تبیین نظریه طراحی هوشمند-خلاصه.pdf
3.88M
#نشست علمی
📌 موضوع:
تبیین نظریه طراحی هوشمند
✅ ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین رضا کشاورز
🕰زمان: سه شنبه 11 آبان در مجمع عالی حکمت اسلامی
🔹فایل صوتی و تصویری 👇👇👇
https://vc.hekmateislami.com/playback/presentation/2.0/playback.html?meetingId=0a553017181a83d08fa398606cc5a1e9ca3227c8-1635867659488
🆔@meshkatnoor
الحاد و معنای زندگی.mp3
18M
#نشست علمی
📌 موضوع:
الحاد و معنای زندگی
✅ ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جعفری
🕰زمان: سه شنبه 11 آبان 1400
🆔@meshkatnoor
جلسه ۲۲ الحاد معاصر- ابوالفضل ساجدی.mp3
27.12M
#نشست علمی
📌 موضوع:
رابطه نظریه فرگشت و برهان نظم
✅ ارائه دهنده: دکتر حامد ساجدی
🕰زمان: مهر ماه 1400
🆔@meshkatnoor
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
#نشست علمی 📌 موضوع: تبیین نظریه طراحی هوشمند ✅ ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین رضا کشاورز
فلسفه دین 1400.8.11.mp3
24.86M
#نشست علمی
📌 موضوع:
تبیین نظریه طراحی هوشمند
✅ ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین رضا کشاورز ( دانشجوی دکترای فلسفه دین)
🆔@meshkatnoor
🔸همایش ملی علامه مصباح یزدی(ره)؛ فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی
🔰 در آستانه نخستین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) و به مناسبت روز جهانی فلسفه برگزار می شود
💢 با سخنرانی:
#علی_اکبر_رشاد
#غلامرضا_فیاضی
#عبدالحسین_خسروپناه
#مجتبی_مصباح_یزدی
#علی_مصباح_یزدی
#حسین_بستان
#حمید_پارسانیا
⏰ چهارشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۸
🔹 همایش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی
📺 پخش زنده و مستقیم با ترافیک رایگان از طریق TV.iict.ac.ir
#همایش
#علامه_مصباح
🆔 @iictchannel 🆔@meshkatnoor
25.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 معنویت دینی و معنویت #سکولار
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه نهم
🔸#مبانی_معنویت_سکولار_(2)
http://aparat.com/hekmateislami
@hekmateislami 🆔@meshkatnoor
#سخنرانی_آنلاین پروفسور لگن هاوزن
✅ Moderate Epistemic Relativism: Defense and Motivation
👤 Hajj Muhammad Legenhausen(The Imam Khomeini Education and Research Institute)
⭕️ Abstract:
I describe a form of epistemic relativism that has the following distinctive features:
(1) What is relative are some judgments about whether a person is justified in believing something for some set of reasons. (2) The parameters relative to which these judgments are made also determine rankings among parameters and whether a given parameter is admissible. So, there are relative rankings and sets of admissible parameters. There is no assumption that all points of view are of equal validity. (3) Descriptive and normative (prescriptive) relativism are distinguished in terms of parameter admissibility. Moderate epistemic relativism is then defended against the peritrope, and charges of subjectivism, self-vindication, and immunity from criticism. Finally, six lines of argument to motivate moderate epistemic relativism are sketched: variability in tuning or calibrating standards of justification, recognition of discretion in justification assessments, lack of absolute truthmakers for justification claims, the inconclusiveness of absolutist intuitions, the underdetermination of justification by reasons or the failure of evidentialism, and pragmatic considerations of legitimate variation in justification practices.
