⬅️ دکترمجتبی زارعی، رییس سازمان بسیج اساتیدکشور:
✴ تحلیل روند فروپاشی پروژه جهانیسازی غرب و تأملاتی پساکرونایی، در عالمی شدن راه فطرت
🔹️پرسش چالشی وایرانی دراین آیند وروندهای پسا کرونایی این است: کجاست هیمنه فلسفی وظرفیت حکمرانی جهان های اجتماعی تجویز کنندگان هستی شناسی وسبک زندگی مدرن؟! جهان های آقایان سروش- ملکیان وقدرت ستایش شده جناب ظریف، ونیز ویژگیهای ویترینی ومشهورات عقل توسعه یافته مدح شده جناب سریع القلم ازمستوری دیجیتال به درآمدند وماهیت واقعی خود رانشان دادند.
🔹️آقای سروش! تقلیدتان ازمکتب اثبات گرایی آنگاه که میگفتید پس ازدوران ربانی وفلسفی، اینک به دوره علم رسیدیم ودین به اموری جز، رمز آلودگی قابل احاله نیست اینک تلفات سنگینی روی دست این سنخ ازمعرفت شناسی گذاشت.
🔹️جهان اسکاندیناوی ستایش شده جناب ملکیان که هستی شناسی اش، به نوعی ارزش افزوده اقتصادی ونحوی راحتی زندگی بروکراتیک ونظم ویترینی درسوئد ونروژ و... بود اینک درتمنّای ماسکهایی هستند که توسط دیگر واضعین نظریه دهکده ای شدن جهان وکدخدایان آن به سرقت میرود!
متن کامل خبر👇
basijasatid.ir/node/5794
کانال استاد نيوز👇
🆔 sapp.ir/ostad_news
رزمایش سراسری «کمک مومنانه» از شنبه آغاز میشود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
🔹بسیج بهعنوان تشکیلات مردمی گسترده که در سراسر کشور، پایگاه دارد، در نظر دارد با محوریت ۵۴ هزار پایگاه در کل کشور، رزمایش سراسری «کمک مومنانه» را برگزار کند.
🔹فاز نخست این رزمایش از روز شنبه (۲۳ فروردین) با رمز یا صاحبالزمان (عج) آغاز میشود.
🔹در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد.
🔹کمکهایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا میشود و کمکهای نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمکها در منطقهای دیگر هزینه نخواهد شد.
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
خلاصه ای از بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله) در نیمه شعبان:
1. آسایش لزوما آرامش نمی آورد.
2. علم لزوما گره گشا نیست و در خدمت قدرتمندان است و نیاز به معنویت است.
3.عدالت در ثروت، کرامت، منزلت و رشد لازم است که از آستین بقیه الله بیرون می آید.
4. وعده فرج در همه ادیان داده شده.
5. زندگی واقعی از زمان ظهور رقم می خورد.
6. انتظار فراتر از نیاز است. به معنی امید است و سازنده.
7. امید، تحرک و اقدام در انتظار فرج است.
8. افضل اعمال انتظار فرج است.
9.خود انتظار فرج، یک فرج و گشایش است.
10. انتظار به معنی آماده شدن، اقدام و تلاش است در راه ایجاد جامعه مهدوی و دگر سازی. با عجله کردن و با تعیین وقت سازگار نیست.
11. جامعه مهدوی جامعه قسط، برادری، علم و معرفت است.
12. آرامش روانی ناشی از انتظار فرج را با دعا می توان افزایش داد.
13. یاد خدا بهجت و آرامش می دهد.
14. دعای نیمه شعبان برکات گسترده دارد.
15. حادثه کرونا آزمون است.
16. ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید. و اوج این افتخار مدیون کادر درمان است.
17.داوطلبان، طلاب، دانشجویان و آحاد مردم و نیروهای مسلح ارائه خدمات داشتن.
18. کشف ظرفیتها در جامعه بعد از کرونا
19. مشارکت های مردمی زیبا.
20. احساس ارزشهای قوی در مردم.
