌های جنگی است، به همین جهت امروزه مورد توجه حکومت‌های مداخله‌گر و سلطه جویی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم غاصب صهیونیستی و سایر متحدان آنان قرار گرفته است. ۴_کلام‌_اسلامی ادامه دارد... 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 مصاحبه کمتر دیده شده امام! خبرنگار: شما که شخصیت دینی هستید، چرا وارد سیاست شدید؟! چرا از قالب مذهب خودتون رو خارج کردید؟! 🔹 امام خمینی قدس سره: اسلام‌ یک مذهب سیاسی است که سیاست و عبادتش مخلوط به هم است و من الان هم دارم عمل به مذهب می‌کنم! تا حالا در یک بعدش عمل می‌کردم الان هم در یک بعد دیگرش وارد شدم! 🔹 احکام‌اسلام آن مقداری که در سیاسات است بیشتر از عبادات است. 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@studiesofshia_Theology_and_Philosophy_in_Islamic_Tradi.pdf
575.3K
@studiesofshia ✳️ الهیات و فلسفه در سنت اسلامی: کتابشناسی منتخب ✳️ Theology & Philosophy in Islamic Traditions: A Select Bibliography 🔹پاتریک دانل 🔹Patrick S. O'Donnell مرجع تخصصی 🆔@meshkatnoor
🌀 ظلم بزرگ به حوزه و روحانیت 📝 بی‌اعتبار جلوه‌دادن تحصیلات حوزوی توسط یکی از نامزدها ✳️ بخش نخست 🖋 علی مهدوی 🔸 در مناظرات امروز دو بی‌تقوایی و ظلم آشکار توسط یکی از نامزدها اتفاق افتاد. به آقای رییسی نسبت داده شد که تحصیلات آکادمیک وی فقط شش کلاس ابتدایی بوده است و آقای رییسی صرفا تحصیلات حوزوی دارد. 1️⃣ ظلم اول دروغی است که درباره آقای رییسی گفته شد در حالی که وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، مدرک دکتری دانشگاهی نیز دارد. این افترا با انتشار گسترده سوابق تحصیلی آقای رییسی در رسانه‌ها و فضای مجازی رسوا و عیان شد. 2️⃣ اما ظلم دیگری که به حال خود باقی ماند و از کنارش عبور شد؛ ظلم به حوزه و روحانیت است. ❓یعنی اگر آقای رییسی مدرک تحصیلات دانشگاهی نداشت، لیاقت و صلاحیت نشستن بر مسند حکمرانی جمهوری اسلامی را نداشت؟!! 🔻 این برداشت و تلقی، حاصل چندین دهه تلاش گفتمانی سکولارهای روشنفکرنما است. افرادی که سواد و علمیت روحانیت را در بیان احکام طهارات و نجاسات و نهایت، پیش‌نمازی و اقامه‌ی نماز میت نشان دادند و روحانیت را فاقد صلاحیت ورود به عرصه‌های سیاستی و حاکمیتی معرفی کردند. ✅ اما امام امت، بنیانگذاری جمهوری اسلامی، مهر باطلی بر این انگاره پوچ زد و نشان داد بالاترین عرصه مدیریتی و حاکمیتی در اختیار علمای متقی باید قرار بگیرد که سر سفره فقه آل محمد نشسته‌اند؛ نه افرادی که صرفا جیره‌خوار علوم الحادی وارداتی و ترجمه‌شده غربی هستند. 📌 ادامه دارد... 🆔@meshkatnoor
به سوی دولت جوان انقلابی... 🔸💠🔸💠🔸 ♨️ دسترسی جامع به محتوای موجود در فضای مجازی 👌🏻یکجا و به صورت دسته بندی شده 🔰 با عضویت در🔰 ◾️▫️کانال جامع حامیان اصلح ▫️◾️ موضوعات محوری: 1️⃣ 2️⃣ 🔸💠🔸💠🔸 https://eitaa.com/joinchat/939327610C896e9413fd