🗓 زمان: چهارشنبه 19 آبان 1400؛ ساعت 15
🌐 این برنامه در اتاق سخنرانیهای گروه فلسفه علم شریف به نشانی زیر برگزار خواهد شد:
📎 https://vc.sharif.edu/ch/philsci-speech
🆔@meshkatnoor
دکتر ابوطالبی.mp3
5.07M
#فایل_صوتی
🔹ایران باستان، ایران امروز
👤 حجت الاسلام و المسلمین آقای دكتر مهدی ابوطالبی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
#باستانگرایی #کوروش #ایران_باستان
🆔@meshkatnoor
🔶آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم: «باید ولایت اميرالمؤمنين بر همه عرصه های حیات و اراده و مسئولیت انسان جاری شود و معیار حقانیت تسلیم اراده در حوزه قلب ، فکر و رفتار ولایت امیرالمؤمنین علیهالسلام است؛ «على مع الحق والحق مع علي يدور حيثما دار»؛ حتی در اندیشه نظری، اگر تولی به ولایت امیرالمؤمنين نبود، هرچه محصول آن اندیشه باشد، باطل است؛ سخن درباره «صدق و کذب» نیست، بلکه معیار حقانیت حتی در امر معرفت، ولایت امیرالمؤمنين است؛ چگونه می توانیم اندیشه و تجربه مستقل با معیار صحت مستقل تعریف کنیم و سپس بگوییم: الحمدالله که ولایت حضرت امیر را هم قبول داریم : این شرک، خفی در ولایت است که همان شرک خفی در توحید است».
منبع: اندیشه تمدن نوین اسلامی ص52. 🔴نقد و ارزیابی دیدگاه یادشده👆👆
🔆درباره سخنان یادشده تاملاتی وجود دارد که در ادامه خاطر نشان میشود:
🔸۱. به نظر در عبارت ایشان: «اگر تولی به ولایت امیرالمومنین نبود، هرچه محصول آن اندیشه باشد، باطل است. سخن درباره صدق و کذب نیست؛ بلکه معیار حقانیت حتی در امر معرفت، ولایت امیرالمومنین است»، نوعی ناسازگاری وجود دارد. زیرا سخن از حق و باطل یا حقانیت و بطلان چیزی جز صدق و کذب نیست. به لحاظ معرفتشناختی معنا ندارد که بگوییم از حق و باطل سخن میگوییم؛ اما به صدق و کذب آن نظر نداریم.
🔸۲. مطلب مهمتر آنکه، به نظر لازمه دیدگاه مزبور این است که کسی که «ولایت یا تولی» امیرالمومنین را نداشته، حتی چنانچه در اثر تامل یا تفکر یا بحث و مناظره، عقائد حقی را درک کند (همچون وجود خدا یا باور به 👇👇👇
حقانیت انبیا یا پذیرش خود ولایت امیرمومنان) این استنتاجها، اندیشهها و تاملات وی چون مسبوق به تولی امیرمومنان نبوده، به لحاظ معرفتی ارزش و اعتباری ندارد.
✴️به تعبیر دیگر، به نظر میرسد که این ملاک (معیار حقانیت اندیشهای آن است که صاحب آن، اهل تولی به مقام ولایت باشد) مستلزم آن است که زمینه گفتگو با افرادی که ولایتمدار نبوده، از بین برود. چراکه مطابق دیدگاه یادشده، این افراد به جهت عدمتولی به امیرمومنان، استنتاجها، افکار، استدلال و اندیشههایشان از حقانیت و اعتبار تهی است.
✅آری؛ به نظر میرسد حق این است که بگوییم: پس از آنکه «عقل مستقل» (یعنی عقل بماهو عقل که دادههایش دارای حجیت و حقانیت است و در این باب نیز اتفاقا روایات متعددی وجود دارد که در یک نمونه از آنها عقل در عرض انبیا و اوصیا، حجت درونی قلمداد شده است) حقانیت امیرمومنان را درک کرد؛ در این هنگام، چنین عقلی «منور به نور ولایت» گشته و در پرتو آن، میتواند حقایق را با دامنه وسیعتر، بهتر و روشنتر ادراک کند. نه اینکه برای عقل مستقل هیچ بهرهای از حجیت قائل نباشم و بگوییم کارآمدی و اعتبار عقل صرفا در جایی است که با ولایت امیرمومنان پیوند خورده باشد. در غیر اینصورت، عقل هیچ اعتبار و منزلتی نخواهد داشت.
✍️ حجت الاسلام علی قربانی دانشجوی دکترای فلسفه دین
🆔@meshkatnoor