21. غرب محصول تربیت خود را نشان داد. مصادره ماسک و لوازم پزشکی. تخلیه فروشگاه ها، خرید اسلحه، اولویت قراردادن برای بی ماران، خودکشی از دست کرونا. نتیجه فلسفه مادی گری و فردگرایی و بی خدایی حاکم در غرب.
22. رفتار عمومی مردم در بکار بستن توصیه های قاطع.
23. پذیرش نظم عمومی در مواجهه با کرونا.
24. کرونا در قیاس با مشکلات و حوادث دیگر بزرگ نیست.
25. کرونا نباید ما را از توطئه دشمنان غافل کند.
26. کمک به اقشار آسیب پذیر. مردم توانمند هم وظیفه دارند.
27. انفاق و کمک در ماه رمضان.
28. در غیاب جلسات معنوی ماه رمضان بهره گیری از خشوع، عبادت و تزرع انفرادی در خلوت.
29. مسئولین و جوانان عرصه فناوری: جهش تولید دنبال شود. ساخت و ساز و تولید آزمایشگاهی نیاز است.
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
🚰🚮 احادیث بهداشتی و طبی
حديث(8)
امام رضا علیه السلام:
انجیر بوی بدن دهان را برطرف، استخوانها را محکم، رویش مو را زیاد، بیماری را برطرف می کند و با وجود آن احتیاجی به دارو نیست.
وسائل الشيعه ج25، ص170
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
کارشناس اسرائیلی: قاآنی جای سلیمانی را پر کرد
«راز زمیت» کارشناس اندیشکده مطالعات امنیت ملّی دانشگاه تلآویو و تحلیلگر اطلاعاتی اسرائیل که سابقه حضور در ارتش رژیم صهیونیستی نیز دارد، در رشته توئیتی کوتاه به بررسی تأثیر نخستوزیری مصطفی الکاظمی بر رابطه ایران و عراق پرداخته که در ادامه آمده است:
هر چند ماه یک بار گفته میشود «ایران در حال از دست دادن نفوذ منطقهایاش است»، اولاً به این خاطر تحریمهاست که «ایران از تأمین فعالیتهای نظامیاش ناتوان شده» و ثانیاً «به این دلیل که ارتش اسرائیل توانسته در کارزار علیه ایران در میدان سوریه پیروز شود». [در اثبات این حرف که نفوذ منطقهای ایران از دست رفته است] یک بار به اعتراضات در لبنان و عراق اشاره میکنند، یک بار اعتراضات در ایران را به عنوان دلیل میآورند، یک بار ترور سلیمانی را و حالا هم شیوع کرونا را به عنوان دلیل میآورند.
و هر بار ایران اثبات میکند به رغم محدودیتها و ضعفهایش و بسیاری از مواردی که در سالهای اخیر تشدید شدهاند، میتواند همچنان اوضاع را مدیریت کند، تهدیداتش را به فرصت تبدیل کند و نه تنها جمهوری اسلامی را حفظ کند، بلکه همچنان نفوذ منطقهایاش را داشته باشد.
چرا؟ چون این نفوذ منطقهای برای آنها بسیار مهم است و با منافع حیاتی ایرانیان گره خورده است و چون میدانند چگونه حرکت و بازی کنند، به ویژه در مقایسه با دیگر بازیگران منطقه که نمیخواهند یا نمیدانند چگونه باید اقدام کنند. چون ایرانیها بسیار عملگرا هستند و میدانند چگونه استراتژیشان را در شرایط متغیر تنظیم و تدوین کنند. چون آنها بسیار صبورند و البته بسیار مصمماند.
الکاظمی گزینهای نیست که ایرانیها دوست داشته باشند او را در پست نخستوزیری عراق ببینند، اما وقتی آنان مجبور باشند بین الزرفی و الکاظمی یکی را انتخاب کنند، همه نیروهای سیاسی خود در عراق را علیه کسی که تصور میشود منافع آنها در عراق را تهدید میکند، بسیج میکنند. و [باید بدانیم] این فرایند دیگر توسط سلیمانی انجام نشده؛ بلکه توسط شمخانی که ماه پیش به عراق سفر کرد و با الکاظمی دیدار داشت و همچنین توسط فرمانده جدید نیروی قدس ایران، یعنی قاآنی که هفته پیش به عراق سفر کرد، راهبری و مدیریت شد. همان کسی که ادعا میشد صلاحیت ندارد و نمیتواند پای در مسیر سلیمانی بگذارد.