🔴جنگ شناختی و انتخابات 1400 توهم یا واقعیت 🖊 📊 🔹مهم‌ترین ترفندهای جنگ شناختی آشنایی با شیوه‌ها و ترفندهای مهم و تأثیر گذار جنگ شناختی، اولین قدم در مواجهه مناسب با این جنگ مرموز در ایام سرنوشت ساز انتخابات 1400 است، چرا که وجود نورانی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در باره کسب شناخت و معرفت در امور، خطاب به کمیل زیاد می‌فرمایند: «يَا كُمَيْلُ‏ مَا مِنْ حَرَكَةٍ إِلَّا وَ أَنْتَ مُحْتَاجٌ فِيهَا إِلَى مَعْرِفَة؛ ای کمیل هیچ حرکت و اقدامی نیست مگر این که در آن نیازمند معرفت و شناخت هستی». 🔻1- ترفند برچسب زنی ترفند برچسب زنی یکی از قدیمی‌ترین ترفندهاست که امروزه نیز در دستور کار اسلام و اسلامی و برخی غرض ورزان داخلی قرار دارد. در طول تاریخ انبیا الهی، خدا با انواع زنی‌ها نسبت به فرستاده‌گان الهی، سعی داشتند از نفوذ در بین ملت‌ها که منافع ایشان را تهدید می‌کرد جلوگیری کنند، به همین جهت برچسب‌هایی چون؛ ساحر، مجنون را به الهی می‌زدند. قرآن کریم با اشاره به این ترفند دشمنان درباره پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و اله) می‌فرماید فرستادگان قبل از ایشان نیز مورد آماج حملاتی از این دست بوده‌اند: «كَذَالِكَ مَا أَتىَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا قَالُواْ سَاحِرٌ أَوْ مجَنُون؛‏ همچنين هيچ پيامبرى بر كسانى كه پيش از اينان بودند نيامد مگر اينكه گفتند: جادوگر يا ديوانه است!».(ذاریات، 52). امروزه ترفند برچسب زنی نسبت به افراد شایسته، کار آمد و معتقد به اسلام و انقلاب یکی از ماموریت‌های ویژه دشمنان و جریان ناکار آمد داخلی است. در این ترفند بدون ارائه دلیل، یا وارونه جلوه دان حقیقت، سیلی از صفات منفی را درباره افراد مذکور مطرح کرده و با استفاده از جلوه‌های سمعی، بصری و ابزار گوناگون رسانه و نیز فنون تأثیر گذاری؛ مثل تأکید و تکرار سعی می‌کنند مطالب خود را به ملکه ذهن مردم تبدیل نمایند که در این صورت در حیطه رفتار ایشان هم تأثیر گذار خواهند بود چرا که نیک می‌دانند انسان، بر اساس افکار خود رفتار می‌کند. 🔻2- ترفند شایعه سازی یکی دیگر از ترفندهای جنگ شناختی که دشمنان از گذشته دور و حتی در کنار جنگ سخت از آن بهره می‌گرفتند، ترفند شایعه سازی است. هدف از این ترفند ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه از طریق تأثیرگذاری در حیطه شناختی است. در طول تاریخ اسلام نیز مصادیق متعددی از بکار گیری این ترفند توسط دشمنان و منافقان در جامعه سلامی به چشم می‌خورد؛ شایعه شهادت پیامبر اکرم ( صلی الله علیه واله ) در جنگ احد از جمله مصادیق بارز این ترفند است که باهدف ایجاد ناامیدی و شکاف در بین رزمندگان اسلام صورت گرفت که در آیه 144 سوره آل عمران مورد اشاره قرار گرفته است. در ایام انتخابات پیش رو دشمنان و منافقان داخلی و خارجی هم صدا و هماهنگ شایعاتی چون انتخابات مهندسی شده، عدم شرکت مردم در انتخابات، رئیس جمهور بعدی هم یکی مثل قبلی ، تقلب در انتخابات، و همچنین شایعاتی درباره کاندیداهای اصلح و کارآمد را مطرح می‌کنند تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یازند. ادامه دارد ... 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 احمدحسین شریفی 🔸ببینید نگاه کاندیدای مدعی اقتصاددانی را! 