آنچه در مورد نفوذ منطقهای ایران صادق است، در مورد ثبات اقتصادی ایران نیز صدق میکند. مطمئناً ایران هم در داخل کشور و هم در خارج از مرزها با چالشهای پرشماری روبروست، اما نظام ایران در حال سقوط نیست و اقتصاد ایران هم در حال فروپاشی نیست و نفوذ منطقهای ایران نیز ضعیف نشده است.
این برای خیلیها فوقالعاده ناامیدکننده و ناراحتکننده است، اما وضعیتی است که اکنون با آن روبروییم. هر کس میخواهد ایران را ستایش کند یا بر استراتژیهایی با این فرض که خاورمیانه بدون جمهوری اسلامی ایران یا بدون [آیت الله] خامنهای یا بدون نظامیان طرفدار ایران، جای بهتری است؛ اصرار دارد، باید با واقعیت روبرو شود.
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
فرصت نجات انسانها از اسارت تمدن غرب
یادداشت: بعد از شکست کمونیسم و بنیانگذاری پدیده جهانیشدن، همه در این اندیشه بودند که جهان بر مبنای ارزشهای لیبرال دموکراسی در دنیا بهصورت یک جریان غالب و مسلط درآمده است و سعادت جهان درنهایت در قالب ایدئولوژی لیبرال دموکراسی محقق میشود اما ویروس کرونا اکنون این تصور باطل را بخوبی نشان میدهد.
گزارههای خبری
۱. پایگاه دیلی سیگنال متعلق به اندیشکده بنیاد هریتج در یادداشتی به قلم آرمسترانگ ویلیامز نوشت: ما آمریکاییها دوست داریم خودمان را مرکز و کانون دنیا بدانیم. ما اغلب بر روی خودمان تمرکز میکنیم و میخواهیم بدانیم رویدادهای جهانی از چشمانداز میهنپرستی و استئناانگاری خود خوانده آمریکا چگونه به نظر میرسند. اما در سرتاسر دنیا، بشریت در مواجهه با نیروهایی که از کنترلش خارج هستند، خوار و کوچک شده است. تا قبل از آنکه ویروس همهگیر شود، دوست داشتیم خودمان را با روایات کاذب درباره اهمیت خویشتن فریب بدهیم. اما عجز و ناتوانی ما در برابر اراده خداوند اکنون دیگر بر همگان روشن شده است. ما آنقدرها که تصور میکنیم بر امور مسلط نیستیم. ما مرهون قدرتهایی بسیار بزرگتر از قدرت خود هستیم و ما در برابر این قدرت برتر هیچ نیستیم. ویروس کرونا به وضوح به ما نشان داد که به یکدیگر نیاز داریم و اینکه بشر محتاج خداست.
2. حبیب فوعانی، نویسنده لبنانی درباره تأثیر کرونا بر جهان نظریه فرنسیس فوکویاما نوشت: اکنون میتوان به این نتیجه رسید که لیبرال دموکراسی سرنوشت محتوم بشریت نیست و پاندمیک کرونا ضربهای کمرشکن به نظریه "پایان تاریخ" فوکویاما و همفکرانش وارد کرده است. منطق "تاریخ" در حال حاضر علیه جهان غرب عمل میکند.
3. جوزف نای:کووید-۱۹ نشان داد که ما قادر نیستیم راهبرد خود را با این دنیای جدید تطبیق دهیم.
۴. جان آلن رئیس اندیشکده بروکینگز: «فاتحان» بحران کووید-۱۹، به روال معمول تاریخ را خواهند نوشت.
نکته راهبردی
رهبر انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان به رفتار و عملکرد دنیای غرب در ماجرای کرونا اشاره کردند و با برشمردن مصادیقی از غرب وحشی فرمودند: «در این ماجرا فرهنگ و تمدن غرب محصول خود را نشان داد که این نتیجه طبیعی فلسفه حاکم بر تمدن غربی مبتنی بر فردگرایی و مادیگرایی و غالباً بیخدایی است.» پخش شدن صدای اذان و سجده دستهجمعی در برخی از کشورهای غربی و عطش آنها برای دستیابی به یک قدرت بینهایت و یک منجی، حاکی از بریدگی جامعه غرب از آنچه آزادی بشر تبلیغ میشد و آشتی مجدد با معنویت و خدا است.
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
تهدیدات ناشناخته.m4a
2.64M
صوتی / تحليل کوتاه " تهدیدات ناشناخته "
♦️دکتر قاسم حبیب زاده
کارشناس مسائل سیاسی
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
71596_501.pdf
2.38M
نسخه pdf
نشریه شماره 942 صبح صادق-99/1/23
#ویژه هادیان و مسئولان سیاسی
#نشستهای بصیرتی
#طرح شهید کمالی
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
رونق خیرخواهی
رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان از طریق رسانه ملی با مردم سخن گفتند که حاوی دو محور عمده بود؛ یکی راجع به منجی و احساس نیاز آحاد بشر در دنیا به ظهور منجی موعود و دیگری شرایط کنونی کشور در زمانه همهگیری بیماری کرونا که ایرانیها توانستند از تهدید کرونا فرصتهایی بسازند و تصاویری از وحدت و انسجام ملی، مسئولیتشناسی و ایثار را به سبک و سیاق دوران دفاع مقدس و سایر بحرانها و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بیافرینند.
این موضوع سویه دیگر بحث از فرصتها و تهدیدهایی است که امروزه بیماری ناشی از کرونا در دنیا ایجاد کرده است. آحاد بشر مستأصل امروز در مصاف با ویروسی نادیدنی به عینه دیدند و دریافتند که چقدر ضعیف هستند و مدعیان هندسه قدرت جهانی به موازات ادعایشان در برخورداری از کیک قدرت بینالمللی تصویری درماندهتر از خود به جهان مخابره کردند و بیشتر پرده از نواقص و ضعفهای خود برداشتند و آنچه در این میان به چشم آمد، قدرت برتر الهی بود. این آورده مهم کرونا ویروس است، به شرط آن که فراموش بشر نسیان زده و دارای نقصان نشود. دومین آورده، تجدید باور و ایمانمان به داشتههایمان ازجمله مکتب نورانی توحید و نگاه غایت مدار مذهب تشیع است که متعالیترین نگاه و تکیهگاه را در زمانه تنگنای زندگی انسانی به او ارائه میدهد: یک- این بحران و بیماری آزمون الهی است، دو- با توکل و حرکت و تلاش علمی میتوان به مصاف آن رفت و امید به پیروزی داشت؛ چرا که خالق انسان و جهان انسان را دوست دارد و در همه حال و بهویژه بزنگاهها دست انسان را رها نمیکند. سومین فرصت، رونق خیرخواهی و نیکوکاری است که در ذیل این بیماری همانند نسیمی خوش در کشور وزیدن گرفته است. رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم هوای کسانی را که در این روزها کسبوکارشان کساد شده و همچنین اقشار ضعیف جامعه را داشته باشند. این کلام موجی تازه از بسیج امکانات و کمک به محرومان و کاسبان و کارگران را در جامعه رقم زده است.