🔸به اعتقاد بنده از این چهارده ثانیه می‌توان علت‌العلل مشکلات اقتصادی ایران اسلامی را در همه سالیان حکمرانی غربزدگان بر مراکز اقتصادی کشور فهمید. این آقای محترم، همچون سایر اسلاف غربزده خود در مدیریت‌های اقتصادی کشور، هیچ باوری به اقتصاد اسلامی ندارد و می‌خواهد همچون گذشته، مشکلات اقتصادی ایران اسلامی را با نسخه‌های غربی و شرقی حل کند! مردم ایران ثمره اجرای سیاست‌های اقتصادی نئوکینزی را در هشت سال حاکمیت تفکرات لیبرالی، با همه وجود خود لمس کرده‌اند. «دیگر بس است». @Ahmadhoseinsharifi 🆔@meshkatnoor
✋ این یادداشت، سیاسی نیست 🔺این یادداشت سیاسی نیست و من هم سیاسی نیستم، هر چند بی اخلاقی‌های سیاسی، قلم را در این وجیزه به حرکت در آورده است. 🔹در مناظره اخیر انتخابات ریاست جمهوری 1400 یکی از نامزدها به تحصیلات حوزوی نامزد دیگر جسارت کرد و این تحصیلات را برای اداره کشور ناکافی دانست. فارغ از اینکه روحانیون باید وارد عرصه‌های اجرایی بشوند یا نشوند، این نوشته به دنبال دفاع از حوزه و کیان روحانیت و علم حوزوی و دینی و وسعت و عمق آن است. 🔹کتاب‌های درسی حوزه و روش آموزشی آن نزدیک هزار سال است که روحانیون و علمای زیادی را مجهز به مبانی دینی کرده تا حدی که ملاحظه می کنیم ده ها تن از آن ها جریان سازان سیاسی- اجتماعی جامعه بوده اند. 🔹ملا احمد اردبیلی، میرزای شیرازی، عبدالکریم حائری یزدی، سید جمال الدین اسدآبادی، شیخ فضل الله نوری، میرزای نائینی، آخوند خراسانی، سید محمد طباطبایی، عبدالله مازندرانی، سید محمد کاظم یزدی، سید عبدالله بهبانی، سید ابوالقاسم کاشانی، شهید بهشتی، شهید مطهری و در رأس آن ها حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری فقط تعدادی از روحانیونی هستند که در تاریخ اجتماعی- سیاسی ایران نقش آفرینی کرده اند. 🔹و جالب آنکه عمده آن ها شاید شش کلاس هم سواد کلاسیک نداشته باشند! اما کتاب هایی را خوانده اند که در مدرسه و دانشگاه یافت نمی شود و برای خواندن هر کتاب، زحمات زیادی را متحمل شده اند و به قول معروف، غیر از عاشورا، هر روز آن ها را آموخته و مباحثه کرده اند. 🔹 کتاب سیوطی و مطول در ادبیات عرب را دانشجویان دکتری و ارشد رشته زبان عربی در کشورهای عربی می خوانند، اما طلاب در همان سنین کم و در آغاز ورود به حوزه با آن دست و پنجه نرم می کنند. 🔹لمعه که فقه نیمه استدلالی است را در همه ابواب فقهی اعم از عبادات، جهاد، تجارت و ... می آموزند. عبور اولیه از این ابواب فقهی همان آشنایی اولیه و مبانی با تمام مناسبات جامعه نیز هست. 🔹در ادامه، کتاب مکاسب محرمه که اساس اقتصاد اسلامی است چند سال مورد مطالعه و مباحثه طلبه قرار می گیرد. همه این ها در کنار اصول فقه قدرتی علمی در طلبه بوجود می آورد که گویی فن مواجهه با هر مسأله جامعه خویش را بدست می آورد و ابزار لازم برای تحلیل و حل را در اختیار خواهد داشت. 🔹تمام این ها را بگذارید کنار بدایه و نهایه و اسفار فلسفی که ذهن طلبه را آماده پیچیده ترین مسائل می کند. 🔹کتاب‌های غیر درسی حوزه اما شاید مهم‌تر هم باشند. کتاب تنبیه الامه و تنزیه المله محمدحسین نائینی را خوانده‌اید؟ کتابی که یک روحانی که شش کلاس سواد آکادمیک نداشته است، نگاشته و نظریه سیاسی شیعی را چنان تدوین کرده که هنوز روش تدوین آن ناب و تازه است. 🔹 کتاب اقتصادنا نوشته بینظیر شهید صدر در اقتصاد را کسانی که دکترای اقتصاد از دانشگاه دارند نیز شاید به چشم ندیده باشند، اما آن را یک حوزوی نوشته و بسیاری از روحانیون خوانده اند 🔹کسی که اندکی زیست اجتماعی و مطالعه عمومی در تاریخ ایران داشته باشد بدون توجه به ماهیت نظام آموزشی حوزه براحتی خواهد فهمید که روحانیون همیشه در رأس امور جامعه بوده اند و این، نه به دلیل ریاست طلبی و حب مقام بلکه به خاطر این بوده که آن ها زودتر از دیگران مسأله را کشف و برای آن کنشگری عینی مبتنی بر راه حل دینی اختیار می کردند. 🔹دیگر پس از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی صحبت از بی فایده بودن تحصیلات حوزوی برای امور جاریه کشور یا از سر کم سوادی است یا از سر غرض ورزی. 🔹قطعا اگر قرار باشد صرف تحصیلات ملاک قرار گیرد، تحصیلات حوزوی با آن عقبه و عمقی که بیان شد برای اداره کشور مفید تر است. اگر تحصیلات حوزوی ناکافی است به طریق اولی تحصیلات اقتصادی هم در کشوری اسلامی که مسائل آن ذو ابعاد است و با مبانی دینی گره خورده است، ناکافی خواهد بود. 🔺 در پایان ذکر چند نکته لازم است؛ 🔸اول؛ این یادداشت در تأیید یک نامزد انتخاباتی نیست بلکه در دفاع از کیان حوزه و تحصیلات حوزوی نگاشته شده است. 🔸دوم؛ ورود روحانیون به عرصه های اجرایی مانند پست ریاست جمهوری مسأله ای پیچیده است که باید متخصصان امر بحث کنند. اما امکان آن را دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری که موفقیت آمیز نیز بود، اثبات می کند. 🔸سوم؛ عملکرد ضعیف برخی روحانیون نباید به اسم حوزه و روحانیت نوشته شود. حوزه و روحانیت همیشه با صلابت و متکی به علم دینی در صحنه حاضر است. 🔸چهارم؛ شورای نگهبان در گزاره‌های توهین‌آمیز این چنینی که نه فقط فرد بلکه یک نهاد را جریحه‌دار می‌کند، می تواند ورود کرده و برخورد کند. . ✍️ احمد اولیایی 🆔@meshkatnoor
پاسخ به هشت پرسش مخالفان فلسفه.pdf
164.6K
✅ پاسخ به هشت اشكال رايج به فلسفه 👤 توسط جناب آقای دکتر محمد فنائي اشكوري، عضو هیئت علمی گروه فلسفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 📚 رزومه علمی آقای دکتر محمد فنائی 🌐 https://asatid.iki.ac.ir/?prof=1648 🔰 کانال دکتر محمد فنائی اشکوری 🌐 @dreshkevari 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
🎙 ✳️ گروه علمی «اديان» مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با همکاری دبیرخانه کرسی‌ها برگزار می‌کند ✅ موضوع: واقع‌گرايي ديني و نقش آن در اسلامي سازي علوم از منظر علامه مصباح يزدي(ره) 👤 ارائه‌کننده: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سيد اكبر حسيني قلعه‌بهمن 👤 ناقد: جناب آقاي دكتر امير خواص 👤 مدیر کرسی: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر رضا قزي 🗓 سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ⏰ 11 🌐 درگاه مجازی شرکت در کرسی علمی👇👇👇 🔸 میهمانان محترم: iki.ac.ir/su/?u=1 🔸 ورود اعضای پرتال: iki.ac.ir 🆔@meshkatnoor