نظامی که مبتنی بر آموزههای اسلامی و انسانی شکل گرفته و ساختارها و کارگزاران آن با محوریت نگاه توحیدی و عدالت به مردم به مثابه دندانههای شانه نگاه میکند، ظرفیت تمدنسازی اسلامی، هدایت و مدیریت جهانی را دارد. جهان بیمار، خسته و ناامید از وعدههای دروغین قدرتمداران عالم در انتظار چنین نظام، منجی و موعودی است و آن موعود، اسلام است والسلام
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
71668_919.pdf
1.83M
نسخه pdf
نشریه شماره 943 صبح صادق-99/1/24
#ویژه هادیان و مسئولان سیاسی
#نشستهای بصیرتی
#طرح شهید کمالی
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
مصائب کرونا.m4a
2.01M
صوتی / تحليل کوتاه " مصائب کرونا "
♦️دکتر قاسم حبیب زاده
کارشناس مسائل سیاسی
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij
اصلاحطلبان در برلین
در فروردینماه سال ۱۳۷۹، کنفرانسی در شهر برلین آلمان با عنوان «همایش ایران بعد از انتخابات مجلس» برگزار شد که به یکی از جنجالبرانگیزترین اقدامات اصلاحطلبان تبدیل شد. در این کنفرانس سه روزه که در ۱۹ فروردین ۱۳۷۹ و به دعوت بنیاد آلمانی «هانریش بل» (وابسته به حزب سبز آلمان) در سالن فرهنگهای جهان برلین برپا شد، تعدادی از چهرههای مطبوعاتی و سیاسی اصلاحطلبان در جمع ضد انقلاب سخنرانی کردند. حضور افرادی چون اکبر گنجی، علیرضا علویتبار، حمیدرضا جلاییپور، جمیله کدیور، علی افشاری در کنار چهرههای لیبرالی چون حسن یوسفی اشکوری، عزتالله سحابی و همراه با عناصر معلومالحال اپوزیسیون خارج از کشور چون محمدعلی سپانلو، شهلا لاهیجی، چنگیز پهلوان، محمود دولتآبادی و مهرانگیز کار در این همایش، از وضعیت و جهتگیری ضدانقلابی این همایش خبر میداد. بنیاد هاینریش بل سه سرفصل اصلی برای اجلاسی که خود میزبان آن بود در نظر گرفته و قاعدتاً با سخنرانان به توافق رسیده بود. این سه عبارت بودند از:
۱ـ جزئیات «چرخش تاریخی» در ایران از دیدگاه اصلاحطلبان؛
۲ـ جزئیات تأمل و بازاندیشی در ساختارهای حکومتی ایران؛
۳ـ جزئیات و اهداف چالشی که اصلاحطلبان با اسلام پدید آوردهاند.
انتشار خبر برگزاری کنفرانس برلین و پخش قسمتهایی از این کنفرانس در صداوسیما که در آن برخی جریانهای ضد انقلاب با انجام اعمالی شنیع و ضد اخلاقی (همچون برهنه شدن یکی از حاضران و رقصیدن فردی دیگر هنگام برگزاری همایش) اقدام به برهم زدن جلسه نمودند، بازتابهای شدیدی در محافل مختلف سیاسی و افکار عمومی داشت و جریان دوم خرداد را در شرایطی انفعالی قرار داد. جریان چپ تلاش کرد برای خروج از انفعال، پخش فیلم كنفرانس برلین را اقدامی جناحی در جهت تخریب روابط ایران و آلمان، لغو سفر خاتمی و تضعیف موقعیت بینالمللی دولت اصلاحات تحلیل کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران جبهه دوم خرداد در این باره فرمودند: «برگزاركنندگان كنفرانس درواقع در صدد بودند با این مقدمات و تداركات و دعوت از همه جناحهای مخالف نظام در خارج، كنفرانس را به جلسه محاكمه انقلاب و نظام اسلامی تبدیل كنند و با تبلیغ ناكارآمدی نظام اسلامی از زبان دعوتشدگان داخلی، از زبان ضد انقلاب هم اینگونه تبلیغ كنند كه اصلاحات اساسی، تنها با حذف اسلام، ولایت فقیه، شورای نگهبان و حدود اسلامی از قانون اساسی و یا كلاً نوشتن قانون اساسی جدید امكانپذیر است؛ اما خداوند این نقشه را بر هم زد و روسیاهی كنفرانس برلین برای سیاستمداران آلمانی ماند.»
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
sapp.ir/seyre_motale_basij